JULIETT
VERSIE: 6.0.2024Juliett
INHOUDSOPGAVE
ALGEMEEN
Certificering EFSTA voor Frankrijk
Vanaf versie Juliett bieden we certificering voor EFSTA op basis van de geavanceerde instelling FiscalCertificationType = FR.
Dit houdt, onder anderen, de onderstaande wijzigingen in:
Jet Events en EFSTA-integratie: Automatische registratie van Jet Events bij gebruikershandelingen op de POS, inclusief kassabonannuleringen en kastellingen. Deze events worden nauwkeurig ingeschoten bij EFSTA voor volledige traceerbaarheid van transacties.
Verbeterde beveiliging: Beveiligingsingangen zijn uitgebreid met een 'Fiscaal Recht'-bitje, wat resulteert in Jet Events bij relevante wijzigingen, zoals bij de transactie van beveiligingsingangen met fiscale implicaties.
Transactiebeheer: Alle transacties worden nu correct aangemeld bij EFSTA, inclusief niet-fiscale transacties met oplopende transactiereeksen. Refund transacties en kastellingen worden afgehandeld met transactiecode 0 in het transactiebeheer.
Fiscale signering en transparantie: Fiscale transacties, zoals verkoop en facturering, worden nu gesigneerd in EFSTA. Deze signering wordt ook weergegeven op de bon- en factuurlayouts. Het type transactie wordt duidelijk vermeld op de bon en factuur (bijv. verkoop, retour, factuur).
Rapportage en verplichte velden: Verplichte velden zijn toegevoegd aan kassabonnen en facturen volgens Franse voorschriften, zoals Naf, Siret, winkeladres in Frans formaat, klantgegevens, transactienummer, BTW-codes, verwijzingen naar BTW-status, gebruikersinformatie, beveiligingsgroepen, software- en signing gegevens.
Met de toetsencombinatie [CTRL+SHIFT (ingedrukt houden) +ALT+?] kan het certificaat getoond worden in de POS.
Elektronische schaplabel integratie met Vusion
Vanaf nu is het mogelijk om in combinatie met Vusion ESL labels aan te sturen in uw vestiging.
Deze service bieden we apart aan.
Wat doet de service voor u:
De koppeling tussen de ESL label en het product houden we up-to-date binnen Vusion
De productdata houden we up-to-date in Vusion.
Bij wijzigen van de productdata zoals algemeen/memo's en productvelden
Bij wijzigen van een actie gekoppeld aan een product met een ESL label
Als een product niet meer op voorraad is of weer op voorraad komt
Dit doen we op basis van realtime triggers waardoor de data bijna realtime wordt geupdate bij Vusion die er op zijn beurt er voor zorgt dat de labels aangepast worden indien van toepassing.
ASPOS is in deze koppeling verantwoordelijk voor de data
Vusion is verantwoordelijk voor het aansturen van de labels incl. de lay-out die getoond wordt op het label.
De volgende gegevens sturen we naar Vusion:
Algemene data zoals omschrijving/prijzen
Memo's
Productvelden (alleen velden zonder spatie en punt in de omschrijving, deze kunnen niet getoond worden in de lay-outs van Vusion)
Voorkeursleverancier gegevens
Voorraad gegevens
Hiermee kan Vusion dus o.a. in de volgende scenario's voorzien.
Standaard lay-out
Actie lay-out als er een actieve actie is of mixmatch
Out-of-stock lay-out als de voorraad 0 of minder is.
Aparte lay-out tussen bijv. 7 en 8 zodat de bestelinformatie getoond kan worden
Er staat al een aantal zaken op de roadmap voor deze integratie zoals:
Het laten knipperen van het LEDje als je een bepaald product moet picken.
Het laten knipperen van het LEDje als je een bepaald product weg moet zetten.
Specifiek sturen we de volgende velden op (buiten alle productvelden en memo's om):
id
state
type
number
description
secondDescription
onlineDescription
assortimentDescription
priceInclTax
priceExclTax
listPrice
colorDescription
sizeDescription
collectionDescription
manufacturerDescription
modelDescription
depth
width
height
content
contentType
bonusPoints
taxRate
purchasePrice
purchaseUnit
purchaseUnitFactor
discountAllowed
priceType
salesUnit
serialUsage
priceCodeDescription
attentionMemo
discountPrice
defaultScanCode(code)
discount
discounts(description, ticketDescription, startDate, startTime, endDate, endTime, isActive)
group(description)
subGroup(description)
brand(description)
categoryGroup(description)
images(type, url)
preferredProductSupplier(minimumOrderQuantity, purchasePrice, purchaseUnitQuantity, purchaseUnitType, stockNote, stockQuantity)
stockInfo(availableQuantity, physicalStockQuantity, customerOrderQuantity, purchaseOrderQuantity, minimumStockQuantity, maximumStockQuantity)
Heeft u interesse? Neem dan op met onze sales afdeling voor meer informatie.
