VERSIE: 6.0.2024Quebec
INHOUDSOPGAVE
Bevindingen SelfCheck-Out
In de laatste versie van de ASPOS SCO hebben we bevindingen gevonden op kitproducten en de weergave van actieprijzen. Deze bevindingen zijn opgelost.
CN 57266
Verbetering van de EFSTA signing
Wijziging doorgevoerd zodat de fiscal result ook wordt geprint als de kopiebon knop direct op de POS wordt gebruikt na een offline transactie.
CN 42869
Verbetering van de A4 bon t.b.v. kit-regels
We hebben wijzigingen doorgevoerd in het template van de A4-bon. In deze wijzigingen hebben we het mogelijk gemaakt om kitregels zoals statiegeld en food-kitregels op het template weer te kunnen geven.
CN 52606
Uitbreiding gebruikersrechten ten behoeve van klantbestellingen
Wijziging doorgevoerd zodat het aanmaken van een bestelling via de POS achter een gebruikersrecht geplaatst is. Het gaat hier om het recht "POS Klantbestelling maken", dit recht wordt standaard toegevoegd (omdat dit de huidige werking is). Maar als een ingelogde gebruiker dit recht niet heeft, kan de gebruiker geen klantorders via de POS aanmaken. Dus niet op de bestellen knop drukken in productzoeken, productdetails en klant historie. Ook zijn de sneltoetsen voor het aanmaken van bestellingen uitgeschakeld als er een gebruiker is ingelogd zonder dit recht.
CN 52902
Uitbreiding van belastingvrije verkoop functionaliteit
We hebben een belangrijke aanpassing doorgevoerd in ons POS-systeem met betrekking tot de belastingvrije verkoop via Global Blue. Voorheen was het niet mogelijk om het land van verblijf te selecteren en een belastingvrije verkoop af te ronden wanneer de instelling POSAirsideEnable op false stond. Deze beperking is nu opgeheven.
CN 53659
Verbeterde werking voor het ophalen van SCO transacties op de POS
Er is een aanpassing gedaan om beter om te gaan met transacties die vanuit de SCO naar de kassa worden gezet. Wanneer er gebruik werd gemaakt van menu producten met kitgroepen met daarbinnen nog meer kitgroepen dan kwamen vooral kortingen niet altijd goed weer te voor schijn op de POS. Dit is nu opgelost.
CN 53685
Doorontwikkeling van de POS Airside modus
Er zijn aanpassingen doorgevoerd in de Airside modus van de POS zodat het mogelijk is gemaakt om de knop 'Belaste verkoop' en de nationaliteitsvraag uit te schakelen op basis van twee nieuwe settings:
POSAirsideVatSaleEnabled (Standaard op true): Bepaalt of de knop 'Belaste verkoop' in het beginscherm van de airside pop-up uitgegrijsd wordt
POSAirsideAskNationality (Standaard op true): Bepaalt of de vraag 'May we know your nationality?' gesteld wordt na het scannen van een boarding pass of het handmatig kiezen van een vlucht, wanneer de setting op false staat wordt in de laatste stap van de pop-up 'Vlucht' samen met de vluchtinfo in plaats van 'Nationaliteit vragen' getoond - De knoppen 'Annuleren' en 'Crew verkoop' zijn hierbij nog wel beschikbaar
CN 54827
Aanpassing reparatieorders na wijzigingen
Wijziging doorgevoerd zodat bij het toevoegen van een product aan een reeds verwerkte reparatieorder er geen foutmelding meer naar voren komt.
CN 54853
Uitgebreide instellingen voor het printen van kassabonnen
Deze update pakt een eerder probleem aan waarbij klanten die kozen voor een e-mailbon geen geprinte bevestiging meer ontvingen bij de zelfscan kassa's (SCO). We introduceren een nieuwe instelling, "Altijd", voor bonnenprintopties, die via de Backoffice op workstation-niveau configureerbaar is. Als "Altijd" is geselecteerd, wordt er elke keer een bon geprint, zelfs als de klant ook een e-mailbon ontvangt, om zo een duidelijke betalingsbevestiging te garanderen. Klanten hebben nu ook de keuze tussen een korte of lange bon, waarbij het scherm direct sluit na een keuze, of een bon wordt geprint volgens de standaardinstelling van het workstation als er geen keuze wordt gemaakt. Mocht de "Altijd e-mail bon" optie verdwijnen van het klantinformatiescherm, dan kan deze eenvoudig worden hersteld door de instelling POSAutoSendReceipt = True te zetten. Deze wijzigingen zorgen ervoor dat alle klanten, ongeacht hun voorkeur voor een digitale bon, een fysieke bon ontvangen.
CN 51889
Verbeterde gebruikerservaring bij het scannen van producten in de SCO
We hebben een verbetering aangebracht in het scanproces van producten in de Self Checkout (SCO). Wanneer je nu een product scant terwijl het PLU-menu geopend is, wordt het gescande product direct aan je winkelwagen toegevoegd én keert het systeem automatisch terug naar het overzicht van je winkelwagen.
