CONDOR

VERSIE: 6.0.Condor

INHOUDSOPGAVE

ASPOS SELF-CHECKOUT

Wijziging design

De self-checkout, oftewel de zelfscankassa, heeft een nieuw, modern design gekregen. Gezien het belang van de look and feel, hebben wij op zorgvuldige wijze het design van de zelfscankassa verbeterd. 

Op het startscherm is in plaats van enkel het logo, een afbeelding van een persoon te zien. Hiermee wordt de functie van de zelfscankassa benadrukt. De taalselectie is in het startscherm ook beter benadrukt doordat deze gecentreerd wordt weergegeven. Daarnaast is het mogelijk om, eenmaal in het transactiescherm, van taal te wijzigen middels een dropdown. Bij het drukken op de knop voor de taalselectie, komt er een menu naar voren waarvandaan de taal geselecteerd kan worden. Voorheen werden alle taalopties op voorhand al weergegeven. 

Weergave van het nieuwe design

Met de implementatie van het nieuwe design hebben wij het ook mogelijk gemaakt om te kiezen tussen verschillende kleurenthema's: zo kan gekozen worden voor de meest geschikte kleur voor uw winkel(keten)

Er zijn tien kleurenthema's die toegepast kunnen worden:

Een weergave van alle kleuren kunt u hieronder terugvinden.

Functionele wijzigingen

Met deze wijziging is het mogelijk gemaakt om korting op de SCO toe te kunnen passen door middel van het gebruik van barcodes met een "K" of "B" tag (korting/bedrag), zoals eerder ook al mogelijk op de POS. 

De barcodes zijn opgemaakt uit de volgende data: 

Voorbeelden: 

CN 21251

Bugfixes

Wanneer het hoofdkantoor een actie heeft aangemaakt, maar deze nog niet actief had gesteld, en lokaal de actie wel op actief was gezet, ging de korting niet af in de winkel. Dit probleem hebben wij opgelost in Rest. Als voor een winkel een actie actief is, zal deze ook afgaan op de SCO, ongeacht of deze op hoofdkantoorniveau nog niet actief is.

ASPOS KASSA

Functionele wijzigingen

Om ervoor te zorgen dat een product dat als verplicht artikel binnen een specifieke actie geldt, binnen dezelfde transactie ook in een andere actie te kunnen laten gelden hebben wij een aanpassing doorgevoerd. 

Met deze wijziging is het mogelijk gemaakt om in de POS een actieproduct dat door een actie op de bon wordt geplaatst, direct ook te laten gelden voor een andere actie. 

Hierbij kan gedacht worden aan een coupon die op de transactie wordt gezet als actieproduct voor een gratis artikel, ook direct gebruikt kan worden als het betreffende gratis artikel ook gescand wordt. Richt hiervoor de desbetreffende acties in via het menu "Acties" en configureer eventueel vouchers of producten via het menu "Productbeheer".

CN 18316

2. Logging: extra logging in de POS inbouwen voor probleem met toevoegen EFT-betaling in transactie

Wij hebben een aanpassing verricht in de logging van de POS zodat de regel "set payment" wordt toegevoegd aan de lokale log file, ongeacht of de instelling [POSExtendedLogging] op "True" staat.

3. Logging: Melding + klik loggen bij de vraag of de pintransactie is gelukt ja / nee

Aanpassing gemaakt in de POS zodat het het antwoord op de melding of een pinbetaling gelukt is wordt weggeschreven in het beveiligingslog en in de extended logging (ongeacht of de instelling [POSExtendedLogging] op "True" of "False" staat).

4. Bij wijzigen pas in de POS niet de pas overschrijven maar toevoegen aan de klant

Wij hebben een aanpassing verricht in de POS waarmee het mogelijk is om een nieuwe pas toe te voegen aan een klant naast de reeds bestaande pas. Waar voorheen het bestaande pasnummer werd overschreven met de nieuwe invoer, wordt er nu een nieuwe pas aangemaakt bij de klant bij het invoeren van een nieuw pasnummer. 

Als er een pasnummer wordt ingevoerd dat al bekend is bij een andere klant, zal de POS hier melding van geven en als de instellingen [POSEloyaltyEnabled] en [EloyaltyCheckEnabled] op "True" staan, wordt er ook een check uitgevoerd op een valide pasnummer.

