DUIF
VERSIE: 6.0.Duif
INHOUDSOPGAVE
ALGEMEEN
Functionele wijzigingen
Logging: EVL
Ter uitbreiding van onze logging om bruikbare informatie op te kunnen halen hebben wij een stukje EVL logging toegevoegd. Met deze wijziging wordt logging voor EVL scancodes weggeschreven in de extendedLog file van ASPOS (C:\ASPOS\log\extended.log).
De volgende informatie wordt in de logfile opgenomen:
Het scannen van een EVL voucher
Het opvragen van het saldo van een voucher
Het afboeken van saldo op een voucher
Het toevoegen van payments
ASPOS Self-Checkout
Functionele wijzigingen
Feedback kunnen geven op de SCO
Op de zelfscankassa wordt nu na het afronden van een transactie gevraagd om feedback te geven. Dit, in de vorm van een smiley waarbij de klant kan kiezen uit vijf opties. Het feedbackscherm wordt weergegeven na het afronden van een transactie en ziet er als volgt uit:
Weergave van het feedback scherm na het afronden van de transactie
Door op een emoticon te klikken kan de klant zijn of haar feedback geven. De feedback die de klant geeft wordt opgeslagen in het menupunt "Beveiligingslog" in de ASPOS Backoffice. Om gemakkelijk te kunnen filteren op klantfeedback, hebben wij een nieuwe ingang toegevoegd: "Klant feedback SCO". De feedback die de klant geeft wordt uitgedrukt in een cijfer van 1 tot en met 5 waarbij 1 staat voor niet tevreden, en 5 voor erg tevreden. Dit cijfer is ook terug te zien in de log in het menupunt "Beveiligingslog".
Weergave klantfeedback in de backoffice
2. CartCalculate kititems
Om ervoor te zorgen dat de juiste prijs wordt opgehaald op de SCO bij kit artikelen, hebben wij een aanpassing verricht. Kit items worden nu automatisch toegevoegd aan de transactie (mits van toepassing) en correcte prijzen worden meegegeven.
3. WiPay integratie
WorldlineCloud kan nu ook gebruikt worden samen met de SCO. Om dit in te stellen moeten de gegevens bij het werkstation worden ingesteld zoals gebruik bij de POS.
Om de pin in te stellen moeten bij het het werkstation de volgende gegevens worden ingevuld op het tabblad "lade, pin & scanner":
Het vinkje gebruik pin moet aan staan
Pintype: WorldlineCloud
Pin naam: Yomani
Terminalcode: het POI nummer van de Pinterminal
Weergave van de instellingen
Verder moeten de instellingen [PaymentServiceApiKey] en [PaymentServiceEndpoint] gevuld zijn met het endpoint en de API-Key van de paymentservice.
ASPOS KASSA
Functionele wijzigingen
Kiosk Orders: ophalen kioskorders na scannen klantenpas
Vanaf heden is het mogelijk om ervoor te zorgen dat na het scannen van een klantenpas de openstaande kioskorders voor de betreffende klant worden weergegeven. Dit, zodat de gebruiker niet eerst de toetscombinatie [alt]+k hoeft te gebruiken (of een knop) om openstaande kioskorders op te halen. Deze functionaliteit werkt in combinatie met de instelling [POSAutoCheckKioskOrders]: als deze op "True" staat, wordt bij het scannen van de klantenpas een overzicht van de openstaande kioskorders weergegeven.
Met deze toevoeging is het volgende gewijzigd: als er in een transactie reeds een klant is geselecteerd, zullen bij het gebruiken van de toetscombinatie [alt]+k enkel de openstaande kioskorders van deze klant worden weergegeven. Als er geen klant is geselecteerd, zullen alle openstaande kioskorders worden getoond.
Belangrijk: Als er in de transactie een klant is gescand waarvoor geen kioskorder open staat, en er wordt gebruik gemaakt van de functie om de openstaande kioskorders op te halen, wordt er niets getoond.
Voorbeeld ter illustratie:
Klant A en klant B hebben beide een kioskorder geplaatst.
Klant A komt aan de kassa en de klantkaart wordt gescand.
Na de toetsencombinatie [alt]+k worden enkel de kioskorders van klant A getoond.
Als er nog geen klant in de transactie is gescand en er wordt gebruik gemaakt van de toetsencombinatie [alt]+k, worden wel alle openstaande kioskorders getoond. In dit voorbeeld zouden dus de kioskorders van zowel Klant A als Klant B worden weergegeven.
2. Kassa offline: login e-vouchers automatisch nadat de kassa weer online is
In het inlogproces van de e-vouchers op de POS hebben wij een aanpassing doorgevoerd zodat, als de kassa offline is geweest automatisch weer wordt ingelogd op de service. Voorheen werd namelijk een herstart van de POS nodig alvorens er weer een login op de e-voucher service plaatsvond. Dus, voortaan wordt er automatisch opnieuw ingelogd bij de e-voucher service wanneer de verbinding van de POS wordt hersteld zonder dat hiervoor een herstart nodig is.
3. Aantallen bij wichtartikelen
Wij hebben een wijziging doorgevoerd in het vermenigvuldigen van wichtartikelen op de POS. Bij het vermenigvuldigen van het aantal bij wichtartikelen werd niet het eerder aangeslagen gewicht, maar per kilogram een vermenigvuldiging gedaan. Om ervoor te zorgen dat het vermenigvuldigen van een wichtproduct naar aanleiding van het gescande gewicht verloopt, hebben wij een winkelinstelling toegevoegd. Met de instelling [POSWeightMultiplyQuantity] kan bepaald worden of het aantal, of het gewicht aangepast moet worden.
Als de instelling op "False" staat, wordt na het scannen en aanpassen van het aantal van een wichtproduct het gewicht op de regel aangepast. Zie de voorbeeldweergave voor de werking hiervan:
Als de instelling [POSWeightMultiplyQuantity] op "True" staat, zal bij het vermenigvuldigen van het aantal, het aantal op de regel worden aangepast en niet in het gewicht.
CN 1021607
4. Controle op datum in transactioncommit verwijderd
Met deze wijziging wordt de datum check in de transaction commit verwijderd: dit lost de offline sync voor pakbonnen op in de ASPOS POS.
CN 1021477
Bugfixes
Melding spaarpunten verzilveren
Wanneer er gewerkt wordt met het EVL spaarsysteem, komt er nadat een klant een specifiek aantal punten heeft bereikt (instelbaar) de melding om de spaarpunten te verzilveren of om door te sparen. Deze melding verscheen niet bij nieuwe winkels omdat het ingestelde verzilver product op de klantgroep voor de nieuwe winkel nog geen status heeft. Wij hebben nu aangepast dat op de achtergrond een status wordt gecreëerd zodat deze melding ook verschijnt bij nieuwe winkels.