CN 54377
Verbeterde weergave van korting op wichtproducten
De weergave van korting bij wichtproducten in de SCO is aangepast. Nu wordt ook de 'van-prijs' getoond, doorgestreept, naast de 'voor-prijs'.
CN 54606
Doorontwikkeling SCO lampen
We hebben de functionaliteit om lampen bij de SCO aan te sturen verbeterd. In deze ontwikkeling veranderen de lampen van kleur op basis van de events die afgaan op de SCO zoals controles, hulpvragen en in gebruik/buiten gebruik. De kleur en het al dan niet laten knipperen van de lamp kan ingesteld worden in de events.
Voor de kleur van de lamp maken we gebruik van R,G,B (Rood, Groen, Blauw) kleurenpalet welke per event in te stellen is. De standaard kleur van de lamp bij het gebruik door een klant, waar zich niks voordoet is blauw (0,0,255) en niet knipperend.
Om dit in de SCO in te stellen dient de volgende instelling te worden toegevoegd aan de configuratie:
<Setting Key="WrapperUrl" Value="ws://localhost:2222" />
CN 55262
Klant specifieke klantorder rapport
We hebben een nieuw klantorder rapportage geïntroduceerd voor een specifieke klant.
CN 53139
Klant specifieke pakbon
We hebben een nieuw pakbon rapportage geïntroduceerd voor een specifieke klant.
CN 54639
Klant specifieke A4 kassabon
We hebben een wijziging doorgevoerd op een klantspecifiek A4 kassabon rapport.
CN 55034
Nieuwe instelling voor het tonen van gerelateerde verkoopcijfers in grafieken
We hebben een nieuwe instelling, GraphShowRelatedSales, geïntroduceerd waarmee je kunt bepalen of de verkoopcijfers van gerelateerde producten worden weergegeven in de grafieken en de kolom met de 90-daagse verkoop.
CN 52695
Verbetering ontvangst module voor negatieve inkooporders
Wijziging doorgevoerd zodat er een ontvangst uit negatieve inkooporder gemaakt kan worden. Hiervoor wordt bij het product een in bestelling status <> 0 bij gehouden. Bij het verwerken van ontvangsten worden bij negatieve regels alleen negatieve inkooporders afgeboekt en bij positieve regels alleen positieve inkooporders.
CN 53137
Verbeterde terugdraai van verdeelorders met meerdere magazijnen
We hebben een belangrijke verbetering aangebracht in het proces van het terugdraaien van verdeelorders. Wanneer een verdeelorder wordt teruggedraaid, waarbij de oorspronkelijke order op een ander magazijn dan het standaardmagazijn is aangemaakt, zullen de statussen 'In Bestelling' en 'Klantorder' nu correct worden bijgewerkt op het juiste magazijn.
CN 53578
Uitgebreide functionaliteit voor ProductUpdated Trigger
We hebben een belangrijke verbetering aangebracht aan de functionaliteit van de ProductUpdated Trigger. Vanaf nu wordt deze trigger niet alleen geactiveerd wanneer er gegevens aan een product worden toegevoegd of gewijzigd, maar ook wanneer er een veld van een product wordt verwijderd.
CN 54151
Aanpassing besteladvies
Aanpassing doorgevoerd in het Backoffice menu besteladvies zodat bij het wijzigen van de 'Bestel' en 'Inkoop' velden het veld geel gemarkeerd blijft na het openen van een pop-up.
CN 54825
Verbetering inkooporder module ten behoeve van de inkoopfactor
Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot het omzetten van klantorders naar dropshipment inkooporders zodat het bestelde aantal met de factor wordt gedeeld in plaats van vermenigvuldigd.
CN 55082
Uitbreiding van de emailtemplates
Uitbreiding doorgevoerd zodat er meer tags beschikbaar zijn voor de mailtemplates en onderwerpen van de EmailInvoice,
EmailPosBon en EmailPakbon.
Dit zijn respectievelijk:
EmailInvoice
Debiteurnummer: <!--[%DebtorCode%]-->
EmailPosBon
Debiteurnummer: <!--[%DebtorCode%]-->
Transactienummer: <!--[%TransactionNr%]-->
Transactiedatum: <!--[%TransactionDate%]-->
Achternaam: <!--[%LastName%]-->
EmailPakbon
Debiteurnummer: <!--[%DebtorCode%]-->
Pakbonnummer: <!--[%DeliveryNoteNr%]-->
Transactiedatum pakbon: <!--[%DeliveryNoteDateCreated%]-->
Achernaam: <!--[%LastName%]-->
CN 52905
Grotere video's uploaden: Vimeo limiet verhoogd
We hebben de maximale bestandsgrootte voor het uploaden van video's naar Vimeo verhoogd van 50MB naar maar liefst 500MB.
