RAAF

VERSIE: 6.0.2022Raaf

INHOUDSOPGAVE

ASPOS SELF-CHECKOUT

Functionele wijzigingen

SCO in "buiten gebruik" modus zetten

Mocht een SCO niet in gebruik zijn, of kan een SCO niet gebruikt worden, dan is er nu de optie om de SCO in "buiten gebruik" modus te zetten.

In de medewerkers modus is een extra "opties" knop toegevoegd:

Onder deze optie knop is het nu mogelijk om de SCO in de "buiten gebruik" modus te zetten. 

Zodra een SCO in deze modus is gezet, verschijnt er op het beeld een melding dat de kassa gesloten is.


Om de SCO weer in klantmodus te zetten, moet er een medewerkerspas gescand worden. Alle overige barcodes worden in dit scherm niet geaccepteerd.

Naast de mogelijkheid om de standaard afbeelding te tonen, is het ook mogelijk om, in plaats van deze afbeelding, een video af te laten spelen.

Hiervoor is een nieuwe geavanceerde setting gemaakt: "SCOVideoURL". In deze setting kan een online filmpje gezet worden. Het filmpje speelt automatisch en continue af, zonder geluid.

LET OP!

Deze setting kan niet gevuld worden met een Youtube filmpje. Hiervoor dient een MP4 bestand opgegeven te worden.

CN 25572

Punten verzilveren in de SCO: Directe korting


We hebben het mogelijk gemaakt om spaarpunten te verzilveren in de SCO voor directe korting, aan de hand van een artikel met een negatief bedrag.

Als de store-setting "POSEloyaltyEnabled" op True staat en het vinkje ‘geregistreerd’ op tabblad [Instellingen] bij de klant staat aan, dan mag de klant punten verzilveren.

Om de nieuwe popup voor de directe korting te tonen moet daarnaast ook de storesetting "POSCouponPrintOnThreshold" op False staan.

De SCO kijkt naar in eerste instantie naar de maximale korting die een klant kan krijgen aan de hand van de punten die de klant heeft, het product dat gekoppeld is, en de waarde die ingesteld is als drempelwaarde.

De klant kan er altijd voor om te kiezen voor minder korting, of helemaal geen punten te verzilveren.

Voor het bepalen van de waarde en de drempelwaarde voor het verzilveren van de punten wordt er gekeken naar de klantengroep  waar de klant in zit. 

CN 22058

Klantkaartmotivatie geïmplementeerd

Mocht een klant aan de SCO geen klantenpas gescand hebben en wel al willen afrekenen dan is is het nu mogelijk om klanten alsnog te motiveren om hun klantenpas te scannen.

Dit doen we door op de SCO een popup te tonen, met daarop de melding "Scan uw klantenkaart om geen voordeel en/of punten mis te lopen!"

De klant er nog altijd voor kiezen om als nog de transactie af te ronden zonder een klantenpas te scannen

Deze popup kan geactiveerd worden door de storesettings SCOCustomerCardMotivation en POSEloyaltyEnabled op True/Ja te zetten.


CN 22058

Verbeteringen

Handmatige korting werkt niet bij aantal bij barcode

Het is nu mogelijk om handmatig een korting te geven op artikelen die een aantal bij barcode hebben.

CN 14394

ALGEMEEN

ASPOS KASSA

Verbeteringen

Retourpinnen bij inleveren retourvoucher


Wijziging doorgevoerd in de POS zodat, bij het gebruik van een tegoedbon als betalingsmiddel in de POS en er wisselgeld uitgekeerd moet worden, de keuze bestaat om dit contant af te handelen of via de pinterminal. Deze optie is afhankelijk van de pin contracten en de setting "POSAllowRefundEFT". Na inwisselen van een tegoedbon op de POS wordt niet direct het wisselgeld berekend en blijven de knoppen voor Contant en Pin beschikbaar. Door het gebruik van een van deze knoppen kun je bepalen of het wisselgeld via Contant of Pin wordt afgerond.


LET OP:

Deze flow wordt enkel gebruikt als een Tegoedbon (RVoucher) in de POS wordt gescand als betaalsoort en er wisselgeld uitgekeerd moet gaan worden.

Als de ingelogde gebruiker het recht "POS Retourpinnen toestaan" niet heeft mag deze gebruiker een ingewisselde tegoedbon ook niet retourpinnen.

