Juli 2021

VERSIE: 6.0.20210701.1 of hoger.

INHOUDSOPGAVE

ALGEMEEN

Functionele wijzigingen

Bugfixes

-- Geen noemenswaardige wijzigingen-- 

ASPOS KASSA

Functionele wijzigingen

1. Retour nemen van een retourbon

RFC 19414

Wij hebben een aanpassing gemaakt in de POS waarmee het voortaan mogelijk is om retourbonnen retour te kunnen scannen. Na het scannen van een retourbon zullen de regels die op de retourbon staan positief op de nieuwe bon verschijnen. 

Let op: Naar wens van de klant zit er geen extra check op het retourneren van een retourbon. Het kan dus voorkomen dat er onbedoeld een retour regel retour wordt genomen.

2. Handmatige invoer wicht 

RFC 20390

Om de handmatige invoer van wichtartikelen op de POS te verbeteren hebben wij een aanpassing verricht. Op het moment dat een wichtartikel handmatig wordt toegevoegd aan de transactie, en het aantal wordt aangepast, wordt er een gebroken aantal ingevoerd in het gewicht in plaats van het aantal. 

Aan deze functionaliteit hebben wij een tweetal instellingen gekoppeld, namelijk:

Als de instelling [POSWeightLine] op "True" staat, is het mogelijk om voor wichtartikelen gebroken aantallen op te geven op de POS. 

Als de instelling [POSWeightAmount] op "True" staat, verschijnt er bij het handmatig toevoegen van wichtartikelen aan de transactie een dialoogvenster. In dit dialoogvenster kan het gewenste gewicht in kilogrammen worden ingegeven. 

3. Cikam: verbetering koppeling om fouten te voorkomen

Om onverwachte foutmeldingen vanuit Cikam beter af te kunnen handelen hebben wij de Cikam-koppeling uitgebreid met extra logging en de koppeling verbeterd. 

Bugfixes

Ticket 994000

Kortingregels werden bij het ophalen van een kioskorder waar korting over is gegeven nogmaals verrekend op de kassa. Hierdoor werd er tweemaal korting gegeven op dezelfde transactie. Om dit op te lossen hebben wij een bugfix doorgevoerd voor de actieberekening van kioskorders.

2. Rework: Retourbarcode fout 

Wij hebben een fix doorgevoerd die het functioneren van de retourname van retourbonnen mogelijk maakt: scan hiervoor de retourbon op de POS of druk op retour en voer het bonnummer handmatig in, vervolgens verschijnt de retourbon op het scherm en kan er bijvoorbeeld alsnog een klant toegevoegd worden.

3. POS Crasht bij gebruik sneltoets 10s

Ticket 996848

Bij het gebruik van de sneltoets "10s" waarmee korting wordt toegekend, crashte de POS. Dit probleem hebben wij verholpen middels een bugfix. De sneltoets kan weer zonder enige problemen gebruikt worden. 

4. Scaleloader service loopt vast

Ticket 997916

De scaleloader service die wordt gebruikt voor weegschalen liep vast bij een label- en kassaomschrijving die meer dan 60 karakters bevatte. Dit hebben wij opgelost door ervoor te zorgen dat de label- en kassaomschrijving worden afgekapt op 60 karakters. 

5. Interfiliaal levering met wichtartikelen gaat niet goed

Ticket 999477

Bij het uitvoeren van interfiliaal leveringen via de POS werden voorraadmutaties niet correct afgeboekt. Middels een aanpassing hebben wij dit probleem opgelost zodat bij leveringen die wichtartikelen bevatten bij zowel de ontvangende als de leverende vestiging juiste voorraadmutaties plaatsvinden. 

ASPOS BACKOFFICE

Rapportages

Functionele wijzigingen

RFC 18299

Op de factuurlay-out "TelerikInvoice_General" werden een aantal onderdelen niet vertaald als er sprake was van meertaligheid. Dit hebben wij middels een aanpassing opgelost. Alle gegevens op de rapportage worden nu vertaald naar de taal van de klant.