CN 54811
Nieuwe functie: Gedeeltelijke dropshipment voor klantenorders
We hebben updates doorgevoerd om de flexibiliteit bij het afhandelen van klantenorders te vergroten. Je kunt nu specifieke regels in een klantorder selecteren voor dropshipment, in plaats van de hele order om te zetten. Dit is wat er is veranderd:
Dropshipment per regel: Je kunt nu kiezen welke afzonderlijke orderregels je wilt converteren voor dropshipment. Hele regels moeten echter worden geconverteerd - gedeeltelijke hoeveelheden op een regel worden niet ondersteund.
Het converteren van een klantorder naar dropshipment kan worden gedaan door de klantorder te selecteren en vervolgens de optie 'Naar dropshipment' te selecteren in Opties.
Pop-up voor dropshipment bijgewerkt: De pop-up voor het converteren van bestellingen is verbeterd zodat je kunt selecteren welke regels je wilt laten vallen. Belangrijkste functies
Alleen volledige regels kunnen worden geconverteerd (geen gedeeltelijke hoeveelheden).
2. De bestelde hoeveelheid wordt weergegeven, maar kan niet worden bewerkt.
3. Je kunt regels selecteren door de daarvoor bestemde vakjes aan te vinken.
4. De opties “Alles selecteren” en “Alles uitvinken” zijn beschikbaar voor een snelle selectie.
5. Regels zonder geschikte voorkeursleverancier voor drop shipment worden grijs weergegeven.
Om van een leverancier een dropshipmentleverancier voor een product te maken, moet de gebruiker het selectievakje voor dropshipment aanvinken dat beschikbaar is op het informatiescherm van de leverancier, dat te vinden is onder Producten onder leverancier in Backoffice.
Ondersteuning voor distributieorders: Drop shipment is nu beschikbaar voor zowel klant- als distributieorders.
Distributieorders kunnen worden geconverteerd naar Dropshipment door de verwerkte klantorder te selecteren en vervolgens de optie 'Naar Drop shipment' te selecteren in Options.
Klantorder selecteren:
Order van klant omzetten naar distributieorder/ order van Verdeel:
Distributieorder / Verdeel Order Aangemaakt:
Distributieorder / Verdeelorder omzetten naar Drop shipment:
Het omzetten van een klantorder of distributieorder naar dropshipment wordt hieronder in detail uitgelegd:
Bij het selecteren van de klantorder of distributieorder voor drop shipment, ziet de gebruiker de onderstaande pop-up waar productlijnen kunnen worden geselecteerd, alleen bij het selecteren wordt de knop 'Ja' ingeschakeld, als de gebruiker de POP-up wil annuleren, is dat ook mogelijk door op de knop 'Nee' te klikken.
Na het selecteren van productregels ziet de gebruiker de onderstaande dialoogvensters ter bevestiging dat de regels zijn geconverteerd naar drop shipment.
Opmerking:
Inkooporders die zijn aangemaakt voor naar dropshipment geconverteerde klantenorders worden weergegeven in het inkooporderscherm van de winkel.
Inkooporders die zijn aangemaakt voor naar dropshipment geconverteerde orders van klanten worden weergegeven in het inkooporderscherm van het hoofdkantoor.
De aangemaakte inkooporders worden gesorteerd op leverancier:
Spoedorders verwerken: Bij het omzetten naar een inkooporder controleert het systeem of de regel is gemarkeerd als “spoedbestelling”.
Spoedorder markeren: Om een klantorder als 'spoed' te markeren, selecteer je de optie 'Spoedbestelling' in het scherm voor het aanmaken van een klantorder.
Als een klantorder is gemarkeerd als snel, wordt er een 'spoed' inkooporder aangemaakt. Anders wordt een standaard inkooporder aangemaakt. Distributieorders kunnen niet als snel worden gemarkeerd in inkooporders.
Een klantorder kan maar één keer worden geconverteerd naar Drop shipment. Na conversie is de optie niet meer beschikbaar voor die klantorder.
CN 48498
Nieuwe functionaliteit: Centrale afboeking van klantensaldo
We zijn verheugd om aan te kondigen dat er een nieuwe functionaliteit is toegevoegd aan de backoffice waarmee u vrijgevallen klantensaldo centraal kunt afboeken naar een vooraf gedefinieerde vestiging. Deze functie biedt meer flexibiliteit en efficiëntie bij het beheren van klantensaldo's.
Hoe werkt het?
Met deze nieuwe functie kunt u via een speciale knop in het klantbeheermenu eenvoudig het saldo van een klant afboeken naar een andere vestiging. Om deze functionaliteit te gebruiken, zijn er een aantal instellingen die correct moeten worden geconfigureerd:
Beveiligingsingang: De beveiligingsingang 'Saldo afboeken Backoffice' moet worden geactiveerd om deze functie te kunnen gebruiken.
FiscalParentStore: In deze instelling moet de winkelcode worden ingevuld van de vestiging waarnaar het saldo afgeboekt wordt. Deze code moet voor alle betrokken vestigingen hetzelfde zijn.
InterstoreFiscalID: Deze instelling moet dezelfde waarde hebben voor alle vestigingen waarvoor u deze functionaliteit wilt gebruiken.
CustomerBalanceMode: Deze instelling moet op waarde 1 worden gezet.