CN 19768

5. 15,55B|KORTING in de kassa kunnen gebruiken (net als 15K|Korting)

De POS ondersteunt nu ook scancodes waarbij in één handeling direct een product wordt gescand, een handmatige korting wordt gegeven én een redencode korting wordt gegeven.

De scancode moet voldoen aan de volgende criteria: 

scancodeproduct|handelingsnr|hoeveelheidkorting|redencodekorting:


Het product dat wordt toegevoegd op de transactie, krijgt 15% korting met redencode "Actie". Dit type scancode wordt altijd toegevoegd op een losse regel, ook als er gewerkt wordt met de instelling [POSSumLines] = True waarbij dezelfde producten worden gesommeerd op één regel.

CN 21251

6. Bonkorting: geen korting geven over regels die geen korting mogen ontvangen

Wij hebben in de POS een aanpassing doorgevoerd voor het kunnen verschaffen van korting over artikelen waar geen korting over gegeven mag worden. Wanneer er enkel "netto artikelen", ofwel artikelen die uitgesloten zijn van korting op basis van het product, de groep, subgroep of het merk, zijn gescand zal de kortingsknop na het drukken op "Totaal" uitgegrijsd blijven. Dit, om te voorkomen dat er bonkorting wordt gegeven over producten die volgens de instellingen zijn uitgesloten van kortingen.

Weergave uitgegrijsde knop

CN 1013740

Bugfixes

Op het klantendisplay werden (sub) totalen niet goed weergegeven: de gegevens leken te verspringen op het scherm. Middels een bugfix hebben wij dit probleem opgelost en worden de gegevens weer correct weergegeven op de narrowcasting schermen. 

CN 1012878

2. Retour: bij meerdere retouren zijn de bedragen incorrect

Producten kunnen meerdere malen retour worden genomen. Echter, bij het meerdere malen retour nemen weken bedragen af bij sommige producten. Middels een bugfix hebben wij dit probleem opgelost, zodat, ongeacht het aantal keer retour nemen van een artikel, de bedragen correct zijn.  Daarnaast hebben wij met deze fix ook een bug opgelost in het retour nemen van wichtartikelen met gebroken aantallen waarbij niet per regel kon worden geretourneerd. 

CN 1011497

3. Bon kan niet worden gemaild

Bij het kiezen voor de optie "Bon mailen" kwam er een foutmelding naar voren op de POS. Dit probleem hebben wij verholpen middels een aanpassing. 

CN 1011464

4. Marges bij afslaan transactie naar pakbon zijn incorrect

Met deze wijziging hebben wij probleem in de margeberekening gecorrigeerd: Bij het doorzetten van transacties naar pakbon/factuur trad er onverwacht gedrag op bij een combinatie van wichtartikelen met een wichtaantal in de barcode en het vermenigvuldigen van het stukaantal op de bon, dit resulteerde in de weergave van verkeerde marges in het transactieoverzicht en de X-afslag. Dit probleem hebben wij verholpen, de gegevens worden nu juist berekend en juist weergegeven op de rapportage.

CN 1012920

5. Korting over korting gaat niet af

Op de POS ging bij een transactie waarop een kortingsartikel was toegevoegd, en de klant nog recht had op extra korting middels een voucher, de tweede korting niet af. Deze bug hebben wij opgelost: er kan weer korting over korting worden gegeven binnen een transactie.

CN 1016237

6. Retour: retourreden wordt op meerdere regels weergegeven

Bij het retour nemen van een bon, gevolgd door het voortzetten van de transactie door artikelen hier aan toe te voegen werd de retourreden die initieel voor het geretourneerde artikel was ingegeven, ook over de volgende regels weergegeven. Deze bug hebben wij opgelost: de retourreden is enkel zichtbaar bij producten die retour gaan in de transactie. 

CN 1014087

7. Appcrash: logging inbouwen

Met deze wijziging wordt een bugfix doorgevoerd waarbij de POS in een specifiek scenario vastliep: De potentiële plekken in de code die dit scenario konden veroorzaken zijn met deze wijziging geadresseerd.