2. Klantorder: status niet correct
De statussen van klantorders werden niet accuraat weergegeven op de POS. Waar de status in de backoffice op "binnen" stond, werd op de POS de status "niet binnen" weergegeven. Dit hebben wij opgelost: de status van een klantorder op de POS zal voortaan overeenkomen met de status in de backoffice.
3. Korting: goedkoopste korting wordt niet overgenomen
Bij het scannen van meerdere artikelen in combinatie met een voucher, waarbij één artikel in meerdere acties voorkomt, werd niet de goedkoopste korting overgenomen. Met deze wijziging hebben wij ervoor gezorgd dat ten alle tijden de goedkoopste korting wordt overgenomen.
CN 1014880
4. Wicht: aantallen bij prijs bij barcode weergegeven
Bij het scannen van een product met een prijs bij de barcode, verscheen er een wichtregel op de POS. Deze bug hebben wij opgelost middels een wijziging.
CN 1024748
ASPOS BACKOFFICE
Rapportages
Functionele wijzigingen
Factuur: aanpassing contant factuur
Wij hebben een aantal aanpassingen doorgevoerd op de contant factuur "TelerikA4PdfTicketOrtiental":
De actieomschrijving wordt enkel nog dikgedrukt weergegeven in plaats van dikgedrukt én cursief
De kolom "Korting" staat tussen de kolommen "Stuksprijs Incl. BTW" en "Totaal Excl. BTW"
De extra omschrijving van het product wordt niet meer weergegeven
De term "Internet" is aangepast naar "Website"
Weergave van de aanpassingen
Naast de bovengenoemde aanpassingen hebben wij ook een bug die op meerdere rapportages voorkwam opgelost. Als de geselecteerde klant op type "Bedrijf" stond, werd er voor de naam een spatie gezet. Dit hebben wij aangepast zodat er geen extra spaties worden weergegeven. Deze aanpassing hebben wij direct bij de volgende rapportages meegenomen:
TelerikA4PdfTicket_General
TelerikA4PdfTicket_Bouwmaat
TelerikA4PdfTicket_Filou
TelerikA4PdfTicket_Oriental
TelerikCashRegisterDeliveryNote_General
TelerikCustomerOrderDeliveryNote_Bouwmaat
TelerikOffer
TelerikCashRegisterDeliveryNote_Bouwmaat_V1
TelerikCashRegisterDeliveryNote_Bouwmaat_V2
TelerikCustomerOrderDeliveryNote_General
TelerikCustomerOrderDeliveryNote_Extended
TelerikOrderConfirmation
2. Verbetering rapportages: Excel download bestand hernoemen naar titel rapport
Wij hebben een aanpassing doorgevoerd zodat de naam van rapportages die een .xlsx bestand downloaden niet meer "download.xlsx" is, maar een duidelijkere naamgeving hebben die refereert naar het rapport.
Dit is doorgevoerd bij de onderstaande 4 rapportages:
Voorraadwaardering details: "SelectionStockRatingDetails"
Voorraadwaardering details THT: "SelectionStockRatingDetailsBB"
Klantenexport naar Excel: "CustomersExport"
Postcodecheck: "PostalcodeTransactions"
Bugfixes
Verwijderen filter artikelcollectie
Bij het gebruiken van de filter "artikelcollectie" in het rapportagescherm, werd bij het verwijderen van de filter middels het prullenbak-icoon de filter niet verwijderd. Dit hebben wij opgelost middels een wijziging: bij het verwijderen van de filter, wordt deze ook daadwerkelijk verwijderd.
Producten
Functionele wijzigingen
Labels: scancode die ingesteld staat overnemen
Wij hebben een aanpassing doorgevoerd in de data, zodat wanneer een label wordt afgedrukt, wordt gekeken naar de scancode die staat ingesteld bij het label in plaats van de standaard scancode van het product. Als de geselecteerde barcode bij het label niet bestaat uit een geldige, 13-cijferige barcode, zal er worden teruggevallen op een andere barcode die bij het product staat en wel voldoet aan de eis. Deze barcode zal dan ook worden weergegeven op het label.
Belangrijk: Bij het aanvragen van labels wordt nog steeds de standaard barcode als barcode bij het label geplaatst echter kan met deze aanpassing de ondernemer/support direct vanuit het menupunt labels bepalen welke barcode er geprint moet worden zonder de standaard barcode van het product aan te passen. Dit geldt enkel voor de volgende klantomgevingen: HDV, Top1Toys, T&G en de Voordeelmarkt.
CN 1016761
2. Inkooporders: aanpassing rapportage
Wij hebben een aanpassing doorgevoerd op de rapportage "TelerikReportPurchaseOrdersExternalBV". Deze aanpassingen betreffen tekstuele veranderingen. Daarnaast wordt het logo dat op de rapportage wordt weergegeven voortaan opgehaald uit de geavanceerde instelling [ReportLogoTop]. Deze rapportage kan worden gebruikt door de waarde "TelerikReportPurchaseOrdersExternalBV" in te vullen in de instelling [ReportPurchaseOrdersExter].
CN 20698
Bugfixes
Productgroepen: wijziging niet opgeslagen
Bij het wijzigen van productgroepen konden de gegevens niet worden opgeslagen. Deze bug hebben wij opgelost zodat de aanpassingen in productgroepen weer kunnen worden opgeslagen. Uiteraard mits de gebruiker de rechten hiervoor heeft.
CN 1022062
2. Teladvies: niet alle producten in de telling
Wij hebben een bug opgelost waarbij bij een negatief teladvies niet alle producten werden meegenomen in de telling. In het negatief teladvies kwamen dimensieartikelen niet voor. Met deze bugfix hebben wij ervoor gezorgd dat dimensieartikelen ook worden meegenomen in het negatief teladvies.
CN 1022201
3. Inkooporders: datumfilters
Wij hebben een aanpassing verricht in de datumfilters bij de inkooporders. Als er wordt gezocht op een ordernummer is de invoer van een datum niet meer verplicht. Mocht er toch een datum zijn ingevuld en er wordt gezocht op een ordernummer, dan moet het ordernummer in die tijdspanne vallen.
CN 1023721
4. Productbeheer: inkoopprijs leverancier incorrect
Bij de productgegevens weken de prijzen van de leveranciers in het overzicht en in de pop-up af van elkaar (onder het tabblad "leveranciers"). Deze bug hebben wij opgelost: zowel het overzicht als de pop-up geven nu de juiste inkoopprijzen weer.
CN 1020747
5. Inkooporders: korting niet aan te passen naar nul
Binnen ASPOS was er een bug waarbij in een inkooporder het kortingspercentage bij een inkooporderregel niet naar nul kon worden aangepast. Bij het aanpassen hiervan werd het gegeven niet opgeslagen. Deze bug hebben wij opgelost. Tevens hebben wij ervoor gezorgd dat bij het leeg laten van het kortingspercentage op de orderregel standaard wordt teruggevallen op de leverancierskorting. Hierbij vindt er ook een check plaats of ingestelde leverancierskorting hoger is bij het product, of bij de leverancier zelf.
