FOXTROT
VERSIE: 6.0.2024Foxtrot
INHOUDSOPGAVE
KLANTEN
Rapportage aanpassingen voor de Bumbal flow
Kopie gemaakt van de klantorder rapportage uit de Backoffice voor genaamd met een aantal wijzigingen:
Bij verdeelorders zijn de bezorggegevens uit het tabblad 'bezorgen' van de bronorder leidend, anders wordt er gekeken naar de standaard adresgegevens van de klant
De getoonde barcode op de rapportage van de verdeelorder is die van de bronorder
Het getoonde ordernummer op de rapportage is van de bronorder, het verdeelordernummer wordt eronder weergeven
Op het tabblad 'status' van de klantorder wordt het ordernummer van de bronorder weergeven
Vul de SGS "ReportCustomerOrders" met de onderstaande waarde om gebruik te maken van de rapportage:
Vul de afwijkende bezorggegevens in op het tabblad 'bezorgen' van de bronorder om deze leidend te maken in de verdeelorder:
Weergave klantorder rapportage met de bezorggegevens uit het tabblad 'bezorgen van de bronorder':
CN 42181
Aanpassing in actie module
Wijziging doorgevoerd met betrekking tot perfomance in de POS. Acties waarbij een klant is toegevoegd op het tabblad "extra" in de actie module worden nu pas ingeladen bij het toevoegen van de klant aan de bon.
CN 42812
Aanpassingen weergave bij maatwerk ontvangsten
Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot de manier waarop de ontvangsten van inkooporders worden weergeven met maatwerk artikelen. In het geval dat de configuraties van maatwerk artikelen met dezelfde productnummers afwijken, worden deze niet meer samengevoegd op de ontvangstregel, maar apart weergeven.
Weergave verwerkte ontvangst maatwerkartikelen met een afwijkende configuratie:
Weergave verwerkte ontvangst met reguliere artikelen:
CN 42959
Klantspecifieke rapportage aanpassingen
Met deze wijziging zijn er aanpassingen doorgevoerd aan de factuur en opdrachtbevestiging:
Opdrachtbevestiging:
Bij het ontbreken van een aanbetaling wordt er geen euroteken getoond onder het totale bedrag
Weergave BTW tarieven gesorteerd van laag naar hoog
Factuur:
Weergave BTW tarieven gesorteerd van laag naar hoog
Opdrachtbevestiging zonder aanbetalingen en BTW gesorteerd van laag naar hoog:
Factuur lay-out met de BTW tarieven gesorteerd van laag naar hoog:
CN 43600
Keuze bij uitbetaling klant saldo
Wijziging doorgevoerd zodat als bij het verrekenen van het klant saldo de keuze kan worden gemaakt van betaalsoort o.b.v. de setting "POSCustBalChangeChoice" nu ook voor de betaalsoort met code "POSVIABANK" gekozen kan worden.
CN 43793
Vinkje interne memo
Wijziging doorgevoerd zodat het vinkje bij het interne memo onthouden blijft bij het kopiëren van een order of het omzetten van een offerte naar order/pre-order.
CN 43794
ASPOS KASSA
Verkopen met boardingpass voor vestigingen achter douane
Binnen ASPOS is het nu mogelijk om verkopen achter de douane af te handelen met een boardingpass flow, zodat voor aanvang van een transactie de boardingpass met bijbehorende vluchtgegevens gescand kan worden.
Hiervoor zijn er 2 nieuwe settings toegevoegd:
"POSAirsideEnabled": Als deze setting op True staat wordt bij het starten van een transactie de Airside pop-up geopend.
"POSAirsideCustomerCode": In deze setting kan een klantcode gevuld worden om te bepalen welke klant standaard gebruikt wordt bij een crew verkoop.
Als de setting "POSAirsideEnabled" op True staat wordt na het inloggen in de POS de airside pop-up automatisch getoond. Deze pop-up zal opnieuw verschijnen na het wisselen van bon of gebruiker, het afronden of annuleren van een transactie. De handelingen m.b.t. de airside pop-up worden zowel in het beveiligingslog als de extended POS logging weggeschreven. Ook is er een nieuw gebruikersrecht toegevoegd "Overslaan toestaan in Airside modus". Dit gebruikersrecht bepaalt of de "Overslaan" knop actief is op de airside pop-up. Mocht de airside pop-up zijn overgeslagen (door op de knop overslaan te drukken) kan deze opnieuw worden getriggerd d.m.v. de toetsencombinatie [CTRL] + [X].
Ook is het mogelijk om d.m.v. het gebruik van de knop Wisselen van gebruiker te wisselen.
