VALK

VERSIE: 6.0.2023Valk

INHOUDSOPGAVE

ASPOS SELF-CHECKOUT

Functionele wijzigingen

Voucher keuze functionaliteit toegevoegd in de SCO

We hebben weer een verbetering toegevoegd aan de SCO met betrekking tot Loyalty. Het is nu mogelijk om spaarpunten in te leveren voor een voucher. De vouchers die getoond worden zijn dezelfde als op de POS.

Om gebruik te kunnen maken van deze nieuwe functionaliteit, moeten er producten aangemaakt zijn in de ASPOS Backoffice. Deze producten moeten van het type "E-voucher" zijn en dienen het productveld "EVL: Vouchertype" te bevatten. De waarde die in dit productveld ingevoerd wordt moet corresponderen met de code van de voucher in EVL.

Om de vouchers te tonen op de SCO is het noodzakelijk dat de volgende gevanceerde instellingen op "True" staan:

Als deze instellingen op "True" staan, zal de SCO altijd het maximaal aantal vouchers van hetzelfde type uitprinten voor de klant. Om de klant de mogelijkheid te geven zelf het aantal te bepalen, kan de instelling "POSCouponChooseAmount" op "True" gezet worden. 

De vouchers worden direct na het kiezen van het type uitgeprint, ze kunnen dus in dezelfde transactie verzilverd worden.

Mocht er tijdens het printen van de vouchers een fout optreden, wordt dit in een dialoog getoond. De klant heeft dan vervolgens de keuze om de voucher opnieuw uit printen of door te gaan naar betalen.

CN 30996

NIX18 koppeling integratie in de SCO

We hebben, in samenwerking met H@nd, een nieuwe functionaliteit geïntroduceerd in de SCO. Het is nu mogelijk om een automatische NIX18 controle uit te laten voeren. De controle vindt plaats op de hardware van H@nd. Het resultaat van de check wordt teruggegeven middels het endpoint van H@nd. Ten behoeve van de communicatie met dit endpoint, hebben wij in NEXT het endpoint "age-check" gemaakt.

Aan de hand van een workstationID wordt er bij H@nd gekeken of de klant aan de SCO wel of niet boven de 18 jaar is.

Om ervoor te zorgen dat de automatische check kan plaatsvinden, moet er aan de volgende voorwaarden voldaan worden:

Als er aan deze voorwaarden is voldaan, zal de SCO het volgende scherm tonen bij het scannen van NIX18 producten:

Indien de check goedgekeurd wordt, gaat de SCO verder naar het betaalscherm. Als dit niet zo is, zal het medewerkersscherm getoond worden. In dit geval kan er handmatige check gedaan worden.

LET OP!

Deze koppeling werkt samen met hardware van H@nd. Deze hardware is noodzakelijk om de check te kunnen uitvoeren, aangezien de logica van het controleren van de juiste leeftijd via deze partij loopt. Zodra dit klaar is voor complete implementatie, zullen we dit communiceren middels de release notes. Ten tijde van deze publicatie zijn wij druk bezig om de H@nd koppeling ook te gaan integreren in onze POS applicatie.

CN 32413

Exclusief btw prijzen in de SCO

Wijziging doorgevoerd in de SCO zodat, wanneer de setting "BtoBStore" op "true" staat, de exclusief btw prijzen getoond worden. De prijzen worden exclusief btw getoond op de volgende punten:

CN 33573

Voucher uitgifte als gevolg van acties

Deze nieuwe functionaliteit maakt het mogelijk om vouchers uit te geven als gevolg van acties aan de SCO. De vouchers worden na het afronden van de transactie automatisch uitgeprint. Het printen van deze vouchers gebeurt aan de hand van een actie en heeft dezelfde werking als op de POS.

Indien er een klantpas is gescand, worden de vouchers ook onder de klant in klantbeheer geplaatst.

