DELTA
VERSIE: 6.0.2023Delta
INHOUDSOPGAVE
KLANTEN
Nieuwe soort klantorder en type inkooporder
In ASPOS in het menupunt klantorders en in het menupunt inkooporders is het nieuwe type/soort "Dropshipment" toegevoegd. Op dit nieuwe type/soort is te filteren en er is een klantorder/inkooporder op aan te maken. Wanneer de nieuwe setting "ExternalDropshipment" op True staat word dit nieuwe type/soort "Dropshipment" getoond.
CN 40471
Optie bij leverancier voor het ondersteunen van dropshipment
In ASPOS in het menupunt leveranciers op het het tabblad "Leveringsvoorwaarden" is het nieuwe veld "Dropshipment" toegevoegd.
Wanneer de nieuwe setting "ExternalDropshipment" op True staat word dit nieuwe veld "Dropshipment" getoond.
CN 40472
Nieuwe factuur lay-out
Nieuwe pakbon geïntroduceerd voor Wildkamp op basis van de recent geïntroduceerde factuur lay-out met de naam ' TelerikDeliveryNote_Wildkamp', vul de naam van het rapport in in de geavanceerde instelling ReportInvoiceNameV2 om gebruik te maken van het nieuwe rapport.
Aanpassing bij toevoegen meerdere orderregels
Orderregels kregen per abuis geen aantallen mee als er een selectie van meerdere producten werd gemaakt in de klantorder module. Hiervoor is een aanpassing doorgevoerd.
CN 41954
Meldingstype default op "geen bericht" bij maatwerkorders
Aanpassing doorgevoerd in de klantorder module waarmee het mogelijk is gemaakt om het meldingstype binnen een klantorder van het soort maatwerk automatisch op 'geen bericht' te zetten op basis van een nieuwe geavanceerde instelling genaamd "CONoMessageForKindCustom" (standaard staat deze uitgeschakeld).
Het meldingstype wordt gewijzigd naar 'geen bericht' in het geval dat het ordersoort maatwerk wordt gekozen in de pop-up, het tabblad algemeen van de klantorder, en blijft tevens behouden wanneer er een klant geselecteerd wordt die wel een ingesteld berichttype heeft.
Het selecteren van het soort maatwerk verandert het meldingstype met de setting "CONoMessageForKindCustom"
CN 41591
A4 PDF bon & factuur rapportage
Aanpassing doorgevoerd aan de factuurlayouts TelerikInvoice_General en TelerikA4PdfTicket_General waarbij ondersteuning voor EFSTA signing is toegevoegd, tevens wordt de signing getoond in de transaction extensions van de factuurtransactie.
Weergave fiscal signing blok TelerikInvoice_General
Weergave fiscal signing blok TelerikA4PdfTicket_General
CN 41547
Diverse rapport aanpassingen
Diverse wijzigingen doorgevoerd aan een aantal klant specifieke rapportages. Het gaat om de rapportages voor de offerte, opdrachtbevestiging aanbetalingsrapport, pro-formafactuur en de factuur.
De wijzigingen die hierin zijn doorgevoerd zijn als volgt.
Offerte:
Het Faxnummer van de vestiging wordt dynamisch getoond, dus als er geen faxnummer is ingesteld op de vestiging wordt deze niet getoond op de rapportage en visa versa.
Als er een product met BTW 0 in de klantorder staat wordt deze getoond met 0,00 in de kolom BTW LET OP: enkel bij klanten van het type bedrijf wordt de BTW kolom getoond op de offerte.
Opdrachtbevestiging:
Het Faxnummer van de vestiging wordt dynamisch getoond, dus als er geen faxnummer is ingesteld op de vestiging wordt deze niet getoond op de rapportage en visa versa.
Als er een product met BTW 0 in de klantorder staat wordt deze getoond met 0,00 in de kolom BTW LET OP: enkel bij klanten van het type bedrijf wordt de BTW kolom getoond op de offerte.
De geplande aanbetalingen van het tabblad aanbetalingen worden getoond, op volgorde van betaaldatum. Ook wordt de regel voor reeds voldane aanbetalingen getoond. Dit is een gesommeerde regel tussen het totaalbedrag en het nog te betalen bedrag.
Aanbetalingsrapport:
Het Faxnummer van de vestiging wordt dynamisch getoond, dus als er geen faxnummer is ingesteld op de vestiging wordt deze niet getoond op de rapportage en visa versa.