Na het inrichten van deze instellingen kan het openstaande saldo worden afgeboekt via het menu klantbeheer door een klant aan te vinken en in het zijpaneel op 'Opties' en vervolgens 'Saldo afboeken' te klikken:
Indien de klant openstaand saldo heeft wordt de pop-up geopend waarin een af te boeken bedrag kan worden ingegeven, tevens kan er een memo worden ingevuld die wordt getoond op de vestiging waarnaar de refund wordt verwerkt:
Na het afboeken van het saldo zal er in transactiebeheer een refund transactie worden aangemaakt, indien de transactie uitgevoerd is op een andere vestiging zal deze als rekening-courant betaling worden geboekt, vervolgens wordt op de winkel uit de instelling 'FiscalParentStore' de refund betaling geboekt. Ingegeven memo's uit de afboeking worden getoond onder het kopje 'Transactie memo':
Tevens worden saldo afboekingen weggeschreven naar de beveilingslog waarbij het klantnummer, het begin- en eindsaldo en de gebruiker waardoor de handeling is uitgevoerd gelogd:
CN 53027
Nieuwe functionaliteit: Geavanceerde berekening van complete orders en aanmaken van pickorders
Wijziging doorgevoerd zodat op basis van de setting CustOrdFreeStockCalcMode bepaald wordt hoe de knop "bereken orders volledig" functioneert. De knop "bereken orders volledig" in de klantorder module wordt beschikbaar door de bestaande setting CustOrdShowComplete op true te zetten. Als CustOrdFreeStockCalcMode op waarde 0 staat, is de werking zoals deze altijd al geweest is, dus voor de orders wordt o.b.v. aanmaakdatum en voorraad bepaald welke als eerste compleet zijn.
Als de setting CustOrdFreeStockCalcMode op 1 staat wordt op de volgende volgorde bepaald of orders compleet gepickt kunnen worden.
Kijkt naar alle open orders (niet alleen de geselecteerde).
Verdeelt de voorraad op basis van:
Prioriteit van orders:
Eerst
'order'
'verdeelorder'
'internetorder'
'filiaalorder' met de orderbron 'Besteladvies KB'
DirectSales
Repair
Daarna het type 'filiaalorder'.
Aanmaakdatum (oud naar nieuw).
Producten die gepicked, maar niet niet verwerkt, zijn, wordt al een deel van de voorraad van gereserveerd.
Belangrijk is ook om te weten dat wanneer er gebruik wordt gemaakt van het aanmaken van pickorders o.b.v. vrije voorraad deze volgorde voor het aanmaken van pickorder regels ook wordt gebruikt.
CN 54118
Aanpassing klantspecifieke pakbon
We hebben een aanpassing doorgevoerd naar aanleiding van feedback op een klantspecifiek rapport.
CN 54123
Toevoeging van het filter 'Productomschrijving' in de reparatie module
In het menupunt [Reparaties] is het nieuwe filter "Productomschrijving" toegevoegd. Met dit filter is het mogelijk om orders te filteren op basis van de waarde in het veld "Productomschrijving" in de reparatieorder. Dit kan op de volledige productomschrijving of op basis van een deel van de productomschrijving.
Hiervoor is in de REST services de nieuwe parameter "repairProductDescription" toegevoegd bij het GET /api/customer-orders en GET /api/repair-orders endpoint.
CN 54221
Nieuwe visuele indicatie voor reparatie- en bruikleenproducten
We hebben een visuele verbetering doorgevoerd in het menu 'Reparaties' onder het tabblad 'Kosten'. Vanaf nu wordt er voor reparatie- en bruikleenproducten een specifiek icoontje getoond.
CN 54222
Doorontwikkeling 'Klantevent beheer'
In het menupunt [Klantevents beheer] zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd m.b.t. de filters:
Actie vereist filter staat nu standaard op [Ja/Nee]
Actie type filter heeft nu staandaard alle waarden aan
Er is een bug opgelost dat bij het gebruik van het de nieuwe knop [Geen uitvoerdatum] andere filters niet worden gereset
Daarnaast worden nu de volgende automatisch gegenereerde events direct op [Verwerkt = Ja] gezet:
Afgiftebewijs
Betalingsopdracht
Klantord. Ontvangst verw
Klantorder lev. Afspraak
Klantorder naar ink.order
Klantorder naar pakbon
Klantorder offerte
Repair order aangemaakt
Repair status gewijzigd
CN 54470
Doorontwikkeling voor het annuleren van de inkooporder icm interfiliaal orders
Aanpassingen doorgevoerd in de Backoffice met betrekking tot FILW orders:
Bij het annuleren van een klantorder van het ordertype 'FILW' is de checkbox 'Backorder regels opnieuw bestellen' uitgegrijsd
Voortaan wordt bij een FILW deellevering de ontvangst aan de juiste inkooporder gekoppeld wanneer de geavanceerde instelling 'POCreateNewInsterStoreCO' op false staat
CN 54629
Verbetering voor het omzetten van klantorders in combinatie met filters
Aanpassing doorgevoerd in de klantordermodule van de Backoffice zodat excepties bij het omzetten van een klantorder naar pakbon worden afgevangen.