Airside pop-up:
In de pop-up is een aantal flows opgenomen (deze flows zullen verderop toegelicht worden)
Departure sale
Arrival sale
Crew verkoop
Belaste verkoop
Departure sale
Deze flow beslaat het grootste gedeelte van de functionaliteit. Nadat de transactie is gestart en de airside pop-up geopend is kan worden gestart met het scannen van een boardingpass.
Bij het scannen van een boardingpass wordt er gecontroleerd of de boardingpass een geldig vluchtnummer bevat. Mochten er ongeldige gegevens in de boardingpass staan zal er een melding verschijnen.
Mocht de boardingpass niet scanbaar zijn kan er d.m.v. de knop "Handmatig zoeken" handmatig gezocht worden op een vluchtnummer. Mochten er geen vlucht gegevens gevonden zijn bij het handmatig zoeken, kan de vlucht handmatig ingevoerd worden.
Ook is het mogelijk om bij aanvang van de verkoop direct een vlucht in te voeren. Bij het handmatig invoeren van een vlucht wordt enkel een check uitgevoerd op een valide vlucht notatie (dus niet op een valide vlucht) en een bestemming.
Als er een boardingpass wordt gescand waarbij de eindbestemming binnen de EU is wordt de stap "Eindbestemming" vragen getriggerd. Mocht de eindbestemming op de boardingpass inderdaad de eindbestemming zijn, kan er op volgende worden gedrukt om door te gaan naar de stap "Land van herkomst". Als dit niet het geval is kan er door middel van handmatig zoeken of het scannen van een andere boardingpass de eindbestemming worden gewijzigd. Als er een boardingpass wordt gescand met dezelfde eindbestemming als degene die al gescand is zal hier een melding van verschijnen. Hetzelfde geldt voor het handmatig zoeken naar een andere eindbestemming. Als deze gelijk is aan de eindbestemming die al in de boardingpass stond kan deze niet geselecteerd worden.
Als de eindbestemming buiten de EU is, na het scannen van een boardingpass of handmatig zoeken naar een vlucht, zal er direct doorgegaan worden naar de stap "Land van herkomst vragen". De landen die hier getoond worden staan in de stamtabellen "Land van herkomst". Hier staan alle landen in maar o.b.v. de sortering (1 t/m 9) worden de landen getoond in het scherm. Met het invoerveld kan worden gezocht naar een land wat niet direct in het scherm staat. Je kan tijdens de flow altijd terug door bovenin op een voorgaand bolletje te drukken. Het is niet mogelijk om op deze manier stappen over te slaan.
Vlucht gevonden na scannen boardingpass:
Melding eindbestemming gelijk:
Eindbestemming gelijk bij handmatig zoeken:
Handmatig zoeken:
Vlucht gevonden na handmatig zoeken:
Ongeldig vluchtnummer bij scannen boardingpass:
Vlucht niet gevonden bij handmatig zoeken:
Vlucht invoeren:
Land van herkomst vraag:
Arrival sale
Om de Arrival sale flow in te gaan moet er gebruik worden gemaakt van de knop arrival sale. In deze flow is de eindbestemming altijd Amsterdam en hoeft er geen boardingpass gescand te worden. Als er echter een boardingpass gescand wordt moet de eindbestemming van deze boardingpass Amsterdam zijn anders wordt hier een melding van gegeven.
Arrival sale:
Eindbestemming niet Amsterdam Schiphol Airport:
Crew verkoop
Deze flow is om verkopen aan crew leden te doen. Na het drukken op de knop "Crew verkopen" zal er een pop-up openen waar een crew nummer ingevoerd moet worden. Hierna zal het icoontje voor crew verkopen (in de rechter bovenhoek) groen worden, waarna een van de voorgaande flows gekozen kan worden. Om een crew verkoop uit te zetten kan er op dit icoontje worden gedrukt. De knop crew verkopen zit verder op elke stap in de pop-up om deze ten alle tijden weer aan te zetten. Nadat de crew verkoop is gestart zal aan de transactie de klant die is ingesteld in de setting "POSAirsideCustomerCode" worden toegevoegd aan de transactie, zodat op deze klant eventuele korting kan worden ingesteld.
Pop-up crew nummer invoeren:
Crew verkoop geactiveerd:
Belaste verkoop
Deze flow is bedoeld voor verkopen die per definitie belast zijn. Het is procedureel afgevangen dat dit niet tussen 07:00 en 22:00 gebruikt mag worden.
Op basis van de gekozen flows worden er gegevens bovenaan de transactie geplaatst. Hier kunnen o.a. vluchtnummer, gatenummer, vertrek datum en tijd, eindbestemming en Tax Free of Vat Paid staan.
De iconen Tax free en Vat Paid worden getoond o.b.v. eindbestemming.
