NACHTEGAAL
VERSIE: 6.0.2022Nachtegaal
INHOUDSOPGAVE
ALGEMEEN
Verbeteringen
Time-out ASPOS en Adyen
Doordat de time-out waarden van ASPOS en Adyen niet overeen kwamen ontstonden er problemen in de communicatie. Dit hebben wij verholpen door de time-out van ASPOS aan te passen naar 151.
CN 1083320
ASPOS SELF-CHECKOUT
Functionele wijzigingen
Instelbaar maken betaalopties Afrekenen bij de kassa en Afrekenen met cadeaukaart
Wij hebben de opties "Afrekenen bij de kassa" en "Afrekenen met cadeaukaart" instelbaar gemaakt op de SCO. Dit, met het inzicht op winkels waarbij enkel zelfscankassa's gebruikt worden of zullen worden en winkels waarbij het niet mogelijk is om met een cadeaukaart af te rekenen. De betaalopties kunnen worden ingesteld in de XML van het werkstation. Hiervoor zijn de instellingen [SCOPayAtPOS] en [GiftCardEnabled]: als de instelling op "True" wordt gezet, zal de optie worden getoond. Als de instelling op "False" staat zal de betreffende betaaloptie niet worden getoond.
[SCOPayAtPOS]
"True": de knop “Afrekenen bij de kassa” wordt standaard getoond op de SCO
"False": de knop “Afrekenen bij de kassa” wordt standaard niet getoond op de SCO. Deze wordt pas getoond als er een medewerkerscontrole is geweest of wanneer de pin betaling mislukt.
[GiftCardEnabled]
"True": de knop “Afrekenen met cadeaukaart” wordt standaard getoond op de SCO
"False": de knop “Afrekenen met cadeaukaart” wordt standaard niet getoond op de SCO
Deze nieuwe instellingen zijn niet verplicht. Wanneer deze niet zijn gevuld zal voor de instelling [SCOPayAtPOS] worden teruggevallen op de waarde "True" en bij de instelling [GiftCardEnabled] zal er worden gekeken naar de instellingen van de GCConfigID's: als er config ID's gevuld zijn wordt er bepaald of de knop getoond moet worden.
Als beide knoppen zijn uitgeschakeld zal er na het klikken op "Betalen" direct worden doorgegaan naar het pinscherm. Er wordt dus geen tussenscherm meer getoond voor het selecteren van een betaaloptie.
CN 22058
2. Verkoop E-vouchers
Aan de SCO is het vanaf heden mogelijk om E-vouchers van de providers ICP en Intersolve te verkopen. Om hier gebruik van te maken dient de EvoucherService te worden geconfigureerd.
Verder moeten de volgende geavanceerde instellingen worden gevuld (afhankelijk van de provider waarmee gewerkt wordt):
[ICPVoucherApiKey]: ApiKey voor aanmaken van ICP vouchers in de voucherService
[IntersolveVoucherApiKey]: ApiKey voor aanmaken van Intersolve vouchers in de voucherService
Voor elke E-voucher moet een product aangemaakt worden in ASPOS. Deze producten moeten voldoen aan de volgende eisen:
De EAN van de E-voucher die bekend is bij de provider moet toegevoegd worden
Het product moet van het producttype "E-Voucher" zijn
Bij het product moet het productveld "Voucher Supplier" worden toegevoegd. Hier moet aangegeven of deze via "Icp" of "Intersolve" loopt. De waarde is niet hoofdletter gevoelig.
De touchknoppen voor de E-vouchers moeten worden aangemaakt.
Het activeren van de E-voucher gebeurt pas nadat de betaling gelukt is, daarna wordt de E-voucher afgedrukt.
Weergave van de melding voor de activatie van een E-voucher
Als er tijdens de activatie iets mis gaat, zal de SCO over gaan op het controlescherm. Als er HUE lampen zijn aangesloten op de SCO kleuren deze oranje als indicatie dat er een controle plaats moet vinden. Nadat de medewerkerspas is gescand in het scherm komen er twee knoppen beschikbaar: één om de bon uit te printen en één om de SCO weer vrij te geven.
Weergave van het controlescherm bij E-voucher:
CN 24542
Verbeteringen
Productveld wordt genegeerd
Wanneer het productveld "Verkoopbaar aan SCO" op "Nee" staat, mag een product niet aan de SCO verkocht worden. Echter, werd dit productveld genegeerd en konden producten waarbij dit veld van toepassing was wel verkocht worden aan de SCO. Deze bug hebben wij verholpen: als het productveld "Verkoopbaar aan SCO" op "Nee" staat, zal het product niet verkocht kunnen worden aan de SCO.
LET op!!
De code van het productveld moet zijn SalableSCO.
ASPOS KASSA
Functionele wijzigingen
Prijsinfo: Weergave prijzen
Bij het ophalen van productinformatie middels de knop "Prijsinfo" wordt er voortaan gekeken naar het eerstvolgende niveau in de winkelboom als het product geen status heeft op de betreffende winkel. Voorheen werd direct de informatie opgehaald van het allerhoogste niveau.
CN 21158
2. Transacties: Benaming "Wisselgeld" bij corrigeren betaling
Bij het corrigeren van een betaling op de POS werd er "Wisselgeld -€X" getoond. Om ervoor te zorgen dat het voor de gebruiker duidelijker is dat hier geld uitgekeerd moet worden aan de klant hebben wij deze omschrijving aangepast naar "Wisselgeld". Wanneer de klant nog moet betalen wordt er "nog te betalen" getoond in plaats van "Wisselgeld".
