ZWAAN
VERSIE: 6.0.2023Zwaan
INHOUDSOPGAVE
ASPOS KASSA
Opvragen kredietcheck bij AX
Met deze wijziging is er ondersteuning ingebouwd voor het controleren van de kredietwaardigheid van klanten via het endpoint van AX in de POS. Om gebruik te maken van deze functionaliteit, dient er rekening te worden gehouden met een aantal punten:
De geavanceerde winkelinstelling "CreditCheckMethod" dient te worden gevuld om de kredietcheck uit te laten voeren
Het debiteurnummer dient bekend te zijn bij AX om het kredietlimiet te controleren, indien deze onbekend is zal een melding worden getoond in de POS/logging
De klant dient gemachtigd te zijn om op rekening te kopen. 'Op rekening toegestaan' dient hierbij op ja/onbekend te staan in het tabblad 'financieel' van de desbetreffende klant. Als deze op onbekend staat, zal worden gekeken naar de geavanceerde instelling "DefaultAllowOnAccount" om te bepalen of deze kan worden uitgevoerd
In het geval van een timeout bij het AX endpoint is het nog steeds mogelijk om de betaaloptie 'Op rekening/Afleverbon' te gebruiken, hierbij wordt de kredietcheck dan door ASPOS uitgevoerd
CN 36081
Wijzigingen t.b.v. EVL Giftcards
Twee wijzigingen doorgevoerd t.b.v. de EVL giftcards:
In de betaalsoorten in ASPOS is nu aan te geven of voor het gebruik van de betaalsoort internetverbinding nodig is. Dit kan door in de configuratie van de betaalsoort in de XML de volgende tag mee te geven:
<OnlineRequired>1</OnlineRequired>
De waarde die hier ingevuld kan worden is 0 (False) of 1 (True). Als deze setting op 0 staat is een online POS niet verplicht om de betaalsoort te gebruiken. Als deze setting op 1 staat is een online POS verplicht om de betaalsoort te gebruiken. Bij het openen van het betaalsoortenscherm in de POS wordt er een controle gedaan of de POS online is, op basis hiervan wordt bepaald of een betaalsoort te gebruiken is of de knop uitgegrijsd wordt.
(Met een script wordt bij alle EVL betaalsoorten zoals de RVOUCHER en RREDEEMED deze tag standaard op 1 toegevoegd)
2. De melding die naar voren komt bij gebruik van een reeds verzilverde of verlopen EVL-giftcard aangepast, deze was de generieke melding dat de giftcardservice geen tijdig antwoord gaf, maar dit is aangepast naar "De kaart met serienummer [{serienummer}] is reeds verzilverd of niet meer geldig."
CN 38324
Aanpassing in de werking van POSStoreCheck
Wijziging doorgevoerd met betrekking tot de werking van de setting "POSCheckParentIP" en de "POSStoreCheck". Wanneer de winkelinstelling "POSCheckParentIP" ingeschakeld en de "POSStoreCheck" uitgeschakeld is zal de pop-up, waarin wordt gevraagd om de winkelcode, voortaan nog maar twee keer voorkomen om een werkstation op de juiste vestiging te plaatsen en vervolgens te valideren. Wanneer beide instellingen ingeschakeld zijn blijft de situatie hetzelfde en zal elke keer worden gevraagd om de winkelcode.
Hieronder de gewijzigde werking met POSCheckParentIP op true/POSStoreCheck op false:
Bij het eerste keer starten van de POS zal worden gevraagd om de winkelcode, voer de winkelcode in waarop het werkstation geplaatst dient te worden.
Vervolgens zal de melding verschijnen dat het werkstation nog niet gevalideerd is, het werkstation verschijnt nu op de zojuist ingegeven winkelcode in de Backoffice.
Valideer nu het werkstation door op de checkbox 'gevalideerd' te klikken.
Wanneer de POS nu wordt gestart zal nog een keer worden gevraagd om de winkelcode in te voeren ter validatie, waarna de POS doorstart en de vraag daarna niet meer gesteld zal worden.
CN 37567
Wijziging in V3 kassabon
Wijziging doorgevoerd op de V3 lay-out van de kassabon zodat bestelde artikelen ook als "besteld" op de bon worden getoond.
CN 37708
Redencode prijswijziging in POS & uitzonderingen overzicht
Wijziging doorgevoerd in de POS zodat na het handmatig aanpassen van de prijs een redencode ingegeven kan worden. Dit gebeurt op basis van de setting "POSAskPricechangeReason", deze setting wordt default op False gezet zodat er na het wijzigen van de prijs op de POS niet om een reden wordt gevraagd, als deze setting op True staat wordt er na het handmatig wijzigen van de prijs om een reden gevraagd. Hiervoor is er een nieuw redencode type geïntroduceerd "prijs wijziging", standaard wordt de redencode "Foutieve prijs" toegevoegd aan de omgevingen, mochten er meer redencodes gewenst zijn dan kunnen deze worden toegevoegd via het menupunt redencodes.
Na het wijzigen van een prijs op de POS krijgt de gebruiker een scherm (á la kortingsreden) te zien waar de reden opgegeven kan worden, deze reden is niet verplicht en het scherm kan dus geannuleerd worden. Deze reden wordt weggeschreven in de TransactionExtensions en wordt als code getoond bij de transactie in transactiebeheer. De reden voor de prijswijziging wordt ook weggeschreven in het beveiligingslog, en ook in het uitzonderingen overzicht.