Departure sale bestemming binnen EU:
Departure sale bestemming buiten EU:
Arrival sale met gescande boarding pass:
Arrival sale zonder gescande boarding pass:
Crew verkoop bestemming binnen EU:
Crew verkoop bestemming buiten EU:
Crew verkoop arrival sale:
Belaste verkoop:
Transactie extensies
De verwerkte gegevens van de de airside pop-up worden weggeschreven in verschillende transactie extensies (die in te voeren zijn via de stamtabellen "Transactie uitbreidingen") afhankelijk van de flow gaat het hier om de volgende extensies:
Airliner (AirsideAirliner)
Gescande boardingpass (AirsideBoardingpass)
Land van herkomst (AirsideCountryOfOrigin)
Crewnummer (AirsideCrewNumber)
Hash van gescande boardingpass (AirsideCustomerInformation)
Departure/Arrival (AirsideDeparture/Arrival)
Bestemming (AirsideDestination)
Eindbestemming (AirsideFinalDestination)
Eindbestemming gewijzigd? (AirsideFinalDestinationChanged)
Vluchtnummer (AirsideFlightNumber)
Vertrekgate (AirsideGate)
Passenger class (AirsidePassengerClass)
BTW op de transactie (AirsideTax)
Departure sale bestemming binnen EU:
Departure sale bestemming buiten EU:
Departure sale bestemming gewijzigd:
Departure sale gescande boardingpass:
Arrival sale:
Belaste verkoop:
Crew verkoop:
Op de fysieke kassabon kunnen via de templates de volgende gegevens worden toegevoegd d.m.v. extra regels in het template. Het gaat hier om de gegevens vlucht, bestemming, VAT PAID en TAX FREE.
Let wel op dat, ook al staat er VAT PAID, het BTW staatje niet getoond wordt op de kassabon. Deze wordt enkel getoond als het om een belaste verkoop gaat.
De volgende tags kunnen worden toegevoegd in het template van de kassabon:
<row sort="35.1" name="flight" linespacing="60"/>
<row sort="36.1" name="flight" leftmargin="2" emphasized="true" colgroup="flight">
<column width="1" maxwidth="11">Flight</column>
<column width="1" spacecolumn="true"/>
<column width="38" minwidth="10">Destination</column>
</row>
<row sort="37.1" name="flight" leftmargin="2" colgroup="flight">
<column width="1" maxwidth="11">{FlightNumber}</column>
<column width="1" spacecolumn="true"/>
<column width="38" minwidth="10">{FlightDestinationCode} {FlightDestinationCity}</column>
</row>
<row sort="38.1" name="layoverFlight" leftmargin="2" colgroup="flight">
<column width="1" maxwidth="11" alignright="true">via</column>
<column width="1" spacecolumn="true"/>
<column width="38" minwidth="10">{FlightDestinationCode} {FlightDestinationCity}</column>
</row>
<row sort="39.1" name="flight" linespacing="10"/>
<row sort="40.1" name="taxpaid" center="true">
<column width="40">*** VAT PAID ***</column>
</row>
<row sort="41.1" name="taxfree" center="true">
<column width="40">*** TAX FREE ***</column>
</row>
CN 41466
Offline opslaan van vluchtgegevens
Met deze aanpassing is het offline opslaan van vluchtgegevens geïmplementeerd in de POS. In het geval dat de POS offline gaat, of offline gestart wordt, zal de laatst beschikbare vluchtinformatie uit de sessie worden geladen. Hierbij is het nog steeds mogelijk om een verkoop af te handelen waarna bij het online komen van de POS de transactiedata wordt gesynchroniseerd.
CN 42138
Wijziging in retour aanslaan in combinatie met "POSSumLines"
Wijziging doorgevoerd zodat het retour aanslaan van producten met de setting "POSSumLines" op True de aantallen op de regels juist komen te staan.
CN 41712
Aanpassing transacties met autologin gebruikers
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat in het geval dat een transactie wordt afgerond op een autologin gebruiker hierbij de gebruiker van de sessie aan wordt gekoppeld zodat het group user ID niet de waarde 0 meekrijgt.
CN 43140
Wijziging 3*8 label
Aanpassing doorgevoerd aan het schaplabel 3*8 zodat de EAN-13 code juist op het label wordt weergeven.
CN 43599
Printen van EVL-vouchers POS en Selfcheckout gelijk getrokken
Wijziging doorgevoerd zodat er een template van het type "POS Kassabon" kan worden aangemaakt voor EVL-vouchers. Dit zodat op die manier de voucher vanuit de POS en SCO gelijk zijn aan elkaar. Hiervoor moet er een template van het type "POS kassabon" worden toegevoegd met de code EVLVOUCHER.