CN 1008925

8. Actie gaat niet af bij het scannen van een sessieticket

Bij het scannen van een sessieticket werden kortingen niet direct weergegeven op de POS. Na het drukken op de totaalknop werd de korting pas weergegeven. Deze bug hebben wij opgelost, de korting wordt nu zoals gebruikelijk weergegeven tijdens het afslaan van artikelen op de bon, en niet pas nadat er op "Totaal" wordt gedrukt.

CN 1015195

9. Retourname spaarpunten

Het is mogelijk om bij een product op de productkaart in te stellen dat er extra spaarpunten worden uitgegeven bij de verkoop. Hierbij is het ook mogelijk om een looptijd vast te stellen voor het uitkeren van de extra spaarpunten. Echter, bleek dat bij het uitgeven en retour nemen van spaarpunten niet naar de looptijd zoals ingesteld op de productkaart werd gekeken. Dit probleem hebben wij middels een aanpassing opgelost. Eventuele extra spaarpunten zullen bij zowel de verkoop als bij de retourname correct worden geboekt.

CN 1014116

10. Foutmelding op postcode bij klanten uit Luxemburgs

Bij het selecteren van een klant uit Luxemburg bij het aanmaken van een bezorgorder werd er onterecht een foutmelding weergegeven op de POS betreffende een onjuiste postcode. Om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt, hebben wij een aanpassing verricht op de postcodecheck op de POS. 

CN 1016334

ASPOS BACKOFFICE

Rapportages

Functionele wijzigingen

Als onderdeel van de uitbreiding van onze logging, hebben wij in de Telerik Reports logging geïntegreerd.

Bugfixes

Bij het opvragen van de X-afslag voor meerdere dagen werden de bedragen onder "Kas uit" vermenigvuldigd met het aantal dagen waarvoor de rapportages werden opgehaald. Deze bug hebben wij opgelost: de "Kas uit" bedragen worden weer weergegeven zoals deze ook daadwerkelijk zijn.

CN 1015499

2. Printknoppen genereren een error

Bij een aantal rapportages kwam het voor dat de printknop niet functioneerde en bij het gebruik ervan een error werd weergegeven. Dit probleem hebben wij opgelost. Er worden geen errors meer weergegeven. 

Producten

Functionele wijzigingen

Met deze wijziging wordt er een nieuw label geïntroduceerd, genaamd: "Schaplabel A4 10x4 met Volumeinfo". 

Dit label is gebaseerd op het label "Schaplabel-10x4 met volumeinfo" en uitgebreid met de volgende data: 

Om gebruik te kunnen maken van dit label dient er een beveilingsingang voor de desbetreffende gebruikersgroep ingeschakeld te worden, deze ingang heet 'Schaplabel A4 10x4 met Volumeinfo'. 

CN 20428

2. Melding datumselectie

In het winkeltakenmenu en inkoopordermenu hebben wij een aanpassing doorgevoerd ten behoeve van de datumselectie. Als er gefilterd wordt zonder een datum op te geven, of door een periode langer dan één jaar te selecteren zal er in ASPOS een melding verschijnen. 


3. Wijziging schaplabel

Wij hebben een aangepaste labellay-out gemaakt waarop de volgende gegevens worden weergegeven:

Met het gebruikersrecht "Schaplabel T&G A4" wordt deze layout beschikbaar onder het menupunt labels. Door het labeltype "Schaplabel" te selecteren is het mogelijk om dit specifieke label te kiezen als labeltype bij het verwerken van het label. 

Weergave van de labels

CN 19971

4.  Ontvangsten: leverancier niet meer kunnen wijzigen na opslaan van een ontvangst

Bij een opgeslagen ontvangst zonder regels was het mogelijk om de leverancier aan te passen. Na het aanpassen van de leverancier en het toevoegen van regels aan de ontvangst, werden de regels wel opgeslagen maar de header van de ontvangst niet. Om te voorkomen dat zulke, incorrecte ontvangsten tot stand komen, hebben wij een aanpassing verricht. Bij een reeds opgeslagen ontvangst zonder regels is het niet meer mogelijk om de leverancier te wijzigen. 