Tevens is er een aantal wijzigingen doorgevoerd zodat de vraag om een reden in te geven bij een handmatige korting en prijswijziging verbeterd zijn. Zoals aangegeven wordt de vraag voor het ingeven van een reden bij een prijswijziging bepaald door de setting "POSAskPricechangeReason". De setting die bepaald of er een reden ingegeven moet worden bij het geven van een korting ("POSAskDiscountReason") blijft werken as-is, voor beide settings geldt dat als deze op False staan de vraag voor het geven van een reden niet gesteld. Als deze settings op True staan wordt de respectievelijke vraag wel gesteld na de handeling op de POS, echter is er nu een check ingevoerd op het bestaan van de redencodes en of ze op zichtbaar staan. Als er een handmatige korting wordt verleend of de prijs wordt handmatig aangepast, en de setting staat op True, dan wordt er gekeken of er überhaupt redencodes zijn van het type "korting" en/of "prijs wijzigen" en wordt er gekeken of bij deze redencodes het vinkje zichtbaar aan staat. Als dit niet het geval is wordt de vraag overgeslagen, omdat je anders een leeg bericht te zien zou krijgen.
Ook is er een aantal aanpassingen doorgevoerd in het beveiligingslog en op de rapportage "Uitzonderingen overzicht", bij de logregel voor het handmatig verlenen van een korting wordt nu, net als bij het handmatig aanpassen van een prijs, de reden code en reden getoond. Dit zodat op de rapportage "Uitzonderingen overzicht", onder het kopje "Beveiligingslogregels", de redencode bevestiging van de korting of prijs aanpassing regel kan zien. Ook zijn de "Detailregels" op de rapportage "Uitzonderingen overzicht" verbeterd, zo wordt bij een prijsaanpassing de reden getoond, en wordt in geval van het verlenen van een handmatige korting en een prijsaanpassing dit ook als zodoende weergegeven, met de respectievelijke redenen.
Detailregels uitzonderingen overzicht
CN 37837
ASPOS BACKOFFICE
Geüploade documenten in de pakbon transactie extensie
Aanpassing doorgevoerd in de Backoffice zodat gekoppelde PDF bestanden getoond worden in de transactie extensie van pakbontransacties. Tevens worden gekoppelde PDF documenten getoond wanneer deze worden geopend via de 'Printen' knop in het zijpaneel van het Backoffice menupunt "Facturen".
Gekoppelde PDF bestanden in de transactie extensie van een pakbontransactie
Gebruik de knop 'Printen' in het zijpaneel van het menupunt facturen om samengevoegde PDF bestanden te weergeven
CN 38509
Aanpassing wijzigen van winkel binnen selectie van acties
In de Backoffice in het menupunt "Acties" is een aanpassing doorgevoerd m.b.t. het wijzigen van acties via een selectie.
Voorheen werd bij het wijzigen van een actie middels de "Wijzigen" knop de aanpassing doorgevoerd naar alle winkels. Ook als er maar één winkel was geselecteerd. Nu worden alleen de winkel(s) aangepast die geselecteerd zijn. De rest van de winkels blijft ongewijzigd.
CN 34713
Klanten
Automatisch aanmaken van events
Wijziging doorgevoerd zodat klantevents in bepaalde situaties automatisch worden aangemaakt zodat er op de winkelvoer een controle kan worden uitgevoerd op bepaalde processen. De processen waar automatisch klantevents voor worden aangemaakt zijn:
Geplande aanbetalingen:
Wanneer er X dagen voor het verlopen van de aanbetaling nog geen mail is verstuurd.
Wanneer er X dagen na het verlopen van de aanbetaling nog geen betaling is geboekt.
Offertes:
Wanneer de offerte X dagen na mailen nog niet omgezet is naar order.
Om deze events automatisch aan te laten maken moet er op de omgeving een taak draaien "AUTOCUSTOMEREVENTS". Deze taak maakt gebruik van instellingen die ingericht kunnen worden d.m.v. een XML in het menupunt "Generieke instellingen".
Hiervoor is een nieuw settingstype toegevoegd "CustomerEvents". Deze taak kijkt naar de XML die ingesteld staat op het niveau van de klantorder. Als deze niet apart staat ingesteld op het niveau van het klantorder, wordt er naar een bovenliggend niveau gekeken voor het aanmaken van de events.
In de XML kunnen de volgende zaken worden ingesteld.
StoreWindowSize (int, optional):
Het maximaal aantal winkels wat tegelijk verwerkt wordt door de taak, dit is een optionele setting en staat (indien niet meegegeven) standaard op 10.IsEnabled (boolean):
Geeft aan of de events aangemaakt moeten worden (waarden true/false)ActionRequired (boolean):
Geeft aan of het event moet worden aangemaakt met het vinkje Actie nodig bij het aangemaakte event aan of uit staat (waarden true/false)EventType (string):
Het eventtype wat moet worden aangemaaktActionType (string):
Het actietype waarmee het event wordt aangemaaktActivationPeriod (date):
De periode waarna een event aangemaakt moet wordenCompletionPeriod (date):
De uitvoerdatum die gevuld wordt in het eventPeriods worden gebruikt om de datum te bepalen. Ze kunnen de volgende elementen bevatten:
date variable
Voor ActivationPeriod wordt dit bepaald door de Trigger-instelling.
