SPERWER
VERSIE: 6.0.2023Sperwer
INHOUDSOPGAVE
ASPOS SELF-CHECKOUT
Functionele wijzigingen
Voucher inname in de SCO om een actie af te laten gaan
Deze wijziging maakt het mogelijk om acties te activeren op de SCO, met behulp van waardebonnen die zijn aangemaakt via EVL.
Daarbij is het niet mogelijk dezelfde waardebon meerdere malen te gebruiken of waardebonnen die niet bekend zijn in EVL.
Wel is het mogelijk om een actie meerdere malen te activeren per transactie, afhankelijk van de instelling van deze actie m.b.t. de waardebon.
CN 31266
Betalen met betaalvoucher
Met deze wijziging is het mogelijk gemaakt om te betalen met betaalvouchers/waardebonnen die aangemaakt zijn in EVL. De klant zal hiervoor in het betaalscherm moeten kiezen voor de optie "afrekenen met waardebon".
Daarmee verschijnt de mogelijkheid om de waardebon te scannen en te bevestigen en wordt het bedrag van de waardebon in mindering gebracht op de totaalwaarde.
Mocht de waardebon niet deels inwisselbaar zijn dan is het alleen mogelijk om deze te gebruiken als de totaalwaarde van de transactie groter dan, of gelijk is aan, de waarde van de waardebon.
Is deze lager, dan zal er voor de gebruiker een melding verschijnen dat deze bon niet ingewisseld kan worden.
Onbekende, of al reeds gebruikte waardebonnen kunnen niet nogmaals worden ingewisseld. Ook dan verschijnt er een melding voor de klant.
CN 30973
Implementatie Xafax koppeling (SCO)
Met deze wijziging hebben wij het mogelijk gemaakt om cadeau kaarten van Xafax op de SCO op te waarderen of om daarmee te betalen.
Opwaarderen of er mee betalen werkt hetzelfde als overige cadeau kaarten.
Hiervoor moet wel bij de winkel de instelling "XafaxGCConfigID" gevuld zijn met het Xafax ConfiguratieId dat te vinden is onder het menupunt
"GiftcardConfig".
CN 31005
"Out of paper" functionaliteit instelbaar gemaakt
Deze nieuwe functionaliteit maakt het mogelijk in een pop-up te tonen, mochten er problemen zijn met de bon printer op een SCO, nadat de klant op "bon printen" heeft gedrukt, of als de setting DefaultPrintReceipt op "True" staat voor de SCO.
Deze pop-up verdwijnt na 5 seconden. De SCO zal daarna weer terug gaan naar het welkomstscherm.
Met deze pop-up vervangen we de medewerkerspagina op de SCO, in het geval van problemen met de bon printer. Hierdoor is het niet meer noodzakelijk om de SCO door een medewerker vrij te laten geven.
Daarnaast is er een nieuwe setting geïntroduceerd: "SCOHideOutOfPaper". Deze staat standaard op "False". Als deze setting niet actief is zal de oorspronkelijke melding in beeld komen en dient een medewerker de SCO vrij te geven.
CN 32165
ASPOS KASSA
Verbeteringen
Aanpassing sneltoets menu knoppen
Aanpassing doorgevoerd zodat de knoppen van het type "Sneltoets" die aangemaakt kunnen worden in "Menu's kassa" correct functioneren op de POS.
CN 31650
Functionele wijzigingen
Factuurafhandeling vereenvoudigd
Nieuwe setting genaamd "POSAllowDirectPayInvoice" geïntroduceerd. Hiermee kunnen direct aanbetalingen op de betaalwijze 'Gefactureerd' worden geboekt, waarna er vervolgens een contant factuur wordt aangemaakt.
CN 30978
POSTouchKeyboard gebruiken bij invoer dimensie
Nieuwe setting genaamd "POSDimensionDisableKbd" geïntroduceerd, waarmee de dimensie pop-up in de POS omhoog wordt geschoven om plaats te maken voor het virtuele toetsenbord. Deze instelling is qua werking vergelijkbaar met de instelling "POSMemoDisableKeyboard". Deze instelling bepaalt of bij het invoeren van een memo het virtuele toetsenbord in- of uitgeschakeld moet worden.
De nieuwe instelling "POSDimensionDisableKbd" staat default op "True".
CN 31579
Implementatie Xafax koppeling (POS)
Met deze wijziging hebben wij het mogelijk gemaakt om cadeau kaarten van Xafax op de POS op te waarderen of om daarmee te betalen.
Opwaarderen of er mee betalen werkt hetzelfde als overige cadeau kaarten.
