VERSIE: 6.0.2024Papa
INHOUDSOPGAVE
Verbeterde weergave van productomschrijvingen in zoekresultaten
We hebben een update doorgevoerd aan de zoekfunctie voor producten om de leesbaarheid van productomschrijvingen te verbeteren. Lange omschrijvingen worden nu in de meeste gevallen volledig weergegeven, zonder dat ze worden afgekapt.
Wijzigingen
Verbeterde weergave: De lay-out van de zoekresultaten is aangepast om meer ruimte te bieden aan productomschrijvingen.
Afkorten met tooltip: Lange omschrijvingen die niet volledig passen worden afgekapt, maar de volledige tekst is zichtbaar wanneer de muis eroverheen gaat (tooltip).
Hoe werkt het
Wanneer je een product zoekt, worden de productomschrijvingen nu dynamisch aangepast aan de beschikbare ruimte. Lange omschrijvingen worden afgekapt, maar de volledige tekst is altijd beschikbaar door met de muis over de afgekorte tekst te gaan.
Afbeelding van de oude situatie
Afbeelding van de nieuwe situatie
CN 53944
Verbeterde flexibiliteit bij het beheer van kas/kluis
We hebben een nieuwe instelling, CashCountUseNumeric, geïntroduceerd om het beheer van kas/kluis nog flexibeler te maken. Met deze instelling kun je bepalen of de invoervelden in het kas/kluisbeheer als numerieke velden worden beschouwd.
Let op: Zodra deze setting op true staat worden de velden gezien als numerieke velden, hierdoor werkt de navigatie met de pijltjes toetsen door de invoervelden niet meer zoals verwacht. Het advies is daarom om deze setting enkel op True te zetten als je alleen gebruik maakt van on screen toetsenborden.
CN 54412
Te printen labels worden weer getoont in de backoffice
We hebben een bevinding opgelost in de backoffice om in het takenoverzicht de te printen labels weer te tonen zoals verwacht.
CN 59458
Nieuwe versie Kioskorder scherm
We hebben een nieuwe, verbeterde versie van het kioskorder scherm geïntroduceerd. Deze nieuwe versie biedt meer flexibiliteit en gebruiksgemak.
Wat is er veranderd:
Nieuw kioskorder scherm: Er is een nieuwe versie van het scherm geïntroduceerd voor het plaatsen van bestellingen via een kiosk.
Meer flexibiliteit: Er zijn nieuwe instellingen toegevoegd om het scherm aan te passen aan verschillende behoeften en locaties.
Verbeterde adresvalidatie: Er is een controle toegevoegd om te verifiëren of het opgegeven adres klopt.
Belangrijkste nieuwe instellingen:
POSUseKioskOrderVersion: Bepaalt welke versie van het kioskorder scherm wordt gebruikt.
POSKioskOrderDelivOptions: Definieert welke bezorgopties worden getoond (bezorgen, afhalen, ophalen in andere winkel).
POSUseDeliveryAddress: Bepaalt welk adres standaard wordt getoond bij het kiezen van de bezorgoptie.
Hoe werkt het:
Versie kiezen: Met de instelling POSUseKioskOrderVersion kan de beheerder kiezen tussen de oude en nieuwe versie van het scherm.
Opties aanpassen: De instelling POSKioskOrderDelivOptions bepaalt welke bezorgopties beschikbaar zijn voor de klant.
Standaard adres: De instelling POSUseDeliveryAddress bepaalt of het standaard adres of het leveradres van de klant eerst wordt getoond bij het kiezen van de bezorgoptie.
Adresvalidatie: Het systeem controleert of het opgegeven adres klopt op basis van de postcode, huisnummer en plaats.
Ophalen in andere winkel: De klant kan kiezen om de bestelling op te halen in een andere winkel. Er is een zoekfunctie beschikbaar om de gewenste winkel te vinden.
afbeelding nieuw kioskorder scherm POSShowSimpleOrder = True
afbeelding nieuw kioskorder scherm POSShowSimpleOrder = False
afbeelding standaard adres aanpassen
afbeelding nieuw adres toevoegen bij klant
afbeelding nieuw adres toevoegen bij klant met validatie meldingen
afbeelding nieuw kioskorder scherm ophalen in deze winkel
afbeelding nieuw kioskorder scherm ophalen in een andere winkel
afbeelding nieuw kioskorder scherm ophalen in een andere winkel zoeken op winkelcode
CN 48913
Betere controle over kortingen
Om fouten bij het toepassen van kortingen te voorkomen, hebben we het betaalscherm aangepast. Kortingen kunnen nu alleen nog maar op de juiste manier worden toegepast.
CN 50594
Verbeteringen OV Chip Koppeling op POS
Deze release introduceert een aantal significante verbeteringen aan de integratie van de OV Chipkaart op uw POS-systeem. De focus ligt op automatisering, transparantie en flexibiliteit in de afhandeling van OV-chipkaarttransacties.
Belangrijkste wijzigingen:
Geautomatiseerd openen OV-host:
Het openen van de OV-host gebeurt nu automatisch wanneer een OV-chipkaart op de reader wordt geplaatst, mits aan bepaalde voorwaarden is voldaan (ingelogde gebruiker, geen andere actieve pop-ups).
Deze functionaliteit kan worden geactiveerd via de instelling POSOVChipPopupMode.
Gedetailleerde restitutiebonnen:
Restitutiebonnen bevatten nu het kaartnummer van de klant, waardoor een nauwkeurigere controle mogelijk is tussen de oorspronkelijke transactie en de restitutie.
Flexibiliteit in transactieafhandeling:
U kunt kiezen tussen ASPOS of Ximedes voor het afhandelen van het opladen van OV-kaarten via de instelling POSXimedesMode.
Verbeterde transactieregistratie:
Het totaliseren van hetzelfde artikel "saldo laden" op meerdere OV-chipkaarten is uitgeschakeld, waardoor elke transactieregel duidelijk gekoppeld is aan een specifiek kaartnummer.