Weergave van de onderdelen die nu wel worden vertaald

2. Aanpassing rapport klantorders

RFC 19588

Om te kunnen kiezen welk adres op de rapportage "Klantorders" weergegeven moet worden hebben wij een nieuwe instelling toegevoegd, namelijk [ReportCustOrdDlvType]. Bij deze instelling kan middels een dropdownmenu bepaald worden of het bezorgadres of het klant adres weergegeven moet worden op de rapportage. 

Als de instelling op "Bezorgadres" staat, en de rapportage klantorders wordt uitgedraaid, dan wordt het adres dat op het tabblad "Bezorgen" in de klantorder is ingevuld weergegeven. Hierbij wordt in de footer van de rapportage met een "B" naast het versienummer aangeduid dat het bezorgadres is gebruikt in de rapportage. 

Als de instelling op "Klant adres" staat, en de rapportage klantorders wordt uitgedraaid, komt het adres zoals bekend is bij de klant weergegeven op de rapportage. Hierbij wordt in de footer van de rapportage met een "K" naast het versienummer aangeduid dat het bezorgadres is gebruikt in de rapportage. 

De instelling staat standaard op "Bezorgadres".

Bij het draaien van de rapportage op een hoger niveau wordt gekeken naar de setting op winkelniveau. Dus als op HK niveau de rapportage wordt gedraaid van Winkel A en Winkel B en de instellingen zijn als volgt:

Dan wordt voor de klantorder rapportage van Winkel A het bezorgadres getoond en van Winkel B het Klant adres.


3. Aanpassing A4 factuurlay-out

RFC 19923

Op verzoek van Amazing Oriental hebben wij een aanpassing gemaakt op de contantfactuur. Een aantal velden die worden weergegeven op het rapport zijn hierbij aangepast, en de pinbon wordt weergegeven op de rapportage. 

Om gebruik te kunnen maken van deze lay-out moeten de volgende instellingen worden toegepast:

4. Aanpassing Pakbonlay-out Avonturia B2B

RFC 20365

Wij hebben een nieuwe pakbonrapportage aangemaakt waarbij gegevens zijn toegevoegd of verwijderd. De rapportage heet "TelerikCustomerOrderDeliveryNote_Avonturia" en is in te stellen middels de instelling [ReportDeliveryNoteName]. 

Deze rapportage bevat de volgende toevoegingen:

Naast de bovengenoemde toevoegingen is het volgende van het rapport verwijderd: 

Weergave van de nieuwe rapportage

5. Implementatie Xfinium voor het direct kunnen printen van een PDF 

RFC 14394

Om het printen van PDF bestanden te vergemakkelijken hebben wij Xfinium geïntegreerd in ASPOS. Hierdoor kan een gebruiker met minder stappen een PDF bestand afdrukken vanuit ASPOS. 

Om het printdialoog te activeren door middel van de "Printen" knop dient de geavanceerde winkelinstelling [ReportsToPDF] op "True" te staan. Deze instelling zorgt ervoor dat de knop "Printen" getoond wordt in het linker zijpaneel, de werking van de knop "Tonen" is hetzelfde gebleven. 

Belangrijk: De Xfinium PDF library werkt niet in combinatie met de Adobe Acrobat extensie onder Google Chrome. 

Bugfixes

De IBAN en BIC nummers werden niet meer getoond op de facturen. Dit hebben wij middels een bugfix opgelost: deze gegevens worden weer zoals gebruikelijk weergegeven op de rapportage. 

Producten

Functionele wijzigingen

RFC 19526

Voor de Voordeelmarkt hebben wij een nieuw schaplabel ontwikkeld, namelijk schaplabel klein 3*8. Deze heeft in ASPOS de naam "Schaplabel klein 3*8" gekregen. Wanneer het recht "Voordeelmarkt 3*8" bij de gebruiker aanstaat, kan dit label worden afgedrukt. Het lay-out is te vinden onder het labeltype "A4Label". Om gebruik te maken van het juiste lettertype (dat op het label staat), moet het font "Klavika-Regular" worden geïnstalleerd op de server.

