VERSIE: 6.0.2025Xray
INHOUDSOPGAVE
Uitbreiding mapping naar Vusion
Aanpassing doorgevoerd in de ESL service. De volgende velden zijn gewijzigd in de mapping:
unitPriceUnit wordt nu de soort inhoud opgestuurd
Tevens aanpassing gedaan in de benaming van unitPriceunit naar unitPriceUnit (hoofdletter)
unitPrice sturen we nu de prijs per eenheid (verkoop prijs / inhoud van het product)
Voorheen stond dit in de unitPriceUnit
Als de inhoud leeg is is de unitprice gelijk aan de price.
CN 62879
Bonnummer weglaten uit memoveld transactie bij afronden op pakbon
Wijziging doorgevoerd zodat wanneer de nieuwe setting POSDontFillTransMemo (default waarde False) op True staat, het memoveld in de transactie niet automatisch wordt gevuld bij het aanmaken van een Pakbon via de POS of bij bijvoorbeeld een bonkorting. Dan wordt enkel in het memoveld opgeslagen wat je zelf ingeeft aan de POS.
CN 61939
Aanpassing Airside personeelsverkopen
De knop Personeelsverkoop is nu verborgen als de instelling “POSAirsideStaffCustCode” leeg is.
Vertaalde teksten voor de middelste naam zijn gewijzigd van “Middelste naam” naar “Tussenvoegsel”.
CN 63160
Database aanpassing multi language
Wijziging doorgevoerd zodat met behulp van een translation service system master data list items in de POS vertaald zijn.
CN 59126
Aanpassing klantspecifiek factuurrapport
Aanpassing doorgevoerd op het pakbon rapport voor een specifieke klant waardoor de Netto inkoopprijs Tot. Ex. BTW nu op basis is van het daadwerkelijk geleverde aantal en niet het bestelde aantal.
CN 62214
Aanpassing klantspecifiek schaplabel
Er zijn aanpassingen doorgevoerd in een klantspecifiek schaplabel layout.
CN 62723
Aanpassing klantspecifiek factuurrapport
Aanpassing doorgevoerd op het pakbon rapport voor een specifieke klant.
CN 63200
Aanpassing klantspecifiek schaplabel
Er zijn aanpassingen doorgevoerd in een klantspecifiek schaplabel layout.
CN 63319
Besteladvies berekening in combinatie met meer voorraadhoudende magazijnen
Wijziging doorgevoerd zodat bij het berekenen van het besteladvies, waar in de parameters van het bestelprofiel het default warehouse wordt gebruikt. De voorraad van de eventueel andere voorraadhoudende magazijnen wordt meegenomen in de berekening.
CN 60449
VVP aanpassen vanuit M001 voor meerdere vestigingen
Wijziging doorgevoerd in de backoffice zodat o.b.v. het gebruikersrecht 'VVP Centraal aanpassen' er een extra optie komt in productbeheer om van het product de VVP aan te passen. Let wel op dat de gebruiker ook het bestaande recht "Product VVP wijzigen" actief moet hebben. Als beide rechten actief zijn bij een gebruiker komt de extra optie VVP aanpassen beschikbaar, deze optie is niet beschikbaar als er meerdere producten zijn geselecteerd, of er een product is geselecteerd die niet op het niveau van inloggen beschikbaar is. Als deze optie wordt gebruikt komt er een pop-up naar voren waarop kan worden aangegeven met welk percentage de VVP moet worden opgehoogd of verlaagd, of wat de nieuwe eindprijs moet worden van de VVP. Op het wijzigen van de VVP via de backoffice zitten dezelfde validaties als via de Rest Service, met als extra toevoeging dat de eindprijs niet hoger mag zijn dan de waarde ingevuld in de storesetting BackofficeMaxQuantity. Op de pop-up kun je ook aangeven of de wijziging doorverwerkt moet worden naar onderliggende winkels en of de wijziging enkel moet gelden voor het standaard magazijn of voor alle voorraadhoudende magazijnen.
afbeelding VVP centraal aanpassen optie
afbeelding pop-up centraal VVP aanpassen
afbeelding VVP aanpassen gelukt
CN 61336
Facturen zonder vervaldatum
We hebben nieuwe settings geïntroduceerd om de vervaldatum van een factuur te kunnen bepalen.
Nieuwe setting "DefInvCollectionPeriod"
Als deze setting is gevuld wordt dit de standaard vervaldatum van de factuur bij direct incasso.