Nauwkeurigere retourverwerking:
Bij het retourneren van OV-chipkaartproducten wordt nu het oorspronkelijke artikel gebruikt in plaats van het standaard artikel, waardoor de retourbon beter overeenkomt met de oorspronkelijke kassabon.
Deze functionaliteit kan worden aangepast via de instelling POSOVChipReturnMode.
Verbeterde artikelmatching:
Er zijn meerdere opties beschikbaar voor het matchen van artikelen tussen de kassa en de OV-host, waaronder op basis van referentienummer, artikelnummer (met of zonder saldoproducten).
CN 52446
Preventie van productverveelvoudiging
Wijziging doorgevoerd in de POS waarmee een manier om het veelvoud van een product te omzeilen is verholpen.
CN 52740
Verbeterde voorraadvalidatie bij bestellingen
Om te voorkomen dat je producten bestelt die niet op voorraad zijn, hebben we een extra controle toegevoegd. Bij het plaatsen van een bestelling ontvang je nu een melding als de gewenste hoeveelheid niet beschikbaar is.
CN 52970
Verbeterde functionaliteit voor afronden van baliefacturen
Er is een wijziging doorgevoerd aan de functionaliteit voor het afronden van baliefacturen. Hiermee is het probleem opgelost waarbij het afronden van een factuur niet meer werkte in combinatie met direct betalen en het printen van pakbonnen via het POS-systeem.
CN 53712
Verbeterde flexibiliteit van klantspecifieke rapporten
We hebben een aanpassing doorgevoerd waardoor de BIC op de klantspecifieke rapporten van een specifieke dynamisch wordt bepaald op basis van de storesettings. Dit betekent dat de BIC nu automatisch wordt aangepast wanneer er wijzigingen zijn in de configuratie.
CN 53393
Verbeteringen in de dropshipment inkooporders
We hebben onze dropshipment functionaliteit aanzienlijk verbeterd, waardoor het beheer van uw dropshipment orders efficiënter en nauwkeuriger is geworden.
Wat is er nieuw?
Visuele duidelijkheid: Inkooporders die als dropshipment zijn geclassificeerd, worden nu direct herkend aan een specifiek icoontje. Dit zorgt voor een snelle en intuïtieve identificatie, zelfs in lange lijsten met orders.
Geavanceerd zoeken: Met de nieuwe zoekfunctie kunt u eenvoudig filteren op inkooporders die als dropshipment zijn gemarkeerd. Dit bespaart u tijd en moeite bij het vinden van de relevante informatie.
Data-integriteit: De informatie over dropshipment wordt nu consistent weergegeven in zowel de gebruikersinterface als de REST API. Dit zorgt voor een betrouwbare en up-to-date gegevensstroom.
Verhoogde data-integriteit: We hebben een nieuwe validatieregel geïmplementeerd om te voorkomen dat klantorders ten onrechte als dropshipment worden gemarkeerd. Dit minimaliseert het risico op fouten en zorgt voor een accurate orderverwerking.
afbeelding inkooporder module met dropshipment wijzigingen:
CN 50590
Nieuw pakbon layout voor een specifieke klant
Voor een specifieke klant is een nieuwe layout gebouwd.
CN 52637
Verbeterde koppeling tussen klantorders en inkooporders bij annulering
We hebben een belangrijke wijziging doorgevoerd aan de functionaliteit voor het annuleren van klantorders. Vanaf nu wordt bij het annuleren van een FILW-klantorder de gekoppelde inkooporder automatisch ook geannuleerd. Dit zorgt voor een efficiënter en foutmargeverminderend proces.
Belangrijkste wijzigingen:
Automatische annulering van inkooporder: Wanneer een FILW-klantorder wordt geannuleerd, wordt de bijbehorende inkooporder automatisch meegeannuleerd.
Informatieve pop-up: Bij het annuleren van een klantorder verschijnt er een pop-up waarin de details van de gekoppelde inkooporder worden getoond, zoals het ordernummer en de bijbehorende winkel.
CN 53032
Verbeterde synchronisatie tussen ontvangsten en inkooporders
We hebben een belangrijke wijziging doorgevoerd in het proces van het verwerken van ontvangsten. Vanaf nu wordt bij het verwerken van een ontvangst, die voortkomt uit een verdeling vanuit het distributiecentrum (DC), de status van de gekoppelde inkooporder automatisch bijgewerkt naar 'ontvangen'. Dit zorgt voor een real-time weergave van de voorraadstatus en voorkomt afwijkingen tussen het systeem en de fysieke voorraad.
CN 53109
Nieuw label layout voor een specifieke klant
Voor een specifieke klant is een nieuwe layout gebouwd.
CN 53816
Nieuw filter "Productomschrijving" in Reparaties
We hebben een nieuwe filteroptie toegevoegd aan het menu "Reparaties" om je zoekmogelijkheden te verbeteren. Met het filter "Productomschrijving" kan je nu eenvoudig reparatieorders vinden op basis van de beschrijving van het gerepareerde product. Om deze nieuwe functionaliteit mogelijk te maken, hebben we de REST services aangepast. Bij de endpoints /api/customer-orders en /api/repair-orders is de nieuwe parameter repairProductDescription toegevoegd. Met deze parameter kun je aangeven op welke productomschrijving je wilt filteren.
CN 54221
Figuur: Nieuw filter "Productomschrijving"
Nieuwe zoekmogelijkheden in GiftcardService logging
De zoekfunctie in de GiftcardService logging is aangepast om zoeken op een deel van het serienummer mogelijk te maken. Het systeem ondersteunt nu zoekopdrachten met minimaal 4 en maximaal 50 cijfers.
CN 53398
Verbeterde navigatie tussen klantorders en verdeelorders
Een nieuwe functie is toegevoegd aan de Backoffice om de navigatie tussen klantorders en verdeelorders te vereenvoudigen. Er is nu een zichtbare link naar de bronorder in het informatieoverzicht van een verdeelorder, waardoor gebruikers direct naar de bronorder kunnen navigeren.
