BUIZERD

VERSIE: 6.0.Buizerd

INHOUDSOPGAVE

ALGEMEEN

Functionele wijzigingen

Om potentiële problemen omtrent transactienummers te voorkomen hebben wij een aanpassing doorgevoerd. Transactienummers werden bepaald door het laatste transactienummer in de register tabel op te hogen wat kon leiden tot problemen als meerdere processen in dezelfde tabel aan de slag gingen. Om dit te voorkomen hebben wij het gebruik van dynamic sequencing geïmplementeerd. 

ASPOS SELF-CHECKOUT

Functionele wijzigingen

Op de zelfscankassa is het mogelijk om een transactie te starten door de barcode van een artikel te scannen. Om het gebruikersgemak te bevorderen hebben wij ervoor gezorgd dat een transactie ook direct gestart kan worden vanuit het startscherm door een klantenpas te scannen.  

ASPOS KASSA

Functionele wijzigingen

Bij het retour nemen van PLU artikelen waarbij op de initiële bon spaarpunten waren toegekend aan de klant, werden de spaarpunten niet retour genomen. Om de retourname correct te laten verlopen, waarbij spaarpunten ook retour worden genomen hebben wij een aanpassing verricht in ASPOS. Bij het retour nemen van PLU artikelen worden eventuele spaarpunten ook retour genomen. 

CN 19768

2. Klantvelden toevoegen en wijzigen

Vanaf heden is het mogelijk om net als in de backoffice klantvelden toe te voegen en te wijzigen via de POS. Bij het toevoegen van een nieuwe klant, of het wijzigen van een bestaande klant kan middels het tabblad "Klantvelden" een klantveld worden toegevoegd. 

Weergave toevoegen klantvelden via de POS

CN 16134

Bugfixes

Bij het retour nemen van een bon voor de tweede keer, waar meerdere artikelen op staan werden de aantallen bij de tweede retourname niet correct overgenomen. Deze bug hebben wij opgelost: bij het retour nemen van een bon voor de tweede keer, wordt bij het scannen van producten standaard 1 in de transactie gezet.

2. Offline bonnen: grote bedragen in te vullen bij het pinnen

Bij het opgeven van een betaalbedrag komt het weleens voor dat een scancode wordt ingevuld. Dit leidt ertoe dat offline bonnen worden aangemaakt in de POS. Om dit op te lossen hebben wij een aanpassing doorgevoerd: scancodes worden vanaf heden afgevangen als deze worden ingevoerd als betaalbedrag. 

3. Meerdere EFT-shifts op een kassa

Bij het ontstaan van meerdere open shifts op een kassa kwamen er foutmeldingen naar voren die het gebruik van de POS belemmerden. Deze bug hebben wij opgelost: voortaan zal worden voorkomen dat er meerdere EFT-shifts op de POS zullen zijn. 

CN 1009476

4. Retouren: bon tweede keer retouren werkt niet naar behoren

Wanneer bonregels gedeeltelijk werden geretourneerd werd een reset op de regel uitgevoerd waardoor producten dubbel retour konden worden genomen op de POS. Dit hebben wij middels een bugfix opgelost. 

5. Token: POS start niet op

In de token implementatie hebben wij een aanpassing doorgevoerd welke ervoor zorgt dat eventuele opstartproblemen op de POS zijn opgelost. 

ASPOS BACKOFFICE

Rapportages

Functionele wijzigingen

In de factuurlay-out hebben wij een aanpassing verricht waarbij het ter attentie veld wordt gevuld met het standaard contact dat is opgegeven op de klantkaart (tabblad "Algemeen"). Als er geen standaard contact is geselecteerd, zal er worden teruggevallen op de eerste niet-geblokkeerde contactpersoon uit de lijst met contacten. 

CN 19768

Bugfixes

Het btw-nummer van de klant werd niet meer weergegeven op de A4 contant factuur. Deze bug hebben wij opgelost: het btw-nummer van de klant wordt weer weergegeven op de A4 contant factuur.