Als de setting "POSEFTRefundReq" op True staat (dus een transactie mag enkel retour worden genomen met Pin als de originele transactie ook met Pin betaald is) kun je niet enkel een tegoedbon retour pinnen.

CN 22507

ASPOS BACKOFFICE

Producten

Functionele wijzigingen

Label aantal bij prijswijzigingen op basis van presentatie aantal

Binnen ASPOS is het nu mogelijk om op basis van de setting "UsePresQtyForShelfLabel", labels (van het soort "Schaplabel") aan te vragen vanuit prijswijzigingen o.b.v. presentatie aantal. 

Als de setting "UsePresQtyForShelfLabel" op False staat en er worden verkoopprijs wijzigingen verwerkt dan wordt er van de producten waar het labelsoort op Schaplabel staat maar 1 label aangevraagd. Als de setting "UsePresQtyForShelfLabel" op True staat dan wordt er bij het verwerken van prijswijzigingen van producten waar het labelsoort op schaplabel staat naar het presentatieaantal gekeken voor de hoeveelheid labels die moet worden aangevraagd. Als er in het presentatieaantal een waarde staat die kleiner of gelijk is aan 0 dan wordt er voor deze producten 1 label aangemaakt.

CN 22507

Min/Max centraal aanbieden op schappenplan

Binnen ASPOS is het nu mogelijk om vanuit de schappenplan module, de Min/Max van de onderliggende producten over te nemen. Met het nieuwe gebruikersrecht "Schappenplan min/max overnemen" kun je dit recht actief zetten bij de gebruikers. Als de gebruiker dit recht actief heeft komt in het menupunt schappenplan na het selecteren van een schappenplan de optie Min/Max overnemen beschikbaar.

Als deze optie wordt gebruikt krijgt de gebruiker een pop-up met 3 mogelijkheden


Als er wordt gekozen voor de optie Ja & Nalopen wordt er dus een besteladvies geopend, dit besteladvies is van het profieltype "Schappenplan". Dit profieltype kan niet geselecteerd worden bij het berekenen van een besteladvies en ook niet via een PDA, wat dit type wel doet is een leeg advies openen en de producten uit het schappenplan (mits ze een voorkeursleverancier hebben) importeren zodat de min/max nog nagelopen kan worden en de producten eventueel besteld kunnen worden. 

LET OP:

Het bestelprofiel van het type schappenplan wordt niet standaard aangemaakt, en deze hoeft ook niet aangemaakt te worden. Bij het eerste gebruik van de functie "Ja & Nalopen" wordt er op het hoofdniveau een bestelprofiel van dit type aangemaakt die voor alle winkels beschikbaar is door het vinkje centraal beheren. 


De functie min/max overnemen is enkel beschikbaar voor vestigingen waar geen onderliggende vestigingen aan gekoppeld zijn.

CN 22507

Presentatie aantal veld leeg kunnen laten

In productbeheer, bij een artikel op het tabblad status, is het nu mogelijk om het presentatie aantal veld leeg te laten/maken.

CN 30985


Rapportages

Verbeteringen

Factuur lay-out + rapportnaam toegevoegd (Speelgoed Oirschot)

Factuur lay-out gemaakt voor de klant Speelgoed Oirschot.

Door in de geavanceerde instellingen "ReportInvoiceName" en "ReportInvoiceNameV2" de waarde op "TelerikInvoiceFJOirschot" te zetten, wordt deze factuur lay-out aangeroepen. 

CN 24854

Factuur lay-out + rapportnaam toegevoegd (Boekhandel Krings)

Factuur lay-out gemaakt voor de klant Boekhandel Krings. Hierop worden brutobedragen getoond in de subtotaal kolom, de footer is vervangen door tekst.

Vul bij "ReportInvoiceName" en "ReportInvoiceNameV2" de waarde "TelerikInvoiceKrings" in om gebruik te maken van deze lay-out.

CN 25408

Aanpassing rapport "Omzet per uur per winkel"

Aanpassingen doorgevoerd in de Excel rapportage "Omzet per uur per winkel". Winkels kunnen voortaan gesorteerd worden op alfabetische volgorde. Ook worden de bedragen nu rechts uitgelijnd.

CN 30289

Aanpassing rapportage "Backorders"

Wijziging doorgevoerd in de rapportage "Backorders" zodat in de kolom "Productcode" het ASPOS productnummer wordt getoon i.p.v. de barcode van het product.