Voor CompletionPeriod is dit de huidige datum/tijd.now variable
Huidige datum/tijd+ of - operators
Voegt een opgegeven tijdsduur toe of trekt deze af. De volgende tijdsduren worden ondersteund
<double> ms
<double> s
<double> minuut/minuten
<double> uur/uren
<double>dag/dagen
<double> werkdag/werkdagen
<int> maand/maanden
<int> jaar/jaren
<hh>:<mm>Functions
min(<period>[, <period>[, ...]])
max(<period>[, <period>[, ...]])
round(<period>[, <time>])
floor(<period>[, <time>])
ceiling(<period>[, <time>])
at(<period>, <time>)Date constant
Datum/tijd in een van de volgende formaten:
<yyyy>-<MM>-<dd>
<yyyy>-<MM>-<dd> <HH>:<mm>
<yyyy>-<MM>-<dd> <HH>:<mm>:<ss>
Trigger (string):
Bepaalt welke datum gebruikt wordt om de ActivationPeriod te gebruiken:voor geplande aanbetalingen (ExpectedPayments)
Scheduled
voor Klantorders (CustomerOrders)
Orderd
Scheduled
Mailed
ExpectedPaymentStauses (string):
De status van een geplande aanbetaling waarvan een event moet worden aangemaakt, valide statussen:Open
Processed
Sent
CustomerOrderTypes (string):
Het type klantorder waarvoor het event moet worden aangemaaktCustomerOrderStatuses (string):
De status van de klantorder waarvan een event moet worden aangemaakt, valide staussen:Cancelled
Collected
Deliverd
Open
PartiallyCancelled
PartiallyDelivered
Processed
Voorbeeld XML:
<CustomerEvents>
<StoreWindowSize>20</StoreWindowSize>
<Settings>
<ExpectedPayment>
<IsEnabled>true</IsEnabled>
<ActionRequired>true</ActionRequired>
<EventType>PaymentRequestMail</EventType>
<ActionType>Mailen</ActionType>
<ActivationPeriod>floor(date-14days)</ActivationPeriod>
<CompletionPeriod>ceiling(date+2days, 9:00)</CompletionPeriod>
<Trigger>Scheduled</Trigger>
<ExpectedPaymentStatuses>Open</ExpectedPaymentStatuses>
</ExpectedPayment>
<ExpectedPayment>
<IsEnabled>true</IsEnabled>
<ActionRequired>true</ActionRequired>
<EventType>PaymentRequestCheck</EventType>
<ActionType>Bellen</ActionType>
<ActivationPeriod>floor(date)</ActivationPeriod>
<CompletionPeriod>ceiling(date+7days, 9:00)</CompletionPeriod>
<Trigger>Scheduled</Trigger>
<ExpectedPaymentStatuses>Sent</ExpectedPaymentStatuses>
</ExpectedPayment>
<CustomerOrder>
<IsEnabled>true</IsEnabled>
<ActionRequired>true</ActionRequired>
<EventType>CustomerOrderQuotation</EventType>
<ActionType>Offerte/ActionType>
<ActivationPeriod>floor(date+14days)</ActivationPeriod>
<CompletionPeriod>ceiling(date+3business days, 9:00)</CompletionPeriod>
<Trigger>Mailed</Trigger>
<CustomerOrderTypes>PriceQuotation</CustomerOrderTypes>
<CustomerOrderStatuses>Open</CustomerOrderStatuses>
</CustomerOrder>
</Settings>
</CustomerEvents>
Het event dat wordt aangemaakt heeft de volgende velden gevuld:
Klant : Klant uit klantorder waar de actie uit voortkomt
Contact : Contact uit klantorder waar de actie uit voortkomt indien geselecteerd
Klantorder : Klantorder waar de actie uit voortkomt
Event type : Wordt ingegeven in config
Actie type : Wordt ingegeven in config
Uitvoerdatum : Wordt ingegeven in config
Voor winkel : Winkel waarop klantorder is aangemaakt
Voor gebruiker : De verkoper of anders de user die de klantorder heeft aangemaakt
Actie nodig : Wordt ingegeven in config
Notificatietype : Geen
Verwerkt : Altijd nee
Omdat er wordt gekeken bij de taak of er al een event bestaat van het ingegeven type zijn er 2 nieuwe eventtypes toegevoegd: "Betalingsopdrachtmail" en "Betalingsopdrachtcontrole" voor het event om de betalingsopdracht te mailen en te controleren.
CN 37708
Pop-up mail bij aanbetaling gelijk getrokken met andere pop-ups
Wijziging doorgevoerd in de pop-up die naar voren komt na het mailen van een aanbetalingsverzoek. De tekst "niet" en "hier" zijn nu onderstreept en duidelijker zichtbaar dat deze aanklikbaar zijn om door te linken naar mailbeheer.
CN 38611
Aanpassingen bij aanmaken van events
Wijzigingen doorgevoerd voor het aanmaken van Events (zowel automatisch aangemaakte events als handmatig aangemaakte).
Voor de handmatig aangemaakte events wordt de uitvoerdatum nu standaard op vandaag + 1 dag gezet i.p.v. vandaag + 7 dagen.
Voor de automatisch aangemaakt events wordt de aanmaak tijd nu gevuld met de Nederlandse tijd i.p.v UTC. Ook wordt bij de automatische events die voortkomen uit een betalingsverzoek (zowel controle als mail) een directe connectie gemaakt met de klantorder. Hierdoor kun je vanuit het eventsbeheer menu, door op de link van het klantordernummer, doorlinken naar de gekoppelde klantorder. Tevens wordt het event getoond op het tabblad events van de gekoppelde klantorder.
CN 38573
Aanpassingen schaplabel
Wijziging doorgevoerd op het label lay-out "Schapkaarten Handyman 10x3" op dit label staan nu de volgende gegevens:
Het ASPOS productnummer
De verkoopprijs van het product
Omschrijving van het product
De leveranciersbestelcode
De scancode van het product
De waarde van het productveld Kern (Let Op, dit productveld moet handmatig worden aangemaakt via de stamtabellen)
Ook worden er snijlijnen en een vouwlijn getoond.