5. Productgroepen: verbeteren weergave subgroepen

Met deze wijziging zijn er aanpassingen doorgevoerd in het menu "Productgroepen". Bij de weergave van subgroepen werden eerder 3 entries getoond, waardoor er gescrold moest worden om meerdere subgroepen te kunnen zien. Om het gebruiksgemak te bevorderen hebben wij een aanpassing verricht waardoor alle subgroepen worden weergegeven. 

Tevens is de logica in het wijzigen en opslaan van subgroepen aangepast: Voorheen was het niet mogelijk om bewerkingen in meerdere subgroepen uit te voeren zonder de wijzigingen per subgroep op te slaan, dit is gecorrigeerd.

6. Ontvangsten: filter Fiatcode

In de ontvangstmodule is het nu ook mogelijk om ontvangsten te filteren op basis van de fiatcode. Deze filter is te vinden op het tabblad "Extra" in het menupunt "Ontvangsten". 

Als het veld leeg is, zullen alle ontvangsten worden opgehaald. Als het veld wordt gevuld met de waarde "Verwerkt - 1" of enkel "1", worden ontvangsten met fiatcode "Verwerkt - 1" opgehaald. Als dit veld wordt gevuld met "Verwerkt - 2" of "2" dan worden de ontvangsten met fiatcode "Verwerkt - 2" opgehaald.

Belangrijk: Op dit moment is het nog niet mogelijk om te filteren op fiatcode "leeg" hiervoor is een nieuwe item aangemaakt.

Weergave van het nieuwe filter

7. Aanmaken labels: check op voorraad en status

In Buizerd hebben wij een nieuwe instelling geïntroduceerd waarmee bij een prijswijziging op basis van recente status of voorraad werd bepaald of er labels klaargezet moeten worden. Echter, hebben wij ervoor gekozen om deze instelling in tweeën te splitsen:

Dus, waar bij de eerste instelling, [LabelOnPriceChPeriodSgps], een controle plaatsvond op zowel de voorraad en recente status, wordt er nu enkel nog gecontroleerd op recente status. Met de nieuwe instelling [LabelOnPriceChStock] kan worden aangegeven of er naast de controle op de SGPS.LastMutationDate ook een controle moet plaatsvinden op een voorraad van 0 of lager. 

De instelling staat standaard op "False" waarmee deze check niet af gaat, door de instelling [LabelOnPriceChStock] op "True" te zetten gaat er een check af op een een voorraad van 0 of lager.  


Voorbeeld 1:


Product heeft geen SGPS en een negatieve voorraad: 


Product heeft een SGPS buiten het aantal dagen X en een negatieve voorraad: 


Product heeft een SGPS binnen het aantal dagen X en een negatieve voorraad:


Product heeft een SGPS binnen het aantal dagen X en een voorraad van 0: 


Product heeft een SGPS binnen het aantal dagen X en een voorraad hoger dan 0: 


Voorbeeld 2:


Product heeft geen SGPS en een negatieve voorraad: 


Product heeft een SGPS buiten het aantal dagen X en een negatieve voorraad: 


Product heeft een SGPS binnen het aantal dagen X en een negatieve voorraad:


Product heeft een SGPS binnen het aantal dagen X en een voorraad van 0: 


Product heeft een SGPS binnen het aantal dagen X en een voorraad hoger dan 0: 

CN19768

Bugfixes

Bij het verwerken van een ontvangst dient er, mits de instellingen correct zijn, een pop-up tevoorschijn te komen met de vraag of er labels afgedrukt moeten worden. Echter, bleek dit niet altijd het geval te zijn. Middels een fix hebben wij deze bug opgelost en zal de pop-up tevoorschijn komen als de volgende instellingen correct worden ingesteld:

Belangrijk: Wanneer gebruik wordt gemaakt van de instelling [RecvMakeLabelsForNewOnly] zullen labels enkel worden aangemaakt voor producten waarvan een inkoop/ontvangststatus bekend is en de voorraad >0 is. 

CN 1007493

2. Ontvangsten: gegevens niet correct weergegeven

Bij het toevoegen van nieuwe regels aan een ontvangst werden data als "V. aantal" en "Totaal Prijs" niet correct weergegeven. De gegevens versprongen over de regel. Om dit op te lossen hebben wij een aanpassing verricht waarmee de juiste gegevens op de juiste plek op de regels worden weergegeven.