CN 25628

Factuur lay-out + rapportnaam toegevoegd (Utrechtse Kinderboekhandel)

Nieuwe factuur lay-out geïntroduceerd voor KBH. Deze is gebaseerd op de Vrijbuiter rapportage met doorgevoerde aanpassingen voor het tonen van de klantorderregel memo en de algemene klantorder memo. De naam van de lay-out is "TelerikInvoiceKBH" en kan worden ingevuld in de geavanceerde settings "ReportInvoiceName" en "ReportInvoiceNameV2"

CN 25928

Excel rapport voorraadwaardering details voorzien van kolom statiegeld

Kolom voor statiegeld toegevoegd aan het Excel rapportage 'Voorraadwaardering details': Voor het ophalen van de data wordt gekeken naar het productveld statiegeld in productbeheer, zorg ervoor dat decimalen worden gescheiden met een punt bij het invoeren van de waarde. 

CN 22653

Factuur lay-out + rapportnaam toegevoegd (Kinderboekwinkel de Boekenberg)

Nieuwe factuur lay-out geïntroduceerd genaamd 'TelerikInvoiceBoekenberg' (Vul in onder de setting ReportInvoiceName) op basis van de Libris lay-out met aanpassingen voor het tonen van regel- en klantordermemo's.

CN 26397

Factuur lay-out + rapportnaam toegevoegd (Boekhuis Aalsmeer)

Nieuwe factuur lay-out geïntroduceerd genaamd 'TelerikInvoiceAalsmeer' (Vul in onder de setting ReportInvoiceName) op basis van de Libris lay-out met aanpassingen voor het tonen van regel- en klantordermemo's.

CN 26341

Vertaling Franse X-afslag aangepast

Foutieve vertaling van 'X-Afslag' in het Frans aangepast naar 'X-Rapport' in de rapportages (x-afslag, lade telling x-afslag) en transactiebeheer. 

CN 25459

Aanpassing rapportage "sortering M-code"

Oplopende sortering op winkelcode geïntroduceerd in het rapport 'Omzet per uur per winkel'.

Weergave rapport met oplopende winkelcodes: 

CN 25872

Nieuwe factuur lay-out Udea

Verscheidene aanpassingen doorgevoerd in de Udea factuur layout (TelerikInvoice_Udea): 

Vul de geavanceerde instelling "ReportInvoiceName(V2)" in om gebruik te maken van de gewijzigde lay-out.

CN 22653

Merken

Verbeteringen

Aantal karakters merkomschrijving in database uitgebreid

Merknamen kunnen nu een grootte hebben tot maximaal 255 karakters.

CN 25586

Instellingen

Functionele wijzigingen

Retourtermijn instelbaar maken in de POS

Er is een nieuwe geavanceerde instelling genaamd "ReceiptReturnValidPeriod". Hiermee is het voor de gebruiker mogelijk om de retourtermijn van een retourbarcode in te geven. De termijn staat standaard ingevuld op 90 dagen.

De nieuwe geïntroduceerde setting: 

De nieuwe geïntroduceerde setting:

CN 25556

Keuze- en multikeuze lijst in vreemde taal gaat niet goed

 Bij het toevoegen van een product- of klantveld van het type keuzelijst zijn er nu meerdere taalvarianten te koppelen aan een product of klant. 

Per veld kan van elke taal maar 1 optie worden toegevoegd, daarbij mag de inhoud wel anders zijn.

Bij het aanmaken van het veld kan er gekozen worden voor de taal, met de daarbij behorende waardes:

CN 14394

Wijzigingen in de importmodes

In de BackOffice in het menupunt "Importmodes" is een tweetal wijzigingen doorgevoerd:

CN 22161

Aanpassing valuta bij betaalsoort, op basis van recht


Met deze wijziging is het mogelijk om in het uiterste geval de valuta bij een betaalsoort aan te passen. Dit kan alleen als de gebruiker het recht: Valuta wijzigen van betaalsoort  aan heeft staan.

Met dit recht kan er onder het menupunt betaalsoorten, een betaalsoort aangepast worden door op het symbool valuta wijzigen te drukken van de te wijzigen betaalsoort. Zonder het recht verschijnt er een pop-up, met de melding: U heeft niet de juiste rechten voor deze actie. 

