CHARLIE

VERSIE: 6.0.2023Charlie

INHOUDSOPGAVE

ALGEMEEN

Aanpassingen ten behoeve van Bumbal functionaliteit

Wijzigingen doorgevoerd in de Bumbal functionaliteit: 

CN 40875

Structurele oplossing "purchaseadvisesessionrecords"

Wijziging doorgevoerd in de procedure die besteladviesregels ophaalt. Leveranciers worden nu rechtstreeks uit de regels gehaald in plaats van de tabel "PurchaseAdviceSessionRecords".

CN 39368

Telerik update uitgevoerd

Met deze aanpassing zijn de Telerik packages bijgewerkt naar een recentere versie. 

CN 39984

ASPOS KASSA

  Producten op basis van productveld uitsluiten van retouren

Aanpassing doorgevoerd in de POS waarmee het mogelijk is gemaakt om retouren uit te sluiten bij een product op basis van een nieuw productveld genaamd AllowReturn. Wanneer de keuze op 'Nee' wordt gezet is het niet mogelijk om een product te retourneren. Indien deze op 'Ja' staat, of het veld afwezig is, blijft dit wel mogelijk. 

LET OP! Producten van het type giftcard en EVL-voucher zijn uitgesloten van deze controle.

Zet de keuze op 'Nee' om retourname bij een product uit te sluiten

Waarschuwing bij een retourname van een regel waarop AllowReturn op nee staat:

Waarschuwing bij een retourname van een volledige bon waarop een product met het productveld AllowReturn op nee staat:

Deze wijziging is ook doorgevoerd in de backoffice bij het aanmaken van klantorders. Als er een klantorder wordt geretourneerd waarin een product voorkomt dat niet geretourneerd mag worden o.b.v. het productveld kun je, na het aanvinken van de klantorder en via opties retour, dit aantal niet invullen. Mocht er een klantorder retour genomen worden via deze manier waar enkel producten in zitten die niet retour genomen mogen worden komt de melding dat geen enkel product in de order geretourneerd mag worden.

Klantorder retour via klantorder beheer:

Melding compleet niet retour:

In de klantorder zelf wordt er een melding gegeven dat het product niet geretourneerd mag worden als er een negatief aantal ingevuld wordt. En als er gebruik wordt gemaakt van de setting "CustOrdReturnOnTrans" en je wilt de complete bon retourneren komt er een melding dat niet alle producten retour genomen mogen worden. Deze producten komen dan ook niet met een negatieve waarde in de klantorder.

Melding na CustOrdReturnOnTrans:

Melding in klantorder product niet retour:

CN 39522

  Tonen en aanpassen (on)geregistreerde passen in de POS

Wijziging doorgevoerd zodat bij het aanmaken of wijzigen van een klant in de POS het vinkje geregistreerd direct gezet kan worden. Ook is de setting "POSShowCustRegistration" toegevoegd (default waarde False) waarmee aangegeven kan worden of er bij de klantinformatie bovenaan de transactie direct zichtbaar is of een klant geregistreerd is. Dit wordt aangegeven achter de klantcode met Reg.: Ja (voor een geregistreerde klant) en Reg.: Nee (voor een ongeregistreerde klant). Als de setting "POSGDPRCompliant" op True staat (hiermee wordt gevoelige informatie van de klant verborgen) wordt het geregistreerd veld nog wel getoond.

Vinkje geregistreerd bij aanmaken/wijzigen klant

Klantinfo geregistreerde klant

Klantinfo niet geregistreerde klant

CN 39423

Wijziging in pop-up postcode check

Wijziging doorgevoerd, zodat wanneer op basis van de settings "POSPostcodeCheck", "POSPostcodeCheckEnd" en "POSPostcodeCheckStart" er een postcodecheck moet worden uitgevoerd, en bij het starten van de POS een lade is geselecteerd o.b.v. de setting "POSSelectCashDrawer". De vraag om de postcode getoond wordt op de POS i.p.v. een lege melding. 