CN 15944
6. Inkooporder: incorrecte leverdatum bij aanmaken vanuit besteladvies
Binnen ASPOS hebben wij een bug opgelost waarbij bij het aanmaken van een inkooporder vanuit een besteladvies niet de juiste datum werd overgenomen. Met deze fix hebben wij ervoor gezorgd dat de juiste datum wordt meegegeven als er een inkooporder vanuit een besteladvies wordt aangemaakt.
CN 1023633
Gebruikers
Functionele wijzigingen
Loskoppelen rechten bulk acties
Met deze wijziging is er een nieuw gebruikersrecht toegevoegd waarbij de rechten voor het menupunt "Acties" en "Bulk Acties" zijn losgekoppeld en nu individueel in- of uitgeschakeld kunnen worden. Voorheen was het recht voor de weergave van bulk acties verbonden aan het menupunt "Acties". Om het recht "Bulk acties" toe te kennen aan een gebruiker, dient er in het submenu "Gebruikersbeheer" bij de gebruiker het recht te worden aangezet. Dit kan door de gebruiker te selecteren en middels het tabblad "beveiliging" het recht "bulk actie beheer" te selecteren. Wanneer het recht voor "Aktiebeheer" uitgeschakeld wordt, kan via het zijpaneel nog steeds naar het submenu bulk acties worden genavigeerd.
Instellingen
Functionele wijzigingen
Vouchers: beschikbare vouchers selecteren via een dropdown
Wij hebben een wijziging doorgevoerd in het aanmaken van vouchers binnen ASPOS. De waarden die in de pop-up voorkomen worden nu automatisch gevuld met de waarden die bekend zijn in EVL. Deze aanpassing hebben wij doorgevoerd in de volgende menupunten:
Vouchers
Klantbeheer
Campagnes
Bij het aanmaken van vouchers in het menupunt "Vouchers" en "Klantbeheer" is de pop-up aangepast met de volgende wijzigingen:
Het veld vouchercode is vervangen door een dropdown met de daarin een lijst van alle vouchers die in EVL staan (onder voucher beheer) waarvan de looptijd is ingegaan en waarvan de looptijd nog niet is verstreken.
De startdatum wordt gevuld met de huidige datum en de einddatum wordt gevuld met de startdatum + de looptijd, als de startdatum handmatig wordt aangepast zal de einddatum opnieuw berekend worden.
Het veld "Saldo" wordt gevuld met de waarde van de voucher zoals deze bekend is in EVL beheer.
De hoeveelheid kan nog wel aangepast worden.
Binnen het menupunt campagnes is er één aanpassing die afwijkt van bovengenoemde aanpassingen. Bij het toevoegen van een voucher aan een bestaande campagne wordt de datum niet aangepast. Bij het toevoegen van een voucher aan een nieuwe campagne, wordt de datum wel ingevuld met de huidige datum en de einddatum zoals bekend is in EVL.
Klanten
Functionele wijzigingen
Aanpassing weergave menupunt Campagnes
Binnen het menupunt Campagnes hebben wij een aantal wijzigingen doorgevoerd in de weergave van de gegevens. Zo worden voortaal standaard honderd entries getoond. Daarnaast is de zoekbalk binnen dit menupunt van plek veranderd: voorheen stond deze rechtsboven, nu wordt deze linksboven weergegeven.
Weergave zoekbalk menupunt Campagnes
2. Klantorder: gepickt aantal kunnen aanpassen
Binnen ASPOS is het nu mogelijk om van een verwerkte klantorder het gepickte aantal aan te passen. Om deze handeling te kunnen verrichten dient het recht "Verwerkte klantorders kunnen wijzigen" te worden toegekend aan de gebruiker. Door middel van dit recht heeft de gebruiker de mogelijkheid om in een reeds verwerkte klantorder het gepakte aantal te wijzigen. Dit recht wordt niet standaard toegevoegd aan een beveiligingsgroep en moet dus handmatig worden toegevoegd.
Voorbeeldweergave van een verwerkte order
Weergave verwerkte order: gepickt aantal wijzigen
Belangrijk: Het aanpassen van het gepickte aantal van een verwerkte klantorder is van invloed op het orderproces, voer deze actie alleen uit als je zeker weet dat het aantal aangepast mag worden. Neem bij twijfel contact op met de servicedesk.
3. Nieuw menupunt: Klantorder batches
Binnen ASPOS is er een nieuw menupunt beschikbaar voor het aanmaken van pickbatches. Dit menupunt is gekoppeld aan het gebruikersrecht "Klantorder batches" en zal alleen geopend kunnen worden als dit recht is toegekend aan een gebruiker. Om de functionaliteit binnen dit menupunt ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken, dienen er nog twee gebruikersrechten toegekend te worden aan de gebruiker: "Klantorder batches inzien" en "Klantorder batches toevoegen".
Met het gebruikersrecht "Klantorder batches inzien" kan de ingelogde gebruiker enkel de klantorder batches inzien, als de gebruiker ook het recht "Klantorder batches toevoegen" heeft kan de gebruiker ook klantorder batches aanmaken. Dit betekent dat als de gebruiker het recht heeft om klantorder batches aan te maken deze automatisch ook zichtbaar worden.
Als de gebruiker het recht "Klantorder batches" heeft komt onder het menupunt klanten het menu klantorder batches beschikbaar.
Weergave menupunt Klanten met submenu Klantorder batches
In dit menupunt worden de klantorders getoond met de volgende statussen:
Open
Deels gepickt
Deels geleverd
Deels geleverd deels gepickt
Op deze statussen kan daarom ook gefilterd worden in het menupunt. Daarnaast kan er ook gefilterd worden op:
Selectiecode
Klant
Ordernummer (van t/m)
Orderdatum (van t/m)
Batchnummer
Orderstatus
Weergave van de filtermogelijkheden
De klantorders die naar voren komen op basis van de gebruikte filters, worden zoals gebruikelijk getoond in een tabel. In deze tabel worden de volgende gegevens weergegeven:
Ordernummer
Klant
Soort (order soort)*
Bron (bron van de klantorder)
Bedrag
Open orderregels (het aantal orderregels die nog niet geleverd zijn)
Te picken aantal (aantal orderregels waar een pickregel van is aangemaakt, als er nog geen pickorder is aangemaakt dan wordt hier 0 weergegeven)
Gepickt aantal (aantal orderregels die al gepickt zijn)
Batchnummer
*Ordersoorten Offerte, voororder webshop, retour order en verwerkte order waar een VC of verdeelorder van is gemaakt zijn uitgesloten van deze selectie.
Weergave menu Klantorder batches
Als er van één of meerdere orders een batch aangemaakt moet worden, kunnen deze orders worden aangevinkt en kan middels de knop "Maak batchorder" een batchorder worden aangemaakt. Als er een pickbatch gemaakt wordt, komt er een dialoog naar voren waarin wordt aangeduid dat er een batch wordt aangemaakt.