Er verschijnt dan een drop-down menu met de te kiezen valuta

Deze lijst wordt gegenereerd door de valuta die in het menupunt Valuta staan 

Na het wijzigen is te zien dat er voor de betaalsoort de nieuwe valuta staat in gesteld 

CN 25280

POS IP-check uitgebreid

Met deze wijziging zijn er twee nieuwe winkelinstellingen geïntroduceerd: "POSStoreCheck" en "POSCheckParentIP". Hiermee kunnen werkstations binnen een omgeving met hetzelfde IP-adres gemakkelijk van winkel wisselen. 

POSStoreCheck: Toont bij het opstarten van de POS een pop-up waarin de winkelcode van het huidige werkstation moet worden ingevoerd, standaard staat deze instelling op False. 


POSCheckParentIP: Controleert of een IP-adres aanwezig is op een bovenliggend niveau (bijvoorbeeld het hoofdkantoor) zodat enkel het werkstation maar niet het IP-adres op de winkel hoeft te worden gevuld, standaard staat deze instelling op False. 

Let op: Schakel deze instellingen alleen in op hoofdkantoorniveau.

Bij het wisselen van winkel is het in de meeste gevallen noodzakelijk om de gehele offline map van ASPOS te verwijderen zodat de nieuwe winkelconfiguratie juist kan worden opgehaald, de offline map is te vinden onder: "C:\ASPOS\Offline" 

CN 26326

Voorraadwaardering naar EOL


Nieuwe manier geïmplementeerd om voorraadmutaties te journaliseren en aan te bieden in de EOL exports. 

Exports van kasboek en verkoopboek en (optioneel) kostprijs verkopen werden al veel gebruikt. Er miste alleen nog een eenvoudige manier om voorraadmutaties standaard mee te krijgen in de export naar EOL toe. Om deze export toch laagdrempelig aan te bieden, is deze aanpassing gemaakt die basis voorraadmutaties doorstuurt naar EOL. 

De journaalpost bij een voorraadmutatie van €10 die onder andere bestaat uit een verkoop (kostprijs €5) kan dan als volgt worden aangeboden:

3xxx Voorraad (rekening instelbaar op groep en/of btw-code) €10

7xxx Kostprijs verkopen (rekening instelbaar op groep en/of btw-code) €5

a/ 2xxx Tussenrekening voorraadmutaties (rekening instelbaar in journalisatie instellingen) €15


De boekingen worden geaggregeerd op grootboekrekeningnummer.


Naast de inrichting van rekeningnummers op groep en/of btw-code, zijn de volgende instellingen van belang:

Om de boekingen van voorraadmutaties mogelijk te maken, worden voorraad-gerelateerde wijzigingen op de statussen en producten bijgehouden in een soort van audit-log. Hierdoor kunnen we tot zes maanden terug op de seconde nauwkeurig het voorraadverloop terug zien. Voorraadmutaties worden niet met terugwerkende kracht gejournaliseerd. Altijd maximaal zeven dagen terug. We zijn dus ook afhankelijk van de start van het bijhouden van deze data.


Naast deze wijzigingen, zijn er nog een paar nieuwe instellingen bijgekomen die de export naar EOL vereenvoudigen. Het gaat daarbij om instellingen die voorheen in de taak of in de database moesten worden ingericht. Met een recente release van ASPOSTasks (2023) kunnen vervolgens de volgende instellingen op winkelniveau beheerd worden:

Bij deze instellingen zijn de volgende opties mogelijk:

CN 25145

Opmaak in tekstregel klantorder


We hebben een nieuwe storesetting toegevoegd: 'EditorAdvTools'.

Met deze setting is het mogelijk om in de klantorder bij de tekstregel het lettertype, de grootte en de kleur van de tekst aan te passen.

Staat deze setting op False, dan is het alleen mogelijk om de tekst vetgedrukt, schuingedrukt of onderstreept weer te geven.

CN 30882

EVL Beheer

Functionele wijzigingen

Inrichting product vouchers in EVL zonder standaardbedrag

In EVL beheer is een aantal wijzigingen doorgevoerd m.b.t. de aanmaak van voucher types:

Bij het voucher type "Product voucher"

Bij het voucher type "Betaal voucher"

CN 14394

Verbeteringen

Extra beveiliging EVL giftcard

In de REST services is een extra beveiliging toegevoegd op vouchers van het type "Betaalvoucher".
Bij het aanmaken van de betaalvoucher wordt nu altijd een 6 cijferige, willekeurige pincode gegenereerd in de database. 