CN 39545

Mogelijkheid om bon korting uit te sluiten bij klantgroepen

Met deze aanpassing is het mogelijk gemaakt om bonkorting uit te sluiten bij klantgroepen op basis van een nieuw productveld genaamd 'EndDiscount': Wanneer bij dit productveld de keuze nee wordt ingegeven zal de bonkorting voor een specifiek product worden uitgesloten. Om aan te geven dat een product als zodanig ingesteld is is er nieuw netto artikel attribuut genaamd 'BK' toegevoegd om dit te verduidelijken.

Het instellen van het productveld binnen het tabblad 'velden' van product beheer ("Nee" is géén bon korting):

CN 40350

ASPOS BACKOFFICE

Verdeelorder functionaliteit i.v.m. afhaalorders en voorraad check

Met deze wijziging is er een aangepast verdeelorder profiel geïntroduceerd op basis van een nieuwe geavanceerde winkelinstelling genaamd 'OrderDistributionMode', waarbij de voornaamste aanpassingen zijn dat er geen controle plaatsvindt op de voorraad van de leverende vestiging en of het om een bezorgorder gaat. Om gebruik te maken van de verdeelorder functionaliteit dient de waarde van de instelling op 1 te worden gezet (Standaard staat deze op 0 en wordt er gekeken naar de ingevulde waarde in het "APOSCustomerID" om te kiezen welke verdeelorder logica dient te worden toegepast).

CN 40420

Wijziging klant specifieke factuur lay-out

Wijziging doorgevoerd in een klant specifieke factuur lay-out. Hierin zijn de volgende wijzigingen doorgevoerd.

LET OP:

Eventueel toegevoegde documenten via de POS worden alleen toegevoegd bij de opgeslagen PDF in de blobstore, deze worden niet toegevoegd als van de factuur opnieuw een rapportage wordt gemaakt.

CN 40637

Openen werkstation configuraties i.c.m. verkeerde karakters op vestigingskaart

Aanpassing doorgevoerd in de Backoffice zodat het mogelijk blijft om werkstation configuraties te openen wanneer er ongeldige karakters voorkomen in de opgegeven e-mailadressen onder het tabblad algemeen van een vestiging. 

Invoer van e-mailadressen onder het tabblad algemeen van een vestiging:

Weergave werkstation configuratie tabblad/dropdown op een vestiging:

Wijziging klant specifieke pakbon lay-out

Nieuwe klant specifieke pakbon geïntroduceerd op basis van een recent geïntroduceerde factuur lay-out.

CN 39789

ASPOS SELFCHECKOUT

Nieuw design Self-checkout

Het visueel ontwerp en de gebruikservaring van de SCO is vernieuwd. In alle schermen zijn aanpassingen gedaan.

Uitgangspunt bij deze wijziging is dat het voor de gebruiker eenvoudiger en gebruiksvriendelijker is geworden om de SCO te gebruiken. Dit is gedaan door duidelijke en consistente kleuren toe te passen, eenvoudigere navigatie en duidelijk en consistent taalgebruik te gebruiken.

Met deze moderne look & feel sluit de SCO goed aan op de behoeften van de consument. 


Indien u gebruik maakt van een standaard kleuren thema dan verandert uw lay-out automatisch, heeft u een thema zelf laten maken dan zijn we met u in overleg gegaan over de wijzigingen.

In de workstation settings is het thema aan te passen. Wordt er geen waarde ingevuld dan wordt er teruggevallen op het standaard blauwe thema. De volgende standaard thema’s zijn beschikbaar.


We hebben een volledig handleiding voor u beschikbaar waarin alle opties uitgelegd worden incl. het tonen van het non-scan menu/melding over de spaarpas etc.

Food integratie in de SCO

We hebben de afgelopen periode hard gewerkt aan een nieuwe functionaliteit in de SCO; De Foodservice integratie. 

Het is nu mogelijk om de SCO in drie verschillende modi te zetten:

Hieronder volgt een uitleg over de nieuwe foodservice integratie in de Selfcheckout.

Wanneer in de werkstation instellingen het "SCOType" de waarde "FoodService" bevat, ondersteunt de SCO nu het bestellen van maaltijden en het samenstellen van producten. In het beginscherm van de SCO is dan de knop [Bestellen] zichtbaar.

Bij het gebruiken van deze knop wordt het submenu geopend dat in de werkstationinstelling "OrderButtonDynamicMenuId" is ingesteld.

