WULP

VERSIE: 6.0.2023Wulp

INHOUDSOPGAVE

ASPOS SELF-CHECKOUT

Functionele wijzigingen

SCO: "Garantie tot" beschikbaar maken op V3 bon

Met deze aanpassing is het mogelijk gemaakt om de garantietermijn van een product te tonen op de kassabon van de self-checkout. Om gebruik te maken van deze functie, dient er een aantal stappen nagelopen te worden:

XML code:

<row sort="6.2" width ="56" name="articlewarrantyenddate" leftmargin="2" linespacing="25" font="B" colgroup="A">

    <column width="1" maxwidth="11" spacecolumn="true" prio="1" />

    <column width="1" spacecolumn="true" />

    <column width="45" minwidth="10" ellipsis="false"/>

   </row> 

XML code gevuld in V3 bon template

Garantietermijn op de SCO kassabon

CN 35501

ASPOS KASSA

Functionele wijzigingen

Aanpassingen ten behoeve van het installatie narrowcasting

Met deze wijziging hebben we ervoor gezorgd dat, wanneer er een nieuwe versie van de POS wordt geïnstalleerd, ook de narrowcasting mee gaat. De vernieuwde narrowcasting applicatie is op basis van het MAUI framework geïntegreerd in de build pipelines. Bestaande functionaliteit is hierbij bewaard gebleven. 

Om gebruik te maken van de nieuwe versie dienen de volgende instellingen gevuld te worden:

Video afspeellijsten kunnen op onderstaande twee manieren worden gevuld:

In het menupunt "vestigingen" onder het tabblad "basisinstellingen"

In het menupunt "vestigingen" onder het tabblad "werkstations"

Onder het tabblad "basis instellingen" van de vestigingspagina kan de applicatie gepersonaliseerd worden aan de hand van logo's en achtergrondkleuren.

LET OP!

Voor de applicatie is minimaal Windows 10 nodig met versie 1809 (sep. 2018) en moet de ‘app installer’ applicatie van de Windows store geïnstalleerd zijn. Dat laatste is standaard als de PC open staat voor gebruik.

CN 34557

Integratie NIX18 koppeling in de POS

In navolging van de NIX18 integratie in onze SCO, hebben wij, in samenwerking met H@nd, deze nieuwe functionaliteit ook gerealiseerd in onze POS applicatie. De controle vindt plaats op de hardware van H@nd. Het resultaat van de check wordt teruggegeven middels het endpoint van H@nd. Ten behoeve van de communicatie met dit endpoint, hebben wij in NEXT het endpoint "age-check" gemaakt. 

Om gebruik te kunnen maken van deze nieuwe functionaliteit, dient er aan een aantal voorwaarden te worden voldaan:

Wanneer er aan deze voorwaarden wordt voldaan, zal de pop-up voor leeftijdscontrole worden getriggerd na het klikken op de totaalknop. Hierbij is het ook mogelijk om de controle handmatig uit te voeren door in de getoond pop-up op "annuleren" te klikken.

In het geval van een succesvolle leeftijdscontrole, zal de gebruiker direct naar het totaalscherm worden doorgestuurd, waarna de transactie afgerond kan worden. Ook eventuele handelingen (zoals het scannen van vouchers) vinden na deze stap plaats. Als de transactie afgerond is, zal het ID van de leeftijdscontrole worden weggeschreven in de "TransactionExtensions". (zie onderstaande afbeelding)

Mocht de leeftijdscontrole mislukken, wordt de gebruiker hiervan op de hoogte gebracht en zal de afgekeurde controle weggeschreven worden in het beveiligingslog. In deze logging wordt ook de naam van de medewerker geregistreerd.

LET OP!

Deze koppeling werkt samen met hardware van H@nd. Deze hardware is noodzakelijk om de check te kunnen uitvoeren, aangezien de logica van het controleren van de juiste leeftijd via deze partij loopt.

CN 34221

Automatisch verwerken aanbetaalde ordersaldo op de POS

Met deze wijziging is de mogelijkheid om het aanbetaalde ordersaldo op een klantorder automatisch te laten verwerken in de POS geïntroduceerd. Om gebruik te kunnen maken van deze functionaliteit dient de geavanceerde instelling "POSCustOrdAutoUseBalance" ingeschakeld te worden. Wanneer deze instelling actief is, wordt de vraag om het ordersaldo te verrekenen overgeslagen en zal het tegoed direct verwerkt worden wanneer er door de gebruiker op de totaalknop wordt gedrukt.