Bij de actie moet onder het tabblad "Extra" het veld van het actie product worden gevuld met het product dat gekoppeld is aan de uit te geven voucher:

Het product zelf moet van het type "EVL-Voucher Create" zijn en moet de volgende productvelden bevatten:

CN 31265

SCO medewerkersapp

De SCO is uitgebreid met een medewerkersapplicatie waarmee je van afstand de SCO kan bedienen. Middels de geavanceerde instelling "SCOAppEnabeld" kan er worden aangegeven of de SCO kan communiceren met deze app. 

Een overzicht van de functies die beschikbaar komen met de medewerkersapp:

De SCO kan meerdere events versturen naar en ontvangen van de app. Hieronder volgt een aantal voorbeelden:

Voorbeeld van verschillende events in de medewerkersapp:

CN 26382

ASPOS KASSA

Functionele wijzigingen

Aanpassingen POS ten behoeve van de reparatie module

Met deze wijziging is de functionaliteit voor het afhandelen van reparaties toegevoegd aan de POS, met deze feature zijn er een aantal zaken veranderd.

XML code voor het tonen van de garantermijn op de kassabon (plak deze code onder de entry "articlesub" zoals te zien in onderstaande afbeelding):

<row sort="6.2" width ="56" name="articlewarrantyenddate" leftmargin="2" linespacing="25" font="B" colgroup="A">

    <column width="1" maxwidth="11" spacecolumn="true" prio="1" />

    <column width="1" spacecolumn="true" />

    <column width="45" minwidth="10" ellipsis="false"/>

  </row> 

Afbeelding van een reparatie in de POS:

CN 33687

Verbeteringen

Verbeteringen BtoBStore en wicht producten in de POS

Met deze wijziging is er een verbetering doorgevoerd in de werking van de wichtfunctionaliteit in combinatie met de settings "BtoBStore" en "POSPriceByBarcode". Hier werden verkeerde bedragen getoond bij het scannen van prijsbarcodes in ASPOS. 

Ook wordt bij wichtproducten, in combinatie met eerdergenoemde settings, nu standaard het totaalbedrag exclusief btw weergegeven.

CN 34430

ASPOS BACKOFFICE

Functionele wijzigingen

Reparatie overzicht pagina

We zijn druk bezig geweest om het binnen ASPOS mogelijk te gaan maken om reparaties aan te kunnen melden en af te kunnen handelen. Ontwikkelingen voor deze "reparatie module" zijn nog in volle gang, in toekomstige releases zal er daarom steeds meer functionaliteit ingebouwd gaan worden voor deze module. Hiervoor hebben we in de ASPOS Backoffice nu een nieuwe pagina geïntroduceerd; de reparatie overzichtspagina. 

Onder het menupunt "Klanten" is een nieuw submenu "Reparaties" toegevoegd:

In dit menupunt is het mogelijk om reparaties te vinden en/of toe te voegen.

Het is hierbij mogelijk om te zoeken op klantnaam, klantcode, ordernummer, serienummer van het reparatieproduct, status, werkplaats, afspraakdatum of een combinatie van één of meerdere van deze filters.

Daarnaast kan er ook op de volgende kolommen gesorteerd worden:

De kleur van de verschillende statussen staat voor:

CN 34280

Reparatie detail pagina

Als er vanuit de overzicht pagina een repair order wordt geopend, wordt er een andere nieuwe pagina geopend; de reparatie detail pagina. 

Via deze pagina is het mogelijk om een repartie order toe te voegen.

Op het tabblad "Algemeen" kunnen de klant- en productgegevens ingevuld worden.

Een reparatieorder is gekoppeld aan een klant. Naast deze klant is het ook mogelijk, indien aanwezig, om een specifieke contact en/of afspraakadres van deze klant te selecteren

Verder is het ook mogelijk om zowel het reparatieproduct als een bruikleen product mee te geven aan de order. Hieraan kan ook het serienummer van dat artikel gekoppeld worden.

Daarbij kan het toegevoegde reparatieproduct alleen als producttype het type "Reparatie" hebben. Het bruikleen artikel moet van het type "Bruikleen" zijn.

Van het reparatieproduct is het, naast het serienummer, ook mogelijk om het merk en type mee te geven.