Wijzigingen
Bronorderlink: In het informatieoverzicht van een klantorderregel is een klikbare link naar de bronorder toegevoegd.
Dialogvenster: Bij het klikken op de link wordt een bevestigingsdialog geopend om te bevestigen dat u de bronorder wilt bekijken.
Hoe werkt het
Open een verdeelorder in de Backoffice.
Klik op de link naar de bronorder in het informatieoverzicht van een klantorderregel.
Bevestig in het dialogvenster om de bronorder te openen.
CN 52162
Mogelijkheid om "inpakken" en "spoed" mee te geven bij een dropshipmentorder
Deze update introduceert nieuwe functionaliteiten die het proces van het omzetten van klantorders naar dropshipment orders flexibeler en efficiënter maken.
Belangrijkste wijzigingen:
Spoedlevering voor dropshipment orders:
Nieuwe optie: Op het tabblad 'Algemeen' van de klantorderpagina is de optie 'Spoedlevering' toegevoegd.
Voorwaardelijke activering: Deze optie is alleen beschikbaar als alle producten in de klantorder een dropshipment leverancier hebben die zowel 'Dropshipment' als 'Spoed' ondersteunt.
Automatische overname: Als de optie 'Spoedlevering' is geactiveerd, wordt de gegenereerde dropshipment inkooporder automatisch met het type 'Spoed' aangemaakt.
API-integratie: Deze optie is ook beschikbaar via de Next API onder het endpoint 'CustomerOrders' als 'IsExpressDelivery'.
Gebruik van cadeaupapier voor klantorderregels:
Nieuwe optie: Bij het bewerken van een klantorderregel is de optie 'Gebruik cadeaupapier' toegevoegd.
API-integratie: Deze optie is ook beschikbaar via de Next API onder het endpoint 'CustomerOrderLines' als 'UseGiftWrap'.
Technische details
Klantorderpagina: Nieuwe optie 'Spoedlevering' op het tabblad 'Algemeen' met specifieke voorwaarden voor activering.
Klantorderregel: Nieuwe optie 'Gebruik cadeaupapier'.
Dropshipment leverancier: Vereiste instellingen 'Dropshipment' en 'Spoed' voor activering van de spoedlevering.
Dropshipment inkooporder: Automatische aanpassing van het ordertype op basis van de klantorderinstellingen.
Next API: Nieuwe velden 'IsExpressDelivery' en 'UseGiftWrap' in de endpoints 'CustomerOrders' en 'CustomerOrderLines'.
Hoe werkt het?
Controleer leveranciers: Zorg ervoor dat de leveranciers van de producten in de klantorder zowel 'Dropshipment' als 'Spoed' ondersteunen.
Activeer spoedlevering: Markeer de optie 'Spoedlevering' op de klantorderpagina als aan de voorwaarden is voldaan.
Selecteer cadeaupapier: Markeer de optie 'Gebruik cadeaupapier' voor de relevante orderregels.
Orderconversie: Bij het omzetten van de klantorder naar een dropshipment inkooporder worden de geselecteerde opties automatisch overgenomen.
Belangrijke opmerking:
Om gebruik te maken van de optie 'Spoedlevering' moet voor de betreffende producten in de klantorder een dropshipment leverancier zijn geselecteerd die zowel 'Dropshipment' als 'Spoed' ondersteunt.
Afbeelding met het vinkje "Spoedlevering" aan op een klantorder
Afbeelding met het vinkje "Gebruik cadeaukpapier" op een klantorder regel
Afbeelding met het Ordertype op "Spoed" en het vinkje "Dropshipment" aan op de leverancier
CN 52421
Nieuwe functionaliteit: Aangepast mailadres voor pakbonnen via klantveld
Met deze nieuwe functie is het mogelijk om een specifiek e-mailadres op te geven voor het verzenden van pakbonnen. Dit wordt gerealiseerd door een nieuw klantveld, "Emailadres Delivery Note" (code: "EmailadressDeliveryNote"), toe te voegen aan de klantstamgegevens.
Belangrijkste wijzigingen
Nieuw klantveld: Het veld "Emailadres Delivery Note" wordt standaard toegevoegd aan alle klantstamtabellen.
Prioriteit van e-mailadressen:
Als zowel het nieuwe klantveld als het standaard e-mailadres van de klant is ingevuld, heeft het e-mailadres uit het klantveld voorrang.
Als alleen het nieuwe klantveld is ingevuld, wordt dit e-mailadres gebruikt voor het verzenden van de pakbon.
Als alleen het standaard e-mailadres is ingevuld, wordt dit gebruikt.
Integratie met POS: Bij het uitvoeren van een POS pakbon transactie wordt het opgegeven e-mailadres (afhankelijk van de bovenstaande regels) gebruikt om de pakbon te verzenden, mits de instelling "POSDelvnoteShowPrintOpt" is geactiveerd.
CN 52601
Verbeteringen in de reparatie- en klantordermodule
We hebben belangrijke aanpassingen doorgevoerd aan de reparatie- en klantordermodule om de workflow efficiënter te maken en de controle over reparatieorders te verbeteren.
Belangrijkste wijzigingen:
Flexibiliteit in reparatieverwerking:
Handmatige verwerking: Reparatieorders kunnen nu handmatig worden verwerkt via de knop 'Opties' in het zijpaneel van de pagina 'Reparaties'.
Verwerking naar verdeelorder: Reparatieorders (behalve 'Gereed' en 'Gereed voor facturatie') kunnen worden verwerkt naar een verdeelorder.
Verhoogde controle bij verdeelorders:
Productbijhouden: Producten die zijn toegevoegd of aangepast in het tabblad 'Kosten' van een reparatieorder worden nauwkeurig bijgehouden in de bijbehorende verdeelorder.
Beperkingen bij openstaande pickregels: Wanneer er openstaande pickregels zijn op een verdeelorder, is het niet mogelijk om de reparatieorder aan te passen. Dit zorgt voor een betere controle over de uitvoering van de order.
