Januari

VERSIE: 6.0.20200101.xx t/m  6.0.20200131.xx .

ALGEMEEN

Functionele wijzigingen

1. Taken pop-up voor labels uitsplitsen 

Bij het inloggen in ASPOS krijg je als gebruiker nu niet alleen te zien hoeveel labels er klaar staan maar ook welke labels er klaar staan om te printen. 

Bugfixes

1. Controle meerdere tabbladen op dezelfde pagina

Binnen ASPOS is er tegenwoordig een controle die aangeeft of je al in een ander tabblad op dezelfde pagina zit.

Dit voorkomt dat je onbedoeld opgeslagen wijzigingen nogmaals veranderd en hiermee de processen in de winkel verstoord.

Dit is doorgevoerd op de volgende pagina's binnen ASPOS:

 

Voorbeeld: Getoonde melding

ASPOS KASSA

Functionele wijzigingen

1. A4 BON uit de kassa uitgebreid met de referentie code als barcode op de bon.

In de Kassa op het A4 pakbon rapport wordt nu ook het PFA referentienummer getoond.

2.  Pakbon uit de bonprinter uitgebreid met totaal aantal producten 

In de kassa wordt nu bij het uitprinten van een pakbon op de bonprinter ook het totaal "Aantal producten" getoond.

De regel "Aantal producten: XX" wordt getoond tussen het pakbonnummer en bonnummer:

voorbeeld: Pakbon geprint in de POS toont "Aantal producten"

3. Reden van klant blokkade tonen onder standaard melding in de kassa

Indien een klant geblokkeerd is wordt dit nu ook getoond aan de kassa. ook de reden van de blokkade.

voorbeeld: Melding van blokkade klant

4. Kassabon toont besteld aantal

Zowel op de fysieke kassabon als op de bon uit transactie beheer staat het aantal besteld.

Bugfixes

1. opgelost: Giftcards (32-bits) kunnen offline niet worden opgewaardeerd 

opgelost waardoor het niet mogelijk was om giftcards met een 32-bits barcode op te waarderen als de kassa offline was.

ASPOS BACKOFFICE

Rapportage's

Functionele wijzigingen

1. Nieuw rapport: kassa retouren.

Nieuwe rapportage in ASPOS [Retouren Overzicht], op deze rapportage kan je tot maximaal 7 dagen zien hoe vaak artikelen retour zijn genomen en met welke reden.

Bovenaan de rapportage zie je de totalen van retour redenen en daaronder de details van de retouren.

De retouren zijn alfanumeriek gesorteerd op code van de retour reden.

2. X afslag grafieken vanaf 05:00 Tonen

Op de X afslag is een aanpassing gemaakt waarmee in de omzet grafieken en omzet tabel het aantal transacties en omzet vanaf 05:00 uur wordt getoond.

Instellingen

Bugfixes

1.opgelost:  Plaatje blijft niet mer staan bij webknoop na verwijdering

Bij het verwijderen van een afbeelding in een webknoop wordt nu ook de voorbeeld afbeelding verwijderd.

voorbeeld: Plaatje is nu ook weg bij voorbeeld

2. opgelost: Webknopen met een moeder die op [type] 'verborgen 'gezet worden verdwijnen uit de lijst en zijn niet meer zichtbaar

oplossing doorgevoerd die ervoor zorgt dat als een webknoop op "verborgen" wordt gezet deze nog wel zichtbaar is bij het menupunt webknopen.

3. Menupunt vouchers niet zichtbaar ondanks recht.

oplossing doorgevoerd die zorgt dat de beveiligingsingang "Vouchers inzien en aanmaken" ervoor zorgt dat het menupunt vouchers zichtbaar is.

Producten

Functionele wijzigingen

1. Melding als pakbon ander artikelnr. bevat dan de gekoppelde inkooporder

In ASPOS bestaat de mogelijkheid om een inkooporder te koppelen aan een ontvangst, op het moment dat er andere producten in de ontvangst staan ten opzichte van de inkooporder wordt er nu ook een melding gegenereerd.

door de winkelinstelling [ReceivingCheckPurchOrder] op true te zetten. komt er een extra melding naar voren bij het verwerken van de ontvangst in menu punt [ontvangsten] die aangeeft of je zeker weet dat je de ontvangst wilt verwerken 

het kan voor komen dat er meer of andere artikelen zijn geleverd dan er in de inkooporder staan.

voorbeeld: de melding die weergegeven wordt

2. Nieuw rapport bij [ontvangsten]: Wegzetlijst 

In ASPOS hebben we bij de [ontvangsten] een nieuwe rapportage toegevoegd:, de wegzet lijst.

dit rapport kan gebruikt worden na de ontvangstcontrole, hiermee is inzichtelijk welke artikelen kunnen worden weggezet in het Distributiecentrum(DC). De rapportage toont enkel de artikelen die binnen zijn gekomen. dit rapport heeft standaard de volgorde van locatiecode, zodat degene die de artikelen wegzet in het magazijn op een logische volgorde kan werken.