Als er bij het aanmaken van een batchorder klantorders zijn geselecteerd waarvoor nog geen pickorder is aangemaakt, wordt er automatisch een pickorder aangemaakt voor deze orders op basis van de vrije voorraad.
Weergave "Maak batchorder"
Mocht het aanmaken van een pickbatch mislukken omdat 1 of meerdere orders geen vrije voorraad hebben op alle orderregels zal de er een foutmelding in beeld komen. In deze foutmelding worden ook de orders weergegeven die geen vrije voorraad hebben.
Belangrijk: Als er op een klantorder (zonder vrije voorraad) al wel een pickorder is aangemaakt met de keuze om de virtuele voorraad te gebruiken, dan kan deze klantorder wel in een pickbatch gezet worden omdat er dan door de gebruiker al is gekozen om geen gebruik te maken van de vrije voorraad.
Weergave foutmelding klantorders zonder vrije voorraad
CN 19956
4. Nieuw menupunt: inpakken klantorders
Binnen het menu "Klanten" hebben wij een nieuw menupunt aangemaakt: "Klantorder inpakken". Middels dit submenu is het mogelijk om op een efficiënte manier klantorders om te zetten naar pakbon. De flow die hierbij wordt doorlopen is exact hetzelfde als in het menupunt "Klantorders".
Om gebruik te kunnen maken van dit menupunt dient de beveiligingsingang "Klantorder inpakken" toegevoegd te worden aan de gebruikersgroep waarin de gebruiker zich bevindt. Nadat dit recht is toegevoegd, zal het menupunt zichtbaar worden en kan deze functionaliteit worden gebruikt.
Weergave menu "Klantorder Inpakken"
CN 19956
5. Klantbeheer: check op geblokkeerd contactpersoon
Binnen ASPOS is het nu niet meer mogelijk om bij een klant een geblokkeerde contactpersoon als hoofdcontactpersoon te hebben. Hier zijn een aantal controles op doorgevoerd: bij het selecteren van een hoofdcontactpersoon worden in de pop-up enkel nog de niet geblokkeerde contactpersonen getoond. Mocht het hoofdcontactpersoon worden geblokkeerd terwijl deze al is geselecteerd als hoofdcontactpersoon, dan zal bij het opslaan van de klant een melding verschijnen dat de klant niet kan worden opgeslagen. Als alle contactpersonen van een klant geblokkeerd zijn, en er wordt een hoofdcontact toegevoegd zal ASPOS ook melden om eerst een contact te deblokkeren of een nieuw contact toe te voegen. Om vanuit het overzicht terug te kunnen zien of een contact geblokkeerd is, hebben wij een kolom toegevoegd op het tabblad "contacten".
Weergave tabblad "contacten"
6. Klantbeheer: geen PayByLink bij incasso klanten
Met deze wijziging wordt er een aanpassing doorgevoerd voor klanten die gemachtigd zijn om betalingen als incasso uit te voeren. Wanneer de checkbox 'incasso' op het tabblad "Financieel" is aangevinkt, zal voortaan geen PayByLink QR code meer worden getoond op de factuur, de werking is as-is bij klanten waarbij deze optie uitgeschakeld is.
7. Klantorders: behoud ordernummer bij omzetten offerte naar order
Binnen ASPOS is het nu mogelijk om bij het omzetten van een offerte naar een klantorder het ordernummer van de offerte over te nemen. Zo krijgt de klantorder exact hetzelfde ordernummer als de offerte. Deze functionaliteit kan gebruikt worden als de instelling [CustordCopyNrQuotation] op "True" staat.
Weergave offerte naar order met hetzelfde ordernummer
CN 19769
8. Klantbeheer: aanpassing veldvolgorde
Wij hebben een aanpassing verricht in de volgorde van een aantal velden in het menupunt "Klantbeheer". De volgorde van het adresblok is aangepast zodat wanneer een Nederlandse postcode en huisnummer worden ingevoerd, de plaats- en straatnaam automatisch worden aangevuld. Tevens zijn de benamingen van verschillende velden gewijzigd zodat ze voortaan hetzelfde zijn in de backoffice en POS. De posities van het winkel en centrale memoblok zijn daarnaast ook gelijkgetrokken tussen de POS en backoffice voor meer consistentie.
CN 19769
9. Klantbeheer: memo kunnen toevoegen bij het aanpassen van spaarpunten
Vanaf heden is het mogelijk om een memo toe te voegen bij het aanpassen van de EVL spaarpunten van een klant. De memo kan worden toegevoegd als de klant is geselecteerd, en de optie "Aanpassen" is gekozen: hierbij kan een notitie van maximaal 100 karakters worden ingevuld. De memo die toegevoegd is bij deze handeling is terug te zien op het tabblad "EVL spaarpunten" bij de klant.
CN 20458
10. Klantmail: hyperlink e-mailadres
Wij hebben een wijziging doorgevoerd in het klantordermenu waarbij het e-mailadres van de klant een hyperlink is geworden. Als hierop wordt geklikt, wordt automatisch het ingestelde mailprogramma geopend op uw device. De hyperlinks zijn geïmplementeerd in de volgende secties van ASPOS:
Klantbeheer
Klantorders
Leveranciers
Ontvangsten
CN 19769
11. Klantorders: verschillende vervoerswijzen gecombineerd aanmelden bij TransSmart
Binnen ASPOS is het nu mogelijk om klantorders met verschillende vervoerswijzen gecombineerd aan te melden bij TransSmart. Als er twee of meerdere klantorders tegelijk naar pakbon worden gezet, is er de mogelijkheid om in de pop-up aan te geven of de orders middels de gekozen methode moeten worden afgehandeld, of middels hetgeen dat in de order is aangegeven. Dit is aan te geven middels een "toggle" die aan- en uit geschoven kan worden
Als er voor de gekozen methode van de pop-up wordt gekozen (toggle staat uit) worden alle orders op deze manier aangemeld bij TransSmart. Als er wordt gekozen voor "verzending per order" (toggle staat aan) zal er bij het aanmelden bij TransSmart per order gekeken worden naar welke methode gebruikt moet worden. Hierbij wordt er eerst gekeken naar de productvelden, vervolgens naar de methode die is ingevuld op het tabblad bezorgen. Als er op basis van deze twee gegevens niets bepaald kan worden, wordt er teruggevallen op de waarde in de pop-up.
CN 19968
12. Nieuw menupunt: Events
Wij hebben in ASPOS een nieuw menupunt toegevoegd voor het kunnen terugvinden van een overzicht van events die voor klanten zijn aangemaakt. Dit menupunt heet "Klantevents": vanuit dit menupunt kan middels een overzicht in één oogopslag gezien worden welke events nog open staan voor de vestiging. Hier kunnen events verwerkt, gewijzigd en verwijderd worden. Om deze gegevens in te zien en aan te passen dient de gebruiker de bestaande rechten voor events te hebben.