Hiervoor moet wel bij de winkel de instelling; XafaxGCConfigID gevuld zijn met de Xafax ConfiguratieId welk te vinden is onder het menupunt GiftcardConfig én moet de nieuwe setting "POSUseGCServiceXafax" op "True" staan.
CN 31004
EVL vouchers printen via Receipt Library (POS en SCO)
De manier waarop het printen van de bon op de POS werd aan gestuurd hebben we verplaatst naar de "Receipt Library".
Hierdoor is de logica tussen de POS en de SCO gelijk getrokken.
CN 31060
ASPOS BACKOFFICE
Producten
Verbeteringen
Productveld wijzigen leidt tot verkeerde melding
Wijziging doorgevoerd bij het tabblad "velden". Het was hier niet mogelijk om een bestaand productveld aan te passen en op te slaan. De melding "Het productveld met dit type en taal bestaat al" verscheen onterecht.
CN 32037
Functionele wijzigingen
Leveranciersrecord controleren op status via Daily Tasks
Met deze aanpassing is de manier waarop intres leveranciersrecords met een clusternummer worden bijgehouden gewijzigd: Indien de instelling "IntresSupplierOID" is gevuld met het nummer van de bewuste leverancier zal een leveranciersrecord voortaan worden verwijderd met behulp indien de status als 'niet leverbaar' is aangeduid en de einddatum voor vandaag ligt, dit doen we met behulp van een taak die op de achtergrond draait om te voorkomen dat er teveel dubbele records onder een product komen te staan.
In dit geval zal het laatste record automatisch worden opgeschoond door de ingestelde daily task:
CN 30625
Gebruikers
Functionele wijzigingen
Gebruikersrecht aangemaakt voor WastelessPricing
Gebruikersrecht "Wastelesspricing" aangemaakt voor de nieuwe PDA voor het tonen van de winkeltaak "Afprijs stickers printen".
CN 31570
Rapportages
Verbeteringen
Originele factuurnummer tonen op creditfacturen
Aanpassing doorgevoerd in de Veritas factuur lay-out waardoor het originele factuurnummer wordt getoond op een gekoppelde creditfactuur om te voldoen aan Belgische wetgeving.
Weergave creditfactuur met gekoppeld factuurnummer:
De betreffende lay-out in winkelinstellingen:
CN 30679
Factuur lay-out Mijnbiowinkel
Telerik factuur lay-out voor de Nieuw Mos aangemaakt op basis van de DGN lay-out. Gebruik de report name "TelerikInvoiceNieuwMOS" in de instelling RePortInvoiceName(V2) om gebruik te maken van de rapportage.
CN 31259
Functionele wijzigingen
Nieuw rapport toegevoegd
We hebben een nieuwe rapportage geïntroduceerd in de Backoffice waarmee een export van alle rechten kan worden getoond. Om gebruik te maken van deze rapportage dient het beveiligingsrecht "Export Auditgegevens" ingeschakeld te worden. Het rapport is vervolgens te vinden in het dealer menu onder menupunt "Audit".
LET OP: Autologin en HK gebruikers zijn uitgesloten in deze rapportage!
De volgende data wordt getoond op de rapportage:
Tabblad "Export (inclusief datum)": Groep, winkelcode, winkelnaam, gebruikersnaam, voornaam, tussenvoegsel, achternaam, laatste log-in datum, actief, beveiligingsgroep
Tabblad "Beveiligingsgroepen": Groep, beveiligingsgroep, beveiligingsniveau
Tabblad "Groepsrechten": Beveiligingsgroep, beveiligingsingang, ingangen, toegang
Tabblad "Gebruikersrechten": Gebruikersnaam, voornaam, tussenvoegsel, achternaam, actief, beveiligingsgroep, beveiligingsingang, ingangen, toegang
Tabblad "IP-adressen": Winkelcode, winkelnaam, IP-adres, einddatum, opmerkingen, type IP-adres
CN 31656
Merken
Functionele wijzigingen
Bonuspunten factor op merk
Bonuspunten factor toegevoegd aan de merkenpagina binnen de BackOffice. De functionaliteit werkt op dezelfde manier als binnen de productgroepen. Wanneer er elders ook een factor ingesteld staat (zoals bij productgroepen), zullen deze met elkaar worden vermenigvuldigd. Extra spaarpunten worden hierbij uitgesloten, deze worden gewoon opgeteld.
CN 30840
Instellingen
Verbeteringen
POSDeliveryNoteNoDiscounts wordt genegeerd bij V3 bonnen op de POS
Verbetering doorgevoerd voor de POS waarbij er niet naar de instelling "POSDeliveryNoteNoDiscounts" werd gekeken wanneer deze op actief was in combinatie met de V3 kassabon.