Bij de endpoints GET /api/vouchers/{id} en GET /api/vouchers/code/{code}, is de nieuwe parameter "pinCode" toegevoegd. Wanneer de pinCode wordt meegegeven, wordt er gecheckt of deze overeenkomt met de aanwezige gegenereerde pinCode bij de aanmaak van de betaalvoucher. Wanneer de combinatie voucher/pinCode niet bekend is, wordt de voucher niet teruggegeven. 

CN 24934

Klanten

Verbeteringen

Via de POS betaalde klantorder zorgt niet voor aanpassing saldo in de BackOffice

De saldi van klantorders zullen nu worden aangepast aan de hand van de status van de order. 

Als een klantorder wordt afgehandeld aan de POS, wordt omgezet naar pakbon of wordt geannuleerd zal het saldo van de betreffende order op €0,00 worden gezet.

Daarbij wordt ook het Saldo totaal aangepast naar de juiste waarde. Het Bruto totaal blijft onveranderd.

Door deze aanpassing is in het klantorder overzicht de juiste informatie te zien.

CN 22507

Aanpassing bij het aanmaken van spaarpassen

Aanpassing doorgevoerd in de BackOffice m.b.t. het aanmaken van spaarpassen binnen de klantbeheer module.

Wanneer er via de optie "Spaarpassen aanmaken" het zijpaneel van de klantmodule spaarpassen worden aangemaakt, zullen deze niet meer automatisch gevuld worden met het ingestelde winkeladres.

Spaarpassen aangemaakt via de bulk optie krijgen nu geen adres meer mee:

CN 21160

Restrictie huisnummer veld aangepast

Wijziging doorgevoerd in de restrictie op het huisnummer veld bij het aanmaken van een klant in ASPOS, als het land van de klant anders is dan Nederland worden er alfanumerieke waardes toegestaan in het huisnummer veld. 

Zo wordt het dus mogelijk om een klant met bijv. huisnummer "B" aan te maken. Mocht er alsnog een verkeerde waarde worden ingegeven in het huisnummer veld geeft ASPOS hier een melding van. 

CN 26434

Melding m.b.t. werken in dubbel tabbladen aangepast

Melding als er 2 klantorders tegelijk open staan en deze beide opgeslagen worden aangepast naar:

"De klantorder wordt niet opgeslagen, omdat er al een klantorder is geopend in een ander tabblad.

Sluit uw browser en start ASPOS opnieuw."

CN 31142

Vestigingen

Verbeteringen

REST: GET api/stores uitbreiden met filter op winkeltype (StoreTypes)

In de backoffice is, in het menupunt "Vestigingen", bij het tabblad "Kenmerken" het nieuwe winkeltype "Afhaalvestiging" toegevoegd.

In de REST services is bij het endpoint GET api/stores het nieuwe filter "Types" toegevoegd. Hiermee kunnen winkels nu gefilterd worden op basis van hun winkeltype.

CN 26327



SERVICES

Verbeteringen

Ayden onderbrengen in Paymentservice

Ayden hebben we in de Paymentservice ondergebracht, zodat deze in de toekomst beter te onderhouden is. Dit geldt voor zowel de POS, via de PinTerminalBuilder als voor de SCO d.m.v. WiPay.

CN 14394

REST: POST, PATCH TransactionExtensions & TransactionRecordExtensions

In de REST services is het nu mogelijk om een extensie toe te voegen aan een transactie of transactieregel. Dit kan alleen op transacties die de status "Commited" hebben. Naast het toevoegen is het ook mogelijk om een extensie te wijzigen.

Middels de volgende nieuwe endpoints is het mogelijk om een extensie op een transactie toe te voegen of te wijzigen:

Alleen de codes "Pickupstore", "PreferredPickupTime", "RegistrationTime", "PickupPointReceivedTime", "PickupTime", "LastReminderTime", "ReminderNo", "PickupStatus", "MobileNumber", en "EmailAdress" kunnen hier worden toegevoegd. 

Middels de volgende nieuwe endpoints is het hier mogelijk om een extensie op een transactieregel toe te voegen of te wijzigen:

Alleen de code "PickupQuantity" kan hier worden toegevoegd.

