KILO
VERSIE: 6.0.2024Kilo
INHOUDSOPGAVE
ASPOS KASSA
Wanzl Exit gate aansturing
Met deze wijziging is er ondersteuning ingebouwd voor de scanpoortjes van Wanzl, met behulp van een QR code. Om deze functionaliteit in te schakelen, dient er aan een aantal voorwaarden te worden voldaan:
De geavanceerde instelling "SCOExitGateProvider" dient op "Wanzl" ingesteld te staan
Er dient een (kort) kassabon template aangemaakt te worden waarin de XML voor de exit gate gedefinieerd staat. (De XML is hieronder te vinden)
Vervolgens dient de instelling "SCOShortReceiptCode" ingevuld te worden met de zojuist aangemaakte template
Belangrijke opmerkingen:
De reguliere retourbarcode wordt overschreven als ook de Wanzl code in een template staat
De code wordt alleen geprint bij werkstation van het type "Zelfscankassa"
De opbouw van de code is al volgt: 263 (prefix) -0017 (vier-cijferige winkelcode) -000 (drie voorloopnullen) -1908 (laatste cijfers van de transactie) -300424 (datum) -1157(tijdstip)
Een voorbeeld XML kassabon template waarin de XML voor de exit gate code dikgedrukt is:
<?xml version="1.0" encoding="utf-16"?>
<print name="Receipt" linespacing="15">
<row sort="8.1" width="40" name="totalline" leftmargin="2" linespacing="50" />
<row sort="8.2" width ="42" name="total" linespacing="25">
<column width="4" sort="1" spacecolumn="true" />
<column width="28" name="desc" sort="2" alignright="true" />
<column width="1" sort="3" spacecolumn="true" />
<column width="7" name="amount" sort="4" alignright="true" />
</row>
<row sort="10.1" width="40" name="barcodeline" leftmargin="2" linespacing="50" />
<row sort="10.2" width="40" name="barcode" center="true">
<column height="50" name="barcode" sort="1" width="3" position="2" />
</row>
<row sort="10.3" name="exitgatebarcodeline" linespacing="50" />
<row sort="10.4" name="exitgatebarcode" center="true">
<column height="50" name="barcode" width="5" position="2" />
<row sort="11.1" width="40" name="bottomline" leftmargin="2" linespacing="50" />
<row sort="11.2" width="40" name="bottom" center="true" linespacing="25">
<column width="40" name="link" sort="1" />
</row>
</row>
<row sort="12.3" width="40" name="receiptnr" leftmargin="2" linespacing="25">
<column width="6" name="desc" sort="1" />
<column width="1" sort="2" spacecolumn="true" />
<column width="10" name="transnr" sort="3"/>
<column width="1" sort="4" spacecolumn="true" />
<column width="3" name="devide" sort="5"/>
<column width="10" name="transdate" sort="6" />
<column width="1" sort="7" spacecolumn="true" />
<column width="5" name="transtime" sort="8" />
</row>
<row sort="15.1" name="papercut"/>
</print>
CN 43441
Oplossing voor fatale fout POS
Wijziging doorgevoerd waarmee een NullReferenceException op de juiste manier wordt afgehandeld op de POS bij het tonen van klantorders.
CN 48031
Kiosk orders werden niet opgehaald in de POS
Wijziging doorgevoerd, zodat kiosk orders weer worden opgehaald op de POS door gebruik te maken van de sneltoets [alt+K].
CN 48467
Assortimentscode + kleur
Wijziging doorgevoerd zodat in de POS bij het product details scherm ook de assortimentscode en de kleur getoond wordt.
CN 47762
Afleveradres tonen in POS in bon scherm/overzicht
Wijziging doorgevoerd in de POS zodat bij het maken van een bestelling via de POS (het zij via producten zoeken of bij het ophalen van een kiosk order) de bezorg/afhaal optie getoond wordt en daarmee ook het afhaal adres. Door op de regel met deze optie te klikken kun je de kioskorder pop-up weer openen en daarmee de optie en het afleveradres weer wijzigen.
Mocht je een standaard bezorgkosten product hebben toegevoegd via de instellingen en deze komt op de bon bij het selecteren van de optie bezorgen, dan zal dit product van de bon weggaan als je de optie weer op ophalen zet. De regel met de bezorg/afhaal optie wordt ook weggehaald als alle bestelde regels van de bon zijn.
Afhaalorder in de POS:
Bezorgorder in de POS:
Afhalen in andere winkel order in de POS:
Ook zijn er 3 nieuwe settings toegevoegd waarmee de kioskorder pop-up "geconfigureerd" kan worden.
POSShowKioskOrderType:
In deze setting kan bepaald worden welke ordertypes getoond worden in de kioskorder pop-up, hier kunnen de types pijpteken gescheiden worden ingevoerd. Mogelijke waardes: Normal, PriceQuotation, StoreToDoor, Subscription.
COAllowEmptyDeliveryDate:
Deze setting bepaalt of de bezorgdatum leeg mag zijn bij het aanmaken van een bezorgorder.
LET OP: Voor deze wijziging enkel in de POS doorgevoerd
POSKioskDefaultShipCost:
Deze setting bepaalt of bij het aanvinken van de bezorgoptie, het vinkje voor bezorgkosten standaard naar ja of nee gaat.
