BRAVO

VERSIE: 6.0.2023Bravo

INHOUDSOPGAVE

ALGEMEEN

Veelvoud verplicht implementatie

Wijziging doorgevoerd zodat een veelvoud op een product verplicht kan worden gesteld. Om dit in te stellen moeten er 2 product velden (die zelf zijn toe te voegen via de stamtabellen) worden toegevoegd aan een product. Dit zijn de velden "VeelVoud" en "VeelVoudVerplicht". Als het veld "VeelVoudVerplicht" bij een product op 1 (true) staat wordt er vervolgens gekeken naar het productveld "VeelVoud". Belangrijk is wel dat het aantal bij de barcodes (zowel de interne als de externe barcodes) gelijk aan of een veelvoud van het aantal van het productveld veelvoud is. 

Als een product met het productveld "veelvoud" en "veelvoudverplicht" vervolgens wordt gescand aan de POS, wordt als eerste het aantal van de barcode overgenomen (dit is huidige werking van aantal bij barcode) en het aantal wordt aangepast naar een ander aantal dat afwijkt van het veelvoud wordt er op de POS een melding getoond dat het product enkel  in veelvoud van X verkocht mag worden. 


Als in de POS een product wordt gescand waarbij het aantal bij de barcode afwijkt van het veelvoud wordt hiervan ook een melding getoond in de POS, deze melding komt ook als een product nummer van een product met het product veld veelvoud wordt gescand, dit omdat we op dat punt uitgaan van 1 stuks wat niet is toegestaan.

Ook bij het toevoegen regels in een klantorder is deze check doorgevoerd. Zowel bij het handmatig toevoegen, via snel invoer, via een import en via product beheer. Als je bij het toevoegen van klantorder regels een ander aantal ingeeft dan een veelvoud wordt er een melding getoond. Ook als je via snelinvoer een ander aantal ingeeft dan het veelvoud wordt dit weergegeven op de regel en zal deze regel niet worden toegevoegd aan de klantorder. Als bij snelinvoer het vinkje aantal overslaan aan staat wordt automatisch het aantal van het veelvoud ingevuld, als dit vinkje uitstaat en er wordt geen aantal ingegeven wordt er uitgegaan van 1 stuks.

Afbeelding melding klantorder regel toevoegen:

Afbeelding snel invoer klantorder:

LET OP:

De inrichting van de producten is belangrijk om dit goed te laten werken. Gebroken aantallen worden niet ondersteund als veelvoud en het aantal bij de barcode moet gelijk zijn aan het veelvoud. Als er een productnummer wordt gescand in de POS wordt dit gezien als 1 stuk, hier zal dus een foutmelding op komen dat het product enkel in veelvoud verkocht mag worden.

Bij retouren in de POS is het nog wel mogelijk om af te wijken van het veelvoud.

Als bij snel invoer in de klantorder het vinkje aantal overslaan uit staat en er wordt van een product met veelvoud geen aantal ingegeven, wordt dit aantal op 1 gescand. Bij meerdere malen scannen wordt dit product niet opgeteld bij elkaar.

Het veelvoud wordt enkel afgevangen in de verkoop en niet in het pickproces.

CN 39276

ASPOS KASSA

    CCV PIN splitsing voor Visa Debit en Debit Mastercard

We hebben een aanpassing gemaakt ten behoeve van de uitsplitsing van Visa Debit en Debit Mastercard. 

Bij gebruik van een VX820 pinterminal wordt het veld /E-Journal/CardInfo/CardLabelName uit DeviceRequest E-Journal bewaard en doorgegeven naar de POS. Die gebruikt het dan om de betaalsoort te bepalen.

Dit bericht wordt gedurende de transactie ontvangen.

Is er geen waarde doorgegeven, dan wordt de oude manier gebruikt om de betaalsoort te bepalen. De betaalsoort wordt opgezocht met als code EFT_<CardLabelName>. Daabij worden In CardLabelName spaties vervangen door underscores.

Wanneer er een waarde aanwezig is waarvoor geen betaalsoort bepaald kan worden, wordt de betaalsoort EFT gebruikt. In dit geval is de gebruikte code terug te vinden in de logging, zodat een passende betaalsoort aangemaakt kan worden.

Voor de CardLabelNames "Debit Mastercard" en "Visa Debit" die in dit item genoemd zijn, zijn betaalsoorten aangemaakt. Voor andere CardLabelNames, zoals "Mastercard" en "Visa" bestaan al betaalsoorten.