Schematisch overzicht:
Om dit in te richten zijn de volgende zaken van belang:
De ESL service moet geïnstalleerd worden op de omgeving
Hiervoor komt een nieuwe parameter waarin de APIkey staat van Vusion, per retailchain in Vusion willen we een aparte zodat we geen problemen krijgen met ratelimiting (SESToken)
De trigger service moet draaien op de omgeving, dat zal hoogstwaarschijnlijk al standaard het geval zijn.
De storesetting 'ProductESLVersion' moet op 2 staan zodat de lay-out en het type niet meer verplicht zijn, dat wordt in Vusion bepaald.
De storesetting 'ProductESLTrigEnabled' en 'ProductTableTrigEnabled' moeten op true staan zodat er triggers aangemaakt worden als het product of ESL wijzigt die door de service.
De storesetting 'ESLStoreCode' moet gevuld zijn met de storecode uit Vusion, die dien je uit Vusion te halen middels het kopieer knopje achter de vestiging. (afbeelding 1)
We sturen de voorraad van het standaard magazijn, dit magazijn herkennen we aan id 1 in het tabblad magazijnen in de vestiging (afbeelding 2)
Afbeelding 1
Afbeelding 2
Voorbeeld labels:
CN 39492
ASPOS KASSA
Ondersteuning wicht regels Narrowcasting
In de MAUI Narrowcasting werden nog geen verplichte gegevens getoond bij wicht producten. Met deze wijziging is er ondersteuning ingebouwd voor het tonen van wicht regels op de MAUI Narrowcasting. Onder de regels wordt nu deze extra informatie getoond.
CN 45131
Bestelde kit regels in de POS
Wijziging doorgevoerd zodat de bestelde kit regels ook meetellen in het totaal besteld.
CN 47091
Meerdere regels op bestellen zetten d.m.v. sneltoets
Wijziging doorgevoerd zodat de sneltoets voor snel bestellen [ALT]+B meerdere keren per transactie gebruikt kan worden.
CN 47120
Voortgang tonen bij functie "Wisselgeld" i.c.m. Cikam geldmachine
Aanpassing doorgevoerd in de POS met betrekking tot de Cikam machine. Wanneer de Cikam functionaliteit aan staat ("CIKAMenabled" op true), zal er voortaan achter de knop 'Kas in/uit' de optie 'Wisselen' worden getoond zodat de kassamedewerker op de hoogte is van het uit te geven wisselgeld bedrag aan de klant.
Kies de optie 'Kas in/uit':
Kies vervolgens de optie 'Wisselen' om de wisselgeld pop-up naar voren te brengen:
De klant werpt tijdens deze stap het te wisselen geld in de machine. Deze stap kan ook handmatig door de kassamedewerker worden geannuleerd door op de knop 'Annuleren' te drukken. De drie blokjes die boven de 'Ok' knop worden getoond, worden gebruikt om het totaal aantal requests/succesvolle requests naar de Cikam machine te pollen.
In het geval dat het wisselen wordt geannuleerd, wordt de kassamedewerker hiervan op de hoogte gebracht en zal er daarna ter verduidelijking nog een pop-up met een waarschuwing verschijnen.
CN 44292
Producten bestellen bij een andere vestiging
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat, bij het bestellen van een product bij een andere vestiging, via de 'Detail' knop in combinatie met de instellingen "POSCustOrdToPurchOrd" en "POSUseSupplierInOrderLine" de aangemaakte klantorder en inkooporder naar verwachting worden gevuld.
Weergave product informatie scherm (toegankelijk via de knop 'Detail' in de product pop-up):
Aangemaakte klantorder/FILW order:
Aangemaakte inkooporder:
CN 47454
Facturen van andere winkel betalen in de POS
Wijziging doorgevoerd waarmee het mogelijk is gemaakt om via de POS facturen van andere vestigingen te betalen. Hiervoor is een nieuwe setting toegevoegd "PayInvoiceOtherStores" als deze setting op true wordt gezet (default waarde is false) worden op het tabblad facturen (in het klantorder overzicht op de POS) ook de facturen van andere vestigingen getoond. Dit wordt ook aangegeven per factuur doordat de winkelcode erbij staat. Tot welk niveau je de facturen worden getoond wordt bepaald op basis van de bestaande setting "ShowCustOrdersFromNode".
CN 46555
Lade openen in boarding pass flow
Mogelijkheid toegevoegd om de kassalade te openen vanuit de airside pop-up achter de knop 'Opties' in de module. Om de lade te openen dient het recht 'Lade openen zonder kassabon' ingeschakeld te zijn, anders blijft de knop grijs.
CN 47529
ASPOS BACKOFFICE
Medewerker prestatie rapportage
Met deze wijziging is er een nieuw rapportage genaamd 'Medewerker prestaties' toegevoegd in de Backoffice. Om gebruik te maken van het rapport dient eerst de beveiligingsingang toegevoegd te worden voor de betreffende gebruikersgroep door de ingang 'Rapportage medewerker prestaties' in te schakelen.