CN 1005458

Producten

Functionele wijzigingen

Om overzicht te kunnen houden in de afgeronde tellingen hebben wij een aanpassing verricht. Als een telling is verwerkt, kan deze niet meer verwijderd worden. De knop "Verwijderen" in het zijpaneel kan niet gebruikt worden als de selectie bestaat uit een verwerkte telling.

CN 15944

2. Labels: het aanmaken van labels bij prijswijzigingen

Om ervoor te zorgen dat er geen labels worden klaargezet na een prijswijziging voor producten die geen status hebben, hebben wij een in de logica van het aanmaken van labels een aanpassing doorgevoerd. Voortaan kunnen labels worden aangemaakt op basis van de artikelstatus en de voorraad. 

De artikelstatus wordt op basis van een nieuwe instelling gecontroleerd voor een specifieke tijdspanne. De instelling die wij hebben toegevoegd heet: [LabelOnPriceChPeriodsGps]. Deze instelling dient te worden gevuld met een numerieke waarde die staat voor het aantal dagen dat het product geen status heeft. Als de instelling niet is gevuld of op een waarde van nul staat, zal er geen controle plaatsvinden. Naast de controle op artikelstatus gebaseerd op de geavanceerde instelling, vindt er ook een controle plaats op de voorraad. De voorraad mag geen waarde kleiner dan nul hebben. Als dit wel het geval is, zullen er ook geen labels worden klaargezet. 

Ter illustratie:

CN 19768

3. Vrije voorraad: levering tussen vestigingen

Met deze wijziging is de berekening van de vrije voorraad tussen vestigingen uitgebreid: bij het invoeren van een klantorder waarbij een artikel door een andere locatie wordt geleverd, werd de vrije voorraad op beide locaties afgeboekt terwijl dit alleen op de leverende vestiging dient te gebeuren. Om dit af te vangen wordt nu in de status ook bijgehouden of een bestelling bij een andere vestiging is doorbesteld: zo ja, dan wordt dit aantal bij de vrije voorraad opgeteld.

Om dit te activeren dient de setting `DropShipmentColTracking ` op true te staan en zal er eenmalig een herberekening plaats moeten vinden zodat de oude orders ook bepaald worden.

CN 20711

Bugfixes

Bij het verwerken van ontvangsten waarbij de selectie is verspreid over meerdere pagina's werd in de melding niet het correcte aantal weergegeven. De melding die hierbij naar voren komt hebben wij aangepast: voorheen werd er een browser melding naar voren, vanaf heden wordt er een "ASPOS melding" weergegeven. 

Weergave pop-up melding verwerken ontvangst

2. Labels: de ex. btw prijs niet overgenomen bij het aanmaken van labels

Bij het aanmaken van labels vanuit het menupunt "Productbeheer" werden bij b2b vestigingen prijzen niet correct overgenomen op de labels. De prijzen werden inclusief btw overgenomen, terwijl er exclusief btw prijzen worden gehanteerd. Dit hebben wij opgelost: als de instelling [BtoBStore] op "True" staat, en er worden via de optie "Bulkopties" labels aangemaakt, zal de ex. btw prijs worden overgenomen. Daarnaast is de logica van het aanmaken van labels aangepast bij het gebruiken van deze functie.

De volgende aanpassingen hebben plaatsgevonden in de logica voor het aanmaken van labels. Dit is afhankelijk van de selectie in het veld "Labeltype" en "Labellayout". 

Voor de selectie "Labeltype" geldt het volgende:

Voor de selectie "Labellayout" geldt het volgende:


CN 1008093

3. Producten: nieuwe producten en type label

Bij het aanmaken van nieuwe producten stond het veld "Labelsoort" standaard op "Geen label". Dit hebben wij aangepast: dit veld wordt nu standaard gevuld met de selectie "Kies labelsoort". 

CN 1009649

Klanten

Functionele wijzigingen

Wij hebben nieuwe campagnetypen toegevoegd, deze zijn:

Daarnaast hebben wij de volgende nieuwe event types toegevoegd:

Bij het selecteren van het event type "Cross-sell" verschijnt er een nieuw veld voor het toevoegen van een product aan de campagne. Er kan een product worden toegevoegd door deze op te zoeken en te selecteren middels de zoekknop. 

