Augustus 2021

VERSIE: 6.0.20210802.1 of hoger.

INHOUDSOPGAVE

ALGEMEEN

Functionele wijzigingen

Bugfixes

-- Geen noemenswaardige wijzigingen-- 

ASPOS KASSA

Functionele wijzigingen

Aanpassing verricht in de POS zodat bij het gebruik van de knop "Regel retour" de vraag wordt gesteld hoeveel producten retour genomen moeten worden, mits er meer dan 1 van dat artikel op de bon staan.

Bij het scannen van producten in de retourprocedure wordt deze vraag niet gesteld, ook is het niet toegestaan een hoger aantal retour te nemen dan origineel op de bon staat. 

Weergave vraag hoeveel artikelen retour moeten worden genomen

Belangrijk: Producten van het type "wicht" zijn uitgesloten van deze functie. Als er bij een wicht product op "Regel retour" wordt gedrukt, wordt de volledige regel in één keer retour op de bon gezet.

Bugfixes

Bij het verlenen van korting aan klanten waar 0% btw voor geldt, werd de berekening op de POS niet correct verricht waardoor de kortingsbedragen niet klopten. Dit probleem hebben wij verholpen: de korting die handmatig wordt toegekend aan klanten die geen btw betalen wordt nu correct berekend aan de hand van de transactie. 

CN 1001195

2. Verdeling van punten gaat niet goed in combinatie met een voucher

Bij het gebruik van een voucher in een transactie waar een retourregel op staat werden spaarpunten niet correct toegekend aan de klant. Wij hebben hiervoor een aanpassing doorgevoerd waardoor bij de verdeling van de punten een ingeleverde voucher wordt uitgesloten van de berekening. 

CN 1001848

3. Correcte weergave klantkorting op de kassabon

Op de V2 kassabon werd de omschrijving een staffelkorting actie niet correct weergegeven. Middels een bugfix hebben wij dit opgelost: de correcte actieregel wordt weer weergegeven op de bon. 

CN 1001927

ASPOS BACKOFFICE

Rapportages

Functionele wijzigingen

Naar aanleiding van het ontwikkelen van een nieuwe pakbonlay-out hebben wij nog enkele aanpassingen verricht. Zo is het artikelnummer in de linker kolom vervangen door de bestelcode en is de kolom "Bestelcode" verwijderd van de rapportage. 

Weergave van de gegevens

CN 20365

2. Aanpassing factuurlay-out

Wij hebben een nieuwe factuurlay-out ontwikkeld waarbij wij als basis de standaard factuurlay-out hebben genomen. 

De volgende twee aanpassingen hebben wij verricht: 

Dit rapport kan worden gebruikt door de instelling [ReportInvoiceName] en/of [ReportInvoiceNameV2] op de waarde "TelerikInvoiceIAAC_General" te zetten. 

CN 20257

3. Beveiliging toevoegen aan opvragen rapportages

Om ervoor te zorgen dat de weergave van rapportages wordt beveiligd hebben wij een aanpassing verricht. Vanaf heden is het enkel mogelijk om een rapportage te openen vanaf het IP-adres waar het rapport oorspronkelijk is aangemaakt. Hiermee zorgen wij ervoor dat een rapportage met gevoelige gegevens niet middels een link, elders geopend kan worden. 

CN 20183

Bugfixes

Wij hebben onlangs een aanpassing verricht op de rapportage "Klantorders". Middels de instelling [ReportCustOrdDlvType] kan aangegeven worden in de footer of het klantadres of het bezorgadres moet worden weergegeven op de rapportage. Bij enige gebruikers werd deze footer niet weergegeven. Dit hebben wij opgelost. 

CN 19588

Producten

Functionele wijzigingen

De nieuwe versie van het scanvaantje die wij afgelopen maand hebben opgeleverd diende gecorrigeerd te worden. Hierbij hebben wij de marges aangepast van het label waardoor de gegevens volledig worden weergegeven op het label. 

CN 19675

Bugfixes

In het menupunt "Productbeheer" werd de omschrijving van een product niet correct weergegeven onder de sectie "Algemeen" als een product ook een assortimentscode bevatte. Deze bug hebben wij opgelost: de juiste omschrijving wordt weergegeven.