Invullen als YX, waarbij Y een heel getal en X de periode (D voor dag, M voor maand, W voor week). Dus 4w is: vervaldatum = factuurdatum + 4 weken.
Nieuwe setting "DefInvPaymentPeriod"
Als deze setting is gevuld wordt dit de standaard vervaldatum van de factuur bij niet direct incasso.
Invullen als YX, waarbij Y een heel getal en X de periode (D voor dag, M voor maand, W voor week). Dus 4w is: vervaldatum = factuurdatum + 4 weken.
Nieuwe setting "UseNewInvoiceDueDate". Deze setting bepaalt of er gebruik wordt gemaakt van de nieuwe functionaliteit.
Als deze op "False" staat, dan wordt de bekende huidige functionaliteit behouden.
Als deze op "True" staat:
Wordt de vervaldatum van de factuur bepaalt door:
Direct Incasso op de klant (vinkje "Incasso" in klantbeheer onder tabblad "Financieel").
Indien deze aangevinkt is:
Veld 'incassotermijn in dagen' op de klant is de vervaldatum.
Als deze niet gevuld is, of gevuld is met een foutieve waarde, wordt er naar de waarde in "DefInvCollectionPeriod" gekeken.
Indien er nog steeds geen geldige waarde is wordt er uitgegaan van factuurdatum +1 maand.
Indien deze uitgevinkt is:
Veld 'betaaltermijn in dagen' op de klant is de vervaldatum.
Als deze niet gevuld is, of gevuld is met een foutieve waarde, wordt er naar de waarde in "DefInvPaymentPeriod" gekeken.
Indien er nog steeds geen geldige waarde is wordt er uitgegaan van factuurdatum +1 maand.
CN 61935
Uitbreiding ESL lengtes
Het is nu mogelijk om meerdere ESL lengtes te accepteren via de PDA. Doordat de rail labels van Vusion 16 cijferige codes hebben kijkt de setting 'WifiESLLength' nu ook naar meerdere lengtes die ingesteld zijn zoals '8|16' .
Voorheen checkte de setting alleen af of het aantal karakters in de esl code minder was dan de instelling (dus bij 8 ingesteld, werkte 7 ook nog), dat was incorrect en dat is gecorrigeerd.
CN 62811
Introductie dashboard op de PDA
In de pda hebben we de mogelijkheid toegevoegd om een dashboard te zien van de omzet van vandaag, deze week en deze maand.
Dit dashboard is alleen mogelijk indien de transactiearchivering draait op een omgeving. De data wordt wordt uit de archivering gehaald en niet uit de live database om logische redenen.
Het het werkt is als volgt.
Als een gebruiker het recht heeft 'WIFI Toon Dashboard' dan krijg je als gebruiker een extra knop in het hoofdscherm.
Bij het klikken op het menupunt krijg je het dashboard te zien waarin je een dag (standaard vandaag) kan selecteren en van die dag kan je optioneel de week en maandomzet zien.
CN 62935
Implementatie Matrix kleuren endpoints
In de REST services is het nu mogelijk om kleuren te beheren. Hiervoor zijn de volgende nieuwe endpoints toegevoegd:
POST /api/matrix-colors (Toevoegen van een kleur)
GET /api/matrix-colors/{id} (Ophalen van een kleur)
GET /api/matrix-colors (Ophalen van alle kleuren)
DELETE /api/matrix-colors/{id} (Verwijderen van een kleur)
PATCH /api/matrix-colors/{id} (Wijzigen van een kleur)
Daarnaast is het mogelijk om een afbeelding toe te voegen aan een kleur. Dit kan middels de bestaande images endpoints.
De te gebruiken category voor het uploaden van de afbeelding is "Colour". Voorbeeld: "category": "Colour".
CN 32981
Implementatie Matrix records endpoints
In de REST services is het nu mogelijk om Matrixen en Matrix-records te beheren. Hiervoor zijn de volgende nieuwe endpoints toegevoegd:
POST /api/matrices (Toevoegen van een matrix met eventueel direct matrix-records)
GET /api/matrices/{id} (Ophalen van een matrix)
GET /api/matrices (Ophalen van alle matrixen)
DELETE /api/matrices/{id} (Verwijderen van een matrix)
PATCH /api/matrices/{id} (Wijzigen van een matrix)
POST /api/matrix-records (Toevoegen van een matrix-record)
GET /api/matrix-records/{id} (Ophalen van een matrix-ecord)
GET /api/matrix-records (Ophalen van alle matrix-records)
DELETE /api/matrix-records/{id} (Verwijderen van een matrix-record)
PATCH /api/matrix-records/{id} (Wijzigen van een matrix-record)
Daarnaast is het mogelijk om een afbeelding toe te voegen aan een matrix-record. Dit kan middels de bestaande images endpoints.