Als er een product met BTW 0 in de klantorder staat wordt deze getoond met 0,00 in de kolom BTW LET OP: enkel bij klanten van het type bedrijf wordt de BTW kolom getoond op de offerte.
Pro-Formafactuur:
Het Faxnummer van de vestiging wordt dynamisch getoond, dus als er geen faxnummer is ingesteld op de vestiging wordt deze niet getoond op de rapportage en visa versa.
Als er een product met BTW 0 in de klantorder staat wordt deze getoond met 0,00 in de kolom BTW LET OP: enkel bij klanten van het type bedrijf wordt de BTW kolom getoond op de offerte.
Factuur:
Het Faxnummer van de vestiging wordt dynamisch getoond, dus als er geen faxnummer is ingesteld op de vestiging wordt deze niet getoond op de rapportage en visa versa.
Als er een product met BTW 0 in de klantorder staat wordt deze getoond met 0,00 in de kolom BTW LET OP: enkel bij klanten van het type bedrijf wordt de BTW kolom getoond op de offerte.
LET OP:
De vraag om het faxnummer in de rapportages Klantorders en Klantorder detail te verbergen is niet doorgevoerd omdat dit al niet getoond werd in deze rapporten.
CN 41592
Klantorder regelmemo in mailtemplates
In de volgende mailtemplates is het nu mogelijk om ook de klantorder regelmemo te tonen:
Email klant ontvangst
Email klant ontvangst volledig
Hiervoor moet de tag [PRODUCTREMARKS] worden toegevoegd in de betreffende templates.
Bij de volgende mailtemplates die via de REST services verstuurd worden was dit al mogelijk:
Email klant order via shopservices (afhalen)
Email order via shopservices (bezorgen)
Wanneer de tag <!--[%remarks%]--> wordt toegevoegd in het blok <!--[BEGINCUSTOMERORDERLINE]--> dan wordt de klantorder regelmemo getoond.
CN 40797
ASPOS KASSA
PIN splitsing aanpassing Yomani/UPI
Betalingen met bepaalde betaalpassen (Debit Mastercard en Visa Debit) werden niet goed uitgesplitst. Dit kwam omdat deze splitsing hoofdlettergevoelig was. Dit hebben we nu aangepast zodat deze betalingen alsnog correct verwerkt kunnen worden in de POS.
CN 34570
Ondersteuning verschillende betaalvouchers
Met deze aanpassing is het mogelijk gemaakt om, op basis van een nieuw productveld en een instelling, het aantal EVL punten van een voucher product op te geven. Dit zodat, op basis van de opgegeven waarde, de drempelwaarde en het aantal af te boeken punten worden berekend.
Om gebruik te maken van deze aanpassing is de geavanceerde instelling "POSUseEVLThreshold" geïntroduceerd.
Standaard staat de waarde van de instelling op True, waarmee de huidige flow rondom het afboeken van EVL punten bewaard blijft. Wanneer de instelling op False wordt gezet, zal er bij een voucher product worden gekeken of het productveld "VoucherPoints" aanwezig is en wordt, op basis van de ingegeven waarde in het productveld, het aantal af te boeken EVL punten berekend en bepaald wanneer de klant de notificatie ontvangt om zijn spaarpunten te verzilveren. Wanneer het productveld niet aanwezig is wordt er gekeken naar het aantal punten in de klantgroep.
LET OP! Na het toevoegen of wijzigen van de waarde in het productveld VoucherPoints dient de POS herstart te worden aangezien de bijgewerkte waarde in de sessie wordt ingeladen.
Zet de instelling POSUseEVLTreshold op False om op basis van het productveld VoucherPoints de (drempel)waarde van een voucher product te definiëren:
Tevens is het mogelijk gemaakt om de sortering van de voucherproducten in de keuzelijst van de POS te wijzigen op basis van het nieuwe productveld 'VoucherSortOrder'. Geef hierin een numerieke waarde op om de rangschikking van een voucher product aan te passen (een 1 zorgt ervoor dat het product bovenaan de lijst komt te staan, een 2 zorgt ervoor dat deze eronder wordt geplaatst, verder wordt de sortering alfabetisch toegepast).