Weergave label
CN 37448
Aanpassing taak handmatig verzamelen
Wijziging doorgevoerd zodat bij het het handmatig verzamelen van klantorder er rekening wordt gehouden met de storesetting "WebOrderCollectQuantity" om het minimaal aantal orders of regels wat per verzamelorder moet worden verzameld.
CN 36615
LastModifiedDate klantorder bijwerken na (deels) annuleren
Wijziging doorgevoerd zodat bij een klantorder die geannuleerd wordt de laatst gewijzigd datum gelijk wordt gezet aan de geannuleerd op datum.
LET OP:
Via de REST-API is het mogelijk om voororders zonder aanbetaling te annuleren. Als dit gebeurt via de REST API kan er een x aantal milliseconden verschil zitten tussen de annuleringsdatum en laatst gewijzigd datum.
CN 38328
Verzendbevestiging bij klantorder naar pakbon (zonder T&T koppeling)
Met deze aanpassing is het mogelijk gemaakt om verzendbevestigingen te versturen bij het doorzetten van een klantorder naar pakbon zonder gebruik te maken van de track & trace koppeling, hiervoor zijn twee nieuwe instellingen geïntroduceerd:
EmailDelNoteNoTNT: Met het inschakelen van deze instelling wordt het mogelijk om e-mail pakbonnen zonder track & trace koppeling te versturen naar de klant (Standaard staat deze instelling op false en is de funcitonaliteit uitgeschakeld)
EmailDelNoteNoTNT: Met het inschakelen van deze instelling wordt het mogelijk om e-mail pakbonnen zonder track & trace koppeling te versturen naar de klant (Standaard staat deze instelling op false en is de funcitonaliteit uitgeschakeld)
EmailDelNoteNoTNTTempName: In deze instelling kan de gebruiker de templatenaam (uit de kolom 'Omschrijving' van het Backoffice menu templates) opgeven waarvan gebruik gemaakt dient te worden
Let op: Verzendbevestigingen zullen niet worden verstuurd in het geval dat een klantorder naar pakbon wordt gezet voor een M-klant of wanneer een pakbon opnieuw wordt aangemeld voor verzending.
Geef de omschrijving van de template (de templatenaam) op in de instelling om gebruik te maken van een template naar wens
CN 37449
Uitbreiding filters klantorderpagina
In de ASPOS Backoffice zijn de filters op de klantorder pagina uitgebreid / logischer ingedeeld. De volgende wijzigingen zijn doorgevoerd:
De parameter "Aantal regels" is verwijderd. Standaard worden er 100 resultaten per pagina getoond.
Het filter "Soort" op het tabblad extra is aangepast naar de omschrijving "Type". Dit filter is ook verplaatst naar het hoofd tabblad.
Het filter "Soort" is toegevoegd op het hoofd tabblad. (Mogelijk opties voor nu: Regulier en Maatwerk). Dit filter is een multiselect filter.
Vervolgens zijn er drie nieuwe tabbladen toegevoegd:
1. Doorbesteld
Het bestaande filter "Verwerkt naar inkooporder" op het tabblad extra is verplaatst naar dit tabblad doorbesteld.
Het bestaande filter "Leveranciers" op het tabblad extra is verplaatst naar dit tabblad doorbesteld.
Het nieuwe filter "Inkoopororderstatus" is toegevoegd. Hiermee is te filteren op de status van de gekoppelde inkooporder(s).
Het nieuwe filter "Inkooporder leverdatum vanaf & t/m" is toegevoegd. Hiermee is te filteren op de leverdatum van de gekoppelde inkooporder(s).
2. Events
Het nieuwe filter "Openstaande events" is toegevoegd. Deze kijkt naar events op de klantorder die het vinkje "Verwerkt" wel/niet aan hebben staan.
Het nieuwe filter "Uitvoerdatum vanaf & t/m" is toegevoegd. Hiermee is te filteren op de uitvoerdatum van het event.
Het nieuwe filter "Event types" is toegevoegd. Hiermee is te filteren op het type event. Dit filter is een multiselect filter.
Het nieuwe filter "Voor gebruiker" is toegevoegd. Hiermee is te filteren op de gekoppelde gebruiker van het event. Dit filter is een multiselect filter.
3. Klantafspraak
Het bestaande filter "Afspraak" op het tabblad extra is verplaatst naar dit tabblad klantafspraak.
Het nieuwe filter "Afspraakdatum vanaf & t/m" is toegevoegd. Hiermee is te filteren op de datum van de leveringsafspraak van de klantorder.
Het nieuwe filter "Afspraak met" is toegevoegd. Hiermee is te filteren op de gebruiker van de leveringsafspraak van de klantorder.
Nieuw filter "Doorbesteld"
Nieuw filter "Events"
Nieuw filter "Klantafspraak"
CN 36697
Aanpassing werking kredietcheck BMN
Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot de werking van de geavanceerde instelling 'CreditCheckMethod' voor Bouwmaat. Wanneer de instelling ingesteld staat op 'BMN' zal voortaan eerst worden gecontroleerd of een klant of contact gemachtigd is om op rekening te kopen voordat er een request wordt verstuurd naar Bouwmaat voor het controleren van de kredietwaardigheid om het aantal requests naar de externe partij te verminderen.
CN 36893
Producten
Digitaal beursplein clusters inzichtelijk maken in ASPOS
Met deze aanpassing is het mogelijk gemaakt om Digitaal Beursplein clusters in te zien en bestellingen te plaatsen in het besteladvies van de Backoffice. Om gebruik te maken van deze functie is er een aantal nieuwe instellingen geïntroduceerd die gevuld dienen te worden en zal er een bestelprofiel moeten worden aangemaakt met het juiste calculatietype.