Producten die van het producttype=Variant of van het producttype=Food zijn, zijn in de SCO gekenmerkt door de aanwezigheid van een ‘food’ icoon.

Wanneer een menuknop, gekenmerkt door het ‘food’-icoon, wordt aangeklikt dan wordt het product samenstel scherm getoond. Dit gebeurt alleen als er één of meer kitgroepen geconfigureerd zijn bij het product van producttype=Food. (Voor het configureren van kitgroepen, zie de release notes van IJsvogel, Jager en Kauw)  

Als het product van producttype "Food" is en geen kitgroepen heeft, wordt deze direct toegevoegd aan de winkelwagen.

Het productsamenstelscherm is opgebouwd uit verschillende onderdelen:

In dit onderdeel worden de ingestelde relaties (indien het een product is van producttype "Variant" en er zijn relaties ingesteld op tabblad relaties) en de ingestelde kitgroepen van food-product als knoppen getoond. 

De volgorde van deze knoppen is de volgorde van de kitgroepen, zoals ingesteld bij het product. 

Per knop worden met een badge/counter het aantal gekozen ingrediënten getoond.

Wanneer een gebruiker op een kitgroep-knop drukt, dan scrollt de SCO automatisch naar dit gedeelte van het product samenstel scherm. 

Wanneer het product onder de menuknop van het type "Variant" is, kiest een consument eerst een variant. Dit is een product van het producttype "Food" en is een relatie van het type variant. 

De gekozen variant wordt weergegeven met een vinkje. 

Wanneer bij het product een kitproduct is ingesteld, dan wordt dit, incl. eventuele verkooprijs,  getoond in een regel onder de variant. Dit geldt met name voor statiegeld en plastic toeslagen. 

Per ingestelde kitgroep van het gekozen product, wordt een submenu getoond met de mogelijke opties. 

De tekst ‘Kies je’ is een vaste tekst, die wordt aangevuld met de omschrijving van de kitgroep. Rechts uitgelijnd op dezelfde regel wordt het gekozen aantal ingrediënten en het maximum te kiezen ingrediënten uit de ingestelde kitgroep getoond. Er kan niet meer worden gekozen dan het maximum van de kitgroep. 

Wanneer een gebruiker op een ingrediënt klikt, dan wordt er een aantal badge/counter toegevoegd en een ‘-’icoon. 

Als in de kitgroep staat ingesteld dat het ingrediënt méér dan 1x mag worden toegevoegd, dan zorgt het meermaals drukken op de knop ervoor dat het aantal in de bade/counter wordt opgehoogd. 

Als in de kitgroep staat ingesteld dat het ingrediënt maar 1x mag worden toegevoegd, dan zorgt het nogmaals drukken op de knop ervoor dat het aantal weer wordt verwijderd/het product wordt gedeselecteerd. Via het ‘-’icoon kan het ook worden verminderd/verwijderd.

Wanneer een ingrediënt in de kitgroep een vast aantal heeft, dan is dit ingrediënt direct voorzien van een bade/counter met dit aantal en kan dit niet worden aangepast. Dit vaste aantal telt mee in het maximaal te kiezen ingrediënten van de kitgroep. 

Wanneer er een meerprijs geldt voor een ingrediënt, dan wordt deze meerprijs in de knop getoond. 

In dit onderdeel wordt de keuze van de consument weergegeven.

In volgorde van de gekozen variant en kitgroepen worden de verschillende ingrediënten getoond, inclusief de gekozen aantallen. 

Door middel van het prullenbak-icoon kan ook hier een ingrediënt verwijderd worden. Het prullenbak-icoon verwijdert alle aantallen van dit ingrediënt. Een ingrediënt met een vast aantal mag niet worden verwijderd.

Eventuele meerprijzen van ingrediënten worden niet apart weergegeven en automatisch opgeteld in de stuksprijs.

Met de - en + knoppen kan gekozen worden om direct méér dan 1 samengesteld product toe te voegen. 

De ingrediënten van een samengesteld food-product worden in het grijs weergegeven onder het hoofdproduct.

Eventuele meerprijzen van ingrediënten worden apart achter aan de regel weergegeven en ook in de totaalprijs opgeteld. 