CN 53028
Bijgewerkt terugdraaiproces voor verdeelorders
We hebben een nieuwe functie toegevoegd die het mogelijk maakt om de bronorder aan te passen nadat een levering op een verdeelorder is teruggedraaid. Hierdoor kun je de koppeling tussen de verschillende orders eenvoudig bijwerken.
Het wijzigen van een bronorder zorgt ervoor dat de gekoppelde verdeelorder en inkooporder worden bijgehouden:
CN 53031
Verbeterde voorraadbeheer voor dropshipment bestellingen
Deze update introduceert belangrijke verbeteringen in het voorraadbeheer van dropshipment bestellingen. Het systeem zal nu correct de dropshipment hoeveelheden aanpassen wanneer Child Orders/Verdeel Orders worden verwerkt.
Wijzigingen
Automatische aanpassing van dropshipment hoeveelheid:
Bij het aanmaken van Child Orders/Verdeel Orders wordt de dropshipment hoeveelheid op de oorspronkelijke klantorder automatisch verhoogd.
Wanneer een Child Order/Verdeel Order wordt verwerkt met de optie "Naar pakbon", wordt de dropshipment hoeveelheid op de oorspronkelijke klantorder automatisch verlaagd.
Bij annulering of verwijdering van een Child Order/Verdeel Order wordt de dropshipment hoeveelheid ook correct aangepast.
Voordelen
Nauwkeurigere voorraadbeheer: De voorraadniveaus zullen nu altijd overeenkomen met de werkelijke situatie.
Verbeterde orderverwerking: Fouten bij het verwerken van dropshipment bestellingen worden verminderd.
Geoptimaliseerd voorraadbeheer: Het systeem zorgt ervoor dat dropshipment hoeveelheden correct worden bijgewerkt.
Hoe werkt het
Bij het aanmaken van een Child Order/Verdeel Order wordt de dropshipment hoeveelheid op de oorspronkelijke klantorder verhoogd.
Bij het verwerken van een Child Order/Verdeel Order met de optie "Naar pakbon" wordt de dropshipment hoeveelheid verlaagd.
Bij annulering of verwijdering van een Child Order/Verdeel Order wordt de dropshipment hoeveelheid ook verlaagd.
CN 53158
Verbeterde melding voor ongeldige leverdatum bij het aanmaken van een reparatieorder
Deze update introduceert een verbeterde melding om gebruikers duidelijker te begeleiden bij het selecteren van een geldige leverdatum tijdens het aanmaken van een reparatieorder.
Wijzigingen
Verbeterde melding: Wanneer een verleden leverdatum wordt geselecteerd, wordt nu een duidelijke melding getoond: "De leverdatum moet in de toekomst liggen."
Voorheen: De melding was minder specifiek.
Voordelen
Duidelijkere begeleiding: Gebruikers worden nu beter geïnformeerd over de vereisten voor de leverdatum.
Verminderde fouten: De kans op fouten bij het aanmaken van reparatieorders wordt verkleind.
Afbeelding van de melding:
CN 53387
Verbetering batch picking
We hebben een fout in het batch picking proces opgelost waardoor pickregels die al verwerkt waren, nu correct worden herkend. Dit zorgt voor een nauwkeurigere verwerking van je orders.
CN 53558
Nieuwe functionaliteit: FILW orders enkel op basis van klantbestellingen
Samenvatting:
Deze update verbetert de zichtbaarheid van de oorsprong van FILW-klantorders en stroomlijnt het proces van het aanmaken van inkooporders. Door specifieke kenmerken toe te voegen aan orders die voortkomen uit besteladviezen met alleen klantorders, wordt het makkelijker om deze orders te identificeren en te beheren.
Wat is er nieuw?
Duidellijke herkomst:
Label "Besteladvies KB": Orders die direct voortkomen uit besteladviezen die uitsluitend gebaseerd zijn op klantorders, krijgen dit label toegewezen, zowel bij de inkooporder als bij de bijbehorende FILW-klantorder.
Specifiek icoon: FILW-klantorders met dit label worden voorzien van een uniek icoon voor snelle visuele identificatie.
Geavanceerde instellingen voor orderaanmaak:
AddToOpenPurchaseOrder: Bepaalt of artikelen aan een bestaande inkooporder worden toegevoegd.
False: Er wordt altijd een nieuwe inkooporder aangemaakt (standaard gedrag).
True: Artikelen worden alleen toegevoegd aan een bestaande inkooporder als deze dezelfde bron heeft (bijvoorbeeld "Besteladvies KB").
POCreateNewInterstoreCO: Bepaalt of een nieuwe FILW-order wordt aangemaakt.
True: Er wordt altijd een nieuwe FILW-order aangemaakt (standaard gedrag).
False: Artikelen worden alleen toegevoegd aan een bestaande FILW-order als deze dezelfde bron heeft.
afbeelding icoon bij FILW klantorder:
afbeelding orderbron in inkooporders:
CN 53268
Verbeteringen aan klantorderbron en filtering
Nieuwe bron voor klantorders: Je kunt nu klantorders markeren als 'besteladvies KB'. Dit geeft je meer inzicht in hoe de orders zijn ontstaan.
Filteren op onbekende bronnen: Je kunt nu makkelijk alle klantorders vinden waar nog geen bron is opgegeven.
CN 53747
Verbeterde 'Snel invoer' functie in klantorderpagina
Er is een belangrijke aanpassing doorgevoerd aan de 'Snel invoer' functie in de klantorderpagina. Deze functie werkt nu zoals verwacht.
CN 53877
Verbeterde statusweergave voor klantorders
We hebben een aanpassing gedaan aan de manier waarop klantorders worden weergegeven. Vanaf nu zullen klantorders die in de winkel zijn afgerekend (via het POS-systeem) niet meer ten onrechte in de lijst met 'open' orders verschijnen.