Beide nieuwe productvelden dienen handmatig te worden toegevoegd in ASPOS via het menupunt [Instellingen] > [Stamtabellen] > Stamtabel Productveld.
Gebruik het productveld VoucherSortOrder om de sortering van de voucherproducten in de keuzelijst van de POS te rangschikken:
Weergave voucher keuzelijst wanneer de drempelwaarde is bereikt, waarbij de sortering wordt gedaan door het productveld VoucherSortOrder (de wenskaartenvoucher heeft waarde 1, en de 1/5e staatslot voucher waarde 2):
De notificatie om vouchers te verzilveren in de POS wordt bepaald door de opgegeven waarde in het productveld VoucherPoints, en anders de opgegeven drempelwaarde in de klantgroep:
Weergave afschrijving EVL spaarpunten in transactiebeheer, waarbij de opgegeven waarde bij het voucherproduct op '1000' is vastgezet in het productveld VoucherPoints:
Weergave van de uiteindelijke transactie:
CN 41365
Wijziging intralot koppeling
Met deze wijziging zijn er meerdere aanpassingen doorgevoerd aan de manier waarop statusmeldingen en logging van de Intralot machines worden getoond om het analyseren van eventuele foutmeldingen gemakkelijker te maken. De volgende meldingen zijn tekstueel gewijzigd:
Code 409 (Sessie gesloten): Sessie is inmiddels gesloten en kan niet (nogmaals) worden opgehaald.
Code 200 (Sessie niet bekend): Sessie bestaat niet.
Geen code (Time-out): Sessie kan door een onbekende fout niet worden opgehaald.
Tevens is er een trace-ID toegevoegd aan de logregels van de Intalot handelingen, deze zijn terug te vinden in zowel de beveiligingslog als de extended logging.
Weergave Intralot logregel in de beveiligingslog
CN 39882
Pop-up bij product voucher
In de POS is een aanpassing gedaan m.b.t. het tonen van de klantvoucher pop-up. Deze pop-up wordt eenmaal automatisch getoond (Als de setting POSEVLVouchers op True staat) als er een klant wordt geselecteerd en de klant heeft een voucher.
Als de voucher niet werd gebruikt en de pop-up werd gesloten, dan werd een volgende keer na het selecteren van dezelfde klant deze pop-up niet meer getoond. We hebben aangepast dat deze pop-up na het selecteren van een klant met voucher altijd getoond wordt.
Wanneer de nieuwe geavanceerde instelling "POSShowVoucherPopUP" op true staat is dit aan te zetten. De setting staat standaard uit (False).
CN 36623
Twee keer pinnen in één transactie
In de POS is het nu mogelijk gemaakt om meerdere keren in één transactie te kunnen pinnen. Voorheen was dit niet mogelijk en was de pinknop na één pintransactie niet te gebruiken.
Wanneer er gewerkt wordt met de instelling "POSEFTSpecification" op "True" om de pinbetalingen per kaartsoort uit te splitsen, dan wordt dit nu ook gedaan bij meerdere pintransacties op één transactie.
CN 41150
Afhandeling loyalty POS
Met deze wijziging is er functionalteit ingebouwd in de POS waarmee de afhandeling van loyalty gewijzigd is zodat bij het bereiken van de drempelwaarde de gebruiker aan de hand van een pop-up een overzicht krijgt van de beschikbare verzilverproducten/vouchers die kunnen worden toegepast op de bon.
Om gebruik te maken van de functionaliteit dient er aan een aantal voorwaarden te worden voldaan:
Het inrichten van folderkenmerken: Voeg via het Backoffice menu 'Stamtabellen' nieuwe folderkenmerken toe, deze zullen worden gebruikt in de aan te maken acties en dienen opgegeven te worden in de nieuw geïntroduceerde instelling "POSEloyPopupFlyerCodes" om de pop-up in de POS te activeren.
Het inrichten van de vouchers/coupons: Producten van het producttype 'EVL-voucher' dienen te worden aangemaakt zodat deze als een verplicht product aan de actie kunnen worden gekoppeld. Geef onder de kop 'Spaarsysteem' en in het veld 'Extra spaarpunten' het aantal te in te nemen punten op.