Nieuw geïntroduceerde instellingen:
IntresBaseUrl : De API URL van Intres
IntresSupplierOid : Het OID van de Intres leverancier in ASPOS uitgedrukt in cijfers
IntresBranchNumber : Het Intres lidnummer
IntresUsername : Gebruikersnaam Intres
IntresPassword : Wachtwoord Intres
Wanneer deze instellingen gevuld zijn kan er vervolgens een nieuw bestelprofiel worden aangemaakt voor het ophalen van de Digitaal Beursplein clusters. Maak hierbij een nieuw profiel aan van het type inkoopadvies en voeg bij het tabblad 'parameters' een nieuw parameter toe van het type standaard met het calculatietype 'regelingen' (Wanneer de bovenstaande instellingen ontbreken zal dit calculatietype niet worden getoond). Voeg daarna bij het tabblad 'selectie' de leverancier 'Digitaal Beursplein' en het het magazijn van de winkel waarop het besteladvies dient te worden aangemaakt toe.
CN 28687
Aanpassing in onderwerp mailtemplate
Aanpassing doorgevoerd in de Backoffice zodat wanneer meerdere klantorders geselecteerd worden om door te zetten naar een inkooporder en vervolgens verwerkt worden voor ontvangst de verstuurde mails het juiste ordernummer in het onderwerp bevatten.
CN 38612
Aanmaken van het nieuwe bestelprofiel
Wanneer het bestelprofiel is toegevoegd kunnen de clusters vervolgens worden opgehaald in het menu 'Besteladvies', klik daarbij in het zijpaneel op 'Besteladvies berekenen' en klik in de pop-up op het zojuist aangemaakte bestelprofiel, hierna worden de actieve clusters getoond, selecteer hierbij 1 of meerdere clusters en klik op 'Starten' om het besteladvies te berekenen.
Open het zojuist aangemaakte besteladvies in het overzicht.
Standaard zal er niets worden berekend in het profiel en worden de aantallen op 0 gezet. Door met de muis over een bestelregel heen te gaan zal in het memoveld onderdaan worden getoond in welk cluster het artikel actief is, of het een 24-uurs levering betreft en of het recht van retour (RVR) geldt op het artikel.
CN 28687
Is24uurslevering bij het ophalen van regelingen
Aanpassing doorgevoerd voor Digitaal Beursplein besteladviezen van de Backoffice. Door met de muis over een bestelregel heen te gaan zal in het memoveld onderdaan worden getoond in welk cluster het artikel actief is, of het een 24-uurs levering betreft en of het recht van retour (RVR) geldt op het artikel.
In de memo worden de kortingen getoond, of het een 24-uurs levering betreft, of het recht van retour actief is op het artikel en wordt het clusternummer weergeven.
CN 30587
Controlelijst in tellingen menu
Binnen ASPOS een nieuw rapport in het tellingen menu toegevoegd. Dit rapport, "Controlelijst", wordt beschikbaar als de gebruiker het recht "Controlelijst inventarisatie" actief heeft. Op dit rapport staan de volgende gegevens:
Header:
Naam van de rapportage
Start- en einddatum van de telling
Gestart en gesloten door {gebruiker}
Winkel
Tellingtype
Tabel:
Artikelnummer
Product omschrijving
Merk
Leverancier Artikelnummer (deze komt uit het productveld SUPPLIER_ARTICLE_CODE)
Leverancier Kleur (deze komt uit het productveld ProductSupplierColorCode)
Barcode (standaard scancode van het product)
Verkoopprijs
Voorraad
Geteld aantal
Verschil
De productomschrijving en productvelden worden (indien aanwezig) in de juiste vertaling getoond. Als deze niet aanwezig zijn wordt er teruggevallen op de Nederlandse vertaling.
CN 37795
Nextdaydelivery order als 24uurs levering aanmelden bij DBP
Wijziging doorgevoerd in de koppeling met Digitaal Beursplein zodat de bestaande functionaliteit van het kunnen aanpassen van het ordertype ertoe leidt dat orders die met 24-uurs-levering gedaan kunnen worden (deze informatie komt uit de clusters) ook met "Is24uurslevering" == True naar Digitaal Beursplein gestuurd worden.
Om hiervan gebruik te kunnen maken vanuit de inkooporder module moet bij de leverancier het bitje "Verzoek verander ordertype bij verwerken van inkooporder" aan staan en het Ordertype op "NEXTDAYDELIVERY". Als vervolgens een inkooporder (via het menupunt inkooporders) naar DBP wordt verwerkt zal in de pop-up voor het daadwerkelijk verwerken van de inkooporder een switch aanwezig zijn om het ordertype aan te passen.
Als er vanuit het besteladvies gebruik wil worden gemaakt van 24-uurs-levering (omdat daar de informatie van het cluster direct zichtbaar is) en vanuit het besteladvies direct de order verwerken moet in het besteladvies gebruik worden gemaakt van de bestaande functie om het inkoopordertype aan te passen naar "NEXTDAYDELIVERY" dan zal er direct vanuit het besteladvies een inkooporder van het type "NEXTDAYDELIVERY" worden aangemaakt, en indien aangegeven direct worden verwerkt.
LET OP:
Deze functie is enkel beschikbaar voor artikelen van het Digitaal Beursplein die in het cluster ook worden aangemerkt als zijnde 24-uurs. Dus zowel het artikel moet 24-uurs zijn en de inkooporder moet worden aangemerkt als 24-uurs levering.
Inkoopordertype besteladvies
CN 30588
Rapportages
Wijziging in marge op de X-afslag
Wijziging doorgevoerd zodat op de (ladetelling) X-afslag ook de marge per klant in euro's getoond wordt. Dit wordt getoond in het "Totalen" blok.