LET OP: Er zijn nu transacties die vroeger op EFT terecht kwamen, die nu op een eigen betaalsoort uitkomen. Er is dus meer veranderd dan alleen voor de aangegeven kaarten.

CN 39324

Aanbetalingen boeken in de POS voor pre-orders

Met deze wijziging is het mogelijk gemaakt om aanbetalingen te boeken op orders van het type 'Voororder webshop' in de POS via de klantbestellingen pop-up (Ctrl + O na het selecteren van een klant): Om het type order gemakkelijker te herkennen is er een nieuwe kolom genaamd 'Type' toegevoegd waarin het ordertype wordt aangegeven. 

LET OP: Bij klantorders van het ordertype kiosk/directsales is de aanbetalen knop niet selecteerbaar.

CN 40264

POS en Backoffice wijzigingen ten behoeve van Bumbal

Wijziging doorgevoerd in de POS en Backoffice zodat bij het aanmaken van een klantorder via de POS wordt gewacht op gegevens van Bumbal. Om dit in te stellen zijn er 2 settings toegevoegd:

In het klantorder scherm op de POS hebben we de velden voor Ordersoort en Transporteur toegevoegd, zodat bij het aanmaken van een klantorder via de POS deze gegevens ingesteld kunnen worden. De Transporteur kan enkel worden aangepast als er gekozen wordt voor een bezorgorder. De ordersoort kan ten alle tijden worden aangepast in dit scherm.  

De standaard voor ordersoort wordt bepaald door de setting "CustomerOrderDefaultKind". De standaard transporteur kijkt naar de "IsDefault" in de XML. Als bij de transporteur wordt gekozen voor de transporteur met de code BUMBAL wordt bij het afronden van de transactie een timer gestart, deze loopt net zo lang als ingesteld in de setting "BumbalTimeOut". Tijdens het aflopen kan Bumbal een CustomerOrderExtension aanleveren met als key "BumbalURL" en als value de daadwerkelijke URL. Als deze gegevens niet binnen het aflopen van de timer worden aangeleverd, zal er een melding verschijnen dat er geen gegevens zijn ontvangen. Mochten er echter wel gegevens zijn ontvangen dan wordt de opgestuurde URL, in de defaultbrowser van de POS geopend. 

Omdat de POS standaard de focus pakt en de URL wordt geopend buiten de POS om hebben we ook de setting POSForceFocus (default waarde True) geïntroduceerd. Deze setting bepaald of de POS de focus mag forceren, als deze setting op False staat blijft de POS op de achtergrond staan als er een andere applicate is geopend. 

In de backoffice is deze URL ook zichtbaar op het tabblad bezorgen in de klantorder, hiervoor is het veld Bumbal Url toegevoegd , hier wordt ook de hyperlink getoond zodat de URL clickable is en dus ook de URL opent in een nieuw tabblad.

Ook is de setting POSAddSalesToCO toegevoegd om de bij verkopen van serviceproducten (producten van het producttype service) als verkoop in de klantorder toe te voegen.

voorbeeld XML vervoerdersmenu: 

<CarrierData>

                    <IsDefault>false</IsDefault>

                    <Code>BUMBAL</Code>

                    <Desciption>EIGEN VERVOER</Desciption>

                    <DefaultHeight>1</DefaultHeight>

                    <DefaultWidth>1</DefaultWidth>

                    <DefaultLength>1</DefaultLength>

                    <DefaultWeight>1</DefaultWeight>

                    <DefaultStackHeight>1</DefaultStackHeight>

                        <ServiceLevelTime>

                            <ServiceLevelTime>

<IsDefault>true</IsDefault>

                                <Code>STANDAARD</Code>

                                <Desciption>STANDAARD</Desciption>

                            </ServiceLevelTime>

                            <ServiceLevelTime>

                                <IsDefault>false</IsDefault>

                                <Code>KOERIER</Code>

                                <Desciption>KOERIER</Desciption>

                            </ServiceLevelTime>

                        </ServiceLevelTime>

   </CarrierData> 

Aangepast klantorderscherm op de POS:

Bumbal timer op de POS:

Melding als er nog geen gegevens zijn ontvangen:

Bumbal URL op "bezorgen" tabblad:

Service product toegevoegd aan klantorder:

CN 40367

Configuratie POS logging

Aanpassing doorgevoerd in het Backoffice menu 'Logging' zodat het aanmaken van nieuwe log entries op winkels naar verwachting gebeurt.