De volgende regelnamen kunnen gebruikt worden in het template:
barcode: de barcode met het unieke serienummer. Deze wordt gegenereerd door EVL.
store: de winkelinformatie van de winkel die de voucher print. Deze informatie komt uit de vestiging.
stroke: een regel/stippellijn
custom: hierin kunnen nog 1 of meerdere kolommen gedefinieerd worden met andere placeholders.
vouchertypedescription: de omschrijving van het vouchertype in EVL
activationdate: de datum van het activeren van de voucher (vandaag)
enddate: de activatiedatum + de geldigdheidsdagen van het vouchertype in EVL
description: de HTML lay-out van het vouchertype in EVL
value: de waarde van de voucher van het vouchertype in EVL
papercut: standaard nodig, zodat de printer het bonnetje 'afscheurt'
logo: het ingestelde logo van de bonprinter
Voorbeeld template:
<print xmlns='https://valksolutions.nl/Receipt/1.0' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='https://valksolutions.nl/Receipt/1.0 Receipt.xsd' name='Receipt'>\
<row name='barcode' center='true'>
<column height='70' name='barcode' width='2' position='2' />
</row>
<row name='store'>
<column width='42' />
</row>
<row name='activationdate'><column width='18' /><column width='20' /></row>
<row name='enddate'><column width='18' /><column width='20' /></row>
<row name='stroke'><column width='42' /></row>
<row name='description'><column width='42' /></row>
<row name='stroke'><column width='42' /></row>
<row name='vouchertypedescription' emphasized='true' size='dblheight'><column width='42' /></row>
<row name='stroke'><column width='42' /></row>
<row name='value' emphasized='true' size='dblheight'><column width='10' maxwidth='20' /><column width='1' spacecolumn='true' /><column width='20' minwidth='5' /></row>
<row name='papercut' linespacing='150'/>
</print>
LET OP!
Als dit template niet is toegevoegd wordt op de POS en SCO het reguliere EVL Voucher template gebruikt.
In het voorbeeld template staat de tag 'barcode' als deze tag ook al in de lay-out van de EVL voucher staat (in EVL beheer) zal de barcode dubbel geprint worden.
Dit geldt ook voor eventuele andere placeholders uit de layou-out van de EVL voucher, zoals [STORENAME], [STOREADDRESS], [STORECITY], [STOREPOSTALCODE], [STOREPHONENUMBER], [DOTTEDLINE], [VOUCHERTYPEDESCRIPTION], [VOUCHERTYPECODE], [BALANCEAMOUNT], [BARCODE], [LOGO], [ACTIVATIONDATE], [ENDDATE]
CN 42103
Korting geven met een omweg
Wijziging doorgevoerd waarmee wordt voorkomen dat het selecteren van een retour regel onterecht de regel kortingsknop op de POS activeert.
CN 43295
Aanpassingen WorldlineTIM
Wijzigingen doorgevoerd in de WorldLineTim koppeling t.b.v. de certificering. De wijziging zit voornamelijk in het log gedeelte en de aanroep van de ECR koppeling. Functioneel werkt de pinkoppeling nog zoals deze in eerste instantie is opgeleverd.
CN 43896
ASPOS BACKOFFICE
Offerte als rapport beschikbaar in de reparatie module
Wijziging doorgevoerd in de reparatie module, zodat de rapportage "Offerte" beschikbaar is geworden. Deze offerte is gelijk aan de offerte in de klantordermodule en gebruikt ook dezelfde rapportage, die ingesteld staat in de setting "ReportPriceQuotation". Ook is het mogelijk om aan een opgeslagen reparatie documenten toe te voegen. Hier zitten dezelfde restricties op als bij het toevoegen van documenten aan een klantorder. Ook is het mogelijk om de offerte te mailen naar de klant. Hiervoor is een extra optie toegevoegd aan het opties menu. Het mailtemplate wat hiervoor wordt gebruikt is hetzelfde template als bij het mailen van de offerte in de klantorder (deze staat ingesteld in de setting "EmailOfferTemplateCode"). Als de mail is verstuurd wordt er een event ("Klant offerte email") aangemaakt op de reparatie.
Rapportage offerte in reparatie:
Optie offerte mailen:
Pop-up offerte mailen:
Documenten nieuwe reparatie:
Document toegevoegd aan reparatie:
Event aangemaakt bij reparatie:
CN 41689
Mogelijkheid om min regels aan te maken in het kosten tabblad van de reparatie module
In de reparatie module op het tabblad "Kosten" is het nu mogelijk om regels met negatieve aantallen toe te voegen.