CN 1083380
3. Transacties: Details tonen
Wij hebben aan de pop-up van het transactieoverzicht de knop "Details" toegevoegd waarmee het vanaf heden mogelijk is om net als in de backoffice details met betrekking tot de transactie direct te kunnen weergeven. Dit detailoverzicht bestond reeds in de POS onder de knop "Historie"/"Details" en wordt nu dus ook getoond vanuit "Transacties".
Naast het toevoegen van de knop om de transactie informatie in te zien hebben wij ook een aantal aanpassingen verricht op het reeds bestaande scherm:
De NAW-gegevens van de klant worden getoond
De ladegegevens worden voortaan getoond onder het transactienummer
De labels "Omschrijving" en "Bedrag" worden niet meer getoond onder het kopje "Betalingen"
Verder hebben wij in het transactieoverzicht het volgende aangepast:
De kolom "Status" is verwijderd
De kolom "Klant" toont voortaan de klantcode in plaats van het OID
Weergave van de transactiedetails
CN 22161
4. Bonprinter Metapace T-3
Met deze wijziging hebben wij ondersteuning gebouwd voor de Metapace T-3II bonprinter. Om gebruik te maken van deze printer dient gebruik gemaakt te worden van de V3 lay-out van de POSReceiptVersion.
Tevens is de manier waarop ASPOS kijkt naar de standaardvolgorde van de bonprinter gewijzigd, de volgorde wordt nu op de volgende manier bepaald:
Windows standaard printer waarvan de naam begint met de instelling PreferedPrinter in ApplicationSettings.config (standaard 'EPSON T')
Printer waarvan de naam begint met de instelling PreferedPrinter in ApplicationSettings.config (standaard 'EPSON T')
Windows standaard printer waarvan het model ondersteund wordt
Printer waarvan het model ondersteund wordt
Windows standaard printer
Weergave van de bon
CN 14934
5. Klanten: Benoeming veld "Toevoeging"
Om duidelijker te maken dat in het veld naast "Huisnummer" een toevoeging kan worden ingegeven hebben wij een aanduiding toegevoegd voor het veld. Naast het veld voor "Huisnummer" staat vanaf heden "Toevoeging" zodat voor de gebruiker duidelijk is dat hier een toevoeging ingevuld kan worden. Deze aanpassing hebben wij op zowel het tabblad "Klant" als het tabblad "Contacten" doorgevoerd.
CN 24047
6. POS offline zetten middels touch knoppen
Wijziging doorgevoerd in de POS zodat de POS naast de bekende toetsencombinaties voor geforceerd offline en online gaan nu ook met de toetsencombinaties [CTRL]+Q en [CTRL]+W offline en online gezet kan worden. Dit, om op de POS touch knoppen aan te kunnen maken waarmee de kassa offline en online gezet kan worden.
Deze nieuwe toetsencombinaties zijn geïmplementeerd naast de bestaande toetsencombinaties.
Dus voor het geforceerd offline zetten van de kassa kan er nu gebruik worden gemaakt:
[CTRL]+[SHIFT]+[F9]
[CTRL]+[Q]
En voor het online zetten van de kassa kan er nu gebruik worden gemaakt van:
[CTRL]+[F9]
[CTRL]+[W]
Weergave van de aangepaste melding verbroken verbinding
CN 25571
7. Vertalingen
Er ontbraken nog een aantal Franse vertalingen op de POS, deze hebben wij toegevoegd.
CN 24918
8. Melding communicatiefout EVL
Wijziging doorgevoerd in de POS zodat er een duidelijke melding komt als er een communicatiefout met EVL optreed bij het afronden van een transactie. Ook wordt er bij de transactie in het transactiebeheer een extensie geplaatst waarin staat hoeveel punten nog op- of afgeboekt moeten worden. Deze melding wordt ook weggeschreven in het beveiligingslog onder de ingang "Waarschuwingen.
CN 23310
Verbeteringen
Acties: Mixmatch acties gaan niet altijd af
Op de POS gingen in sommige situaties acties van het type Mixmatch en wichtacties niet af. Deze bug hebben wij verholpen.
CN 1084113
2. Transacties: Wisselgeld incorrect
Bij het uitvoeren van een retourtransactie werd er een incorrecte waarde voor het wisselgeld getoond op de POS. Dit hebben wij gecorrigeerd door de invoer die door de gebruiker wordt opgegeven na het klikken op "Totaal" te negeren zodat het correcte bedrag wordt getoond.
CN 1084286
3.Fout bij het aanslaan van een product
Wij hebben een probleem opgelost welke optrad bij het aanslaan van een product wanneer de POS offline was. Hierbij traden fouten op welke wij hebben verholpen.
CN 14394
4. Kassabon: "Uitgesloten voor spaarpunten"
De melding "Uitgesloten voor spaarpunten" werd getoond bij producten die hier niet van zijn uitgesloten op de V3-kassabon. Deze bug hebben wij verholpen: deze melding wordt enkel getoond als producten daadwerkelijk uitgesloten zijn van spaarpunten.
CN 1086085
5. Initialisatie gebruikers
Wij hebben een bug opgelost die optrad bij het initialiseren van de gebruikers lijst in de POS als het vinkje "inloggen per bon" aan staat.
CN 1086800
6. Handtekening bij retour niet getoond op de bon
Met deze wijziging hebben wij een bug opgelost voor de V3 lay-out van de kassabon: Bij het retournemen van een artikel verscheen bij het printen van de bon geen handtekeningslijn voor het akkoord van de klant.
Weergave van de bon met handtekeningslijn
CN 14934
7. Klanten: zoeken geeft foutmelding
Als er op de POS werd gezocht naar klanten en er geen resultaten gevonden konden worden werd er een foutmelding getoond. Dit hebben wij aangepast: er wordt nu een melding getoond met de tekst "Geen klanten gevonden" als er geen klanten uit de zoekopdracht voortvloeien.
CN 1087171
8. Acties: Klantkorting met wichtproducties werken niet
Wij hebben een bug opgelost in de kortingsberekening zodat een klantkorting op de POS weer werkt met wichtproducten.
Belangrijk: Om wicht acties goed te laten werken met mixmatch acties moet de actie van het type "product van-voor" niet actief zijn.
CN 1088016
9. Acties: Geen korting op goedkoopste product
Bug gefixed zodat de actie mixmatch met korting op het goedkoopste product juist af gaat als het verplichte product een 0 prijs heeft.
CN 1088916
10. Retourneren dimensieproducten
Wij hebben een bug opgelost die optrad bij het retourneren van dimensieproducten. Hierbij werd geen rekening gehouden met het juiste aantal decimalen.
CN 1087372
ASPOS BACKOFFICE
Rapportages
Verbeteringen
X-afslag: gemiddeld aantal artikelen wordt niet getoond
Op de rapportage X-afslag werd het gemiddeld aantal gekochte artikelen per klant niet weergegeven. Deze bug hebben wij opgelost.
CN 1083105
2. Journalen: rapport wordt niet getoond
Het rapport "Journalen" werd niet getoond, deze bug hebben wij opgelost.
Producten
Producten
Functionele wijzigingen
Prijslijsten: Vertalen omschrijving
Vanaf heden is het net als in het menupunt "Productbeheer" mogelijk om de omschrijving van prijslijsten te vertalen middels een knop. Bij het opgeven van een omschrijving voor een prijslijst kan de knop "Vertaling" worden aangeklikt hiervoor. Na het klikken op deze knop zal er een vertaling plaatsvinden en het resultaat hiervan worden getoond.
Belangrijk: deze functionaliteit kan alleen worden gebruikt als de geavanceerde instelling [Multilanguage] op "True" staat.
CN 24918
2. Labels: Schaplabel Klein
In versie Meerkoet hadden wij een aantal aanpassingen doorgevoerd op het schaplabel "Schaplabel klein". In het verlengde hiervan hebben wij nog een aanpassing verricht, namelijk het tonen van de numerieke barcode onder de scancode.
Weergave van het label
CN 24768
3. Bestelportaal: Aanpassing bepaling modulecode
Wij hebben een aanpassing verricht in het menupunt "Bestelportaal" waarbij de modulecode die wordt getoond in de kolom "MC" nu elders wordt opgehaald. Voorheen werd dit veld overgenomen vanuit het productveld ModuleCode. Vanaf heden wordt dit veld gevuld met het tweede cijfer van de locatiecode die is ingevuld bij het product. Als er geen locatiecode is ingevuld zal het veld leeg worden gelaten.
CN 24883
4. Productbeheer: Het leeg kunnen maken van velden middels de productimport
Om middels de 2-fasen productimport ook velden leeg te kunnen maken bij een product hebben wij een aanpassing doorgevoerd. Vanaf heden is het mogelijk om een veld leeg te maken door in het Excelbestand de waarde #**# in te vullen in het betreffende veld.
De volgende velden kunnen hierbij leeg worden gemaakt:
Tweede omschrijving
Internet omschrijving
Subgroep (als de instelling [ProductSubGroupReq] op "False" staat)
Merk (als de instelling [ProductBrandReq] op "False" staat)
Locatie
Prijscode
Assortiecode
Lijn
Kleur
KassaMemo
InternetMemo
VariantCode (als de matrix niet gevuld is)
Productvelden (waarvan de winkel eigenaar is)
Wanneer er velden worden gevuld met de waarde #**# terwijl deze niet leeg mogen worden gemaakt, zal de import niet kunnen worden voltooid en wordt er een foutmelding getoond.
Weergave van de foutmelding
Belangrijk: als de geavanceerde instellingen [ProductSubGroupReq] en [ProductBrandReq] op "False" staan mogen respectievelijk de subgroep en het merk leeggemaakt worden. Om deze velden leeg te maken moet in het Excelbestand bij de productsubgroupcode en de productbrandcode #**# worden ingevuld.
Verder is het belangrijk om te benadrukken dat als er op basis van product(sub)groep velden verplicht zijn geworden deze via de import wel leeggemaakt kunnen worden.
CN 14871
5. Winkeltaken: implementatie exportfunctie
Vanaf heden is het mogelijk om in het menupunt "Winkeltaken" één of meerdere winkeltaken te exporteren naar een Excelbestand. Deze functionaliteit is gekoppeld aan een nieuw gebruikersrecht: "Winkeltaken exporteren". Als dit recht aanstaat bij de gebruiker wordt de knop "Exporteren" getoond en kunnen er winkeltaken geëxporteerd worden.
Het geëxporteerde Excelbestand bestand bevat de volgende kolommen:
Winkel: Naam van de winkel plus tussen haakjes de winkelcode
Taaktype: Type taak
Sessienummer: OID van de winkeltaak (StoreJob)
Omschrijving: Veld "Remark" van de winkeltaak (StoreJob)
Startdatum: Datum + tijd wanneer de winkeltaak gestart is
Einddatum: Datum + tijd wanneer de winkeltaak gesloten is
Gestart door: Gebruiker die de winkeltaak heeft gestart
Geloten door: Gebruiker die de winkeltaak heeft gesloten (processedByGroupUserId)
Productnummer: Nummer van het product
Scancode: Scancode die gebruikt is bij de winkeltaakregel (StoreJobLine)
Productomschrijving: Omschrijving van het product
Productgroep: Groep van het product
Merk: Merk van het product
Kleur: Kleur van het product
Maat: Maar van het product
Locatie: Locatie code van het product
Voorraad: Huidige voorraad van het product van het standaard magazijn (DefaultWarehouse)
Omschrijving: Veld "Remark" van de winkeltaakregel (StoreJobLine)
Taak aantal: Verwachte aantal van de winkeltaakregel (StoreJobLine)
Gescand aantal: Daadwerkelijk gescande aantal van de winkeltaakregel (StoreJobLine).
Verder zijn er een aantal bekende scenario's die momenteel niet werken:
Het selecteren van winkeltaken over meerdere pagina's en het gebruiken van de [Exporteren] knop werkt niet. Er wordt in dit geval geen export gemaakt.
Het selecteren van winkeltaken met verschillende statussen is niet mogelijk. Bijvoorbeeld status [Verwerkt] en [In behandeling] zorgt ervoor dat het selectievinkje weer uitgaat bij de eerste winkeltaak.
CN 24464
Verbeteringen
Labels
Wij hebben een bug opgelost in het aanmaken van labels dat wanneer er geen EAN-13 barcode geselecteerd is om op het label te printen er wordt gezocht naar een geldige EAN-13 die voor alle winkels beschikbaar is.
CN 1087037
2. Tellingen: Rekening houden met aanwezigheidstelling
Wijziging doorgevoerd zodat bij het verwerken van een inventarisatie via de scheduled tasks er rekening wordt gehouden met het type "aanwezigheidstelling".
CN 1086791
Menu's kassa
Functionele wijzigingen
Vertalen menu's kassa
Wij hebben een aanpassing verricht binnen het menupunt "Menu's kassa" waarmee het vanaf heden mogelijk is om middels de knop "Vertaling" een vertaling toe te passen op de menuknoppen. Hierbij kunnen zowel de headers als de knoppen van de menu's worden vertaald.
Belangrijk: om gebruik te maken van deze functionaliteit dient de geavanceerde instelling [Multilanguage] op "True" te staan.
CN 24918
Instellingen
Functionele wijzigingen
Templates: Kassaomschrijving en labelomschrijving meegeven
Wij hebben een wijziging doorgevoerd waarmee het bij het bewerken van de templates voor Zebra labels mogelijk is om de waarden in de productvelden "Kassamomschrijving" en "Labelomschrijving" mee te geven. Dit kan in het template worden toegevoegd door de tag [%substr,PFC_KASSAOMSCHRIJVING,0,20%] en [%substr,PFC_LABELOMSCHRIJVING,0,20%] te gebruiken.
Als deze tags zijn toegevoegd aan het template, en er is geen waarde in het productveld geformuleerd of het productveld ontbreekt dan wordt er teruggevallen op de reguliere productomschrijving.
CN 22161
2. Eventmessage types: Overerving
In het menupunt "Eventmessage Types" is er vanaf heden overerving toegestaan op een aantal velden. Dit houdt in dat lokaal op winkelniveau andere waardes opgeslagen kunnen worden dan dat centraal staat ingevuld.
Op lokaal niveau is het nu mogelijk om de volgende velden aan te passen:
[Priority]
[Show]
[TimeOutInSeconds]
[ActionRequired]
[Settings]
[Score]
De velden die niet aangepast mogen worden zijn read-only (dit zijn niet te wijzigen velden en zijn uitgegrijsd).
Weergave van de velden die gewijzigd en niet gewijzigd kunnen worden
Centraal is het ook mogelijk om de eventmessage types van onderliggende winkels te beheren. In het centrale scherm "Eventmessage types" worden nu alle onderliggende winkels getoond in een dropdown.
Weergave Centraal niveau: dropdown met alle onderliggende winkels wordt getoond
Na het selecteren van een winkel is het mogelijk om de eerder genoemde zes velden aan te passen voor de geselecteerde winkel. Wanneer een winkel een overerving heeft ten opzichte van het centrale niveau wordt er in de dropdown achter de winkelnaam een * getoond. Zo is snel te zien welke winkels afwijkende waarden hebben ten opzichte van het hoofdkantoor.
Weergave van winkels met overerving
CN 22380
Klanten
Functionele wijzigingen
Klantgroepen: Vertalen omschrijving
Net als in het menupunt "Productbeheer" is het vanaf heden mogelijk om de omschrijving van klantgroepen te vertalen in ASPOS middels een knop. Door bij het opgeven van een omschrijving op de knop "Vertaling" te klikken in de pop-up zal er een vertaling worden verricht. Hierna zal er in de pop-up het resultaat van de vertalingen worden getoond.
Belangrijk: om gebruik te maken van deze functionaliteit dient de geavanceerde instelling [Multilanguage] op "True" te staan.
CN 24918
Verbeteringen
Klantorders: Gegevens moeder-order op verzendlabel
Wij hebben een probleem opgelost zodat bij het verwerken van een verdeelorder de pakbonrapportage wordt gebruikt van de winkel waar de "moeder" order op is aangemaakt. En zodat op het verzendlabel de gegevens van de winkel van de "moeder" order staan.
CN 24831
2. Klantorders: Footer blijft niet in beeld staan
Wij hebben een bug opgelost zodat bij het toevoegen van regels in een klantorder terwijl de klant informatie verborgen is de footer in beeld blijft staan.
CN 1089174
3. Klantorders: Aanbetaling wordt niet correct getoond op de factuur
Aanbetalingen werden niet correct getoond op de factuur, deze bug hebben wij opgelost.
CN 1088111
Acties
Verbeteringen
Acties: Verkeerde prijs wordt overgenomen
Wij hebben een wijziging doorgevoerd zodat bij het wijzigen van een product in een actie van het type "Product", de bestaande actie regel(s) worden verwijderd. Dit, om te voorkomen dat bij het nieuw toegevoegde product een verkeerde actieprijs wordt overgenomen. Dit is doorgevoerd bij zowel het wijzigen van een bestaande actie van het type "Product" als bij het wijzigen van een gekopieerde actie van het type "Product".
CN 1084905
Kas- en kluisbeheer
Verbeteringen
Saldo niet meegenomen in openstaande telling
Wij hebben een bug opgelost in kas- en kluisbeheer zodat het kas- en kluissaldo meegenomen wordt in de openstaande telling.
ASPOS PDA
Functionele wijzigingen
THT wijzigen
Wijziging doorgevoerd in de PDA zodat bij het scannen van meerdere producten in de taak "THT wijzigen" het veld met onder andere de min/max niet wordt getoond. Dit, om te voorkomen dat het vinkje niet op het scherm past bij een kleiner PDA scherm.
Weergave van het scherm THT wijzigen
CN 1088056
SERVICES
Functionele wijzigingen
Trigger service: DynamicMenus
Wij hebben DynamicMenus (kassamenu's) toegevoegd aan de triggerservice. Wanneer er gewerkt wordt met triggers en de geavanceerde instelling [DynMenuTableTrigEnabled] op "True" staat, wordt er een trigger aangemaakt bij het wijzigen van een kassamenu in ASPOS.
CN 14394
2. Nieuw endpoint: GET api/supplier-groups/code/{code]
In de REST services hebben wij het nieuwe endpoint GET /api/supplier-groups/code/{code} toegevoegd. Met dit endpoint is het mogelijk om een leveranciersgroep op te halen met de code van de leveranciersgroep (supplier-group).
CN 24668
3. REST: Filter suppliergroupIDs
Bij het endpoint GET /api/suppliers hebben wij het nieuwe filter "supplierGroupIds" toegevoegd. Met dit filter is het mogelijk om leveranciers op te halen en te filteren op basis van het ID van de leveranciersgroep (supplier-group).
CN 24668
4. REST: Verbeteren performance customer balances
In de REST services hebben wij het ophalen van de customer balances data geoptimaliseerd zodat dit minder lang duurt.
CN 14394
5. REST: Filter connectiontypes bij endpoint api/web-nodes/{id}/products
Wij hebben in de REST services bij het endpoint GET /api/web-nodes/{id}/products het nieuwe filter "connectionTypes" toegevoegd. In combinatie met de expand optie met productconnections is het mogelijk om alleen bepaalde connectionTypes op te halen van een product.
CN 14394
6. REST: Ophalen webknopen
Wij hebben in de REST services een nieuwe parameter toegevoegd om alle webknopen op te kunnen halen. Deze parameter is toegevoegd aan de volgende endpoints:
Get /api/products/{id}
Get /api/products/{ids}
Get /api/products/number/{number}
Get /api/products/scancode/{scancode}
Wanneer er een expand wordt gedaan op het product met "activeWebNodes" worden alleen de actieve webnodes teruggegeven. Wanneer nu ook het nieuwe filter "includeAllWebNodes" = True wordt meegegeven dan komen alle webnodes terug, behalve degene die verwijderd zijn.
CN 22380
7. REST: Aanpassing API projecten
In de REST services bij de projects endpoints hebben wij een aantal wijzigingen doorgevoerd, deze zijn:
Aanmaakdatum (createdDate) van het project komt nu ook terug
Filter "createdDate" toegevoegd bij het endpoint GET /api/projects
Filter "statusCodes" toegevoegd bij het endpoint GET /api/projects
Filter "productId" toegevoegd bij het endpoint GET /api/projects
Nieuw veld "numberOfUniqueProducts" toegevoegd. Dit geeft het aantal verschillende producten in het project aan.
CN 24840
Verbeteringen
EVL: Problemen connectie met ASPOS
Met deze wijziging hebben wij een probleem opgelost tussen de connectie van ASPOS en EVL: De applicaties gingen op een andere manier om met decimale getallen waardoor de hash tussen de twee applicaties verschilden, dit veroorzaakte problemen bij het inwisselen van spaarpunten.
CN 1084235
2. Tijdstip kortingen
Wij hebben een bug in REST opgelost waardoor kortingen niet op basis van de servertijd (Nederland), maar UTC-tijd werden berekend. Hierdoor gingen kortingen niet volgens de ingestelde tijden af.
CN 1085608
Patches
15-09-2022: Pop-up bij producten variabele artikelen
Met deze aanpassing in de POS is er een bug verholpen waarbij de kassa memo pop-up verkeerd werd weergeven op producten met een variabele prijs.
TN 1094318
16-09-2022: Verwerken van foutieve barcodes vanuit de Que
Bug gefixed zodat na het scannen van een foute barcode en het vullen van de input que in de POS dat bij het leegmaken van deze que de barcodes juist op de bon komen. Dit komt alleen voor als je eerst een foutieve barcode scant, vervolgens normale producten scant en dan weer een foutieve barcode.
TN 1093640
16-09-2022: Retouneren van dimensieproducten
Met deze aanpassing is er een bug opgelost in de POS waarbij dimensieproducten die retour werden genomen als positief aantal op de kassabon werden gezet.
TN 1095403
19-09-2022: Deselecteren van een verkoper filter in klantordersoverzicht
Met deze aanpassing is er een bug opgelost in de filters van het menu 'klantorder beheer' in de BackOffice: Bij het selecteren van een verkoper op het tabblad 'extra' was het niet mogelijk om de filter te deselecteren zonder uit de applicatie uit te loggen.
TN 1095655
20-09-2022: Parkeerlogo werd niet getoond bij wisselen gebruiker met een bon in de wacht
Met deze aanpassing is er een bug opgelost in de POS: Bij het wisselen van een gebruiker met een product op de kassabon toonde het parkeerlogo niet altijd naast de gebruiker.
TN 1095177
21-09-2022: Prijswijzigingen aanmaken bij wijzigen voorkeursleverancier
Met deze aanpassing is er een bug opgelost waarbij er geen prijswijzigingen werden aangemaakt en verwerkt bij het wijzigen van de voorkeursleverancier.
TN 1094241
21-09-2022: Focus van de SCO altijd op de juiste plek
Aanpassing doorgevoerd dat bij scannen de input altijd op de juiste plek staat.
TN 1096137
21-09-2022: Giftcards kunnen verzilveren als de provider geen currency meegeeft
Bij het verzilveren van een giftcard is de currecy (vaak euro) verplicht echter bij het ophalen van een giftcard bij een provider is die niet altijd bekend. Aangepast dat als de currency leeg is dat we dan standaard Euro gebruiken.
TN 28384
21-09-2022: Aanmeldbon wordt niet geprint
Verbetering doorgevoerd zodat de aanmeldbon wordt geprint.
TN 1096051
22-09-2022: Het tonen van aantallen in het transactieoverzicht met meerdere decimalen achter de komma
Met deze aanpassing is er een bug opgelost waarbij aantallen met meerdere decimalen werden getoond in de 'Aantal' kolom en de aantallen ook voorkwamen in de 'Netto' kolom van het transactiescherm van de POS:
TN 1095237
22-09-2022: Het tonen van aantallen in het transactieoverzicht met meerdere decimalen achter de komma
Met deze aanpassing is er een bug opgelost waarbij aantallen met meerdere decimalen werden getoond in de 'Aantal' kolom en de aantallen ook voorkwamen in de 'Netto' kolom van het transactiescherm van de POS:
TN 1095237
22-09-2022: Dubbele transacties via de SCO
Aanpassing doorgevoerd dat in combinatie naar een lage verbinding er timings issues op konden treden waardoor een transactie dubbel in de database kwamen. Gevolgen hiervan zijn ook opgelost.
TN 1097166
23-09-2022: Factureren vanuit hoger niveau hield geen rekening met lokale settings.
Aanpassing gemaakt in de facturatiestroom waarbij bij het factureren netjes settings als 'TurnOverOnDelivery' (of omzet plaatst vind bij levering/pakbon of op factuur moment) op lager niveau rekening wordt gehouden in het uitzonderlijke geval dat die setting op lager niveau afwijkt. Update: 23-09-2022 hierbij wordt nu ook rekening gehouden met de setting 'InvoiceTOStaysInStore '
TN 1094292
23-09-2022: Printen van klantlabels in klantbeheer
Met deze aanpassing is er een bug verholpen waarbij het niet mogelijk was om het rapportagescherm te openen bij het printen van klantlabels in klantbeheer.
TN 1096176
23-09-2022: Toevoegen producten aan actiescherm
Met deze aanpassing is er een bug opgelost waarbij het in sommige gevallen niet mogelijk was om een product toe te voegen in het actiescherm van de BackOffice.
TN 1095371
26-09-2022: Versturen van een mail via de PDA
WifiSessionStoreForMail setting gemaakt. Bij het versturen van de mail van een order in de wifi (order is dan geplaatst op de webshop, order wordt opgehaald in de winkel) wordt gekeken naar de winkel van de ingelogde gebruiker. Specifiek gebouwd voor Filou. Hun afhaalorders worden in de webshop gedropt en daar afgehandeld. Deze orders hebben ook geen bronwinkel. Het vullen van bronwinkel zou financieel onwenselijke gevolgen hebben. In de toekomst gaat Filou gebruik maken van batch picking en zullen orders en bijbehorende data op de gebruikelijke manier in ASPOS afgehandeld kunnen worden.
TN 1095371
26-09-2022: Ophalen regelingen vanuit Digitaalbeursplein
Regelen werden altijd juist opgehaaldn vanuit Digitaalbeursplein alleen werd de memo (waarin de regelingen staan) niet bijgewerkt, dat is met deze aanpassing toegevoegd.
TN 1094844
28-09-2022: Controle op emailadres van een contactpersoon bij ordercommit
Aanpassing gemaakt in de REST API CustomerOrder/Commit dat bij het bevestigen/plaatsen van de order in ASPOS de bevestigingsmail wordt verstuurd naar het emailadres van de contactpersoon als het emailadres van de klant ontbreekt.
TN 1098347
28-09-2022: Controle bij het checken op de lade van een gebruiker aangescherpt
Met deze aanpassing is er een scenario afgevangen in de POS waarbij in sommige situaties bij het aanmelden van een gebruiker niet werd gevraagd om een kassalade te selecteren wanneer de instelling 'POSSelectCashDrawer' ingeschakeld stond. Met deze fix is dit gecorrigeerd zodat een afgemelde gebruiker ten alle tijde wordt gevraagd om een kassalade te selecteren bij het aanmelden (dit geldt ook voor gebruikers die niet op de winkel, maar op een hoger niveau werken).
De gebruikersprompt voor het selecteren van een kassalade bij het aanmelden van een gebruiker wanneer 'POSSelectCashDrawer' ingeschakeld is:
TN 1097231
28-09-2022: Schaplabel T&G A4 aangepast
Aanpassing doorgevoerd voor het bepalen van de barcode van het schaplabel waardoor er ongeacht de voorkeursbarcode altijd een barcode in beeld komt.
TN 1097913
29-09-2022: Schaplocaties op basis van letters in de PDA
Met deze aanpassing is de mogelijkheid toegevoegd in de PDA om consequent schap locaties met letters te gebruiken, ook indien er in de locatie meerdere keren '-' wordt gebruikt.
TN 1097203
30-09-2022: Weergeven van active voucher in klantbeheer
We hebben een aanpassing doorgevoerd waarbij in ASPOS bij het aanmaken van vouchers via het menupunt [Klantbeheer] niet alle voucherTypes werden getoond.
TN 1097239
30-09-2022: Meertaligheid van menupunten
Met deze aanpassing is er een bug opgelost in de POS/BackOffice waarbij het niet meer mogelijk was om een kassamenu te benaderen wanneer een gebruiker een product met meer dan 25 karakters in de omschrijving plaatste en deze instelde als menuknop.
TN 1099110
03-10-2022: Committen van transacties zonder gebruiker
Met deze aanpassing is er een bug opgelost waarbij transacties in sommige gevallen gecommit werden met een autologin gebruiker en niet de daadwerkelijke gebruiker die de transacties heeft afgerond. Dit gebeurde i.c.m. offline transacties en/of gebruikers die in meerdere vestigingen kunnen werken.
TN 1093800
06-10-2022: Optimaliseren Discount Optimizer
Met deze aanpassing is er een bug opgelost in de Discount Optimizer waarbij in sommige scenario's het actiemechanisme niet correct getriggerd werd wanneer er twee verschillende MixMatch acties op de bon stonden met daarin hetzelfde product.
TN 1097953
10-10-2022: Fixen REST error bij wichtproduct met actieprijs van €0,-
We hebben een bug opgelost waarbij in de REST services bij wichtproducten een error optrad wanneer het wichtproduct een actieprijs van € 0 euro had.
TN 1100527
10-10-2022: Aanpassen besteladvies voor uitfilteren irrelevante klantorders
Met deze aanpassing is er een bug opgelost in het besteladvies waarbij meerdere klantorders en offertes onterecht werden getoond, deze irrelevante orders zijn er nu uitgefilterd.
TN 1098581
11-10-2022: Redencode korting in klantorder
Met deze aanpassing is er een bug verholpen in de klantordermodule waarbij bij het openen van de productregel pop-up d.m.v. potloodje en het ingeven van een handmatig kortingsbedrag er een foutmelding kon ontstaan door een kapotte redencode pop-up
TN 1100434
De betreffende pop-up in de klantordermodule:
11-10-2022: Redencode korting in klantorder
Het is niet meer mogelijk om een 0 euro pinbetaling te doen richting WiPay. Als er een pinbetaling van 0 euro wordt doorgezet in de POS bij een betaling naar WiPay, dan wordt dit afgevangen door de paymentservice en wordt er een melding getoond dat de waarde groter dan 0 moet zijn.
TN 28896
12-10-2022: Zebra instellingen onthouden in Klantorder inpakken scherm
Wijziging doorgevoerd zodat bij het klantorder inpakken scherm de printer en het werkstation worden onthouden in de print pop-up.
TN 1096985
12-10-2022: Productnr toevoegen in actie werkt niet naar behoren
Bug gefixed in de actie module zodat actieregels weer kunnen worden toegevoegd via productnummer/scancode.
TN 1100629
12-10-2022: Datumcheck discounts
Datum controle bij acties: Foutmelding bij opslaan als een datum te ver in de toekomst is. Jaren groter dan 2200 worden niet meer toegestaan.
TN 1101651
12-10-2022: Rapporten met NoData
Met deze aanpassing is er een fout opgelost waarbij de rapportages factuuroverzicht en retourenoverzicht een fout gaven als deze geen data bevatte.
TN 1101272
12-10-2022: Te weinig KLB labels
Met deze fix is er een fout opgelost waarbij er te weinig KLB labels werden gegenereerd wanneer een klantorder met dezelfde producten op aparte regels werd doorgezet naar een inkooporder.
TN 1097089
13-10-2022: POS gelijksoortig zoeken
Fout opgelost waarbij de POS crasht als er een gelijksoortig product gezocht wordt waarbij het product zelf geen subgroep of geen merk heeft.
TN 1101290
13-10-2022: Status en statusbolletjes in de orderregel
Wijziging doorgevoerd in het klantorder scherm zodat de status bolletjes van de klantorderregel worden aangepast o.b.v. de aantallen in de de klantorder regel. De statusbolletjes worden nu als volgt aangepast:
BINNEN: ToDeliveryQuantity=BackorderQuantity
DEELS BINNEN: ToDeliveryQuantity+PreviouslyDeliveredQuantity<>0 & <OrderedQuantity
OPEN: ToDeliveryQuantity&PreviouslyDeliveredQuantity=0
VERWERKT: OrderedQuantity=PreviouslyDeliveredQuantity
TN 1096997
13-10-2022: Onterechte herberekening Klantorderregels
Wijziging doorgevoerd, zodat bij orders die via de restAPI in ASPOS terecht komen waar op de regels een handmatige korting/prijs is ingegeven. Deze niet opnieuw wordt berekend als er een ander product wordt toegevoegd.
TN 1091028
14-10-2022: Purchaseunit van 0 naar 1 zetten in besteladvies
Aanpassing gemaaakt in besteladvies om bij inkoopeenheid = 0 uit te gaan van inkoopeenheid = 1 waar dit nog niet gebeurde.
Tevens aanpassing in productbeheer. Bij aanmaken van producten wordt de inkoopeenheid nu op 1 gezet als deze niet gevuld wordt.
TN 1101231
14-10-2022: afrondingsverschil in Invoice TelerikInvoice_DGN
Met deze aanpassing is er een fout opgelost waarbij in de factuur lay-out 'TelerikInvoice_DGN' in sommige scenario's afrondingsverschillen optraden.
TN 1100176
14-10-2022: Fouten in rapport
Fout opgelost waarbij de velden 't.a.v.' en 'BTW nummer' weg waren gevallen in de General en Primera factuurlayouts.
TN 1101628
14-10-2022: Afkappen omschrijving op Wasteless Price Label
Aanpassing gemaakt op het Wasteless Price Label zodat de omschrijving wordt afgekapt en deze niet meer door de QR code loopt.
TN 1102052
14-10-2022: Add-on barcodes werkend maken in SCO
Add-on barcodes werken weer in de SCO, dit geldt voor zowel met als zonder spatie tussen de EAN en Addon
TN 1098776
27-10-2022: Ontbrekende logging bij ophalen van klantorders
Logging toegevoegd in de extended logfile van de POS met betrekking tot het ophalen van klantorders.
TN 1102668
08-11-2022: Gebruiker niet te zien bij toevoegen event in order
Met deze aanpassing is er een bug verholpen in het tabblad events van een openstaande klantorder: Wanneer een gebruiker een event aanmaakte was de gebruiker waarvoor het event bedoeld was vervolgens tijdelijk niet te zien.
TN 1106620
08-11-2022: Aantal wijzigen in POS zorgt voor extra karakter voor de scancode
Met deze aanpassing is er een bug verholpen in de POS waarbij er een extra karakter voor een scancode werd toegevoegd wanneer de gebruiker meerdere aantallen invoerde.
TN 1106303
10-11-2022: Bij batchpicking worden foutieve carrier gegevens getoond
Wijziging doorgevoerd in de TransSmart melding dat, wanneer een order wordt omgezet naar pakbon, de pop-up de gegevens toont van de carrier die ingesteld staat van de winkel waar de klantorder op is aangemaakt.
TN 1107544
14-11-2022: REST: Bij een GET op /api/web-nodes/{id}/products worden alleen actieve producten opgehaald
In de REST servives bij het endpoint GET api/web-nodes/{id}/products is het nu ook mogelijk om producten op te halen die niet de status "Actief" hebben. Middels de nieuwe
parameter "includeAllProductStates " op true worden alle producten in de webknoop opgehaald ongeacht de product status.
TN 1109655
14-11-2022: REST: Lokale kit-items worden niet toegevoegd aan een order
In de REST services is een bug opgelost waarbij lokale kit-items op een winkel niet werden toegevoegd als de order op deze winkel werd aangemaakt. Voor het toevoegen van kit-
items wordt er nu gekeken naar de winkel waarop de order wordt aangemaakt.
TN 1109871
21-11-2022: Prijzen tonen niet exclusief BTW als deze worden aangemaakt middels de PDA
Met deze aanpassing is een bug verholpen die ervoor zorgde dat, bij het aanmaken van labels met "BtoBStore = true", in het menupunt labels de excl. BTW prijs niet werd getoond als labels werden aangevraagd via de PDA.
TN 1108273
22-11-2022: POS start niet op in offline modus
Bug opgelost m.b.t. het offline starten van de POS, zodat de opgeslagen sessie in C:\aspos\offline\sessie gebruikt wordt om de POS te kunnen opstarten.
TN 1107902
03-12-2022: Geen afmeldbon PIN
Met deze aanpassing is er een bug verholpen waarbij er geen autologin sessie opgehaald kon worden in de POS. Tevens is er een probleem opgelost waarbij de afmeldbon van de pinterminal niet werd geprint. Deze bug was al verholpen in Oehoe, Pauw en Quetzal en is nu ook doorgevoerd in Nachtegaal.
TN 1113485
04-12-2023: Menutype wijzigt bij update
Bug opgelost waarbij soms het menutype van een menu kon wijzigen bij het opslaan van een bestaand menu.
TN 1120360