CN 31998
In Zebra lay-out een parameter kunnen opnemen voor "vandaag + X dagen"
Binnen ASPOS is het nu mogelijk om op de eigen zebra label layouts een datum parameter + x dagen op te geven. Dit kan door de tag [%date,Today+7%] (voor de huidige datum + 7 dagen) of [%date,DateCreated+365%] (aanmaakdatum + 365 dagen) in het template te plaatsen. Hierbij is het getal achter de + het variabele aantal dagen, als je enkel de datum van vandaag geprint wilt hebben of de datum dat het label is aangemaakt kun je de tags [%date,Today%] of [%date,DateCreated%] gebruikt worden.
LET OP:
Als je gebruik maakt van de tag [%date,DateCreated%]wordt de aanmaakdatum van het label gebruikt, deze hoeft niet gelijk te zijn aan de print datum. Dus als je de print datum wilt gebruiken is het aan te raden om de tag [%date,Today%] in het template te zetten.
CN 30904
Functionele wijzigingen
Consumption voucher toegevoegd (Udea-BE)
We hebben ondersteuning voor een nieuwe betaalsoort toegevoegd voor Udea België: de Consumption Voucher.
Nieuwe betaalsoorten voor de uitsplitsing:
ECVMONIZZE
ECVSODEXO
ECVEDENRED
De nieuwe betaalsoort heeft code: EFT_ConsumptionVoucher.
CN 31851
Kas- en kluisbeheer
Verbeteringen
Melding toegevoegd in het menupunt "kas tellen"
Melding toegevoegd bij het tellen van buitenlandse valuta om te verduidelijken dat het een andere betaalsoort betreft.
CN 31531
Klanten
Verbeteringen
Nieuwe setting m.b.t. BTW nummers bij aanmaken klanten
Wijziging doorgevoerd in ASPOS die het BTW nummer bij het aanmaken van klanten (van het type bedrijf) verplicht maakt.
Met de storesetting "Cust_CompanyVatReq" kan het BTW nummer (op het tabblad financieel) verplicht worden gesteld bij klanten van het type bedrijf. Als deze setting op "True" staat, wordt het veld BTW nummer als verplicht weergegeven. Als de klant wordt opgeslagen zonder dat het veld is ingevuld, zal ASPOS hiervan een melding geven.
Tevens is dit in de POS doorgevoerd zodat, bij het wijzigen van een klant naar het type bedrijf en de setting op "True", het veld ook als verplicht wordt weergegeven. Ook hier zal er een melding worden gegeven als het veld niet is ingevuld.
afbeeldingen BTW nummer verplicht in de backoffice en op de POS
CN 30866
Afbeeldingen in klantorder verfijning
We hebben een bestandstype controle toegevoegd aan de uploadfunctie voor afbeeldingen van de klantorder module. Als het bestandsformaat of bestandstype niet correct is, verschijnt hiervan een melding.
Afbeeldingen tabblad in klantorder module
CN 29677
Variabel product toevoegen aan een deelsgeleverde klantorder zet het saldo op "0"
Wijziging doorgevoerd zodat de saldo kolom in het menupunt klantorders geen €0,00 toont na het toevoegen van een variabel product aan een deels geleverde order.
CN 31888
Klant aanmaken in een klantorder gaf verkeerde waardes
Wijziging doorgevoerd zodat bij het aanpassen van de klantgroep op de pop-up voor het toevoegen van een klant vanuit de klantorder module, deze de eerder geselecteerde waardes aanhoudt.
CN 31835
Geboortedatum verbergen bij soort "bedrijf" en "familie"
Wijziging doorgevoerd in het klanten toevoegen/wijzigen scherm op de backoffice en POS. Als een klant het type "bedrijf" of "familie" is, wordt het veld voor geboortedatum verborgen. Als de setting "Cust_BirthdayReq" op True staat en de klant wordt aangemaakt met het type bedrijf of familie, gaat er geen check meer af of het veld is ingevuld (omdat deze verborgen is).
In de REST services is deze aanpassing ook doorgevoerd in de werking van de setting "Cust_BirthdayReq". Wanneer deze instelling op true staat en er wordt een klant aangemaakt van het type "Company" of "Family", dan is geboortedatum geen verplicht veld meer. Bij alle overige types nog wel.
CN 31602
Gebruiker werd niet getoond in tabblad "events"
Wijziging doorgevoerd in het tabblad events van de klantorder module waarbij de gebruiker tijdelijk niet werd getoond na het aanmaken van een event.