Zodra deze zijn meegegeven zal het veld omschrijving dit automatisch invullen.  Dit veld kan ook handmatig ingevuld worden door de gebruiker.

Indien bekend kan ook de aankoopdatum, de staat van het product en of het reparatieproduct onder garantie valt ingevuld worden.

Onderin zijn er verder nog drie vrij in te vullen velden, voor klachtomschrijving, afspraken met de klant en eventuele toebehoren die mee geleverd zijn met het product.

CN 34281

Klantevents pop-ups aangepast (Geüpdatet 18-04-2023)

Wijziging doorgevoerd in ASPOS zodat de pop-up voor het toevoegen van een klantevent op alle drie de plekken waar dit mogelijk is gelijk is gemaakt. De pop-up bestaat op alle plekken uit 3 tabbladen, het tabblad algemeen, notificaties en xml. Als je een event aanmaakt vanuit het tabblad events op de klantkaart wordt de klant standaard gevuld en kan deze in dit geval niet gewijzigd worden. Als je een event aanmaakt vanuit een klantorder is de klant en het ordernummer gevuld, en kan in dat geval niet gewijzigd worden.

LET OP:

Een aantal onderdelen is doorgeschoven naar een volgende iteratie:

CN 33759

(Update 18-04-2023) 

Wijziging doorgevoerd in het eventsmenu en de pop-up voor het toevoegen van events:

CN 36001

Labels

Functionele wijzigingen

Nieuwe labels op basis van bestaande Top1Toys labels

Binnen ASPOS zijn drie nieuwe labels toegevoegd. Dit zijn kopieën van bestaande Top1Toys labels. Om deze te gebruiken moeten de volgende ingangen worden toegevoegd aan de beveiligingsgroep:

Hierna zijn deze labels te gebruiken door het labeltype op "Schaplabel" te zetten en bij het verwerken de gewenste lay-out te selecteren. Op de labels wordt de omschrijving van het product en de prijs getoond. De getoonde prijs is de verkoopprijs van het product. In de volgende situaties wordt de actieprijs van het product getoond op het label:

CN 34606

Nieuw label voor Handyman

We hebben een nieuwe label lay-out geïntroduceerd voor Handyman. Deze lay-out wordt beschikbaar met het recht "Schapkaarten Handyman 10x3" en wordt geplaatst onder het labeltype "Schaplabel klein". Op dit label staan de volgende gegevens:

Ook worden er snijlijnen en een vouwlijn getoond:

CN 34355

Verbeteringen

Aanpassing in eenheidsprijzen

Weergave van eenheidsprijzen gecorrigeerd bij de Amazing Oriental lay-outs. Deze vielen van het label af bij het opblazen van een element op deze labels.

CN 34891

Vestigingen

Verbeteringen

Veld "Sluitingsdatum" aangepast naar "Opheffingsdatum"

Naar aanleiding van een eerdere aanpassing waarbij er een taak is ingericht die ervoor zorgt dat, als er een datum is ingevuld in het veld "Sluitingsdatum" onder het tabblad kenmerken bij een vestiging, de winkel en alle bijbehorende gegevens worden verwijderd, hebben we een aantal aanpassingen doorgevoerd ter verduidelijking.

Afbeelding van de wijzigingen:

CN 34227

Rapportages

Verbeteringen

Aanpassingen in rapportage "Offerte"

In de offerte rapportage is voor DGN een aantal velden toegevoegd/aangepast.

Weergave bijgewerkt rapport:

CN 33624

Aanpassingen in rapportage "Werkbon"

Aanpassingen doorgevoerd in de werkorder rapportage voor DGN ("TelerikReportWorkOrder_DGN").

Weergave aangepaste rapportage:

CN 33628

Aanpassingen in rapportage "Opdrachtbevestiging"

Met deze wijziging zijn er voor DGN diverse aanpassingen doorgevoerd in het rapport "opdrachtbevestiging".