Bij True > Gaat het vinkje op ja
Bij False > Gaat het vinkje op nee
CN 46557
Klant saldo kunnen gebruiken van andere winkel
Wijziging doorgevoerd zodat op de POS klant saldo, wat opgebouwd is in een andere winkel, kan worden gebruikt. Hiervoor is de setting "CustomerBalanceMode" toegevoegd.
Deze setting heeft default de waarde 0. Dit betekent dat enkel het klant saldo van de eigen winkel gebruikt mag worden. Zodra de setting op waarde 1 gezet wordt mag het klant saldo van alle winkels binnen de fiscale eenheid gebruikt worden.
Met de bestaande setting "POSCustomerBalanceByOrder" wordt bepaald dat het klantsaldo dat nog aan een klantorder is gekoppeld enkel op die klantorder verrekend mag worden. Zodra er klantsaldo van een klant wordt gebruikt in andere winkel, wordt dit onderling verrekend met een rekening-courant transactie. Aan deze transactie worden de extensies "Rekening courant type" en "Store voor de rekening courant overboeking" toegevoegd. Zo is via transactie beheer goed te achterhalen bij welke vestiging het saldo is weggehaald.
CN 47761
Afleveradres tonen in POS in bon scherm/overzicht
Wijziging doorgevoerd zodat wanneer de nieuwe setting "POSShowTotalTransValue" op True staat, naast het totaal besteld en de totale korting, ook het transactie totaal in de POS wordt getoond op de totaalregel.
Dit transactie totaal is een optelling van alle verkoopregels + alle bestelde regels bij elkaar (ongeacht aanbetaling).
CN 47763
Laden van boardingpass pop-up geeft ruimte om deze verplichting over te slaan
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat wanneer de instelling 'POSAirsideEnabled' ingeschakeld is, er geen invoer mogelijk is voordat de airside pop-up is geladen.
CN 47532
Lades kunnen scannen met barcode op POS
Met deze wijziging is het mogelijk gemaakt om barcodes direct te scannen in het lade selectiescherm van de POS om vervolgens direct in te kunnen loggen op een kassalade wanneer de instelling 'POSSelectCashDrawer' actief is, print hiervoor een barcode uit met het ladenummer dat in transactiebeheer kan worden gevonden.
Tevens is het filter 'Lade nummer' in het menu transactiebeheer van de Backoffice aangepast zodat er kan worden gezocht op maximaal 4 cijfers.
Waarschuwing wanneer een kassalade niet kan worden gevonden (Vertalingen zijn ook aanwezig)
CN 47530
ASPOS BACKOFFICE
Klantorder maken via opties in productbeheer voegde geen kit-items toe
Bij het aanmaken van een klantorder in het menupunt "Productbeheer" via de optie "Bulk opties" > "Maak klantorder", worden nu ook de kit-items van het product meegenomen naar de klantorder. Dit geldt voor de kit-items die een vast aantal hebben. De kit-items van service producten worden, net als het hoofdproduct, direct automatisch op "gepakt" gezet.
CN 47704
Tabblad "Aanbetaling" ook beschikbaar gemaakt bij internetorders
Met deze wijziging in de klantorder pagina van de backoffice, is de optie toegevoegd om klantorders van het type "internet order" aan te betalen. Dit was al eerder mogelijk gemaakt voor types "Normaal", "Pre-order webshop" en "Reparatie". De functionaliteit is te vinden onder het tabblad "aanbetalingen" van de klantorder, nadat deze eenmalig is opgeslagen.
CN 47535
Productveld dropshipment
Aanpassing doorgevoerd in het REST endpoint /api/customer-orders/{id}/ConvertToDropshipmentOrder waarbij de validatie op het productveld 'Dropshipment' verwijderd is zodat deze niet meer nodig is om een klantorder van het type regulier/internet order om te zetten naar een dropshipment inkooporder.
De optie voor het omzetten van een klantorder naar dropshipment order na het aanvinken van een klantorder en klikken op 'opties:
De pop-up die volgt na het klikken op de optie wanneer aan de voorwaarden wordt voldaan:
CN 48196
Klantorder regel wijzigingen tonen in nieuw tabblad historie
Wijziging doorgevoerd zodat in de klantorder het tabblad "historie" beschikbaar is gemaakt. Op dit tabblad staan alle wijzigingen van klantorder regels, zodat in een oogopslag gezien kan worden wat er met de klantorder is gebeurd. Om het tabblad beschikbaar te maken moet de geavanceerde instelling "COShowHistoryTab" op True staan. Verder moet de ingelogde gebruiker het recht "Toon inhoud Historie tab in klantorder" hebben.
LET OP:
Het tabblad historie wordt pas gewijzigd bij het opslaan van de klantorder, dus tussendoor wijzigen/toevoegen van een klantorder regel vult het tabblad historie nog niet.
Ook wordt de regelvolgorde van de customerOrderLineOID aangehouden, dus de volgorde van toevoegen blijft leidend.
CN 47119
Pakbon retouren in menupunt pakbonnen
Met deze wijziging is de mogelijkheid gebouwd om pakbonnen te kunnen retourneren in de Backoffice via het gelijknamige menu. Om gebruik te maken van deze nieuwe functionaliteit dienen er twee dingen te worden gedaan:
Schakel de nieuwe beveiligingsingang 'Pakbon retourneren Backoffice' in voor de desbetreffende gebruikersgroep
Zet de geavanceerde winkelinstelling 'POSReturnMode' op de waarde 1 om pakbon retouren toe te staan
Vervolgens verschijnt in het Backoffice menu 'Pakbonnen' de mogelijkheid om pakbonnen te retourneren door één transactie aan te vinken en te klikken op 'Retour' in het zijpaneel.