Om de gebruiker erop te attenderen dat het ordersaldo automatisch verwerkt is, zal in de informatiebalk boven het numerieke toetsenbord de volgende melding komen te staan: "Saldo automatisch verrekend met totaalbedrag van opgehaalde goederen".

Standaard staat de instelling uit en blijft de werking as-is. Hierbij zal de pop-up om het ordersaldo te verwerken getoond worden na het klikken op de totaalknop. In het geval dat een order deels geleverd of opgehaald wordt, zal het ordersaldo maximaal gebruikt worden tot deze op is. Dit zal echter alleen gebeuren op het product waar de aanbetaling op verricht is.

CN 35850

Referentie verplicht bij pakbon vanuit POS

Binnen ASPOS is het nu mogelijk om de referentie bij het afrekenen op pakbon verplicht te stellen. De referentie kan verplicht gesteld worden per klant door het klantveld "Referentie verplicht" toe te voegen. Dit klantveld wordt niet standaard aangemaakt en moet dus eerst zelf worden toegevoegd via de stamtabellen. 

Het klantveld moet worden aangemaakt met de omschrijving "Referentie verplicht", de code "ReferenceRequired" en het type op "Ja-Nee." Als vervolgens de setting "POSDeliveryNoteNoMemo" op False staat (hiermee wordt bepaald of het scherm om een memo en referentie in te vullen bij het afslaan van een transactie op pakbon naar voren komt), wordt het referentieveld verplicht als er een klant is geselecteerd met het klant veld "Referentie verplicht" op Ja. 

Als er na het afslaan van een transactie op pakbon geen referentie wordt ingevuld of de memo wordt geannuleerd, geeft de POS een melding dat het referentie veld verplicht is. Deze melding wordt ook weggeschreven in het beveiligingslog van ASPOS. 

Als er een klant geselecteerd is zonder dit klantveld of met het klantveld op waarde Nee is de referentie niet verplicht en kan de transactie worden afgerond zonder een referentie in te vullen.

Afbeelding klantveld

Afbeelding melding op de POS

LET OP!

Om deze functionaliteit juist te laten werken, is een aantal zaken noodzakelijk:

Deze functionaliteit is enkel beschikbaar voor de POS. De backoffice en Next zijn niet meegenomen in deze aanpassing. Het is dus nog steeds mogelijk om via de Backoffice een klantorder om te zetten naar pakbon zonder referentie.

CN 35570

Verbeteringen

Wijziging maximaal aantal karakters cadeaukaarten in de POS

In de POS is het nu mogelijk om te betalen met cadeaukaarten die een serienummer langer dan 25 karakters hebben.

CN 35647

Punten factor opslaan op de transactieregel

Wijziging doorgevoerd zodat de punten die worden toegekend op een transactie via de POS worden opgeslagen op de transactieregel. Dit zodat, bij het retourneren van de transactie via de POS, dezelfde punten ook retour worden genomen. 

CN 34812

Wijziging met betrekking tot lege pakbonnen en interfiliaal klanten

Wijziging doorgevoerd zodat op de POS geen lege pakbon aangemaakt kan worden voor reguliere klanten en geen negatieve pakbon/baliefactuur voor interfiliaal klanten. Hiervoor zijn de betaalsoort knoppen van pakbon en baliefactuur uitgeschakeld op het moment dat er nog geen regels op de bon staan of in het geval van een interfiliaal klant negatieve aantallen op de bon staan.

CN 30669

Mail downloader herschreven

We hebben de mail downloader herschreven zodat deze kan omgaan met OAuth2. Hierdoor kan de mail downloader weer de mailbox uitlezen, downloaden en mails op de POS plaatsen. De eerdere aanpassing was niet van toepassing op zakelijke mail accounts. Door deze wijziging is dit issue opgelost.

CN 35305

ASPOS BACKOFFICE

Verbeteringen

Uitlijning leveranciersveld inkooporders

Wijziging doorgevoerd zodat het leveranciersveld in de inkooporder weeruitgelijnd is.

CN 35460

Aanpassing focus serienummer pop-up

Bij het toevoegen van een product met een serienummer verplicht werd de focus niet verplaatst naar het serienummer pop-up scherm. Hiervoor is een wijziging doorgevoerd. Het serienummer kan nu direct ingevoerd worden in de pop-up.