CN 53965
Verbeterde weergave van SealBag-nummers bij bankstorting
Met deze update worden SealBag-nummers die tijdens het bankstorting-proces worden ingevoerd, nu weergegeven als een uitbreiding in de transactiegegevens. Dit geldt zowel voor handmatige stortingen als voor automatische stortingen na een geldtelproces.
CN 53883
Toevoeging GroupUserOID op kasmutaties
Met deze update voegen we de GroupUserOID toe in de transacties. Deze wijziging maakt het mogelijk om nauwkeurig bij te houden welke groepgebruiker deze acties heeft uitgevoerd, wat de transparantie en traceerbaarheid in het transactiegeschiedenis verbetert.
Deze wijziging is doorgevoerd bij de volgende mutaties:
Kas in
Kas uit
Kas tellen
Kas afromen - beide afromingen (kas naar kluis & kluis naar kas)
Kluis tellen
Kluis afromen - beide afromingen (kluis naar bank & bank naar kluis)
CN 54132
Direct label printen vanaf PDA
Vanaf nu kun je labels voor producten direct vanaf je PDA printen! Eerder moesten labels eerst in de backoffice worden klaargezet, maar nu kun je ze direct printen op een labelprinter zoals de Zebra.
Hoe werkt het?
Schaplabel maken: Ga naar de optie 'schaplabel maken' op je PDA.
Product scannen: Scan het product dat je wilt labelen.
Direct printen: Selecteer het gewenste labeltype. Als direct printen mogelijk is, krijg je deze optie te zien. Schakel deze in.
Instellingen: Kies de gewenste lay-out, het werkstation en de labelprinter.
Bevestigen: Bevestig je keuze en het label wordt direct naar de printer gestuurd.
CN 47027
Afbeelding van stap 3: het selecteren van een labeltype op de PDA
Afbeelding van stap 4: het selecteren van het juiste werkstation en labelprinter
Afbeelding van de bewaarde instellingen na het aanmaken van een label op de PDA
Uitgebreid voorraadoverzicht voor vestigingen in dezelfde IO
We hebben een handige update doorgevoerd waardoor je nu een beter overzicht hebt van je voorraad. Wanneer jouw vestiging onderdeel is van een IO met andere vestigingen, kun je nu ook de voorraad van die andere vestigingen inzien.
CN 49046
Nieuwe functionaliteit: PDA onderdrukking via toetsenbord
We zijn verheugd te melden dat er een nieuwe functionaliteit is toegevoegd waarmee je de PDA direct vanuit het toetsenbord kunt onderdrukken. Deze handige functie biedt meer flexibiliteit en efficiëntie in je dagelijkse werkzaamheden.
CN 50169
Verbeterde workflow voor het verplaatsen van voorraad
We hebben de functionaliteit voor het verplaatsen van voorraad aangepast om het proces eenvoudiger en efficiënter te maken. Vanaf nu kun je voorraad alleen nog verplaatsen tussen jouw eigen magazijnen. De mogelijkheid om voorraad naar andere vestigingen te verplaatsen is verwijderd.
CN 52181
Nieuwe functionaliteiten op het pick-scherm
Vervaldatum en memo: De vervaldatum van de order en eventuele memo's worden nu direct op het pick-scherm getoond.
Geparkerde orders: Geparkerde orders worden gemarkeerd met een speciaal icoontje.
Verantwoordelijke gebruiker: Het gebruikersicoontje geeft aan welke gebruiker verantwoordelijk is voor de order.
Veranderde veldvolgorde: De volgorde van de velden op het scherm is aangepast voor een betere leesbaarheid.
CN 53306
Verbeterde datumselectie in PDA-THT functie
We hebben de datumselectie functie binnen de THT-functionaliteit van de PDA aangepast. Deze is nu in lijn met de nieuwe Google-standaard.
CN 53380
Verbetering scanproces lege schappen
Het was niet mogelijk om een lege schappentelling te voltooien zonder de optie 'Snel scannen' te selecteren. Deze beperking is verwijderd. Je kunt nu ook lege schappen tellen zonder de 'Snel scannen'-optie te gebruiken.
CN 53472
Nieuwe functionaliteit: Gebruiker en vestiging in PDA
Om fouten te voorkomen en de efficiëntie te verhogen, tonen we nu de ingelogde gebruiker en de huidige vestiging direct bij de instellingen. Dit geeft je altijd een helder overzicht van je werkzaamheden.
CN 53488
Locatiecode geïntegreerd in PDA-interface
De PDA-interface is aangepast om de locatiecode van producten direct naast de voorraadinformatie weer te geven.
CN 53564
Verbeterde workflow voor aanpassen van minimale en maximale voorraad
We hebben het scherm voor het aanpassen van de minimale en maximale voorraad gebruiksvriendelijker gemaakt. De nieuwe workflow zorgt voor een snellere en efficiëntere aanpassing van je voorraden.
CN 54056
Wijziging inlogprocedure PDA
Met deze update is de login flow van de PDA gewijzigd naar de backoffice login. Dit betekend dus dat ze, indien ingesteld, de backoffice inlog moeten gebruiken om in te loggen en niet de pos login. Dit is toegepast om korte/onveilige wachtwoorden te voorkomen.
Deze aanpassing is instelbaar en zal in overleg gefaseerd toegepast worden.
CN 54078
Batchpicking parkeren
Het is nu mogelijk om pickbatches ook te parkeren in de PDA zodat andere gebruikers deze over kunnen nemen.
CN 54110
Nieuwe functionaliteit: Sorteren op LaatsteWijzigingsDatum in klant-events
We hebben een nieuwe functionaliteit geïntroduceerd in onze REST services die het beheer van klant-events aanzienlijk vereenvoudigt. Het veld "LastModifiedDate" is toegevoegd aan alle klant-event endpoints. Dit veld geeft de datum en tijd aan waarop het betreffende event voor het laatst is gewijzigd. Daarnaast is het nu mogelijk om de resultaten van het endpoint GET /api/customer-events te sorteren op basis van deze "LastModifiedDate".