CN 26327


REST: Expand op product op customerOrderLine met lokale produten werkt niet meer

In de REST services is een bug opgelost waarbij een expand op "Product" op de customerOrderLine lokale producten niet terug gaf.

CN 30537

REST: In ASPOS mogelijkheid maken om een storesetting over de hele winkelboom te zien


In de REST services is het nu mogeljk om een storesetting over de hele winkelboom te zien. Bij het bestaande endpoint GET api/stores/{id}/settings is de parameter "includeChildStores" toegevoegd. Wanneer deze parameter op true staat wordt de value van de opvragende winkel getoond plus de onderliggende winkels die een overerving op deze setting hebben.

Wanneer de setting van een onderliggende winkel wordt opgevraagd, maar deze heeft geen overerving dan wordt het veld 'inheritedFromStoreId' getoond. Dit is het storeId waarop de setting staat en dus ook geldt voor de opvragende winkel.


Daarnaast is het ook mogelijk om een storesetting te wijzigen en te verwijderen. Dit kan middels de nieuwe endpoints:

Bij het PATCH endpoint kunnen de storesettings gewijzigd worden die geen [Systeemveld] zijn. Voor het wijzigen van storesettings voor een winkel geldt ook dat de storesetting [Overerfbaar] moet zijn. Storesettings met dezelfde naam die meerdere keren voor komen op dezelfde store kunnen niet gewijzigd worden. Het is alleen mogelijk om de waarde van de storesetting te wijzigen.


Bij het DELETE endpoint kunnen settings op het hoogste niveau niet verwijderd worden. Voor het verwijderen van storesettings op de store geldt ook dat deze geen [Systeemveld] en niet [Overerfbaar] hebben.

CN 23310

REST: Wijziging /api/images


In de REST services bij het endpoint PATCH /api/images/{id} is het niet meer mogelijk om het veld "Type" te wijzigen. Voorheen was dit wel mogeliik maar dit veroorzaakte een URL die niet meer uist was waardoor de afbeelding niet meer getoond werd.


Daarnaast is bij het GET /api/images het nieuwe filter "Types" toegevoegd. Met dit filter is het mogelijk om een bepaald type image of meerdere type images tegelijk op te halen.

CN 23310

REST: Uitbreiden deliverynote filters en expand deliverynote op customerorder

 In de REST services is het nu mogelijk om een customer-order te expanden met "DeliveryNotes". De pakbonnen die gekoppeld zijn aan de betreffende order worden dan opgehaald.

Bij het endpoint GET /api/delivery-notes zijn een aantal nieuwe filters toegevoegd: customerOrderIds, customerId, invoiceMark, deliveryState, directDebit en number.

CN 14394

REST: GET /api/products/number/{number} aanpassing


In de REST services is een aanpassing gedaan bij de volgende drie endpoints zodat ook een / teken geaccepteerd wordt:

CN 26714

REST: Filter op TransactionExtensions

In de REST services bij het endpoint GET /api/transactions is het nieuwe filter "transactionExtensions" toegevoegd. Met dit filter is het mogelijk om transacties te filteren op basis van de code plus value van een transaction extension.


Voorbeeld:

GET /api/transactions?Pickupstore=M201&PickupStatus=ReceivedAtPickupPoint


In bovenstaand voorbeeld worden alle transacties opgevraagd met de transaction extension "Pickupstore" met de waarde "M201" én die ook de transactions extension "PickupStatus" met waarde "ReceivedAtPickupPoint" heeft.


Alleen transacties van maximaal 30 dagen oud kunnen op deze wijze worden opgehaald.

CN 26327

REST: Wijziging api/stock-mutations


In de REST services bij het bestaande endpoint GET /api/stock-mutations en GET /api/stock-mutations/{id} is een aantal wijzigingen doorgevoerd:

CN 23310

REST: DailyTotals - GET


In de REST services is het nu mogelijk om de dagtotalen op te halen. Dit kan middels de volgende nieuwe endpoints:

CN 24304

Loki logging ASPOSMailservice

In de ASPOSMailservice is LOKI logging toegevoegd + geüpdatet naar .net6.