CN 32295
Aanpassingen bij toevoegen klant in klantorder
Wijziging doorgevoerd in de pop-up voor het toevoegen van een klant vanuit de klantorder module. Aan deze pop-up zijn de velden Geboortedatum en BTW-nummer toegevoegd, deze velden kunnen verplicht worden gemaakt met de daarbij behorende storesettings (Cust_BirthDayReq en Cust_CompanyVatReq). Ook worden velden nu verborgen o.b.v. van het type klant, zo worden de velden KvK-nummer, Website en BTW-nummer enkel getoond als het type klant bedrijf is. Als het type klant familie of bedrijf is wordt het veld geboortedatum verborgen.
CN 32171
SERVICES
Verbeteringen
REST: Favorieten op kunnen slaan onder "Gebruikers"
In de REST services is het nu mogelijk om bij de gebruiker de "Meest gebruikte menupunten" op te slaan in de settings van de gebruiker. Dit kan direct bij het aanmaken van een gebruiker via het endpoint "POST /api/group-users". Ook is het mogelijk om deze settings op te halen via het "GET /api/group-users/{id}/settings" endpoint.
CN 30762
REST: Filters op "laatst gewijzigd" en "status" voor PurchaseOrders/Receivings
In de REST services is een aantal wijzigingen doorgevoerd bij het GET /api/purchase-orders:
Veld "lastModifiedDate" is toegevoegd
De filters "lastModifiedStartDate", types en states zijn toegevoegd
Bij het endpint GET /api/receivings zijn de volgende wijzigingen doorgevoerd:
Veld "lastModifiedDate" is toegevoegd
Het filter lastModifiedStartDate" is toegevoegd
CN 31152
REST: Customers/search snelheid verbeteren
In de REST services is een perfomance verbetering doorgevoerd bij het POST /api/customers/search endpoint.
CN 31547
REST: ProductSuppliers kunnen expanden uit CustomerOrderLines
In de REST services is het nu mogelijk om orderLines te expanden met de "productSupplier".
CN 31151
Koppeling met Xafax in de Giftcardservice/Next
Er is een koppeling gemaakt tussen giftcard supplier Xafax en de Giftcardservice/Next
CN 29331
REST: Expand opties bij PurchaseOrderReceivings
In de REST services is een aantal nieuwe expands toegevoegd bij de PurchaseOrder, ReceivingLines en Receivings endpoints:
Een PurchaseOrder is nu te expanden met "ReceivingLines"
Een PurchaseOrderLine is nu te expanden met "ReceivingLines" en "PurchaseOrder"
Een ReceivingLine is nu te expanden met "PurchaseOrders", "PurchaseOrderLines" en "Receiving"
CN 31223
REST: Velden toegevoegd aan DeliveryNotes
In de REST services zijn bij de DeliveryNotes endpoints de volgende twee velden toegevoegd:
Notes
DocumentID
CN 31788
REST: Patchen van alle velden op een store
In de REST services hebben wij, bij het endpoint PATCH /api/customers, validaties toegevoegd op het aantal karakters bij het veld "coCEstablishmentNumber". Dit veld mag maximaal 20 karakters zijn.
CN 31788/31881
REST: User aanmaken met enkel POS gegevens
In de REST services is een aantal wijzigingen doorgevoerd bij de /api/group-users endpoints.
Het is nu mogelijk om, bij de POST en PATCH van deze endpoints, het veld "pinCode" mee te geven. (deze komt niet terug bij het GET endpoint).
De velden "userName" en "password" zijn, bij het aanmaken van een group-user via het POST endpoint, niet meer verplicht. Als deze velden niet worden meegegeven, of een lege string bevatten, dan wordt nu automatisch een "userName" en "password" gegenereerd. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van het veld "userName", moet ook het veld "password" worden meegeven. En vice versa.
Het is nu mogelijk om het veld "password" te wijzigen via het PATCH endpoint.
CN 31655
REST: Wijziging bij GET /api/brands endpoint
In de REST services is een wijzing doorgevoerd bij het GET /api/brands endpoint:
De parameter "includeTotalCount" is toegevoegd zodat het totaal aantal merken opgehaald kan worden.
CN 29739
REST: Afbeelding toevoegen aan merk
In de REST services zijn aanpassingen gedaan bij de verschillende generieke "Images" endpoints zodat het ook mogelijk is om een afbeelding toe te voegen aan een merk. Middels de nieuwe categorie "ProductBrand" is een afbeelding te koppelen aan een merk.
CN 31268
REST: Wijzigingen bij GET /api/suppliers endpoint
In de REST services is een aantal wijzigingen doorgevoerd bij het GET /api/suppliers endpoint:
De parameter "includeTotalCount" is toegevoegd zodat het totaal aantal leveranciers opgehaald kan worden.
