Mei 2021

VERSIE: 6.0.20210506.1 of hoger.

INHOUDSOPGAVE

ALGEMEEN

Functionele wijzigingen

RFC 14871

Om het werken via een 4G-Backup soepeler te laten verlopen hebben wij binnen ASPOS een Token functie geïmplementeerd. Op het moment dat de POS wordt gestart, vanaf een IP adres dat in ASPOS is gewhitelist, wordt er lokaal een token opgeslagen. Deze token wordt telkens opnieuw gegenereerd en is zeven dagen geldig. 

De token wordt opgeslagen in de map:

Als het internet in de winkel wegvalt of omschakelt naar 4G, en de POS wordt opgestart vanaf een IP adres dat niet gewhitelist is, zal er een validatie op de token plaatsvinden. Hierdoor kan de POS "gewoon" online door blijven werken ongeacht of het netwerk bekend is of niet. Dit gebeurt ook als de POS niet wordt herstart.

In het geval dat de token verlopen is, of het IP adres in de token niet meer overeen komt met het IP adres dat bekend is in ASPOS, komt de volgende melding naar voren bij het opstarten van de POS:


Melding POS bij verlopen token of onbekend IP adres

Bugfixes

-- Geen noemenswaardige wijzigingen-- 

ASPOS KASSA

Functionele wijzigingen

RFC 18660

Als vervolg op de wijzigingen die in april hebben plaatsgevonden ten behoeve van de kassabon, zijn er weer wijzigingen doorgevoerd. Bij de verkoop van samengestelde artikelen wordt nu de kassaomschrijving getoond in plaats van de reguliere omschrijving. Dit geldt ook bij retourname van een bon. Daarnaast is er een fix uitgebracht voor het weergeven van speciale karakters op de bon, deze worden nu ondersteund. 

2. Meertaligheid fase 1: Fysieke kassabon vertaalbaar maken 

RFC 18299

De mogelijkheid om de kassabon te vertalen naar de ingestelde taal van de klant geïntroduceerd. Hiermee wordt de fysieke bon vertaald in de taal die bij de klant is ingesteld.

4. Stuksartikelen met een wichtbarcode

RFC 19879

Een aanpassing doorgevoerd in de POS zodat met de storesetting [POSPriceByBarcode] op "False" standaard het gewicht uit de barcode wordt gehaald ongeacht het producttype (wicht of product). 

Bij het scannen van artikelen wordt nu middels deze setting het gewicht uit de barcode gehaald in plaats van de prijs van het artikel. 

Wichtbarcode bij producttype "Product" 

Bugfixes

Ticket 961223

Een fix doorgevoerd met betrekking tot het logo op de kassabon die wordt weergegeven op de POS. Wanneer een product wordt geretourneerd, verdwijnt het logo nu tot de transactie is afgerond. 

2. Narrowcasting werkt niet

Ticket 983593

Het narrowcasting scherm bleef hangen op "Wachten op Connectie". Middels een aanpassing hebben wij deze bug opgelost en werkt het narrowcasting scherm weer naar behoren. 

3. Verdeling korting transactie met klantorder op de POS

Bij het ophalen van een klantorder, gevolgd door een toevoeging van actieartikelen werd de korting ook verdeeld over het artikel dat reeds besteld is via de kiosk. Gezien het bestelde artikel een vastgezette prijs bevat, is dit niet de bedoeling. Met een aanpassing hebben we dit punt gecorrigeerd. Hiermee worden kortingen enkel verdeeld over artikelen die handmatig via de POS zijn toegevoegd. 

4. Fysieke kassabon toont verkeerde omschrijving actie

Ticket 984403

De fysieke kassabon gaf de verkeerde omschrijving weer als er korting voorkwam op een transactie. In plaats van de kassaomschrijving werd de actieomschrijving weergegeven. Met een aanpassing die wij hebben doorgevoerd is dit gecorrigeerd en wordt de kassaomschrijving weergegeven op de bon. 

ASPOS BACKOFFICE

Rapportages

Functionele wijzigingen

--Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

--Geen noemenswaardige  wijzigingen--

Producten

Functionele wijzigingen

RFC 19492

Voor Top1Toys hebben wij nieuwe labels op A6, A5 en A4 formaat geïntroduceerd. De labels zijn te vinden onder de groep "Schaplabels" onder de namen:

Om de labels te kunnen afdrukken, moet een ingang op de beveiligingsgroep worden ingericht. Dit gebeurt als volgt:

Bugfixes

Ticket 983619

Bij het mailen van de inkooporder werden door een bug bijlagen niet meegestuurd bij het mailen van de inkooporder. Dit is opgelost, bijlagen worden nu weer netjes toegevoegd aan de mails betreffende inkooporders. 

