ECHO

VERSIE: 6.0.2023Echo

INHOUDSOPGAVE

KLANTEN

Aanpassing klant-specifieke factuur- en pakbonlay-out

Aanpassing doorgevoerd aan een klant-specifieke factuur en- pakbonlay-out zodat de aflever- en vestigingsadressen niet meer worden afgekapt indien er onvoldoende ruimte aanwezig is op de regel. Tevens is de verzenddatum verplaatst naar links (onder het kopje klantnummer) om meer plaats te maken voor het afleveradres.

CN 41993

Klantorder regelmemo toegevoegd in mailtemplate

In de volgende mailtemplates is het nu mogelijk om ook de klantorder regelmemo te tonen:

Hiervoor moet de tag [PRODUCTREMARKS] worden toegevoegd in de betreffende templates.

Bij de volgende mailtemplates die via de REST services verstuurd worden was dit al mogelijk:

Wanneer de tag <!--[%remarks%]--> wordt toegevoegd in het blok <!--[BEGINCUSTOMERORDERLINE]--> dan wordt de klantorder regelmemo getoond.

CN 40797

Aanpassingen m.b.t. werkorders

Wijziging doorgevoerd in het rapport "TelerikReportWorkOrder_Dgn", deze zijn als volgt:

Tevens is in de klantordermodule het tabblad memo aangepast zodat kan worden aangegeven of het interne memo getoond moet worden op de werkorder. Hiervoor is er een bitje toegevoegd onder het interne memo veld, met dit bitje kan worden aangegeven of het interne memo getoond moet worden op de werkbon rapportage. Standaard staat het bitje voor het tonen van de interne memo aan. Ook is het mogelijk (zoals bij de reguliere memo) om templates op te slaan met het vinkje standaard aan of uit.

Afbeelding bitje bij intern memo:

afbeelding aangepaste werkbon:

CN 41593

Implementatie koppeling Woontotaal

Wijziging doorgevoerd in ASPOS waarmee het mogelijk is gemaakt om via de klantordermodule de configurator van woontotaal aan te roepen. Om dit in te stellen moet er in ASPOS in het menupunt generieke instellingen een nieuw record worden aangemaakt van het type ConfiguratorSettings hierin kunnen 1 of meerdere configurators worden ingesteld. Het instellen hiervan gebeurt doormiddel van een XML waar de volgende velden kunnen worden ingevuld:

Het ID van de configurator, dit is een oplopend getal (beginnend bij 1 voor de eerste configurator, daarna 2, etc. etc.)

Kan de waarde true of false hebben, waarmee wordt aangegeven of de configurator actief is.

De naam die de configurator in de dropdown heeft (als er meerdere worden gebruikt)

De url waar de configurator naar verwijst

De naam van de winkel

De gebruikers naam om in te loggen bij de configurator

Het wachtwoord wat gebruikt wordt om in te loggen bij de configurator

De API-Key die gebruikt wordt om connectie te maken met de API van de configurator.

Het ASPOS Product nummer van het configuratieproduct.

Voorbeeld XML:

<Configurators>

  <Settings>

    <Configurator>

      <Id>1</Id>

      <IsActive>true</IsActive>

      <Name>Woontotaal</Name>

      <Url>https://wt-vriesco.accp.sieval.com/</Url>

      <CompanyName>decorettegroningen</CompanyName>

      <UserName>VALK</UserName>

      <Password>H^%$o4tvZmSCJ</Password>

      <ApiKey>F4DD6BB4-D988-4D3B-98DC-261B3C75AF41</ApiKey>

      <ConfigurationProductNumber>0010391603</ConfigurationProductNumber>

    </Configurator>

  </Settings>

</Configurators>

Het Configuratie product, is het product welke wordt gebruikt om de orderregels op aan te maken, het advies is om hiervoor een nieuw product aan te maken van het type maatwerk met een variabele prijs en als leverancier de leverancier van de configurator toe te voegen.

Als er maar 1 (actieve) configurator ingesteld staat in de generieke instellingen wordt bij het gebruik van de knop "Configurator(s)" in de klantorder een nieuwe tabblad geopend om de configurator te starten. Als er echter meerdere (actieve) configurators zijn ingesteld wordt bij het drukken op de knop "Configurator(s)" een pop-up geopend waar de juiste configurator in gekozen kan worden.

Knop Configurator(s):

Pop-up keuze configurator:

Op dit moment wordt de klantorder al opgeslagen (ook al staan er nog geen regels in) zodat er een bestaand klantorderId gebruikt kan worden om te koppelen aan het project. De producten kunnen vervolgens worden toegevoegd via de configurator, na het opslaan en sluiten van het tabblad worden de regels in de klantorder geplaatst met de prijzen en omschrijvingen zoals deze uit de configurator komen. Het product wat voor al deze regels gebruikt wordt is het ingestelde configuratieproduct. Als een product een configuratie heeft kan deze regel niet gekopieerd worden, ook wordt met een icoon aangegeven dat er een configuratie op het product zit, bij het drukken op dit icoon wordt de configurator weer geopend om de configuratie te wijzigen. 