Weergave van het label

2. Locatie toevoegen aan Zebra labels

RFC 16981

Om locatiecodes weer te geven op de Zebra labels hebben wij een aanpassing verricht. Om de locatiecode op een Zebra label af te kunnen drukken, moet in de lay-out de tag [%ProductWarehouseLocation%] worden toegevoegd. De locatiecode die hierbij gebruikt wordt, komt uit de status van het betreffende product.

3. Lokaal aangemaakte velden meenemen in export

RFC 19713

Bij het exporteren van producten in ASPOS werden lokaal aangemaakte productvelden niet overgenomen in de output. Om ervoor te zorgen dat lokaal aangemaakte productvelden worden overgenomen bij het exporteren, hebben wij een aanpassing gedaan in de product export naar Excel. Hierdoor worden productvelden in het Excel bestand overgenomen volgens het niveau waarop er wordt gewerkt. 

4. Aanpassing procedure bij het aanmaken van een prijswijziging

RFC 20552

Om op onderliggende niveaus te kunnen terugzien wat de wijziging in de inkoopprijs is als de verkoopprijs wordt gewijzigd op een hoger niveau, hebben wij een aanpassing verricht in de procedure bij het aanmaken van prijswijzigingen. In de prijswijzigingsmodule is het nu ook mogelijk om bij het verwerken van een prijswijziging  op een bovenliggend niveau, de inkoopprijswijziging op het onderliggende niveau in te zien.

Weergave prijswijziging op winkelniveau

5. Ondersteuning barcodes

RFC 14394

Om meerdere barcodetypen te kunnen ondersteunen die worden gebruikt bij schap- en prijslabels, hebben wij een aanpassing doorgevoerd in de imagestore. 

6. Bij een handmatige ontvangst de inkoopprijs van de leverancier gebruiken

RFC 19415

Wij hebben een aanpassing doorgevoerd in de manier waarop de prijs wordt opgehaald bij het aanmaken van een handmatige ontvangst. De inkoopprijs die wordt weergegeven is de inkoopprijs die bij de betreffende leverancier staat op het tabblad "Leveranciers" in het productbeheer. 

Belangrijk: Eventuele korting die op het tabblad leveranciers staat wordt ook opgehaald, maar de korting die is ingesteld op de leverancier niet.

7. Nieuwe schaplabels voor exclusief btw prijzen 

RFC 19747

Voor de schaplabels van Amazing Oriental hebben wij een nieuwe lay-out aangemaakt. Deze zijn gekoppeld aan de volgende gebruikersrechten:

Als deze gebruikersrechten zijn ingesteld worden de lay-outs beschikbaar onder het menupunt "Labels"

De excl. btw prijs die op het label wordt getoond wordt per labellay-out van een andere plaats gehaald: 


8. Documenten kunnen toevoegen aan bestelde inkooporders

RFC 20183

Vanaf heden is het mogelijk een document toe te voegen aan een inkooporder die een andere status heeft dan "te bestellen". 

9. Documenten kunnen toevoegen aan gesloten ontvangsten

RFC 20183

Om nog een document toe te kunnen voegen aan een ontvangst die al verwerkt is, hebben wij een aanpassing gedaan in de ontvangstmodule. Bij reeds verwerkte ontvangsten is het nu ook mogelijk om documenten toe te voegen. 

10. Wijziging scanvaantje

RFC 19675

Naar wens van de klant hebben wij een aanpassing verricht aan het labellay-out "Vrijbuiter Scanvaantje". 

De volgende aanpassingen hebben wij hierbij doorgevoerd:


Voorbeeldweergave van het nieuwe scanvaantje

Bugfixes

Ticket 994707

Het sorteren op basis van de kolom "Bestelling" in het besteladvies werkte niet naar behoren. Middels een aanpassing hebben wij het mogelijk gemaakt om weer te kunnen sorteren op basis van de kolom "Bestelling". 