CN 35433

Negatieve interfiliaal orders via de backoffice afvangen

Wijziging doorgevoerd zodat via de backoffice geen negatieve interfiliaal orders gemaakt kunnen worden. Als er in de ene klantorder met een MXXX (interfiliaal) klant een negatief aantal ingevoerd wordt dan komt er een melding naar voren waarin wordt aangegeven dat negatieve aantallen niet zijn toegestaan. Ook is het niet meer mogelijk om in klantorder beheer een interfiliaal order aan te vinken via het optie menu of context menu (rechtermuisklik) een retour aan te maken.

Afbeelding melding in de klantorder

Abeelding retour niet te selecteren in optie menu

Abeelding retour niet te selecteren in context menu

CN 26366

Producten

Functionele wijzigingen

Kolom "auto" toegevoegd in min/max import

Wijziging doorgevoerd in de min/max import zodat het bitje "auto" ook aangepast kan worden via de import. Hiervoor is de kolom auto toegevoegd in het template.

Template import bestand

De werking van de kolom is als volgt:

Bij waarde 1 of True wordt het bitje aangezet

Bij waarde 0 of False wordt het bitje uitgezet

Als de kolom leeg is, wordt het bitje niet aangepast.

CN 34566

Verbeteringen

Wijziging in opslaan product in een specifieke situatie ging niet goed

Het opslaan van producten lukte niet in een specifiek scenario waarbij "MultiLanguage" op True staat, "ProductUseUpperCase" op True staat en er geen tweede omschrijving is ingevuld. We hebben een wijziging doorgevoerd waardoor het weer mogelijk is om in dit scenario het product op te slaan.

CN 34767

Verduidelijking status balletje in productbeheer

Wijziging doorgevoerd in productbeheer zodat aan de statusballetjes duidelijker te zien is of een product leverbaar en/of bestelbaar is bij de voorkeursleverancier op het product. De standaard waarde van het bolletje (indien de product status actief is) is groen. Dus wanneer een product géén (voorkeurs)leverancier heeft én het product actief is, zal het bolletje groen tonen. 

CN 34500

Sortering ook toegepast bij afdrukken verschillenlijst

Wijziging doorgevoerd bij tellingen. Als er wordt gekozen voor een specifieke sortering in een telling, wordt dit ook zo getoond bij het afdrukken van de verschillenlijst.

CN 22368

Vestigingen

Verbeteringen

Inloggen op winkel als deze als IO is aangemaakt

Wijziging doorgevoerd zodat, wanneer een gebruiker op alle vestigingen staat ingelogd vanuit een IP-adres dat bij een virtual store staat, de gebruiker inlogt op deze virtual store.

CN 35509

Winkels verbergen bij verdeling ontvangsten

Met deze wijziging is het mogelijk gemaakt om winkels te verbergen bij het verdelen van goederen in het menupunt "ontvangsten".

Om gebruik te maken van deze functie is er een nieuwe winkelinstelling genaamd "RecStoresToDistributeTo" aangemaakt waarin de te tonen vestigingen op basis van de winkelcode kunnen worden neergezet (M code gevolgd door 3 cijfers, gescheiden door een komma). Wanneer de instelling leeg wordt gelaten blijft de functionaliteit as-is. Zorg er wel voor dat de instelling "ReceivingDivideToStore" op True staat, anders is de ontvangstverdeling.

Vul de instelling "RecStoresToDistributeTo" met de te tonen winkelcodes

Weergave pop-up ontvangstverdeling

Wanneer de opgegeven winkelcodes in de instelling niet overeenkomen met de gebruikte verdeelsleutel, of als er foutieve data in wordt geplaatst, wordt de gebruiker verzocht om de invoer te controleren.

CN 34501

Rapportages

Verbeteringen

Aanpassingen DGN rapportages

Aanpassingen verricht aan een aantal DGN rapportages:

CN 35795

Telefoonnummers op opdrachtbevestiging DGN

Wijziging aangebracht aan de DGN lay-out van het rapport opdrachtbevestiging (TelerikOrderConfirmation_Dgn), zodat telefoonnummers voortaan naast elkaar in plaats van onder elkaar worden getoond.

CN 36121

Wijziging factuur Boekhandel Krings

Wijziging doorgevoerd in de factuur lay-out voor Boekhandel Krings (TelerikInvoiceKrings):

CN 35790

Diverse wijzigingen in rapportages kastelling

Diverse wijzigingen doorgevoerd in de kas-kluisbeheer rapportages met betrekking tot het werken met vreemde valuta. 