Getoonde data:
Selectiedatum (maximaal één dag, inclusief vandaag) met de tijd tot wanneer de data in het rapport is opgehaald
Winkel/Winkelcode (Op winkelniveau wordt deze automatisch geselecteerd, enkel relevant voor HK niveau bij het selecteren van meerdere vestigingen)
Medewerker Transacties (regulier), op rekening en het bijbehorende subtotaal van de twee kolommen
Klantorder transacties en klantorder op rekening transacties en het bijbehorende subtotaal
Klantordermutaties
Totaal uit alle kolommen
Logica in het rapport:
Enkel (pakbon)transacties die op de kassa zijn aangeslagen worden getoond in het rapport, refunds en offertes zijn uitgesloten
Bij opgehaalde klantorderregels van het type verkoop wordt een minbedrag getoond
Bij klantorder mutaties worden de mutaties die uitgevoerd zijn door de desbetreffende gebruiker in het rapport getoond
Interfiliaal (Mxxx) transacties zijn uitgesloten
CN 46036
Wijziging in retour barcode
Aanpassing doorgevoerd in de opbouw van de retour barcode in de general layout van de contant factuur zodat deze voortaan altijd 13-cijferig is, waarbij:
AA = ReturnPrefix (meestal 99)
BBBBB = UseStoreOIDForEan=true ==> StoreOID, anders branchnumber. Uitvullen met voorloopnullen tot max 4 karakters
CCCCCC= Transactienummer. Uitvullen met voorloopnullen tot max 6 karakters
D = controle getal
CN 46989
Meerdere memo's selecteren in klantorder
Aanpassing doorgevoerd in de klantordermemo's waardoor het mogelijk is gemaakt om templates onder elkaar te plakken door een bestaand template uit de dropdown te selecteren. Hiervoor is de nieuwe setting "COAddMultipleMemo" geïntroduceerd (standaard op false).
Weergave van onder elkaar geplakte memo's uit verschillende templates onder het memo tabblad van de klantorder:
CN 47132
Aanpassingen REST t.b.v. Dropshipment
Met deze wijziging is er logica geïntroduceerd om klantorders van het type "regulier" of "internet order" om te kunnen zetten naar een dropshipment inkooporder. Dit onder het endpoint CustomerOrders (/api/customer-orders) met behulp van de nieuwe functie "ConvertToDropshipmentOrder". Om klantorders om te kunnen zetten, dient er aan een aantal voorwaarden te worden voldaan:
De order moet de status 'Open' hebben
Het ordersoort dient van het soort regulier te zijn
De order dient volledig aanbetaald te zijn of de klant en het mogelijk bijbehorende contact dienen gemachtigd zijn om op rekening te kopen
De orderregel dient het productveld 'Dropshipment' te hebben
Het vinkje dropshipment dient gevuld te zijn op de voorkeursleverancier
Om dropshipment toe te staan moet het product type product , maatwerk, matrix, dimensie, EBook of wicht zijn
Als er niet aan een of meerdere condities wordt voldaan worden de volgende foutmeldingen getoond:
"Customer order does not have the status open."
"Order kind is not regular."
"Order is not of type order or internet order."
"Order is not fully paid in advance."
"The order contains lines where the product field for Dropshipment is missing."
"The order contains lines where the preferred supplier is not suitable for dropshipment."
"The order contains lines with unauthorized product types."
Weergave van het endpoint (klantorder ID is ingegeven en het endpoint geeft als output het inkooporder ID terug):
Weergave van het productveld:
Het vinkje dropshipment onder het tabblad leveringsvoorwaarden van de leverancier:
CN 40474
Nieuwe optie om order om te zetten naar "dropshipment"
Met deze wijziging is op basis van het nieuwe recht "Klantorder naar Dropshipment omzetten" de mogelijkheid geïntroduceerd om via het menu klantorders in de Backoffice orders om te zetten naar een dropshipment inkooporder.
Om een klantorder om te zetten naar een dropshipment inkooporder dienen er een aantal voorwaarden te worden voldaan:
De beveiligingsingang dient ingeschakeld te zijn voor de desbetreffende gebruikersgroep en gebruiker
De producten in de klantorder dienen een leverancier te bevatten waarbij het vinkje 'Dropshipment' is aangezet op het tabblad 'Leveringsvooraarden' van de leverancier
Het artikel dient het productveld 'Dropshipment' te bevatten met de waarde JA
De klantorder dient van het type 'Order' of 'Internet Order' te zijn
De klantorder mag alleen worden omgezet wanneer deze de status 'Open' heeft (Dit betekent onder andere dat er geen gepickte regels aanwezig mogen zijn in de order)
De order dient volledig aanbetaald te zijn, of de klant en het bijbehorende contact dienen gemachtigd te zijn om op rekening te kopen
Schakel de nieuwe beveiligingsingang in via het Backoffice menu 'Beveiligingsgroepen':
Zet de dropshipment functionaliteit aan op het tabblad 'Leveringsvoorwaarden' van de leverancier:
Vink de order aan en klik in het zijpaneel op 'Opties', let hierbij op het type en de status van de klantorder:
Klik vervolgens op de optie 'Naar dropshipment order':
Een pop-up toont met de vraag om de klantorder om te zetten naar een dropshipment inkooporder:
Melding dat de order succesvol is omgezet naar dropshipment:
Indien de optie aan staat bij de leverancier kan deze inkooporder ook direct verwerkt worden:
De verwerkte dropshipment inkooporders:
CN 40473
Service producten in Backoffice ook direct picken in klantorder
Wijziging doorgevoerd in de Backoffice zodat artikelen van het producttype 'Service' voortaan automatisch op gepickt worden gezet wanneer deze aan een klantorder worden toegevoegd. Let op: In tegenstelling tot de POS is het productveld SetDefaultAsOrdered niet benodigd in de Backoffice om de producten direct op gepickt te zetten.