CN 37826
Nieuwe factuur lay-out
Nieuwe factuur lay-out 'TelerikInvoiceFaunaDiertotaal' geïntroduceerd op basis van de Boekhandel Krings lay-out met als aanpassing dat de hardcoded footerafbeelding uit het rapport is verwijderd.
Vul de naam 'TelerikInvoiceFaunalandDiertotaal' in de instelling 'ReportInvoiceName(V2)' om gebruik te maken van de lay-out.
Het instellen van de header kan worden gedaan in het Backoffice menu 'Vestigingen', navigeer naar het tabblad 'logos' en upload de afbeelding bij de optie 'Rapportlogo boven'.
CN 37571
Nieuwe factuur lay-out
Wijziging doorgevoerd op de factuur rapportage "TelerikInvoice_Veritas" zodat de tekst "uw ref:" wordt geplaatst onder het pakbonnummer en datum. Achter "uw ref:" wordt het klantordernummer en de klantorderreferentie getoond.
CN 37452
Labels
Printmarges toegevoegd in schaplabel
Aanpassingen doorgevoerd in het schaplabel 'Schaplabel Wibra 3x7':
Marges aan beide zijkanten van het label gewijzigd naar 5mm
Bij het ontbreken van een vertaling valt de (extra) omschrijving terug naar de standaard ingestelde taal
Ondersteuning ingebouwd voor weergave van prijzen tot drie decimalen voor de komma
Wijziging doorgevoerd zodat liters/kilo's met een decimaal erin correct worden getoond onder de extra omschrijving
Weergave label
CN 37585
Aanpassing label inhoud 1 liter
Wijziging doorgevoerd voor het label "Schaplabel Wibra 3x7" zodat, wanneer er als inhoud 1L of 1 liter ingevuld staat, dit juist getoond wordt op het label.
Afbeelding van het label
CN 38593
ASPOS SELFCHECKOUT
Taalweergave in startscherm self checkout
In de SCO zijn de taalcodes achter de landenvlaggetjes verwijderd.
CN 37557
Schaling in rode selfcheckout thema
SelfCheckout Layouts zijn gecorrigeerd na eerdere aanpassingen voor schaalbaarheid.
CN 38980
SERVICES
REST: Automatisch aanmaken van events
In de REST services is het nu mogelijk om geplande betalingen in te zien die gekoppeld zijn aan klantevents, hiervoor zijn twee nieuwe endpoints geïntroduceerd:
GET api/expected-payments
GET api/expected-payments{ID}
CN 37557
REST: Veld toegevoegd aan /api/transaction-extensions
In de REST services bij het endpoint POST /api/transaction-extensions is ondersteuning voor de code "SouvenirMemo" toegevoegd.
CN 38134
Geen trigger bij afgebroken transacties
We hebben een aanpassing gedaan zodat van geannuleerde transacties geen transactie trigger wordt aangemaakt.
CN 38657
REST: StoreGroupProduct teruggeven in DynamicMenu's
In de REST services is een algemene fix doorgevoerd. Wanneer in een request de storeId parameter wordt meegegeven, dan moet de productdata van deze opgevraagde winkel terug komen.
CN 38915
REST: Aanpassing in query bij PATCH customers
In de REST services is een perfomance fix doorgevoerd. Wanneer een klant geen emailadres had en de setting "CustomerMailAddressUnique" en eventueel "GroupsMailAddressUnique" staan aan dan werd voor het valideren van dubbele emailadresses binnen alle klanten zonder/leeg emailadres gezocht. Nu wordt dit overgeslagen bij klanten zonder/leeg emailadres.
CN 38443
REST: GET version endpoint die het buildnummer doorgeeft
In de REST services is het nieuwe endpoint GET /api/api-version toegevoegd. Met dit endpoint is het mogelijk om van de REST services de versie en release data op te vragen.
CN 38402
REST: Wijzigingen op CustomerOrderLines
In de REST services wordt nu de lastModifiedDate van de customer-order bijgewerkt wanneer een customer-order-line wordt toegevoegd, gewijzigd of verwijderd.
CN 38972
REST: Meerdere aanpassingen
In de REST services bij het endpoint POST /api/customers/Search is het nu mogelijk om klanten te filteren op klantgroep d.m.v, de nieuwe parameter customerGroupIds mee te geven. Het is mogelijk om binnen meerdere klantgroepen tegelijk te zoeken.
Daarnaast is bij dit endpoint ook de parameter "IncludeTotalCount" toegevoegd, zodat het totaal aantal klanten opgehaald kan worden.
Bij het endpoint GET /api/customer-groups is ook de parameter "IncludeTotalCount" toegevoegd, zodat het totaal aantal klantgroepen opgehaald kan worden.
In de REST services is het nieuwe endpoint GET /api/customer-groups/{id} toegevoegd. Hiermee is een enkele klantgroep per ID op te halen.
Bij de GET /api/customers endpoints komen nu ook de velden creationDate en lastModifiedDate terug.
Bij het endpoint GET /api/customer-groups is het nieuwe veld "bonusProgramType" toegevoegd.
Het is nu ook mogelijk om het veld "Website" op te halen, mee te geven en te wijzigen bij de verschillende customer endpoints.
In de REST services is het nieuwe endpoints GET /api/price-lists/{id} toegeevoegd.
In de REST services is het nieuwe endpoint GET /api/price-lists/default toegevoegd. Hier komt de de standaard prijslijst terug die ingesteld staat bij de storesetting "DefaultPriceList".
In de REST services is het nieuwe endpoint GET /api/customer-groups/default toegevoegd. Hier komt de de standaard klantgroep terug die ingesteld staat bij de storesetting "DefaultCustomerGroup".