Klantorders waar configuratieproducten in staan kunnen niet worden gekopieerd en bij het annuleren van de klantorder is het niet mogelijk om de backorder aantallen opnieuw te bestellen, dit omdat de configuratie die aan de order gekoppeld zit o.b.v. het ID van de klantorder gaat. Ook is het niet mogelijk om via de REST service klantorder regels met een configuratie aan te passen. Dit is omdat in de klantorderextension het projectID wordt gevuld, als deze bestaat bij een klantorder kunnen de regels niet gewijzigd worden. Eventuele kortingen e.d. moeten via de configurator geregeld worden, kortingen ingevuld in de klantorder worden niet verrekend over de regels die uit de configurator komen.

CN 39521

Mailtemplate gebruiken van bronbevestiging bij verdeelorders

Wijziging doorgevoerd, zodat bij het verwerken van een verdeelorder naar pakbon, het emailtemplate van de bronvestiging gebruikt wordt.

CN 39664

Spotler Automations

We hebben een aantal wijzigingen gemaakt in de koppeling met Spotler waardoor we nu, vanuit ASPOS, automations in Spotler kunnen klaarzetten. Hieronder volgt een overzicht van deze aanpassingen.

Taak voor verlaten winkelwagentje

Wanneer een klant zijn winkelwagen verlaat in de webshop zonder te bestellen, kan deze vanuit Spotler een "verlaten winkelwagen" mail krijgen met een link naar zijn winkelwagen. Dit loopt via de automations in Spotler. De webshop moet deze data versturen via het REST endpoint: POST /api/customer-events/AbandonedCart. Door het aanroepen van dit endpoint wordt er een klantevent aangemaakt met event type = spotler en notificatie type = abandonedCart.

Wanneer de trigger naar Spotler is verstuurd wordt dit event op verwerkt gezet. Wanneer in de campagne in ASPOS een voucher is geselecteerd, wordt deze voucher aangemaakt en meegestuurd naar Spotler. In het event in ASPOS op het tabblad [Xml] in het veld [Klantevent XML] wordt de data van het verlaten winkelwagen opgeslagen evenals de eventuele vouchercode.

Onderstaande voorwaarden zijn hierop van toepassing.

Acties alleen uitvoeren als de campage actief is:

Gevonden klanten alleen behandelen als ze voldoen aan:

Taak voor verjaardagen

Wanneer een klant (bijna) jarig is, kan deze klant via Spotler een verjaardagsmail ontvangen met voucher.

We hebben een taak gemaakt die 1x per dag controleert welke klanten er (bijna) jarig zijn om de benodigde acties uit te voeren.

De taak kijkt naar het veld "Dagen voor" in de "birthday" campagne in ASPOS om te bepalen hoeveel dagen van te voren het bericht naar Spotler gestuurd moet worden.

Onderstaande voorwaarden zijn hierop van toepassing.

Acties alleen uitvoeren als de campagne actief is:

Gevonden klanten alleen behandelen als ze voldoen aan:

Wanneer het bericht naar Spotler is verstuurd wordt er een klantevent aangemaakt met event type = spotler en notificatie type = birthday. Deze wordt op verwerkt gezet. Wanneer in de campagne in ASPOS een voucher is geselecteerd, dan wordt deze voucher aangemaakt en meegestuurd naar Spotler. In het event in ASPOS op het tabblad [Xml] in het veld [Klantevent XML] wordt deze vouchercode opgeslagen.

Product review (offline)

Wanneer er op een klant een transactie wordt gedaan in ASPOS, kan deze klant een mail krijgen voor een (offline) productreview.

Acties alleen uitvoeren als de campage actief is:

Alleen behandelen als:

Wanneer het bericht naar Spotler is verstuurd wordt er een klantevent aangemaakt met event type = spotler en notificatie type = OfflineProductReview. Deze wordt op verwerkt gezet. Wanneer in de campagne in ASPOS een voucher is geselecteerd, dan wordt deze voucher aangemaakt en meegestuurd naar Spotler. In het event in ASPOS op het tabblad [Xml] in het veld [Klantevent XML] wordt deze vouchercode opgeslagen evenals de producten ter review en het id van de transactie. Om dubbel versturen te voorkomen.

Product review (online)

Wanneer een klant een online order heeft gedaan in ASPOS en deze is verwerkt naar pakbon, dan kan deze klant een mail krijgen voor een (online) productreview. 

We hebben een taak gemaakt die 1x per dag controleert welke klanten in aanmerking komen voor een (online)productreview.

Hierop zijn onderstaande voorwaarden van toepassing.

Acties alleen uitvoeren als de campage actief is:

Alleen behandelen als:

Wanneer het bericht naar Spotler is verstuurd wordt er een klantevent aangemaakt met event type = spotler en notificatie type = ProductReview. Deze wordt op verwerkt gezet. Wanneer in de campagne in ASPOS een voucher is geselecteerd, dan wordt deze voucher aangemaakt en meegestuurd naar Spotler. In het event in ASPOS op het tabblad [Xml] in het veld [Klantevent XML] wordt deze vouchercode opgeslagen evenals de producten ter review en het id van de pakbon. Om dubbel versturen te voorkomen.

CN 41552/41553/41554/41555

Aanpassingen klantspecifieke factuur lay-out

Wijziging doorgevoerd in de factuurlayout "TelerikInvoice_EPTummers", de volgende wijzigingen zijn doorgevoerd:

CN 42182

ASPOS KASSA

Verjaardagsvoucher met gratis product

Als er een verjaardagvoucher waarbij de klant recht heeft op een gratis product, werd deze van de bon verwijderd in combinatie met een andere actie. We hebben een aanpassing doorgevoerd waarbij een additioneel ingesteld punten product nu weer meekomt bij het laten afgaan van een actie.