Het rapport staat op de volgende locatie: 

Ga naar [Producten[ hierna [Ontvangsten], selecteer een ontvangst waarvan de wegzet lijst gedraaid moet worden door deze aan te vinken. 

Druk op [rapportages] om de beschikbare rapportages te tonen, kies hier voor de rapportage [wegzet lijst]. 

Voorbeeld: Knop wegzet lijst

voorbeeld: Rapportage wegzetlijst,  op deze rapportage staat alle benodigde informatie om de artikelen in het magazijn te verwerken. 

3. Rapport geoptimaliseerd: [Voorraadmutaties per artikel]

Het rapport [Voorraadmutaties per artikel] is aangepast.

Volgende optimalisatie doorgevoerd:

4. Opmerking bij retourregel in retouroverzicht zichtbaar gemaakt in [leveranciers retouren]

In ASPOS bestaat de mogelijkheid om bij het toevoegen van een leveranciers retour een opmerking op de retour regel te plaatsen.

voorbeeld:  Opmerking is nu direct te zien in de [Leveranciers Retouren] op het moment dat je met de cursor over de regel gaat.

voorbeeld: wordt getoond welke gebruiker de retour heeft aangemaakt: 

5. Nieuwe vestigingsinstelling: [CustOrdOpenStockToggle ]

Met de vestigingsinstelling[CustOrdOpenStockToggle] kun je aangeven of in de klantorder de vrije voorraad wordt getoond. 

Als deze vestigingsinstelling op True staat worden de klantorder aantallen van de winkelvoorraad afgetrokken en wordt dus de vrije voorraad getoond.

6. Nieuwe vestigingsinstelling: [CloseStockCountByTask ]

Met de vestigingsinstelling [CloseStockCountByTask] is het mogelijk om een telling te laten verwerken door een taak. Hier is extra inrichting voor nodig door applicatiebeheer. De telling zal in dat geval niet direct verwerkt worden, maar worden opgepikt door een taak. De taak verwerkt de telling dan uiteindelijk.

7.Bestelprofiel Centraal beheren 

Binnen ASPOS bestaat nu de mogelijkheid om bestelprofielen centraal te beheren, hiermee kun je op hoofdkantoor of IO niveau een profiel instellen welke daarna beschikbaar is voor alle onderliggende winkels en niveau's.

Dit richt je in door in het tabblad [algemeen] van het [bestelprofiel] het vinkje [centraal beheren] aan te zetten.

Hierna richt je het bestelprofiel in na wens. met als enige uitzondering dat bij het tabblad [selectie] geen magazijn nodig is. Het magazijn wordt geselecteerd door de sessie waarmee wordt ingelogd en het bestelprofiel wordt gebruikt in het besteladvies. 

Het bestelprofiel is ook alleen aan te passen op het niveau waar het bestelprofiel wordt aangemaakt.

voorbeeld: Winkeltaakoverzicht met tijd en datum 

9. optimalisatie: Import acties en variantcodes 

oplossing doorgevoerd die ervoor zorgt dat de snelheid bij het importeren van acties beter is.

10. Bestelprofiel naam + tijd tonen in de winkeltaken

Bij de winkeltaken in ASPOS wordt het besteladvies en de datum waarop deze gestart is getoond. Dit maakt het makkelijker om de juiste winkeltaak bij het desbetreffende besteladvies te zoeken. 

11. Samengesteld artikel in 2 decimalen 

bestaat nu de mogelijkheid om een samengesteld product in te geven met 2 decimalen achter de komma.

Zodra dit artikel in een transactie zit zal de afzet ook met 2 decimalen worden berekend en heb je een correcte voorraadverloop.

12. Zoeken op gedeelte van woorden in backoffice

Het zoeken in [Alleen in omschrijving] in [productbeheer] is aangepast zodat je ook in delen van woorden kan zoeken.

Voorbeeld waarbij als iemand voorheen zocht op "urvuller" werden er geen producten gevonden en nu wordt het product "muurvuller"wel gevonden.