Met het potlood-icoon kan de samenstelling van een product nog gewijzigd worden. Het gebruikelijke productsamenstelscherm wordt dan getoond, met alle gekozen opties.

Wanneer er producten van het producttype=Variant of producttype=Food in de winkelwagen zitten en er wordt op [Betalen] gedrukt, dan worden er 2 keuzes getoond:

Deze keuze wordt vastgelegd in de bestelling.

Wanneer de klant betaald heeft, wordt in het bedanktscherm de volgende tekst toegevoegd:

“De bestelling wordt vers bereid. Je bestelling heeft afhaalnummer: XXX”

Het afhaalnummer bestaat uit 3 nummers en vertegenwoordigt de laatste 3 nummers van het transactienummer. 

De keuze voor [Geen bon] komt dan te vervallen.

Wanneer de transactie is afgerond, wordt er in de backoffice van ASPOS in het menupunt [Klantorders] een klantorder aangemaakt van het type ‘DirectOrder’. Hiervoor moet in ieder geval de winkelinstelling CustomerCodeForKitchen gevuld worden met een bestaande klant in ASPOS.

In deze DirectOrder staan alleen de producten van het type ‘Food’, inclusief de ingrediënten die gekozen zijn uit het productsamenstelscherm met de kitgroepen. 

In de DirectOrder is ook de keuze vastgelegd voor ‘Hier opeten’ of ‘Meenemen”. Deze DirectOrders worden opgehaald uit ASPOS en weergegeven op de Keukenschermen.

CN 39790/39825

  Nieuwe bon opties toegevoegd

In de SCO is het nu mogelijk om een verkorte bon te printen. Denk hierbij aan alleen een datum/tijd en barcode. Deze kan dan bijvoorbeeld gebruikt gaan worden voor het openen van toegangspoortjes. Voor het printen van de verkorte bon is de nieuwe instelling "SCOShortReceiptCode" toegevoegd. Bij deze instelling kan de template code worden gegeven van de verkorte bon. Voor de verkorte bon moet er een nieuwe template worden toegevoegd van het templatetype "POS kassabon". In deze template moet de XML code worden opgenomen van hetgeen wat op de verkorte bon geprint moet worden.

Wanneer de instelling gevuld is wordt de nieuwe knop [Korte bon] getoond.

CN 39828

CN 39828

Wijziging bonprinter Selfcheckout

Aanpassing doorgevoerd in de SCO zodat, in het geval dat het papier van de bonprinter op is, de giftcard activatie niet mislukt. In het geval dat het bonpapier op is bij e-vouchers wordt de SCO pas vrijgegeven nadat de medewerker de bonrol heeft verwisseld. 

CN 40288

Inname vouchers met restwaarde

Aanpassing doorgevoerd in de SCO zodat vouchers met een restwaarde kunnen worden ingenomen: Wanneer een gebruiker een vouchercode invoert in de betaaloptie 'Afrekenen met waardebon/giftcard' die hoger is dan het bonbedrag wordt een pop-up getoond aan de gebruiker met de vraag of de voucher inclusief de restwaarde ingenomen mag worden of niet. Wanneer de gebruiker dit accepteert zal de restwaarde van de voucher worden geboekt op de nieuwe betaalsoort 'Overwaarde Betaalvoucher'.

LET OP: 

Dit geldt voor EVL vouchers zonder het kenmerk 'partialUsable', de functionaliteit van herlaadbare cadeaubonnen blijft werken als normaal.

Toegevoegde pop-up in de SCO met de vraag om een voucher met restwaarde in te nemen:

Weergave nieuwe betaalsoort in het transactieoverzicht:

CN 31692

Aanpassing scherm giftcard activatie

Het scherm voor het activeren van cadeaukaarten aan de SCO is aangepast. Er kan nu een bedrag worden ingevuld door middel van een numeriek on-sceen toetsenbord, mits dit binnen de mogelijke opwaardeerwaarden van de cadeaukaart valt.

CN 42341

SERVICES

REST: Klantgroep korting over korting

In de REST services is klantkorting over korting geimplementeerd. Er bestaan nu drie varianten voor het berekenen van de klantkorting:

1. De huidige werking blijft hetzelfde:


    2. "Korting over korting" wordt aan gezet op de klantkorting actie:


3. De klantkorting actie wordt uitgezet in ASPOS


Vervolgens wordt er ook gekeken naar het productveld "ENDDISCOUNT = False". Wanneer deze bij een product op False staat mag dit product geen enkele bonkorting krijgen. Dus ook geen klantkorting beschreven in variant 2 en 3.