Weergave aangepaste rapportage:

CN 33623

Aanpassingen factuur lay-out voor kinderboekwinkel Boekenberg

Wijzigingen doorgevoerd in de factuur lay-out van kinderboekwinkel Boekenberg (TelerikInvoiceBoekenberg)

Weergave van de aangepaste lay-out:

CN 34358

Aanpassingen factuur lay-out voor Nieuw Mos

Aantal aanpassingen doorgevoerd in de factuur lay-out van Nieuw Mos (TelerikInvoiceNieuwMos)

Weergave van de bijgewerkte factuur:

CN 33894

Aanpassingen rapportage "Pro forma factuur"

We hebben diverse aanpassingen verricht aan de DGN pro forma factuur.

Weergave pro forma factuur:

CN 33625

Aanpassing rapportage "Klantorder" en "Detail"

We hebben aanpassingen gemaakt in de DGN rapportages "Klantorder" en "Klantorder details".

Voornaam van de verkoper toegevoegd aan de default lay-out van de rapportage "Klantorders" en het veld "Winkel/Verkoper" toegevoegd aan de rapportage "Klantorder details".

Weergave van de aanpassingen:

CN 33626

Aanpassing factuur lay-out "TelerikInvoiceKrings"

Met deze aanpassing is het klantreferentieveld uit de klantorder module aan de factuur lay-out "TelerikInvoiceKrings" toegevoegd.

Het betreffende veld in de klantorder module:

Weergave bijgewerkte factuur:

CN 35033

Aanpassing lay-out rapportage "Pakbon" en "Factuur"

We hebben een aanpassing doorgevoerd in de lay-out van de pakbon en de factuur voor DGN. De extra omschrijving uit de orderregel wordt voortaan getoond, indien deze is gevuld en het vinkje "Print regel" actief is (standaard is deze aangevinkt). Wanneer een product al een extra omschrijving heeft, wordt deze er standaard achteraan geplakt.

Weergave nieuwe lay-out:

CN 33629

Aanpassingen rapportage "Aanbetalingsrapport/betalingsverzoek"

We hebben diverse aanpassingen verricht aan het DGN betalingsopdracht rapport.

Weergave rapportage:

CN 33627

Instellingen

Verbeteringen

SCO: Terugvallen naar giftcardsettings

In het werkstation is het mogelijk om in de generic settings de waardes "SCOPayAtPOS" en "GiftCardEnabled" mee te geven. Hiermee wordt bepaald of op de SCO de knoppen "Afrekenen aan de kassa" en "Afrekenen met waardebon" getoond worden. Als deze settings niet gevuld zijn zou er voor de giftcards teruggevallen moeten worden op de giftcardsettings (GCConfigID's in de gevanceerde instellingen). Vanwege een eerder aanpassing was dit niet meer het geval. Met deze wijziging is ervoor gezorgd dat deze 'fallback' wel weer plaats vindt. 

CN 34431

Aanpassing logica handmatige orderverdeling

Met deze wijziging is er een aantal aanpassingen doorgevoerd aan de logica van de handmatige orderverdeling:

CN 33787

Uitbreiding maximaal aantal karakters in betaalsoort giftcards

Bij de betaalsoort giftcards is bij het veld "coupons" het scancode veld uitgebreid om een maximaal aantal van 50 karakters te ondersteunen.

CN 34114

Klanten

Functionele wijzigingen

Aanpassingen klantorder module ten behoeve van de reparatie module

Met deze wijziging zijn de volgende aanpassingen doorgevoerd voor het ondersteunen van reparaties binnen de klantorder module van de ASPOS Backoffice:


CN 33688

SERVICES

Functionele wijzigingen

REST: Nieuw customer endpoint GET /api/customer-events

In de REST services is het nu mogelijk om een customer-event op te halen per ID. Dit kan middels het nieuwe endpoint GET /api/customer-events/{id}.

CN 33759

REST: Aanpassingen in POST repair

In de REST services, bij de "Repair" functionaliteit is een aantal wijzigingen doorgevoerd.