De parameter "orderBy" is toegevoegd zodat de leveranciers gesorteerd kunnen worden op "Id", "Code" en "CompanyName".
CN 31316
REST: Wijzigingen bij GET /api/group-users & GET /api/stores endpoints
In de REST services is een aantal wijzigingen doorgevoerd bij het GET /api/group-users endpoint:
Het nieuwe veld "lastLoginDate" komt terug bij de GET /api/group-users endpoints. Dit is de datum + tijd wanneer de gebruiker voor het laatst heeft ingelogd.
De parameter "includeTotalCount" is toegevoegd zodat het totaal aantal gebruikers opgehaald kan worden.
De parameter "includeNonEmployees" is toegevoegd zodat ook gebruikers die gekenmerkt staan als NIET medewerker (isEmployee = 0) terugkomen.
Daarnaast is er ook een wijziging toegevoegd bij het GET /api/stores endpoint:
Er is een expand optie op "Groups" toegevoegd zodat gezien kan worden in welke groep de winkel valt.
CN 31687
REST: Wijzigingen bij GET /api/product-groups endpoint
In de REST services is een aantal wijzigingen doorgevoerd bij het GET /api/product-groups endpoint:
De parameter "includeTotalCount" is toegevoegd zodat het totaal aantal productgroepen opgehaald kan worden.
Het is nu mogelijk om de productgroep te expanden met "turnOverLedgerAccount".
CN 31688
Patches
10-01-2023: Mogelijkheid om barcode als prijs te scannen instelbaar gemaakt
Aanpassing doorgevoerd in de ontvangstpagina van de Backoffice: Wanneer een ontvangstregel bewerkt wordt zal er voortaan gekeken worden naar de waarde in de instelling 'BackofficeMaxQuantity' om vast te stellen of de ingegeven waarde niet hoger uitkomt, indien dit het geval is wordt de gebruiker gewaarschuwd met een pop-up notificatie.
TN 1119972
13-01-2023: Via REST inloggen op hoger gelegen knopen (waaronder M001)
In de REST services is het voor onderstaande endpoints mogelijk gemaakt om lokale gebruikers niet op te kunnen halen. Door in het request de nieuwe parameter "excludeChildStores": true mee te geven worden lokale gebruikers niet gevonden.
POST /api/group-users/Login
POST /api/group-users/Validate
POST /api/group-users/ValidatePinCode
TN 1122567
13-01-2023: Deelbetaling cadeau kaart en pin in 1 bon
Verbetering doorgevoerd in de POS waarbij het niet mogelijk was om gedeeltelijk met een cadeau kaart en een pinbetaling af te rekenen indien het bedrag op de kassabon hoger uitviel dan de cadeau kaart. Tevens een wijziging geïmplementeerd waarbij het niet mogelijk was om binnen 1 transactie 2 keer ee npinbetaling uit te voeren met behulp van de EFT kassaknoppen.
TN 1122969
15-01-2023: Rapportage "Pro forma" toont niet meer in het klantorder scherm
Templates gelijk getrokken als de klant de pro forma factuur rapportage opvraagt vanuit de klantorder zelf, of als deze wordt op gevraagd vanuit het menupunt klantorder.
TN 1122422
16-01-2023: Wicht barcode met stuks werkte niet correct als er meerdere keren gescand werd
Met deze aanpassing is er een wijziging doorgevoerd omtrent wicht barcodes in de POS. Wanneer een wicht barcode meerdere malen werd gescand kwamen de aantallen incorrect op de bon terecht.
TN 1123264
16-01-2023: Verzilverde punten in een klantorder werden niet teruggeboekt als de order geannuleerd werd
In de volgende scenario's zijn wijzigingen doorgevoerd:
Annuleren van orders die via Next zijn ingeschoten en die bij het aanmaken al punten hadden gekregen (we houden in de order bij of loyalty al is uitgekeerd om dubbele punten te voorkomen bij ophalen in de POS, of uitleveren in pakbon). In dit scenario werden geen punten teruggeboekt
Ophalen van orders in de POS met verzilveren product (bonuspunten in product < 0). Deze punten werden dan twee keer van de klant afgehaald.
TN 1118669
23-01-2023: Bedragen boven €999 tonen niet op de POS
Wijziging doorgevoerd zodat het "Nog te betalen" bedrag bij een waarde hoger dan €999 correct wordt getoond op de POS.
TN 1121865
23-01-2023: Nog te betalen ontbreekt op digitale kassabon
Aanpassing gemaakt waarbij het veld "Nog te betalen" op de digitale kassabon verdween wanneer er een tegoedbon of voucher werd geactiveerd na het klikken op de "Totaal" knop.