CN 41377

Uitbetalen van klantsaldo in kassa met PIN of Bank

Wijziging doorgevoerd in de POS zodat bij het verrekenen van het klantsaldo er een keuze kan worden gemaakt hoe het wisselgeld moet worden uitbetaald. Dit kan doormiddel van de setting "POSCustBalChangeChoice" (default waarde False). Als deze setting op True staat krijg je, na het uitbetalen van het klantsaldo (en er wisselgeld uitgekeerd moet worden), de keuze hoe het wisselgeld retour gegeven moet worden. De betaalsoorten die hierin ondersteund worden zijn Contant, Bank en PIN. Om via PIN het wisselgeld uit te keren is er een aantal zaken verplicht.

De pin contracten moeten juist zijn geregeld om retour pinnen toe te staan.

CN 41594

Ondertekening van POS transacties

Met deze wijziging is er ondersteuning ingebouwd voor het ondertekenen van transacties via EFSTA en het tonen van de desbetreffende signing op de kassabon middels een QR code. Om gebruik te maken van deze functionaliteit is er een nieuw fiscalisatie profiel toegevoegd en dient er een aantal extra tags toegevoegd te worden in de template van de kassabon.

Hiervoor is de nieuwe geavanceerd instelling "FiscalCertificationType" toegevoegd. Vul hier de waarde "FR" in om gebruik te maken van deze signing.

Onderstaande XML dient toegevoegd toe worden de bon template om de "fiscal signing string/QR code" weer te geven op de kassabon:

<stroke sort="31.1" name="fiscalresultqrcode" width="56" font="B" />


<row sort="32.1" width="40" name="fiscalresultqrcode" center="true">

<column width="4" />

</row>


<row sort="33.1" width="40" name="fiscalresult" leftmargin="2" font="B">

<column width="9" maxwidth="30" />

<column width="1" spacecolumn="true" />

<column width="44" minwidth="1" />

</row>

In de transactie extensies zal, na het afronden van een transactie, een "fiscal signing string" worden gegenereerd:

Op de bon worden string en QR code getoond. Dit wordt ook getoond als de bon opnieuw geprint wordt:

We hebben tevens een wijziging doorgevoerd waarbij facturen die via de backoffice worden aangemaakt ook ondertekend worden via EFSTA. Ook hiervoor dient de setting "FiscalCertificationType" op FR te staan.

CN 41543/41544/41878

"Sealbag" functionaliteit + bontemplate

Binnen ASPOS is de sealbag functionaliteit geïmplementeerd voor verkoop achter de douane. Hiermee wordt op basis van een product van het type "Sealbag" bepaald hoeveel bonnen er geprint moeten worden om deze in de sealbags te stoppen. Om dit in te stellen zijn er producten nodig van het type "Sealbag" en zijn er aanpassingen nodig in de XML template van de kassabon. 

Als er aan de POS een product wordt gescand van het type "Sealbag" wordt dit product niet getoond op de kassabon of narrowcasting. Wel wordt er op de Bon (afhankelijk van de XML bon) een teller bij gehouden om hoeveel sealbags het gaat. Dit aantal zal ook worden afgedrukt als Sealbag-bon. Hiervoor moet er in ASPOS een template zijn van het type "POS kassabon" met de code "SEALBAG", dit template wordt dan naast de reguliere bon afgedrukt.

Onderstaande tag moet ingevoegd worden in de bestaande XML om de regel toe te voegen:

<row sort="6.3" name="custom" leftmargin="2">

<column width="40">*** SEALBAGS : {SealbagCopyCount} ***</column>

</row>

CN 41377

Annuleren bon voor EFSTA Frankrijk

Wijziging doorgevoerd zodat geannuleerde transacties via de POS worden gesigned via EFSTA. Dit als de configuratie juist staat en de setting "FiscalCertificationType" op FR staat.

CN 41545

Worldline TIM integratie

Wijziging doorgevoerd zodat de POS gekoppeld kan worden met een WorldlineTIM PIN apparaat. Deze PIN wordt gekoppeld op basis van het Terminalnummer en IP adres. Deze zijn op het PIN apparaat te achterhalen door op de knop correctie te drukken. Deze gegevens dienen vervolgens in ASPOS ingevuld te worden voordat de POS connectie maakt met de PIN. 

Het grote verschil in connectie maken is dat de POS de connectie opzet nadat de POS gestart is. Zolang de POS niet aan staat zal de pin geen connectie hebben. 

Om het PIN apparaat juist in te stellen in het werkstation moeten de volgende stappen worden uitgevoerd:

<settings><EFTDeviceSetting n="TimFixedIp" v="true" /><EFTDeviceSetting n="TimTerminalIp" v="{IP-adres Pinterminal}" /></settings>

Na het opslaan van het werkstation en de vestiging wordt bij het opstarten van de POS de connectie met de PIN gemaakt.

CN 41429

Aanpassing Directsale aan de POS

Met deze aanpassing is het mogelijk gemaakt om kioskorders in de POS te laten bezorgen in een andere vestiging: Om gebruik te maken van deze functionaliteit is er binnen de kioskorder pop-up de optie 'Ophalen in andere winkel' toegevoegd als leveringsoptie, waarbij via de knop 'Bezorgen in...' de vestiging waarnaar het artikel geleverd dient te worden wordt gekozen.