13. Taken pop-up voor labels uitgesplitst

Bij het inloggen in ASPOS krijg je als gebruiker nu niet alleen te zien hoeveel labels er klaar staan maar ook welke labels er klaar staan om te printen. 

13. Subgroep toevoegen als selectieparameter in bestelprofiel 

Binnen ASPOS is het nu mogelijk om in een bestelprofiel bij de selecties een subgroep toe te voegen.

Hiermee kun je binnen de productgroep die je geselecteerd hebt bepaalde subgroepen uitsluiten of juist toevoegen.

voorbeeld: Selectie uitgebreid naar productsubgroep

voorbeeld: hier kan er direct een groep worden geselecteerd

14. Selecties maken in scherm prijswijzigingen

In het menu prijswijzigingen is een nieuw filter toegevoegd, hiermee kun je filteren op wijzigingstype.

Op deze manier kun je makkelijk filteren op een verkoopprijsverhoging, -verlaging of een inkoopprijswijziging.

15. Klantorders altijd meelopen in besteladvies ongeacht of het artikel 'uitlopend' status heeft.

Binnen ASPOS is bij het bestelprofiel een nieuw vinkje geplaatst bij de parameters, het vinkje "klantorders ongeacht bestelformule".

Voorbeeld: nieuwe selectie: Klantorder ongeacht bestelformule 

15.1 extra uitleg Selectie

Dit vinkje zorgt ervoor dat producten die de bestelformule uitlopend hebben, en dus eigenlijk niet meer op het advies mogen komen als de selectie op exclusief staat, toch op het besteladvies komen als het product in een klantorder zit.

Hiervoor moeten klantbestellingen wel meegenomen worden bij de parameters 

Let op!

De artikelen die in de klantorders zitten worden toegevoegd aan het besteladvies met de reguliere berekening, het is dus niet altijd zo dat het aantal in de klantorder op het besteladvies komt.

Bugfixes

1. opgelost: ophalen wichtartikel POS (online en offline) 

oplossing doorgevoerd die ervoor zorgt dat als de kassa offline staat de juiste prijs wordt gegenereerd op basis van de setting [PriceBarcodes] op basis van wicht 

2. opgelost: Productmeldingen met onbekende fout.

oplossing doorgevoerd die ervoor zorg dat de knoppen [verwerken] en [wijzigen] niet geactiveerd zijn als het filter bij de productmeldingen op een andere status staat dan [open ]

3. opgelost: artikel nummer toevoegen ontvangstcontrole PDA

oplossing doorgevoerd die ervoor zorgt dat in het [WifiManualRecievings] de artikelnummers zijn toegevoegd. ook is toegevoegd dat de tabel waarin de gegevens staan kleiner is geworden. Dit zorgt ervoor dat de ontvangst regels niet meer achter de knoppen tonen.

4. opgelost: Productmeldingen "onbekende fout"

oplossing doorgevoerd die ervoor zorgt dat de knoppen "verwerken" en "wijzigen" niet geactiveerd zijn als het filter bij de productmeldingen op een andere status staat dan [open]

5. opgelost: Nultelling standaard het vinkje 'alleen getelde voorraad' uit.

oplossing doorgevoerd die ervoor zorgt dat bij het starten van een nultelling het vinkje "alleen getelde voorraad" standaard uitstaat 

6. opgelost: Controle op de leverancier bij ontvangstcontrole uitsluiten als de leverancier MXXX is.

oplossing doorgevoerd waardoor er bij ontvangsten van een leverancier met een MXXX code geen check zit of het product deze leverancier heeft.

7. opgelost: Bij afdrukken labels altijd de laatste prijs ophalen bij afdrukken 

oplossing doorgevoerd die ervoor zorgt dat bij het afdrukken van labels de actuele prijs wordt opgehaald en op de labels geplaatst.

Dit is alleen door gevoerd voor het labeltype Schaplabel en de lay-out Schaplabel 7x3v2

Klanten

Functionele wijzigingen

1. Product zoeken in Klantorder laatste zoekopdracht wordt niet meer onthouden

Tijdens het toevoegen van artikelen in de klantordermodule wordt de pop-up om artikel te zoeken standaard leeg gehaald. Dit zorgt ervoor dat je elke zoekopdracht leeg kan beginnen zonder extra handelingen om eerst de voorgaande trefwoorden leeg te halen.