2. Labeltype wordt niet overgenomen bij aanpassen schaplocatie

Ticket 982407

Bij het aanpassen van de schaplocatie van een artikel via de PDA werd het correcte labeltype niet overgenomen. Onder het correcte labeltype verstaan wij het labeltype dat bekend is op de productkaart. Met een aanpassing hebben wij ervoor gezorgd dat het correcte labeltype wordt overgenomen als de schaplocatie van een artikel wordt aangepast via de PDA. 

3. Korting wordt niet getoond bij de leverancier

Ticket 982431

De leverancierskorting werd wel geïmporteerd, maar niet getoond bij het openen van de leveranciers. Middels een aanpassing hebben wij dit opgelost, en wordt de korting weer weergegeven. 

4. Bestelformule niet overnemen bij verplaatsen artikel naar HK

Ticket 983869

Bij het verplaatsen van een lokaal artikel naar centraal niveau, werd de bestelformule overgenomen. Met de aanpassing die wij hebben doorgevoerd wordt de bestelformule niet meer overgenomen wanneer een lokaal artikel wordt overgenomen naar het centrale niveau. 

Gebruikers

Functionele wijzigingen

--Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

--Geen noemenswaardige  wijzigingen--

Menu's kassa

Functionele wijzigingen

--Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

--Geen noemenswaardige wijzigingen--

Instellingen

Functionele wijzigingen

--Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

--Geen noemenswaardige wijzigingen--

EVL Beheer

Functionele wijzigingen

--Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--

Financieel

Functionele wijzigingen

--Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

--Geen noemenswaardige wijzigingen--

Klanten

Functionele wijzigingen

RFC 17513

Voor onze klant Avonturia hebben wij een aanpassing doorgevoerd op de factuurlay-out. De volgende aanpassingen zijn hiervoor uitgevoerd:

Bugfixes

Bij het aanmelden van meerdere klantorders bij TransSmart (vervoerders) werd de vervoerdersinformatie niet opgeslagen in de pakbon. Met een aanpassing die wij hebben doorgevoerd, is het momenteel ook mogelijk om informatie omtrent de vervoerders terug te zien op het tabblad "Pakbonnen" in de klantorder.


De verzendgegevens die zichtbaar zijn op het tabblad "Pakbonnen"

2. TransSmart URL neemt '~' mee

Bij het samenstellen van de TransSmart URL werd de '~' meegenomen in de URL, hierdoor werkte de link niet. Met een fix hebben wij dit opgelost en verwijst de link naar een geldige pagina. 

Vestigingen

Functionele wijzigingen

---Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

-Geen noemenswaardige wijzigingen--

Acties

Functionele wijzigingen

---Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

-Geen noemenswaardige wijzigingen--

Kas- en kluisbeheer

Functionele wijzingen

---Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

Ticket 980599

De rapportage van de lade telling X-afslag gaf een deel van de tekst op de rapportage door elkaar heen weer. Hierdoor waren bepaalde gegevens niet af te lezen van de rapportage. Met een aanpassing hebben wij dit opgelost, en worden de gegevens weer correct weergegeven. 

Rapportage Lade telling X-afslag

WIFI ASPOS

Functionele wijzigingen

---Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--

SELFCHECKOUT

Functionele wijzigingen

Om medewerkers een signaal te kunnen geven betreffende benodigde hulp of een controle op de selfcheckout hebben wij een ondersteuning voor Philips Hue lampen geïmplementeerd. Om hier gebruik van te kunnen maken, dient er een lamp geïnstalleerd te worden bij de selfcheckout, en een lamp bij de medewerkerskassa. De lampen zijn initieel wit, maar kleuren blauw of oranje als er assistentie van een medewerker nodig is. Dit gebeurt zowel bij de medewerkerskassa als bij de selfcheckout. 

De kleuren hebben de volgende betekenis:


Bugfixes

WEBSHOP

Functionele wijzigingen

RFC 17236

Ten behoeve van een RFC hebben wij een aanpassing verricht in de ChannelEngine koppeling. Waar voorheen retouren direct werden doorgezet naar ChannelEngine, vindt er nu allereerst een controle plaats op eventuele vooraanmeldingen. Als er nog vooraanmeldingen bekend zijn, wordt de retour hierop verwerkt. Als er geen vooraanmelding bekend is, wordt er een retour aangemaakt in ChannelEngine.

Bugfixes

Ticket 983334

Binnen ChannelEngine kregen matrix producten geen parent mee terwijl deze wel was ingesteld. Met een aanpassing hebben wij dit punt opgelost en krijgen matrix producten nu altijd een parent mee. 

SERVICES

Functionele wijzigingen

In de giftcardservice hebben wij een aanpassing geïntroduceerd voor de check op het werkstation. Bij nieuw ingevoerde configuraties vindt er een controle plaats of de invoer al bestaat. Als de invoer volledig overeen komt met een reeds bestaande invoer, wordt er een nieuwe config aangemaakt. Als er slechts één veld afwijkt, wordt er een nieuw ID aangemaakt. 

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--