Wanneer een kioskorder op deze manier wordt afgehandeld zal de transactie automatisch de volgende gegevens bevatten:

Kies de optie 'Ophalen in andere winkel' en klik op de knop 'Bezorgen in...' om de vestiging waarnaar geleverd dient te worden te kiezen:

Selecteer de vestiging in de betreffende pop-up:


CN 41155

Veelvoud verplicht bij retouren

Wijziging doorgevoerd zodat een veelvoud op een product ook wordt afgevangen bij retouren op de POS. Als een product juist is ingesteld als een veelvoud product, wordt er bij het retour nemen een melding getoond dat het product enkel in veelvoud verkocht/geretourneerd kan worden (zie afbeelding). Hiermee wordt voorkomen dat er een ander aantal dan het veelvoud ingegeven kan worden.

CN 41558

Aanbetalen van orders van andere vestigingen

Met deze wijziging is het mogelijk gemaakt om klantorders van een andere vestiging aan te kunnen betalen in de POS met behulp van een nieuwe geavanceerde winkelinstelling genaamd "PrePayCustOrdOtherStores" (default op false).

Om gebruik te maken van deze functionaliteit dient de geavanceerde instelling "ShowCustOrdersFromOtherNode" gevuld te zijn met een bovenliggende vestiging (bijvoorbeeld M001) alvorens de klantorders van afwijkende vestigingen worden getoond in het klantbestellingen overzicht. 

LET OP: DirectSale orders zijn uitgesloten van deze flow.

Bij het openen van het klantbestellingen overzicht zal er nu de mogelijkheid zijn om de order aan te betalen, de gebruiker wordt tevens door middel van een melding op de hoogte gebracht dat het om een aanbetaling van een andere vestiging gaat.

CN 41616

Wisselgeld in vreemde valuta

Wijziging doorgevoerd in de afhandeling van vreemde valuta in de POS, zo is het nu mogelijk om ook in vreemde valuta wisselgeld terug te geven. Dit is enkel mogelijk als bij de vreemde valuta betaalsoort het vinkje "wisselgeld toegestaan" aan staat, als er vervolgens met de desbetreffende valuta wordt betaald en er moet wisselgeld teruggegeven worden, zal voor het afronden van de transactie de lade open gaan waarna bepaald kan worden in welke valuta het wisselgeld teruggegeven kan worden. Als er met een Valuta soort wordt betaald waar geen wisselgeld op gegeven mag worden zal het wisselgeld enkel in euro's teruggeven kunnen worden. In transactiebeheer in ASPOS wordt in de transactie details weergegeven hoeveel van een valuta als wisselgeld is gegeven.

Afbeelding enkel wisselgeld toegestaan betaalsoorten beschikbaar bij wisselgeld op POS:

Afbeelding transactiebeheer:

CN 40952

Aanpassing btw in bon XML

Aanpassing doorgevoerd in de XML layout van de kassabon zodat de BTW tags naar verwachting worden weergeven.

CN 43146

Bestelfunctie in de POS

Wijziging doorgevoerd zodat producten (o.b.v. een productveld) standaard als besteld worden toegevoegd aan een bon. 

Om dit in te stellen moet er in ASPOS via de stamtabellen een productveld "SetDefaultAsOrdered" worden aangemaakt. Als dit productveld is toegevoegd aan een product en dit product wordt gescand aan de POS zonder dat er een klant geselecteerd is zal de POS een melding geven dat het product besteld moet worden en dus enkel werkt als er al een klant geselecteerd is. Als er al een product op de bon staat welke besteld is wordt het product met de het productveld direct toegevoegd als besteld. Als er nog geen besteld product op de bon staat, wordt bij het scannen van het product met het productveld de pop-up om een bestelling aan te maken geopend zodat de klantbestelling direct kan worden aangemaakt.

Productveld in ASPOS: 

Melding als er geen klant is geselecteerd:

CN 41612

Standaard bon memo's in de POS kunnen definiëren

Wijziging doorgevoerd in de POS zodat er gebruik kan worden gemaakt van standaard bonmemo's. Zodra er in ASPOS, in het menupunt templates, templates zijn aangemaakt van het type "Kassabon memo" wordt in de POS bij het toevoegen van een bonmemo een dropdown beschikbaar. Hiermee kunnen de voor gedefinieerde bonmemo's worden gekozen, de omschrijving die getoond wordt in de dropdown is de omschrijving die wordt meegegeven aan het template. Zodra het bon memo template is toegevoegd is kan deze nog verder worden aangevuld en aangepast. 

LET OP:

Bij het toevoegen van kassabon memo templates scrolt het invoerveld automatisch naar de onderste regel, dus bij lange templates kan het zijn dat je de eerste regels niet ziet.

Afbeeldingen dropdown bij invoeren bonmemo:

CN 42185

ASPOS BACKOFFICE

Aanpassing deeltelling overzicht m.b.t. tonen inkoopprijs voor vestigingsmanager

Wijziging doorgevoerd in het tellingen menu, zodat wanneer een gebruiker het recht "Toon inkoopprijzen" niet actief heeft in het overzicht de kolommen G. Waarde en V.Waarde verborgen worden. Ook in de rapportage "Voorraadverschillen met boekwaarde" worden de kolommen VVP, Waarde nu en Waarde verschil verborgen.