Hierna verschijnt de pakbon retour pop-up (zie uitleg hieronder)
Met de pijltjestoetsen/ENTER kan er naar volgende en vorige regels worden genavigeerd
De knop 'Hele bon' selecteert alle mogelijk te retourneren producten
Retour retourneert de producten daadwerkelijk en maakt vervolgens een negatieve pakbon transactie aan
Witte regels zijn producten die geretourneerd kunnen worden
Rode regels zijn negatieve regels en kunnen ook worden geretourneerd
Grijze regels zijn al eerder geretourneerde producten
Belangrijke opmerkingen:
Er kan 1 pakbon per keer worden geretourneerd
Wanneer de pakbon al gefactureerd is mag deze niet geretourneerd worden, de knop is dan uitgegrijsd
Wanneer de prijs of korting van een pakbonregel handmatig is gewijzigd mag deze transactie ook niet worden teruggenomen
Artikelen die het productveld 'AllowReturn' (Waarde: nee) bevatten zijn uitgegrijsd en kunnen niet worden geretourneerd
Verdeelorders zijn uitgesloten van retour
CN 46072
Standaard ordertype bij aanmaken klantorders
Wijziging doorgevoerd zodat bij het aanmaken van een klantorder (en de wizard niet gebruikt wordt) het ordertype weer standaard op Order komt te staan i.p.v. Abonnement.
CN 48499
Kitgroepen bij klantorders in de backoffice
Wijziging doorgevoerd in de klantorder module, zodat bij het toevoegen van een product waar kitgroepen aan gekoppeld zitten er een pop-up naar voren komt om het product samen te stellen. Dit scherm werkt identiek aan het scherm op de POS. Dat wil zeggen dat de opslaan knop pas bij de laatste stap beschikbaar wordt, en dat de + en - knoppen worden uitgeschakeld als de min/max van de groep en of het product behaald is.
LET OP:
Op dit moment is het niet mogelijk om een hoger aantal dan 1 van een product met kitgroepen te bestellen.
Ook is er geen knop om de kitgroepregels te wijzigen, om de aantallen aan te passen moet je het aantal op het hoofdproduct aanpassen.
Ook is het mogelijk om in het invoerveld met het fysieke toetsenbord een hogere waarde in te vullen, dit wordt afgevangen door een melding dat de waarde niet tussen de min en max ligt.
CN 47614
Klantevents aanmaken voor andere stores vanaf eigen store
Wijziging doorgevoerd waarmee klantevents gekoppeld aan een klant of klantorder voor alle winkels zichtbaar gemaakt kunnen worden. Als de setting "ShowCustEventsAllStores" op False (default waarde) staat zie je bij de diverse menupunten waar klantevents zijn in te zien enkel de events van de eigen winkel. Maar als deze setting op True staat worden de klantevents van alle winkels getoond.
CN 48353
Rekening courant: Factuur betaling
Aanpassing doorgevoerd in de Backoffice zodat het rekening courant type en de winkel waarop de betaling is verricht voortaan worden meegegeven in de extensions van de transactie.
Weergave van de twee nieuw toegevoegde extensions:
CN 48309
Productnummers als tag kunnen toevoegen om te printen op de kassabon
Met deze wijziging is er ondersteuning toegevoegd voor diverse nieuwe velden om opgenomen te worden in de XML template van de POS/SCO kassabon. Hieronder staan de nieuwe velden met enkele voorbeelden:
Globale velden:
TaxEU
UserId (In te stellen onder de gebruiker)
<row name="custom" leftmargin="2">
<column width="40">*** USERID : {userId} ***</column>
</row>
Nieuwe velden op de regel (name="articlecustom")::
ProductNumber
ProductDescription
ProductSecondDescription
ProductListPrice
GrossPrice
WarrantyEndDate
OrderQuantity
OrderQuantitySold
DepositAmount
<row name="articlecustom">
<column width="6" spacecolumn="true" />
<column width="23" name="desc">2nd:{ProductSecondDescription}</column>
</row>
Nieuwe velden op kitregels (name="articlekitcustom")::
ProductNumber
ProductDescription
ProductSecondDescription
ProductListPrice
GrossPrice
<row name="articlekitcustom">
<column width="6" spacecolumn="true" />
<column width="23" name="desc">2nd:{GrossPrice}</column>
</row>
CN 47531
Factuur crediteren in menupunt facturen
Wijziging doorgevoerd zodat, via de backoffice, facturen kunnen worden gecrediteerd. Hiervoor is er een nieuw recht toegevoegd "Credit factuur aanmaken BO". Als de ingelogde gebruiker dit recht heeft dan wordt in het menupunt facturen de knop "Factuur crediteren" beschikbaar.
Na het selecteren van een factuur kun je deze knop gebruiken om de factuur te crediteren, er wordt een pop-up geopend waar de aantallen ingevuld kunnen worden van wat er retour genomen moet worden. Ook zit er een optie op deze pop-up om de gehele factuur in een keer retour te nemen. Deze knop zorgt ervoor dat de aantallen van de complete factuur over worden genomen in de daarvoor bestemde invoervelden.
Als er een verzamelfactuur wordt geselecteerd om te crediteren wordt in de pop up per pakbon de pakbon regels getoond. Als er een factuur wordt gecrediteerd die nog niet volledig is betaald zal ASPOS hier een melding van geven.