Weergave van een klantorder met verschillende producten, let op het 'Service Hoofdproduct' en de kitartikelen eronder, in de kolom 'Pak./Back.' worden de aantallen direct op gepickt gezet:
CN 47448
Verwachte leverdatum wijzigen i.c.m. verdeelorder
Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot het aanmaken van klantevents bij het wijzigen van de verwachte leverdatum bij een klant-/inkooporder: Wanneer de verwachte leverdatum van een artikel wordt aangepast zal het event voortaan worden aangemaakt op de bronorder in plaats van de verdeelorder.
LET OP: Het veld 'verkoper' dient gevuld te zijn in de te verdelen klantorder om het event aan te kunnen maken.
Aangemaakt event op de bronorder:
Pop-up voor het bewerken van de leverdatum (Inkooporderregel bewerken):
Melding bij het opslaan van de inkooporder voor het aanmaken van het klantevent op de bronorder:
CN 43849
Meerdere selecties in filter "type" van de klantorder module
Wijziging doorgevoerd zodat de dropdown voor het klantorder type multi tag is, dit geeft de mogelijkheid om meerdere order types tegelijk te filteren.
CN 47534
Status update vraag bij opslaan reparatie order
Aanpassing doorgevoerd in de reparatiemodule zodat, wanneer de order tussendoor aangepast en/of opgeslagen wordt, er een vraag wordt gesteld of de status aangepast moet worden en de klant geïnformeerd moet worden.
In dit venster kan een status en een template gekozen worden. Ook kan er gekozen worden om het bericht direct te verzenden, of deze klaar te zetten in mailbeheer.
Eventuele bijlagen en/of afbeeldingen kunnen ook direct meegestuurd worden.
CN 46275
Snel filter in klantorderoverzicht uitgebreid met "Transporteur"
We hebben de optie "Transporteur" toegevoegd in de "CustomerOrderFilters" XML. Hiermee kan er nu een snelfilter gemaakt worden waarmee gefilterd kan worden op de transporteur in een order.
Voorbeeld XML:
<CustomerOrderSelections>
<Selection SelectionName="Maatwerk - Open events">
<Filter name="Type" value="Offerte">
<Option value="Voororder" />
<Option value="Order" />
</Filter>
<Filter name="Soort">
<Option value="Maatwerk" />
</Filter>
<Filter name="Openstaande events" value="Ja" />
<Filter name="Eventtype">
<Option value="Klantafspraak extern" />
</Filter>
</Selection>
<Selection SelectionName="Order aan-/deelbetaling">
<Filter name="Type" value="Normaal" />
<Filter name="Soort">
<Option value="Maatwerk" />
</Filter>
<Filter name="Openstaande events" value="Ja" />
<Filter name="Eventtype">
<Option value="Betalingsopdracht" />
<Option value="Aanbetalingsopdracht" />
</Filter>
</Selection>
<Selection SelectionName="Order inkoop">
<Filter name="Type" value="Normaal" />
<Filter name="Soort">
<Option value="Maatwerk" />
</Filter>
<Filter name="Verwerkt naar inkooporder" value="false" />
</Selection>
<Selection SelectionName="Order monteren (Bumbal)">
<Filter name="Transporteur" value="BUMBAL" />
</Selection>
</CustomerOrderSelections>
Voorbeeld van knop in klantorder overzicht:
CN 46696
Aankoopbon kunnen downloaden in reparatie n.a.v. transactie historie
In de reparatiemodule hebben we een aanpassing gemaakt waardoor nu de oorspronkelijke aankoopbon direct vanuit de reparatieorder gedownload kan worden. Dit document wordt direct in de browser gedownload.
CN 46698
Splitsing tussen verkopen en reparaties in historie scherm reparatie
In de reparatiemodule is er, in het historiescherm, een aanpassing gemaakt. Voorgaande, afgeronde reparatieorders worden nu in een apart tabblad getoond. Dit maakt het overzichtelijker wanneer er een herhaal reparatie plaats moet vinden.
CN 46700
Standaard klachtomschrijving en reparateur vullen bij selectie reparatieproduct
In de reparatie module wordt nu automatisch de voor ingevulde klachtomschrijving getoond. Deze kan op het product ingegeven worden onder tabblad "memo" met memotype "Klachtomschrijving".