Weergave productzoeker bij event type Cross-sell

CN 20852

2. Vouchers: voucher aanmaken voor een klant

Binnen ASPOS is het nu mogelijk om via de backoffice een voucher aan te maken voor een specifieke klant. Deze functie is enkel beschikbaar als het recht "Voucher klant aanmaken" is toegekend aan de gebruiker. Als dit recht is toegekend, zal in het menupunt "Klantbeheer" de optie "Voucher aanmaken" beschikbaar worden. 

Weergave aanmaken vouchers klantbeheer

Nadat de optie "Voucher aanmaken" is geselecteerd, verschijnt er een pop-up waar de vouchergegevens kunnen worden ingevuld. De volgende gegevens zijn daarbij benodigd:

Als één van deze gegevens niet correct is opgegeven, zal er een foutmelding verschijnen. 

CN 20852

3. Tonen van mutaties in klantorderregels

In de klantordermodule hebben wij een wijziging doorgevoerd met betrekking tot de orderregels. Het is nu mogelijk om terug te zien wat de aanmaakdatum en de wijzigingsdatum van een orderregel is. Deze gegevens zijn in te zien wanneer op de orderregel het icoontje voor het wijzigen van de regel is geklikt. 

Weergave aanmaak- en mutatiedatum

CN 15944

4. Klantorders: events kunnen aanmaken in een klantorder

In ASPOS is het mogelijk om vanuit het klantbeheer een event aan te maken en te koppelen aan een specifieke order. Om vanuit de klantorder zelf ook een event aan te maken hebben wij een aanpassing verricht. Het tabblad "Events" wordt nu standaard in een klantorder weergegeven als het recht "Event koppelen aan klantorders" actief is bij de betreffende gebruiker. Bij het openen van het tabblad kan er een event toegevoegd worden middels de knop "Toevoegen". 

Vervolgens kunnen er een event type, actie uitvoerdatum en gebruiker geselecteerd worden. Daarnaast kan aangegeven worden of er een actie benodigd is voor dit event en kan er een omschrijving toegevoegd worden. 

Weergave toevoegen event

CN 19433

5. Klantselectie: parameters hergebruiken

In het menupunt "Klantmailing" hebben wij een aanpassing doorgevoerd waarmee het mogelijk is om specifieke klantselecties op te slaan voor later gebruik. Om een nieuwe klantselectie te maken en op te slaan dient de wizard helemaal te worden doorlopen. Nadat de parameters zijn geselecteerd en de gegevens zijn opgeslagen middels de knop "Naar overzicht" kan de knop "Klantselectieparameters opslaan" worden gebruikt. 

Nadat hier op wordt geklikt, verschijnt een pop-up waar een naam gegeven kan worden aan de gekozen selectie. Nadat deze is opgeslagen, zal deze verschijnen bij de eerste stap binnen het menu "Klantmailing".  Door op de knop "Gebruik klantselectie" te klikken kan de opgeslagen selectie nogmaals uitgedraaid worden. 

CN 20852

Bugfixes

Met deze wijziging is een bug in de klantordermodule gecorrigeerd: Geannuleerde klantorders van het type "DirectSales" werden niet correct afgehandeld. Deze werden omgezet naar een order van het type "Normaal" en bleven openstaan. Dit is met deze fix opgelost. 

CN 1004683

Acties

Wij hebben in de discountmodule een aanpassing doorgevoerd waarmee unieke vouchers na gebruik ook worden gemarkeerd als "gebruikt". Deze vouchers zijn in te stellen vanuit het tabblad "extra" in de actie. 

CN 19594

ASPOS PDA

Functionele wijzigingen

---Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--

WEBSHOP

Functionele wijzigingen

---Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--

SERVICES

Functionele wijzigingen

Bij klanten die vanuit Channel Engine worden aangemaakt werd het veld "Soort" niet gevuld. Dit leidde ertoe dat de NAW gegevens niet correct werden weergegeven in onder andere QlikView. Om ervoor te zorgen dat accurrate data doorkomt en wordt weergegeven, hebben wij ervoor gezorgd dat bij klanten waarbij het veld "Soort" niet is gevuld, deze standaard op "Familie" wordt gezet. 

CN 15944

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--