Het inrichten van acties: Voeg een nieuwe actie toe van de categorie 'Product' en selecteer vervolgens via het veld 'Product' het artikel waarop de actie geldig dient te zijn. Selecteer bij de dropdown 'folderkenmerk' de foldercode die eerder ingericht is. Geef een omschrijving op (Deze zal worden getoond in de pop-up aan de POS) en voer bij de actieregels de toe te passen korting in (bijvoorbeeld een percentage of bedrag). Ga hierna naar het tabblad extra en koppel bij het veld 'voucher/coupon' de reeds aangemaakte voucher als een verplicht product.
Het opgegeven van de folderkenmerken: Als laatste stap dienen de aangemaakte folderkenmerken te worden opgegeven in de nieuwe geavanceerde winkelinstelling "POSEloyPopupFlyerCodes". Voer de kenmerken in en scheid deze door middel van een sluisteken/pipe (e.g.: Kenmerk1|Kenmerk2|Kenmerk3)
Wanneer een klant beschikt over voldoende spaarpunten en geldige producten op de bon heeft staan zal na het drukken op 'Totaal' de pop-up worden getoond waarin de productacties die van toepassing zijn kunnen worden geselecteerd door te drukken op de +/- knoppen. Tevens worden productvouchers die de klant al bezit onder de actieproducten getoond indien deze beschikbaar zijn.
CN 39421
ASPOS BACKOFFICE
Check uit ASPOS gehaald op type product voor refund transacties
Wijziging doorgevoerd zodat een refundproduct ook op reguliere producten kan worden ingericht.
CN 41793
Klant specifieke schaplabels
We hebben een nieuwe 3x8 schaplabel lay-out geïntroduceerd. Op deze labels worden, onder andere, de prijs per liter/kilogram, de scancode, het artikelnummer en de locatiecode getoond.
CN 41172
ASPOS SELFCHECKOUT
Zoeken in menuknoppen
Aan de SCO is het mogelijk om binnen de ingestelde kassaknoppen te zoeken. Wanneer de werkstationinstelling SearchProducts=True én de winkelinstelling voor het tonen van menuknoppen aan de rechterkant is actief (SCODynMenuOnProductScan=True), dan wordt er rechtsbovenin de menuknoppenbalk een Zoekknop getoond. Deze zoek-knop scrollt niet automatisch mee, maar staat vast op deze plek. Als de genoemde werkstationinstelling uit staat of de menuknoppen balk is niet actief, dan wordt ook de zoek-knop niet getoond.
Wanneer op de zoek-knop wordt gedrukt, wordt een nieuw scherm geopend met een zoekbalk en een toetsenbord. Binnen dit scherm kan gezocht worden op de omschrijving van kassaknoppen. Er wordt alleen gezocht binnen het ingestelde kassaknoppenmenu van de betreffende SCO en onderliggende menu’s.
Zoekresultaten worden op dezelfde manier getoond als als de kassaknoppen binnen de submenu’s en op dezelfde manier toegevoegd aan de winkelwagen of geopend met het i-icoon.
Het on-screen toetsenbord heeft een andere indeling als de SCO is ingesteld in een andere taal. Dit is gedaan om specifieke karakters te kunnen gebruiken die afhankelijk zijn per taal/land.
CN 40870
Wijzigingen SCO food design
In de SCO is een aantal wijzigingen doorgevoerd:
Het is nu mogelijk om de optie voor [Geen bon] in de SCO te beïnvloeden. "AllowNoReceiptOption" = de instelling die bepaalt of de “Geen bon” optie getoond mag worden. Als deze instelling aan staat, dan wordt de “Geen bon” optie getoond als er meer dan 1 bon optie is (lange of korte bon of mailen van bon). De “Geen bon” optie wordt nooit getoond als er producten voor de Foodservice in de bon staan.
Het is nu mogelijk om het verzilveren van spaarpunten aan de SCO uit te zetten. "RedeemLoyaltyPoints" = de instelling die bepaalt of de je spaarpunten mag verzilveren aan de SCO. Als deze instelling uit staat, dan wordt de pop-up voor het verzilveren van punten niet getoond. Dit heeft geen invloed op het sparen van punten.
CN 41328
SERVICES
Mailservice verplaatst naar RabbitMQ
We hebben een aanpassing doorgevoerd die ervoor zorgt dat niet meerdere instanties tegelijkertijd dezelfde mail oppakken.
CN 40591
REST: Uitbreiding op hibernated transactions
In de REST services bij het endpoint GET /api/hibernated-transactions komt nu ook het veld "totalInclTax" terug.