3. Acties: selecteren in bulk

Bij het selecteren van meerdere acties door de "selecteer alles" optie, en het klikken op de optie "Wijzigen" werden acties waarvan de looptijd is verstreken maar wel actief zijn ook geselecteerd maar niet weergegeven. Dit, ondanks dat er enkel gefilterd is op acties met een specifieke looptijd welke actief zijn. Middels aan bugfix hebben wij dit opgelost: enkel acties die voldoen aan de filter zullen worden geselecteerd en aangepast .

4. Schaplabels: gegevens verschuiven bij aanmaken meerdere labels

Bij het uitdraaien van een specifiek schaplabel in de formaten A4, A5 en A6 verschoven de marges over de pagina's. Deze bug hebben wij opgelost, de juiste marges worden behouden bij het afdrukken van meerdere labels tegelijkertijd.

CN 1014090

5. Besteladvies: inkoopaantal incorrect

Bij het berekenen van een besteladvies werden het bestel- en inkoopaantal niet correct opgehaald. Dit hebben wij opgelost middels een bugfix: de juiste aantallen worden weer opgehaald bij het berekenen van een besteladvies.

CN 1013364

Instellingen

Functionele wijzigingen

Voorheen was het mogelijk om in het menupunt "NarrowCasting]" op winkelniveau de filmpjes van het hoofdkantoor te wijzigen wanneer de gebruiker de rechten had om narrowcasting filmpjes toe te voegen/ te wijzigen. Om te voorkomen dat filmpjes die op hoofdkantoorniveau zijn toegevoegd lokaal gewijzigd kunnen worden hebben wij een aanpassing doorgevoerd.  

Nu kunnen lokale gebruikers met de bovengenoemde rechten alleen hun eigen, lokaal aangemaakte filmpjes wijzigen en verwijderen. De filmpjes die toegevoegd zijn door het hoofdkantoor worden nog wel getoond, maar zijn niet meer in te zien, te wijzigen, of te verwijderen. 

CN 15944

Klanten

Functionele wijzigingen

In het menupunt "Klantmailing" hebben wij wijzigingen doorgevoerd op de financiële en normale Excel exports. Aan de rapporten hebben wij de volgende nieuwe kolommen toegevoegd:

Met deze wijziging vindt er een uitbreiding plaats op de zowel de financiële als de normale excel exports in het menu 'Klantmailing', waarbij de volgende nieuwe kolommen zijn toegevoegd: Klantvelden (CF_klantveldcode), campagnes (per kolom de naam van de campagne met een blanco kolom bij een opt-out, en een V in de kolom bij een opt-in), adrestype (Bedrijfsnaam, ter attentie van, straat, postcode/woonplaats, land, elk datatype heeft een eigen kolom), aangemaakte vouchers  (op basis van campagnes/events). 

CN 20852

2. Klantbeheer: klantgroep "Centraal" word weergegeven in plaats van de klantgroep

In het menupunt "Klantbeheer" hebben wij een aanpassing doorgevoerd zodat in de kolom "Groep" de daadwerkelijke klantgroep waar de klant in zit wordt weergegeven. Voorheen werd bij sommige klanten als klantgroep "Centraal" weergegeven, terwijl bij het openen van de klant wél een klantgroep werd weergegven. Om ervoor te zorgen dat accurate gegevens worden weergegeven hebben wij ervoor gezorgd dat de klantgroep waar de klant in zit wordt weergegeven. Dit, ongeacht op welk niveau de klant is aangemaakt. 

Weergave kolom "Groep"

CN 19768

3. Klantselectie: uitbreiden met klantvelden en campagnes

In het menupunt "Klantmailing" hebben wij een nieuwe pagina toegevoegd waarbij de klantselectie uitgebreid kan worden met klantvelden en campagnes. Op de vierde pagina ("Klantparameters") is het nu mogelijk om klantvelden en campagnes toe te voegen door op "Toevoegen" te klikken in het zijpaneel. Na het klikken hierop, zal er een pop-up verschijnen waarvandaan de selecties kunnen worden uitgevoerd.