CN 54998
Onderdrukken van het Android toetsenbord
Het is nu mogelijk om de PDA vanuit het toetsenbord te onderdrukken.
Dit doen we niet automatisch omdat de scanner van het toetsenbord aangepast moet worden om het scannen als een 'event' door te sturen naar de pda website.
CN 50169
Verbeterde werking van de camera
We hebben de aansturing van de camera op de PDA verbeterd zodat deze naar verwachting werkt op het moment dat er op het barcode icoontje wordt gedrukt.
CN 53598
Verhoogde beveiliging voor een veiligere werkomgeving
We hebben belangrijke updates doorgevoerd om de beveiliging van onze PDA-systemen te versterken. Hoewel deze wijzigingen geen directe invloed hebben op uw dagelijkse werkzaamheden, bieden ze een extra laag bescherming tegen potentiële bedreigingen.
CN 54077
Toevoeging van de functie om batches te verwijderen
Het is nu mogelijk om gemaakte batches te verwijderen via de PDA.
Dit is mogelijk door op de instellingen knop te klikken an dan de batches aan te vinken en te verwijderen.
CN 54716
Voorraad aanpassen van matrix artikelen
In de PDA is het nu mogelijk om gemakkelijk de voorraad van de gehele matrix in te zien.
Indien je een product scant of moet picken en het is een matrix artikel (bijv. een specifieke maat van een broek) dan krijg je het matrix icoontje te zien achter de voorraad.
Als je daar op klikt zie je vervolgens de rest van de maat/kleur boog.
CN 55771
Uitbreiding van workstation gegevens in REST services
We hebben de REST services voor workstations uitgebreid met nieuwe velden die betrekking hebben op de configuratie en instellingen van een workstation. Deze aanvulling biedt meer flexibiliteit bij het ophalen en beheren van workstation informatie via de API.
Nieuwe velden:
allowCash: Geeft aan of contante betalingen zijn toegestaan op het workstation.
defaultCashRegisterId: Het standaard kassaregister dat aan het workstation is gekoppeld.
primaryScreen: De index van het hoofdscherm.
secondaryScreen: De index van het klantscherm.
playlistCode: De code van de afspeellijst die op het workstation wordt gebruikt.
playlistDescription: Een beschrijving van de afspeellijst.
autoCommitTransaction: Geeft aan of transacties automatisch worden afgerond.
CN 44873
Uitbreiding van leveranciersgegevens in REST services
In de REST services zijn de volgende nieuwe endpoints m.b.t. het beheren van leveranciers toegevoegd:
SupplierGroups
POST /api/supplier-groups
DELETE /api/supplier-groups/{id}
PATCH /api/supplier-groups/{id}
SupplierAddresses:
POST /api/supplier-addresses
DELETE /api/supplier-addresses/{id}
PATCH /api/supplier-addresses/{id}
SupplierContacts:
GET /api/supplier-contacts
GET /api/supplier-contacts/{id}
POST /api/supplier-contacts
DELETE /api/supplier-contacts/{id}
PATCH /api/supplier-contacts/{id}
Suppliers:
POST /api/suppliers
PATCH /api/suppliers/{id}
PATCH /api/suppliers/{id}/store-settings/{storeId}
GET /api/suppliers/{id}/store-settings
Leveranciers, contacten en addressen kunnen alleen aangemaakt worden op het hoogste niveau.
CN 44873
Verbeterde verwerking van handelingskosten en transportkosten bij filiaalorders
We hebben een aantal belangrijke verbeteringen aangebracht in de manier waarop handelingskosten en transportkosten worden verwerkt bij het aanmaken van filiaalorders.
Hoe werkt het?
Automatische toevoeging: Als de settings [InterstoreHandlingProduct] en [InterTransportCostProduct] zijn gevuld, worden de bijbehorende producten automatisch toegevoegd aan de filiaalorder.
Uitsluiten bij bronorder: Producten met het producttype "Handelingskosten" worden niet meegenomen naar de bronorder wanneer de filiaalorder wordt verwerkt naar een pakbon.
Producttype "Handelingskosten": Dit producttype geeft aan welke producten alleen voor interne verwerking zijn en niet naar de klant worden gefactureerd.
CN 52159
Intergratie van payBYlink in de REST services
In de REST services is nu ondersteuning toegevoegd voor payByLink / QR codes. Dit is doorgevoerd bij de volgende endpoints:
POST /api/transactions (Bij factuurtransacties van het type = DeliveryNote + parameter CreateInvoice = True)
POST /api/expected-payments
Er wordt gekeken naar de setting [PayByLinkType]. Deze heeft de volgende waardes: CCV, PAY.NL of -. Bij de waarde - wordt de koppeling niet aangeroepen. Wanneer de setting op CCV staat wordt een CCV betaal URL gegenereert en wanneer de setting op PAY.NL staat wordt een PAY.NL betaal URL gegenereert.