CN 37569
REST: Aanpassing bij GET /api/stores/store-tree
In de REST services bij het endpoint GET /api/stores/store-tree is het veld "Description" toegevoegd. Bij het endpoint GET /api/security-groups is het veld "securityLevel" toegevoegd.
CN 38231
REST: Aanpassing bij GET /api/group-users
In de REST services bij het endpoint GET /api/group-users is de parameter "searchTerm" toegevoegd. Hiermee is het mogelijk om een group-user (gebruiker) te zoeken op basis van de userName (gebruikersnaam). Verder is bij dit endpoint ook de parameter "orderBy" toegevoegd. Hiermee is het mogelijk om de group-users te sorteren op id of userName.
CN 38454
Merchant application name t.b.v. Adyen
Wijziging doorgevoerd zodat de Merchant Application Name, Extenal Platform Integrator en External platform name worden meegegeven bij een succesvolle Adyen pin-betaling. Hierdoor wordt in Adyen duidelijker inzichtelijk wat de bron van een transactie is.
CN 37353
Patches
17-07-2023: Het ophalen van andere winkels nog mogelijk via "regels"
In de POS is onlangs nieuwe functionaliteit toegevoegd m.b.t. het tonen van orders van andere winkels middels de storesetting "ShowCustOrdersFromNode". Orders die NIET van de eigen winkel zijn werden dan ook getoond in de POS. Dit was alleen doorgevoerd voor klantorders op het tabblad [Orders], maar niet op het eerste tabblad [Regels]. Deze functionaliteit is nu ook doorgevoerd bij het tabblad [Regels].
TN 1155807
18-07-2023: Geen gebruikers bij offline opstarten
Wijziging doorgevoerd zodat bij het offline starten van de POS de melding dat er geen gebruikers aanwezig zijn op de vestiging niet naar voren komt en de POS doorstart zodat er offline (met beperkte functionaliteit) gewerkt kan worden.
TN 1161888
19-07-2023: Logging m.b.t. de WiPay koppeling
Logging toegevoegd in de PaymentSerivce Zwaan release om in de toekomst te zien wat er uit WIPay terug komt.
TN 1162142
20-07-2023: Afbeeldingen werden niet getoond bij de nieuwe Narrowcasting
Wijziging doorgevoerd zodat bij het opstarten van de Narrowcasting tijdens het downloaden van de afbeeldingen de url's van de afbeeldingen worden gelogd. Ook wordt er gekeken of de url begint met de imagestoreurl. Als dit zo is wordt deze verwijderd zodat de juiste afbeelding wordt getoond. De afbeelding wordt ook opgeslagen in C:\ASPOS\NarrowCasting als background.jpg. Mocht het downloaden van de afbeelding mislukken dan wordt er teruggevallen op deze afbeelding. Voor V3 is dit de "klantdisplay achtergrond afbeelding", voor V4 de "lege playlist afbeelding".
TN 1156372
20-07-2023: Wijziging bij kopiëren klantorder
Wijziging doorgevoerd in het kopiëren van een klantorder, zodat bij het kopiëren wordt gekeken naar de huidige groep en subgroep van het product i.p.v de groep en subgroep van de klantorderregel.
TN 1161336
26-07-2023: "CheckRequiredSCO" triggerde geen controle bij "SCOAppEnabled" op "True"
Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot het productveld 'CheckRequiredSCO' zodat, wanneer de geavanceerde instelling 'SCOAppEnabled' op true staat, de medewerkerscontrole afgaat.
TN 1158196
01-08-2023: Weergave issues na nieuwe releases
In de Backoffice is een bug opgelost waarbij er na een nieuwe release bepaalde menupunten pas juist getoond werden na het legen van het cache (CTRL+F5). Deze fix is op dit moment doorgevoerd bij het menupunt [Klanten] en [Klantorders].
TN 1163762
07-08-2023: Dichtzetten ophalen van te oude bonnen POS
Aanpassing doorgevoerd in de POS met betrekking tot het printen van kassabonnen via het menu klanthistorie: In het geval dat de XML van een kassabon niet meer aanwezig is zal voortaan na het klikken op de 'Kopie bon' bon knop de optie 'Print bon' in de daarop volgende pop-up niet meer getoond worden. De opties 'PDF bon' en 'E-mail bon' blijven wel beschikbaar, ook is het mogelijk om een bon op te zoeken en uit te printen via de Backoffice.
TN 1162132
07-08-2023: Wijziging bij ophalen klantorders
Wijziging doorgevoerd die voorkomt dat er foutmelding optreed bij het ophalen van klantorders/facturen als er geen openstaande klantorders zijn maar wel facturen om te (aan)betalen.
TN 1165655
10-08-2023: Uitzonderingen overzicht toont geen data
Wijziging doorgevoerd zodat voorkomen wordt dat het uitzonderingen overzicht onterecht geen data toont.
TN 1166337
16-08-2023: Sortering rapport handmatige kortingen op redencode
Aanpassing doorgevoerd in het rapport 'Handmatige kortingen' zodat de sortering op redencode in plaats van gebruiker gebeurt.
TN 1166062
18-08-2023: Gerelateerde producten besteladvies
Wijziging doorgevoerd zodat bij het gebruik van een bestelprofiel op basis van min/max en het vinkje "gerelateerde producten" staat aan, er weer rekening wordt gehouden met de voorraad en min/max waarde van zowel het originele product als het vervangende product.
TN 1167100
18-08-2023: Verwerkte prijswijziging aanpassen
Aanpassing doorgevoerd in het Backoffice menu prijswijzigingen zodat in het geval dat een prijswijziging op de status 'verwerkt' staat deze niet kan worden aangepast.
