KILO

VERSIE: 6.0.2024Kilo

INHOUDSOPGAVE

ASPOS KASSA

Wanzl Exit gate aansturing

Met deze wijziging is er ondersteuning ingebouwd voor de scanpoortjes van Wanzl, met behulp van een QR code. Om deze functionaliteit in te schakelen, dient er aan een aantal voorwaarden te worden voldaan:

Belangrijke opmerkingen:

Een voorbeeld XML kassabon template waarin de XML voor de exit gate code dikgedrukt is:

<?xml version="1.0" encoding="utf-16"?>

<print name="Receipt" linespacing="15">

  <row sort="8.1" width="40" name="totalline" leftmargin="2" linespacing="50" />

  <row sort="8.2" width ="42" name="total" linespacing="25">

    <column width="4" sort="1" spacecolumn="true" />

    <column width="28" name="desc" sort="2" alignright="true" />

    <column width="1" sort="3" spacecolumn="true" />

    <column width="7" name="amount" sort="4" alignright="true" />

  </row>

  <row sort="10.1" width="40" name="barcodeline" leftmargin="2" linespacing="50" />

  <row sort="10.2" width="40" name="barcode" center="true">

    <column height="50" name="barcode" sort="1" width="3" position="2" />

  </row>

  <row sort="10.3" name="exitgatebarcodeline" linespacing="50" />

  <row sort="10.4" name="exitgatebarcode" center="true">

    <column height="50" name="barcode" width="5" position="2" />

  <row sort="11.1" width="40" name="bottomline" leftmargin="2" linespacing="50" />

  <row sort="11.2" width="40" name="bottom" center="true" linespacing="25">

    <column width="40" name="link" sort="1" />

  </row>

  </row>

<row sort="12.3" width="40" name="receiptnr" leftmargin="2" linespacing="25">    

    <column width="6" name="desc" sort="1" />

    <column width="1" sort="2" spacecolumn="true" />

    <column width="10" name="transnr" sort="3"/>

    <column width="1" sort="4" spacecolumn="true" />

    <column width="3" name="devide" sort="5"/>

    <column width="10" name="transdate" sort="6" />

    <column width="1" sort="7" spacecolumn="true" />

    <column width="5" name="transtime" sort="8" />

  </row>

  <row sort="15.1" name="papercut"/>

</print>

CN 43441

Oplossing voor fatale fout POS

Wijziging doorgevoerd waarmee een NullReferenceException op de juiste manier wordt afgehandeld op de POS bij het tonen van klantorders.

CN 48031

Kiosk orders werden niet opgehaald in de POS

Wijziging doorgevoerd, zodat kiosk orders weer worden opgehaald op de POS door gebruik te maken van de sneltoets [alt+K].

CN 48467

Assortimentscode + kleur 

Wijziging doorgevoerd zodat in de POS bij het product details scherm ook de assortimentscode en de kleur getoond wordt.

CN 47762

Afleveradres tonen in POS in bon scherm/overzicht

Wijziging doorgevoerd in de POS zodat bij het maken van een bestelling via de POS (het zij via producten zoeken of bij het ophalen van een kiosk order) de bezorg/afhaal optie getoond wordt en daarmee ook het afhaal adres. Door op de regel met deze optie te klikken kun je de kioskorder pop-up weer openen en daarmee de optie en het afleveradres weer wijzigen. 

Mocht je een standaard bezorgkosten product hebben toegevoegd via de instellingen en deze komt op de bon bij het selecteren van de optie bezorgen, dan zal dit product van de bon weggaan als je de optie weer op ophalen zet. De regel met de bezorg/afhaal optie wordt ook weggehaald als alle bestelde regels van de bon zijn.

 Afhaalorder in de POS:

Bezorgorder in de POS:

Afhalen in andere winkel order in de POS:

Ook zijn er 3 nieuwe settings toegevoegd waarmee de kioskorder pop-up "geconfigureerd" kan worden.

In deze setting kan bepaald worden welke ordertypes getoond worden in de kioskorder pop-up, hier kunnen de types pijpteken gescheiden worden ingevoerd. Mogelijke waardes: Normal, PriceQuotation, StoreToDoor, Subscription.

Deze setting bepaalt of de bezorgdatum leeg mag zijn bij het aanmaken van een bezorgorder. 

LET OP: Voor deze wijziging enkel in de POS doorgevoerd

Deze setting bepaalt of bij het aanvinken van de bezorgoptie, het vinkje voor bezorgkosten standaard naar ja of nee gaat.