CN 1002355

2. Filter in menupunt "Producten Samenvoegen" werkt niet naar behoren

In het menupunt "Producten Samenvoegen" werkte de filter voor het weergeven van het aantal regels niet naar behoren. Als er werd gekozen voor de weergave van tien regels, werden er zeven regels weergegeven. Dit hebben wij middels een bugfix opgelost. Als er wordt gefilterd op tien regels, worden er ook daadwerkelijk tien regels weergegeven. 

CN 1001224

3. Zowel een punt als een komma accepteren bij het aanpassen van de inkoopprijs

Bij het aanpassen van de leverancier op lokaal niveau, werd een punt niet herkend als decimaalteken. Middels een aanpassing hebben wij dit opgelost, en worden zowel een punt als een komma herkend als een decimaalteken in ASPOS.

CN 1003315

4. Labels worden dubbel aangemaakt

Bij het verwerken van prijswijzigingen in ASPOS worden labels dubbel aangemaakt. Dit hebben wij opgelost: bij het verwerken van een prijswijziging wordt er enkel één label aangemaakt. 

CN 996614

Instellingen

Functionele wijzigingen

Binnen het menupunt "Journalisatie" hebben wij twee nieuwe tabbladen toegevoegd: Betaalsoorten en Redencodes. 

Binnen deze tabbladen zijn de rekeningen voor de betaalsoorten en redencodes te beheren. Ook is het nu mogelijk om op het tabblad "BTW percentages" de rekeningen aan te passen middels de "Edit" knop. 

Daarnaast hebben wij een nieuw  gebruikersrecht aangemaakt: "BTW-Percentages in bulk wijzigen". Als de gebruiker dit recht heeft, dan kunnen de rekeningen voor de BTW percentages in bulk worden aangepast, 

CN 19056

Klanten

Functionele wijzigingen

In de mailtemplates "EmailAfhaalVerzendbevestiging" en "EmailOrderbevestiging" kunnen vanaf heden de volgende velden worden toegevoegd:

Deze velden kunnen worden toegevoegd door de volgende tags mee te geven in de header van het template:

Voorbeeldweergave van de velden

CN 20347

Vestigingen

Bugfixes

Bij een klant waar een standaard winkel geselecteerd is, werd de geselecteerde winkel niet weergegeven als bij de winkelinstellingen het vinkje "Webshop actief" uit stond. Door een aanpassing die wij hebben doorgevoerd wordt de geselecteerde winkel weergegeven, ongeacht of het vinkje aan- of uit staat.

WIFI ASPOS

Functionele wijzigingen

Wij hebben een aanpassing verricht in de PDA waarmee bij een lege schappen telling de waarde automatisch wordt gevuld met een "0" in plaats van "1" als de optie snelscannen is gekozen. 

2. Retourontvangsten kunnen onderscheiden

Om retourontvangsten op de PDA duidelijker weer te geven, hebben wij een aanpassing doorgevoerd. Op basis van de totaalprijs van de ontvangst wordt de regel in het rood of zwart weergegeven. Als de totaalprijs een negatief bedrag betreft, wordt de regel in het rood weergegeven, en als deze een positief bedrag betreft, wordt de regel in het zwart weergegeven. 

CN 19768

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--

WEBSHOP

Functionele wijzigingen

Het is nu mogelijk om bij een betaling via de Rest services het veld "Reference" mee te geven. Dit kan worden gedaan bij het endpoint POST/api/customer-order-payments. Op deze wijze is het het mogelijk om een referentie bij een betaling mee te geven.  Het veld "Reference" mag bestaan uit maximaal 255 karakters. Dit nieuwe veld komt ook terug bij de GET/api/customer-order-payments/{id} en GET/api/customer-order-payments endpoints als bij de expand van de "Payments" op de customerOrder. Dit nieuwe veld wordt ook getoond in de Backoffice van ASPOS in de klantorder op het tabblad [Betalingen]. 

Weergave van het nieuwe veld "Referentie" in de klantorder op het tabblad "Betalingen"

CN 20348

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--

SERVICES

Functionele wijzigingen

--Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--