LET OP!

Deze wijzigingen zijn enkel doorgevoerd in de Telerik varianten van de rapportages.

CN 33216

Diverse wijzigingen in rapportages kastelling

Tekstuele aanpassingen doorgevoerd in de label pop-up in productbeheer (Te benaderen via 'Bulk opties' > 'Labels'):

Gewijzigde weergave

CN 35790

Klanten

Verbeteringen

Aanpassing bij bewerken klant vanuit een klantorder

Wijziging doorgevoerd zodat bij het wijzigen van een klant vanuit een klantorder en het drukken op annuleren je weer terugkomt in de klantorder.

CN 35868

Orderregels niet kunnen aanpassen na verwerken klantorder

Wijziging doorgevoerd zodat, van de klantorderregels die compleet verwerkt zijn, de prijs en korting niet meer aangepast kan worden. Hiervoor zijn onderstaande aanpassingen verricht:

Pop-up bij verwerkte regel

CN 36003

SERVICES

Functionele wijzigingen

REST: Kortingsreden meegeven

Wijziging doorgevoerd zodat de redencode bij een handmatige korting meegegeven kan worden. De "discountReasonCodeId" is toegevoegd in de POST /api/customer-orders en POST/api/customer-order-lines calls. Als bij het posten van een klantorder een korting wordt meegegeven, dan is de "discountReasonId" niet verplicht. Echter is het wel verplicht om een korting in te geven voordat je een "discountReasonCodeId" meegeeft. Als je een "discountReasonId" meegeeft, moet deze wel van het type "Discount" zijn. 

CN 33466

REST: Customer order lines aan kunnen passen via een PATCH

In de REST services is het nu mogelijk om de aantallen (quantity) van een klantorder regel (orderLine) aan te passen. Dit kan middels het bestaande endpoint PATCH /api/customer-order-lines/{id}.

Het aanpassen van de quantity is alleen mogelijk als geen enkele regel in de order is uitgeleverd. Ook is dit niet mogelijk op orders van het ordertype "InternetOrder" en "DirectSales".

Naast het aanpassen van de quantity wordt ook de order herberekend. Voor de regels die op "DiscountModified" of "PriceModified" = true staan geldt dat dan alleen de regelbedragen van de betreffende orderLine worden aangepast. 

CN 33319

REST: Filteren op basis van "customerContactIds"

In de REST services bij het endpoint GET /api/projects is het nu mogelijk om projecten te filteren op een contact of meerdere contacten tegelijk. Dit kan middels de nieuwe parameter "customerContactIds".

CN 35603

REST: Aanpassingen ten behoeve van de reparatie module

In de REST services is een aantal wijzigingen doorgevoerd ten behoeve van de nieuwe reparatie module:

deliveryStoreId, packageIncoTerm, packageServiceLevelTimeCode, packageCarrierCode, delivery_PhoneNumber, delivery_CountryCode, delivery_City, delivery_PostalCode, delivery_HouseNumberExtension, delivery_HouseNumber, delivery_Street, delivery_Name.

externalAssignmentDescription, toDeliveryNoteLastDate, cancelledDate, processedLabelDate, createdDate, cancelledGroupUserId, processedGroupUserId, toDeliveryNoteGroupUserId, lastModifiedByGroupUserId.

CN 35296

REST: customerContact kunnen verwijderen

In de REST services is het nu mogelijk om een customerContact te verwijderen van een customerOrder. Dit kan door bij het bestaande endpoint PATCH /api/customer-orders/{id} het veld "customerContactId" met de waarde 0 mee te geven.

CN 36315

REST: Meerdere brands en brand-memos tegelijk op halen

In de REST services is het nu mogelijk om meerdere brands en brand-memos tegelijk op te halen. Dit kan middels het nieuwe endpoint GET /api/brands/ids voor brands en via het bestaande endpoint GET /api/brand-memos middels de parameter "brandId voor brand-memos.".

CN 32468

REST: SecurityDoors voor Translations en Images

In de REST services wordt er bij het gebruik van een AWS token gekeken naar de rechten van de gebruiker. Dit is nu doorgevoerd voor de translations en images endpoints:

CN 35266

Verbeteringen

Extra logging mailservice ingebouwd

Wijziging doorgevoerd zodat er voortaan extra logging wordt weggeschreven. Dit hebben we gedaan zodat we excepties in de mailservice in de toekomst beter af kunnen vangen.