Voor CCV wordt er gekeken naar de volgende settings:
CCVPBLAPIKEY
CCVPBLReturnURL
EnableCCVPBL
Voor PAY.NL wordt er gekeken naar de volgende settings:
PAYNL_APIClient_ApiUrl
PAYNL_APIClient_At
PAYNL_APIClient_ReturnUrl
PAYNL_APIClient_Sl
PAYNL_APIClient_Token
PAYNL_APIClient_Url
PAYNL_APIClient_TestMode
Bij een factuurtransactie zal de URL opgeslagen worden bij de factuur bij het veld "ccvPayByLinkUrl". Dit veld komt nu ook terug uit de REST services bij de customer-invoices endpoints. Wanneer deze betaling wordt voldaan wordt er niks met het openstaande bedrag op de factuur gedaan.
Op het factuur rapport wordt ook de QR code getoond. Wanneer deze gescand wordt wordt er naar dezelde URL genavigeerd.
Bij een verwachte betaling (expected-payment) wordt de URL opgeslagen bij het veld "externalLink". Daarnaast wordt ook de referentie van de betaling opgeslagen bij het veld "customerReference". Deze referentie bestaat uit "ORD_+Magazijncode+Ordernummer+ID van verwachte betaling".
Wanneer een verwachte betaling wordt voldaan, wordt de verwachte betaling op "Processed" gezet. Vervolgens wordt de betaling toegevoegd aan de klantorder.
Daarnaast wordt er ook een klantevent aangemaakt van het type "ExpectedPaymentReceived". De betaling wordt standaard op de betaalsoort "Bank" geboekt.
Wanneer er een betaalsoort is opgegeven bij de setting "PayByLinkPaymentType", dan wordt de betaling op deze betaalsoort aangemaakt.
CN 52404
Verbeteringen in de Generate endpoints
Verbetering doorgevoerd in de endpoints /api/reports/Generate en /api/reports/GenerateUrl waarbij extra parameters meegegeven kunnen worden in de call, om logo's te verbergen of tonen, of te bepalen welk bestandsformaat het moet zijn. Dit zijn respectievelijk isForPrePrintedPaper en documentType.
Let wel, enkel de documenttypes pdf en xlsx worden ondersteunt, bij de GenerateUrl endpoint is dit ook toegevoegd, ook al heeft documenttypes hier geen functie.
CN 53455
Uitbreiding van de Get transacties met een nieuwe expand
In de REST services bij de GET /api/transactions endpoints is de nieuwe expand optie "sessionCreated" toegevoegd. Hiermee is het mogelijk om de sessie gegevens van de transactie op te vragen. Wanneer deze ook een workstationId bevat is het ook mogelijk om binnen de expand "sessionCreated" te expanden op "workstation".
CN 54376
Introductie van de "X-GroupUser-Id" header in REST services
We hebben een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan onze REST services die het mogelijk maakt om meer gedetailleerde informatie over gebruikersacties vast te leggen. Door de header "X-GroupUser-Id" mee te geven bij specifieke aanvragen, kunnen we nu precies bijhouden welke gebruiker welke actie heeft uitgevoerd.
Welke endpoints zijn beïnvloed?
De volgende endpoints vereisen of ondersteunen nu de "X-GroupUser-Id" header:
POST customer-orders/{id}/ConvertToDeliveryNote
POST customer-orders/{id}/Process
POST transactions/Commit
POST transactions/Hibernate
POST transactions/CashInOut
PATCH store-job-lines/{id} (bij het patchen van de velden scanId en scanCodeId)
POST customer-events
POST receivings/{id}/CreateStoreJobs
POST receivings/{id}/CreateStoreJobsFromPickingLines
CN 54402
Toevoeging endpoint voor het verwijderen van een leverancier
In de REST services is ondersteuning toegevoegd voor het verwijderen van leveranciers.
Dit kan middels de volgende nieuwe endpoints:
Delete /api/suppliers/{id}
Delete /api/suppliers/{id}/store-settings/{storeId}
Een leveranciers kan alleen verwijderd worden als deze voldoet aan de volgende criteria.
De leverancier mag niet nog gekoppeld zijn:
Als voorkeursleverancier bij een productgroep
Als voorkeursleverancier bij een merk
Aan een product
Aan een inkooporder met de status "Te bestellen"
Aan een ontvangst. Ook als de ontvangst verwijderd is.
Aan de selectie "Leverancier" van een bestelprofiel
De store-settings van een leverancier mogen altijd verwijderd worden.
CN 54662
Ondersteuning negatieve betalingen
In de REST services bij het POST /api/payments endpoint is ondersteuning toegevoegd voor negatieve EFT bedragen.
CN 54688
Ondersteuning voor reparatie labels
In de REST services bij het endpoint POST /api/labels/print is het nu ook mogelijk om een Zebra reparatielabel te printen.
Alle tags in het Zebra reparatielabel worden automatisch gevuld op basis van het opgegeven customerOrderId. Daarnaast wordt ook de labelCount tag ondersteunt.