CN 41578
REST: Optimalisatie punten verdeling
In de REST services worden nu, bij het verzilveren van spaarpunten, de punten verdeeld over de regels waarbij spaarpunten zijn toegestaan. Dit gebeurt alleen als het bedrag van het verzilver product negatieve punten heeft en € 0.00 is. Is het bedrag groter of kleiner dan € 0.00 dan blijven de punten op het verzilver product staan.
CN 32539
REST: Customer-search nam financialdata niet over met storeID
In de REST services is een bug opgelost in het POST /api/customers/Search endpoint. Bij het gebruik van de storeId parameter werd de overerving op bijvoorbeeld "financialData" niet toegepast.
CN 41984
REST: PrepaymentBalance teruggeven bij expand order op balance
In de REST services komt bij de expand op "Balance" bij de customer-orders endpoints het nieuwe veld "prepaymentBalance" terug. Dit is het bedrag van de som van de paymentAmounts van de order minus de som van de toDeliveryAmounts.
Bij de expand op "Payments" ook bij de customer-order endpoints komt het nieuwe veld "toDeliveryAmount" terug. Dit is het bedrag wat verrekend is op een eventuele aanbetaling.
CN 42059
REST: Aanpassing Discount endpoints m.b.t. voucher bij acties
In de REST services bij de GET /api/discounts endpoints en bij de expand op "discounts" zijn de volgende velden toegevoegd:
voucherProductId: Voucher/coupon product op tabblad extra van de actie
voucherRequired: Vinkje verplicht op tabblad extra van de actie
voucherOneTimeUsePerReceipt: Vinkje 1x per bon op tabblad extra van de actie
discountProductId: Actie product op tabblad extra van de actie
Het veld "voucherProductId" kan expand worden met "voucherProduct". Het veld "discountProductId" kan expand worden met "discountProduct".
CN 42059
REST: Nieuwe endpoints voor nieuwe database tabellen
In de REST services zijn de volgende nieuwe endpoints toegevoegd:
Countries:
GET /api/countries
GET /api/countries/{id}
Destinations:
GET /api/destinations
GET /api/destintions/{id}
GET /api/destinations/iata/{code}
POST /api/destinations
PATCH /api/destinations/{id}
DELETE /api/destinations/{id}
Flights:
GET /api/flights
GET /api/flights/{id}
GET /api/flights/ids
GET /api/flights/externalFlightId/{externalFlightId}
POST /api/flights/Bulk
POST /api/flights/Search
PATCH /api/flights
DELETE /api/flights
CN 40924
PATCHES
14-11-2023: Weergave kasstaat
Wijziging doorgevoerd in de kasstaat zodat de kolom BTW bij de groep totalen weer de juiste waarde weergeeft.
TN 1184450
16-11-2023: Opslaan klantorder met nul regel
Aanpassing doorgevoerd in de klantordermodule van de Backoffice zodat het opslaan van een klantorder naar verwachting gaat wanneer een orderregel wordt verwijderd door het aantal in de kolom 'Best./Gel.' op 0 te zetten.
TN 1179108
16-11-2023: Splitsing regel als gevolg als gevolg van een gecombineerde actie
Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot DirectSales orders zodat in het geval dat er meerdere acties afgaan op een product de bestelde aantallen juist worden getoond in transactiebeheer en de kortingspercentages overeenkomen in de klantordermodule.
TN 1184460
16-11-2023: Aanpassing nieuwe narrowcasting
Wijziging doorgevoerd zodat bij het starten van de POS i.c.m. Maui Narrowcasting, de narrowcasting direct op het juiste scherm geopend wordt.
TN 1181519
17-11-2023: Template klantorder memo slaat opmaak niet op
De interne memo had hetzelfde issue. Daarnaast werd opmaak (zoals bold en font) ook niet in de template opgeslagen.
TN 1184806
21-11-2023: Aanpassing onderwerp bij versturen mail van gekoppelde klantorder
Wijziging doorgevoerd zodat bij het verwerken van een ontvangst, waarbij een mail verstuurd wordt van een gekoppelde klantorder, het juiste mailonderwerp gebruikt wordt.
TN 1184810
23-11-2023: Aanpassing weergave korting in REST
In de REST services is een bug opgelost in de weergave van het gegeven kortingspercentage. Dit percentage werd altijd naar beneden afgerond. Nu wordt de normale manier van afronden toegepast.