TN 1123942
23-01-2023: Factuur wordt niet gegenereerd bij directe aanbetaling
Wijziging doorgevoerd in de betaalsoort "Gefactureerd". Bij het gebruik van deze betaalsoort werd de factuur PDF niet gegenereerd. Dit is gecorrigeerd.
TN 1123673
24-01-2023: Incorrecte kortingen webshop
Aanpassingen gedaan bij de acties, waardoor deze nu correct worden verdeeld via de webservice mochten er meerdere (dezelfde) acties in 1 cart calculate zitten.
TN 1123319
25-01-2023: Bon versie 3 print meerdere pakbonnen uit
Wijziging doorgevoerd zodat, bij de betaalsoort "op rekening" in de POS geen dubbele pakbonnen worden geprint als er gebruik wordt gemaakt van de optie "kopie bon".
TN 1125273
26-01-2023: Opmerking bij kastellingen
Aanpassing gemaakt zodat, bij het afronden van een kastelling, de eventuele opmerking die op het laatste tab gezet wordt niet overschreven wordt met de tekst "kastelling".
TN 1123720
27-01-2023: Klantvelden worden niet opgehaald bij klantmailing selectie
Wijziging doorgevoerd zodat, bij de selectie in klantmailing, de klantvelden correct worden opgehaald en kunnen worden geselecteerd.
TN 1125103
27-01-2023: Datum kan niet in alle schermen geselecteerd worden in de kalender
Aanpassing gemaakt waarbij, in sommige situaties, de kalender niet naar voren kwam bij het maken van een datum selectie.
TN 1126685
27-01-2023: Assortimentscode op PDA wordt niet correct getoond
Wijziging doorgevoerd zodat, op de PDA, de lokale assortimentsomschrijving wordt getoond in plaats van de omschrijving van een bovenliggend niveau.
TN 1124992
02-02-2023: Wijziging ReCaptcha Multilogin
Wijziging doorgevoerd waarbij het gebruik van de AreaManager functionaliteit samen met ReCaptcha ervoor zorgde dat deze het wisselen tussen vestigingen niet correct werkte en steeds dezelfde ReCaptcha melding gaf.
TN 1124746
02-02-2023: SCO: Template ontbreekt
Met deze wijziging hebben we het mogelijk gemaakt om een template te selecteren dat ervoor zorgt dat de kassabon gemaild kan worden via de SCO.
Het template moet bekend zijn in het template menu, en van het type email zijn. Van het gekozen template moet de templatecode ingevuld worden in de geavanceerde instelling: "SCOReceiptEmailTemplate".
TN 1124678
02-02-2023: REST: Foutmeling bij ophalen data
In de REST services is een wijziging doorgevoerd waarbij een niet actieve EVL kaart ophalen een foutmelding gaf. Dit is opgelost.
TN 1127282
03-02-2023: Incorrecte CustomerOrderDropshipmentQuantity
Met deze aanpassing is er een wijziging doorgevoerd betreffende dropshipment quantities in de klantorder module. Bij het uitleveren van een order werden de aantallen in de regel niet bijgewerkt bij het uitleveren wat een foutieve voorraad opleverde, dit is met deze fix gecorrigeerd.
TN 1124053
03-02-2023: Weegschaal actie kopiëren
Met deze aanpassing is er een wijziging doorgevoerd waarbij het niet mogelijk was om acties van het type "weegschaal" te kopiëren in de actie module van de Backoffice.
TN 1127761
06-02-2023: Weegschaal actie kopiëren
Met deze aanpassing is er een wijziging doorgevoerd waarbij het niet mogelijk om klantvelden van het type "vrije tekst" te wijzigen, omdat het tekst veld niet zichtbaar was.
TN 1128190
06-02-2023: Kortingen webshop
Met deze wijziging worden acties van het soort collection en/of pricecode op zowel winkelniveau als op HK niveau in een cart calculate op basis van hoogste discount correct verwerkt
TN 1126696
07-02-2023: Geen labels aanmaken bij inactieve status
Met deze aanpassing is er een wijziging doorgevoerd waarbij onterecht product labels werden aangemaakt bij het verwerken van prijswijzingen op producten met een inactieve status.
TN 1128333
07-02-2023: Tegoedbonnen kunnen niet ingewisseld worden
Met deze wijziging kan er per winkel en per voucher/betaalsoort worden ingesteld of het is toegestaan om wisselgeld terug te geven op een voucher met een vast bedrag.