2. Fout bij genereren schaplabels

Bij het genereren van schaplabels ontstond er een fout, gevolgd door een foutmelding. Dit hebben wij middels een bugfix opgelost. 

3. Schaplabels: dynamische lettergrootte 

RFC 19658 

Wij hebben reeds een aanpassing gemaakt voor de schaplabels van Amazing Oriental waarbij gebruik gemaakt wordt van dynamische lettergrootten. Echter bleek dat bij een korte omschrijving de data over twee labels werd verspreid. Dit hebben wij opgelost middels een aanpassing waardoor de gegevens weer op de correcte manier op de labels worden weergegeven. 

4. Kleur, lijn en assortimentscode importeren bij artikelimport

RFC 19055

Wij hebben een aanpassing verricht in de artikelimport die via de backoffice wordt gedaan. Met deze aanpassing worden de velden kleur, model, en assortimentscode ook geïmporteerd en gemuteerd via de 2-fasen import van ASPOS. Voor deze functionaliteit moet er in de kolommen die in het Excel bestand staan de code worden ingevuld zoals deze bekend is in de stamtabellen. 

Hierbij gaat het om de volgende kolommen:

Belangrijk: als er een waarde wordt ingevuld die nog niet bestaat in ASPOS, wordt deze aangemaakt in het menupunt stamtabellen.

Klanten

Functionele wijzigingen

RFC 18879

Wij hebben een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan het menu "Klantbeheer". Met deze nieuwe functionaliteit, is het mogelijk om aan de hand van de geavanceerde instelling [GroupsMailAddressUnique] klantgroepen te selecteren waarbij het e-mailadres uniek moet zijn. Deze klantgroepen kunnen worden ingesteld aan de instelling door de code van de klantgroep op te geven in de setting, en deze te scheiden met een komma. De instelling [GroupsMailAddressUnique] is gekoppeld aan de instelling [CustomerMailAddressUnique]: wanneer deze instelling op "True" wordt gezet, vindt er een check op unieke e-mailadressen binnen de geselecteerde klantgroepen plaats. Bij klantgroepen die buiten de gespecificeerde groepen vallen kunnen wel e-mailadressen meerdere malen worden toegekend aan verschillende klanten wanneer de instelling [CustomerMailAddressUnique] actief is.

Weergave van de geavanceerde instelling

2. Nieuwe filtermogelijkheid 

RFC 16981

Wij hebben een aanpassing  verricht aan de filteropties van de klantordermodule. Hier zijn twee nieuwe filtermogelijkheden bijgekomen op het veld "Status":

De filter "Open" gaf alle orders die onder handen waren weer, en de filter "Deels binnen" gaf orders die zowel binnen als deels binnen waren weer. Met de twee nieuwe filteropties is het nu mogelijk om enkel op openstaande, en deels binnen orders te kunnen filteren.

Weergave nieuwe filtermogelijkheden

Als er wordt gekozen voor de filter optie "Alleen open" zullen alleen de orders worden opgehaald met de status Open (op het tabblad status).

Als er wordt gekozen voor de filter optie "Alleen deels binnen" zullen de orders worden opgehaald met de statussen Deels gepickt, Deels geleverd en Deels geleverd deels gepickt (op het tabblad status).


3. KLB labels pop-up weergeven 

RFC 16981

Wij hebben een nieuwe functie geïntroduceerd binnen het menu "Klantorders". Bij het verwerken van een picklijst binnen het menu "Klantorders" is er vanaf heden de mogelijkheid om direct een KLB label af te drukken. Bij het verweken van de picklijst verschijnt er een pop-up met de vraag of er KLB labels gemaakt moeten worden voor de betreffende order. Deze functionaliteit is aan- en uit te zetten middels de geavanceerde instelling [CreateKLBOnPickProcessed]: als deze op "True" wordt gezet zal de pop-up worden weergegeven, als deze op "False" wordt gezet zal er geen pop-up verschijnen. 