Belangrijkste wijzigingen:
Nieuw veld: "LastModifiedDate" is toegevoegd aan alle klant-event objecten.
Sorteren: De resultaten van het endpoint GET /api/customer-events kunnen nu gesorteerd worden op basis van de "LastModifiedDate", zowel oplopend als aflopend.
Technische details:
Endpoint: GET /api/customer-events
Sorteeroptie: Gebruik de query parameter "sortBy=lastModifiedDate" om de resultaten oplopend te sorteren, of "sortBy=-lastModifiedDate" voor aflopend sorteren.
Voorbeeld:
GET /api/customer-events?sortBy=-lastModifiedDate
Dit zal alle klant-events teruggeven, gesorteerd van meest recent naar oudst.
CN 32700
Uitbreiding van winkelgegevens in REST services
We hebben de REST services uitgebreid met nieuwe velden die betrekking hebben op de basisinstellingen van een winkel. Deze aanvulling biedt ontwikkelaars meer flexibiliteit bij het ophalen van winkelinformatie via de GET /api/stores endpoint.
Nieuwe velden:
defaultPlaylistCode: De code van de standaard afspeellijst die aan de winkel is gekoppeld.
defaultPlaylistDescription: Een beschrijving van de standaard afspeellijst.
defaultTaxCodeId: De ID van de standaard BTW-code die voor de winkel wordt gebruikt.
defaultPriceListId: De ID van de standaard prijslijst die voor de winkel geldt.
CN 44874
Uitbreiding van REST services voor leveranciersbeheer
We hebben de REST services voor leveranciersbeheer uitgebreid met nieuwe endpoints die het mogelijk maken om leveranciers, contacten en adressen op een efficiënte manier te beheren.
SupplierGroups:
POST /api/supplier-groups: Maak een nieuwe leveranciersgroep aan.
DELETE /api/supplier-groups/{id}: Verwijder een bestaande leveranciersgroep.
PATCH /api/supplier-groups/{id}: Wijzig de gegevens van een leveranciersgroep.
SupplierAddresses:
POST /api/supplier-addresses: Maak een nieuw leveranciersadres aan.
DELETE /api/supplier-addresses/{id}: Verwijder een bestaand leveranciersadres.
PATCH /api/supplier-addresses/{id}: Wijzig de gegevens van een leveranciersadres.
SupplierContacts:
GET /api/supplier-contacts: Haal een lijst van alle leverancierscontacten op.
GET /api/supplier-contacts/{id}: Haal de gegevens van een specifiek leverancierscontact op.
POST /api/supplier-contacts: Maak een nieuw leverancierscontact aan.
DELETE /api/supplier-contacts/{id}: Verwijder een bestaand leverancierscontact.
PATCH /api/supplier-contacts/{id}: Wijzig de gegevens van een leverancierscontact.
Suppliers:
POST /api/suppliers: Maak een nieuwe leverancier aan.
PATCH /api/suppliers/{id}: Wijzig de gegevens van een leverancier.
PATCH /api/suppliers/{id}/store-settings/{storeId}: Wijzig de winkelinstellingen voor een specifieke leverancier.
GET /api/suppliers/{id}/store-settings: Haal de winkelinstellingen voor een specifieke leverancier op.
Belangrijke opmerking:
Leveranciers, contacten en adressen kunnen alleen op het hoogste niveau worden aangemaakt. Dit betekent dat ze niet ondergeschikt zijn aan andere entiteiten.
CN 49908
Verwerking negatieve klantorderregels
Deze release bevat een significante aanpassing aan de verwerking van transacties met negatieve klantorderregels in combinatie met de winkelinstelling OrderDistributionMode=2. Deze wijziging is geïntroduceerd om retouren via klantorders te ondersteunen en het automatische administratieve retourproces op het distributiecentrum (DC) te faciliteren.
Automatische aanmaak interfiliaalorders:
Wanneer een klantorderregel met een negatief aantal wordt afgerekend én de klantorder is gekoppeld aan een VerdeelOrder op een ander magazijn, wordt er automatisch een interfiliaalorder aangemaakt.
Deze interfiliaalorder wordt direct verwerkt en verzonden naar de winkel waar de VerdeelOrder is geplaatst.
De winkel wordt hierbij als klant beschouwd, waarbij het magazijn van de VerdeelOrder als klantnummer fungeert.
Het doel van deze interfiliaalorder is om de voorraad op de winkel te corrigeren in verband met de retour.
Automatische ontvangst op DC:
Conform het bestaande interfiliaalproces wordt er op het magazijn van de VerdeelOrder een ontvangst aangemaakt.
Deze ontvangst dient om de voorraad (na controle) weer op te boeken.
Memo's voor traceerbaarheid:
Zowel in de automatisch aangemaakte interfiliaalorder als in de ontvangst op het DC wordt een memo weggeschreven.
Dit memo bevat informatie over de originele klantorder waaruit de retour is ontstaan.
Hierdoor is het mogelijk om de volledige geschiedenis van de retour te traceren, van de oorspronkelijke klantorder tot de uiteindelijke boeking op het DC.
Automatische filiaalorder door afrekenen negatieve klantorderregel(s), order xxxxx
Automatische filiaalorder door afrekenen negatieve klantorderregel(s), order xxxxx
CN 49953
Nieuwe functionaliteit: annuleren van filiaalorders
Er is een nieuwe mogelijkheid toegevoegd aan de REST services om filiaalorders te annuleren, waarbij de oorspronkelijke moederorder weer wordt geopend.
Wanneer kan het:
Als de store setting AllowRevertBranchOrders op true staat.
Als er nog geen producten zijn gepickt voor de filiaalorder.
Als er nog geen ontvangst is geboekt voor de gekoppelde inkooporder.
Als de producten in de filiaalorder geen "Bezorgingstype" van IA of DC hebben.
Wat gebeurt er bij annulering:
De filiaalorder wordt geannuleerd.
De bijbehorende regels in de moederorder worden weer "open" gezet.