TN 1186947
27-11-2023: Niet alle labels werden getoond in de kasstaat
Wijziging doorgevoerd in de resources van de kasstaat zodat alle gebruikelijke labels weer tonen.
TN 1186341
29-11-2023: Winkelmemo wissen zorgde onterecht voor wissen centrale POS memo
Wijziging doorgevoerd zodat bij het aanpassen van de winkelmemo op de POS, het centrale memo niet gewijzigd of gewist wordt.
TN 1184709
30-11-2023: Weergave gesplitste kortingen op kassabon
Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot geplitste kortingen zodat in het geval dat er binnen een transactie meerdere acties afgaan de aantallen juist worden getoond op de kassabon.
TN 1186603
01-12-2023: Kassamail verdween na aanpassen instellingen op pagina "winkelinstellingen"
Wijziging doorgevoerd zodat het veld kassamail op de vestigingspagina niet leeg gemaakt wordt door een aanpassing door te voeren in het menupunt winkelinstellingen.
TN 1187085
04-12-2023: Wijziging REST m.b.t. bonuspunten
In de REST services werden bij de velden bonusPointsStartDate en bonusPointsEndDate bij het product geen extra bonuspunten gegeven wanneer de datum stond ingesteld op de huidige datum. Dit is nu opgelost.
TN 1183658
04-12-2023: Aanpassing weergave factuurkorting
Wijziging doorgevoerd zodat de factuurkorting (die ingesteld is bij een klant) enkel nog wordt getoond op de factuur layouts die dit ondersteunen.
TN 1188069
04-12-2023: Wijziging bij twee keer pinnen in één transactie
In de POS was het niet mogelijk om meer dan 1x te pinnen in één transactie als de optie "Contant toegestaan" uitstond bij het werkstation. Dit is nu wel mogelijk.
TN 1188641
06-12-2023: Narrowcasting V4 schaling
Aanpassing aan de MAUI Narrowcasting doorgevoerd zodat de marges van klantdisplay logo's correct worden berekend aan de hand van de afbeeldingsgrootte.
TN 1188434
07-12-2023: Leverancier in besteladvies aanpassen paste de groep van het product onterecht aan
Wijziging doorgevoerd in het Backoffice menu 'Besteladvies' zodat bij het aanpassen van de leverancier op een bestelregel niet de gekoppelde productgroep van het artikel wordt aangepast.
TN 1189922
08-12-2023: Aantallen werden niet juist opgeteld in de POS
Wijziging doorgevoerd zodat het optellen van de regels weer goed gaat als POSSumLines op True staat en er een meervoud ingevuld wordt voor het scannen van een barcode.
TN 1190305
12-12-2023: Weergave issue bij opslaan productveld AmountRange
Wijziging doorgevoerd zodat de weergave van het productveld AmountRange weer juist is.
TN 1189946
12-12-2023: Aanpassing vinkje om alle mails te selecteren in mailbeheer
Wijziging doorgevoerd in het menupunt mailbeheer zodat het vinkje om alle mails te selecteren weer werkt bij het filteren op alle statussen.
TN 1190219
13-12-2023: POS accepteert geen enter van toetsenbord
Aanpassing doorgevoerd in de kredietlimiet melding van de POS zodat bij triggeren van de melding de invoer met de ENTER toets kan worden ingegeven.
TN 1190650
15-12-2023: Aanpassing interne memo bij order
Wijziging doorgevoerd zodat de templates van interne memo's weer zijn te verwijderen via de klantorderpagina.
TN 1191908
15-12-2023: Verkeerde bijlage richting klant
Met deze wijziging is er extra logging toegevoegd voor het printen van kassabonnen en wordt het transactie OID nu standaard meegegeven bij het printen zodat er beter te achterhalen valt welke handelingen hebben geleid tot het uitprinten van een bon.
TN 1178696
19-12-2023: Performance fix SCO
Door een performance issue in de SCO is er een aanpassing gedaan in het ophalen van afbeeldingen van toucknoppen.
Nu worden alleen de afbeelingen van een touchknop opgehaald als deze op het hoofd subMenu staat. Afbeeldingen op touchknoppen van producten worden niet meer opgehaald / getoond in de SCO. Als bij het product in ASPOS wel een afbeelding is toegevoegd, dan wordt deze wel getoond.