CN 34639

REST: Apart kopje voor reparatie endpoints in Swagger

De volgende api's zijn onder het kopje "RepairOrder" gezet in Swagger:

CN 34303

REST: Nieuw filter bij /api/voucher-types

In de REST services bij het endpoint GET /api/voucher-types is het nieuwe filter "Kind" toegevoegd. Hiermee is het mogelijk om de voucher-types te filteren op "Betaalvoucher" of "Productvoucher".

CN 30996

Trigger RabbitMQ voor handmatige voorraadcorrecties 

Wijziging doorgevoerd zodat handmatige voorraadcorrecties een trigger aanmaken voor RabbitMQ. Deze triggers zijn te herkennen aan type "StockMutationCreated" en het relatedId verwijst naar de desbetreffende voorraadmutatie. Dit Id wordt ook opgestuurd in het bericht naar RabbitMQ. Om gebruik te maken van de triggers is de setting "PrdManualStockTrigEnabled"  geïntroduceerd.

Voorbeeld trigger en bij behorende voorraadmutatie in RestAPI: 

https://testwebservicesa.aspos.nl/api/triggers/123745?storeId=17

{

  "id": 123745,

 "creationDate": "2023-03-16T12:36:35.297Z",

  "isSent": false,

  "relatedId": 74401,

  "sentCount": 0,

  "status": "Open",

  "storeId": 17,

  "type": "StockMutationCreated"

}

CN 34438

Verbeteringen

Aanpassing in "Receipt" veld m.b.t. Xafax OID

In de giftcardservice wordt het veld "Receipt" nu gevuld met het transactionOID als Xafax gebruikt wordt.

CN 34122

Aanpassing in Adyen koppeling

De PaymentserviceReference wordt nu meegegeven met de transactions bij een betaling met Adyen, dit geldt zowel voor de POS als voor betalingen met de SCO.

CN 34122

REST: Aanpassing in POST /api/products endpoint

In de REST services is een wijziging doorgevoerd in het /api/products endpoint. Het veld "isRegisteringStock" werd niet op "true" gezet in de database, waardoor deze producten niet als voorraadhoudend werden gekenmerkt. Door deze aanpassing wordt dit veld altijd op "true" gezet wanneer een product vauit REST aangemaakt wordt.

CN 35098

REST: Expand op "Cashdrawer"

In de REST services is bij de GET /api/transactions endpoints een expand op "Cashdrawer" toegevoegd.

CN 35284

REST: Aanpassing ten behoeve van het zoeken op meerdere klanten

In de REST services is het bij het GET /api/customers endpoint nu mogelijk om op meerdere klanten tegelijk te zoeken/filteren.

CN 34917

Aanpassingen foutafhandeling Xafax

Wijziging doorgevoerd zodat foutmeldingen van Xafax vertaalt worden op de POS en SCO. Dit wordt gevuld in de ResultDescription van de giftcardservice. Als de ResultCode "failed" is wordt dit gevuld, bij een "success" wordt dit niet gevuld. 

De SCO en POS zijn zelf verantwoordelijk voor het vertalen van de meldingen. Als de melding niet vertaald kan worden omdat deze generiek is wordt dit 1-op-1 overgenomen van de provider.

CN 34177

REST: Aanpassing in GET /api/security-doors

In de REST services is een aanpassing gedaan in het endpoint GET /api/security-doors. Wanneer het "codes" filter wordt gebruikt dan wordt het limit filter genegeerd. Alle security-doors van de opgegeven "codes" komen dan terug.

CN 32552

REST: Vertalingen van merkomschrijvingen

In de REST services bij het endpoint POST /api/brands is het nu mogelijk om direct de diverse vertalingen van een merkomschrijving mee te geven.

Het is nu ook mogelijk om vertalingen te beheren. Zo kunnen er vertalingen opgehaald, aangemaakt, gewijzigd en verwijderd worden. Op dit moment wordt dat alleen nog ondersteund voor merken (ProductBrands). In de toekomst wordt dit verder uitgebreid.

Het beheren van de vertalingen kan middels de diverse endpoints onder het nieuwe menu "Translations".