In de REST services is het nu ook mogelijk om regels met negatieve aantallen toe te voegen. Dit is alleen mogelijk bij orders van het type "Repair". Dit kan bij de volgende endpoints:
POST /api/customer-orders
POST /api/customer-order-lines/{id}
PATCH /api/customer-order-lines/{id}
CN 41712
Events in de reparatie module
In de REST services bij het endpoint GET /api/customer-orders is een aantal nieuwe filters toegevoegd m.b.t. events. De volgende filters zijn toegevoegd:
hasOpenEvents
eventActionExpirationDateStart
eventActionExpirationDateEnd
eventTypes
eventIntendedGroupUserId
In de Backoffice zijn de filters voor events ook toegevoegd aan de reparatie pagina.
De volgende wijzigingen zijn doorgevoerd:
De standaard filters staan nu onder het tabblad Filters en de event filters staan onder het tabblad Events.
Het nieuwe filter "Openstaande events" is toegevoegd. Deze kijkt naar events op de klantorder die het vinkje "Verwerkt" wel/niet aan hebben staan.
Het nieuwe filter "Uitvoerdatum vanaf & t/m" is toegevoegd. Hiermee is te filteren op de uitvoerdatum van het event.
Het nieuwe filter "Event types" is toegevoegd. Hiermee is te filteren op het type event. Dit filter is een multiselect filter.
Het nieuwe filter "Voor gebruiker" is toegevoegd. Hiermee is te filteren op de gekoppelde gebruiker van het event. Dit filter is een multiselect filter.
Tabblad filters:
Tabblad event filters:
CN 42310
Aanpassing in zichtbaarheid CalculatiePrijs
Wijziging doorgevoerd zodat gebruikers met het gebruikersrecht "Toon calculatieprijs" het productveld "CALCULATIONPRICE" mogen toevoegen en zien bij een product. Zodra een ingelogde gebruiker dit recht niet heeft, is het productveld niet te zien en ook niet toe te voegen.
CN 41613
ASPOS event notificatie
Met deze aanpassing is het eenvoudiger gemaakt om als Backoffice gebruiker in te zien hoeveel uit te voeren taken er op naam staan door notificatie badges te tonen bij het belletje in de header van de pagina.
Voor elke taak die de gebruiker dient te verrichten zal voortaan een notificatie worden getoond. Dit gaat per categorie, dus wanneer er bijvoorbeeld meerdere klantevents zijn gekoppeld aan een gebruiker wordt deze als 1 notificatie getoond bij het belletje. Tevens zal het belletje bij het inloggen een aantal maal knipperen om de gebruiker erop te attenderen dat er taken openstaan. Het ophalen van de notificaties gebeurt elke 15 minuten automatisch, maar de gebruiker kan het verversen ook handmatig forceren door op het belletje te klikken.
Weergave vernieuwde notificatie in de Backoffice:
Weergave taken overzicht (Klik op een taak om doorverwezen te worden naar de desbetreffende pagina):
CN 42178
Verwachte leverdatum aan producten in inkooporders
Wijziging doorgevoerd zodat per inkooporderregel een nieuwe verwachte leverdatum ingegeven kan worden. Hiervoor zijn er 2 nieuwe gebruikersrechten toegevoegd:
Inkooporderregel wijzigen:
Dit gebruikersrecht bepaalt of het potloodje op de inkooporderregel getoond wordt.
Verwerkte inkooporderregel wijzigen:
Dit gebruikersrecht bepaalt of de inkooporderregel van een inkooporder, met een status anders dan "te bestellen", gewijzigd mag worden via het potloodje. (het recht inkooporderregel wijzigen moet hiervoor ook actief zijn)
Zodra deze rechten actief zijn wordt op de inkooporderregel een potloodje zichtbaar, als je op dit potloodje drukt komt er een pop-up naar voren waar de volgende gegevens op staan:
Omschrijving
Bestelcode
Min/maxInkoopprijs
Leverdatum
Nieuwe verwachte leverdatum
Reden
De volgende gegevens zijn aan te passen
Min/max
Inkoopprijs
Nieuwe leverdatum
Reden
Als de nieuwe leverdatum verder ligt dan de originele leverdatum, wordt in de inkooporder header deze ook aangepast.
Als je een nieuwe leverdatum invult is een reden verplicht, deze redenen zijn in te stellen onder de stamtabellen "Reden verw. leverdatum".