Afbeelding telling overzicht:

Afbeelding rapportage voorraadverschillen met boekwaarde:

CN 41576

Optionele kitgroepen- en producten ook mogelijk gemaakt bij andere productypes

Binnen ASPOS is het nu mogelijk om aangemaakte Kitgroepen te koppelen aan meerdere producttypes, naast dat de kitgroepen aan producten van het type Food gekoppeld kunnen worden, is dit nu ook open gezet voor de producttypes:

De gebruikersrechten voor het gebruik van kitgroepen zijn ongewijzigd gebleven. Het gaat hier om de 2 gebruikersrechten "Toevoegen/wijzigen kitgroep bij product" en "Verwijderen kitgroep bij product", als de ingelogde gebruiker het recht "Toevoegen/wijzigen kitgroep bij product actief heeft kan op het tabblad kitgroepen een kitgroep worden toegevoegd. Als de gebruiker het recht "Verwijderen kitgroep bij product" actief heeft dan kan deze kitgroep ook verwijderd worden. Kitgroepen kunnen enkel op het niveau van het product worden gekoppeld, dus aan een centraal product kan lokaal geen kitgroep worden toegevoegd. 

Bij het toevoegen van een nieuw product is het tabblad kitgroepen nu dus direct zichtbaar, echter wordt het tabblad verborgen als er een producttype wordt gekozen waar geen kitgroepen aan toegevoegd kunnen worden.

Op dit tabblad kitgroepen kan door gebruik te maken van de knop Toevoegen een kitgroep worden gekoppeld, hiervoor komt er een pop-up naar voren waar de beschikbare kitgroepen kunnen worden geselecteerd. Door gebruik van de dropdown (voorzien van intellisense) kan gezocht worden naar de kitgroep die toegevoegd moet gaan worden. Als de kitgroep al is toegevoegd aan het product komt deze niet meer naar voren in de dropdown, hiermee wordt voorkomen dat kitgroepen dubbel worden toegevoegd. Door in de pop-up op Ja te drukken wordt de kitgroep toegevoegd, door op Nee te drukken wordt de kitgroep niet toegevoegd. De gegevens die worden getoond op deze tab zijn de omschrijving van de kitgroep en de min en max hiervan, deze gegevens kunnen op dit tabblad niet worden aangepast.

Pop-up kitgroep toevoegen:

Kitgroep niet meer beschikbaar in de lijst: 

Een nieuwe toegevoegde kitgroep wordt standaard onderaan geplaatst, maar door het gebruik van pijltjes knoppen aan het begin van de regel kan de volgorde worden aangepast.

Afbeelding volgorde bepalen kitgroepen:

Als er aan de toegestane producttypes kitgroepen zijn gekoppeld en het producttype wordt aangepast, naar een type wat geen kitgroepen toestaat, dan blijven de kitgroepen wel gekoppeld. Echter is het dan niet mogelijk om de het product op te slaan, hiervoor zal ASPOS een melding geven. De kitgroepen moeten dan eerst verwijderd worden of het producttype moet op aangepast worden.

Mocht er iets foutgaan met het verwerken van de kitgroepen tijdens het opslaan van het product zal ASPOS hier melding van geven. Het product wordt dan wel opgeslagen maar de kitgroep wordt niet toegevoegd.

Melding kitgroepen bij product anders dan toegestaan:

Melding kitgroep niet verwerkt:

LET OP: als de POS online is.

Op de POS, met behulp van kitgroepen en variabele kitproducten, kun je de producten van het type Product, Food, Reparatie, Bruikleen en Service nu ook zelf samenstellen. Zodra je een product (met gekoppelde kitgroepen) op de POS scant, komt er een pop-up naar voren om de regels aan te passen. 

Het aantal pagina's dat doorlopen moet worden is afhankelijk van het aantal kitgroepen er zijn gekoppeld (of getoond mogen worden). Deze pagina's zijn door te lopen door gebruik te maken van de volgende en vorige knoppen. Als er niet meerdere pagina's zijn om te doorlopen worden deze knoppen niet getoond. Pas op de laatste pagina kan er geaccordeerd worden door gebruik te maken van de OK knop (Als er wordt voldaan aan de voorwaarden van minimaal en maximaal aantal op de kitgroep en kitgroepregels). 

Als er op de knop annuleren wordt gedrukt wordt het product niet toegevoegd aan de transactie. Als eerste worden altijd de kitproducten getoond, als deze zijn toegevoegd aan het product, van de vaste kitproducten is het aantal niet aan te passen maar van de variabele kitproducten is het aantal wel aan te passen. Het aanpassen van kitproducten kan enkel beperkt worden door de min/max op de kitregel. 

Zodra je op een pagina komt met van een kitgroep wordt in de pop-up de omschrijving van deze groep getoond en de min en max waarde. De kitgroepen worden getoond op volgorde zoals ze staan ingesteld bij het product op het tabblad kitgroepen en de kitgroepregels worden getoond op volgorde zoals ze zijn ingesteld in de kitgroep. Ook is het mogelijk om een opmerking te plaatsten, deze opmerking wordt elke stap overgenomen en wordt als regelmemo op de POS getoond en ook op de kassabon geprint. Bij het aanpassen van de variabele kitregels/kitgroepregels kan gebruik worden gemaakt van de [+] en [-] knoppen die naast het aantal staan. 