Bij True > Gaat het vinkje op ja

Bij False > Gaat het vinkje op nee

CN 46557

Klant saldo kunnen gebruiken van andere winkel

Wijziging doorgevoerd zodat op de POS klant saldo, wat opgebouwd is in een andere winkel, kan worden gebruikt. Hiervoor is de setting "CustomerBalanceMode" toegevoegd. 

Deze setting heeft default de waarde 0. Dit betekent dat enkel het klant saldo van de eigen winkel gebruikt mag worden. Zodra de setting op waarde 1 gezet wordt mag het klant saldo van alle winkels binnen de fiscale eenheid gebruikt worden. 

Met de bestaande setting "POSCustomerBalanceByOrder" wordt bepaald dat het klantsaldo dat nog aan een klantorder is gekoppeld enkel op die klantorder verrekend mag worden. Zodra er klantsaldo van een klant wordt gebruikt in andere winkel, wordt dit onderling verrekend met een rekening-courant transactie. Aan deze transactie worden de extensies "Rekening courant type" en "Store voor de rekening courant overboeking" toegevoegd. Zo is via transactie beheer goed te achterhalen bij welke vestiging het saldo is weggehaald.

CN 47761

Afleveradres tonen in POS in bon scherm/overzicht

Wijziging doorgevoerd zodat wanneer de nieuwe setting  "POSShowTotalTransValue" op True staat, naast het totaal besteld en de totale korting, ook het transactie totaal in de POS wordt getoond op de totaalregel.

Dit transactie totaal is een optelling van alle verkoopregels + alle bestelde regels bij elkaar (ongeacht aanbetaling).

CN 47763

Laden van boardingpass pop-up geeft ruimte om deze verplichting over te slaan

Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat wanneer de instelling 'POSAirsideEnabled' ingeschakeld is, er geen invoer mogelijk is voordat de airside pop-up is geladen.

CN 47532

Lades kunnen scannen met barcode op POS

Met deze wijziging is het mogelijk gemaakt om barcodes direct te scannen in het lade selectiescherm van de POS om vervolgens direct in te kunnen loggen op een kassalade wanneer de instelling 'POSSelectCashDrawer' actief is, print hiervoor een barcode uit met het ladenummer dat in transactiebeheer kan worden gevonden.

Tevens is het filter 'Lade nummer' in het menu transactiebeheer van de Backoffice aangepast zodat er kan worden gezocht op maximaal 4 cijfers.

Waarschuwing wanneer een kassalade niet kan worden gevonden (Vertalingen zijn ook aanwezig)

CN 47530

ASPOS BACKOFFICE

Klantorder maken via opties in productbeheer voegde geen kit-items toe

Bij het aanmaken van een klantorder in het menupunt "Productbeheer" via de optie "Bulk opties" > "Maak klantorder", worden nu ook de kit-items van het product meegenomen naar de klantorder. Dit geldt voor de kit-items die een vast aantal hebben. De kit-items van service producten worden, net als het hoofdproduct, direct automatisch op "gepakt" gezet.

CN 47704

Tabblad "Aanbetaling" ook beschikbaar gemaakt bij internetorders

Met deze wijziging in de klantorder pagina van de backoffice, is de optie toegevoegd om klantorders van het type "internet order" aan te betalen. Dit was al eerder mogelijk gemaakt voor types "Normaal", "Pre-order webshop" en "Reparatie". De functionaliteit is te vinden onder het tabblad "aanbetalingen" van de klantorder, nadat deze eenmalig is opgeslagen.

CN 47535

Productveld dropshipment

Aanpassing doorgevoerd in het REST endpoint /api/customer-orders/{id}/ConvertToDropshipmentOrder waarbij de validatie op het productveld 'Dropshipment' verwijderd is zodat deze niet meer nodig is om een klantorder van het type regulier/internet order om te zetten naar een dropshipment inkooporder.

De optie voor het omzetten van een klantorder naar dropshipment order na het aanvinken van een klantorder en klikken op 'opties:

De pop-up die volgt na het klikken op de optie wanneer aan de voorwaarden wordt voldaan:

CN 48196

Klantorder regel wijzigingen tonen in nieuw tabblad historie

Wijziging doorgevoerd zodat in de klantorder het tabblad "historie" beschikbaar is gemaakt. Op dit tabblad staan alle wijzigingen van klantorder regels, zodat in een oogopslag gezien kan worden wat er met de klantorder is gebeurd. Om het tabblad beschikbaar te maken moet de geavanceerde instelling "COShowHistoryTab" op True staan. Verder moet de ingelogde gebruiker het recht "Toon inhoud Historie tab in klantorder" hebben.