CN 39983

Tekst gewijzigd bij retour POS

Tekstuele wijziging doorgevoerd in het bon retourname scherm van de POS waarbij de knop 'Annuleren' hernoemd is naar 'Sluiten'.

CN 39839

Deployment aanpassingen Narrowcasting

Aanpassingen doorgevoerd voor het deployen van de MAUI Narrowcasting zodat bij het downloaden van de POS automatisch de juiste dependencies worden opgehaald om de V4 Narrowcasting te kunnen draaien. 

CN 40115

Aanpassing btw berekening bij klantkorting

Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat klantenkorting over de gehele bon niet berekend wordt op basis van een inclusief BTW tarief indien de geavanceerde winkelinstelling "BtoBstore" ingeschakeld is. 

Weergave klantenkorting in combinatie met een actie:

CN 40349

ASPOS BACKOFFICE

Aanpassing configuratie logging

Aanpassing doorgevoerd in het Backoffice menu 'Logging' zodat het aanmaken van nieuwe log entries op winkels naar verwachting gebeurt.

CN 39983

Kostprijs boeken bij verwerken klantorder POS en Backoffice

Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot het boeken van de kostprijs/inkoopwaarde bij maatwerkartikelen. Wanneer de kostprijs van een maatwerkartikel handmatig wordt aangepast in een klantorder zal deze aangepaste kostprijs voortaan worden geboekt onder de inkoopwaarde van de transactie in het transactieoverzicht wanneer de klantorder naar pakbon wordt gezet of een klantorder wordt opgehaald en afgerekend via de POS. 

Klik op de het potloodje bij de orderregel om de pop-up voor het bewerken te openen:

Bij de regel 'kostprijs' kan de inkoopwaarde voor het artikel handmatig worden ingegeven:

Vervolgens zal de handmatig ingegeven kostprijs worden getoond in het transactieoverzicht wanneer de klantorder naar pakbon wordt gezet of wordt opgehaald via de POS:

CN 40238

Nieuwe ProductPricing type doorverkoop actie

Wijziging doorgevoerd zodat er bij een product een nieuw soort product pricing toegevoegd kan worden van het type "Verkoop actie kortingsbedrag". Dit nieuwe type is beschikbaar om te selecteren bij het handmatig toevoegen van productpricings op het tabblad prijzen van een product. Ook is het mogelijk om dit nieuwe type te importeren middels de bestaande functie voor het importeren van prijzen. Let hierbij wel op dat het type als "Verkoop actie kortingbedr" in de dropdown en het .xlsx bestand gevuld moet worden. Dit omdat anders de naam van het type over de 25 karakters heen gaat.

CN 39600

Extra knop in optie menu klantorders

Aanpassing doorgevoerd in het klantordermenu zodat het voortaan mogelijk is om een offerte om te zetten naar een voororder.  Om gebruik te maken van deze functie dient de beveiligingsingang 'Offerte omzetten naar voororder' ingeschakeld te zijn,. Wanneer deze is ingeschakeld zal in de pop-up van de optie 'Offerte naar order' het extra type 'Voororder webshop' tonen.

Selecteer een offerte en klik in het zijpaneel op 'Offerte naar order' (afbeelding 1). Selecteer in de pop-up het type "Voororder webshop" (afbeelding 2). Selecteer het soort order en klik op opslaan (afbeelding 3). Vervolgens is de voororder aangemaakt. Deze kan ook makkelijk naar en order gezet worden door de voororder te selecteren en in het zijnpaneel de optie "Naar order" te selecteren.

Afbeelding 1

Afbeelding 2

Afbeelding 3

LET OP:

Het type order dat geselecteerd kan worden, en wat de voororder ook meekrijgt, is "Voororder webshop". Dit omdat dit het enige type voororder wat we in ASPOS hebben.

CN 39640

Mogelijkheid om events te zien in het klantorder overzicht

In het menupunt [Klantorders] is het nu mogelijk om snel openstaande klantorder events in te zien. Wanneer een klantorder een open event heeft, dan wordt nu in het begin van de klantorder een nieuw icoon getoond. Wanneer er met een mouse-over het evenementen icoon wordt gegaan, dan worden de 5 laatste open events van de betreffende klantorder getoond. De datum, type event en omschrijving (Veld tekst van event) van het event wordt getoond in de tabel die verschijnt. Wanneer er op de het evenementen icoon wordt geklikt wordt de klantorder geopend direct op het tabblad [Events].