Naast de bestaande tags in het reparatielabel worden ook de volgende tags op de REST manier ondersteunt:
deliveryAddress (Bijvoorbeeld: deliveryAddress.street)
defaultAddress (Bijvoorbeeld: defaultAddress .houseNumber)
customer (Bijvoorbeeld: customer.firstName)
customerOrder (Bijvoorbeeld: customerOrder.remarks)
customerOrder.repairOptions (Bijvoorbeeld: customerOrder.repairOptions.repairCenterDescription)
CN 54689
Ondersteuning Ayden TapToPay
In de REST services is ondersteuning toegevoegd for Ayden TapToPay. Hiervoor is het nieuwe endpoint: POST /api/payments/tap-to-pay/sessions toegevoegd.
Met dit endpoint is het mogelijk om een payment sessie aan te vragen op basis van een workstationId & setupToken. We controleren de credentials bij de EFT instellingen van het opgegeven werkstation. Met deze gegevens roepen we de Adyen-api aan voor het genereren van een payment sessie.
CN 54966
Verbeteringen in de expand voor HibernatedTransactions
In de hibernated-transaction worden nu ook de regelnummers getoond in het transactionJsonObject. Daarnaast wordt ook de scancode + scancode aantal + scancode prijs getoond in het transactionJsonObject.
Ook is de expand op hibernatedTransactionObject toegevoegd bij de GET /api/hibernated-transactions endpoints. Hiermee kan je zelf eventueel nog meer data achterhalen. Standaard zal dit al voor een expand-set zorgen met alles wat ook in de json staat. Daardoor hoeft de client geen json te parsen, maar kunnen gewoon de contracten hiervoor gebruikt worden.
CN 55040
Uitbreiding limiet voor het uploaden van afbeeldingen
In de REST services is het upload limiet van afbeeldingen opgehoogd van 10MB naar 20MB.
CN 55397
Toevoeging endpoint voor segmenten
In de REST services is het nu mogelijk om het segment van een product op te halen, te wijzigen en ook direct mee te geven bij het aanmaken van een product.
Het ophalen van het segment bij de verschillende product endpoints kan nu middels de nieuwe expand op "ProductSegment".
Bij het aanmaken van een product is het ook mogelijk om direct een segment te koppelen. Bij het aanmaken van het product moet het volgende worden meegeven in de body:
"productSegment": {
"id": xxx
}
Daarnaast zijn ook de volgende nieuwe "ProductSegments" endpoint toegevoegd voor het ophalen van de aanwezige segmenten:
GET /api/product-segments
GET /api/product-segments/{id}
CN 55962
Verbetering endpoints reports
Wijziging doorgevoerd, zodat het bitje IsForPrePrintedPaper naar verwachting werkt bij een klantspecifiek factuur rapportage.
CN 55982
Uitbreiding Dynamic menus endpoint
In de REST services bij de GET /api/dynamic-menus endpoints is de nieuwe expand optie op "parentMenu" toegevoegd. Hiermee is het mogelijk om het bovenliggende menu op te halen.
CN 56074
Uitbreiding ShipmentType endpoint
In de REST services bij het endpoint POST /api/transactions/Hibernate is het nu mogelijk om het veld shipmentTypeId mee te geven. Dit veld wordt opgeslagen in het transactionJsonObject.
CN 56779
31/10/2024: Onterechte inbestellingstatus op inkooporders
Wijziging doorgevoerd zodat bij het opslaan van een inkooporder wordt gekeken of deze in de tussentijd al verwerkt is. Als dit het geval is wordt een melding getoond.
TN 1250647
21/11/2024: Aanvullende logging toegevoegd voor pickorders obv vrije voorraad
Wijziging doorgevoerd zodat bij het aanmaken van Pickregels gelogd wordt of er gebruik wordt gemaakt van de vrije voorraad. Dit wordt weggeschreven in het beveiligingslog.
TN 1302990
28/11/2024: Picklist van verwerkte orders worden niet aangemaakt
Wijziging doorgevoerd zodat er weer pickorders kunnen worden aangemaakt van verwerkte orders.
TN 1307406
03/12/2024: Fout bij verwerken ontvangst
Wijziging doorgevoerd waarmee dubbele records in het relationlog worden voorkomen.
TN 1309324
04/12/2024: Koppeling interfiliaal werkt niet zoals verwacht
Wijziging doorgevoerd zodat bij de ontvangsten welke ontstaan vanuit het interfiliaal doorleveren de juiste koppeling met de inkooporder wordt gemaakt.
TN 1308776
20/12/2024: Klantevents die worden aangemaakt bij aanmaken factuur blijven onterecht openstaan
Aanpassing doorgevoerd in het menu 'Klantevents beheer 'van de Backoffice zodat pakbonnen die worden doorgezet naar factuur automatisch op verwerkt komen te staan.
TN 1311673
20/12/2024: Verwerken van ontvangst en vullen van AD order zorgt nog niet in alle gevallen voor afboeken inkooporder
Wijziging doorgevoerd zodat wanneer een ontvangst wordt verwerkt en hiermee de FILW order een AD order wordt, de relatie naar de FILW order juist gemaakt, zodat bij het verwerken van de ontvangst op winkel niveau de order wordt afgeboekt.