Ook wordt nu automatisch de reparateur gevuld. Deze reparateurs kunnen worden ingegeven op het product onder tabblad "Leveranciers". De voorkeursleverancier op het product wordt als standaard gevuld bij het aanleggen van de reparatie. Mochten er geen productleveranciers beschikbaar zijn, wordt in de reparatieorder de volledige lijst met beschikbare reparateurs getoond.
CN 46819
Voorraad overboeken bij annuleren orders
We hebben de functionaliteit geïntroduceerd om, bij niet volledig uitgeleverde orders, de voorraad te verplaatsen naar een magazijn naar keuze.
Op basis van de nieuwe geavanceerde instelling "CancelOrderStockRetStore", kan er bepaald worden naar welke winkel de voorraad verplaatst moet worden.
Bij het "Klantorders annuleren" scherm is een nieuw vinkje toegevoegd "Verplaats voorraad". Wanneer dit vinkje wordt gezet, verschijnt er een pop-up waarin bepaald kan worden naar welke winkel (en welk magazijn van de betreffende winkel) de voorraad verplaatst dient te worden.
Vervolgens wordt de voorraad middels een correctie bijgeboekt op de gekozen winkel.
Afbeelding winkel selectie te verplaatsen voorraad
Afbeelding voorraad bijboeking geselecteerde winkel middels correctie:
CN 46895
ASPOS SELFCHECKOUT
Giftcardmodus in de SCO
Wijziging doorgevoerd in de SCO m.b.t. de verkoop van giftcards. Zodra er een serienummer wordt gescand aan de SCO wordt er een controle uitgevoerd of het daadwerkelijk om een serienummer van een giftcard gaat. Hierna wordt er een melding getoond dat de omverpakking gescand moet worden. Als de omverpakking gescand is ga je verder in de reguliere giftcard flow. Mocht er een omverpakking worden gescand die niet bij het serienummer hoort zal hier een melding van verschijnen.
Melding omverpakking scannen:
CN 41709
SERVICES
REST: Aanpassingen GET Stockmutation en Dailypaymenttotals endpoints
In de REST services is het nu mogelijk om de betalingen van de dagtotalen op te halen. Dit kan middels de volgende nieuwe endpoints:
GET api/daily-payment-totals
GET api/daily-payment-totals/{id}
CN 44021
Aanpassingen bij bestellen kitgroep regels m.b.t. food-orders
Aanpassing doorgevoerd aan het producttype 'Service' in combinatie met het product veld "SetDefaultAsOrdered" zodat de gekoppelde kitproducten in een klantorder voortaan ook de parameters kitParentProductId en kitGroupId bevatten.
Weergave van een expand op de orderlines met de parameters bij een GET op customerorders:
CN 47392
Return & Cancel type toegevoegd aan CustOrderCreated & CustOrderUpdated
Wijziging doorgevoerd zodat bij de klantorder triggers een xmlfield wordt meegegeven als de klantorder wordt geannuleerd of als het om een retourorder gaat.
Voorbeeld retourorder trigger:
{
"id": 225642,
"creationDate": "2024-04-17T10:16:02.757Z",
"isSent": false,
"relatedId": 61145,
"sentCount": 0,
"status": "Open",
"storeId": 17,
"type": "CustomerOrderCreated",
"xmlFields": "<IsReturn>1</IsReturn>"
}
Voorbeeld geannuleerde order trigger:
{
"id": 225657,
"creationDate": "2024-04-17T10:53:48.907Z",
"isSent": false,
"relatedId": 61147,
"sentCount": 0,
"status": "Open",
"storeId": 17,
"type": "CustomerOrderUpdated",
"xmlFields": "<IsCancelled>1</IsCancelled>"
}
CN 44284
Toevoegen webnode queues RabbitMQ
Wijziging doorgevoerd zodat bij het aanmaken en muteren van een webknopen in ASPOS een trigger wordt aangemaakt voor RabbitMQ.
Deze triggers zijn te herkennen aan het type:
WebNodeCreated (bij het aanmaken van een webknoop),
WebNodeUpdated (bij het wijzigen van een webknoop)
WebNodeDeleted (bij het verwijderen van een webknoop).
Het relatedId verwijst naar de desbetreffende webknoop. Dit Id wordt ook opgestuurd in het bericht naar RabbitMQ. De 3 types berichten worden elk naar een eigen exchange gestuurd, respectievelijk WebNodeCreatedEvent, WebNodeUpdatedEvent en WebNodeDeletedEvent.
Ditzelfde is ook doorgevoerd op de webknoop koppelingen, hiervoor zijn de volgende triggers toegevoegd:
WebNodeRecordCreated (bij het aanmaken van een webknoop koppeling)
WebNodeRecordUpdated (bij het wijzigen van een webknoop koppeling)
WebNodeRecordDeleted (bij het verwijderen van een webknoop koppeling).
Deze worden ook opgestuurd naar RabbitMQ, de 3 type berichten worden elk naar een eigen exchange gestuurd, respectievelijk WebNodeRecordCreatedEvent, WebNodeRecordUpdatedEvent en WebNodeRecordDeletedEvent.
Om gebruik te maken van de triggers zijn de settings "WebNodeTrigEnabled" en "WebNodeRecTrigEnabled" geïntroduceerd.