Als er een of meerdere klantorders zijn gekoppeld aan de inkooporderregel en de verwachte leverdatum is gewijzigd dan wordt bij het opslaan van de inkooporder een pop-up getoond waarmee kan worden aangegeven of er een klantevent aangemaakt moet worden. Dit klantevent wordt vervolgens gekoppeld aan de klant en klantorder. De gegevens die worden gevuld in het event zijn:
Eventtype: Levering Gewijzigd
Actietype: Bellen
Voor gebruiker: Verkoper in klantorder of anders gebruiker die klantorder naar inkooporder heeft gezet
Uitvoerdatum: Huidige datum
Actie nodig: Ja
Verwerkt: Nee
Omschrijving: Inkooporder XX gewijzigd. Nieuwe verwachte leverdatum: XX
Potloodje op inkooporderregel:
Pop-up inkooporderregel bewerken:
Pop-up klantevents aanmaken:
Aangemaakt klantevent:
Redenen in stamtabellen:
LET OP!
Bovenstaande wijziging is op dit moment enkel mogelijk bij een inkooporder die direct een koppeling heeft met de klantorder, dus na het proces van een klantorder omzetten naar inkooporder.
CN 41611
ASPOS SELFCHECKOUT
Kostprijs en verkoopprijs kunnen wijzigen in kitgroepen
Wijziging doorgevoerd zodat bij het toevoegen of wijzigen van kitgroepregels bij een kitgroep de velden voor kostprijs en verkoopprijs incl. aanpasbaar zijn. Om de velden aan te passen kan het desbetreffende vinkje voor het invoerveld aangezet worden waarmee wordt aangegeven dat je de aangepaste prijs wilt gebruiken.
LET OP!
Zodra je het vinkje weer uit zet (zodat je aangeeft dat je gebruik wilt maken van de reguliere prijzen) zal de reguliere prijs weer gevuld worden.
CN 41461
Wijziging in betaalschermen giftcards
Wijziging doorgevoerd op de SCO zodat de betalingsschermen voor het betalen met giftcards versneld zijn.
CN 43770
SERVICES
REST: Aanbetalingen op reparatie orders
In de REST services is het nu mogelijk om aanbetalingen aan een order toe te voegen of te verwijderen. Dit kan middels de volgende nieuwe endpoints:
POST /api/expected-payments
DELETE /api/expected-payments
Door deze aanpassing kunnen nu aanbetalingen gedaan worden op reparatie orders in de backoffice.
CN 41687
REST: Aanpassing in GET Transaction endpoint
In de REST services is het endpoint GET /api/transactions aangepast zodat deze de database index gebruikt.
CN 43169
REST: Expand labellayout op labeltype geeft er maar één terug i.p.v. meerdere
In de REST services bij de endpoints GET /api/label-types en GET /api/label-types/{id} is de expand optie op "labelLayouts" toegevoegd.
Met deze expand optie is het mogelijk om alle lay-outs gekoppeld aan het betreffende label-type op te halen.
CN 43174
REST: Aanpassing POST /api/transactions endpoint
In de REST services bij het endpoint POST /api/transactions is het nu mogelijk om een werkstation (workstationId) op te geven van een hoger liggend niveau dan waarop de transactie plaatsvindt. Zo kan bijvoorbeeld een werkstation van het hoofdkantoor gebruikt worden voor het afhandelen van een transactie op een winkel. Hierdoor is het nu ook mogelijk om in de transactie de kassalade mee te geven (cashDrawerId). Dit moet een kassalade zijn van de winkel waarop de transactie plaatsvindt. Wordt er geen kassalade (cashDrawerId) meegegeven, dan wordt standaard de eerste kassalade gebruikt van de winkel waarop de transactie plaatsvindt.
CN 43456
REST: Wijziging GET /api/customer-invoices endpoint
In de REST services bij het endpoint GET /api/customer-invoices is het nieuwe filter "openInvoices" toegevoegd.
Wanneer dit filter op true staat dan komen alleen de invoices terug die nog niet volledig betaald zijn. Er wordt hier gekeken naar het veld "openAmount". Als deze groter dan 0 is dan is deze nog niet volledig betaald.
CN 43088
PATCHES
08-01-2024: Wijziging korting op ex btw rapportages
Wijziging doorgevoerd zodat de regel "uw totale korting" op de offerte en/of opdrachtbevestiging rapportage, de juiste waarde weergeeft als de klantorder excl. BTW is ingevoerd.
TN 1191797
11-01-2024: Aanpassing baliefactuur
Wijziging doorgevoerd waarmee voorkomen wordt dat de POS een fatale foutmelding geeft bij het afronden van een transactie op baliefactuur.
TN 1197482
12-01-2024: Performance klantorder pagina
Performance fix doorgevoerd op de klantorder pagina, dit zijn:
Bij de allereerste keer openen van een klantorder, was de klant intern nog niet bekend bij ASPOS en werden ALLE klantevents opgehaald
Versnelling in de call van ophalen van gebruikers
Bovenstaande call wordt nog maar 1x uitgevoerd bij ophalen orderpagina
TN 1196268
12-01-2024: Geen contant betaling bij negatieve bonnen
Wijziging doorgevoerd zodat transacties met een negatief bedrag weer juist worden geboekt.