CN 39623

Check op kostprijs bij opslaan klantorder als Orderkind maatwerk is

Wijziging doorgevoerd zodat er bij het opslaan van een klantorder een check wordt gedaan op de kostprijs. Deze check kan worden aangezet door de storesetting "COCostPriceCheck" op True te zetten (default waarde is False). Als deze setting op True staat wordt er bij het opslaan van een klantorder (van het type maatwerk) een check gedaan of er producten (van het type maatwerk) in de order staan waar geen kostprijs is ingevuld. Als dit het geval is zal er een melding getoond worden met daarop alle regels en product omschrijvingen (uit de klantorder, dus als deze is aangepast in de klantorder wordt de aangepaste omschrijving getoond). 

Als in deze pop-up op opslaan wordt gedrukt wordt, er verder gegaan met het opslaan van de order, als er op annuleren wordt gedrukt kom je terug in de klantorder en kan de kostprijs (middels het potloodje) worden aangepast.

LET OP:

CN 40188

Aanbetalingen kunnen plannen en aanbetalen op order type voororder

Wijziging doorgevoerd zodat in de backoffice op het klantordertype Voororder Webshop geplande aanbetalingen kunnen worden toegevoegd. Het plannen van deze aanbetalingen werkt hetzelfde als geplande aanbetalingen op klantorders van het type normaal.

Tevens wordt bij het omzetten van een voororder naar order gekeken of er een relatie is met een offerte, als dit het geval is wordt de voororder omgezet naar het klantorder type normaal.

CN 40211

Multilogin gebruikers aanmaken op events

Aanpassing doorgevoerd in de Backoffice met betrekking tot het tonen van multilogin gebruikers bij het aanmaken of filteren op events zodat deze gebruikers voortaan worden getoond op winkelniveau: Dit betekent dus dat IO gebruikers worden getoond indien deze zijn aangemaakt op de eigen IO, HK multilogin gebruikers worden hierbij altijd afgeschermd tenzij op HK niveau zelf wordt ingelogd. 

CN 40053

Incasso standaard overnemen bij aanmaken overerving

Wijziging doorgevoerd zodat het vinkje incasso over wordt genomen van het hoogste niveau als er nog geen storegroupCustomer aanwezig is op de vestiging.

CN 39591

Verdeelorderfunctionaliteit i.v.m. afhaalorders en voorraadcheck

Met deze wijziging is er een aangepast verdeelorderprofiel geïntroduceerd op basis van een nieuwe geavanceerde winkelinstelling genaamd 'OrderDistributionMode', waarbij de voornaamste aanpassingen zijn dat er geen controle plaatsvindt op de voorraad van de leverende vestiging en of het om een bezorgorder gaat. Om gebruik te maken van de verdeelorderfunctionaliteit dient de waarde van de instelling op 1 te worden gezet (Standaard staat deze op 0 en wordt er gekeken naar de ingevulde waarde in het APOSCustomerID om te kiezen welke verdeelorderlogica dient te worden toegepast).

CN 40420

Mogelijkheid om meerdere kassalades aan te maken

Met deze wijziging is het maximaal aantal kassalades dat in gebruik kan worden genomen opgehoogd van 10 naar 30 per vestiging: Navigeer naar het Backoffice menu vestigingen, en klik op het tabblad werkstations en vervolgens op een werkstation om bij de dropdown 'Standaard kassalade' een nieuwe lade toe te voegen onder de optie "Nieuwe kassalade 'Lade'".

Weergave maximaal aantal kassalades onder een werkstation:

Weergave in de POS nadat een gebruiker inlogt en de winkelinstelling POSSelectCashDrawer ingeschakeld heeft:

Weergave in de rapportages 'Kasstaat' en 'Telling X-Afslag':

CN 39881

ASPOS SELFCHECKOUT

Mogelijkheid om de laatste kassabon opnieuw af te drukken

Wijziging doorgevoerd zodat op de SCO in de medewerkersmodus de bon van de laatste transactie opnieuw afgedrukt kan worden.

CN 38012

Mogelijkheid om herlaadbare cadeaukaarten op te waarderen op de SCO

Met deze wijziging is het mogelijk gemaakt om herlaadbare cadeaukaarten in de SCO op te waarderen aan de hand van het productveld 'ReloadEnabled': Om gebruik te maken van deze functie dient de cadeaukaart de eigenschap 'isReloadable' te hebben (te controleren in de giftcard service) en hoort het productveld ingericht te zijn onder het product van de cadeaukaart met de inhoud van het veld op 'True'. 