CN 47881
REST: Retouren ondersteunen
In de REST services is het nu mogelijk om een retour transactie aan te maken bij het endpoint POST /api/transactions/Commit. Het aanmaken van een retour transactie kan op 2 manieren:
Willekeurig product retouren, ofwel negatief aantal opgeven (Klant heeft geen bon)
Voorbeeld transactie:
{
"transaction": {
"storeId": 5,
"customerId": 26542,
"records": [
{
"productId": 16,
"productQuantity": -2,
"extensions": [
{
"code": "RETURNREASONID",
"value": "Defect"
}
]
}
],
"payments": [
{
"amount": -79.80,
"paymentMethodId": 1
}
]
}
}
Via de originele bon. Bij de retour transactie regel moet het id van de originele transactieregel worden opgegeven. Dit kan bij het nieuwe veld "sourceTransactionRecordId" worden opgegeven.
De klant van de originele transactie en retour transactie moeten hetzelde zijn. Er kan niet meer retour genomen worden dan het aantal van de originele transactieregel. Op de originele transactie wordt bij de regel middels het nieuwe veld "returnQuantity " het aantal bijgehouden dat reeds geretourneerd is.
Voorbeeld transactie:
{
"transaction": {
"storeId": 5,
"customerId": 26542,
"records": [
{
"productId": 16,
"productQuantity": -1,
"extensions": [
{
"code": "RETURNREASONID",
"value": "Defect"
}
],
"additionalParameters": {
"sourceTransactionRecordId": 12345
}
}
],
"payments": [
{
"amount": -39.90,
"paymentMethodId": 1
}
]
}
}
Bij de retour transactieregel is het mogelijk om de reden van retour op te geven. Dit kan middels de transaction record extension mee te geven met de code "RETURNREASONID". Als value/waarde moet de code van de redencode worden opgegeven. De retour transctieregel krijgt dan een notitie met bijvoorbeeld: notes": "Reden retour: Defect".
Producten van het type "Giftcard" en "EVL-voucher" kunnen niet retour genomen worden. In een later stadium zal "Giftcard" ook ondersteund worden.
Producten met het productveld "ALLOWRETURN " = nee/no/false kunnen ook niet retour genomen worden.
Bij retour transacties wordt de voorraad weer opgeboekt. Wanneer er geen prijzen in de retour tranactie worden meegegeven, dan worden automatisch de prijzen van de originele transactieregel gebruikt. Ook de spaarpunten gegeven op de originele regel worden vervolgens retour geboekt.
CN 42135
REST: Order extensie aanleggen als een reparatie order wordt aangemaakt
In de REST services wordt, bij het aanmaken van een order van het type "Repair", nu automatisch een order extensie met type "UniqueOrderNumber" toegevoegd aan de order. In deze extensie wordt een 13 cijferig nummer getoond. Deze bestaat uit:
Eerste 4 cijfers het storeId. Aan de voorkant aangevuld met nullen
Rest van de posities is voor het ordernummer. Aan de voorkant aangevuld met nullen.
Voorbeeld:
Als storeoid=0015 en het ordernummer=12345, dan wordt de waarde in de extensie: 0015000012345.
CN 46191
REST: Aanpassingen GET Stockmutation en Dailypaymenttotals endpoints
In de REST services is het nu mogelijk om de betalingen van de dagtotalen op te halen. Dit kan middels de volgende nieuwe endpoints:
GET api/daily-payment-totals
GET api/daily-payment-totals/{id}
CN 44021
REST: Optie "Includekitlines=true" i.c.m. variabele kitproducten
In de REST services is een aanpassing gedaan in de cartCalculate en in de customerOrder. Wanneer de optie includeKitItems = true wordt meegegeven worden nu ook variabele (min/max) kit-items automatisch toegevoegd.
CN 46818
REST: ID filter toegevoegd bij GET store-job-lines
In de REST services bij het endpoint GET /api/store-job-lines is het nieuwe filter "storeJobIds" toegevoegd. Op deze manier is het mogelijk om de store-job-lines van één of meerdere storeJobs op te vragen.
CN 47838
ASPOS PDA
Tonen van zowel bron- als verdeelorder nummer in pick klantorder taak
Aanpassing doorgevoerd waarbij er bij pick klantorders gezocht kan worden op zowel de bron order als de verdeelorder.
CN 47030
ESL koppelen in PDA
Binnen de PDA is het nu mogelijk, indien de setting 'ProductESLVersion' op 2 staat om meerdere producten aan 1 label te koppelen. De versie 2 koppeling is de koppeling met Vusion die het toestaan om meerdere producten aan 1 label te koppelen. Dit zodat je bijv. strips kan vullen met meerdere producten.
Indien ingesteld krijg je een extra optie in de PDA (die staat default uit) om duplicaten toe te staan.
Indien je een label wil ontkoppelen van alle producten dien je dat in de backoffice te doen.
Als je een label koppelt die al aan meerdere producten is gekoppeld dan wordt het 'nieuwste' label connectie aangepast maar blijven de oude staan.