Als de factuur wordt gecrediteerd worden de aangegeven regels 1-op-1 overgezet naar een pakbon welke direct wordt gefactureerd. De aangemaakte creditfactuur wordt niet direct geboekt als betaald.
LET OP:
Het is niet mogelijk om meerdere factureren tegelijk te crediteren. Ook is het niet mogelijk om interfiliaal facturen te crediteren.
Deze procedure roept REST aan om de pakbon aan te maken, hierdoor gaat als de setting "CheckCredit" op True staat een krediet check af. Als bij de klant een kredietlimiet staat van 0,00 zal dit resulteren in een foutmelding dat de klant onvoldoende kredietlimiet heeft.
CN 46073
Levering van verdeelorder terugdraaien
Met deze aanpassing in de Backoffice/Next is het mogelijk gemaakt om een levering van een verdeelorder onder bepaalde voorwaarden terug te draaien. Hiervoor is het endpoint /api/customer-orders/{id}/RevertInterStoreOrder geïntroduceerd in combinatie met de beveiligingsingang/knop 'Terugdraaien verdeelorder' in de Backoffice.
De knop 'Terugdraaien levering' is vervolgens te vinden onder de knop 'Opties' in het zijpaneel van het klantorder menu.
Om de levering van een verdeelorder terug te draaien dient er aan de volgende voorwaarden te worden voldaan:
De bovengenoemde beveiligingsingang dient ingeschakeld te zijn voor de desbetreffende gebruikersgroep
"OrderDistributionMode" dient op verdeelprofiel '2' te staan (Bij de overige profielen blijft de knop grijs)
De artikelen in moeder order mogen geen regels bevatten die al deels uitgeleverd zijn, bij het terugdraaien van een deellevering verschijnt de volgende foutmelding (inclusief vertalingen)
De artikelen in de verdeelorder dienen naar pakbon te zijn gezet (status: processed) alvorens de levering terug mag worden gedraaid
Wanneer er aan deze voorwaarden wordt voldaan, zal er een nieuwe klantorder worden aangemaakt waarin de oorsponkelijke aantallen/prijzen die naar pakbon zijn gezet worden tegengeboekt. Deze regels worden ook gelijk naar pakbon gezet:
CN 47588
Keuze voor bij terugboeken van klant saldo bij annuleren orders
De instelling "CustOrdCancelMakeTrans" waar naar gekeken wordt bij het annuleren van een klantorder, is aangepast. Voorheen was deze alleen instelbaar met True of False. Nu is er een dropdown keuze met daarbij de extra waarde "Vragen" toegevoegd.
Wanneer deze instelling op Vragen staat, wordt er in de backoffice de vraag gesteld of de refund transactie wel / niet aangemaakt moet worden. Dit is op basis van de bestaande waardes die de instelling al kende, namelijk True of False. Daarnaast zijn de waardes True en False aangepast naar "Ja" en "Nee".
De instelling op Ja of Nee werkt zoals voorheen. Bij de release wordt dit automatisch omgezet naar de nieuwe benaming.
Aangepaste waardebenamingen en nieuwe waarde bij instelling "CustOrdCancelMakeTrans"
In de bestaande pop-up bij het annuleren van een klantorder wordt bij de waarde "Vragen" dan de volgende nieuwe optie getoond die vervolgens aan of uitgezet kan worden.
Bij het annuleren van een reparatie-order in het menupunt Reparaties, wordt de volgende nieuwe pop-up getoond bij de waarde Vragen.
Wanneer de instelling op "Vragen" staat, moet er in de REST services bij de endpoints: DELETE /api/customer-order-lines en PATCH /api/customer-order-lines de extra parameter [AllowRefundTransactions] worden meegegeven. De waardes zijn True of False.
CN 47769
Leverdatum leeglaten bij bezorgorder zonder afleverdatum
In de Backoffice is het nu mogelijk om een bezorgorder aan te maken zonder afleverdatum. Wanneer de instelling "COAllowEmptyDeliveryDate" op True staat, vindt er geen validatie plaats of de afleverdatum gevuld is bij een bezorgorder.
Verder wordt bij het leegmaken van de onderstaande velden van een order dit ook doorverwerkt naar de gekoppelde verdeel/moeder orders. Dit gebeurt alleen bij het leegmaken van de velden. Bij het wijzigen van deze velden gebeurt dit niet.
DeliveryDate
TimePeriod
PreferedDeliveryDate
PreferedDeliveryFrom
PreferedDeliveryTo
DeliveryTime
In de REST services bij het endpoint PATCH /api/customer-orders/[{id} is het nu ook mogelijk om deze bovenstaande velden leeg te maken.
Dit kan middels de nieuwe "propertiesToClear" parameter mee te geven in het request.
Voorbeeld request: PATCH /api/customer-orders/12345
{
"additionalParameters": {
"propertiesToClear": [
"preferredDeliveryDate"
]
}
}
In bovenstaand voorbeeld wordt na het uitvoeren van het request het veld "preferredDeliveryDate" van de order leeg gemaakt.
CN 47773
Knop DC verdelen op basis van vrije voorraad
Het is nu mogelijk om tijdens het DC verdelen van voorraad naar winkels rekening te houden met de vrije voorraad, waar er voorheen altijd naar de fysieke voorraad werd gekeken voor het verdelen. Dit is gedaan om rekening te houden met klantorder aantallen op het DC en er voor te zorgen dat tijdens het verdelen genoeg voorraad op het DC overblijft om de openstaande klantorders uit te leveren.
