VERSIE: 6.0.2024Sierra
INHOUDSOPGAVE
Implementatie Tour Operator Commissie
Start door op de nieuwe sneltoets ALT+A te drukken, het nieuwe formulier voor touroperators wordt getoond (ook het virtuele toetsenbord wordt geopend met de cursor gericht op het tekstvak Gids).
Aan de linkerkant van het formulier staan knoppen om:
“Start sessie” - creëert en start een nieuwe touroperatorsessie - vervolgens kunnen facturen aan de sessie worden gekoppeld.
“Annuleren” - annuleert dit formulier (sluit ook het virtuele toetsenbord indien geopend)
Aan de rechterkant van het formulier staan knoppen om:
“Koppelen” - touroperatorsessie koppelen aan geselecteerde nota/transactie Bon 1/Bon 2/Bon 3/Bon 4
“Stop sessie” - sluit touroperatorsessie en verwijdert deze uit de bovenstaande lijst
Toon of verberg virtuele toetsenbord knop
De configuratie is voor elke touroperator in het backoffice portaal:
Touroperator wordt opgeslagen als klant met de volgende instellingsvelden:
Als een van de instellingen niet correct is ingesteld, wordt de foutmelding getoond en wordt de touroperatorsessie niet gebruikt door de knoppen “Link” of “Stop sessie”.
Start sessie - gebruiker moet touroperator uit de lijst selecteren, touroperatornaam voor de sessie en groepsgrootte invoeren (vereist voor het instellen van CommisionRule=1)
Link - de gebruiker moet de actieve touroperator uit de lijst aan de rechterkant selecteren (selectie wordt in oranje weergegeven)
Daarna toont de geselecteerde rekening T1 of een andere de gekoppelde info van de touroperator
Als de gebruiker op de naam van de touroperator klikt op de rekening, kan de verbinding worden verbroken.
Als de transactie is bevestigd, worden de getelde producten, het bruto- en nettobedrag toegevoegd aan de sessie in de database.
Stop sessie - sluit de touroperatorsessie en creëert een transactie van het type CashOut, waarbij het uitbetaalde bedrag uit het berekende provisiebedrag wordt gehaald.
Daarna wordt de kwitantie “OPERATOR COMMISSIE” afgedrukt (als de instelling “OnAccountPayment” waarde 0 heeft, dan wordt er nog een kopie afgedrukt met de handtekening eronder).
Virtueel toetsenbord kan worden getoond/verbergt door op de knop aan de rechterkant te drukken
CN 55024
Optimalisatie ASPOS POS
Diverse wijzigingen doorgevoerd in de POS om unit tests beter te ondersteunen, ook zijn er wijzigingen doorgevoerd in het toekennen van acties aan een transactie. Nu worden de producten gesorteerd op regelaantal zodat wanneer de setting POSSumLines op False staat de volgorde van scannen minder invloed heeft op het toewijzen van kortingen.
Ook is de ondersteuning voor gebroken aantallen in de actie module uitgebreid, de actie types die nu gebroken aantallen ondersteunen zijn "MixMatch op prijscode" en "productgroep".
CN 55999
Verbeterde werking productveld AllowReturn
We hebben een verbetering doorgevoerd in de POS zodat producten die het productveld 'AllowReturn' op de waarde 'Nee' hebben staan naar verwachting kunnen worden verkocht.
CN 56559
Afhaalorders via POS worden aangemaakt met transporteur gevuld
Met deze wijziging is er een aanpassing doorgevoerd in de POS en Backoffice met betrekking tot het plaatsen van afhaalorders via de kioskorder pop-up in versie 1 en 2 (instelling POSUseKioskOrderVersion):
V1: Bij het selecteren van de opties 'Ophalen' of 'Ophalen in een winkel' is het veld voor de transporteur voortaan uitgegrijsd en toont deze de standaardwaarde zal de waarde niet worden opgeslagen.
V2: Bij het selecteren van de opties 'Ophalen in deze winkel' of 'Ophalen in een andere winkel' wordt het veld voor de transporteur voortaan niet getoond en zal de waarde niet worden opgeslagen.
CN 56672
afbeelding voorbeeld V1
afbeelding voorbeeld V2
Automatische retour met bonkorting geeft negatieve korting
Wijziging doorgevoerd zodat bij een automatische retour (bij bijv. de verkoop van een voucher die niet slaagt), waar een bonkorting over is gegeven, deze retour geen negatieve korting geeft.