4. Automatisch versturen orderbevestiging na het handmatig aanmaken van klantorders

RFC 16981

Wij hebben een aanpassing verricht in de klantordermodule van ASPOS waarbij nu bij het opslaan van een klantorder de vraag wordt gesteld of er een orderbevestigingsmail verzonden moet worden. Naast deze mogelijkheid, is het nu ook mogelijk om handmatig een orderbevestigingsmail te versturen vanuit het menupunt "Opties". 

Middels de instelling [AutoOrderConfirmation] kan ingesteld worden of de vraag voor het verzenden van een orderbevestigingsmail moet worden weergegeven bij het opslaan van de klantorder. Als deze instelling op "True" staat, wordt bij het opslaan van de klantorder gevraagd aan de gebruiker of er een orderbevestigingsmail verzonden moet worden of niet. 

Het email template wat gebruikt wordt voor de mail naar de klant is afhankelijk van het vinkje "Bezorgen" in de order. Als het vinkje "Bezorgen" aan staat, wordt er gebruik gemaakt van het template dat ingesteld staat bij de instelling [EmailOrdStoreDelivTempID]. Als het vinkje "Bezorgen" in de klantorder niet aan staat, wordt er gebruik gemaakt van het template dat ingesteld staat bij de instelling [EmailOrdStorePickUpTempID].

Weergave van de vraag ter verzending van de orderbevestigingsmail 

Als de vraag wordt beantwoord met "Ja", dan wordt er een orderbevestigingsmail gestuurd naar de klant. Indien de laatste maildatum, welke te vinden is op het tabblad "Status" in de klantorder, gevuld is, wordt er geen vraag gesteld. 

Als de vraag wordt beantwoord met "Nee", dan wordt de klantorder wel opgeslagen, maar wordt er geen orderbevestigingsmail verzonden naar de klant. 

Als er wordt geklikt op de optie "Annuleren", dan wordt de klantorder niet opgeslagen en komt de gebruiker terug in het klantorderscherm. 

Indien er een fout optreedt bij het automatisch verzenden van een orderbevestigingsmail, bijvoorbeeld omdat de mail reeds verzonden is, wordt er een melding weergegeven dat de mail niet is verzonden en wat de reden daartoe is. 

Weergave foutmelding en reden

Naast de vraag of de orderbevestiging gemaild moet worden naar de klant, is het ook mogelijk om handmatig een orderbevestiging te mailen. Nadat het gebruikersrecht "Orderbevestiging van klantorder mailen" is toegekend aan een gebruikersgroep, zal de knop "Email orderbevestiging" beschikbaar worden onder het menupunt "Opties" in het klantorderbeheer.

Optie om handmatig een orderbevestigingsmail te versturen

Naast het verzenden van een orderbevestigingsmail voor een enkele klantorder, is het ook mogelijk om meerder klantorders te selecteren en daarvoor een orderbevestigingsmail te verzenden. Bij het selecteren van meerdere klantorders en het kiezen voor de optie "Email orderbevestiging", vindt er een controle plaats op het kunnen verzenden van de e-mails. Mocht het zo zijn dat een mail niet verzonden kan worden, dan zal hier weer een foutmelding voor worden weergegeven.

Indien er via productbeheer een klantorder worden aangemaakt via de Bulkopties, wordt bij het aanmaken van deze order ook de vraag gesteld of de orderbevestiging verzonden moet worden of niet.

5. Inkooporders op regelniveau kunnen annuleren

RFC 16981

In ASPOS is het nu mogelijk om inkooporders op regelniveau te annuleren. Door het gebruikersrecht "Inkooporders deels annuleren" toe te kennen aan een beveiligingsgroep, wordt de knop "Deels annuleren"  beschikbaar gesteld. Deze knop is terug te vinden onder het menupunt "Opties" in het inkoopordermenu. 