De status van de moederorder wordt weer "Open".
De gekoppelde inkooporder wordt geannuleerd.
De relaties tussen de filiaalorder en de moederorder worden verbroken.
Er worden nieuwe relationlogs aangemaakt op de moederorder om de annulering van de filiaalorder en de inkooporder bij te houden.
Technische details:
Endpoint: POST /api/customer-orders/{id}/Cancel
Voorwaarde: Store setting AllowRevertBranchOrders moet true zijn.
Beperkingen: Geen gepickte producten, geen ontvangst voor inkooporder, geen producten met Bezorgingstype IA of DC.
Resultaat: Annulering filiaalorder, heropening moederorder, annulering inkooporder, bijwerken relationlogs.
CN 52156
Doorontwikkeling GenerateReceipt endpoint
Overzicht
Deze update introduceert een significante verbetering aan het bon generatieproces, waardoor de nauwkeurigheid en leesbaarheid van bonnen aanzienlijk wordt verhoogd. Door de originele transactiegegevens onveranderd op te slaan, worden bonnen nu duidelijker en overzichtelijker.
Belangrijkste wijzigingen
Bewaring van originele transactiegegevens:
Het systeem slaat nu de volledige, ongewijzigde transactiegegevens op, inclusief prijzen, kortingen en belastingen. Hierdoor wordt de data-integriteit gewaarborgd en kunnen de gegevens voor diverse doeleinden worden gebruikt, zoals rapportage en analyse.
Verbeterde bonstructuur:
Bonnen worden nu gegenereerd op basis van deze originele, ongedeelde transactiegegevens. Het totale bedrag wordt weergegeven zonder opsplitsing naar afzonderlijke producten, wat resulteert in een overzichtelijke en compacte bon.
Optie voor gedetailleerde bonnen:
Hoewel de standaardbonnen nu eenvoudiger zijn, kunnen klanten bij zelfscankassa's (SCO) nog steeds kiezen voor een gedetailleerde bon met alle afzonderlijke items.
Consistente gegevensopslag:
Het POS-systeem slaat transactiegegevens nu consistent op, waardoor verwarring over totale bedragen wordt voorkomen.
Technische details
Set Product: Een product dat meerdere variaties of opties kan bevatten (bijvoorbeeld een menu met verschillende bijgerechten).
Kit-opties: De verschillende keuzes binnen een Set Product (bijvoorbeeld verschillende soorten friet of saus).
Voordelen
Verhoogde Nauwkeurigheid: Nauwkeurige registratie van transactiegegevens.
Verbeterde Leesbaarheid: Duidelijke en overzichtelijke bonnen voor klanten.
Eenvoudigere Rapportage: Gemakkelijker om transactiegegevens te analyseren.
Disclaimer:
Bij transacties met meerdere belastingtarieven kunnen er kleine afwijkingen optreden tussen het totaalbedrag op de bon en het gedetailleerde overzicht in het systeem, als de retailer de omzet per productlijn wil analyseren.
Afbeelding met voorbeeld artikel waar het veld IsSet (menu) is toegevoegd met Ja
Afbeelding van de bon met een "compact totaalbedrag"
Afbeelding van de lange bon van de SCO
CN 52452
Verbeterde productsegmentatie in REST services
In deze release hebben we een belangrijke verbetering doorgevoerd aan onze REST services om een nauwkeurigere en flexibeler productbeheer mogelijk te maken. Door rekening te houden met de actieve productsegmenten op vestigingsniveau, zorgen we ervoor dat alleen relevante producten worden weergegeven en gebruikt in de REST API's.
CN 53211
IP-check op de restservice
In de REST services is de documentatie en swagger pagina verborgen achter de ip-check. Wanneer het ip-adres niet aanwezig in ASPOS bij de vestiging dan kunnen deze pagina's niet geraadpleegd worden.
CN 53356
Verbeterde filtermogelijkheden voor orderopvragingen
De getorders-functie is uitgebreid met een nieuwe filteroptie: HasOpenPickingLines. Door deze optie op true te zetten, worden alleen orders met de status Open, PartiallyPicked, PartiallyDelivered of PartDeliveredPartPicked geretourneerd. Dit biedt meer granulariteit bij het ophalen van ordergegevens.
CN 53491
31/10/2024: AddToOpenPurchaseOrder werkt anders dan verwacht vanuit besteladvies
Wijziging doorgevoerd zodat de setting AddToOpenPurchaseOrder weer zoals verwacht werkt bij het verwerken van regels uit een besteladvies.
TN 1300973
31/10/2024: ReturnChkAllowOnAccount lijkt niet te werken
Wijziging doorgevoerd zodat de setting ReturnChkAllowOnAccount weer zoals verwacht werkt.
TN 1256539
01/11/2024: Patch customerOrder Error 500
In de REST services is een bug verholpen waarbij onterecht een foutmelding optrad wanneer velden van een moederorder werden gewijzigd en de gekoppelde kind verdeelorder was teruggedraaid via het POST /api/customer-orders/RevertInterStoreOrder endpoint.
TN 1302661
11/11/2024: Afronding geen BTW klant
Aanpassing doorgevoerd in de POS met betrekking tot de transactietotaalberekening van ex-btw klanten (EXP_(NON)EU/BTW nul) zodat de regeltotalen nu worden afgerond op twee decimalen en deze bedragen bij elkaar op worden geteld.
TN 1240038
13/11/2024: Rapportage knop bij Reparatieorders toch weer kunnen gebruiken
Wijziging doorgevoerd zodat de knop Rapportages weer aanklikbaar is als er een reparatie order wordt geselecteerd in klantorder beheer.
TN 1304395
13/11/2024: Bedrag om te pinnen is niet het totaalbedrag vd transactie
Er is een bug in de SCO opgelost waarbij het onjuiste bedrag in het betaalscherm werd getoond bij producten met kititems waarbij de kititems duurder zijn dan het hoofdproduct.