De volgende gegevens worden weergegeven in dit nieuwe menupunt:
Winkel
Event type
Klantnaam
Klantordernr
Aanmaakdatum
Omschrijving
Uitvoerdatum
Gebruiker
Verwerkt
Er kan op de volgende gegevens gefilterd worden in dit menupunt:
Event type
Verwerkt
Aanmaakdatum
Uitvoerdatum
Ordernummer
Gebruiker
Weergave menupunt "Klantevents"
Als er op een regel van een event wordt geklikt heeft de gebruiker, als de juiste rechten zijn toegekend, de mogelijkheid om het event aan te passen. Het is hierbij ook mogelijk om events in bulk te wijzigen, verwerken of verwijderen. Zodra één of meerdere events worden aangevinkt, worden de functieknoppen in het zijpaneel hiervoor actief.
CN 19433
13. Klantmailing: aangemaakte voucher koppelen aan de klant
Vanaf heden is het mogelijk om directe- of cross-sell vouchers te koppelen aan een klant bij het aanmaken vanuit het menupunt "Klantmailing". Wanneer deze vouchers worden aangemaakt, worden deze gekoppeld aan de betreffende EVL klanten, en zijn deze terug te vinden bij de klant in het menupunt "Klantbeheer" onder het tabblad "EVL-vouchers". Zo worden persoonlijke EVL-vouchers direct gekoppeld aan EVL klanten.
CN 20852
14. Klantorder: NAW gegevens van de klant kunnen aanpassen
Met deze wijziging is het mogelijk gemaakt om in het klantorderscherm de NAW gegevens van de geselecteerde klant aan te passen nadat deze is geselecteerd zodat het afleveradres vanaf dat moment permanent wordt aangepast. Dit is mogelijk bij een klantorder die nog niet naar pakbon of offerte is gezet. Op het tabblad "algemeen" in de klantorder kan middels het potlood-icoon de klantkaart worden geopend om de gegevens te wijzigen en op te slaan.
Belangrijk: Wanneer er een aanpassing aan de NAW gegevens wordt aangebracht binnen een klantorder, zullen de oude gegevens worden getoond onder het tabblad 'bezorgen'; dit geldt alleen voor de klantorder waarin de gegevens zijn gemuteerd. Bij het aanmaken van een nieuwe klantorder voor de betreffende klant zullen deze gegevens zijn bijgewerkt. Tevens zullen de NAW gegevens niet gewijzigd worden in de rapportages nadat de klantorderstatus naar pakbon of factuur is gezet, hiervoor dient een nieuwe klantorder aangemaakt te worden.
Weergave van de functionaliteit
CN 19769
Bugfixes
Klantorders: optie "Geen bericht" in de klantorder activeren
Bij het aanmaken of wijzigen van een klantorder in ASPOS is het mogelijk om te kiezen op welke manier er een melding naar de klant verzonden moet worden. Binnen deze opties is het ook mogelijk om te kiezen voor "geen bericht". Echter, werd bij dit meldingstype alsnog een bericht verzonden naar de klant. Middels een aanpassing hebben wij er nu voor gezorgd, dat wanneer dit meldingstype is geselecteerd, er ook daadwerkelijk geen bericht naar de klant wordt verzonden.
CN 14394
2. Klantorders: artikel zonder leverancier toont een lege waarschuwing
Bij het toevoegen van een artikel zonder leverancier, waarbij het artikel werd geselecteerd middels het loep icoontje, kwam er een lege waarschuwing naar voren. Deze bug hebben wij opgelost: als er een product wordt toegevoegd aan de klantorder zonder leverancier wordt er melding getoond waarin staat dat het product geen (voorkeurs)leverancier heeft en niet besteld kan worden.
3. Klantorders: e-mails onterecht verzonden bij het verwerken van een picklijst
Bij het verwerken van een pickorder voor een bezorgorder werden onterecht mailtjes verzonden naar de klant. Deze bug hebben wij opgelost.
CN 1012186
4. Direct Sales order: punten niet gecorrigeerd bij retourname
Wij hebben een bug opgelost die optrad bij het annuleren van klantorders met het type Direct Sales. Bij het annuleren van de order waar een voucher in voorkwam, werden spaarpunten niet correct teruggeboekt. Met een aanpassing hebben wij ervoor gezorgd dat de retourname correct verloopt.
CN 1001479
5. Korting verkeerd berekend bij export klanten
Bij B2B omgevingen werd korting niet juist berekend in de klantordermodule. Bij producten waarbij korting op bedrag geldt, en de geselecteerde klant een non-btw klant is, werd de korting incorrect berekend. Deze bug hebben wij opgelost.
6. Rapportage pakbonnen toont deze niet op volgorde
Met deze wijzing is er een aanpassing doorgevoerd in de sortering van klantorders die omgezet worden naar pakbon: In de rapportage "Pakbonnen van klantorders" en bij het aanmaken van labels gebaseerd op pakbonnen werden de klantordernummers/OIDs in de verkeerde volgorde weergeven, dit hebben wij aangepast naar een chronologische volgorde (van oud naar nieuw).
CN 1022721
7. Klantorders: aanpassing resolutie
Wij hebben een bug in het klantorderscherm opgelost: bij bepaalde resoluties werkte het inklappen van de header niet naar verwachting. Wanneer de header werd ingeklapt, versprongen sommige elementen op de pagina. Dit hebben wij opgelost.
CN 15944
8. Klantorder: bij meerdere betalingen wordt er niet goed geteld
Wij hebben een bug opgelost waarbij de "CustomerBalanceMutations" niet goed doortelde als er meerdere betalingen op een klantorder hebben plaatsgevonden.
Acties
Bugfixes
Sortering actiecodes
In het dropdownmenu voor de filter "Actiecode" werden actiecodes op alfabet gesorteerd terwijl er een sortering was aangegeven in de stamtabellen. Om ervoor te zorgen dat de sortering in stamtabellen wordt aangehouden hebben wij een aanpassing verricht. Als er geen sortering is ingevuld is de sortering alfanumeriek (dus ook als één actiecode geen sortering heeft, komt deze automatisch bovenaan) als een er wel een sortering is ingevuld is deze leidend.
CN 1023940
ASPOS PDA
Bugfixes
Ontvangstcontrole: aantal inkoopeenheid
Bij het uitvoeren van een ontvangstcontrole in combinatie met de functie "snel scannen" werd het aantal veld gevuld met de inkoophoeveelheid in plaats van 1. Deze bug hebben wij opgelost: de aantallen zullen bij het gebruik van deze optie altijd op 1 worden gezet.
CN 1022280
WEBSHOP
Bugfixes
Bezorgorders: btw tarief niet correct
Bij het plaatsen van buitenlandse bezorgorders op de webshop werden de btw bedragen verrekend aan de hand van het Nederlandse btw tarief. Dit, terwijl het btw tarief van het bezorgland overgenomen dient te worden. Om deze bug op te lossen hebben wij een aanpassing verricht: in de webshopcode wordt voortaan verwezen naar de CountryCode in plaats van CountryName. Hiermee zorgen wij ervoor dat de juiste btw tarieven worden gehanteerd bij buitenlandse bezorgorders.
CN 1010994
SERVICES
Functionele wijzigingen
Mails: reset mail versturen met een CustomURL en CustomerID
Bij het POST/api/mails endpoint hebben wij een aantal wijzigingen doorgevoerd:
Bij het template [EmailForgotPassword] kunnen nu de volgende tags opgenomen worden die vervolgens automatisch gevuld worden:
<!--[%FIRSTNAME%]-->
<!--[%MIDDLENAME%]-->
<!--[%LASTNAME%]-->
Wanneer alleen de klant (customerId) wordt meegegeven, dan worden de VOORNAAM, TUSSENVOEGSEL en ACHTERNAAM van de klant gebruikt. Als er ook een contactpersoon wordt (customerContactId) meegegeven, dan worden de VOORNAAM, TUSSENVOEGSEL en ACHTERNAAM van de contactpersoon gebruikt.
Het e-mailadres van de klant of contactpersoon wordt automatisch gevuld in het "To" veld. Als de klant of contactpersoon geen e-mailadres heeft dan moet het "To" veld handmatig worden gevuld.
De "fromName" en "fromEmail" worden automatisch gevuld op basis van de winkelnaam en winkelemail van de vestiging. Als het e-mailadres op de vestiging niet gevuld is, dan zal "fromEmail" handmatig moeten worden gevuld.
Het is nu ook mogelijk om direct de mail te versturen zonder dat los het eindpoint POST/api/mails/{id}/Send nog aangeroepen dient te worden. Via de "additionalParameters" is het veld "sendMail": true mee te geven.
Belangrijk: alle velden die automatisch worden gevuld worden overruled door handmatig ingevoerde velden.
2. REST: restrictie valide EAN klantkaart verwijderd
In de restservices zaten een aantal vereisten waar een kaartcode moest voldoen. Zo moest de kaart bijvoorbeeld een valide EAN13 code bevatten. Als de kaart geen valide EAN13 bevatte, was het niet mogelijk om een EVL voucher aan te maken. Om dit te voorkomen hebben wij ervoor gezorgd dat deze restrictie overal in REST is weggehaald. Wanneer een kaart voldoet aan de EVL prefix, is deze altijd aan te maken ongeacht het aantal karakters of een valide EAN13 code.
3. REST: e-mail vesturen bij aanmaken nieuwe klant
In de REST services is het nu mogelijk om na de registratie van een nieuwe klant via het endpoint POST/api/customers een welkomstmail te versturen. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen de klantgroep waar de klant aan gekoppeld is. Een klant die wordt toegevoegd aan een groep die wel mag sparen krijgt een andere e-mail dan wanneer deze klant aan een groep die niet mag sparen wordt gekoppeld.
De mailtemplates die verstuurd dienen te worden voor de welkomstmail kunnen ingesteld worden bij de volgende instellingen:
[EmailNewCustWelcomeTempID]: Het template voor de klant die niet spaart. Wanneer de klant in een klantgroep valt waar spaartype "Geen" staat ingesteld of waarbij het spaartype helemaal niet is ingevuld (geen keuze spaartype). Dit is een bestaande instelling.
[EmailNewCustWelLoyTempID]: Het template voor de klant die wel spaart. Wanneer de klant in een klantgroep valt waar spaartype "Centraal met afronden", "Centraal zonder rest" en "Centraal met afronden" zijn ingesteld, zal dit template worden gebruikt. Dit is een nieuwe instelling.
In de mailtemplates kunnen verschillende tags gebruikt worden. Deze tags moeten aangemaakt worden met de prefix "customer". Bijvoorbeeld: customer.birthdate of customer.firstname. Deze tags zijn niet hoofdlettergevoelig.
In de welkomstmail kunnen de volgende klantgegevens als tag gebruikt worden:
"id"
"allowBonusPoints"
"birthDate"
"coCNumber"
"coCEstablishmentNumber"
"code"
"companyName"
"companySizeCode"
"companySizeDescription"
"companyTypeCode"
"companyTypeDescription"
"customerGroupId"
"defaultStoreId"
"deliveryDays"
"email"
"firstName"
"gender"
"genderDescription"
"initials"
"isOptIn"
"languageCode"
"languageCodeDescription"
"lastName"
"messageType"
"middleName"
"mobileNumber"
"parentCustomerId"
"priceListId"
"registered"
"status"
"storeId"
"title"
"totalBonusPoints"
"loyaltyType"
"loyaltyTypeDescription"
"memo"
"storeMemo"
"representativeGroupUserId"
Om de welkomstmail aan te maken en direct te versturen moet bij het endpoint POST/api/customers de volgende parameter meegestuurd worden bij het request:
"additionalParameters": { "sendWelcomeEmail": true }
Ook moet de nieuwe instelling [RestSendAutoEmail] op "True" staan: hiermee wordt aangegeven dat de REST services mag mailen.
Wanneer de klant zicht registreert met de taalcode "DE", "FR" of "EN", dan zal de templatecode gebruikt worden voor de betreffende taalcode.
Als het template niet gevuld is, zal de klant vanuit REST wel worden aangemaakt, maar zal er geen mail verstuurd worden. Als de templates wel zijn ingevuld, maar de templatecode niet bestaat, dan zal er een validatie melding getoond worden dat de geconfigureerde template niet bestaat.
4. REST: aanpassingen/toevoegingen ten behoeve van nieuw menupunt batchpicking
Bij het endpoint GET/api/customer-orders zijn een aantal nieuwe filters/opties toegevoegd:
includeTotalCount: Wanneer deze parameter op "true" wordt gezet, dan wordt in de response header het totaal aantal customer-orders getoond (op basis van de eventuele overige meegegeven filters) (X-Total-Count in responseHeader).
orderNumberFrom: Met deze filter is het mogelijk om vanaf een bepaald ordernummer de orders op te halen. De ordernummers vanaf dit ordernummer zullen hiermee worden opgehaald.
orderNumberTo: Met dit filter is het mogelijk om orders tot en met een bepaald ordernummer op te halen. De ordernummers tot en met dit ordernummer worden opgehaald.
storeIds: Met dit filter is het mogelijk om één of meerdere storeIds mee te geven waarvan de orders opgehaald dienen te worden.
pickBatchIds: Met dit filter is het mogelijk om klantorder(s) op te halen waarvan de pickingLines gekoppeld zijn aan een bepaalde pickBatchId of meerdere pickBatchIds.
statuses: Met dit filter is het mogelijk om één of meerdere statussen waaraan de op te halen klantorders aan moeten voldoen te selecteren. Mogelijke statussen zijn: Open, Cancelled, Processed.
hasPickableOrderLines: Wanneer deze parameter op "true" staat worden klantorders opgehaald die nog klantorderregels hebben die gepickt kunnen worden. Wanneer deze parameter op false staat worden klantorder opgehaald die niet meer gepickt kunnen worden.
Berekening: quantity - toDeliveryQuantity - previouslyDeliveredQuantity > 0 and IsCancelled:false and Processed:false.
Daarnaast is het bij het endpoint POST/api/pick-batches nu mogelijk om via de "additionalParameters" pickregels te koppelen aan een nieuw aan te maken batch. Dit kan worden gedaan door bij "customerOrderPickingLineIds" de Ids van de pickingLines op te geven.
CN 19956
5. Aanpassing PDF
Wij hebben een aanpassing verricht in de PDF's die wij aanbieden via het POST api/reports/Generate. Dit, zodat in de output geen Telerik HTML code wordt opgenomen.
6. REST: aanpassing GET security doors
Bij het endpoint GET/api/security-doors hebben wij een aantal aanpassingen doorgevoerd:
De velden "groupUserId" en "securityGroupId" komen nu ook terug. Op deze manier is terug te zien welk recht gebruikt dient te worden (afwijkend recht van de gebruiker ten opzichte de beveiligingsgroep toont nu het veld groupUserID).
Er is een nieuw filter [CODES] toegevoegd. Met dit filter kunnen een specifiek recht, of meerdere rechten tegelijk worden opgevraagd.
7. REST: couponID
Het is nu mogelijk in de REST services om een couponId direct in de body mee te geven in plaats van onder de "couponIds": [ ] sectie. Dit geldt voor de endpoints POST/api/customer-orders en POST/api/carts/Calculate. Wanneer de coupon in de body wordt meegegeven, heeft dit nu dezelfde werking als deze onder de "couponIds": [ ] sectie wordt meegegeven.
8. REST: nieuwe restservices voor voor het picken van containers
Met deze commit zijn de endpoints voor pickcontainers toegevoegd onder "/api/pick-containers", de volgende opties zijn hierbij mogelijk gemaakt:
POST voor het aanmaken van een pickcontainer order
PATCH voor het updaten van een bestaande pickcontainer order
DELETE voor het verwijderen van een bestaande pickcontainer order
GET (by ID) voor het ophalen van de pickcontainer orders
Een voorbeeld request "POST":
{
"storeId": 17,
"scanId": "0001",
"description": "omschrijving",
"zone": "zone 1",
"status": "Free/In use)",
"widthInCms": 10,
"lengthInCms": 20,
"heightInCms": 30,
"masterTableTypeDescription": "boeken",
"masterTableTypeCode": "BOOKS",
"pictureLink": "cover.jpg"
}
CN 19956
9. E-mail verzenden bij het committen van een order
In de REST services is het nu mogelijk om na het committen van een klantorder een orderbevestingsmail naar de klant te versturen.
Hierbij kan onderscheid worden gemaakt tussen twee typen mails: een mail bij een bezorgorder en een mail bij een afhaalorder. De mailtemplates die verstuurd dienen te worden voor de orderbevestingsmail kunnen ingesteld worden bij de volgende instellingen:
[EmailOrdStoreDelivTempID]: De template die verstuurd wordt bij een bezorgorder. Wanneer in de order het veld "isDeliveryOrder": true wordt meegeven.
EmailOrdStorePickUpTempID]: De template die verstuurt wordt bij een afhaalorder. Wanneer in de order het veld "isDeliveryOrder": false wordt meegeven of het veld "isDeliveryOrder" niet wordt meegegeven (default = afhaalorder)
In de mailtemplates kunnen verschillende tags gebruikt worden; deze tags zijn niet hoofdletter gevoelig. Omdat er in deze templates verschillende data getoond kan worden zijn er verschillende prefixes mogelijk:
Klantorder: Tags die data van de klantorder moet tonen moeten aangemaakt worden met de prefix "customerorder".
Bijvoorbeeld: <!--[%customerorder.orderdate%]-->
Klantordernummer: Tags die data van de klantorder moet tonen moeten aangemaakt worden met de prefix "customerorder".
Bijvoorbeeld: <!--[%customerorder.ordernumber%]-->
Klantorderregels: Tags die data van de klantorderregels moet tonen moeten aangemaakt worden met de prefix "customerorderline".
Bijvoorbeeld: <!--[%customerorderline.productdescription%]-->
Naam factuuradres: Tags die data van de klantorderregels moet tonen moeten aangemaakt worden met de prefix "customerorder".
Bijvoorbeeld: <!--[%customerorder.invoiceaddress.name%]-->
Klant: Tags die data van de klant moet tonen moeten aangemaakt worden met de prefix "customer".
Bijvoorbeeld: <!--[%customer.firstname%]-->
Winkel: Tags die data van de winkel moet tonen moeten aangemaakt worden met de prefix "store".
Bijvoorbeeld: <!--[%store.code%]-->
Factuuradres: Tags die data van het meegestuurde factuuradres (veld: invoiceAddressId) moet tonen moeten aangemaakt worden met de prefix "customerorder.invoiceaddress".
Bijvoorbeeld: <!--[%customerorder.invoiceaddress.housenumber%]-->
Product: Tags die data van het product moet tonen moeten aangemaakt worden met de prefix "product".
Bijvoorbeeld: <!--[%product.number%]-->
Merk: Tags die data van het productmerk moet tonen moeten aangemaakt worden met de prefix "product.brand".
Bijvoorbeeld: <!--[%product.brand.description%]-->
Betalingsbedrag: Tags die data van de betalingen op de order moet tonen moeten aangemaakt worden met de prefix "customerorderpayment".
Bijvoorbeeld: <!--[%customerorderpayment.description%]-->
Betalingsmethode: Tags die data van de betalingsmethode moet tonen moeten aangemaakt worden met de prefix "paymentmethod".
Bijvoorbeeld: <!--[%paymentmethod.description%]-->
Tags die binnen een BEGIN en END blok staan daarvan hoeft de prefix niet worden meegegeven. Bij het BEGIN en END blok moet de prefix wel worden opgenomen. Bijvoorbeeld:
<!--[BEGINCUSTOMERORDERLINE]-->
<!--[%productdescription%]-->
<!--[ENDCUSTOMERORDERLINE]-->
In bovenstaand voorbeeld wordt een stukje van het blok "CUSTOMERORDERLINE" getoond. De tag <!--[%productdescription%]--> hoeft dan niet de prefix "customerorderline" te krijgen. Hier zou nu de productomschrijving worden weergegeven die op de orderregel aanwezig is.