De te gebruiken category voor het uploaden van de afbeelding is "Matrix". Voorbeeld: "category": "Matrix".
CN 32982
VVP aanpasbaar via de Restservice
Wijziging doorgevoerd in de RestAPI zodat met het nieuwe endpoint POST/api/Products/{id}/UpdateFixedStockPrice van een product de VVP aangepast kan worden. In de body van de call kunnen de volgende waardes meegegeven worden:
NewValue : (decimal) de nieuwe waarde van de VVP, moet een positieve waarde hebben.
ValueChangePercentage : (decimal) de procentuele waarde waarmee de VVP moet stijgen of dalen, mag een negatieve waarde hebben tot -100.
PushToStores : (bool) mag True of False zijn (standaard waarde False) geeft aan of de VVP wijziging doorverwerkt moet worden naar onderliggende winkels
DefaultWarehouseOnly : (bool) mag True of False zijn (standaard waarde False) geeft aan of enkel het defaultWarehouse de VVP prijswijziging moet krijgen, of alle voorraadhoudende magazijnen
GroupUserId : (int) het id van de groupUser (verplicht veld)
StoreId : (int) het id van de store waarop de wijziging gedaan moet worden (bij niet ingeven wordt de winkel van inloggen gebruikt.
CN 61713
Toevoegen werkstation aan CashInOut endpoint
In de REST services bij het endpoint POST /api/transaction/CashInOut zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd m.b.t. het gebruik van het werkstation/kassalade. De logica is nu als volgt:
Geef je de cashDrawerId mee, dan is deze leidend.
Geef je het workstationId en cashDrawerId mee, dan is de cashDrawerId leidend.
Geeft je alleen het workstationId mee, dan moet de cashDrawerId ingesteld bij het workstation gebruikt worden
Geef je het workstationId en cashDrawerId niet mee, dan moet de standaard kassalade gebruikt worden.
CN 61699
Aanmaken payment link via Pay and Go endpoints
Via de REST services is het nu mogelijk om een betaallink via PayNL Pay And Go te genereren.
Bij het endpoint POST /api/payments dient bij paymentMethodId het id van de betaalsoort PAYNLPAYANDGO opgegeven te worden.
Bij het nieuwe veld "returnUrl" dient de url opgegeven te worden waar naar teruggekeerd moet worden wanneer er via de link betaald is.
CN 62886
Toevoegen Groupuser in verschillende endpoints
Bij de volgende calls vanuit de PDA wordt nu ook de gebruiker meegegeven zodat je kan zien wie de actie heeft uitgevoerd.
POST customer-orders/{id}/ConvertToDeliveryNote
POST customer-orders/{id}/Process
POST transactions/Hibernate
PATCH store-job-lines/{id} > [Bij het patchen van de velden scanId en scanCodeId]
POST customer-events
POST receivings/{id}/CreateStoreJobs
CN 62889
Nieuwe trigger op retour klantorder via POS
Wijziging doorgevoerd zodat bij het retourneren van een pakbon in de POS, de eventueel gekoppelde klantorder regel wordt getoond in de eventueel aangemaakte trigger.
CN 62993
Wijziging bij OrderDistributionMode 3
In de REST services zijn een aantal wijzigingen doorgegevoerd bij de OrderDistributionMode = 3 optie:
Wanneer de order een afhaalorder is en door een andere winkel wordt geleverd en de filiaalorder wordt verwerkt naar pakbon, dan wordt de bronorder nu niet meer bijgewerkt. Pas na het verwerken van de ontvangst worden de betreffende regels in de bronorder op gepickt gezet.
Wanneer de order een bezorgorder is en door een andere winkel wordt geleverd en de filiaalorder wordt verwerkt naar pakbon, dan wordt de ontvangst direct verwerkt en de bronorder direct naar pakbon gezet.
Netto prijs van handelingskosten is nu de juiste prijs.
CN 63208
Uitbreiding workstation endpoint
In de REST services bij het GET /api/workstations endpoint is de parameter "storeIds" toegevoegd. Hiermee is het mogelijk om de werkstations van meerdere winkels tegelijk op te halen.
CN 63400
08/07/2025: Backoffice met nieuw inlogscherm logt te snel uit
Er is een aanpassing gedaan in de backoffice waarmee wordt voorkomen dat in bepaalde situaties de sessie te snel verlopen was en er onterecht werd uitgelogd.