LET OP:

Het tabblad historie wordt pas gewijzigd bij het opslaan van de klantorder, dus tussendoor wijzigen/toevoegen van een klantorder regel vult het tabblad historie nog niet.

Ook wordt de regelvolgorde van de customerOrderLineOID aangehouden, dus de volgorde van toevoegen blijft leidend.

CN 47119

Pakbon retouren in menupunt pakbonnen

Met deze wijziging is de mogelijkheid gebouwd om pakbonnen te kunnen retourneren in de Backoffice via het  gelijknamige menu. Om gebruik te maken van deze nieuwe functionaliteit dienen er twee dingen te worden gedaan:

Vervolgens verschijnt in het Backoffice menu 'Pakbonnen' de mogelijkheid om pakbonnen te retourneren door één transactie aan te vinken en te klikken op 'Retour' in het zijpaneel.

Hierna verschijnt de pakbon retour pop-up (zie uitleg hieronder)


Belangrijke opmerkingen:

CN 46072

Standaard ordertype bij aanmaken klantorders

Wijziging doorgevoerd zodat bij het aanmaken van een klantorder (en de wizard niet gebruikt wordt) het ordertype weer standaard op Order komt te staan i.p.v. Abonnement.

CN 48499

Kitgroepen bij klantorders in de backoffice

Wijziging doorgevoerd in de klantorder module, zodat bij het toevoegen van een product waar kitgroepen aan gekoppeld zitten er een pop-up naar voren komt om het product samen te stellen. Dit scherm werkt identiek aan het scherm op de POS. Dat wil zeggen dat de opslaan knop pas bij de laatste stap beschikbaar wordt, en dat de + en - knoppen worden uitgeschakeld als de min/max van de groep en of het product behaald is.

LET OP:

Op dit moment is het niet mogelijk om een hoger aantal dan 1  van een product met kitgroepen te bestellen.

Ook is er geen knop om de kitgroepregels te wijzigen, om de aantallen aan te passen moet je het aantal op het hoofdproduct aanpassen.

Ook is het mogelijk om in het invoerveld met het fysieke toetsenbord een hogere waarde in te vullen, dit wordt afgevangen door een melding dat de waarde niet tussen de min en max ligt.

CN 47614

Klantevents aanmaken voor andere stores vanaf eigen store

Wijziging doorgevoerd waarmee klantevents gekoppeld aan een klant of klantorder voor alle winkels zichtbaar gemaakt kunnen worden. Als de setting "ShowCustEventsAllStores" op False (default waarde) staat zie je bij de diverse menupunten waar klantevents zijn in te zien enkel de events van de eigen winkel. Maar als deze setting op True staat worden de klantevents van alle winkels getoond.

CN 48353

Rekening courant: Factuur betaling

Aanpassing doorgevoerd in de Backoffice zodat het rekening courant type en de winkel waarop de betaling is verricht voortaan worden meegegeven in de extensions van de transactie.

Weergave van de twee nieuw toegevoegde extensions:

CN 48309

Productnummers als tag kunnen toevoegen om te printen op de kassabon

Met deze wijziging is er ondersteuning toegevoegd voor diverse nieuwe velden om opgenomen te worden in de XML template van de POS/SCO kassabon. Hieronder staan de nieuwe velden met enkele voorbeelden:

Globale velden:

<row name="custom" leftmargin="2">

<column width="40">*** USERID : {userId} ***</column>

</row>

Nieuwe velden op de regel (name="articlecustom")::

<row name="articlecustom">

<column width="6" spacecolumn="true" />

<column width="23" name="desc">2nd:{ProductSecondDescription}</column>

</row>

Nieuwe velden op kitregels (name="articlekitcustom")::

<row name="articlekitcustom">

<column width="6" spacecolumn="true" />

<column width="23" name="desc">2nd:{GrossPrice}</column>

</row>

CN 47531

Factuur crediteren in menupunt facturen

Wijziging doorgevoerd zodat, via de backoffice, facturen kunnen worden gecrediteerd. Hiervoor is er een nieuw recht toegevoegd "Credit factuur aanmaken BO". Als de ingelogde gebruiker dit recht heeft dan wordt in het menupunt facturen de knop "Factuur crediteren" beschikbaar. 