CN 36622

REST: Transaction Commit - todeliveryquantity werd niet aangepast

In de REST services is een wijziging doorgevoerd waarbij de toDeliveryQuantity niet werd bijgewerkt als een klantorderregel werd verwerkt via een transaction/Commit.

CN 40756

REST: Pakbon rapporten ophalen via NEXT

Wijziging doorgevoerd zodat, via het "reports" endpoint, pakbon rapporten kunnen worden opgehaald. Dit is toegevoegd in onderstaande calls:

In de call moet de reportname en selectionId's meegegeven worden, de reportname om pakbonnen te genereren is DeliveryNote. Vervolgens wordt o.b.v. de storesetting "ReportDevliveryNoteName" de juiste rapportage gegenereerd.  Om de rapportage van een bepaalde store te genereren kan er een storeId worden meegegeven in de call zodat de setting van de desbetreffende store wordt uigelezen. De selectionIds zijn de ids van de deliverynotes. Er kunnen meerdere selectionIds tegelijk worden opgegeven, echter wordt er gecheckt of deze bestaan, mocht er 1 niet bekend zijn of waar de user geen rechten toe heeft worden de rapportages niet opgehaald.

Voor de A4 bonnen is ook de generieke naam A4Ticket toegevoegd om rapportages te genereren, als dit als reportname is ingevoerd en er als selectionID een transactionId gebruik wordt zal de storesetting POSA4PdfTicketName uitgelezen.

LET OP:

Voor het ophalen van van pakbonrapportages worden enkel de Telerik varianten ondersteund. 

Als de storesetting ReportDeliveryNoteName leeg is of een niet Telerik variant gevuld, zal er terug worden gevallen op de TelerikCustomerOrderDeliveryNote_General.

CN 39840

REST: Transactie memo beschikbaar gemaakt

In de REST services bij het POST /api/transactions/Commit is het nu ook mogelijk om het veld "Notes" (transactie memo) mee te geven.

CN 41281

REST: Customer-events & customer-campaigns endpoints uitgebreid

In de REST services bij het GET /api/customer-events endpoint zijn de nieuwe filters "customerIds" en "notificationTypes" toegevoegd.

Middels het filter "customerIds" is het mogelijk om events te filteren op één of meerdere klanten. Middels het filter "notificationTypes" is het mogelijk om events te filteren op één of meerdere notificatie types.

CN 40469

REST: Nieuwe endpoints voor "verlaten winkelwagen" event

In de REST services is het nieuwe endpoint POST /api/customer-events/AbandonedCart toegevoegd. Hiermee is het mogelijk om een "verlaten winkelwagen" event aan te maken.

Dit betreft voorwerk voor een latere integratie met Spotler.

CN 40468

Patches

Wijziging doorgevoerd zodat bij het verwerken van besteladvies regels met DBP regelingen een check wordt gedaan of de leverancier nog bij het product bestaat. Mocht de leverancier niet meer bij het product staan omdat het advies oude regelingen bevat geeft ASPOS een melding of de leverancier omgezet moet worden (zie afbeelding). Bij het drukken op Ja wordt van de producten de leverancier gewijzigd naar CB. Bij drukken op Nee kom je terug in het besteladvies om zelf de regel te wijzigen/verwijderen.

TN 1169251

Aanpassing doorgevoerd in de kasstaat rapportage zodat de kolom 'Kasstaat totaal' met het aantal klanten, de gemiddelde klantomzet en de totale korting wordt weergeven. 

TN 1177442

Aanpassing doorgevoerd aan de klantorder module zodat maatwerkartikelen met gebroken aantallen naar verwachting kunnen worden ingevoerd indien het ordertype op offerte staat. 

TN 1178589

Aanpassing doorgevoerd aan de factuurlay-outs van verschillende klanten zodat er geen picture box error (rood kader met rode tekst) wordt getoond op facturen wanneer de instelling factuur per email op 'onbekend' staat in de instellingen van een klant.