Na het scannen van het cadeaukaartproduct en het ingeven van het serienummer kan de waarde worden gekozen waarmee de cadeaukaart opgewaardeerd dient te worden:

Indien het productveld niet aanwezig is wordt onderstaande melding getoond bij een poging om de cadeaukaart op te waarderen:

CN 32078

Medewerkerstoetsenbord voor de SCO

In de SCO is een aanpassing doorgevoerd zodat een medewerker zijn wachtwoord ook kan invoeren via een nummeriek toetsenbord.

Het toetsenbord is bij de volgende pagina's op te vragen:

CN 38013

Producten zonder scancode direct in het hoofdmenu

In de SCO is een nieuwe storesetting geintroduceerd die het mogelijk maakt om de menuknoppen direct in het hoofdmenu te tonen. Wanneer de setting "SCODynMenuOnProductScan" op True staat worden rechts in het scanscherm de menu's getoond.

CN 38015

Events vanaf de SCO

In de SCO worden nu meer data-events verstuurd die gebruikt kunnen worden voor analyse als er gebruik wordt gemaakt van de medewerkers-app, zoals aanpassen van het aantal per regel, het verwijderen regels en het toevoegen van gratis producten. 

Daarnaast zijn er meer mogelijkheden geïntroduceerd om de medewerkerscontrole te forceren. In de configuratie van het SampleCheck-eventtype kan nu ook gebruik gemaakt worden van de volgende settings: 

Om een extra risicoscore toe te voegen voor producten met een prijs lager dan hier ingesteld


Om een extra risicoscore toe te voegen voor een transactie met een totaalprijs lager dan hier ingesteld


highQuantityThreshold

highQuantityThresholdScore

Om een extra risicoscore toe te voegen voor transactieregels met een aantal hoger dan hier ingesteld


CN 39788

SERVICES

REST: Nieuw endpoint POST /group-users/ChangePassword

In de REST services is het nieuwe enpdoint POST /group-users/ChangePassword toegevoegd. Met dit endpoint is het mogelijk middels de gebruikersnaam en bestaande wachtwoord het wachtwoord te wijzigen naar een nieuw wachtwoord.

CN 39466

REST: Aanpassing flow Group-user-Validate

In de REST services zijn de volgende wijzigingen doorgevoerd m.b.t. AWS cognito:

Als een gebruiker nog niet is gemigreerd, wordt dit automatisch geprobeerd bij het gebruik van het Validate of Patch endpoint.

AWS heeft zijn eigen wachtwoordvereisten, dus een verzonden wachtwoord kan mogelijk niet worden gemigreerd. Als dit gebeurt, wordt dit weergegeven met een validatie melding met de vereiste om een ​​ander wachtwoord te kiezen. Als dit gebeurt bij het Validate endpoint, dan moet daarvoor het Patch of ChangePassword endpoint gebruikt worden.

Wanneer een nieuw wachtwoord wordt gewijzigd via het Patch of ChangePassword endpoint, dan wordt dit wachtwoord in plaats daarvan bijgewerkt in AWS

Het Validate endpoint retourneert nu ook 2 nieuwe headers wanneer het inloggen is gelukt.

X-Access-Token -> het AWS cognito-toegangstoken dat wordt gebruikt bij het verzenden van verzoeken naar next als groepsgebruiker

X-Refresh-Token -> token gebruikt om uw toegangstoken te vernieuwen wanneer deze verloopt (het endpoint om dit via next te doen bestaat nog niet)

AWS kan worden in- of uitgeschakeld via de pipeline parameter "AwsCognitoEnabled = true".


CN 39467

REST: Nieuw security doors endpoint

In de REST services is het nieuwe endpoint PATCH /api/security-doors toegevoegd. Hiermee is het mogelijk om rechten bij een gebruiker aan/uit te zetten. Middels een array zijn meerdere rechten tegelijk te wijzigen voor één of meerdere gebruikers tegelijk. Bij dit endpoint moet geen id meegegeven worden, maar de code van de security-door. Het is alleen mogelijk om rechten te wijzigen die ook daadwerkelijk op de security-group staan waanaan de gebruiker gekoppeld is.