TN 1196842
12-01-2024: Besteladvies van andere winkels uit zelfde groep gedraaid
Wijziging doorgevoerd in de overerving van bestelprofielen met het vinkje centraal beheren.
TN 1197131
15-01-2024: Geen punten meer op de regels na ophalen klantorder
Aanpassing doorgevoerd zodat bij het ophalen van een klantorder de spaarpunten op de transactieregel worden getoond.
TN 1188501
15-01-2024: Wijziging bij transaction commit exp_eu/exp_noneu klant
Wijziging doorgevoerd in de de commit transaction bij een EXP_EU/EXP_NONEU klant, zodat het wisselgeld en eventuele afronding juist worden geboekt.
TN 1198639
16-01-2024: Aanpassing kopiëren klantregel
Wijziging doorgevoerd zodat de klantorderregel weer gekopieerd kan worden.
TN 1199023
18-01-2024: Wijzigen van acties in bulk bij grote data sets
Aanpassing doorgevoerd in het menu 'Acties' van de backoffice zodat het in bulk wijzigen van de actieperiode naar verwachting gebeurt.
TN 1197945
18-01-2024: Aanpassing standaard productveld in productgroep
Aanpassing doorgevoerd in het menu productgroepen van de Backoffice zodat het aanmaken van standaard productvelden naar verwachting gaat.
TN 1198407
19-01-2024: Onderwerp van "order binnen" mail werd doorgekopieerd
Wijziging doorgevoerd in de procedure die mails verstuurd bij het binnen boeken van ontvangsten, zodat de juiste klantorder data in het onderwerp wordt gezet.
TN 1199217
26-01-2024: Aanpassing toetsencombinatie kiosk orders
In de POS werden KIOSK orders niet meer opgehaald middels de toetscombinatie ALT+K. Dit is nu opgelost.
TN 1200955
26-01-2024: Verkeerde event in klantorder overzicht
Wijziging doorgevoerd zodat de relatie tussen event op aanbetaling en de klantorder juist gezet wordt, en dus met de juiste filtering de juiste klantorder toont.
TN 1197019
30-01-2024: Aanpassing SCO lay-out zonder dynamic menu
Wijziging doorgevoerd zodat in de SCO als er geen dynamisch menu ingesteld staat de footer en scroll optie weer juist werkt.
TN 1201870
31-01-2024: Zichtbaarheid facturen met zeer klein openstaand bedrag
Wijziging doorgevoerd zodat facturen met een open saldo van < 0,05 niet meer getoond worden in de POS.
TN 1198062
31-01-2024: Aanpassing Franse tekst bij knop "per mail verzenden" POS
Wijziging doorgevoerd zodat wanneer de POS in het frans vertaald is de tekst die op de knop staat om de factuur te mailen nu over 3 regels staat.
TN 1201673
02/02/2024: Aanpassing bij doorscannen POS
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat in het geval dat er een puntendialoog wordt getriggerd het mogelijk blijft om scancodes op de bon te plaatsen.
TN 1198179
02/02/2024: Validatie op karakters bij huisnummers in REST
In de REST services is een aanpassing gedaan m.b.t. de toegestane karakters bij de huisnummer toevoeging van het klantadres.
Voorheen werd een spatie in de huisnummer toevoeging niet geaccepteerd. Nu is dit wel mogelijk.
TN 1202457
08/02/2024: Weergave open prijswijzigingen
Wijziging doorgevoerd zodat de openstaande prijswijzigingen weer getoond worden in de taken pop-up.
TN 1202640
08/02/2024: Aanpassing ALT + T in de POS
Wijziging doorgevoerd zodat de [ALT]+T functie in de POS de bonuspunten melding weer juist reset.
TN 1198563
09/02/2024: Extra logging bij transacties met betrekking tot EVL punten
Extra logging toegevoegd aan transacties via de POS die betrekking hebben op EVL punten.
TN 1198893
12/02/2024: Aanpassing bij twee keer pinnen in één transactie
Wijziging doorgevoerd in de payment service, zodat bij aanvang van een transactie eerst de status opgevraagd wordt van eventuele errors.
TN 1199777
21/02/2024: Zichtbaarheid betaalvouchers bij betalingen
Wijziging doorgevoerd zodat betaalvouchers weer zichtbaar zijn in bij de betaling.