CN 32666

REST: Security-doors in combinatie met AWS token gebruikers

In de REST services wordt nu, bij AWS token gebruikers, gekeken naar de security-doors van de gebruiker in ASPOS. Dit is doorgevoerd bij de brands, brand-memos en suppliers endpoints.

Bij brands en brand-memos

Bij suppliers

CN 33869/CN 34846

REST: Nieuwe velden bij GET /api/brands en GET /api/brands-memos

In de REST services zijn de volgende nieuwe velden toegevoegd bij de endpoints GET /api/brands en Get /api/brand-memos:

CN 34296

REST: Logregel AWS token

In de REST services bij het endpoint POST /api/security-calls wordt de logregel weggeschreven op de gebruiker van de AWS token.

CN 34783

REST: Teruggeven van alternative SMDL values

In de REST services is het nu mogelijk om System Master Data List waardes op te halen. Dit kan middels het nieuwe endpoint: GET /api/system-master-data-lists. Middels het filter "listNames" zijn meerdere SMDL waardes tegelijk op te halen.

CN 35297

Patches


Wijziging doorgevoerd zodat de kolom "90 dgn" in het besteladvies consistent gevuld wordt. Zowel bij het berekenen van het besteladvies als bij het handmatig toevoegen van producten.

TN 1138938


Wijziging doorgevoerd zodat klantkortingsacties in combinatie met gebroken wicht artikelen naar verwachting afgaan. 

TN 1140824


Wijziging doorgevoerd in de web services van de POS zodat het storeID voortaan wordt meegegeven bij het ophalen van EVL informatie. Wanneer de EVL instellingen op winkelniveau zijn gevuld wordt voortaan eerst naar dit niveau gekeken voordat er wordt teruggevallen op het bovenliggende niveau.

TN 1137318


Aanpassing doorgevoerd in de inkoopordermodule waardoor het niet meer mogelijk is om PDFs dubbel te uploaden door een eerder geüpload bestand te verwijderen en direct een andere toe te voegen. 

TN 1139431


Wijziging doorgevoerd zodat een inkooporder vanuit een klantorder met de juiste incl. en excl. BTW prijzen in de database komt te staan.

TN 1138918


Aanpassing doorgevoerd in de logica van het doorvoeren van prijswijzigingen met de geavanceerde instelling 'PricechangeCheck' op "True". Wanneer een prijswijziging op een tussenliggend niveau gefiatteerd diende te worden, werden de wijzigingen al doorgevoerd op onderliggende niveaus. Dit is met deze wijziging gecorrigeerd.

TN 1131957


In de REST services is een aanpassing gemaakt bij het POST /api/store-job-lines endpoint. Bij het aanmaken van een store-job-line werd in het veld "Datum scan" in de winkeltaak het tijdstip -2 uur weergegeven. Nu vind de juiste tijd conversie plaats.

TN 1140849


Wijziging doorgevoerd in de SCO bij het opwaarderen van cadeau kaart. Het was niet mogelijk om een cadeau kaart op te waarderen wanneer de status van de response van de provider leeg was.

TN 1142361


Aanpassing doorgevoerd in het tellingen menupunt. Bij het starten van een nieuwe deeltelling, veranderde de tekst onder de optie "Alleen geteld voorraad" niet mee, waardoor de corresponderende optie niet naar verwachting werd getoond. Met het vinkje aan wordt de voorraad NIET op nul gezet. Met het vinkje uit wordt de voorraad WEL op nul gezet. (zie onderstaande afbeeldingen)

TN 1142594


Aanpassing doorgevoerd in de Backoffice waarbij de pop-up notificatie de juiste melding weergeeft wanneer een gebruiker de maximale bestandsgrootte van een geüploade afbeelding overschrijdt. 

TN 1142405


Wijziging doorgevoerd in de POS zodat de tekens _ en - geaccepteerd worden bij het invoeren van serienummers, zowel bij de verkoop als inname van cadeaukaarten met deze tekens in het serienummer. De _ en - wordt ook geaccepteerd bij het invoeren van een emailadres in de POS als de setting POSCheckEmail op True staat.