TN 1305317
22/11/2024: Transacties met kitregels waarbij het aantal 0 is gaan offline
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat bij het toevoegen van een artikel die een niet-variabele kitregel van het aantal 0 bevat deze niet resulteert in
een offline transactie na het afronden van de transactie. Tevens is er een wijziging doorgevoerd met betrekking tot het plaatsen van kitproducten op de bon van de POS zodat de gekoppelde artikelen naar verwachting op de bon worden geplaatst.
TN 1305784
28/11/2024: Refund wordt niet van het transactiebedrag afgehaald in Medewerkers prestatie rapport
Aanpassing doorgevoerd aan het rapport "Medewerker prestaties" zodat geplaatste aanbetalingen op een klantorder voortaan niet meer worden opgeteld bij de omzet van de medewerker.
TN 1306402
29/11/2024: Goedkoopste actie voor de klant wordt overschreven door andere actie
Verbetering doorgevoerd in de discountoptimizer, zodat bepaalde situaties waar de goedkoopste actie voor de klant niet berekend werd nu wel juist berekend wordt.
TN 1256958
06/12/2024: Uitgevinkte dagen bij acties lijken niet gewenste resultaat te geven
Aanpassing doorgevoerd in het Backoffice menu 'Acties' zodat acties niet afgaan wanneer deze buiten het bereik van de datumfilter liggen.
TN 1307597
06/12/2024: Variabele kitartikelen zijn niet meer toe te voegen aan klantorder
Aanpassing doorgevoerd in de klantordermodule van de Backoffice zodat variabele kitproducten naar verwachting aan de order toegevoegd kunnen worden.
TN 1307913
10/12/2024: Weergave van alle voorraad op de PDA
Aanpassing gemaakt waarbij de PDA naar de geavanceerde instelling "ShowStockLevelAllStores" kijkt.
Als deze op "False" staat, zie je enkel de voorraad van je eigen winkel
Als deze op "True" staat, zie je de voorraad van alle winkels in dezelfde knoop
TN 1306434
13/12/2024: POS geeft verschil aan bij retour + verkoop op de bon
Aanpassing doorgevoerd in de POS met betrekking tot de OV chipkaart koppeling zodat bij een retour in combinatie met een verkoop de transactie naar verwachting afgerond kan worden.
TN 1310019
16/12/2024: Kitartikelen worden dubbel op de bon gezet bij order die via POS is aangemaakt
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat bestelde kitartikelen niet dubbel op de bon worden gezet bij het ophalen van de klantorder.
TN 1310336
17/12/2024: Ordersoort wordt op de verdeelorder niet aangepast na aanpassen moederorder
Wijziging doorgevoerd zodat bij het wijzigen van ordersoort van de moederorder, dit ook wordt aangepast in de verdeelorder, mits de status van de verdeelorder open is.
TN 1311362
17/12/2024: Kas in/uit knop werkt niet wanneer POS offline gestart wordt en weer online gaat
Wijziging doorgevoerd zodat de kas in/uit producten opnieuw worden geladen wanneer de POS weer online komt nadat deze offline is opgestart.
TN 1302571
18/12/2024: Nieuwe VFD's (VD2220 VFD) toont dollarteken op klantdisplay
Wijziging doorgevoerd zodat het op de nieuwe VFD schermpjes de juiste teksten worden getoond.
TN 1257511
18/12/2024: Afrondingsverschil in de transactie
Met deze wijziging is er een aanpassing doorgevoerd in de POS die afrondingsverschillen bij exclusief BTW klanten verhelpt.
TN 1308463
18/12/2024: Betaling met Xafax kaart werkt niet meer op SCO
In de SCO is een bug opgelost waarbij een fout optrad bij het betalen met een Xafax kaart.
TN 1311847
19/12/2024: Medewerker prestatie rapport heeft ander resultaat met alle winkels ipv per winkel
Aanpassing doorgevoerd aan het rapport 'Medewerker Prestaties' in de Backoffice zodat de resultaten op een vestiging overeen komen wanneer deze zowel lokaal als op hoofdkantoor niveau worden geselecteerd.
TN 1309547
19/12/2024: POS logging ontbreekt opeens
Aanpassing doorgevoerd in de POS die het willekeurig stoppen van de extended logging verhelpt.
TN 1307277
20/12/2024: POS toont geen wisselgeld bij direct betalen factuur met POSAllowDirectPayInvoice
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat bij het contant betalen van een factuur in combinatie met de instelling 'POSAllowDirectPayInvoice' het wisselgeldbedrag naar verwachting wordt getoond na het afronden van de transactie.
TN 1308698
20/12/2024: Percentage bonkorting gaat niet correct met Excl btw bonnen
Wijziging doorgevoerd zodat handmatige bonkorting correct werkt met excl. BTW bedragen
TN 1313108
23/12/2024: Leveranciers retouren verwerken kan maar op 1 magazijn tegelijk
Wijziging doorgevoerd zodat bij het verwerken van leveranciers retouren, retouren over meerdere magazijnen tegelijk verwerkt kunnen worden.
TN 1311947
30/12/2024: Attentieregel toont pas na 2e keer scannen product
Wijziging doorgevoerd zodat bij het scannen van producten en het gebruik van de airside pop-up, de eventuele product informatie direct toont in de pop-up.
TN 1313397
30/12/2024: Vreemde aanbetaling op directsale order die niet aanbetaald kan worden
Wijziging doorgevoerd waarmee de kans op een negatief bedrag bij een aanbetaling (wat in hele specifieke niet reproduceerbare gevallen optrad) wordt verkleind.
TN 1312991
30/12/2024: Coupon werkt niet na verversen instellingen
Wijziging doorgevoerd zodat na het verversen van de POS betaalsoorten met Coupons nog correct werken.
TN 1310403
21/02/2025: Lincsafe transactie gaat mis bij cancel
Wijziging doorgevoerd in de koppeling met lincsafe waarbij in ASPOS de annulering na het inwerpen juist wordt afgehandeld.
TN 1308645/1306756