CN 32813

REST: Extra validatie op kit items

In de REST services is, bij het toevoegen van een kit item, een extra validatie toegevoegd. Zo is het nu niet meer mogelijk om een kit item toe te voegen waarbij je een "priceIncTax" meegeeft en het veld "useDefaults" op True hebt staan. Wanneer "useDefaults" op True staat, moet de "priceIncTax" van het kit item worden gebruikt in plaats van een handmatig opgegegeven prijs.

CN 35211

Patches



Wijziging doorgevoerd in het label "Hanglabel Bruna" zodat de barcode groter wordt weergegeven en hierdoor beter te scannen is.

TN 1131258


Met deze wijziging is de logica van de optie 'Min/Max overnemen' in het menu schappenplan aangepast zodat deze nu correct met schappenplannen die grote aantallen bevatten kan omgaan.

TN 1141385


Met deze aanpassing is de waarde van de stuksprijs (€/stuk) van een wichtartikel hersteld op de V3 versie van de kassabon. 


TN 1141237


Wijziging doorgevoerd in het verdelen van kortingen over de regels (o.b.v. POSDivideDiscounts) de verdeelde kortingen worden nu met 4 decimalen berekend i.p.v. met 2 decimalen.

TN 1143910


Wijziging doorgevoerd in de check op de uitvoerdagen in het besteladvies zodat de melding die getoond wordt terecht is.

TN 1145421



In de REST services zijn verdere performances fixes doorgevoerd in de receivings validator. Hierdoor is het POST Receivings endpoint geoptimaliseerd, waardoor, bij het aanmaken van grote ontvangsten, de kans op time-outs een stuk kleiner is.

TN 1146607


Aanpassing doorgevoerd in de SCO waarbij een onterechte foutmelding is verholpen bij het scannen van een actieve klantpas. Na het scannen van een actieve klantpas kwam de  foutmelding "Een moment geduld a.u.b. Er is een probleem met het ophalen van jouw klantgegevens." in beeld waarbij assistentie door een medewerker diende te worden verleend om verder te gaan met de transactie, waarna de opgehaalde klantgegevens vervolgens in de transactie ontbraken. Dit is verholpen door een extra controle op een actieve klantstatus in te bouwen. 

TN 1147641


Aanpassing doorgevoerd waarmee het tonen van logo's op de baliefactuur hersteld is.

TN 1145373


Wijziging doorgevoerd zodat bij het gebruik van de snel toets Ctrl + O (om orders en/of openstaande facturen van een klant op te halen) geen foutmelding meer verschijnt als de klant enkel openstaande facturen heeft.

TN 1148628


In de ASPOS Backoffice in het menupunt [Klantbeheer] is een bug opgelost bij het tabblad [Documenten] van een klant. Het was niet meer mogelijk om een document toe te voegen. Dit is opgelost.

TN 1148587



In sommige situaties kon het gebeuren dat de POS plotseling een baliefactuur uitprintte. We hebben een code wijziging doorgevoerd met betrekking tot de afhandeling van baliefacturen. 

De vraag of er een baliefactuur moest worden aanbetaald, wordt in hetzelfde invoerveld gesteld als de vraag over een ontbrekend e-mail adres. Zo kon het gebeuren dat, bij het stellen van de e-mail vraag en het drukken op een knop, de POS nog dacht dat de invoer betrekking had op een baliefactuur. 

We zorgen er nu voor dat, bij het stellen van de e-mail vraag, alle referenties in dit schermpje leeg worden gehaald naar een baliefactuur. Daardoor zou de POS de transactie verder niet meer af moeten handelen als factuur.

TN 1135289


Oplossing doorgevoerd voor het volgende scenario:

Als een medewerker zich afmeldt aan de kassa, door bijvoorbeeld op "koffiepauze" te klikken, registreert de POS geen invoer meer. Hierdoor kan de medewerker dus niet meer inloggen. Wijziging in de code doorgevoerd zodat deze niet meer de invoer blokkeert in deze situatie.


TN 1148586


EVL foutmelding in de POS verholpen die werd getoond bij een poging om bonuspuntmutaties te verwerken in gevallen dat er geen EVL data beschikbaar was na het afhandelen van een transactie.

Tevens is er additionele logging toegevoegd aan de extended logging file van de POS waarin voortaan zowel EVL bonuspuntmutaties als EVL-gerelateerde foutmeldingen worden gelogd. 