Voorbeeld:

[

  {

    "code": "SUPPLIERADD",

    "hasAccess": true,

    "groupUserId": 1

  },

  {

    "code": "EMPLOYEEVIEW",

    "hasAccess": true,

    "groupUserId": 1

  }

]

CN 39474

REST: Remark meegeven ten behoeve van de wegzetlijst

Wijziging doorgevoerd zodat wanneer de setting CreateRecPutAway op True staat (en er dus bij het verwerken van een ontvangst automatisch een winkeltaak wegzetlijst wordt aangemaakt) het veld "remarks" in de winkeltaak wordt gevuld met {leveranciersnaam} | {ontvangstcode}. Ook is het mogelijk om bij de call /api/receivings/{id}/CreateStoreJobs zelf remarks mee te geven voor de storeJob.

CN 39610

REST: Afronding contant transacties

In de REST services bij de GET /api/payment-methods endpoints zijn de volgende drie nieuwe velden toegevoegd: ChangeAllowed, MaxChangeAmount, Rounding.

CN 40219

REST: Ook customer triggers sturen bij wijziging klantpas

Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot het versturen van triggers bij klantpassen: Wanneer een klantpas wordt aangemaakt of gewijzigd zal de DateLastModified voortaan worden bijgewerkt zodat er ook bij deze acties een customer trigger wordt klaargezet.

CN 40321

REST: Aanpassing veelvoud verplicht

In de REST servicesbij de verkoop van producten is het nu mogelijk om een veelvoud verplicht te stellen.

Dit is instelbaar door twee productvelden toe te voegen aan de betreffende producten:

Wanneer een product deze twee velden bevat, dan wordt bij de volgende endpoints een validatie melding getoond als het ingestelde veelvoud niet gehanteerd wordt:

Validatiemelding wanneer opgegeven aantal niet overeenkomt met ingestelde veelvoud:

 "errors": {

        "Lines[0].Quantity": [

            "Quantity has to be a multiple of 5"

        ]



CN 39419

REST: Aanpassing GET product-connections filter

In de REST services is een wijziging doorgevoerd bij het GET /api/product-connections endpoint. Bij het gebruik van het "connectionTypes" filter zonder het "productId" filter werden niet de juiste connectionTypes teruggegeven.

CN 40185

REST: Toevoegen "isVisible" en sortOrder aan GET ReasonCodes

In de REST services bij het endpoint GET /api/reason-codes zijn de nieuwe velden "isVisible" en "sortOrder" toegevoegd.

CN 40436

REST: Toevoegen vertalingen/locale bij GET payment-methods

In de REST services bij de endpoints GET /api/payment-methods is het nu mogelijk om de vertalingen van de betaalsoort op te halen.

CN 40455

Patches

Aanpassing doorgevoerd in het Backoffice menu klantgroepbeheer zodat bij het koppelen van punten producten in de pop-up ook artikelen kunnen worden gekoppeld waarvan de StoreGroupProducts nog niet bestaat (Bijvoorbeeld bij artikelen die zijn aangemaakt op een afwijkend niveau of zonder status).

TN 1170258

In de REST services bij de customer-addresses-endpoints is de validatie op houseNumberExtension aangepast enkel letters, cijfers en de volgende tekens zijn toegestaan:  /\-_.

TN 1171017

Wijziging doorgevoerd zodat de discountoptimizer en de kortingsberekening in ASPOS beter om kunnen gaan met transacties met acties van het type mixmatch met een verplicht artikel.

TN 1169450

Wijziging doorgevoerd in de POST/api/customer-orders/{id}/Distribute zodat er een extra check is ingebouwd op producttypes.

TN 1173272

Wijziging doorgevoerd zodat het rapport "Controlelijst" bij de tellingen rekening houdt met de ingestelde parameters in de telling.

LET OP:

Als het rapport wordt gedraaid vanuit tellingen beheer kunnen deze parameters niet uitgelezen worden en worden alle producten getoond.

TN 1173408

Wijziging doorgevoerd zodat de POS bij het bestellen van producten zonder dat er een klant of producten op de bon staan er voor zorgt dat er een valide transactie gestart wordt.

TN 1174019

Aanpassing doorgevoerd aan het rapport 'Klantbonnen' zodat de opgehaalde data in één keer wordt getoond.

TN 1172591

Wijziging doorgevoerd zodat bij een tweede keer opslaan van een maatwerk klantorder met een maatwerk product (waarvan de kostprijs al is ingevuld) de melding dat de kostprijs niet gevuld is niet onterecht naar voren komt. 

Ook zijn de knoppen in de pop-up aangepast van "Opslaan/Annuleren" naar "Ja/Nee", de werking blijft hiermee hetzelfde maar de knoppen passen nu beter bij de vraagstelling.

TN 1173644

In de REST services en EVL services is een aanpassing gedaan m.b.t. de Valk Giftcard functionaliteit. Wanneer een Giftcard wordt op,- of afgewaardeerd via het PATCH /api/vouchers/{id} endpoint wordt nu in EVL beheer deze voucher transactie ook getoond.

TN 1159149

In de REST services is een aanpassing gedaan in de berekening van korting over korting. Voorheen werd er standaard altijd korting over korting berekend. Nu wordt er alleen korting over korting berekend als dit expliciet is aangegeven in de actie middels de optie "Sta korting over korting toe".

TN 1170980

Wijziging doorgevoerd zodat op de A4 bon met layout TelerikA4PdfTicket_General op de Franse vertaling geen "Note d'achat" maar "Facture" staat.

TN 1173507

Wijziging doorgevoerd zodat de communicatie met LincSafe wordt nu elke keer gereset bij het opstarten van een transactie. Ook wordt al het verkeer van LincSafe gelogd in de extende logging.  

TN 1154472

Wijziging doorgevoerd zodat er een extra filter zit op het tonen van het "Event icoon" bij een klantorder, zodat deze niet onterecht getoond wordt.

LET OP:

Het filter is toegevoegd op het bitje "Actie nodig", dus al er een event handmatig wordt toegevoegd en dit vinkje wordt uitgezet zal het klantevent icoon ook niet getoond worden op de regel van de klantorder.

TN 1174833

In de REST services is een aanpassing doorgevoerd in de actie module. Acties van het type MixMatch met een min/max van 1/1 én een totaalbedrag gingen niet af. Dit werkt nu wel.

TN 1174937

Aanpassing doorgevoerd in de manier waarop Next logging wordt verzameld waarmee het geheugengebruik verder teruggedrongen wordt.

TN 1174937

Bij het omzetten van een offerte naar "Order" of "Voororder webshop" werden de afbeeldingen van de klantorderregel en/of klantorder niet meegenomen naar de nieuw aangemaakte order. Dit gebeurt nu wel.

TN 1175809

In de Backoffice is een bug opgelost in de maatwerk filterknoppen in het menupunt [Klantorders]. Wanneer de [Filter toepassen] knop werd gebruikt na het gebruik van een maatwerk filterknop dan werder er onterecht teveel resultaten getoond omdat de filters niet juist gezet werden. Dit is nu opgelost.

TN 1176089

Aanpassing doorgevoerd in de kasstaat rapportage zodat de kolom 'Kasstaat totaal' met het aantal klanten, de gemiddelde klantomzet en de totale korting wordt weergeven. 

TN 1177442

Aanpassing doorgevoerd aan de klantorder module zodat maatwerkartikelen met gebroken aantallen naar verwachting kunnen worden ingevoerd indien het ordertype op offerte staat. 

TN 1178589

Aanpassing doorgevoerd aan de factuurlay-outs van verschillende klanten zodat er geen picture box error (rood kader met rode tekst) wordt getoond op facturen wanneer de instelling factuur per email op 'onbekend' staat in de instellingen van een klant.

TN 1175391

Aanpassing doorgevoerd in de klantorder module zodat het opslaan en bewerken van tekst- en memoregels naar verwachting gaat, tevens is het ook mogelijk gemaakt om templatenamen van een ander type dezelfde naam te geven.

TN 1179114

In de EVL service is een aanpassing gedaan voor het GET /api/customer-card-transactions endpoint. Bij het opvragen van de kaarttransacties van een bepaalde klant of contact i.c.m. de limit parameter werden de juiste punten aantallen niet getoond. Dit is nu opgelost.

TN 1178094

In de POS is een wijziging doorgevoerd in de communicatie met de kassalades. Lades die direct aangesloten zijn aan de kassa gingen niet meer open.

TN 1180056

Wijziging doorgevoerd zodat bij het ophalen van een compleet betaalde internetorder waar de bonuspunten al zijn verrekend de omzet juist geboekt wordt.

TN 1181792


Wijziging doorgevoerd zodat wanneer er in de klantorder een aanbetaling in de header wordt ingegeven, en via de POS een aanbetaling wordt gedaan op de klantorder, dit bedrag weer als maximaal aan te betalen bedrag wordt gezien.