Default wordt het aantal gevuld met het min aantal van de regel en kan er niet over het max aantal van de regel gegaan worden. Als met het selecteren van de kitgroepregels de max is bereikt van de kitgroep waar deze in zitten kunnen er geen andere regels meer worden toegevoegd totdat er van een andere regel het aantal is verlaagd.

CN 42179

Bon memo's van POS overnemen in klantordermemo

Aanpassing doorgevoerd in de POS met betrekking tot het tonen van bon-/regelmemo's: In het geval dat er een bon- of een regelmemo wordt ingegeven bij een product of transactie worden deze memo's voortaan ook meegenomen naar de klantorder zelf. Daarbij is de regelmemo is te vinden als extra memo bij de productregel en de bon memo wordt getoond onder het tabblad 'memo' van de klantorder.

Weergave regelmemo's in de klantordermodule van de Backoffice:

Weergave bonmemo's in de klantordermodule van de Backoffice:

CN 41617

Reparatie module: Leveranciersafspraak tonen in tabblad reparatie

Aanpassing doorgevoerd in de reparatie module. Onder tabblad "Reparatie" is het nu mogelijk om een leveranciersafspraak te tonen. 

Deze tekst kan gevuld worden op de betreffende leverancier (Producten > Leveranciers) onder tabblad "Opmerkingen".

CN 42192

Aanpassing verdeelorder procedure

Met deze wijziging is er een nieuw verdeelorderprofiel (2) geïntroduceerd voor de geavanceerde winkelinstelling 'OrderDistributionMode' waarbij de voornaamste aanpassing is dat bij het verwerken/verdelen van een klantorder de onderliggend aangemaakte verdeelorder (kindorder) afgehandeld wordt, maar de bronorder op gepickt blijft staan zodat er op een later moment nog aanpassingen aan de order kunnen worden doorgevoerd (denk hierbij aan het toevoegen van extra producten, of het plaatsen van een aanbetaling). De volgende gegevens worden indien aanwezig ook meegenomen uit de bronorder bij het verdelen:

Tevens wordt er bij dit verdeelorder profiel geen controle uitgevoerd of de klant gemachtigd is om op rekening te kopen of een order is aanbetaald.

Geef de instelling de waarde 2 op de vestigingen waar de verdeelorderfunctionaliteit actief dient te zijn:

CN 42180

Verbergen van de inkoopprijs bij productmeldingen

Als een gebruiker een productmelding aan mag maken maar niet het recht heeft om inkoopprijzen te zien dan moeten we die daar ook verbergen.

De werking is dus als volgt.

CN 41614

Reparatie module: Serienummer verplicht bij invoer reparatie order

In de reparatiemodule is nu wanneer een reparatie product is geselecteerd het serienummer verplicht.

CN 42197

Meldingtype overnemen bij kopiëren klantorder

Aanpassing doorgevoerd zodat bij het kopiëren van een klantorder het meldingstype op 'Geen' wordt gezet indien er wordt gekozen voor het soort 'Maatwerk' en de geavanceerde winkelinstelling 'CONoMessageForKindCustom' ingeschakeld is.

Kopiëren klantorder pop-up van het soort maatwerk:

Weergave meldingstype:

CN 43172

Reparatie module: Pop-up klant transactie historie

Bij het selecteren van een klant in de reparatie module hebben we de pop-up uitgebreid zodat hier de relevante informatie voor een reparatie order toegevoegd. Onderstaande informatie wordt hier nu in getoond:

CN 41688

Kolom "Selectiecode" toegevoegd in batchpicking menu

Met deze wijziging is er een extra kolom en zoekfilter voor selectiecodes toegevoegd aan het Backoffice menu 'Klantorder batches' om het pick proces te vereenvoudigen.

CN 42674

Reparatie module: Verkoopdatum bij reparatie bleef niet staan

In de Reparatie module werd de ingevulde datum in het veld "Verkoopdatum" niet opgeslagen. Nu gebeurd dit wel. Wanneer de "Verkoopdatum" op het tabblad algemeen wordt ingevuld/aangepast dan wordt de "Verkoopdatum" op het tabblad garantie nu ook direct aangepast. En andersom ook.

CN 42193

Reparatie module: Uitbreiding events tabblad

Wijziging doorgevoerd zodat op het tabblad events in een reparatie via een switch kan worden aangegeven of alle events van de betreffende klant getoond moeten worden. De events die worden getoond zijn enkel van het eigen niveau of daaronder.

Afbeelding enkel event eigen reparatie:

Afbeelding alle events:

CN 41763

Aanpassing schaplabels (klein, middel en groot)

Wijziging doorgevoerd in klant specifieke label-layouts (klein, middel en groot) zodat de kleur van de uiting meer=minder nu geel is i.p.v. groen.

CN 43039

Reparatie module: Laatste event status in overzichtsscherm

In het menupunt [Reparaties] is het nu mogelijk om snel de openstaande events van een reparatie order in te zien. Wanneer een reparatie order een open event heeft, dan wordt nu in het begin van de reparatie order een nieuw icoon getoond.

Wanneer er met een mouse-over het evenementen icoon wordt gegaan, dan worden de 5 laatste open events van de betreffende reparatie order getoond. De datum, type event en omschrijving (Veld tekst van event) van het event wordt getoond in de tabel die verschijnt.

Figuur: Mouse-over evenementen icoon toont laatste 5 open events van de reparatie order

Wanneer er op het evenementen icoon wordt geklikt, dan wordt de reparatie order geopend direct op het tabblad [Klantevents].