Weergave van de knop "Deels annuleren"

Na een verwerkte of deels ontvangen inkooporder aan te vinken en op "Deels annuleren" te klikken, verschijnt er een pop-up met alle openstaande inkooporderregels van de desbetreffende inkooporder. Binnen deze pop-up kunnen een of meerdere regels worden geselecteerd en worden bevestigd door op "Opslaan" te klikken. Na deze handeling worden deze regels verwijderd uit de inkooporder. Het verwijderen van de regels leidt er ook toe dat de "In bestelling" status van een product wordt aangepast: deze wordt verminderd met het aantal dat in de order zat en is geannuleerd. 

Weergave pop-up voor het annuleren van orderregels

6. E-mail versturen als een klantorder deels is gepicked

RFC 16981

Middels een tweetal instellingen is het vanaf heden mogelijk om een e-mail te versturen naar de klant op het moment dat een klantorder deels is gepicked. Om hier gebruik van te maken moeten de volgende instellingen worden toegepast:

Als de instellingen zoals bovengenoemd zijn ingesteld, zal bij een deels gepickte order een mail worden verzonden naar de betreffende klant. Het template dat voor de mail wordt gebruikt hierbij is "EmailKlantOntvPickordr".

7. Klantorders met wichtproducten kunnen omzetten naar inkooporders

In de klantordermodule was het niet mogelijk om klantorders die wichtproducten bevatten om te zetten naar inkooporders. Middels een aanpassing die wij hebben verricht hebben wij ervoor gezorgd dat dit vanaf heden wel mogelijk is. Klantorders waar wichtproducten in zitten kunnen nu ook worden omgezet naar inkooporders.

Daarnaast hebben wij de foutmelding die aangeeft dat de klantorder niet kan worden omgezet omdat er bepaalde producttypen missen aangepast. 

Weergave van de foutmelding 

8. Instelbaar maken of de EVL-check af moet gaan

Ticket 1000714

Wij hebben een aanpassing verricht in de controle op een valide pasnummer bij het opslaan van klanten. Waar voorheen de controle alleen werd gedaan op basis van de instelling [POSEloyaltyEnabled], is deze nu ook afhankelijk van de instelling [EloyaltyCheckEnabled]. Als deze instelling op "True" staat, dan vindt controle op valide passen plaats, als deze instelling op "False" staat, dan vindt er geen controle plaats op valide passen.

Let op: Deze twee instellingen werken samen met elkaar. Om de controle te laten plaatsvinden moeten zowel [POSEloyaltyEnabled] als [EloyaltyCheckEnabled] op "True" staan. 

9. Offertes automatisch annuleren na omzetten naar order

RFC 20183

In ASPOS is het vanaf heden mogelijk offertes automatisch te annuleren nadat deze zijn omgezet naar een order. Als de instelling [CustordCancelQuotation] op "True" staat, worden offertes die zijn omgezet naar een order automatisch geannuleerd. De offerte krijgt in dit geval de status "Geannuleerd" en wordt in de beveiligingslog bijgehouden dat de offerte omgezet en geannuleerd is. Als de instelling op "False" staat, werkt het omzetten van een offerte naar een order zoals gebruikelijk. De offerte krijgt na het omzetten naar een klantorder de status "Verwerkt".

De standaard (default) waarde van de instelling [CustordCancelQuotation] is "False".

10. Selectiecodes in ASPOS dicht zetten voor mutatie

RFC 20183

In de klantordermodule hebben wij een aanpassing gedaan in de functionaliteit om selectiecodes te kunnen toevoegen en te kunnen verwijderen. Middels een tweetal gebruikersrechten die zijn toegevoegd kan een gebruiker selectiecodes toevoegen en aanpassen. Deze rechten zijn:

Bij alle bestaande beveiligingsgroepen is het recht Klantorder selectiecode wijzigen standaard toegevoegd. 

Als de gebruiker het recht "Klantorder Selectiecode wijzigen" heeft dan mag de gebruiker in de klantorder de selectiecode wijzigen.

Als de gebruiker het recht "Klantorder Selectiecode toevoegen" heeft dan mag de gebruiker in de klantorder nieuwe selectiecodes toevoegen. Als de gebruiker het recht om selectiecodes toe te voegen niet heeft dan is er ook geen knop beschikbaar om deze toe te voegen. De gebruikersrechten werken zodanig met elkaar samen dat als de gebruiker het recht voor wijzigen niet heeft het recht voor toevoegen ook niet werkt. 