Hiervoor moet bij de betaalsoort per winkel de volgende instelling aangepast worden:
<FullPaymentRequired>0</FullPaymentRequired> Geen wisselgeld toestaan
<FullPaymentRequired>1</FullPaymentRequired> Alleen dan wisselgeld toestaan
TN 1122869
07-02-2023: Spotler: Mailing wordt automatisch teruggezet naar "Nee"
Met deze aanpassing is er een wijziging doorgevoerd waarbij de opt in bij mailing i.c.m. Spotler automatisch teruggezet werd naar "Nee".
TN 1128039
07-02-2023: Fatale fout melding bij afronden LincSafe transactie
Oplossing doorgevoerd in de betaalsoorten. Hier was een wijziging in de configuratie gemaakt waardoor de POS crashte of het wisselgeld en/of afronding niet getoond werd op de POS.
CN 33795
09-02-2023: REST: Wijziging bonuspunten m.b.t. orderregels
In de REST services is een aanpassing gedaan m.b.t. bonuspunten op de orderregel. In het veld "bonusPoints" worden nu de (extra) punten getoond die op het product staan. In het nieuwe veld "bonusPointsGiven" worden de daadwerkelijk uitgegeven punten voor het betreffende product getoond.
Wanneer de parameter "skipBonusPointMutations": true in de order commit wordt gebruikt wordt het veld "bonusPointsGiven" niet gevuld. Let op! Daarnaast kijken we ook niet meer naar het vinkje spaarkaart bij de kaart of iemand mag sparen ja/nee. Dat wordt bepaald door een juiste klanten pas icm een sparende klantgroep.
TN 1128858
13-02-2023: HTML codes worden getoond op pakbonnen en facturen
Oplossing doorgevoerd zodat op de pakbon en factuur rapportages (indien dit getoond wordt op de rapportages) de html tags in de regelmemo op klantorder regel niet getoond worden.
TN 1127855
13-02-2023: Pakbonnen zonder gekoppelde klantorder tonen geen data
Wijziging doorgevoerd in diverse rapporten, zodat via de backoffice de pakbon rapportage ook data toont als er geen klantorder gekoppeld is. Dus een pakbon aangemaakt via de POS, deze wijziging is doorgevoerd in de volgende rapportages:
CustomerOrderDeliveryNote_Avonturia
CustomerOrderDeliveryNoteExtended_General
OrderDeliveryNoteExtended_Libris
CustomerOrderDeliveryNoteExtended_Oldenhof
OrderDeliveryNoteExtended_Vrijbuiter
TN 1130091
14-02-2023: Verbetering discount optimizer
Wijziging doorgevoerd zodat de discount optimizer niet rekent met acties waar een voucher verplicht is, als de voucher nog niet op de bon staat.
TN 1130230/1128897
16-02-2023: Contact toevoegen aan leverancier
Wijziging doorgevoerd in het menupunt leveranciers zodat bij het toevoegen van een contact aan een leverancier met een asterisk wordt aangegeven welke velden verplicht zijn. Ook wordt er nu in de pop-up een melding getoond als er verplichte velden niet zijn ingevuld.
TN 1128014
20-02-2023: Cancels bij time-out op giftcards
Met deze aanpassing is er een wijziging doorgevoerd bij het opwaarderen van giftcards in de POS. In sommige situaties kon het bij een time-out tijdens het opwaarderen voorkomen dat vervolgens ook de cancel van de transactie faalde, dit is gecorrigeerd.
TN 1128556
24-02-2023: REST: wijziging in receiving-counting-lines endpoint
In de REST services is een wijziging doorgevoerd in het endpoint: POST /api/receiving-counting-lines. Wanneer een receiving-counting-line werd toegevoegd op een ontvangst die op een winkel stond en de betreffende ontvangst werd verwerkt in de ASPOS Backoffice, werd de voorraad bijgeboekt op het niveau waarop de receiving-counting-line werd toegevoegd. Nu is dit altijd op het niveau waarop de ontvangst staat.
TN 1132435
24-02-2023: Meerdere vestigingen in rapport Product voorraadmutaties
Weergave aangepast in het rapport Product voorraadmutaties, zodat bij het selecteren van 1 winkel niet de tekst meerdere winkels getoond wordt.
TN 1132435
24-02-2023: Korting klantorder in de POS
Wijziging doorgevoerd zodat bij het ophalen van een klantorder in de POS het kortingspercentage door wordt gegeven aan de POS als het kortingsbedrag leeg is. Dit om te voorkomen dat van klantorders, waar een korting op is gegeven, de korting niet verdwijnt als deze wordt opgehaald in de POS.