TN 1165299
18-08-2023: Korting bij importeren klantorder werkt niet bij foutieve barcode in bestand
Aanpassing doorgevoerd in de klantorder module van de Backoffice zodat bij het importeren van foutieve barcodes via een importbestand nog steeds korting wordt gegeven op de producten waarop deze verleend dienen te worden.
TN 1164593
18-08-2023: Gebroken aantallen bij interfiliaal orders
Wijziging doorgevoerd zodat bij een interfiliaal klantorder weer gebroken aantallen kunnen worden ingevoerd.
TN 1164447
18-08-2023: EFT op A4 rapportage
Wijziging doorgevoerd zodat de pinbon weer getoond wordt op de A4 kassabon rapportage van Amazing Oriental.
TN 1164843
22-08-2023: Vertaling contant factuur
Wijziging doorgevoerd zodat op de contant factuur (PDF kassaboni) en de factuur (na verkoop op afstand) van meledi (TelerikA4PdfTicket_Meledi en TelerikInvoice_Meledi) de vertalingen voor BTW en kenteken juist zijn.
LET OP: De vertalingen voor de factuur komen van de taal van de klant.
TN 1167581
22-08-2023: Wisselgeld werd geboekt op betaalsoort "Pakbon"
Aanpassing doorgevoerd in de transactiebeheer pagina van de Backoffice zodat in het geval dat wisselgeld wordt teruggegeven bij een pakbontransactie op een klant met het BTW tarief exp_(non)eu het wissegeld niet op de betaalsoort 'Afleverbon' maar 'Contant/Wisselgeld' wordt geboekt.
TN 1163923
28-08-2023: Wisselgeld werd geboekt op betaalsoort "Pakbon"
Wijziging doorgevoerd, zodat bij het op pakbon aanslaan van een transactie op pakbon het discountreasonID van een handmatige bonkorting in de transactionextension wordt geplaatst.
TN 1152822
29-08-2023: Klantorder in de POS werd gesplitst i.c.m. actie
Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot het bestellen van een product waarop meerdere acties actief zijn zodat deze juist afgehandeld wordt.
TN 1168431
31-08-2023: Verschillen van 0 werden getoond
Wijziging doorgevoerd in het rapport 'Voorraadverschillen' bij een verschiltelling in de Backoffice zodat in het geval dat de filter 'Verschillen' op 'Alleen verschillen' tonen staat geen verschillen van 0 worden getoond in de rapportage.
TN 1168404
31-08-2023: Bij samenvoegen regel verdween het product uit de actie
Wijziging doorgevoerd in de POS zodat in sommige situaties acties niet verdwijnen bij het samenvoegen van productregels, tevens is de implementatie voor de weergave van kortings- en actieregels op de V1 bon gewijzigd.
TN 1167955
11-09-2023: Onterechte actiemodule kortingen
Aanpassing doorgevoerd aan het rapport 'Uitzonderingen Overzicht' zodat kortingen die door de actiemodule zijn toegekend niet in het rapport worden getoond.
TN 1170550
12-09-2023: Onterechte in bestelling status
Wijziging doorgevoerd zodat bij het verwijderen van een regel uit een inkooporder die voortkomt uit een interfiliaal besteladvies, de in bestelling status niet blijft bestaan.
TN 1167893
13-09-2023: Dubbele verzilveringen spaarpunten
Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot het verzilveren van spaarpunten zodat in het geval dat bij het committen van een klantorder het veld 'skipBonusPointMutations' op false staat er geen dubbele afschrijvingen van de spaarpunten plaatsvinden wanneer deze klantorders vervolgens worden opgehaald en afgehandeld aan de POS. De punten worden dus alleen daadwerkelijk afgeschreven bij het committen van de klantorder.
TN 1169606
15-09-2023: Pop-up bij artikelen zonder status
Aanpassing doorgevoerd in het Backoffice menu klantgroepbeheer zodat bij het koppelen van punten producten in de pop-up ook artikelen kunnen worden gekoppeld waarvan de StoreGroupProducts nog niet bestaat (Bijvoorbeeld bij artikelen die zijn aangemaakt op een afwijkend niveau of zonder status).
TN 1170258
19-09-2023: MixMatch met goodkoopste 100% korting gaat niet af
Wijziging doorgevoerd zodat de discountoptimizer en de kortingsberekening in ASPOS beter om kunnen gaan met transacties met acties van het type mixmatch met een verplicht artikel.
TN 1169450
25-09-2023: Rapportage controlelijst roont niet alleen de verschillen
Wijziging doorgevoerd waarmee Loki logging is toegevoegd aan de EVL Restservices
TN 1172053
27-09-2023: Aanpassing rapport klantenbonnen
Aanpassing doorgevoerd aan het rapport 'Klantbonnen' zodat de opgehaalde data in één keer wordt getoond.
TN 1172591
02-10-2023: Franse vertaling "Factuur"
Wijziging doorgevoerd zodat op de A4 bon met layout TelerikA4PdfTicket_General op de Franse vertaling geen "Note d'achat" maar "Facture" staat.
TN 1173507
02-10-2023: Wijziging in communicatie naar Lincsafe
Wijziging doorgevoerd zodat de communicatie met LincSafe wordt nu elke keer gereset bij het opstarten van een transactie. Ook wordt al het verkeer van LincSafe gelogd in de extende logging.
TN 1154472
02-11-2023: Transacties van opgehaalde orders zonder omzet
Wijziging doorgevoerd zodat bij het ophalen van een compleet betaalde internetorder waar de bonuspunten al zijn verrekend de omzet juist geboekt wordt.
TN 1181792