Als de geavanceerde winkelinstelling 'FreeStockSubstrCusOrdQty' op de waarde 'True' staat, worden in onderstaand Verdeelscherm de labels voor het aantal openstaande 'Klantorders' en 'Vrije voorraad' getoond. Vrije voorraad wordt berekend als (fysieke) voorraad min het aantal openstaande klantorders.
Met deze instelling houdt ook het gebruik van de bestaande functionaliteit met Verdeelsleutels in dit scherm rekening met de vrije voorraad.
Daarnaast is nu het veld "Voorraad DC" uitgegrijsd en niet meer te wijzigen en wordt de invulvelden in de kolom "Verdeling" allemaal rood als de ingevoerde waarde het maximaal te verdelen aantal overschrijdt.
Het is tot slot niet meer mogelijk om méér te verdelen dan de fysieke of vrije voorraad (afhankelijk van de instelling). Er wordt een melding getoond als de knop "Verwerken" wordt gebruikt in combinatie met rode/te hoge verdeel aantallen en het verwerken wordt geblokkeerd.
CN 47775
Aanbetalingen via Pay.nl ook op instelbare betaalsoort boeken
Bij het boeken van de betaling die voortgekomen is uit de betaallink van een aanbetaling op klantorders en/of reparatie-orders wordt nu gekeken van de betaalsoort die is ingesteld in de geavanceerde instelling 'PayByLinkPaymentType'.
Voorheen werd een betaling via deze route standaard op de betaalsoort 'Bank' geboekt, nu is deze dus instelbaar en wordt naar dezelfde instelling gekeken als voor het betalen van Facturen via een externe link.
CN 48277
Tijd in EventMessages tabel gecorrigeerd naar juist tijd
In de backoffice in het menupunt "Eventberichten" worden nu Nederlandse tijdstippen getoond.
CN 48445
Filter op aanmaakdatum reparaties
In de reparatie-module in de backoffice van ASPOS is het nieuwe filter [Vanaf] en [t/m] toegevoegd. Hiermee is het mogelijk om reparatie-orders te filteren op basis van de aanmaakdatum van de reparatie-order.
CN 49348
Rekening courant: Klantorder aanbetalen
Aanpassing doorgevoerd in de Backoffice zodat het rekening courant type en de winkel waarop de betaling is verricht voortaan worden meegegeven in de extensions van de transactie in het geval van het aanbetalen van een klantorder in een andere winkel.
CN 48310
Zichtbaarheid klantevents
Wijziging doorgevoerd zodat bij het leeg maken van filters in het menupunt event beheer, de events aangemaakt op andere vestigingen alsnog blijven tonen. Mits de setting ShowCustEventsAllStores op True staat.
CN 49415
Bijwerken leverdatum bij aanpassen moeder order
Backoffice/REST aanpassing doorgevoerd zodat bij het aanpassen van de leverdatum op een moeder- of kind order ook de leverdatum van de gekoppelde order wordt gewijzigd.
LET OP: Het aanpassen van de leverdata op een kind order is via de Backoffice niet mogelijk, om de leverdatum op een kind order te wijzigen dient een patch uitgevoerd te worden op het endpoint /api/customer-orders/{id}.
Voorbeeld requests voor het legen van de leverdatum op een moeder- of kindorder:
{
"additionalParameters": {
"propertiesToClear": [
"deliveryDate"
]
}
}
{
"deliveryDate": "2024-05-30T12:33:09.987Z"
}
CN 49417
Mogelijkheid om header klantorder aan te passen na terugdraaien verdeel order
Aanpassing doorgevoerd in de verdeelorderfunctionaliteit zodat het mogelijk blijft om de header van een klantorder aan te passen wanneer de status van de verdeel order (kindorder) op 'deels binnen' staat.
Melding wanneer er een poging wordt gedaan om de header van de moederorder bij te werken wanneer de status van de verdeelorder is gewijzigd
CN 49545
ASPOS SELFCHECKOUT
HelpFinished uitgebreid met extra redencode
Met deze wijziging is er een extra redencode van het type event message genaamd 'HelpFinishedEmployee' toegevoegd om beter onderscheid te kunnen maken wanneer een klant op de hulpknop in de self-checkout heeft gedrukt en deze zelf sluit of een medewerker dit heeft gedaan via de ASPOS monitor app.
De nieuwe redencode van het type EventMessage
Weergave van het eventbericht
De hulpknop linksonderin en daaropvolgend het hulpscherm
CN 48935
SERVICES
REST: Negatieve aantallen retour nemen
In de REST services bij het POST /api/transactions/Commit is het nu mogelijk om een transactie retour te nemen van een retour.
CN 48281
REST: Aanpassing transactionRecords endpoint
In de REST services bij het endpoint GET /api/transaction-records zijn de nieuwe filters startDate en endDate toegevoegd. Dit is op basis van de datum van de transactie.
CN 48211
REST: Aanpassingen paymentTypes endpoint
In de REST services bij de payment-methods endpoints zijn de volgende twee nieuwe velden toegevoegd:
brands
eftPaymentType
En het is nu mogelijk om een payment-method te expanden op productgroep middels de expand "productGroups".
CN 48903
ASPOS PDA
Voorraad verplaatsen op de PDA
Wijziging doorgevoerd in de PDA. Het menupunt "Voorraad verplaatsen" is uitgebreid. Het is nu mogelijk om voorraad te verplaatsen van en naar magazijnen van verschillende winkels. Dit is mogelijk gemaakt middels een aanpassing op het endpoint POST api/products, waar nu /{id}/MoveStock meegegeven kan worden.