CN 46873
Prestatie verbeteringen inventarisaties
Prestatieverbeteringen doorgevoerd in het PDA menupunt "inventarisaties". Hierdoor zijn de laadtijden korter geworden.
CN 46783
Wijzigingen functie "terug" knop
Aanpassingen doorgevoerd in de functionaliteiten van verschillende knoppen van de PDA:
Consistentie doorgevoerd in de "terug" knop in verschillende menupunten. Deze knop brengt de gebruiker nu altijd één scherm terug
Consistentie doorgevoerd in de "menu" knop op verschillende menupunten. Deze knop brengt de gebruiker nu altijd terug naar het hoofdmenu
In het menupunt "Productinformatie" is de naam van de menu knop links onderaan aangepast naar "Producten". Deze knop brengt de gebruiker nu terug naar het menupunt "Producten"
CN 46791
Wijzigingen in Souvenir Express
Aanpassing doorgevoerd in de weergave van retour barcodes in de Souvenir Express van de PDA. Hier wordt nu altijd de oorspronkelijke retour barcode getoond van de vestiging waar de transactie op plaatsgevonden heeft.
CN 47125/47131
Weergave "factor" in product informatie scherm
Bij productinformatie op de PDA werd de verkeerde factor getoond. Dit is nu aangepast zodat de juiste factor hier wordt getoond.
CN 46795
Binnen boeken op leverancier "LOS BOEKEN"
Aanpassing doorgevoerd in de PDA zodat, wanneer er voorraad binnengeboekt wordt zonder leverancier, deze binnen geboekt kan worden onder leverancier "LOS BOEKEN".
CN 44903
Weergave vraag bij leveranciers retouren
Aanpassing doorgevoerd zodat, wanneer de taak bij leveranciers retouren wordt afgerond, de vraag of de voorraad direct naar het retouren magazijn moet worden geplaatst weer gesteld wordt.
CN 46248
WifiQuickLabel pop-up
Het kon soms voorkomen dat het keuze scherm bij het aanmaken van een schaplabel in de PDA niet correct werd getoond. Dit is nu opgelost.
CN 46790
E-mailadressen in Souvenir Express
In de Souvenir Express werden e-mail adressen niet opgehaald. Dit is nu opgelost.
CN 47117
Leverancier aanpassen bij inkooptaken
Aanpassing doorgevoerd in de PDA zodat, bij de inkooptaak, nu de leverancier direct aangepast kan worden.
CN 45371
Type weergeven om schaplabel taak
Aanpassing doorgevoerd in de schaplabel taak. Het type werd hier niet standaard gevuld. Dit is nu opgelost.
CN 47156
Verbetering laadtijden in ontvangst taak
Wijzigingen doorgevoerd in de PDA ontvangst taak. De prestaties zijn geoptimaliseerd.
CN 47825
Verbetering laadtijden in inventarisatie taak
Wijzigingen doorgevoerd in de PDA inventarisatie taak. De prestaties zijn geoptimaliseerd.
CN 47612
Verbetering laadtijden inkoop taak
Wijzigingen doorgevoerd in de PDA inkoop taak. De prestaties zijn geoptimaliseerd.
CN 47824
Aanpassing menupunt afprijs sticker
In de taak Afprijs sticker printen is een wijziging doorgevoerd waardoor de focus niet terugspringt naar het barcode invoerveld als er een printer geselecteerd wordt.
CN 47153
Vraag stellen bij schaplabel taak
Aanpassing doorgevoerd waardoor, bij het maken van een schaplabel, nu consequent de vraag gesteld wordt om een label te selecteren.
CN 46869
Wijziging besteladvies leverancier
Aanpassing gemaakt zodat, wanneer in een PDA besteladvies een product wordt gescand dat niet op voorraad is bij een specifieke leverancier, deze toch in het besteladvies wordt toegevoegd. Eerder was het zo dat dit artikel op een leverancier werd gezet waar het product op voorraad was.
CN 47250
Zichtbaarheid (fout)meldingen Souvenir Express
Aanpassing doorgevoerd waardoor, mocht er een (fout)melding naar voren komen in de Souvenir Express, het on-screen toetsenbord hier niet overheen getoond wordt.
CN 46652
Wijziging in Slim beheer
Aanpassing doorgevoerd in Slim beheer. Hier kon soms een foutmelding naar voren komen. De oorzaak had te maken met het updaten van de min/max. Dit is nu opgelost.
CN 47610
PATCHES
26/04/2024: Werkorder rapport toont onverklaarbaar veel witruimte
Extra validaties op de start- en einddatum toegevoegd in het Backoffice menu 'Campagnes' zodat campagnes succesvol opgeslagen en in de lijst getoond worden.
TN 1216025
30/04/2024: Laatste voucher printen op SCO
Met deze aanpassing is de mogelijkheid geïntroduceerd om vanuit de medewerker modus/geavanceerde opties in de self-checkout de laatst verkochte e-voucher te herprinten via de nieuw toegevoegde knop 'Print laatste voucher'.