CN 36038


Wijziging doorgevoerd in het label "Hanglabel Bruna" zodat de barcode groter wordt weergegeven en hierdoor beter te scannen is.

TN 1131258


Met deze wijziging is de logica van de optie 'Min/Max overnemen' in het menu schappenplan aangepast zodat deze nu correct met schappenplannen die grote aantallen bevatten kan omgaan.

TN 1141385


Wijziging doorgevoerd zodat op de kopie bon en de rapportage van de pakbon de contactpersoon wordt getoond die gekoppeld zit aan de transactie.

TN 1139765


Wijziging doorgevoerd in het verdelen van kortingen over de regels (o.b.v. POSDivideDiscounts) de verdeelde kortingen worden nu met 4 decimalen berekend i.p.v. met 2 decimalen.

TN 1143910


Wijziging doorgevoerd in de check op de uitvoerdagen in het besteladvies zodat de melding die getoond wordt terecht is.

TN 1145421


Met deze wijziging is er een onterechte foutmelding verholpen bij het verwerken van EVL bonuspuntmutaties in ASPOS wanneer er geen data beschikbaar was. Tevens is er extra logging toegevoegd aan de extended logging file van de POS waarmee EVL mutaties en bijbehorende foutmeldingen voortaan worden gelogd.

TN 1143685


In de REST services zijn verdere performances fixes doorgevoerd in de receivings validator.

TN 1146607


Diverse aanpassingen doorgevoerd aan het rapport 'Handmatige kortingen':


TN 1138783


Aanpassing doorgevoerd in de SCO waarbij een onterechte foutmelding is verholpen bij het scannen van een actieve klantpas. 

TN 1147641


Aanpassing doorgevoerd waarmee het tonen van logo's op de baliefactuur hersteld is.

TN 1145373


Wijziging doorgevoerd zodat bij het gebruik van de snel toets Ctrl + O (om orders en/of openstaande facturen van een klant op te halen) geen foutmelding meer verschijnt als de klant enkel openstaande facturen heeft.

TN 1148628


In de ASPOS Backoffice in het menupunt [Klantbeheer] is een bug opgelost bij het tabblad [Documenten] van een klant. Het was niet meer mogelijk om een document toe te voegen. Dit is opgelost.

TN 1148587


Wijziging doorgevoerd in de threadmonitor van de POS zodat bij een exception op de response of de POS is vastgelopen er niet vanuit wordt gegaan dat de POS is vastgelopen en daardoor opnieuw opstart.

TN 1135289


Wijziging doorgevoerd zodat wanneer er geen vestiging is geselecteerd en er gebruik wordt gemaakt van het inloggen op meerdere vestigingen via inlogkeuze (AreaManager functionaliteit). Dat er standaard gekeken wordt naar de virtual store van de groep om te bepalen welke winkels getoond mogen worden.


TN 1146538


Database wijziging doorgevoerd zodat de Excl. BTW bedragen op facturen overeenkomen op zowel de artikel- als de totaalregel wanneer korting is verleend via een pakbon.

TN 1144388


Wijziging doorgevoerd zodat op het label "Schaplabel-10x3-Schuermans" de omschrijving gewrapped wordt zodat deze over 2 regels gezet wordt.

TN 1147910


Wijziging doorgevoerd met betrekking tot het aanpassen van de leverancierskaart bij artikelen. Wanneer het gebruikersrecht 'Product-Aanp. adviesprijs bij leverancier' uitgeschakeld was en de aantal per eenheid bij de leverancier werd aangepast, werd hierbij ook ontrecht de verkoopprijs opgehoogd, dit is met deze wijziging gecorrigeerd.

TN 1148895


Wijziging doorgevoerd zodat de rapportage "omzetrapportage" data toont als er maar 1 winkel is om te selecteren.