Middels redencodes met redentype "Voorraadverplaatsing" kunnen er verschillende redencodes worden bepaald
CN 48048
Suggesties uitgeschakeld
In de PDA zijn de standaard zoeksuggesties uitgeschakeld. Dit kon soms hinderlijk zijn op kleine schermen.
CN 49040
Security calls op de PDA
In de PDA worden nu security calls bijgehouden. Hierdoor kan nu in het beveiligingslog gemakkelijker terug worden gevonden welke acties er zijn uitgevoerd.
CN 47872
PATCHES
16/05/2024: Pin koppeling Adyen
Met deze aanpassing is de time-out met de Adyen pin aangepast zodat de pin langer wacht op een antwoord van Adyen.
TN 1221898
31/05/2024: Sortering pakbonnen
Het sorteren van de kolommen 'Totaal' en 'Debiteurennummer' in het menupunt 'Klanten' - 'Pakbonnen' is aangepast en werkt zoals verwacht.
TN 1225917
31/05/2024: Overschrijven voorkeursleverancier
Met deze aanpassing toont de checkbox voor het overschrijven van de voorkeursleverancier bij het verwerken van een ontvangst weer zoals verwacht.
TN 1223605
03/06/2024: Aantal keer aan de POS
Er is een wijziging doorgevoerd zodat de vermenigvuldiging in de POS niet wordt onthouden als er een nieuwe transactie wordt gestart.
TN 1223968
03/06/2024: Wijziging factuurlayout
Er is een wijziging doorgevoerd aan een klant specifieke factuur lay-out naar aanleiding van wensen van de klant.
TN 1219300
06/06/2024: Aanpassing jounalisatieprocedure
Er is een aanpassing doorgevoerd in de journalisatieprocedure om de journalisatie in een FMUT-bestand naar verwachting uit te kunnen voeren.
TN 1227234
12/06/2024: POS foutmelding bij het afslaan van een transactie
Er is een wijziging doorgevoerd in de POS die de stabiliteit rondom de offline sync van transacties verbetert en excepties in deze flow afvangt.
TN 1227234
13/06/2024: EVL Voucher toestaan voor retourname
Er is een wijziging doorgevoerd in de POS zodat de blokkade op het retournemen van producten van het type EVL-Voucher is weggehaald.
TN 1223441
13/06/2024: Prestatie rapport toot geen data
Er is een aanpassing gedaan in het tonen van data in het rapport Medewerker Prestaties zodat deze weer toont zoals verwacht.
TN 1228604
14/06/2024: Foutmelding POS in combinatie met Lincsafe
Er is in de afhandeling van de terugkoppeling van Lincsafe een aanpassing doorgevoerd om te voorkomen dat de POS een foutmelding geeft en handmatig moet worden afgesloten.
TN 1219242
14/06/2024: Orderregels
Er is wijziging doorgevoerd in de procedure die regels in klantorders binnen boekt o.b.v. ontvangsten.
TN 1209663
14/06/2024: Winkel selecteren in rapport Voorraad Mutaties
Er is wijziging doorgevoerd zodat de winkel selector bij de rapportage "Voorraadmutaties per product" weer gebruikt kan worden.
TN 1227037
14/06/2024: Rapportage factuur foutmelding
Er is wijziging doorgevoerd die een foutmelding in de klantorder afvangt.
TN 1227230
17/06/2024: Klantkaart openen vanuit de email check popup
Er is wijziging doorgevoerd zodat de klantkaart van een bestaande klant weer geopend wordt als er een email adres wordt gebruikt welke al bekend is en er wordt op de hyperlink gedrukt om de klantkaart te openen.
TN 1227361
17/06/2024: Nog te betalen op het klantendisplay
Aanpassing aan versie 4 van de NarrowCasting doorgevoerd, zodat bij het gebruiken van giftcards als betaalmiddel het nog te betalen bedrag in de gelijknamige header naar verwachting wordt getoond.
TN 1211940
19/06/2024: Orderbevestiging van verwerkte orders
Aanpassing doorgevoerd in de rapportage 'Opdrachtbevestiging' in de Backoffice, zodat het tonen van orderregels naar verwachting verloopt wanneer er een verdeelorder is aangemaakt.
TN 1228985
21/06/2024: Gebruikers krijgen gevarendriehoeken in POS
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat de functionaliteit rondom het inloggen per bon (te vinden onder het tabblad basisinstellingen van het menu vestigingen in de Backoffice) en de geavanceerde instelling POSUserLoginPwRequired naar verwachting met elkaar samenwerken.
TN 1228310
25/06/2024: Na automatische vergrendeling verwerkt POS geen input meer
Er is een aanpassing doorgevoerd in de POS om de invoer naar verwachting te verwerken in combinatie met de airside module (POSAirsideEnabled) en POSUsageTimeout.
TN 1229823
28/06/2024: Onterechte melding bij het aanmaken van een retour klantorder
Er is een wijziging doorgevoerd waarbij de klikfunctionaliteit op de opslaan knop wordt uitgeschakeld tijdens het retourneren van een transactie in een klantorder, zolang niet alle benodigde variabelen zijn gereset.
TN 1220502
28/06/2024: Weergave van kitregels zonder prijs in POS
Er is een wijziging doorgevoerd waardoor kitregels waar geen prijs is ingevuld weer worden getoond in de POS. Deze kitregels worden weergegeven met een prijs van €0,00.