Na het selecteren van een factuur kun je deze knop gebruiken om de factuur te crediteren, er wordt een pop-up geopend waar de aantallen ingevuld kunnen worden van wat er retour genomen moet worden. Ook zit er een optie op deze pop-up om de gehele factuur in een keer retour te nemen. Deze knop zorgt ervoor dat de aantallen van de complete factuur over worden genomen in de daarvoor bestemde invoervelden.

Als er een verzamelfactuur wordt geselecteerd om te crediteren wordt in de pop up per pakbon de pakbon regels getoond. Als er een factuur wordt gecrediteerd die nog niet volledig is betaald zal ASPOS hier een melding van geven. 

Als de factuur wordt gecrediteerd worden de aangegeven regels 1-op-1 overgezet naar een pakbon welke direct wordt gefactureerd. De aangemaakte creditfactuur wordt niet direct geboekt als betaald.

LET OP:

Het is niet mogelijk om meerdere factureren tegelijk te crediteren. Ook is het niet mogelijk om interfiliaal facturen te crediteren.

Deze procedure roept REST aan om de pakbon aan te maken, hierdoor gaat als de setting "CheckCredit" op True staat een krediet check af. Als bij de klant een kredietlimiet staat van 0,00 zal dit resulteren in een foutmelding dat de klant onvoldoende kredietlimiet heeft.

CN 46073

Levering van verdeelorder terugdraaien

Met deze aanpassing in de Backoffice/Next is het mogelijk gemaakt om een levering van een verdeelorder onder bepaalde voorwaarden terug te draaien. Hiervoor is het endpoint /api/customer-orders/{id}/RevertInterStoreOrder geïntroduceerd in combinatie met de beveiligingsingang/knop 'Terugdraaien verdeelorder' in de Backoffice. 

De knop 'Terugdraaien levering' is vervolgens te vinden onder de knop 'Opties' in het zijpaneel van het klantorder menu. 

Om de levering van een verdeelorder terug te draaien dient er aan de volgende voorwaarden te worden voldaan: 

Wanneer er aan deze voorwaarden wordt voldaan, zal er een nieuwe klantorder worden aangemaakt waarin de oorsponkelijke aantallen/prijzen die naar pakbon zijn gezet worden tegengeboekt. Deze regels worden ook gelijk naar pakbon gezet:

CN 47588

Keuze voor bij terugboeken van klant saldo bij annuleren orders

De instelling "CustOrdCancelMakeTrans" waar naar gekeken wordt bij het annuleren van een klantorder, is aangepast. Voorheen was deze alleen instelbaar met True of False. Nu is er een dropdown keuze met daarbij de extra waarde "Vragen" toegevoegd. 

Wanneer deze instelling op Vragen staat, wordt er in de backoffice de vraag gesteld of de refund transactie wel / niet aangemaakt moet worden. Dit is op basis van de bestaande waardes die de instelling al kende, namelijk True of False. Daarnaast zijn de waardes True en False aangepast naar "Ja" en "Nee".

De instelling op Ja of Nee werkt zoals voorheen. Bij de release wordt dit automatisch omgezet naar de nieuwe benaming.

Aangepaste waardebenamingen en nieuwe waarde bij instelling "CustOrdCancelMakeTrans"

In de bestaande pop-up bij het annuleren van een klantorder wordt bij de waarde "Vragen" dan de volgende nieuwe optie getoond die vervolgens aan of uitgezet kan worden.

Bij het annuleren van een reparatie-order in het menupunt Reparaties, wordt de volgende nieuwe pop-up getoond bij de waarde Vragen.

Wanneer de instelling op "Vragen" staat, moet er in de REST services bij de endpoints: DELETE /api/customer-order-lines en PATCH /api/customer-order-lines de extra parameter [AllowRefundTransactions] worden meegegeven. De waardes zijn True of False.

CN 47769

Leverdatum leeglaten bij bezorgorder zonder afleverdatum

In de Backoffice is het nu mogelijk om een bezorgorder aan te maken zonder afleverdatum. Wanneer de instelling "COAllowEmptyDeliveryDate" op True staat, vindt er geen validatie plaats of de afleverdatum gevuld is bij een bezorgorder.

Verder wordt bij het leegmaken van de onderstaande velden van een order dit ook doorverwerkt naar de gekoppelde verdeel/moeder orders. Dit gebeurt alleen bij het leegmaken van de velden. Bij het wijzigen van deze velden gebeurt dit niet.

In de REST services bij het endpoint PATCH /api/customer-orders/[{id} is het nu ook mogelijk om deze bovenstaande velden leeg te maken.

Dit kan middels de nieuwe "propertiesToClear" parameter mee te geven in het request.

Voorbeeld request: PATCH /api/customer-orders/12345

{

    "additionalParameters": {

        "propertiesToClear": [

            "preferredDeliveryDate"

        ]

    }

}

In bovenstaand voorbeeld wordt na het uitvoeren van het request het veld "preferredDeliveryDate" van de order leeg gemaakt.

CN 47773

Knop DC verdelen op basis van vrije voorraad

Het is nu mogelijk om tijdens het DC verdelen van voorraad naar winkels rekening te houden met de vrije voorraad, waar er voorheen altijd naar de fysieke voorraad werd gekeken voor het verdelen. Dit is gedaan om rekening te houden met klantorder aantallen op het DC en er voor te zorgen dat tijdens het verdelen genoeg voorraad op het DC overblijft om de openstaande klantorders uit te leveren. 

Als de geavanceerde winkelinstelling 'FreeStockSubstrCusOrdQty' op de waarde 'True' staat, worden in onderstaand Verdeelscherm de labels voor het aantal openstaande 'Klantorders' en 'Vrije voorraad' getoond. Vrije voorraad wordt berekend als (fysieke) voorraad min het aantal openstaande klantorders.

Met deze instelling houdt ook het gebruik van de bestaande functionaliteit met Verdeelsleutels in dit scherm rekening met de vrije voorraad.

Daarnaast is nu het veld "Voorraad DC" uitgegrijsd en niet meer te wijzigen en wordt de invulvelden in de kolom "Verdeling" allemaal rood als de ingevoerde waarde het maximaal te verdelen aantal overschrijdt.

Het is tot slot niet meer mogelijk om méér te verdelen dan de fysieke of vrije voorraad (afhankelijk van de instelling). Er wordt een melding getoond als de knop "Verwerken" wordt gebruikt in combinatie met rode/te hoge verdeel aantallen en het verwerken wordt geblokkeerd.

CN 47775

Aanbetalingen via Pay.nl ook op instelbare betaalsoort boeken

Bij het boeken van de betaling die voortgekomen is uit de betaallink van een aanbetaling op klantorders en/of reparatie-orders wordt nu gekeken van de betaalsoort die is ingesteld in de geavanceerde instelling 'PayByLinkPaymentType'. 

Voorheen werd een betaling via deze route standaard op de betaalsoort 'Bank' geboekt, nu is deze dus instelbaar en wordt naar dezelfde instelling gekeken als voor het betalen van Facturen via een externe link.

CN 48277

Tijd in EventMessages tabel gecorrigeerd naar juist tijd

In de backoffice in het menupunt "Eventberichten" worden nu Nederlandse tijdstippen getoond.

CN 48445

Filter op aanmaakdatum reparaties

In de reparatie-module in de backoffice van ASPOS is het nieuwe filter [Vanaf] en [t/m] toegevoegd. Hiermee is het mogelijk om reparatie-orders te filteren op basis van de aanmaakdatum van de reparatie-order.

CN 49348

Rekening courant: Klantorder aanbetalen

Aanpassing doorgevoerd in de Backoffice zodat het rekening courant type en de winkel waarop de betaling is verricht voortaan worden meegegeven in de extensions van de transactie in het geval van het aanbetalen van een klantorder in een andere winkel.

CN 48310

Zichtbaarheid klantevents

Wijziging doorgevoerd zodat bij het leeg maken van filters in het menupunt event beheer, de events aangemaakt op andere vestigingen alsnog blijven tonen. Mits de setting ShowCustEventsAllStores op True staat.

CN 49415

Bijwerken leverdatum bij aanpassen moeder order

Backoffice/REST aanpassing doorgevoerd zodat bij het aanpassen van de leverdatum op een moeder- of kind order ook de leverdatum van de gekoppelde order wordt gewijzigd.

LET OP: Het aanpassen van de leverdata op een kind order is via de Backoffice niet mogelijk, om de leverdatum op een kind order te wijzigen dient een patch uitgevoerd te worden op het endpoint /api/customer-orders/{id}.

Voorbeeld requests voor het legen van de leverdatum op een moeder- of kindorder:

{

    "additionalParameters": {

        "propertiesToClear": [

            "deliveryDate"

        ]

    }

}



{

  "deliveryDate": "2024-05-30T12:33:09.987Z"

 

CN 49417

Mogelijkheid om header klantorder aan te passen na terugdraaien verdeel order

Aanpassing doorgevoerd in de verdeelorderfunctionaliteit zodat het mogelijk blijft om de header van een klantorder aan te passen wanneer de status van de verdeel order (kindorder) op 'deels binnen' staat.

Melding wanneer er een poging wordt gedaan om de header van de moederorder bij te werken wanneer de status van de verdeelorder is gewijzigd

CN 49545

ASPOS SELFCHECKOUT

HelpFinished uitgebreid met extra redencode

Met deze wijziging is er een extra redencode van het type event message genaamd 'HelpFinishedEmployee' toegevoegd om beter onderscheid te kunnen maken wanneer een klant op de hulpknop in de self-checkout heeft gedrukt en deze zelf sluit of een medewerker dit heeft gedaan via de ASPOS monitor app.

De nieuwe redencode van het type EventMessage

Weergave van het eventbericht

De hulpknop linksonderin en daaropvolgend het hulpscherm

CN 48935

SERVICES

REST: Negatieve aantallen retour nemen

In de REST services bij het POST /api/transactions/Commit is het nu mogelijk om een transactie retour te nemen van een retour.

CN 48281

REST: Aanpassing transactionRecords endpoint

In de REST services bij het endpoint GET /api/transaction-records zijn de nieuwe filters startDate en endDate toegevoegd. Dit is op basis van de datum van de transactie.

CN 48211

REST: Aanpassingen paymentTypes endpoint

In de REST services bij de payment-methods endpoints zijn de volgende twee nieuwe velden toegevoegd: 

En het is nu mogelijk om een payment-method te expanden op productgroep middels de expand "productGroups".

CN 48903

ASPOS PDA

Voorraad verplaatsen op de PDA

Wijziging doorgevoerd in de PDA. Het menupunt "Voorraad verplaatsen" is uitgebreid. Het is nu mogelijk om voorraad te verplaatsen van en naar magazijnen van verschillende winkels. Dit is mogelijk gemaakt middels een aanpassing op het endpoint POST api/products, waar nu /{id}/MoveStock meegegeven kan worden.

Middels redencodes met redentype "Voorraadverplaatsing" kunnen er verschillende redencodes worden bepaald

CN 48048

Suggesties uitgeschakeld

In de PDA zijn de standaard zoeksuggesties uitgeschakeld. Dit kon soms hinderlijk zijn op kleine schermen.

CN 49040

Security calls op de PDA

In de PDA worden nu security calls bijgehouden. Hierdoor kan nu in het beveiligingslog gemakkelijker terug worden gevonden welke acties er zijn uitgevoerd.

CN 47872

PATCHES

Met deze aanpassing is de time-out met de Adyen pin aangepast zodat de pin langer wacht op een antwoord van Adyen.

TN 1221898

Het sorteren van de kolommen 'Totaal' en 'Debiteurennummer' in het menupunt 'Klanten' - 'Pakbonnen' is aangepast en werkt zoals verwacht.

TN 1225917

Met deze aanpassing toont de checkbox voor het overschrijven van de voorkeursleverancier bij het verwerken van een ontvangst weer zoals verwacht.

TN 1223605

Er is een wijziging doorgevoerd zodat de vermenigvuldiging in de POS niet wordt onthouden als er een nieuwe transactie wordt gestart.

TN 1223968

Er is een wijziging doorgevoerd aan een klant specifieke factuur lay-out naar aanleiding van wensen van de klant.

TN 1219300

Er is een aanpassing doorgevoerd in de journalisatieprocedure om de journalisatie in een FMUT-bestand naar verwachting uit te kunnen voeren.

TN 1227234

Er is een wijziging doorgevoerd in de POS die de stabiliteit rondom de offline sync van transacties verbetert en excepties in deze flow afvangt.

TN 1227234

Er is een wijziging doorgevoerd in de POS zodat de blokkade op het retournemen van producten van het type EVL-Voucher is weggehaald.

TN 1223441

Er is een aanpassing gedaan in het tonen van data in het rapport Medewerker Prestaties zodat deze weer toont zoals verwacht.

TN 1228604

Er is in de afhandeling van de terugkoppeling van Lincsafe een aanpassing doorgevoerd om te voorkomen dat de POS een foutmelding geeft en handmatig moet worden afgesloten.

TN 1219242

Er is wijziging doorgevoerd in de procedure die regels in klantorders binnen boekt o.b.v. ontvangsten.

TN 1209663

Er is wijziging doorgevoerd zodat de winkel selector bij de rapportage "Voorraadmutaties per product" weer gebruikt kan worden.

TN 1227037

Er is wijziging doorgevoerd die een foutmelding in de klantorder afvangt.

TN 1227230

Er is wijziging doorgevoerd zodat de klantkaart van een bestaande klant weer geopend wordt als er een email adres wordt gebruikt welke al bekend is en er wordt op de hyperlink gedrukt om de klantkaart te openen.

TN 1227361

Aanpassing aan versie 4 van de NarrowCasting doorgevoerd, zodat bij het gebruiken van giftcards als betaalmiddel het nog te betalen bedrag in de gelijknamige header naar verwachting wordt getoond.

TN 1211940

Aanpassing doorgevoerd in de rapportage 'Opdrachtbevestiging' in de Backoffice, zodat het tonen van orderregels naar verwachting verloopt wanneer er een verdeelorder is aangemaakt.

TN 1228985

Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat de functionaliteit rondom het inloggen per bon (te vinden onder het tabblad basisinstellingen van het menu vestigingen in de Backoffice) en de geavanceerde instelling POSUserLoginPwRequired naar verwachting met elkaar samenwerken.

TN 1228310

Er is een aanpassing doorgevoerd in de POS om de invoer naar verwachting te verwerken in combinatie met de airside module (POSAirsideEnabled) en POSUsageTimeout.

TN 1229823

Er is een wijziging doorgevoerd waarbij de klikfunctionaliteit op de opslaan knop wordt uitgeschakeld tijdens het retourneren van een transactie in een klantorder, zolang niet alle benodigde variabelen zijn gereset.

TN 1220502

Er is een wijziging doorgevoerd waardoor kitregels waar geen prijs is ingevuld weer worden getoond in de POS. Deze kitregels worden weergegeven met een prijs van €0,00.

TN 1231869

Er is een wijziging doorgevoerd zodat bij het selecteren van een redencode bij de rapportage "Handmatige kortingen, dat enkel de totalen van de geselecteerde reden code worden getoond.

TN 1225710

Er is een wijziging doorgevoerd zodat de sorting ingevuld in de klantorder weer werkt zoals verwacht.

TN 1231938

Er is een wijziging doorgevoerd op een klantspecifiek label zodat de barcode niet uitgerekt wordt, en scanbaar blijft.

TN 1229377

Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat e-vouchers naar verwachting lokaal worden opgeslagen in de map 'ASPOS\OFFLINE\WORKSTATION' voor een mogelijke herprint - Tevens is de logging uitgebreid om deze situatie beter te kunnen monitoren. 

TN 1216861

Aanpassing gemaakt in journalisatie voor factuurcontrole:

TN 1230538

Wijziging doorgevoerd zodat de rest service de ingestelde actie berekend t/m de eindtijd. Dus als de eindtijd t/m 23:59 is wordt de actie berekend tot 00:00.

TN 1233766

Wijziging doorgevoerd zodat van een klantorder uit productbeheer de regels weer tonen op de proforma factuur als deze gepickt zijn.

TN 1233257

Wijziging doorgevoerd in de verdeelorder functionaliteit zodat:


TN 1233867

Wijziging doorgevoerd zodat de redencode wordt opgeslagen bij een transactie vanuit de SCO i.p.v. het ID.

TN 1228458

Naar aanleiding van rework nog een kleine verbetering doorgevoerd. Maar let op! Betaalsoort BANK wordt door de POS altijd als verkoop afgehandeld.

TN 1234060

Aanpassing doorgevoerd in de POS met betrekking tot het afhandelen van de invoer van scancodes en vouchercodes die de stabiliteit van de input queue dienen te verbeteren. 

TN 1219718

Wijziging doorgevoerd zodat een transactie die wordt afgeslagen op de betaalsoort BANK nu altijd wordt afgerond met een kassabon.

TN 1232970

Wijziging doorgevoerd zodat bij het openen van een rapportage van uit de klantorder, productinformatie op een vaste plaatst blijft staan.

TN 1232224

Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat bij het verlenen van klantkorting in een transactie ook de bonkorting naar verwachting wordt doorgevoerd. 

TN 1233147

Aanpassing doorgevoerd in de klantordermodule zodat bij het doorzetten van een klantorder naar pakbon bij een verzamelklantorder die vanuit het besteladvies wordt aangemaakt de bronorder ook naar verwachting wordt bijgewerkt.