TN 1149624


In de REST services is een wijziging doorgevoerd bij de Sync endpoints. De expand op "Translations" gaf niet alle benodigde velden meer terug. Hierdoor de vertalingen niet aan een taal gekoppeld konden worden, enkel "Id" en "Value" waren zichtbaar. Dit is nu opgelost.

TN 1150111


Wijziging doorgevoerd in de POS zodat bij het opstarten de pinlog en de discountoptimizerlog worden opgeschoond.

De pinlog wordt opgeschoond o.b.v. de setting POSEFTRetentionPeriod, de discountoptimizerlog wordt standaard tot 30 dagen terug opgeschoond. Als de pinlogging of de discountoptimizerlog verder teruggaan dan ingesteld in de setting of dan de 30 dagen worden er per keer 20 bestanden opgeschoond.

Het opschonen van de bestanden gebeurt bij het opstarten van de POS, de bestanden die opgeschoond worden, worden weggeschreven in de extended POS logging,


15:24:56.200 ⮜INF⮞ (1) CleanUpLog - Try to delete folder: c:\ASPOS\log\20230330\Extended

15:24:56.201 ⮜INF⮞ (1) CleanUpLog - Try to delete file: c:\ASPOS\log\20230330\discount_optimizer_log.txt

TN 1149602


Wijziging doorgevoerd in de SCO zodat het versturen van de kassabon mails weer juist werkt.

TN 1148774


Wijziging doorgevoerd in de check bij het afronden van een transactie met een restitutie bon zodat wanneer het OV-chip totaal negatief is de check op het order totaal niet afgaat, om zo foutmeldingen bij het afronden van restitutie bonnen te voorkomen.

TN 1150216


Aanpassing gemaakt die acties met percentages op wichtproducten (inclusief klantkorting) weer toestaat. De product van-voor actie is echter aangepast en zal altijd wichtproducten uitsluiten van kortingsberekeningen. Om acties met actieprijzen voor wichtproducten actief te laten zijn moeten er product acties van type "wicht" worden aangemaakt.

TN 1143313


Wijziging doorgevoerd die een timeout voorkomt bij het laden van de pagina voor het fiatteren van besteladviezen.

TN 1149253


Wijziging doorgevoerd zodat acties van het type Mixmatch op bedrag waar het bedrag op de regel hoger is dan de productprijs niet naar de discount optimizer wordt gestuurd. 

TN 1145944


Aanpassing doorgevoerd zodat bij het uploaden van afbeeldingen in de Backoffice de opbouw van de imagestore URL's correct worden ingeladen en afbeeldingen juist worden getoond.


Tabblad basisinstellingen in het vestigingsmenu 

Klantdisplay achtergrond afbeelding met een getoond logo 

TN 1146731


Wijziging doorgevoerd zodat bij het forceren van de "betalen aan de kassa knop" (terwijl deze uitgeschakeld staat in het werkstation) deze bij de volgende transactie niet weer onterecht naar voren komt.

TN 1150078


Aanpassing doorgevoerd voor verdeelorders: In het geval dat een besteladvies wordt gedraaid en de daarna aangemaakte inkooporder niet volledig verdeeld wordt over een magazijn, werden bij het verwijderen van de inkoopregel de aantallen niet bijgewerkt waardoor deze op het bronmagazijn bleven staan. Dit is met deze aanpassing gecorrigeerd zodat bij het verwijderen van de inkoopregel ook de verwijderde aantallen weer juist gecorrigeerd worden. 

TN 1152778


Wijziging doorgevoerd met betrekking tot het tonen van de actieregels op alle versies van de kassabonnen. In het geval dat een product aan meerdere acties voldeed, werd het kortingsbedrag niet op de bon getoond. Dit is gecorrigeerd door de acties die overschreven worden vervolgens van de bon af te laten halen door de actiemodule zodat alleen de toegepaste acties worden getoond.


TN 1152213


Aanpassing doorgevoerd aan de inkooporder rapportage 'ReportPurchaseOrdersExternalBV' zodat, in de kolom 'Prijs per stuk', de inkoopprijs exclusief btw getoond wordt in plaats van de totaalprijs inclusief btw. 


TN 1153929