Belangrijk: Het recht "Klantorder selectiecode wijzigen" wordt automatisch aan elke gebruikersgroep toegevoegd, het recht "Klantorder selectiecode toevoegen" moet handmatig worden toegevoegd aan de gebruikersgroep om hier gebruik van te kunnen maken.

Bugfixes

RFC 18879

Wij hebben reeds een check ingebouwd voor het moeten gebruiken van correcte klantenpassen, dat wil zeggen dat deze moeten voldoen aan een vooraf bepaalde prefix. Echter, bleek dat het alsnog niet helemaal goed ging met de check die afgaat bij het opslaan van een klant, en konden er passen zonder juiste prefix worden toegekend aan klanten. Dit hebben wij opgelost middels een aanpassing die ervoor zorgt dat de check ten allen tijde plaatsvindt op de klantenpassen die worden toegekend aan een klant. 

2. Aanpassing omschrijving op de POS niet volledig overgenomen in de klantorder

Op de POS is het mogelijk om middels de knop [Memo] de omschrijving van een product aan te passen. De omschrijving die hierbij opgegeven kan worden heeft een maximum aantal karakters van 60. Echter, werd de omschrijving in de klantorder op de backoffice afgekapt op 40 karakters. Hierdoor werd de aangepaste omschrijving niet volledig getoond. Middels een aanpassing hebben wij ervoor gezorgd dat de omschrijving die in de klantorder wordt getoond ook voldoet aan de restrictie van 60 karakters. 

3. Korting wordt niet opnieuw berekend 

Ticket 996606

Bij het aanpassen van het kortingspercentage in de klantorder naar 0, werd de korting niet opnieuw berekend. Deze bug hebben wij opgelost waardoor het niet meer mogelijk is om een klantorder op te slaan zonder een redenkorting. 

4. [Enter] in het tekst veld resulteert in een lege regel bij een klantorder

Ticket 1001725

Bij het ingeven van een [Enter] in het tekst veld bij maatwerkproducten werd er een lege regel toegevoegd aan het einde van de tekst. Om dit op te lossen hebben wij een aanpassing doorgevoerd, zodat bij het geven van een [Enter] bij het wijzigen van een maatwerk artikel de enter daadwerkelijk wordt gegeven op de plaats waar de cursor staat in plaats van aan het eind van de regel.

5. Samenvoegen klanten geeft een foutmelding

Ticket 1001493

De foutmelding die naar voren komt bij het samenvoegen van klanten waarbij de fout ontstaat doordat de klant spaarpunten heeft maar de groep waar hij of zij in zit geen onderdeel uitmaakt van een spaarsysteem hebben wij verbeterd. Waar voorheen niet werd aangegeven waarom het samenvoegen is mislukt, wordt er nu aangegeven wat de reden daarvan is. 

Weergave van de foutmelding

6. Spaarpunten worden niet correct toegekend bij een deellevering

Ticket 973472

Bij een deellevering van een klantorder werden punten niet correct toegekend aan de klant. Slechts een deel van het totaalaantal punten waar de klant recht op heeft werden aan hem of haar toegekend. Dit probleem hebben wij verholpen: voortaan worden de spaarpunten toegekend in elke individuele transactie van een deellevering. Echter, zijn online orders die geplaatst worden hiervan uitgesloten.

Acties

Bugfixes

Tickets 995237 en 995354

Het importeren van actiebestanden via de backoffice was door een bug niet mogelijk. Dit hebben wij opgelost: actiebestanden kunnen weer worden geïmporteerd. 