CN 14394

REST: Wijziging API/group-users

In de REST services is het nu ook mogelijk gemaaakt om bij de gerbuiker aan te geven op welke winkels deze mag inloggen. Daarvoor hebben we een aantal wijzigingen doorgevoerd bij de /api/group-users endpoints:

Opties bij het multipleStoreMode veld:

Bij het userStores veld is een array van storeIds op te geven waarop de gebruiker mag inloggen. Bij het patchen van dit veld worden alle bestaande geselecteerde winkels overschreven met de meegeven winkels.

CN 23310


Patches


Fix uitgebracht voor de general lay-out van de klantorder rapportage, waarbij de memo- en nettokolom wegvielen. Dit werd veroorzaakt door een header die een vaste hoogte had, deze is nu opgehoogd.

TN 1113693


Fix doorgevoerd die de input buffer leegmaakt na het afronden van een PIN betaling. Dit voorkomt dat er bij het eventueel vastlopen van een PIN betaling de transactie per abuis op de verkeerde betaalsoort kan worden afgerond.

TN 1116084


Bug opgelost zodat documenten die toegevoegd zijn aan een klantorder weer worden toegevoegd als bijlage, als hiervoor wordt gekozen bij het mailen van de opdrachtbevestiging.

TN 1113586


Bug opgelost in de POS, waarbij het in bepaalde situaties niet mogelijk was om contant af te rekenen bij het verrekenen van klantsaldo.

TN 1114254


Wijziging doorgevoerd in de herberekening van klantorder regels zodat, bij het toevoegen van een product met een variabele prijs aan een deels geleverde order, de regelprijs correct wordt weergegeven. Tevens aangepast dat, bij het wijzigen van een deels geleverde klantorder regel, de regelprijs- en korting niet kunnen worden aangepast.

TN 1115535


Bug opgelost zodat, bij het gebruik van een sterk wachtwoord beleid en het wisselen tussen vestigingen (d.m.v. de Area manager functie in ASPOS), niet steeds gevraagd wordt om een nieuw wachtwoord in te geven.

TN 1116870


In de POS is de foutmelding aangepast wanneer er gekozen wordt voor de betaalsoort "Balie Factuur" en vervolgens de internetverbinding wegvalt.

Voorheen kwam de melding "De factuur is aangemaakt maar het aanmaken van de PDF is mislukt" in beeld. 


Deze foutmelding was niet altijd juist, aangezien, afhankelijk van wanneer de verbinding wegviel, de factuur al wel of niet aangemaakt werd.


Om deze reden is de melding aangepast naar: "Het is onduidelijk of de factuur is aangemaakt. In de Backoffice kan deze eventueel alsnog aangemaakt worden".

TN 1118355


Fix doorgevoerd in het menupunt "Menu's kassa" zodat knoppen die worden aangemaakt in omgevingen waar de setting "MultiLanguage" op True staat direct kunnen worden opgeslagen, zonder eerst de omschrijving  aan te passen.

TN 1116150


Het is nu mogelijk om een open winkeltaak met 0 regels te verwerken.

TN 1119544


Verbetering doorgevoerd voor de naarowcasting pagina van de Backoffice waarbij het niet mogelijk was om video's die geüpload waren naar Vimeo op te slaan. 

TN 1120031


Aanpassing doorgevoerd in de ontvangstpagina van de Backoffice. Wanneer een ontvangstregel bewerkt wordt zal er voortaan gekeken worden naar de waarde in de instelling 'BackofficeMaxQuantity' om vast te stellen of de ingegeven waarde niet hoger uitkomt, indien dit het geval is wordt de gebruiker gewaarschuwd met een pop-up notificatie.

TN 1119972


In de REST services is het voor onderstaande endpoints mogelijk gemaakt om lokale gebruikers niet op te kunnen halen. Door in het request de nieuwe parameter "excludeChildStores": true mee te geven worden lokale gebruikers niet gevonden.


POST /api/group-users/Login

POST /api/group-users/Validate

POST /api/group-users/ValidatePinCode

TN 1122567


Verbetering doorgevoerd in de POS waarbij het niet mogelijk was om gedeeltelijk met een cadeau kaart en een pinbetaling af te rekenen indien het bedrag op de kassabon hoger uitviel dan de cadeau kaart. Tevens een wijziging geïmplementeerd waarbij het niet mogelijk was om binnen 1 transactie 2 keer ee npinbetaling uit te voeren met behulp van de EFT kassaknoppen. 

TN 1122969


Templates gelijk getrokken als de klant de pro forma factuur rapportage opvraagt vanuit de klantorder zelf, of als deze wordt op gevraagd vanuit het menupunt klantorder.