EVL-gerelateerde logging in de extended log bij een foutmelding:

TN 1143685


Wijziging doorgevoerd zodat wanneer er geen vestiging is geselecteerd en er gebruik wordt gemaakt van het inloggen op meerdere vestigingen via inlogkeuze (AreaManager functionaliteit). Dat er standaard gekeken wordt naar de virtual store van de groep om te bepalen welke winkels getoond mogen worden.

TN 1146538


Database wijziging doorgevoerd zodat de Excl. BTW bedragen op facturen overeenkomen op zowel de artikel- als de totaalregel wanneer korting is verleend via een pakbon.

TN 1144388


Wijziging doorgevoerd zodat op het label "Schaplabel-10x3-Schuermans" de omschrijving gewrapped wordt zodat deze over 2 regels gezet wordt.

TN 1147910


Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot de geavanceerde winkelinstelling "POSDeliveryNoteTickets". Met de waarde 1 in de setting en "POSReceiptVersion" op 3, werden dubbele afleverbonnen geprint bij het afronden van transacties op afleverbonnen. Dit is nu gecorrigeerd.

Zorg ervoor dat POSDeliveryNoteTickets de waarde 1 heeft om dubbele afleverbonnen te voorkomen.

TN 1147679


Wijziging doorgevoerd met betrekking tot het aanpassen van de leverancierskaart bij artikelen. Wanneer het gebruikersrecht 'Product-Aanp. adviesprijs bij leverancier' uitgeschakeld was en de aantal per eenheid bij de leverancier werd aangepast, werd hierbij ook ontrecht de verkoopprijs opgehoogd, dit is met deze wijziging gecorrigeerd.

TN 1148895


Wijziging doorgevoerd zodat de rapportage "omzetrapportage" data toont als er maar 1 winkel is om te selecteren.

TN 1149624


In de REST services is een wijziging doorgevoerd bij de Sync endpoints. De expand op "Translations" gaf niet alle benodigde velden meer terug. Hierdoor de vertalingen niet aan een taal gekoppeld konden worden, enkel "Id" en "Value" waren zichtbaar. Dit is nu opgelost.

TN 1150111


Wijziging doorgevoerd in de POS zodat bij het opstarten de pinlog en de discountoptimizerlog worden opgeschoond.

De pinlog wordt opgeschoond o.b.v. de setting POSEFTRetentionPeriod, de discountoptimizerlog wordt standaard tot 30 dagen terug opgeschoond. Als de pinlogging of de discountoptimizerlog verder teruggaan dan ingesteld in de setting of dan de 30 dagen worden er per keer 20 bestanden opgeschoond.

Het opschonen van de bestanden gebeurt bij het opstarten van de POS, de bestanden die opgeschoond worden, worden weggeschreven in de extended POS logging,


15:24:56.200 ⮜INF⮞ (1) CleanUpLog - Try to delete folder: c:\ASPOS\log\20230330\Extended

15:24:56.201 ⮜INF⮞ (1) CleanUpLog - Try to delete file: c:\ASPOS\log\20230330\discount_optimizer_log.txt

TN 1149602


Wijziging doorgevoerd in de SCO zodat het versturen van de kassabon mails weer juist werkt.

TN 1148774


Wijziging doorgevoerd in de check bij het afronden van een transactie met een restitutie bon zodat wanneer het OV-chip totaal negatief is de check op het order totaal niet afgaat, om zo foutmeldingen bij het afronden van restitutie bonnen te voorkomen.

TN 1150216


Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat het maximaal bruikbare saldo of het resterende saldo van een giftcard in het totaalvenster wordt gevuld in de invoerbalk. (zie afbeelding)

TN 1150590


Wijziging doorgevoerd die een timeout voorkomt bij het laden van de pagina voor het fiatteren van besteladviezen.

TN 1149253


Wijziging doorgevoerd zodat acties van het type Mixmatch op bedrag waar het bedrag op de regel hoger is dan de productprijs niet naar de discount optimizer wordt gestuurd. 

TN 1145944


Aanpassing doorgevoerd zodat bij het uploaden van afbeeldingen in de Backoffice de opbouw van de imagestore URL's correct worden ingeladen en afbeeldingen juist worden getoond.