WIFI ASPOS

Functionele wijzigingen

RFC 16981

Het is nu mogelijk om KLB-labels aan te maken bij het verwerken van een picklijst op de Wifi handterminal met de functie [Pick klantorder]. Deze functionaliteit is in te stellen middels de instelling [CreateKLBOnPickProcessed]. Als deze instelling op "True" staat, worden na het afronden van een picklijst op de PDA in het menupunt "Labels" in ASPOS KLB-labels klaargezet voor de gepickte regels. Vanuit dit menupunt op de backoffice kunnen deze labels worden afgedrukt. 

Wanneer de instelling [KLBLabeltype] op "ReportA4Klb" staat, dan wordt er altijd één KLB-label aangemaakt van elk gescand product. Afhankelijk van de gescande aantallen van dit product. Wanneer de instelling [KLBLabeltype] op "Zebraklb" staat wordt voor elk product én gescande aantal een KLB-label klaargezet. 

2. KLB-labels klaarzetten bij verwerken ontvangst

RFC 16981

Bij het verwerken van een ontvangst op de PDA is het vanaf nu ook mogelijk om KLB-labels aan te maken. Voor het gebruik van deze functionaliteit gelden de volgende instellingen:

Als de bovengenoemde instellingen zijn toegepast, wordt=en na het afronden en verwerken van een ontvangst op de PDA KLB-labels klaargezet in ASPOS onder het menupunt "Labels". 

Als de instelling [KLBLabeltype] op "ReportA4Klb" staat, dan wordt voor elke klant per ontvangen product één KLB-label aangemaakt met aantal één. Wanneer de instelling [KLBLabeltype] op "Zebraklb" staat, wordt voor elke klant per ontvangen product één KLB-label aangemaakt én het aantal wat binnengekomen is voor de klant. 

De instelling [CreateKLBOnReceiving] staat standaard (default) op de waarde "True" omdat deze instelling ook van invloed is op de werking van het aanmaken van KLB-labels in de Backoffice. Als de instelling [CreateKLBOnReceiving] op "False" staat worden er in de Backoffice ook geen KLB-labels meer aangemaakt na het verwerken van een ontvangst. Vandaar dat de instelling standaard aangemaakt wordt op de waarde "True".


3. Leverstatus weergeven op de PDA

RFC 20183

Om de leverstatus ook weer te geven onder de productinformatie op de PDA hebben wij een aanpassing verricht. In de pop-up die wordt weergegeven bij het openen van productinformatie, wordt nu naast de status van het product zelf ook de leverstatus van de voorkeursleverancier weergegeven. Zo kan de gebruiker zien of het product bij deze leverancier leverbaar is of niet. 


Bugfixes

Ticket 1000460

Bij het scannen en het invullen van de THT datum van een artikel werd de voorraad verhoogd naar 99999. Middels een bugfix hebben wij ervoor gezorgd dat bij deze handeling de voorraad niet wordt aangepast. 

2. Foutmelding kan niet worden weggeklikt 

Ticket 1000541

Bij het invullen van een te groot aantal stuks verschijnt er een foutmelding op de PDA. Door een bug kon deze foutmelding niet worden weggeklikt. Middels een aanpassing hebben wij dit opgelost waardoor de melding weer weggeklikt kan worden. 

WEBSHOP

Functionele wijzigingen

RFC 19966

Wij hebben een aanpassing gedaan in de ChannelEngine koppeling: als er geen verzendkosten worden toegevoegd aan een order, worden deze ook niet meegenomen in de order in ASPOS. Voorheen werd er namelijk een regel "Verzendkosten" toegevoegd ter waarde van €0,00

Bugfixes

Ticket 997237

Bij het retourneren van meerdere regels van een ChannelEngine order, werd er slechts één retourregel overgenomen naar de order in ASPOS, waardoor er in ChannelEngine ook maar één regel werd verwerkt. Middels een aanpassing hebben wij dit opgelost: als er meerdere regels worden geretourneerd, zullen al deze regels correct worden afgehandeld. 

SERVICES

Functionele wijzigingen

Bugfixes

In sommige gevallen gebruikte de Order_Create de verkeerde taxcoderate. Dit hebben wij opgelost, de juiste taxcoderate wordt nu gebruikt.