TN 1370290
24/07/2025: POS Na totaal geen check doen op klantenpas
Wijziging doorgevoerd zodat bij het scannen van een klantcode in het betaalscherm er geen check wordt gedaan op klantenpas.
TN 1368831
30/07/2025: Kredietlimiet niet altijd zichtbaar in BO/POS terwijl het limiet wel via Next op te vragen is
Extra logging toegevoegd in de Backoffice en POS rond de Kredietcheck die wordt uitgevoerd.
TN 1374360
13/08/2025: Productvelden onterecht verplicht in REST
In de REST services is een bug opgelost m.b.t. verplichte productgroep velden. Als bij een productgroep veld stond aangegeven dat het veld niet verplicht was, dan was deze alsnog verplicht bij het aanmaken van een product. Er wordt nu ook gekeken naar het verplicht vinkje van een productgroep veld.
TN 1375029
27/08/2025: Opslaan "knop" wordt onterecht getoond
Wijziging doorgevoerd zodat dat opslaan knop we is gehaald bij de pop-up voor het bewerken van parameters in het bestelprofiel. Als het bestelprofiel niet aangepast mag worden op het niveau van inloggen.
TN 1379264
27/08/2025: Aantal bij barcode wijzigen zorgt niet voor DateLastModified
Wijziging doorgevoerd zodat het wijzigen van het aantal of de prijs bij barcode, zorgt voor een DateLasteModified van een product.
TN 1367978
27/08/2025: Product zoeken icm filter assortiment werkt niet
Wijziging doorgevoerd zodat het zoeken in product beheer met het filter assortiment weer naar verwachting werkt.
TN 1372380
27/08/2025: Productbeheer zoeken met filters geeft niet verwachte resultaat
Wijziging doorgevoerd zodat het zoeken in product beheer met de filter combinatie groep en collectie weer naar verwachting werkt.
TN 1369726
27/08/2025: Klanten zoeken op postcode geeft een time out in de POS
Wijziging doorgevoerd zodat keywords bij het aanmaken/opzoeken van klanten in de POS hetzelfde werken als via de backoffice.
TN 1380252
29/08/2025: Cadeaukaart verdwijnt van de bon na enteren zonder serienummer
Wijziging doorgevoerd, zodat een giftcard product (of een ander product met serienummer verplicht) niet onterecht van de bon wordt verwijderd als er geen serienummer wordt ingevuld.
TN 1370860
01/09/2025: Verkeerde factuur weergave
Wijziging doorgevoerd zodat de Salespending niet onterecht wordt aangepast bij het factureren als TurnOverOnDelivery = 1.
TN 1380550
01/09/2025: Onterechte prijs bij klantorder retour
Wijziging doorgevoerd zodat bij het retoureneren van producten uit een klantorder, de prijs uit de transactie gebruikt wordt i.p.v. het herberekenen van de korting.
TN 1372327
09/09/2025: Onterecht service producten bestellen
Aanpassing doorgevoerd waarbij er service producten mee werden besteld in klantorders en inkooporders. Dit is nu opgelost.
TN 1376482
09/09/2025: Verkeerd segment bij aanmaken artikelen
Probleem opgelost waar, bij het aanmaken van artikelen, er niet correct gekeken werd naar de setting "GroupProductSegment". Hierdoor werden prodcuten in het verkeerde segment aangemaakt. Dit is nu verholpen.
TN 1368278
09/09/2025: Verwerking winkeltaak gaat niet goed.
Wijziging doorgevoerd zodat bij het verwerken van een ontvangst winkeltaak, rekening wordt gehouden met het aantal bij de gescande barcode.
LET OP:
Als je een product scant in de PDA met een aantal bij barcode, wordt dit nog wel weergegeven als 1 stuks, deze weergave moet door kooboo worden aangepast.
TN 1375400
25/09/2025: Verwijderde regels komen op picklijst
Wijziging doorgevoerd, zodat verwijderde regels van een klantorder niet onterecht op een picklijst terecht komen.
TN 1379636
25/09/2025: Korting wordt niet op de juiste manier toegepast
Probleem waarbij meerdere mixmatch-acties niet werden toegepast in één verkoop, is opgelost.
TN 1369023
02/10/2025: SCO scrollt niet meer
Een probleem opgelost waarbij het scherm niet automatisch scrolde om het laatst toegevoegde product weer te geven, zodat het nieuwste item altijd zichtbaar is.
TN 1387537