TN 1175391

Aanpassing doorgevoerd in de klantorder module zodat het opslaan en bewerken van tekst- en memoregels naar verwachting gaat, tevens is het ook mogelijk gemaakt om templatenamen van een ander type dezelfde naam te geven.

TN 1179114

Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat actieproducten die niet meer actief zijn naar verwachting van de kassabon worden verwijderd wanneer er op de totaalknop wordt gedrukt, tevens is er extra logging toegevoegd waarin deze handelingen worden weggeschreven. 

TN 1168833

In de EVL service is een aanpassing gedaan voor het GET /api/customer-card-transactions endpoint. Bij het opvragen van de kaarttransacties van een bepaalde klant of contact i.c.m. de limit parameter werden de juiste punten aantallen niet getoond. Dit is nu opgelost.

TN 1178094

In de POS is een wijziging doorgevoerd in de communicatie met de kassalades. Lades die direct aangesloten zijn aan de kassa gingen niet meer open.

TN 1180056

Wijziging doorgevoerd zodat bij het ophalen van een compleet betaalde internetorder waar de bonuspunten al zijn verrekend de omzet juist geboekt wordt.

TN 1181792

Wijziging doorgevoerd zodat wanneer er in de klantorder een aanbetaling in de header wordt ingegeven, en via de POS een aanbetaling wordt gedaan op de klantorder, dit bedrag weer als maximaal aan te betalen bedrag wordt gezien.


TN 1178191

Wijziging doorgevoerd zodat bij het toevoegen van een leverancier aan een product er weer rekening wordt gehouden met het bitje "lokaal verbergen". Dit zorgt ervoor dat een leverancier waar dit bitje aan staat lokaal niet kan worden toegevoegd aan een product.

TN 1177384

Wijziging doorgevoerd zodat de POS geen punten retour boekt als er op de originele transactie geen punten zijn toegekend door een actie.

TN 1180098

Wijziging doorgevoerd zodat bij het invoeren van een kortingspercentage met een decimaal in de klantordermodule in de backoffice, dit ook correct wordt getoond bij het heropenen van de klantorder.

TN 1178801

Wijziging doorgevoerd zodat producten van het type giftcard/EVL-voucher weer geblokkeerd worden voor retourname via de POS en Backoffice (klantordermodule).

TN 1179373

Wijziging doorgevoerd zodat de POS beter om kan gaan met bontotaal acties en producten die eventueel worden toegevoegd aan de bon a.d.h.v. een actie.

TN 1181532

In de REST services bij het endpoint GET /api/customer-order-lines/{id}/ProcessShipping is een aanpassing doorgevoerd in de validatie voor het "deliveryDate" veld. Voorheen mocht de datum en de tijd niet in het verleden liggen. Nu mag alleen de datum niet in het verleden liggen. Elke willekeurige tijd wordt nu geaccepteerd.


Bij het POST /api/mails{id}/Send endpoint is de validatie van het tijdstip van verzenden bij het veld "sendOnDate" iets ruimer gezet zodat nu (in UTC tijd) ook goed gaat als er wat vertraging zit in het verzenden van het request. NB: Dit is enkel om fouten te voorkomen, als een mail direct verstuurd mag worden kan dit veld beter leeg (null) gelaten worden.

TN 1182779

Wijziging doorgevoerd zodat het veld productgroep leeggemaakt wordt bij het heropenen van de product selector pop-up.

TN 1180401

Aanpassing doorgevoerd zodat in het geval dat er een actievoucher in een transactie aanwezig is de spaarpunten worden toegekend over de producten waarop de korting niet wordt toegepast in plaats van dat er helemaal geen spaarpunten worden berekend.

TN 1175005

In de POS is een bug opgelost in het offline synchronisatie mechanisme. Wanneer een wichtartikel in de POS werd gescand en de POS ging offline, dan werd na het afronden van de transactie niet de juiste voorraad afgeboekt. Er werden dan altijd hele getallen afgeboekt i.p.v. het aantal dat in de wichtbarcode stond.

TN 1183812

Wijziging doorgevoerd in de kasstaat zodat de kolom BTW bij de groep totalen weer de juiste waarde weergeeft. 