2. Aanpassing [Leveringswijze] naar [Externe opdracht]

In de klantordermodule bij het tabblad [extra] de ]leveringswijze] veranderd naar [Externe Opdracht] zoals hiernaast.


hieronder laat zien dat er ook op gezocht kan worden in de [klantorder beheer] door erop te filteren onder [tabblad extra]

voorbeeld: Externe opdrachten klantorder

voorbeeld: Externe opdrachten klantorder2

Deze [externe opdrachten] zijn te beheren in de stamtabellen. onder [instellingen], [stamtabellen] vervolgens via stamtabel [ExternalAssignment] 

3. melding bij Pickorder in commerciële vestiging

Op het moment dat er een order wordt geplaatst die door een andere vestiging wordt uitgeleverd komt er nu een extra melding als de vestiging waar deze order is aangemaakt een [pickorder] wil starten.

Deze melding komt alleen naar voren als de order verwerkt is en een bezorgvestiging is geselecteerd bij het tabblad[bezorgen] of als er een gekoppelde BC/DC order aanwezig is.

Door op [ja] te drukken kan er een [pickorder] worden gestart, door op [nee] te drukken kom je weer terug in het klantorder scherm en wordt er geen [pickorder] gestart.

De vraag van "vrije" of "virtuele voorraad" blijft hierin nog wel bestaan na het selecteren van [Ja] om een pickorder te starten.

Voorbeeld: melding pickorder aanmaken

4. Pakketkosten automatisch toevoegen bij invoer klantorder

Met de winkelinstelling [CustOrdCalcTransportCost] kun je bepalen of verzendkosten bij een klantorder berekend moeten worden op basis van de verkoopprijs van de klantorder.

Door het beveiligingsrecht [transportkosten] aan te zetten bij een gebruiker geef je ze toegang tot een nieuw menupunt onder instellingen om transportkosten toe te voegen.

Door dit recht aan te zetten wordt er een nieuw menu zichtbaar [transportkosten]

In dit menu kun je door middel van de knop toevoegen selecteren voor welk land en welk order type de transportkosten berekend moeten worden.





Voorbeeld: Knop Transportkosten

Hierin moeten de volgende gegevens worden ingevuld:

[Transport code] : de interne code waarmee je snel de setting kan herkennen

[Omschrijving]: de omschrijving waaraan je de setting kan herkennen

[Type order]: een drop down waarmee je aangeeft voor welk type order de setting geldt.

[Landcode]: het land waarop de setting van toepassing is.

[Transport product scancode]: de scancode van het verzendkosten product (aangemaakt in productbeheer)

voorbeeld: Na het drukken op toevoegen komt de volgende pop-up naar voren.

Als deze gegevens zijn ingevuld wordt dit op de volgende wijze getoond in het menu:

Met het groene plusje [+] in de eerste kolom kun je de instellingen uitklappen en nakijken welke staffels er onder het verzendkosten product zitten.

Door op staffel toevoegen te drukken kun je extra staffels aanmaken.

Hierin moeten de volgende gegevens worden ingevuld:

[Min. bestelbedrag]: de minimale waarde van de order waarop de verzendkosten worden berekend

[Max. bestelbedrag]: de maximale waarde van de order waarop de verzendkosten worden berekend

[Verzendkosten excl. btw]: de waarde van de verzendkosten excl btw die afgaat tussen boven ingevoerde waardes.

De BTW wordt bepaald op basis van de BTW die ingevoerd is bij het verzenkosten product.

Let op!

Het beste resultaat heb je als je het verzendkostenproduct als 0% btw inricht, hierdoor heb je geen afrondingsverschillen in ASPOS en is het invullen van het verzendkostenbedrag ook makkelijker.

voorbeeld: Pop up [staffel toevoegen]

5. Min/Max in decimalen invoeren in productbeheer

Binnen ASPOS is de mogelijkheid gemaakt om bij het aanpassen van de voorraad de min/max aan te passen in decimalen.

6. Menupunt voorraadmutaties uitgebreid [SystemMasterDataListOID_StockMutationType] 

Binnen ASPOS is het mogelijk om bij het menupunt voorraadmutaties te filteren op mutatietype, hiermee haal je de mutatiepagina's naar voren waar dit type in zit.

Voorbeeld: mutatie type in voorraadmutaties

voorbeeld: Ook is de kolom type toegevoegd aan de mutatiepagina. 