CN 20852

4. Klantorder: knop vrije voorraad controle

In ASPOS is het nu mogelijk om tijdens het aanmaken van een klantorder alvast te controleren of er voldoende voorraad is op de leverende vestiging. Normaliter kon deze controle pas uitgevoerd worden nadat de klantorder is aangemaakt en wordt verwerkt. Om op voorhand al te kunnen controleren of er wel voldoende vrije voorraad beschikbaar is bij de leverende vestiging, hebben wij een knop in de klantorder zelf geïntroduceerd. 

Deze knop is te gebruiken als het gebruikersrecht "Klantorder vrije-voorraadcheck" is toegevoegd aan de beveiligingsgroep waar de gebruiker aan is gekoppeld. Als dit recht is toegekend, krijgt de gebruiker tijdens het aanmaken van een klantorder de knop "Controleer vrije voorraad" te zien. Initieel zal de knop uitgegrijsd worden weergegeven. Pas nadat het vinkje "Bezorgen" is aangezet zal de knop ook gebruikt kunnen worden. 

Weergave knop "Controleer vrije voorraad"

Als er op het tabblad "Bezorgen" een bezorgvestiging is ingevuld, zal na het klikken op deze knop worden gecontroleerd of er in deze vestiging voldoende voorraad is om de klantorder af te handelen. Als er geen bezorgvestiging is ingevuld zal de bezorgvestiging worden bepaald aan de hand van de ingegeven bezorggebieden. 

Als er voldoende voorraad is zal ASPOS dit kenbaar maken doormiddel van een melding boven in beeld die aangeeft dat er voldoende voorraad is.

Weergave melding voldoende voorraad

Als er van één of meerdere producten niet voldoende vrije voorraad is bij de leverende vestiging, zal er een pop-up in beeld verschijnen (dezelfde die in beeld komt bij het verwerken van de order) met een overzicht van welke producten er onvoldoende vrije voorraad is. 

Weergave pop-up "Onvoldoende vrije voorraad"

Deze controle werkt hetzelfde als de controle die af gaat bij het verwerken van de order en zal daarom ook producten van de controle uitsluiten op basis van de instelling [CustProcExclProdStockNr]. 

Bugfixes

De rapportages "Picklijst" en "Verzamel picklijsten" werden niet weergegeven bij het selecteren van de optie "Tonen" vanuit het menupunt "Klantorders". Deze bug hebben wij opgelost: beide rapportages worden weer weergegeven. 

CN 1012800

2. Bij deblokkeren contact moet reden blokkade worden aangegeven

Bij het deblokkeren van een contact vanuit het menupunt Klantbeheer werd er om een reden voor blokkade gevraagd. Deze bug hebben wij opgelost gezien bij het deblokkeren geen reden aangegeven hoeft te worden. 

3. Klantorders: contextmenu werkt niet als verwacht

In het contextmenu (rechtermuisknopfunctie) in het klantordermenu hebben wij een wijziging doorgevoerd. De menupunten die worden opgehaald bij het gebruik van de rechtermuisknop zijn nu afhankelijk van de gebruikersrechten van de ingelogde gebruiker.

Daarnaast was het contextmenu beperkt tot een maximum aantal menupunten die konden worden weergegeven. Dit, gezien het maximaal aantal karakters van 250 bij de instelling die hiervoor gevuld moet worden. Om gebruik te kunnen maken van meer menupunten hebben wij naast de instelling [CustOrdShowContextMenu] een tweede instelling toegevoegd: [CustOrdShowContextMenu2]. Door de ID's van de desbetreffende securitydoors (komma gescheiden) in te voeren in deze instellingen kan worden aangegeven welke menu's zichtbaar zijn na het klikken met de rechtermuisknop op een klantorderregel. De volgorde van deze menu's wordt bepaald op basis van de volgorde waarin de securitydoors zijn ingegeven in de instellingen.

Ook hebben wij een nieuwe securitydoor aangemaakt voor het aanmaken van KLB labels bij klantorders, "Labels voor klantorder maken". Dit recht is losgetrokken van het gebruikersrecht voor het tonen van rapportages bij klantorders. Dit recht wordt daarom ook automatisch toegevoegd aan de beveiligingsgroep als deze het recht voor de rapportages bij klantorders al heeft. 