Tabblad basisinstellingen in het vestigingsmenu

Klantdisplay achtergrond afbeelding met een getoond logo

TN 1146731


Wijziging doorgevoerd zodat de invoer in de POS weer werkt nadat er punten worden verzilverd in een transactie.

TN 1151344


Met deze wijziging is er een aanpassing gemaakt aan de Offline Download Sync. Bij omgevingen waar de winkelinstelling "POSCheckParentIP" actief is mislukte de sessiestart van de POS omdat daarbij een winkelcode verplicht is. Dit wordt met deze aanpassing afgevangen door voortaan een tweede call uit te voeren waarbij de winkelcode "Autologin" wordt meegegeven, waardoor de sessiestart vervolgens door kan gaan en de laatste winkel waarop de POS stond als uitgangspunt wordt genomen voor het synchroniseren van de offline producten.

TN 1145726


Wijziging doorgevoerd zodat een document dat is toegevoegd aan een inkooporder weer gedownload wordt zodra je op de regel klikt.

TN 1152353


Bij het afslaan van een bon op "baliefactuur" werd de volgende foutmelding getoond: "Het is onduidelijk of de factuur is aangemaakt. In de Backoffice kan deze eventueel alsnog aangemaakt worden." Dit werd veroorzaakt door onderstaand scenario.

Als een logo vanuit de imagestore gevuld wordt, wordt bij het genereren van de factuur gekeken of de URL wel klopt. Hiervoor wordt de guid genomen en aangevuld met de imagestore URL en de "imageStoreCustomerId". Als deze niet gevuld is in de instellingen, dan moet teruggevallen worden op de web.config. Dat laatste gebeurde niet meer. 

TN 1151854


Aanpassingen doorgevoerd in de klantbeheerpagina van de Backoffice. Bij het wijzigen van een pas die gekoppeld is aan een klantcontact wordt voortaan de gekoppelde contactnaam niet meer geleegd bij het opslaan. Tevens wordt bij het wijzigen van een contact waaraan passen gekoppeld zijn de contactnaam ook automatisch bijgewerkt.

Het wijzigen van een veld binnen een pas of het wijzigen van de scancode zelf zorgt ervoor dat de gekoppelde klantnaam niet meer wordt geleegd:

TN 1151173


Wijziging doorgevoerd zodat bij het forceren van de "betalen aan de kassa knop" (terwijl deze uitgeschakeld staat in het werkstation) deze bij de volgende transactie niet weer onterecht naar voren komt.

TN 1150078


Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot het genereren van waardebonnen: In het geval dat een klant recht had op meerdere waardebonnen werd er maar één aangemaakt als de eerste klantgroep uit de selectielijst de instelling "1 regel per coupon" actief had staan binnen de klantgroep, dit is met deze wijziging gecorrigeerd zodat het verwachte aantal waardebonnen wordt aangemaakt.


TN 1151879


Aanpassing doorgevoerd voor verdeelorders: In het geval dat een besteladvies wordt gedraaid en de daarna aangemaakte inkooporder niet volledig verdeeld wordt over een magazijn, werden bij het verwijderen van de inkoopregel de aantallen niet bijgewerkt waardoor deze op het bronmagazijn bleven staan. Dit is met deze aanpassing gecorrigeerd zodat bij het verwijderen van de inkoopregel ook de verwijderde aantallen weer juist gecorrigeerd worden. 

TN 1152778


We hebben meerdere wijzigingen ten behoeve van stabiliteit doorgevoerd.

TN 1149406


In de PaymentService is een aanpassing gedaan zodat een lege pinbon geen crash veroorzaakt.

TN 1153346


Wijziging doorgevoerd in de POS zodat de klantkorting (die niet berekend wordt via de actiemodule of o.b.v. de setting POSCustomerDiscount2Trans == True wordt berekend als bontotaal korting) weer meeloopt en berekend wordt bij het aanpassen van de bon.

TN 1152592


Wijziging doorgevoerd waarbij de kassaweegschaal automatisch de verbinding herstelt, mocht deze wegvallen. Voor deze wijziging moest de POS handmatig opnieuw opgestart worden, dit is nu verholpen.

TN 1152037


Wijziging doorgevoerd in de POS met betrekking tot het mogen wijzigen van aantallen van (wicht)artikelen met een optioneel/verplicht serienummer. Wanneer de geavanceerde winkelinstelling 'RepairModuleActive' uitgeschakeld is mogen de aantallen van producten weer gemuteerd worden zoals voorheen. Wanneer 'RepairModuleActive' ingeschakeld is blijft de controle op het niet mogen wijzigen van artikelen wel actief. 