Bugfixes

1. Verzilverartikel wordt hetzelfde verwerkt als bezorgkosten.

voorheen in de bezorgorder werden de spaarvouchers uit de originele order niet meegenomen. Dit kon gebeuren als in de originele order het gepickte aantal op 0 stond. dit is nu aangepat 

2. opgelost controle registreren klanten 

oplossing doorgevoerd die ervoor zorgt dat je op verschillende knopen dezelfde klant kan aanmaken. Ook via Kiosk.

3. Opgelost: Huisnummer toevoeging geeft andere uitkomst bij factuur adres dan bij bezorgadres.

opgelost dat het huisnummer toevoeging bij zowel het bezorgadres als bij het factuuradres gelijk is.

voorbeeld: Bezorgadres hetzelfde als factuuradres

4. opgelost: Mail Kiosk vult geen kortingsprijzen bij bonkorting

oplossing doorgevoerd die ervoor zorgt de de kortingsprijzen worden gevuld op de mail die verzonden wordt bij een kiosk order

5. opgelost: geen tijd om reden korting in te geven. 

oplossing doorgevoerd die ervoor zorgt dat bij het opslaan van de order pas gevraagd wordt om een reden korting toe te voegen.

6.  opgelost: kassa kortingsverdeling handmatige bonkorting die wordt gegeven in combinatie met een mixmatch 

oplossing doorgevoerd die ervoor zorgt dat de handmatige bonkorting die wordt gegeven in combinatie met een mixmatch, die is ingericht als korting goedkoopste, naar rato wordt verdeeld.

WIFI ASPOS

Functionele wijzigingen

1. verder uitgebreid Productinfo.

Op de Wifi-PDA bestond de functie al dat informatie van de productkaart getoond werd na het scannen van een artikel.

Deze informatie is verder uitgebreid, nu met de namen van de velden:

2. ontvangstcontrole uitgebreid 

In ASPOS bestaat de mogelijkheid om via de wifi-PDA een ontvangst te controleren en te verwerken.

Als de Vestigingsinstelling: [WIFIManualReceiving] op true staat ​dan wordt de ontvangst module in de PDA aangepast.

Dit zorgt ervoor dat de ontvangst bon wordt ingeladen in de PDA en via de PDA aangepast en verwerkt kan worden. 

Op het moment dat er een ontvangst klaar staat in de backoffice wordt er automatisch een winkel taak in de wifi-PDA gezet.

Ga in de PDA naar de [open taken]n [ontvangsten]

Hier staan de ontvangstbonnen die nog niet verwerkt zijn, extra toegevoegd in deze module is de zoekbalk. Deze zorgt ervoor dat je gericht kan zoeken naar pakbonnummer, datum of leverancier die gekoppeld is aan de ontvangst bon.

Afhankelijk van instellingen in de ontvangst wordt de vraag gesteld of de ontvangst gecontroleerd moet worden bij het openen van de ontvangst op de PDA.

Als het [controle type] op [Altijd] staat in de Ontvangst zal de pop-up met de vraag om te controleren worden overgeslagen.

-------------------------------------------------------------------------------

Op het scherm staan diverse knoppen om door de winkeltaak te navigeren:


Ook is de optie toegevoegd om de barcodes van de artikelen te scannen. dit kan bovenin het veld [barcode] onder de naam van de leverancier.

Als hier de barcode van een artikel wordt gescand dan wordt het aantal op de ontvangst opgehoogd met 1 stuks.

Ook is het mogelijk de barcode van de omverpakking te scannen, mits deze bekend is bij het artikel in ASPOS, dan wordt het aantal gelijk opgehoogd met het aantal wat in het artikelkaart staat naast de barcode.

Voorbeeld: Zoekbalk toegevoegd. 


Voorbeeld: Controle Type

Let op! Als het controletype op een ander waarde staat dan [altijd] zal er dus bij het openen van de ontvangst de volgende pop-up verschijnen



Als bij deze pop up op het [vinkje] wordt gedrukt dan zullen de waardes in de ontvangst naar 0 worden gezet om de barcodes van de ontvangen producten te scannen of de aantal van artikelen die zijn binnen gekomen handmatig in te geven:



Als je bij de pop-up op het [kruisje] drukt zullen de aantallen op de ontvangst gelijk gezet worden aan de te verwachte artikelen. zie "legenda te verwachten producten" voor meer informatie.

2.1 Legenda Te verwachten producten:

2.2 Bijscannen andere artikelen

Ook is het mogelijk om nieuwe artikelen bij de ontvangst erbij te scannen, voorwaarde hieraan is dat de artikelen bekend moeten zijn in ASPOS en ook de leverancier die aan de desbetreffende pakbon gekoppeld is aan het artikel gekoppeld moet zijn.