In de orderbevestigingsmail kunnen de volgende tags gebruikt worden:
<!--[%customer.fullname%]-->,
<!--[%customerorder.id%]-->
<!--[%customerorder.storeid%]-->
<!--[%customerorder.orderdate%]-->
<!--[%customerorder.lastmodifieddate%]-->
<!--[%customerorder.ordernumber%]-->
<!--[%customerorder.reference%]-->
<!--[%customerorder.shipmenttypedescription%]-->
<!--[%customerorder.sourcedescription%]-->
<!--[%customerorder.totalexcltax%]-->
<!--[%customerorder.totalincltax%]-->
<!--[%customerorder.taxamount%]-->
<!--[%customerorder.discountamountincltax%]-->
<!--[%customerorder.customerid%]-->
<!--[%customer.initials%]-->
<!--[%customer.firstname%]-->
<!--[%customer.middlename%]-->
<!--[%customer.lastname%]-->
<!--[%customer.title%]-->
<!--[%customer.fullname%]-->
<!--[%customer.genderdescription%]-->
<!--[%customer.birthdate%]-->
<!--[%customer.code%]-->
<!--[%customer.email%]-->
<!--[%store.code%]-->
<!--[%customerorder.orderdate%]-->
<!--[%customerorder.deliverydate%]-->
<!--[%customerorder.remarks%]-->
<!--[%customerorder.preferreddeliverydate%]-->
<!--[%customerorder.preferreddeliverytimefrom%]-->
<!--[%customerorder.preferreddeliverytimeto%]-->
<!--[%customerorder.bonuspointsprocessed%]-->
<!--[%customerorder.appliedbonuspoints%]-->
<!--[%customerorder.invoiceaddress.street%]-->
<!--[%customerorder.invoiceaddress.housenumber%]-->
<!--[%customerorder.invoiceaddress.housenumberextension%]-->
<!--[%customerorder.invoiceaddress.postalcode%]-->
<!--[%customerorder.invoiceaddress.city%]-->
<!--[%customerorder.invoiceaddress.countrycodedescription%]-->
<!--[%customerorder.invoiceaddress.countrycode%]-->
<!--[%customerorder.delivery_street%]-->
<!--[%customerorder.delivery_housenumber%]-->
<!--[%customerorder.delivery_housenumberextension%]-->
<!--[%customerorder.delivery_postalcode%]-->
<!--[%customerorder.delivery_city%]-->
<!--[%customerorder.delivery_countrycodedescription%]-->
<!--[%customerorder.delivery.countrycode%]-->
<!--[%store.fulladdress%]-->
<!--[%store.name%]-->
<!--[%store.code%]-->
<!--[%store.street%]-->
<!--[%store.housenumber%]-->
<!--[%store.housenumberextension%]-->
<!--[%store.postalcode%]-->
<!--[%store.city%]-->
<!--[%store.phonenumber%]-->
<!--[%store.faxnumber%]-->
<!--[%store.email%]-->
<!--[%store.website%]-->
<!--[BEGINCUSTOMERORDERLINE]-->
<!--[%product.number%]-->
<!--[%productdescription%]-->
<!--[%product.brand.description%]-->
<!--[%quantity%]-->
<!--[%backorderquantity%]-->
<!--[%product.imageurl%]-->
<!--[%productserialnumber%]-->
<!--[%priceincltax%]-->
<!--[%priceexcltax%]-->
<!--[%taxrate%]-->
<!--[%taxamount%]-->
<!--[%discountamountincltax%]-->
<!--[%totalincltax%]-->
<!--[ENDCUSTOMERORDERLINE]-->
<!--[BEGINCUSTOMERORDERPAYMENT]-->
<!--[%paymentmethod.description%]-->
<!--[%amount%]-->
<!--[ENDCUSTOMERORDERPAYMENT]-->
<!--[%customerorder.totalexcldiscount%]-->
<!--[%customerorder.discountamountincltax%]-->
<!--[%customerorder.totalincltax%]-->
Om de orderbevestigingsmail aan te maken en direct te versturen moet bij de commit van de order via het endpoint POST/api/customer-orders/{id}/Commim moet de volgende parameter meegestuurd worden in het request:
{
"sendEmail": true
}
Ook moet de nieuwe instelling [RestSendAutoEmail] op "True" staat zodat aangegeven wordt dat de REST services mag mailen.
Wanneer er op een klant met de taalcode "DE", "FR" of "EN" een order wordt gecommit , dan zal de templatecode gebruikt worden met de betreffende taalcode.
Als de templates niet gevuld zijn zal de order vanuit REST wel worden aangemaakt, maar zal er geen mail verstuurd worden. Als de templates wel zijn ingevuld, maar de templatecode bestaat niet, dan zal er een validatie melding getoond worden dat de geconfigureerde template niet bestaat.
10. REST: Nieuw menupunt "Klantevents"
Naar aanleiding van het nieuwe menupunt "Klantevents" hebben wij een aantal aanpassingen in REST doorgevoerd. De volgende wijzigingen zijn hierbij van toepassing:
Het is nu ook mogelijk om een customer-event te verwijderen middels het nieuwe DELETE/api/customer-events/{id} endpoint
Op het customer-event contract zijn twee nieuwe velden toegevoegd: relatedType en relatedId. Met deze velden is het mogelijk om een customer-event te koppelen aan een klantorder. Bij het relatedId moet het customerOrderId van de klantorder worden toegevoegd en bij relatedType moet gekozen worden voor "CustomerOrder". Deze nieuwe velden zijn te gebruiken bij de GET/POST/PATCH endpoints.
CN 19433
Bugfixes
Punten uitgegeven op HK in plaats van vestiging
Bij het aanmaken van een klantorder via REST via het POST customer-orders endpoint werd voorheen de puntentransactie aangemaakt op het hoofdkantoor (dit is het niveau van login REST). Om ervoor te zorgen dat punten op de correcte manier, dus op vestigingsniveau worden uitgekeerd hebben wij een aanpassing verricht. Nu wordt er gekeken naar de EVL instellingen van de winkel die gebruikt wordt in de klantorder: de puntentransactie wordt dan ook op deze winkel aangemaakt.
CN 1020698
2. REST: patch api/brands storeOID null
Wij hebben een bug opgelost in de REST services bij het endpoint PATCH/api/brands/{id}. Hierbij kwam er bij het patchen van een brandId een error wanneer in de database het storeId bij het brandId op NULL stond. Dit is nu aangepast: het patchen van deze brandId's is nu ook mogelijk.
3. REST: product images worden ook getoond als ze verwijderd zijn
Wij hebben een bug opgelost in de REST services bij het endpoint GET/api/products/{id}/images. Images die vanuit interfacing op verwijderd werden gezet, kwamen hierbij alsnog terug. Met de aanpassing die wij hebben verricht komen komen deze verwijderde images niet meer terug.
4. REST: Error bij te lange discountdescription
In de REST services hebben wij een bug opgelost bij het POST/api/customer-orders endpoint. Wanneer de order een product bevatte waarbij de "discountDescription" meer dan 50 karakters bevatte, dan trad er een foutmelding op bij het creëren van de order. Dit is nu opgelost. De discountDescription wordt nu afgekapt op maximaal 50 karakters.