TN 1122422


Met deze aanpassing is er een wijziging doorgevoerd omtrent wicht barcodes in de POS. Wanneer een wicht barcode meerdere malen werd gescand kwamen de aantallen incorrect op de bon terecht. 

TN 1123264


In de volgende scenario's zijn wijzigingen doorgevoerd:


TN 1118669


Met deze wijziging is een verbetering doorgevoerd in de Backoffice pagina "Menu's kassa" waarbij de multilingual pop-up niet toonde.

TN 1123665


Met deze wijziging is er een aanpassing doorgevoerd waarbij, bij het kiezen voor betaalsoort, op in rekening in de POS de pakbon en het afhaalbewijs niet opgehaald bij het afronden van de transactie.

TN 1124497


Wijziging doorgevoerd zodat het "Nog te betalen" bedrag bij een waarde hoger dan €999 correct wordt getoond op de POS.

TN 1121865


Aanpassing gemaakt waarbij het veld "Nog te betalen" op de digitale kassabon verdween wanneer er een tegoedbon of voucher werd geactiveerd na het klikken op de "Totaal" knop.

TN 1123942


Wijziging doorgevoerd in de betaalsoort "Gefactureerd". Bij het gebruik van deze betaalsoort werd de factuur PDF niet gegenereerd. Dit is gecorrigeerd.

TN 1123673


Aanpassingen gedaan bij de acties, waardoor deze nu correct worden verdeeld via de webservice mochten er meerdere (dezelfde) acties in 1 cart calculate zitten.

TN 1123319


Wijziging doorgevoerd zodat, bij de betaalsoort "op rekening" in de POS geen dubbele pakbonnen worden geprint als er gebruik wordt gemaakt van de optie "kopie bon".

TN 1125273


Wijziging doorgevoerd zodat, bij de selectie in klantmailing, de klantvelden correct worden opgehaald en kunnen worden geselecteerd.

TN 1125103


Aanpassing gemaakt waarbij, in sommige situaties, de kalender niet naar voren kwam bij het maken van een datum selectie.

TN 1126685


Wijziging doorgevoerd waarbij het gebruik van de AreaManager functionaliteit samen met ReCaptcha ervoor zorgde dat deze het wisselen tussen vestigingen niet correct werkte en steeds dezelfde ReCaptcha melding gaf.

TN 1124746


Met deze wijziging hebben we het mogelijk gemaakt om een template te selecteren dat ervoor zorgt dat de kassabon gemaild kan worden via de SCO.

Het template moet bekend zijn in het template menu, en van het type email zijn. Van het gekozen template moet de templatecode ingevuld worden in de geavanceerde instelling: "SCOReceiptEmailTemplate".

TN 1124678


In de REST services is een wijziging doorgevoerd waarbij een niet actieve EVL kaart ophalen een foutmelding gaf. Dit is opgelost.

TN 1127282


Met deze aanpassing is er een wijziging doorgevoerd betreffende dropshipment quantities in de klantorder module. Bij het uitleveren van een order werden de aantallen in de regel niet bijgewerkt bij het uitleveren wat een foutieve voorraad opleverde, dit is met deze fix gecorrigeerd.

TN 1124053


Met deze aanpassing is er een wijziging doorgevoerd waarbij het niet mogelijk was om acties van het type "weegschaal" te kopiëren in de actie module van de Backoffice.

TN 1127761


Met deze aanpassing is er een wijziging doorgevoerd waarbij onterecht product labels werden aangemaakt bij het verwerken van prijswijzingen op  producten met een inactieve status. 

TN 1128333


Met deze wijziging kan er per winkel en per voucher/betaalsoort worden ingesteld of het is toegestaan om wisselgeld terug te geven op een voucher met een vast bedrag.


Hiervoor moet bij de betaalsoort per winkel de volgende instelling aangepast worden:

  <FullPaymentRequired>0</FullPaymentRequired> Geen wisselgeld toestaan

  <FullPaymentRequired>1</FullPaymentRequired> Alleen dan wisselgeld toestaan

TN 1122869


Oplossing doorgevoerd in de betaalsoorten. Hier was een wijziging in de configuratie gemaakt waardoor de POS crashte of het wisselgeld en/of afronding niet getoond werd op de POS.

CN 33795