TN 1192441
21-12-2023: Puntenverdeling vna voucher over regels
Aanpassing doorgevoerd zodat EVL punten verdeeld worden over de artikelregels in transactiebeheer in plaats van over de voucherregel.
TN 1180178
22-12-2023: Overerving van leverancierskorting
Wijziging doorgevoerd in de overerving van leverancierskorting:
Als kortingspercentage in de overerving niet gevuld is, dan wordt het kortingspercentage van de stamdata overgenomen in de orderregel en/of ontvangstregel
Bij aanmaken van overerving wordt het kortingspercentage standaard NIET overgenomen (dit is bestaande werking)
Bij het openen van het leveranciersrecord blijven we bij een niet gevuld kortingspercentage in de overerving standaard 0% tonen. Wel laten we daar achter tussen haakjes zien wat het kortingspercentage in de stamdata is
TN 1188318
08-01-2024: Wijziging korting op ex btw rapportages
Wijziging doorgevoerd zodat de regel "uw totale korting" op de offerte en/of opdrachtbevestiging rapportage, de juiste waarde weergeeft als de klantorder excl. BTW is ingevoerd.
TN 1191797
08-01-2024: Extra POS logging
Extra logging toegevoegd voor het committen van een transactie op de POS.
TN 1194304
11-01-2024: Aanpassing baliefactuur
Wijziging doorgevoerd waarmee voorkomen wordt dat de POS een fatale foutmelding geeft bij het afronden van een transactie op baliefactuur.
TN 1197482
12-01-2024: Performance klantorder pagina
Performance fix doorgevoerd op de klantorder pagina, dit zijn:
Bij de allereerste keer openen van een klantorder, was de klant intern nog niet bekend bij ASPOS en werden ALLE klantevents opgehaald
Versnelling in de call van ophalen van gebruikers
Bovenstaande call wordt nog maar 1x uitgevoerd bij ophalen orderpagina
TN 1196268
12-01-2024: Geen contant betaling bij negatieve bonnen
Wijziging doorgevoerd zodat transacties met een negatief bedrag weer juist worden geboekt.
TN 1196842
12-01-2024: Besteladvies van andere winkels uit zelfde groep gedraaid
Wijziging doorgevoerd in de overerving van bestelprofielen met het vinkje centraal beheren.
TN 1197131
15-01-2024: Geen punten meer op de regels na ophalen klantorder
Aanpassing doorgevoerd zodat bij het ophalen van een klantorder de spaarpunten op de transactieregel worden getoond.
TN 1188501
15-01-2024: Wijziging bij transaction commit exp_eu/exp_noneu klant
Wijziging doorgevoerd in de de commit transaction bij een EXP_EU/EXP_NONEU klant, zodat het wisselgeld en eventuele afronding juist worden geboekt.
TN 1198639
18-01-2024: Wijzigen van acties in bulk bij grote data sets
Aanpassing doorgevoerd in het menu 'Acties' van de backoffice zodat het in bulk wijzigen van de actieperiode naar verwachting gebeurt.
TN 1197945
18-01-2024: Aanpassing standaard productveld in productgroep
Aanpassing doorgevoerd in het menu productgroepen van de Backoffice zodat het aanmaken van standaard productvelden naar verwachting gaat.
TN 1198407
19-01-2024: Onderwerp van "order binnen" mail werd doorgekopieerd
Wijziging doorgevoerd in de procedure die mails verstuurd bij het binnen boeken van ontvangsten, zodat de juiste klantorder data in het onderwerp wordt gezet.
TN 1199217
26-01-2024: Aanpassing toetsencombinatie kiosk orders
In de POS werden KIOSK orders niet meer opgehaald middels de toetscombinatie ALT+K. Dit is nu opgelost.
TN 1200955
31-01-2024: Zichtbaarheid facturen met zeer klein openstaand bedrag
Wijziging doorgevoerd zodat facturen met een open saldo van < 0,05 niet meer getoond worden in de POS.
TN 1198062
31-01-2024: Aanpassing Franse tekst bij knop "per mail verzenden" POS
Wijziging doorgevoerd zodat wanneer de POS in het frans vertaald is de tekst die op de knop staat om de factuur te mailen nu over 3 regels staat.
TN 1201673