CN 60770
Producttype Bruikleen weergave in telling en voorraadwaardering
Wijziging doorgevoerd zodat producten van het producttype Bruikleen, nu worden meegenomen in tellingen en voorraadwaarderingen.
CN 54975
Doorontwikkeling inkooporder module
Diverse wijzigingen doorgevoerd met betrekking tot de inkooporders, zo kan nu door middel van de setting "ShowAssortInPurchOrder" worden bepaald of in de inkooporder de kolom Assortiment getoond wordt. Als deze setting op False staat wordt de kolom Assortiment niet getoond (standaard werking) als de setting op True staat wordt de kolom assortiment getoond in inkooporder.
afbeelding assortiment kolom in inkooporder
Via de setting "PurchaseOrderEmailFrom" kan bepaald worden welk afzend email adres gebruikt moet worden bij het verzenden van de inkooporder mail (zowel bij het handmatig mailen als bij het verwerken naar een leverancier met type order bestand "email"). De setting is een vrij invulbaar veld, als de setting leeg is wordt het standaard winkel email adres gebruikt, als de setting wel een waarde heeft wordt deze waarde gebruikt als afzend adres. LET OP: als er geen gelding mail adres wordt ingevuld zal dit ook 1 op 1 worden overgenomen.
afbeelding afzend adressen in inkoopordermail
Ook is nu mogelijk om met de setting "PODescriptionRequired" de omschrijving van de inkooporder verplicht te maken, deze setting staat standaard op false, zodat de omschrijving niet verplicht is. Maar zodra deze op True staat wordt omschrijving verplicht en kan de inkooporder pas worden opgeslagen als de omschrijving is gevuld.
LET OP: Bij het toevoegen van regels wordt de inkooporder steeds opgeslagen, dus als de omschrijving nog niet is toegevoegd als er een regel wordt toegevoegd krijg je al een melding dat de omschrijving verplicht is.
afbeelding foutmelding omschrijving verplicht
In het overzicht van inkooporders staat het aantal regels nu standaard op 50 zodat, afhankelijk van de filtering, de 50 laatste inkooporders worden getoond. Ook is er een filter op afleverdatum toegevoegd, deze kolom wordt nu ook getoond in het overzicht van inkooporders, de waarde die hierin wordt getoond is de afleverdatum uit de header van de inkooporder.
afbeelding wijzigingen in inkooporder menu
CN 55033
Nieuw inkooporder layout
Klant specifiek inkooporder rapport gemaakt naar wensen van de desbetreffende klant.
CN 55067
Matrix artikelen kunnen bestellen via Besteladvies & inkooporder
Wijziging doorgevoerd zodat in het besteladvies zodat producten van het type Matrix niet meer getoond worden, wel worden de onderliggende matrix-artikelen getoond. Deze producten zijn nu ook om te zetten naar inkooporder.
CN 56426
Bevinding rapportage Ontvangsten Intern
We hebben een bevinding in de weergave van het rapport Ontvangsten Intern opgelost waardoor het rapport weer geopend kan worden.
CN 57689
Optimaliseren snelheid berekenen besteladvies
Verbetering in de query voor het berekenen van het besteladvies met vervangende producten doorgevoerd.
CN 57820
Tour operator bon
De receiptlibrary is uitgebreid met een nieuw templatetype 'Tour operator commissie bon' ten behoeve van nieuwe functionaliteit omtrent het ondersteunen van Tour Operator commissies.
CN 55206
Nieuw factuur layout
Klant specifiek factuur rapport gemaakt naar wensen van de desbetreffende klant.
CN 54491
Nieuw pakbon layout
Klant specifiek pakbon rapport gemaakt naar wensen van de desbetreffende klant.
CN 54492
Klantorder productinformatie pop-up
Aanpassing doorgevoerd in de klantordermodule van de Backoffice zodat bij de productinformatie pop-up onder het tabblad algemeen wordt gekeken naar de customerorderline in plaats van de header.
CN 57284
Verschil handmatig factureren en facturatietaak
We hebben een aanpassing doorgevoerd in het menu mailbeheer van de Backoffice zodat facturen die via de facturatietaak worden verwerkt naar verwachting de debiteurscode in het onderwerp van de e-mail tonen en er bij incassoklanten geen QR betaallink verschijnt op de factuur.
CN 57318
Weergave printen pakbon pop up
In de "Pick klantorder" taak op de PDA is het nu instelbaar of de vraag "Wilt u de pakbon afdrukken?" getoond moet worden. Dit is instelbaar middels de nieuwe geavanceerde instelling "WifiShowDelivNotePopUp". Bij "Ja" wordt de vraag gesteld, bij "Nee" wordt deze vraag niet meer getoond.
CN 56372
Nieuw pakbon layout
De receiptlibrary is uitgebreid met een nieuw templatetype 'Tour operator commissie bon' ten behoeve van nieuwe functionaliteit omtrent het ondersteunen van Tour Operator commissies.
CN 55206
Aanpassing authenticatie
De authenticatie in de webservices is aangepast om op later moment meer mogelijkheden te kunnen toevoegen. Er wordt nog steeds gebruik gemaakt van de OAuth2 clientcredentials flow.
CN 55435
Verbeterde expand op ReservedStock
In de REST services bij de expand op ReservedStock is een performance verbetering doorgevoerd.
CN 57143
19/12/2024: Transacties afgerond op autologin & user niet bekend
Wijziging doorgevoerd waarmee de kans op transacties die worden toegekend aan de "autologin" gebruiker wordt verkleint.
TN 1305290
31/01/2025: Doorverwijzing naar klantbeheer vanuit klantorder werkt niet goed in alle gevallen
Wijziging doorgevoerd zodat bij het aanmaken van een klantorder vanuit productbeheer je op de klantorder pagina blijft nadat de klantorder is geopend en je deze opslaat. Dit zodat je vanaf dat moment verder kan met het klantorder beheer, ook is de doorverwijzing naar de klantbeheer pagina vanuit de klantorder pagina aangepast zodat deze naar verwachting werkt.
TN 1318767
03/02/2025: Klantorder Omzetten naar dropshipmentorder werkt niet meer
Bij het verwerken van een klantorder naar een dropshipmentorder werd de aangemaakte inkooporder niet gekenmerkt als dropshipmentorder. Deze bug is nu opgelost.
TN 1320048
19/02/2025: Handmatige korting kan niet worden aangepast op POS
Wijziging doorgevoerd zodat het geven van handmatige regelkorting geen netto P op de regel zet, zodat de handmatige korting kan worden aangepast.
TN 1320583
26/02/2025: Na de update kunnen ESL labels in BO niet meer aangepast worden
Wijziging doorgevoerd zodat bij het opslaan van een ESL label niet meer onterecht de melding naar voren komt dat er eerst een winkel en/of product geselecteerd moet worden.
TN 1325702
10/03/2025: Aanbetaling op POS wordt wederom verkeerd afgerond
Aanpassing doorgevoerd zodat er bij aanbetalingen van klantorders in de POS geen afrondingsverschillen worden weergegeven.
TN 1320580
12/03/2025: Dubbele mail verzonden naar klant voor ophalen order na binnenboeken ontvangst
Wijziging doorgevoerd in de procedure die klantorder mails verstuurd bij het binnen boeken van ontvangsten, dit om te voorkomen dat mails dubbel worden verzonden.
TN 1317376
13/03/2025: Kan niet meer inloggen na Posusage Timeout
Wijziging doorgevoerd zodat inloggen nog steeds werkt na de POSUsagetimeOut i.c.m. de productmemo.
TN 1321389
14/03/2025: Aanpassen productgroep zonder subgroep te wijzigen geeft fouten
Aanpassing gemaakt in productbeheer. Het was hier mogelijk om, via bulk opties > Productvelden, een product naar een andere productgroep te verplaatsen. Echter als het product een gedefinieerde subgroep had, wijzigde deze niet mee.
Als er nu, via deze wijze, een aanpassing wordt gemaakt in productgroep, er geen subgroep wordt meegegeven én de geavanceerde instelling "ProductSubGroupReq" op "Nee" staat, wordt de subgroep leeggemaakt. Als de eerder genoemde instelling op "Ja" staat, is het verplicht om een subgroep in te vullen.
TN 1320467
18/03/2025: Ontvangst aanmaken via REST gebruikt verkeerde waarde
Wijziging doorgevoerd zodat wanneer er een inkoopprijs wordt meegegeven via Rest in de Receivinglines dat deze ook wordt getoond in de ontvangst van de backoffice.
TN 1326630
18/03/2025: Boardingpas flow kan worden overgeslagen in de POS
Wijziging doorgevoerd zodat de meldingen bij retourbarcodes die niet geldig zijn of waar geen producten meer op retour genomen kunnen worden, in de airside pop-up worden getoond. Dit om te voorkomen dat deze pop-up onterecht overgeslagen kan worden.
TN 1326630
20/03/2025: Onterecht pickorder aangemaakt, ondanks melding dat er geen pickorder wordt aangemaakt
Wijziging doorgevoerd zodat er niet onterecht een pickorder op basis van vrije voorraad kan worden aangemaakt.
TN 1324764
21/03/2025: Besteladvies KB werkt niet met AddToOpenPurchaseOrder
Wijziging doorgevoerd in de werking van orderbron Besteladvies KB in de inkooporders die uit een bestelprofiel komen met berekeningstype min/max en waar alleen klantorders in meegenomen worden. Om gebruik te maken van deze orderbron is er nu een extra vinkje toegevoegd (zodra de parameters op berekeningstype min/max en gebruik klantorders op alleen staat) waarmee aangegeven kan worden dat de orderbron Besteladvies KB is.
TN 1326054
21/03/2025: Fout bij verwerken ontvangst
Probleem opgelost waarbij sommige ontvangsten niet verwerkt konden worden
TN 1348557
25/03/2025: Klantspecifiek Klantorder rapportage compact toont geen opmerking
Wijziging doorgevoerd zodat de productmemo weer wordt getoond op het rapport klantorders compact.
TN 1326543
25/03/2025: Zoeken op alleen leverancier kan niet meer bij producten
Wijziging doorgevoerd zodat het uitgebreid zoeken in productbeheer weer werkt zoals verwacht.
TN 1347022
25/03/2025: Foutmelding bij opslaan EVL klant - Bijwerken ASPOS is mislukt
Wijziging doorgevoerd zodat het aanpassen van spaarpunten via de backoffice ook werkt voor winkels die geen prijslijst gevuld hebben in het Store record.
TN 1322863
25/03/2025: Veld omschrijving wordt gevuld met barcode bij gelijksoortig op POS, zoekresultaat daardoor niks
In de POS werd onterecht de scancode overgenomen in het omschrijvingsveld bij het zoeken naar gelijksoortige producten. Dit is nu opgelost.
TN 1322863
26/03/2025: IP-adres kan op meerdere vestigingen worden toegevoegd
Wijziging doorgevoerd zodat IP-adressen weer nog maar op 1 vestiging kunnen worden toegevoegd.
TN 1328221
26/03/2025: Rapportage voorraadwaardering toont de geselecteerd winkel niet meer in de header
Wijziging doorgevoerd zodat de ontbrekende headers van de rapportage voorraadwaardering weer getoond worden.
TN 1322490
28/03/2025: Klantorderstatus wordt onterecht negatief gezet bij aanmaken verdeelorder
In de REST services bij het POST /api/customer-orders/{id}/Distribute endpoint is een bug opgelost. Bij de aanroep van dit endpoint werd voorheen de klantorderstatus onterecht negatief gezet van de producten in de verdeelorder. Dit is nu opgelost.
TN 1348148
04/04/2025: Kan geen klantorder meer retouren met retourbarcode
Aanpassing gemaakt in de POS waarbij, als er geprobeerd wordt een retour uit te voeren van een transactie waar geen te retouren regels in staan, er nu een melding wordt getoond dat dit niet mogelijk is.
TN 1348224
04/04/2025: Foute mails door ontbreken van language in klant
Wijziging doorgevoerd zodat voor het ophalen van de taalcode van de klant voor het genereren van mails wordt teruggevallen op de volgende manier.
Gewenste taal is: klanttaal, indien niet gevuld winkeltaal, indien niet gevuld NL
Template wordt opgehaald met de gewenste taal. Als in de template geen taal is gevuld, dan wordt er vanuit gegaan dat het om een NL template gaat
Als nog steeds geen template is gevonden, dan de eerste template van dat type pakken
TN 1349399
07/04/2025: Fout bij binnenboeken ontvangst op los boeken leverancier
Wijziging doorgevoerd zodat het binnen boeken van een ontvangst op de leverancier los boeken (snel invoer) geen fout veroorzaakt.
TN 1350290
07/04/2025: Wederom uitzoeken verschil tussen kostprijs boeking pakbon en factuur
Aanpassing doorgevoerd om purchasetotalamount in de pakbonregels (kostprijs verkopen) gelijk te trekken aan die van de transactie
TN 1347950