CN 41710

Reparatie module: Tonen van de Bumbal URL 

Wijziging doorgevoerd zodat wanneer de setting "BumbalActive" op True staat, de bumbal URL ook getoond wordt in de reparatiemodule.

CN 42188

Reparatie module: Wijziging functionaliteit kosten tabblad

Diverse wijzigingen doorgevoerd op het kosten tab van de reparatie module, zo wordt er na het toevoegen van een product aan het kostentab direct een nieuwe regel geopend zodat er een volgend product kan worden toegevoegd. Ook is de regel te annuleren met de Escape toets.

CN 38048

ASPOS SELFCHECKOUT

Aanpassing giftcard activatie scherm

Het scherm voor het activeren van cadeaukaarten aan de SCO is aangepast. Er kan nu een bedrag worden ingevuld door middel van een numeriek on-sceen toetsenbord, mits dit binnen de mogelijke opwaardeerwaarden van de cadeau kaart valt.

CN 42341

SERVICES

REST: Extra productinformatie beschikbaar gemaakt in

In de REST services bij het GET /api/products/{id}/stock-info endpoint en bij de expand op "stockInfo" zijn de volgende nieuwe velden toegevoegd:

CN 42329

REST: Scanload API

In de REST services is het nieuwe endpoint POST /api/scancodes/Load onder het menupunt "ScanCodes" toegevoegd. Met dit endpoint is het mogelijk om een scancode op te geven en vervolgens wordt er automatisch bepaald wat voor type de scancode is en wordt het object terug gegeven. De voglende objecten worden ondersteund:

In hetzelfde request is het mogelijk om velden te filteren of het object te expanden. De volgende filter / expand opties zijn mogelijk:

Wanneer de scancode bijvoorbeeld een product is , dan wordt alleen het fields filter "productFields" en "productExpand" toegepast. 

Wanneer een scancode dubbel voorkomt, dan wordt de volgende volgorde toegepast voor het teruggeven van het object:

Wanneer een scancode niet wordt gevonden, dan wordt dit gelogd in de beveiligingslog onder de ingang "POS Onbekende scancode".

CN 41588

Nachtverwerking vluchtgegevens

Wijziging doorgevoerd zodat vluchtgegevens die een "scheduleDate" en een "dateLastUpdated" ouder dan 24 uur hebben in de nachtverwerking worden verwijderd.

CN 41018

ASPOSTasks facturatie

Wijziging doorgevoerd zodat facturen die door een taak worden gegenereerd ondertekend worden t.b.v. EFSTA

CN 41879

REST: Tag totaal ex. btw zonder korting toegevoegd aan mailtemplate

In de REST services, in de mail die verstuurd wordt na het het committen van een order, is de tag <!--[%customerorder.totalexcldiscount'%]--> aangepast. Wanneer de order een B2B order is (Exclusief prijzen) dan vindt de berekening van dat bedrag plaats op basis van de exclusief prijzen.

CN 42658

REST: Aanpassing POST voucher endpoint

In de REST services is het nu mogelijk zelf een pinCode mee te geven bij het aanmaken van een voucher. Dit kan bij het POST /api/vouchers endpoint. Dit is alleen mogelijk bij vouchers van het type "Betaalvoucher". De pinCode mag niet langer zijn dan 20 karakters. Deze opgegeven pinCode kan vervolgens ook gebruikt worden bij de inname van de voucher. Dit kan bij het POST /api/vouchers/{id}/Redeem endpoint.

CN 41736

REST: Automatisch aanmaken event bij het aanmaken van een reparatie order

In de REST services bij het aanmaken van een order van het type "Repair" wordt nu automatisch een event aangemaakt van het type "RepairOrderCreated".

CN 41525

REST: Toestaan dat transaction commit ook uitgevoerd kan worden op winkel waar het werkstation niet staat

In de REST services bij het endpoint POST /api/transactions is het nu mogelijk om een werkstation (workstationId) op te geven van een hoger liggend niveau dan waarop de transactie plaatsvind. Zo kan bijvoorbeeld een werkstation van het hoofdkantoor gebruikt worden voor het afhandelen van een transactie op een winkel. Hierdoor is het nu ook mogelijk om in de transactie de kassalade mee te geven (cashDrawerId). Dit moet een kassalade zijn van de winkel waarop de transactie plaatstvind. Wordt er geen kassalade (cashDrawerId) meegegeven, dan wordt standaard de eerste kassalade gebruikt van de winkel waarop de transactie plaatstvind.

CN 42833

PATCHES

Wijziging doorgevoerd zodat de weergave van het productveld AmountRange weer juist is.

TN 1189946

Wijziging doorgevoerd in het menupunt mailbeheer zodat het vinkje om alle mails te selecteren weer werkt bij het filteren op alle statussen.

TN 1190219

Aanpassing doorgevoerd in de kredietlimiet melding van de POS zodat bij triggeren van de melding de invoer met de ENTER toets kan worden ingegeven.

TN 1190650

Wijziging doorgevoerd zodat de templates van interne memo's weer zijn te verwijderen via de klantorderpagina.

TN 1191908

Met deze wijziging is er extra logging toegevoegd voor het printen van kassabonnen en wordt het transactie OID nu standaard meegegeven bij het printen zodat er beter te achterhalen valt welke handelingen hebben geleid tot het uitprinten van een bon.