TN 1184450

Aanpassing doorgevoerd in de klantordermodule van de Backoffice zodat het opslaan van een klantorder naar verwachting gaat wanneer een orderregel wordt verwijderd door het aantal in de kolom 'Best./Gel.' op 0 te zetten. 

TN 1179108

Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot DirectSales orders zodat in het geval dat er meerdere acties afgaan op een product de bestelde aantallen juist worden getoond in transactiebeheer en de kortingspercentages overeenkomen in de klantordermodule. 

TN 1184460

Wijziging doorgevoerd zodat bij het starten van de POS i.c.m. Maui Narrowcasting, de narrowcasting direct op het juiste scherm geopend wordt.

TN 1181519

De interne memo had hetzelfde issue. Daarnaast werd opmaak (zoals bold en font) ook niet in de template opgeslagen.

TN 1184806

Wijziging doorgevoerd in de resources van de kasstaat zodat alle gebruikelijke labels weer tonen.

TN 1186341

Wijziging doorgevoerd zodat bij het aanpassen van de winkelmemo op de POS, het centrale memo niet gewijzigd of gewist wordt.

TN 1184709

Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot geplitste kortingen zodat in het geval dat er binnen een transactie meerdere acties afgaan de aantallen juist worden getoond op de kassabon.

TN 1186603

Wijziging doorgevoerd zodat het veld kassamail op de vestigingspagina niet leeg gemaakt wordt door een aanpassing door te voeren in het menupunt winkelinstellingen.

TN 1187085

Wijziging doorgevoerd zodat de factuurkorting (die ingesteld is bij een klant) enkel nog wordt getoond op de factuur layouts die dit ondersteunen.

TN 1188069

Wijziging doorgevoerd in het Backoffice menu 'Besteladvies' zodat bij het aanpassen van de leverancier op een bestelregel niet de gekoppelde productgroep van het artikel wordt aangepast. 

TN 1189922

Wijziging doorgevoerd zodat het optellen van de regels weer goed gaat als POSSumLines op True staat en er een meervoud ingevuld wordt voor het scannen van een barcode.

TN 1190305

Wijziging doorgevoerd zodat de weergave van het productveld AmountRange weer juist is.

TN 1189946

Wijziging doorgevoerd in het menupunt mailbeheer zodat het vinkje om alle mails te selecteren weer werkt bij het filteren op alle statussen.

TN 1190219

Aanpassing doorgevoerd in de kredietlimiet melding van de POS zodat bij triggeren van de melding de invoer met de ENTER toets kan worden ingegeven.

TN 1190650

Wijziging doorgevoerd zodat de templates van interne memo's weer zijn te verwijderen via de klantorderpagina.

TN 1191908

Met deze wijziging is er extra logging toegevoegd voor het printen van kassabonnen en wordt het transactie OID nu standaard meegegeven bij het printen zodat er beter te achterhalen valt welke handelingen hebben geleid tot het uitprinten van een bon.

TN 1178696

Door een performance issue in de SCO is er een aanpassing gedaan in het ophalen van afbeeldingen van toucknoppen.

Nu worden alleen de afbeelingen van een touchknop opgehaald als deze op het hoofd subMenu staat. Afbeeldingen op touchknoppen van producten worden niet meer opgehaald / getoond in de SCO. Als bij het  product in ASPOS wel een afbeelding is toegevoegd, dan wordt deze wel  getoond.

TN 1192441

Aanpassing doorgevoerd zodat EVL punten verdeeld worden over de artikelregels in transactiebeheer in plaats van over de voucherregel. 

TN 1180178

Wijziging doorgevoerd in de overerving van leverancierskorting:

TN 1188318

Performance fix doorgevoerd op de klantorder pagina, dit zijn:

TN 1196268

Wijziging doorgevoerd zodat transacties met een negatief bedrag weer juist worden geboekt. 

TN 1196842

Wijziging doorgevoerd in de overerving van bestelprofielen met het vinkje centraal beheren.

TN 1197131

Aanpassing doorgevoerd zodat bij het ophalen van een klantorder de spaarpunten op de transactieregel worden getoond.

TN 1188501

In de POS werden KIOSK orders niet meer opgehaald middels de toetscombinatie ALT+K. Dit is nu opgelost.

TN 1200955