TN 1231869
01/07/2024: Rapportage handmatige kortingen, enkel geselecteerde redencode tonen
Er is een wijziging doorgevoerd zodat bij het selecteren van een redencode bij de rapportage "Handmatige kortingen, dat enkel de totalen van de geselecteerde reden code worden getoond.
TN 1225710
01/07/2024: Sortering in klantorder niet zoals verwacht
Er is een wijziging doorgevoerd zodat de sorting ingevuld in de klantorder weer werkt zoals verwacht.
TN 1231938
01/07/2024: scancode niet juist op label, scant hierdoor niet
Er is een wijziging doorgevoerd op een klantspecifiek label zodat de barcode niet uitgerekt wordt, en scanbaar blijft.
TN 1229377
03/07/2024: E-vouchers worden niet meer lokaal opgeslagen voor herprint
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat e-vouchers naar verwachting lokaal worden opgeslagen in de map 'ASPOS\OFFLINE\WORKSTATION' voor een mogelijke herprint - Tevens is de logging uitgebreid om deze situatie beter te kunnen monitoren.
TN 1216861
04/07/2024: Journalisatie voor factuurcontrole werkt niet zoals verwacht
Aanpassing gemaakt in journalisatie voor factuurcontrole:
Tegenboeking factuurcontrole gebeurt nu altijd met de oorspronkelijke grootboekrekening in de boeking
Als de boeking van de ontvangst en factuurcontrole in hetzelfde dagboek plaats vindt, dan krijgt bij een interfiliaal ontvangst nog maar één boeking de pakboncode om op af te letteren
TN 1230538
04/07/2024: Afrondingen van tijd in acties
Wijziging doorgevoerd zodat de rest service de ingestelde actie berekend t/m de eindtijd. Dus als de eindtijd t/m 23:59 is wordt de actie berekend tot 00:00.
TN 1233766
05/07/2024: Regels van offerte en proforma factuur werden niet getoond als order gemaakt vanuit productbeheer
Wijziging doorgevoerd zodat van een klantorder uit productbeheer de regels weer tonen op de proforma factuur als deze gepickt zijn.
TN 1233257
05/07/2024: Regels van offerte en proforma factuur werden niet getoond als order gemaakt vanuit productbeheer
Wijziging doorgevoerd in de verdeelorder functionaliteit zodat:
Ongeacht de OrderDistributionMode moet de moederorder te wijzigen zijn ondanks verwijderde pickregels (of verwerkt met aantal 0)
alleen openstaande pickregels bij een order met status open mogen zorgen voor het niet meer mogen wijzigen van de moederorder
Ook mag de verdeelorder status 'Geen regels' er niet voor zorgen dat je de moederorder niet mag wijzigen.
Extra toevoeging (zodat VanBeek eigen werkwijze kan blijven hanteren): Bij openen moederorder wordt nu niet alleen gekeken of er een openstaande verdeelorder is, maar wordt ook gecontroleerd of deze verdeelorder niet isdeleted is.
TN 1233867
08/07/2024: Handmatige korting SCO - OID van reasoncode wordt opgeslagen as extension ipv ReasonId
Wijziging doorgevoerd zodat de redencode wordt opgeslagen bij een transactie vanuit de SCO i.p.v. het ID.
TN 1228458
08/07/2024: Baliefactuur met PIN gaat niet goed
Naar aanleiding van rework nog een kleine verbetering doorgevoerd. Maar let op! Betaalsoort BANK wordt door de POS altijd als verkoop afgehandeld.
TN 1234060
08/07/2024: Serienummer voucher bij normaal product opgeslagen
Aanpassing doorgevoerd in de POS met betrekking tot het afhandelen van de invoer van scancodes en vouchercodes die de stabiliteit van de input queue dienen te verbeteren.
TN 1219718
08/07/2024: Betaalsoort bank print geen bon en toont geen knoppen bij afronden transactie
Wijziging doorgevoerd zodat een transactie die wordt afgeslagen op de betaalsoort BANK nu altijd wordt afgerond met een kassabon.
TN 1232970
11/07/2024: Productinformatie in klantorder is verschoven waardoor minder regels zichtbaar zijn
Wijziging doorgevoerd zodat bij het openen van een rapportage van uit de klantorder, productinformatie op een vaste plaatst blijft staan.
TN 1232224
12/07/2024: Klantkorting & bonkorting gaan soms niet samen
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat bij het verlenen van klantkorting in een transactie ook de bonkorting naar verwachting wordt doorgevoerd.
TN 1233147
12/07/2024: Ontvangst vanuit Verzamelklantorder verwerken, werkt klantorder niet meer bij
Aanpassing doorgevoerd in de klantordermodule zodat bij het doorzetten van een klantorder naar pakbon bij een verzamelklantorder die vanuit het besteladvies wordt aangemaakt de bronorder ook naar verwachting wordt bijgewerkt.
TN 1235542
12/07/2024: Klantorder kan meerdere keren opgehaald worden
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat het ophalen van klantorders naar verwachting werkt en orders niet dubbel opgehaald kunnen worden wanneer de reeds geselecteerde klantorder al is opgehaald op de huidige kassabon.
TN 1231935
12/07/2024: Actie gaat af bij retouren product
Wijziging doorgevoerd zodat wicht acties niet onterecht op de bon verschijnen bij het retourscannen van een wicht barcode.