TN 1178191

Wijziging doorgevoerd zodat bij het toevoegen van een leverancier aan een product er weer rekening wordt gehouden met het bitje "lokaal verbergen". Dit zorgt ervoor dat een leverancier waar dit bitje aan staat lokaal niet kan worden toegevoegd aan een product.

TN 1177384

Wijziging doorgevoerd zodat de POS geen punten retour boekt als er op de originele transactie geen punten zijn toegekend door een actie.

TN 1180098

Wijziging doorgevoerd zodat bij het invoeren van een kortingspercentage met een decimaal in de klantordermodule in de backoffice, dit ook correct wordt getoond bij het heropenen van de klantorder.

TN 1178801

In de REST services bij het endpoint GET /api/customer-order-lines/{id}/ProcessShipping is een aanpassing doorgevoerd in de validatie voor het "deliveryDate" veld. Voorheen mocht de datum en de tijd niet in het verleden liggen. Nu mag alleen de datum niet in het verleden liggen. Elke willekeurige tijd wordt nu geaccepteerd.


Bij het POST /api/mails{id}/Send endpoint is de validatie van het tijdstip van verzenden bij het veld "sendOnDate" iets ruimer gezet zodat nu (in UTC tijd) ook goed gaat als er wat vertraging zit in het verzenden van het request. NB: Dit is enkel om fouten te voorkomen, als een mail direct verstuurd mag worden kan dit veld beter leeg (null) gelaten worden.

TN 1182779

Wijziging doorgevoerd zodat het veld productgroep leeggemaakt wordt bij het heropenen van de product selector pop-up.

TN 1180401

Aanpassing doorgevoerd zodat in het geval dat er een actievoucher in een transactie aanwezig is de spaarpunten worden toegekend over de producten waarop de korting niet wordt toegepast in plaats van dat er helemaal geen spaarpunten worden berekend.

TN 1175005

In de POS is een bug opgelost in het offline synchronisatie mechanisme. Wanneer een wichtartikel in de POS werd gescand en de POS ging offline, dan werd na het afronden van de transactie niet de juiste voorraad afgeboekt. Er werden dan altijd hele getallen afgeboekt i.p.v. het aantal dat in de wichtbarcode stond.

TN 1183812

Wijziging doorgevoerd in de kasstaat zodat de kolom BTW bij de groep totalen weer de juiste waarde weergeeft. 

TN 1184450

Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot DirectSales orders zodat in het geval dat er meerdere acties afgaan op een product de bestelde aantallen juist worden getoond in transactiebeheer en de kortingspercentages overeenkomen in de klantordermodule. 

TN 1184460

Wijziging doorgevoerd zodat bij het starten van de POS i.c.m. Maui Narrowcasting, de narrowcasting direct op het juiste scherm geopend wordt.

TN 1181519

De interne memo had hetzelfde issue. Daarnaast werd opmaak (zoals bold en font) ook niet in de template opgeslagen.

TN 1184806

Wijziging doorgevoerd in de resources van de kasstaat zodat alle gebruikelijke labels weer tonen.

TN 1186341

Wijziging doorgevoerd zodat bij het aanpassen van de winkelmemo op de POS, het centrale memo niet gewijzigd of gewist wordt.

TN 1184709

Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot geplitste kortingen zodat in het geval dat er binnen een transactie meerdere acties afgaan de aantallen juist worden getoond op de kassabon.

TN 1186603

Wijziging doorgevoerd zodat het veld kassamail op de vestigingspagina niet leeg gemaakt wordt door een aanpassing door te voeren in het menupunt winkelinstellingen.

TN 1187085

Wijziging doorgevoerd zodat de factuurkorting (die ingesteld is bij een klant) enkel nog wordt getoond op de factuur layouts die dit ondersteunen.

TN 1188069

Wijziging doorgevoerd in het Backoffice menu 'Besteladvies' zodat bij het aanpassen van de leverancier op een bestelregel niet de gekoppelde productgroep van het artikel wordt aangepast. 

TN 1189922

Wijziging doorgevoerd zodat het optellen van de regels weer goed gaat als POSSumLines op True staat en er een meervoud ingevuld wordt voor het scannen van een barcode.

TN 1190305

Wijziging doorgevoerd in de LincSafe koppeling zodat het annuleren van een transactie beter wordt afgehandeld.

TN 1209772