TN 1212610
16/05/2024: Pin koppeling Adyen
Met deze aanpassing is de time-out met de Adyen pin aangepast zodat de pin langer wacht op een antwoord van Adyen.
TN 1221898
31/05/2024: Sortering pakbonnen
Het sorteren van de kolommen 'Totaal' en 'Debiteurennummer' in het menupunt 'Klanten' - 'Pakbonnen' is aangepast en werkt zoals verwacht.
TN 1225917
31/05/2024: Overschrijven voorkeursleverancier
Met deze aanpassing toont de checkbox voor het overschrijven van de voorkeursleverancier bij het verwerken van een ontvangst weer zoals verwacht.
TN 1223605
03/06/2024: Aantal keer aan de POS
Er is een wijziging doorgevoerd zodat de vermenigvuldiging in de POS niet wordt onthouden als er een nieuwe transactie wordt gestart.
TN 1223968
03/06/2024: Wijziging factuurlayout
Er is een wijziging doorgevoerd aan een klant specifieke factuur lay-out naar aanleiding van wensen van de klant.
TN 1219300
06/06/2024: Aanpassing jounalisatieprocedure
Er is een aanpassing doorgevoerd in de journalisatieprocedure om de journalisatie in een FMUT-bestand naar verwachting uit te kunnen voeren.
TN 1227234
12/06/2024: POS foutmelding bij het afslaan van een transactie
Er is een wijziging doorgevoerd in de POS die de stabiliteit rondom de offline sync van transacties verbetert en excepties in deze flow afvangt.
TN 1227234
13/06/2024: EVL Voucher toestaan voor retourname
Er is een wijziging doorgevoerd in de POS zodat de blokkade op het retournemen van producten van het type EVL-Voucher is weggehaald.
TN 1223441
13/06/2024: Prestatie rapport toot geen data
Er is een aanpassing gedaan in het tonen van data in het rapport Medewerker Prestaties zodat deze weer toont zoals verwacht.
TN 1228604
14/06/2024: Foutmelding POS in combinatie met Lincsafe
Er is in de afhandeling van de terugkoppeling van Lincsafe een aanpassing doorgevoerd om te voorkomen dat de POS een foutmelding geeft en handmatig moet worden afgesloten.
TN 1219242
14/06/2024: Orderregels
Er is wijziging doorgevoerd in de procedure die regels in klantorders binnen boekt o.b.v. ontvangsten.
TN 1209663
14/06/2024: Winkel selecteren in rapport Voorraad Mutaties
Er is wijziging doorgevoerd zodat de winkel selector bij de rapportage "Voorraadmutaties per product" weer gebruikt kan worden.
TN 1227037
14/06/2024: Rapportage factuur foutmelding
Er is wijziging doorgevoerd die een foutmelding in de klantorder afvangt.
TN 1227230
17/06/2024: Klantkaart openen vanuit de email check popup
Er is wijziging doorgevoerd zodat de klantkaart van een bestaande klant weer geopend wordt als er een email adres wordt gebruikt welke al bekend is en er wordt op de hyperlink gedrukt om de klantkaart te openen.
TN 1227361
17/06/2024: Nog te betalen op het klantendisplay
Aanpassing aan versie 4 van de NarrowCasting doorgevoerd, zodat bij het gebruiken van giftcards als betaalmiddel het nog te betalen bedrag in de gelijknamige header naar verwachting wordt getoond.
TN 1211940
19/06/2024: Orderbevestiging van verwerkte orders
Aanpassing doorgevoerd in de rapportage 'Opdrachtbevestiging' in de Backoffice, zodat het tonen van orderregels naar verwachting verloopt wanneer er een verdeelorder is aangemaakt.
TN 1228985
21/06/2024: Gebruikers krijgen gevarendriehoeken in POS
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat de functionaliteit rondom het inloggen per bon (te vinden onder het tabblad basisinstellingen van het menu vestigingen in de Backoffice) en de geavanceerde instelling POSUserLoginPwRequired naar verwachting met elkaar samenwerken.
TN 1228310
22/07/2024: Aanbetaling wordt meerdere keren opgeslagen
Wijziging doorgevoerd zodat een geplande aanbetaling niet meerdere keren wordt toegevoegd als je een rapportage opent in een klantorder.
TN 1236633
22/07/2024: Order ophalen na eerste scan mislukt
Wijziging doorgevoerd zodat op de POS klantorders alsnog op de bon geselecteerd kunnen worden ook al is er eerst een ander product gescand.
TN 1237050
24/07/2024: EVL punten op product, productgroep of groep werkt niet
Aanpassing doorgevoerd zodat het sparen van EVL punten op product of productgroep of groep naar verwachting bij het berekenen van het totale bonusbedrag.
TN 1232617
26/07/2024: Afrondingsverschil aanbetaalde factuur
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat er geen afrondingsverschil wordt getoond bij een aanbetaalde baliefactuur.
TN 1236924
23/08/2024: Lincsafe betaald vorige transactie uit na annuleren
Extra verbetering doorgevoerd in de Lincsafe koppeling die dubbele payment clicks voorkomt, door de knop te blokkeren.
TN 1242487