TN 1226218
16/07/2024: PreOrderwebshop in POS toont niet meer
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat het tonen van webshop voororders naar verwachting gaat. Let op: Dit ordertype kan enkel worden aanbetaald in de POS.
TN 1235517
16/07/2024: Afrondingsverschil bij POSDivideDiscounts
Aanpassing doorgevoerd die afrondingsverschillen voorkomt bij het verdelen van kortingen in combinatie met de geavanceerde instelling POSDivideDiscounts door de restbedragen naar rato te verdelen over de openstaande regels waarbij het artikel met het hoogste regelbedrag voorrang krijgt.
TN 1233824
16/07/2024: Factuur toont soms geen data
Wijziging doorgevoerd zodat de factuur rapportage van EP tummers wel data toont als de memo van de onderliggende klantorder NULL is.
TN 1236256
18/07/2024: Retourmodus met gescande klant accepteert geen normale barcodes
Wijziging doorgevoerd zodat wanneer er een klant op de bon staat niet enkel retourbarcodes worden geaccepteerd, maar alle barcodes als retour.
TN 1234968
18/07/2024: VatPaid - retour gaat fout
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat het retourneren van transacties die een belaste verkoop zonder aankomst bevatten naar verwachting gaat.
TN 1235635
22/07/2024: Sortering klantbonnen rapportage
Aanpassing doorgevoerd in de rapportage klantbonnen zodat de sortering naar verwachting wordt getoond.
TN 1236329
22/07/2024: Sortering klantbonnen rapportage
Wijziging doorgevoerd zodat de afhandeling van een baliefactuur met de betaalsoort PIN ervoor zorgt dat er een factuur wordt aangemaakt.
TN 1234060
23/07/2024: Memo vinkje 'opdrachtbevestiging' lijkt niet te werken
Wijziging doorgevoerd zodat het tonen van de memo op de opdrachtbevestiging weer naar het juiste bitje kijkt.
TN 1234194
25/07/2024: Extra logging inbouwen bij Kopiebon printen
Wijziging doorgevoerd zodat de kopie bon knop niet meer reageert op enters en/of spaties maar enkel nog moet een muis/scherm klik. Dit om te voorkomen dat veel spaties en/of enters in bijv. een scancode of QR code een rits aan kopiebonnen print.
TN 1218382
26/07/2024: Lokaal niet naar 2e tabblad leveranciers als AllowProductChange is ingesteld op Nee
Wijziging doorgevoerd zodat bij een product waar AllowProductChange op Nee staat toch de eventuele 2e pagina van het tabblad leverancier geopend kan worden.
TN 1237895
26/07/2024: Onterechte melding lokale producten bij min/max aanpassen
Aanpassing doorgevoerd in de Backoffice zodat de min/max waarde van lokale producten via de bulk opties in het zijpaneel van productbeheer naar verwachting kunnen worden bijgewerkt.
TN 1238243
29/07/2024: EVL Vouchers worden met hetzelfde ID aangemaakt wanneer requests te dicht op elkaar liggen
Aanpassing doorgevoerd in de EVL service die het uitgeven van dubbele vouchernummers dient te voorkomen door bij het ophalen van het VoucherType het LastNumberUsed op te hogen.
TN 1235618
29/07/2024: Evouchers printen niet meer sinds de update.
Aanpassing doorgevoerd in Loki en extended logging van de POS zodat handelingen rondom het printen van e-vouchers uitgebreider wordt gelogd.
TN 1236009
29/07/2024: Multiselect in klantorder geeft geen Sortering mee
Wijziging doorgevoerd zodat product die via de productselector via multiselect worden toegevoegd een sortering mee krijgen.
TN 1233787
30/07/2024: Ordertype & ordersoort selectie onthouden
Aanpassing doorgevoerd in het klantorderoverzicht van de Backoffice zodat de selectie van de filters 'type' en 'soort' worden onthouden na het openen van een klantorder of het navigeren naar een andere Backoffice pagina.
TN 1234192
31/07/2024: Ordertype & ordersoort selectie onthouden
Aanpassing doorgevoerd in de POS rondom het ophalen van kioskorders zodat wanneer de klant wordt gewijzigd het volgende product dat wordt toegevoegd aan de bon niet automatisch op besteld komt te staan.
TN 1236129
02/08/2024: Medewerker prestatie rapport toont geen data
Aanpassing gemaakt in de procedure die de data ophaalt voor het medewerker prestatie rapport, waarmee een divide by zero exception wordt afgevangen.
TN 1239936
07/08/2024: Scannen ladenummer icm gebruikerspas
Wijziging doorgevoerd zodat wanneer bij het scannen van een ladenummer bijv. een gebruikerspas wordt gescand, er niet wordt teruggevallen op de kassalade die al in gebruik is geweest.
TN 1237498
16/08/2024: Transacties op de POS afgerond op autologin gebruiker
Extra logging toegevoegd voor wanneer transacties worden geboekt op een autologin gebruiker.
TN 1235960
27/08/2024: Mixmatch met eindbedrag zorgt voor min bedrag
Aanpassing doorgevoerd zodat MixMatch acties op bedrag naar verwachting afgaan.
TN 1245910
03/09/2024: EVL Vouchers worden met hetzelfde ID aangemaakt wanneer requests te dicht op elkaar liggen
Aanpassing doorgevoerd in de EVL service die het uitgeven van dubbele vouchernummers dient te voorkomen door bij het ophalen van het VoucherType het LastNumberUsed op te hogen.
TN 1235618