TN 1312054
31/12/2024: CustOrderFreeStockCalcMode werkt niet correct in alle gevallen
Wijziging doorgevoerd zodat bij het berekenen van vrije voorraad, de volgorde van eerst orders waar een klant op zit te wachten.
TN 1314338
02/01/2025: Retouren en annuleren van een klantorder in 1 transactie geeft een kasverschil
Wijziging doorgevoerd zodat bij het retourneren van producten en het verrekenen van klantsaldo het wisselgeld juist op de transactie komt te staan.
TN 1312419
02/01/2025: Aanmaken picklijsten van grote selectieorders werkt niet goed
Performance verbetering doorgevoerd in de procedure die pickorders aanmaakt.
TN 1315150
08/01/2025: Product met status is te verwijderen
Wijziging doorgevoerd zodat producten die in een ontvangst, inkooporder of klantorder zitten en/of voorraad hebben (op welke winkel dan ook) niet verwijderd kunnen worden.
TN 1314620
14/01/2025: Tellingen overzicht rapport werkt niet meer
Wijziging doorgevoerd zodat de reportviewer variant van het tellingen overzicht weer data toont.
TN 1316812
17/01/2025: Percentage bonkorting wordt gegeven op negatief artikel
Wijziging doorgevoerd waarmee wordt voorkomen dat een percentage bonkorting onterecht over een product wordt berekend met een negatieve prijs.
TN 1314714
17/01/2025: Leveranciers retouren pagina vinkt random artikel aan
Wijziging doorgevoerd zodat de sortering in het menupunt leveranciers retouren rekening houdt met de OID's. Dit om te voorkomen dat dat er onterecht een ander product wordt aangevinkt na het openen en opslaan van de regel.
TN 1315775
20/01/2025: Percentage Bonkorting wordt niet getoond op kitregels maar opgeteld bij hoofdproduct
Wijziging doorgevoerd zodat gegeven bonkorting over de eventuele kitregels wordt verdeeld en ook zo wordt getoond op de kopiebon.
TN 1313583
22/01/2025: Kassa lijkt vast te lopen door internationaal klant
Wijziging doorgevoerd zodat de POS niet vast lijkt te lopen wanneer er in sommige gevallen werd afgerekend met een internationale klant (EXP),
TN 1315337
23/01/2025: Menu's laden niet goed
Wijziging doorgevoerd in het laden van de menu's op de POS, hiervoor is er een nieuwe setting toegevoegd POSDynMenuLoadVersion. Als deze de waarde 0 heeft is de werking as-is, als de setting de waarde 1 heeft wordt de aangepaste manier van menu's ophalen gebruikt. Dus naast het ophalen van hoofdmenu en betalingsmenu worden nu ALLE zichtbare menu's voor de winkel opgehaald. Voor elk submenu wordt gekeken of er een overerving beschikbaar is en de voor de winkel dichtstbijzijnde submenu wordt meegegeven. Op die manier krijgt de POS alle mogelijke submenu's binnen en kan de POS (zoals deze gewend is) de menu's in de kassa opbouwen.
TN 1307526
24/01/2025: Kassa loopt vast, fatal error in beeld
Verbetering doorgevoerd in de Airside Pop-up die de kans op foutmeldingen verkleind.
TN 1312727
04/02/2025: Baliefactuur kan niet altijd worden aangemaakt
Probleem opgelost waarbij het kon voorkomen dat er, op een POS waarvan het IP adres op hoofdkantoor niveau staat, geen baliefactuur werd aangemaakt.
TN 1318635
04/02/2025: Herberekenen van de actie door de POS gaat niet goed
Wijziging doorgevoerd zodat het opnieuw berekenen van acties naar verwachting gebeurt bij een mixmatch op prijscode met een voucher.
TN 1317488
07/02/2025: Kopiëren van orders gaat mis bij verwerken van gekopieerde order
Wijziging doorgevoerd zodat bij het kopiëren van een klantorder, de xml velden niet onterecht worden mee gekopieerd.
TN 1322996
11/02/2025: Productvelden worden niet goed overgenomen van een bovenliggend niveau
Wijziging doorgevoerd zodat de procedure voor het ophalen van de productvelden de juiste manier van overerving hanteert.
TN 1321255
17/02/2025: Actie gaat niet meer af in de klantordermodule
Wijziging doorgevoerd in de procedure zodat niet meer wordt gekeken naar de einddatum in de stamdata maar naar de juiste overerving.
TN 1322304
06/03/2025: Leveranciers retouren menupunt vinkt onterecht artikelen aan
Wijziging doorgevoerd in het menupunt leverancier retouren zodat het veld waar de opmerkingen worden getoond een vaste brede waarde hebben gekregen. Dit om te voorkomen dat het scherm verspringt bij lange en korte memo's. Ook een wijziging doorgevoerd waarmee wordt voorkomen dat er onterecht een verkeerd artikel wordt aangevinkt na het openen en sluiten van de pop-up.
TN 1321128