TN 1155002



Wijziging doorgevoerd met betrekking tot het tonen van de actieregels op alle versies van de kassabonnen. In het geval dat een product aan meerdere acties voldeed, werd het kortingsbedrag niet op de bon getoond. Dit is gecorrigeerd door de acties die overschreven worden vervolgens van de bon af te laten halen door de actiemodule zodat alleen de toegepaste acties worden getoond.


TN 1152213


Aanpassing doorgevoerd aan de inkooporder rapportage 'ReportPurchaseOrdersExternalBV' zodat, in de kolom 'Prijs per stuk', de inkoopprijs exclusief btw getoond wordt in plaats van de totaalprijs inclusief btw. 


TN 1153929


Aanpassing doorgevoerd zodat facturen in plaats van full font embedding nu alleen een subset van de font embedden waardoor de bestandsgrootte van de geëxporteerde PDF's aanzienlijk kleiner is. 


TN 1154404


Wijziging doorgevoerd zodat E-voucher weer compleet uitgeprint worden, inclusief het afsnijden.


TN 1155427


Op de V3 kassabon op de SCO wordt nu onderaan de bon het resterende saldo van een cadeaukaart geprint. (Mits ingesteld).

TN 1150765


Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat het scannen van barcodes en het handmatig invoeren van tekst/cijfers naar verwachting gaat wanneer de gebruiker naar een dialoog wordt verwezen na het drukken op de totaalknop. Eerder kon er in het scherm waar de spaarpas vraag werd gesteld, niet direct een pas gescand worden.

TN 1155392


In bepaalde situaties kwam het voor dat REST een foutmelding teruggaf als er spaarpunten werden opgehaald. Dit had te maken met een groot aantal spaarpassen die aan een spaarklant toegewezen waren. In de EVL Rest Services is een aanpassing gedaan zodat klanten met heel veel spaarpassen ook opgehaald kunnen worden.

TN 1155392


Aanpassing doorgevoerd in de pop-up menu's klant bewerken/toevoegen van de POS zodat bij het aanklikken van het veld geboortedatum of BTW nummer de focus niet verspringt naar een ander veld bij het gebruik van het schermtoetsenbord.


TN 1156917


Wijziging doorgevoerd zodat bij het retourneren van een transactie waar een product voor het verzilveren van punten op staat, de punten van dit product weer geretourneerd worden.


TN 1154906


Wijziging doorgevoerd in de POS zodat geannuleerde transacties niet worden getoond in het transactieoverzicht. 


TN 1158357


In de EVL REST service is een aanpassing gedaan m.b.t. het ophalen van de cardTransactions. In de REST services bij het veld "totalBonusPoints" werd niet altijd het juiste puntenaantal opgehaald wanneer in de database in het verleden handmatige correcties waren uitgevoerd.


TN 1158525


Wijziging doorgevoerd m.b.t. de brood variant van wicht, voor wichtproducten met veld 'weegschaalartikel'= 1 geldt nu het volgende:


TN 1151123


In de SCO is een issue opgelost waarbij het niet mogelijk was om een cadeau kaart op te waarden waarvan het productveld "AmountRange" een enkel getal met komma bevatte.


TN 1159299


In de SCO worden nu de eventuele vertalingen van de product knoppen opgehaald op basis van de gekozen taal.


TN 1159136


Wijziging doorgevoerd zodat het rapportlogo dat is toegevoegd via het tabblad "logo's" op de vestiging juist getoond wordt op de pakbon rapportage.


TN 1156626

In de REST services trad een foutmelding op wanneer de bonuspunten van een klant werden opgehaald met een dubbel cardID.

TN 1160936

In de SCO is een aanpassing gedaan die moet voorkomen dat na een update van de SCO deze niet direct na de update te gebruiken is.

TN 1155094

Wijziging doorgevoerd in het rapport "Voorraadverschillen" in het tellingen menu zodat de data niet meer dynamisch opgehaald wordt zodat je een duidelijker beeld hebt van de voorraadverschillen na een telling.

TN 1161093

Aanpassing doorgevoerd in de product kaart met betrekking tot het verstrekken van bonuspunten in een opgegeven periode zodat punten nog steeds worden uitgegeven wanneer er een nieuwe datumselectie wordt ingesteld na het verlopen van de oorspronkelijk opgegeven periode. 

TN 1161958