TN 1235542

Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat het ophalen van klantorders naar verwachting werkt en orders niet dubbel opgehaald kunnen worden wanneer de reeds geselecteerde klantorder al is opgehaald op de huidige kassabon.

TN 1231935

Wijziging doorgevoerd zodat wicht acties niet onterecht op de bon verschijnen bij het retourscannen van een wicht barcode.

TN 1226218

Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat het tonen van webshop voororders naar verwachting gaat. Let op: Dit ordertype kan enkel worden aanbetaald in de POS.

TN 1235517

Aanpassing doorgevoerd die afrondingsverschillen voorkomt bij het verdelen van kortingen in combinatie met de geavanceerde instelling POSDivideDiscounts door de restbedragen naar rato te verdelen over de openstaande regels waarbij het artikel met het hoogste regelbedrag voorrang krijgt.   

TN 1233824

Wijziging doorgevoerd zodat de factuur rapportage van EP tummers wel data toont als de memo van de onderliggende klantorder NULL is.  

TN 1236256

Wijziging doorgevoerd zodat wanneer er een klant op de bon staat niet enkel retourbarcodes worden geaccepteerd, maar alle barcodes als retour.

TN 1234968

Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat het retourneren van transacties die een belaste verkoop zonder aankomst bevatten naar verwachting gaat.

TN 1235635

Aanpassing doorgevoerd in de rapportage klantbonnen zodat de sortering naar verwachting wordt getoond.

TN 1236329

Wijziging doorgevoerd zodat de afhandeling van een baliefactuur met de betaalsoort PIN ervoor zorgt dat er een factuur wordt aangemaakt.

TN 1234060

Wijziging doorgevoerd zodat het tonen van de memo op de opdrachtbevestiging weer naar het juiste bitje kijkt.

TN 1234194

Wijziging doorgevoerd zodat de kopie bon knop niet meer reageert op enters en/of spaties maar enkel nog moet een muis/scherm klik. Dit om te voorkomen dat veel spaties en/of enters in bijv. een scancode of QR code een rits aan kopiebonnen print.

TN 1218382

Wijziging doorgevoerd zodat bij een product waar AllowProductChange op Nee staat toch de eventuele 2e pagina van het tabblad leverancier geopend kan worden.

TN 1237895

Aanpassing doorgevoerd in de Backoffice zodat de min/max waarde van lokale producten via de bulk opties in het zijpaneel van productbeheer naar verwachting kunnen worden bijgewerkt. 

TN 1238243

Aanpassing doorgevoerd in de EVL service die het uitgeven van dubbele vouchernummers dient te voorkomen door  bij het ophalen van het VoucherType het LastNumberUsed op te hogen. 

TN 1235618

Aanpassing doorgevoerd in Loki en extended logging van de POS zodat handelingen rondom het printen van e-vouchers uitgebreider wordt gelogd. 

TN 1236009

Wijziging doorgevoerd zodat product die via de productselector via multiselect worden toegevoegd een sortering mee krijgen.

TN 1233787

Aanpassing doorgevoerd  in het klantorderoverzicht van de Backoffice zodat de selectie van de filters 'type' en 'soort' worden onthouden na het openen van een klantorder of het navigeren naar een andere Backoffice pagina. 

TN 1234192

Aanpassing doorgevoerd in de POS rondom het ophalen van kioskorders zodat wanneer de klant wordt gewijzigd het volgende product dat wordt toegevoegd aan de bon niet automatisch op besteld komt te staan.

TN 1236129

Aanpassing gemaakt in de procedure die de data ophaalt voor het medewerker prestatie rapport, waarmee een divide by zero exception wordt afgevangen.

TN 1239936

Wijziging doorgevoerd zodat wanneer bij het scannen van een ladenummer bijv. een gebruikerspas wordt gescand, er niet wordt teruggevallen op de kassalade die al in gebruik is geweest.

TN 1237498

Extra logging toegevoegd voor wanneer transacties worden geboekt op een autologin gebruiker.

TN 1235960

Aanpassing doorgevoerd zodat MixMatch acties op bedrag naar verwachting afgaan. 

TN 1245910

Aanpassing doorgevoerd in de EVL service die het uitgeven van dubbele vouchernummers dient te voorkomen door  bij het ophalen van het VoucherType het LastNumberUsed op te hogen. 

TN 1235618