De volgende ID's kunnen worden gebruikt om de functie(s) te activeren:

4. Klantorders: foutmelding bij opnieuw aanmelden order bij TransSmart

Bij het opnieuw aanmelden van een order bij TransSmart verscheen er een foutmelding en kon de order niet nogmaals aangemeld worden bij TransSmart. Middels een wijziging hebben wij dit aangepast. Klantorders kunnen weer opnieuw aangemeld worden bij TransSmart.

CN 1012740

5. Memo's niet weergegeven op de klantorder rapportage 

Als er in een klantorder een te lange memo werd toegevoegd, werd deze niet weergegeven op de rapportage die werd uitgedraaid. Dit hebben wij opgelost: memo's worden weer getoond op de rapportage naar hetgeen dat in de klantorder is ingevuld.

CN 1013892

ASPOS PDA

Functionele wijzigingen

---Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--

WEBSHOP

Functionele wijzigingen

---Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--

SERVICES

Functionele wijzigingen

Wij hebben een aantal wijzigingen doorgevoerd in REST met betrekking tot het aanmaken van customer-fields. Wanneer een customer-field wordt aangemaakt, wordt deze nu altijd aangemaakt op het hoogste niveau in plaats van het niveau waarop de call wordt uitgevoerd.

Het volgende hebben wij doorgevoerd bij de endpoints:


2. Restservices voor het aanmaken, opvragen en muteren van een pickbatch

Met deze wijziging zijn er vijf nieuwe NEXT endpoints toegevoegd onder de naam /api/pick-batches ter voorbereiding van de pickbatch functie. 

De volgende functionaliteiten en properties zijn toegevoegd:

Properties: 

Functionaliteit: 


CN 19956

3. Expand op CustomerContacts bij endpoint cards

Het is nu mogelijk om bij de GET/api/customer-contacts/ endpoints ook alle cards (klantkaarten) van een contactpersoon op te vragen. Dit kan worden gedaan middels de expand parameter "cards". Alle kaarten die gekoppeld zijn aan de opgevraagde contactpersoon worden dan opgehaald. 

Ook worden nu alle klantpunten opgehaald van de opgevraagde contactpersoon. Op het veld "totalBonusPoints" bij het customer-contact wordt het puntenaantal getoond. 

CN 14085

4. EVL Services: logging

In kader van het uitbreiden van onze logging, hebben wij logging toegevoegd aan de EVL service van ASPOS.

5. Transport velden vullen vanuit Rest

Bij de CustomerOrders endpoints hebben wij een aantal nieuwe velden toegevoegd. Deze velden kunnen gebruikt worden om de transportgegevens van een order aan te geven en door te zetten. 

De volgende velden zijn hiervoor toegevoegd in REST: 


Weergave velden op het tabblad "Bezorgen" in de klantorder die nu vanuit Next gevuld kunnen worden

Belangrijk:


6. Rest: niet toestaan dat er dubbele extensions kunnen worden meegegeven bij Post CustomerOrders

Bij het POST/api/customer-orders endpoint is een validatie toegevoegd: een customer-order met dezelfde extension kan niet aangemaakt worden. 

7. Customercontact als filter toevoegen in CustomerCards

Bij het endpoint GET/api/customer-cards is het nieuwe filter "CustomerContactId" toegevoegd. Met deze filter is het nu ook mogelijk om alleen de passen van een bepaald contactpersoon op te vragen in plaats van alle passen van alle klanten of alle passen van een bepaalde klant. 

CN 14085

8. Endpoint bij Customer events Patch / Export op user & total

De volgende aanpassingen hebben wij verricht ten behoeve van customer-events:


9. Post transaction aanpassing

Het is nu mogelijk bij het endpoint POST/api/transactions/Commit om betaalsoorten te gebruiken waarbij het saldo van de klant wordt af,- of bijgeboekt. Hiervoor is een klant op de transactie verplicht. 

Een transactie hoeft nu niet meer per se producten te bevatten, maar kan bijvoorbeeld nu ook alleen betalingen bevatten.

CN 20347

10. Transactie rapport op kunnen vragen via de Rest API

Bij het endpoint POST​/api​/reports​/Generate is het nu mogelijk om de volgende transactie rapportages op te vragen:

CN 21249