TN 1204141
22/02/2024: Dubbele winkeltaak in PDA
Wijziging doorgevoerd zodat via de REST service wordt afgevangen dat er 2 open winkeltaken van het type ontvangst zijn op 1 ontvangst bon.
TN 1206026
28/02/2024: Na verwerken pakbon besteld aantal aangepast
Wijziging doorgevoerd zodat bij het aanpassen van een deels geleverde klantorderregel zodat het totale aantal geleverd is, de status van de regel wordt aangepast.
TN 1189522
01/03/2024: Artikel export naar Excel
Wijziging doorgevoerd zodat de product export naar Excel weer correct werkt in omgevingen waar de multilingual setting uit staat.
TN 1207514
01/03/2024: Verwerking prijswijziging naar onderliggende winkels
Wijziging doorgevoerd zodat een prijswijziging die voortkomt uit het wijzigen van een voorkeursleverancier wordt door verwerkt naar de onderliggende winkels.
TN 1201677
05/03/2024: Offline bon gekoppeld aan verkeerde gebruiker
Wijziging doorgevoerd waardoor (offline) refund transacties nu de juiste gebruiker weergeven in het transactiebeheer.
TN 1201607
05/03/2024: Sortering inkoopregels JDS t.o.v. ASPOS
Aanpassing doorgevoerd zodat de sortering van inkoopregels in de JDS export gelijk is aan die van de inkoopordermodule in de Backoffice.
TN 1203555
05/03/2024: Wijziging bij pakbonrapportage
Wijziging doorgevoerd zodat op de pakbonrapportage "TelerikCustomerOrderDeliveryNoteExtended_General" het bezorgadres gebruikt wordt i.p.v. het adres van de klant.
TN 1201589
05/03/2024: Melding bij inventarisatie bij openstaande telregels
Wijziging doorgevoerd zodat er een melding wordt getoond op het moment dat er een telling wordt verwerkt waar nog openstaande telregels in staan.
TN 1200767
08/03/2024: Aantal bij barcode in SCO
Wijziging doorgevoerd zodat de rest services (en daarmee dus ok de SCO) juist rekening houden met het aantal bij de barcode en statiegeld producten.
TN 1208429
08/03/2024: Wijziging bij verwerken van klantsaldo
Wijziging doorgevoerd zodat bij het verwerken van klantsaldo (met eventuele vraag hoe saldo terugbetaald moet worden o.b.v. de setting POSCustBalChangeChoice) er alsnog een call wordt gedaan naar auto commit transaction.
TN 1209030
11/03/2024: Wijziging in klantorder memo
Wijziging doorgevoerd zodat het klantordermemo weer correct toont op de rapportage TelerikReportCustomerOrders_General
TN 1207257
22/03/2024: Kitregels dubbel in POS
Wijziging doorgevoerd zodat kitregels niet dubbel op de POS komen als ze in de wacht worden gezet vanaf de SCO.
TN 1205091
22/03/2024: Korting op product waarop geen korting toegestaan is
Wijziging doorgevoerd waarmee een manier om korting te geven aan een netto artikel wordt voorkomen.
TN 1211235
27/03/2024: SCO blijft kijken naar events icm SCOAppEnabled
Wijziging doorgevoerd zodat er geen timeout af gaat als de SCO medewerkersapp niet gebruikt wordt.
TN 1210763
05/04/2024: Importeren regels op order met nul btw klant ging niet goed
Wijziging doorgevoerd in het importeren van klantorder regels met kortingen in B2B omgevingen.
TN 1212441
19/04/2024: Leverancier op lokaal artikel wijzigen kon niet meer icm AllowProductChange
Wijziging doorgevoerd zodat wanneer het productveld AllowProductChange op False staat (dus je mag een product niet wijzigen) de pop-up die geopend wordt bij het aanklikken van een leverancier gewoon weer gesloten kan worden.
TN 1217480
24/04/2024: Meerdere keren zoeken in klantorders veroorzaakte traagheid
Javascript aanpassing doorgevoerd in de klantorder module van de Backoffice zodat bij het ingeven van een ENTER in een filter de zoekopdracht naar verwachting wordt afgehandeld.
TN 1217570
29/04/2024: Aanpassing prijs bij barcode SCO
Aanpassing doorgevoerd in de self-checkout en REST zodat bij het scannen van een prijsbarcode in combinatie met een additionele add-on barcode de verwachte scanprijs op de kassabon verschijnt.
TN 1217500
02/05/2024: Vastlopende SCO na niet geaccepteerde kaart
Aanpassing doorgevoerd op de self-checkout zodat wanneer er een onverwachte fout optreedt vanwege een geaccepteerde betaalwijze de medewerker de transactie kan afhandelen aan de kassa.
TN 1212350