TN 1178696

Door een performance issue in de SCO is er een aanpassing gedaan in het ophalen van afbeeldingen van toucknoppen.

Nu worden alleen de afbeelingen van een touchknop opgehaald als deze op het hoofd subMenu staat. Afbeeldingen op touchknoppen van producten worden niet meer opgehaald / getoond in de SCO. Als bij het  product in ASPOS wel een afbeelding is toegevoegd, dan wordt deze wel  getoond.

TN 1192441

Aanpassing doorgevoerd zodat EVL punten verdeeld worden over de artikelregels in transactiebeheer in plaats van over de voucherregel. 

TN 1180178

Wijziging doorgevoerd in de overerving van leverancierskorting:

TN 11883108

Wijziging doorgevoerd zodat de regel "uw totale korting" op de offerte en/of opdrachtbevestiging rapportage, de juiste waarde weergeeft als de klantorder excl. BTW is ingevoerd. 

TN 1191797

Wijziging doorgevoerd waarmee voorkomen wordt dat de POS een fatale foutmelding geeft bij het afronden van een transactie op baliefactuur.

TN 1197482

Performance fix doorgevoerd op de klantorder pagina, dit zijn:

TN 1196268

Wijziging doorgevoerd zodat transacties met een negatief bedrag weer juist worden geboekt. 

TN 1196842

Wijziging doorgevoerd in de overerving van bestelprofielen met het vinkje centraal beheren.

TN 1197131

Aanpassing doorgevoerd zodat bij het ophalen van een klantorder de spaarpunten op de transactieregel worden getoond.

TN 1188501

Wijziging doorgevoerd in de de commit transaction bij een EXP_EU/EXP_NONEU klant, zodat het wisselgeld en eventuele afronding juist worden geboekt.

TN 1198639

Wijziging doorgevoerd zodat de klantorderregel weer gekopieerd kan worden.

TN 1199023

Aanpassing doorgevoerd in het menu 'Acties' van de backoffice zodat het in bulk wijzigen van de actieperiode naar verwachting gebeurt.

TN 1197945

Aanpassing doorgevoerd in het menu productgroepen van de Backoffice zodat het aanmaken van standaard productvelden naar verwachting gaat.

TN 1198407

Wijziging doorgevoerd in de procedure die mails verstuurd bij het binnen boeken van ontvangsten, zodat de juiste klantorder data in het onderwerp wordt gezet.

TN 1199217

In de POS werden KIOSK orders niet meer opgehaald middels de toetscombinatie ALT+K. Dit is nu opgelost.

TN 1200955

Wijziging doorgevoerd zodat de relatie tussen event op aanbetaling en de klantorder juist gezet wordt, en dus met de juiste filtering de juiste klantorder toont.

TN 1197019

Wijziging doorgevoerd zodat in de SCO als er geen dynamisch menu ingesteld staat de footer en scroll optie weer juist werkt.

TN 1201870

Wijziging doorgevoerd zodat facturen met een open saldo van < 0,05 niet meer getoond worden in de POS.

TN 1198062

Wijziging doorgevoerd zodat wanneer de POS in het frans vertaald is de tekst die op de knop staat om de factuur te mailen nu over 3 regels staat.

TN 1201673

Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat in het geval dat er een puntendialoog wordt getriggerd het mogelijk blijft om scancodes op de bon te plaatsen.

TN 1198179

In de REST services is een aanpassing gedaan m.b.t. de toegestane karakters bij de huisnummer toevoeging van het klantadres.

Voorheen werd een spatie in de huisnummer toevoeging niet geaccepteerd. Nu is dit wel mogelijk.

TN 1202457

Het totaalbedrag werd niet juist bijgewerkt in de Echo versie van de SCO. Dit is nu opgelost.

TN 1201918

Wijziging doorgevoerd zodat de openstaande prijswijzigingen weer getoond worden in de taken pop-up.

TN 1202640

Wijziging doorgevoerd zodat de [ALT]+T functie in de POS de bonuspunten melding weer juist reset.

TN 1198563

Extra logging toegevoegd aan transacties via de POS die betrekking hebben op EVL punten.

TN 1198893

Wijziging doorgevoerd in de payment service, zodat bij aanvang van een transactie eerst de status opgevraagd wordt van eventuele errors.

TN 1199777

Wijziging doorgevoerd zodat betaalvouchers weer zichtbaar zijn in bij de betaling.

TN 1204141

Wijziging doorgevoerd zodat via de REST service wordt afgevangen dat er 2 open winkeltaken van het type ontvangst zijn op 1 ontvangst bon. 

TN 1206026

Wijziging doorgevoerd zodat bij het aanpassen van een deels geleverde klantorderregel zodat het totale aantal geleverd is, de status van de regel wordt aangepast.

TN 1189522

Wijziging doorgevoerd in de VoucherService zodat deze niet standaard verwijst naar voucheroid 1.

TN 1212865

Wijziging doorgevoerd zodat de PDF exports van labels naar verwachting worden getoond.

TN 1210912

Aanpassing doorgevoerd zodat het vestigingslogo op de bon van de POS verdwijnt na het selecteren van een klant.

TN 1213467

Wijziging doorgevoerd met betrekking tot de afhandeling van offline transacties in de POS waardoor elke stap die te maken heeft met het afhandelen van de offline BIN bestanden nu uitgebreider wordt gelogd. 

TN 1203638