TN 1133550
27-02-2023: Interfiliaal orders nemen VVP en kortingspercentage mee
Wijziging doorgevoerd zodat, bij het aanmaken van een inkooporder voor een MXXX leverancier, het kortingspercentage dat op de Art_Lev staat ingevuld niet wordt meegenomen in de inkooporder.
LET OP:
De eventuele korting die op de leverancier (via het menupunt leveranciers) staat ingesteld wordt wel overgenomen in de inkooporder.
TN 1133094
27-02-2023: Aanbetaling retouren
Wijziging doorgevoerd die voorkomt dat bijv. aanbetalingen van klantorders niet retour kunnen worden genomen als deze gekoppeld zijn aan een transactie. Dit is doorgevoerd voor de producten die zijn ingesteld in de settings:
POSInvoicePaymentPLU
POSDefaultKioskPLU
POSDefaultPrepayPLU
TN 1132882
27-02-2023: Dubbele mails vanuit ASPOS
Wijziging doorgevoerd in het versturen van mails vanuit ASPOS bij het verwerken van ontvangsten of het verwerken van pickorders.
bij het verwerken van ontvangsten (als de klantorder gepickt is uit ontvangst), worden alleen nog maar de mails uit de bijbehorende order gestuurd. Voorheen was het zo dat ASPOS de laatste 50 nog niet verstuurde mails op ging halen. Dan kon het gebeuren, afhankelijk van de timing, dat er mails werden in de selectie kwamen die door een ander proces al verstuurd waren.
Bij verwerken van pickorders: alleen mails versturen die uit de pickorders voortkomen.
TN 1128136
28-02-2023: KLB kan klant niet ophalen
Met deze aanpassing is er een wijziging doorgevoerd bij het maken van KLB labels in het klantordermenu. Wanneer het label werd gegeneerd en de klant afkomstig was van een andere vestiging werd er een foutmelding getoond.
TN 1133202
02-03-2023: Status inkooporder incorrect bij werken in dubbele tabbladen
Wijziging doorgevoerd zodat bij het opslaan van een inkooporder de status niet wordt aangepast.
TN 1133694
07-03-2023: Originele productomschrijving wijzigt na veranderen kopie
Wijziging doorgevoerd zodat, bij het kopiëren van producten, de omschrijving van het originele product niet gewijzigd wordt als de setting "MultiLanguage" op true staat.
TN 1134748
07-03-2023: Omschrijving EdenRed en Sodexo (Udea-BE)
Wijziging doorgevoerd in de omschrijvingen van de EdenRed en Sodexo betaalwijze. Deze werden onterecht naar EFT gezet.
TN 1134748
08-03-2023: DeliveryDate niet in verdeelorder
Wijziging doorgevoerd waarbij de bezorgdatum niet mee werd gegeven in de XML request naar nShift.
TN 1133747
13-03-2023: Aanbetaling met komma wordt niet correct verwerkt
Wijziging doorgevoerd zodat, bij het versturen van een aanbetalingsmail met CCV PayByLink QR code, de betaling juist wordt doorgestuurd als het een decimaal bedrag betreft.
TN 1134842
13-03-2023: Omschrijving bij merken toont niet correct
Wijziging doorgevoerd zodat, als er gebruik wordt gemaakt van de MultiLanguage functionaliteit, de omschrijving van een merk correct getoond wordt bij het openen van het merk. In plaats van de omschrijving van het merk dat daarvoor geopend was.
TN 1135492
17-03-2023: Afrondingsverschillen bij prijsbarcode
Wijziging doorgevoerd in de POS zodat als er gebruik wordt gemaakt van de prijs uit de barcode bij wichtprodcten en er een actie actief is de prijs uit de barcode 1-op-1 wordt overgenomen. Hiervoor wordt de actiekorting op 2 decimalen afgerond, wat er voor zorgt dat bij hogere aantallen er een kleinere kans op afrondingsverschillen is.
TN 1136878
22-03-2023: Mail blijft op "bezig met verzenden" staan
Wijziging doorgevoerd die voorkomt dat mails gegenereerd vanuit een ontvangst op "te verzenden" blijven staan.
TN 1137342
23-03-2023: REST: Kortingsbedrag wordt niet getoond op klantorder
In de REST services is een bug opgelost waarbij in de customer-order op de orderLine het discountAmountExclTax veld (kortingsbedrag) niet meer werd gevuld.
TN 1137335
11-04-2023: SCO cadeau kaart activatie Primera
Wijziging doorgevoerd in de SCO bij het opwaarderen van cadeau kaart. Het was niet mogelijk om een cadeau kaart op te waarderen wanneer de status van de response van de provider leeg was.
TN 1142361