Het artikel verschijnt dan onder de overige ontvangstregels.

Mocht het zo zijn dat er toch een artikel wordt gescand wat niet bekend is onder de leverancier geeft de PDA de volgende foutmelding: "Product niet gevonden"

2.3 [Slider Verschillen] & [verwerken verschillen]

Boven de kolom met verwachte producten staat ook nog een slider voor het tonen van alleen de verschillen.

Als deze slider aan staat zullen alleen de regels waar een verschil op zit worden getoond in de ontvangst.

op het moment dat het verschil er niet meer is zal de regel ook niet meer tonen zoals hiernaast. 

Druk op [vinkje] om de ontvangst te verwerken, hierna verschijnt een pop-up die aangeeft of de telregels verwerkt mogen worden en ook gelijk de ontvangst verwerkt moet worden.

Op het moment dat je op het vinkje drukt wordt de ontvangst verwerkt met de waardes die zijn ingevoerd, en zullen er voorraadmutaties plaatsvinden.

Op het moment dat er op het kruisje wordt gedrukt zullen de gemaakte wijzigingen en daarmee ook de telregels verwerkt worden maar de ontvangst blijft open staan in de backoffice.

Hier heeft u nog de mogelijkheid om de ontvangst alsnog te verwerken.

voorbeeld: Toon alleen verschillen uit.

Voorbeeld: toon alleen verschillen aan.

voorbeeld: verschillen verwerken na het drukken op het [vinkje]


3. mogelijkheid in de PDA om nieuwe taken aan te maken.

Voorbeeld: knop nieuwe taak:

voorbeeld: Nieuwe taak aanmaken

3.1 Verwerken van aangemaakte winkeltaken

Hierna kun je een vestiging zoeken op plaatsnaam of magazijn nummer, op het moment dat er een vestiging is geselecteerd wordt er op de backoffice in de klantorder module een lege interfiliaal klantorder aangemaakt met als bron wifi. Op de PDA opent automatisch het winkeltaak menu van Klantbestellingen en kan de klantorder gevuld worden.


Hier kan gekozen worden voor de optie [snelscannen] waarmee je per gescand artikel 1 stuks in de klantorder zet of niet voor [snelscannen] waarmee je aangeeft dat je per product een aantal ingeeft voor de klantorder.

Als je alle artikelen voor de interfiliaal levering in de PDA hebt gescand kun je deze voltooien door op het [vinkje] te drukken.


LET OP!

Deze functie is identiek gemaakt aan het verwerken van een pickorder op een interfiliale klantorder, dat wil zeggen dat er geen negatieve pakbon wordt aangemaakt en ook geen interfilaal ontvangst aangemaakt.


voorbeeld: Snelscannen na het selecteren van een [winkeltaak]

voorbeeld: Hierna komt de vraag : Is de Pickorder/zending gereed? 

Door op het [kruisje] te drukken krijgt de klantorder in ASPOS de status [binnen] en kan deze nog handmatig naar [pakbon]gezet worden.

Door op het [vinkje] te drukken wordt de klantorder direct verwerkt naar een interfiliale pakbon.

4. Min/Max in decimalen in de PDA

Op de PDA is er nu de mogelijkheid om via de taak min/max aanpassen getallen in decimalen in te voeren.

Deze waardes worden ook doorgevoerd naar de min/max in productbeheer.

5. alleen achter de komma tonen indien van toepassing 

op de PDA tonen enkel nog decimalen in de min/max als deze zijn ingevuld.

Bugfixes

1. opgelost: Value cannot be null bij optie [Retouren toevoegen] 

oplossing doorgevoerd waardoor er weer leverancier retouren kunnen worden toegevoegd via de PDA.

SERVICES

Functionele wijzigingen

1. Company Info geïntegreerd ter vervanging van Sizo

In ASPOS en de shopservices is de mogelijkheid toegevoegd om te werken met de API van CompanyInfo om bedrijfsgegeven n.a.v. het kvk-nummer aan te vullen. Hiervoor dient de setting [CustomerCheckMethod] op de waarde [CompanyInfo] te worden gezet. Daarnaast zijn voor de CompanyInfo check de volgende nieuwe settings toegevoegd die moeten worden ingevuld:

Daarnaast wordt nu ook het vestigingsnummer opgeslagen op de klantkaart bij het nieuwe veld [KvK vestingsnummer]: