EKSTER

VERSIE: 6.0.Ekster

INHOUDSOPGAVE

ALGEMEEN

Functionele wijzigingen

Naast de talen Nederlands, Engels, Frans, en Duits hebben wij ook de eerste stappen gezet om de Spaanse taal te ondersteunen in de ASPOS, voor zowel de POS als in de backoffice. Momenteel kan de taal ingesteld worden op de volgende plekken: 

Belangrijk: de vertalingen zijn nog niet compleet. Deze zullen wij in de komende tijd completeren. 

CN 22055

ASPOS SELF-CHECKOUT

Functionele wijzigingen

In de Self-Checkout hebben wij een aanpassing verricht: transacties lopen voortaan via die REST API in plaats van de POSAppServices. 

ASPOS KASSA

Functionele wijzigingen

Op de POS is het nu mogelijk om bij een transactie per regel het verkopende magazijn aan te passen. Deze functionaliteit kan worden aangezet door de geavanceerde instelling [POSAllowSwitchWarehouse] op "True" te zetten. Als deze instelling op "True" staat wordt op de POS het verkopende magazijn getoond en kan door middel van de sneltoets [ALT]+W het magazijn gewisseld worden. Hierbij hebben wij ervoor gekozen om het retourmagazijn uit te sluiten. 

Als de instelling [POSAllowSwitchWarehouse] op "True" staat, wordt op de POS onder de productregel het verkopende magazijn getoond met daarachter de huidige vrije voorraad in dat magazijn (dit is de voorraad minus klantbestellingen).

Belangrijk:  Het magazijn wordt getoond en aangepast op de transactieregel, als één artikel in de transactie gesplitst over magazijnen verkocht moet worden moet de instelling [POSSumLines] op "False" staan. Als dit niet zo is, worden de regels gesommeerd en kan een artikel waarvan meerdere aantallen worden verkocht enkel op één magazijn worden afgeslagen. 

Tip: Voor deze sneltoets kan ook een knop op de POS worden aangemaakt. Zo kunt u gemakkelijk wisselen van magazijn op de POS zonder dat u gebruik hoeft te maken van een toetsenbord.

Weergave aanmaken knop voor het wisselen van magazijn

Deze functionaliteit is niet van toepassing bij producten die worden besteld via de POS. Als in een transactie een product wordt besteld, zal het magazijn en de vrije voorraad dan ook niet worden getoond. De klantorder zal zoals gebruikelijk worden aangemaakt op het ingestelde magazijn voor klantorders of als dit niet is ingesteld, op het standaard winkelmagazijn. Als een klantorder wordt opgehaald op de POS wordt het verkopende magazijn wel weergegeven, maar is het niet mogelijk om deze aan te passen omdat bij het aanmaken van een klantorder al bepaald wordt welk magazijn gebruikt moet worden. 

Het is nu middels een productveld ook mogelijk om vooraf te definiëren wat het standaardmagazijn van een product is: dit productveld heet "DefaultWarehouse". Als dit productveld is toegevoegd en gevuld, zal bij het scannen van het betreffende artikel automatisch het magazijn dat is ingevuld worden geselecteerd als verkopend magazijn en worden weergegeven. Uiteraard is het op de POS mogelijk om af te wijken van hetgeen dat is ingesteld door de sneltoets [ALT]+W te gebruiken om van magazijn te wisselen. Als het productveld niet aanwezig is of wordt gevuld met een naam die niet gematcht kan worden aan de bestaande magazijnen of er wordt verwezen naar het retourmagazijn zal de POS terug vallen op het standaard winkelmagazijn. 

Belangrijk: Dit productveld wordt niet standaard aangemaakt in ASPOS, deze moet u zelf aanmaken in het menupunt "Stamtabellen". Om fouten met de keuze van het voorkeursmagazijn te voorkomen is het advies om dit productveld als "keuzelijst" aan te maken waarbij de mogelijke selecties vooraf zijn gedefinieerd. Het productveld moet worden aangemaakt met de omschrijving "DefaultWarehouse" en de code DefaultWarehouse 

Het wisselen van magazijn wordt weggeschreven in de extendedlogging van de POS. 

CN 19710

2. Klantorder annuleren als niet alles is afgehaald

Wij hebben een aanpassing verricht in de functionaliteit van de klantordermodule op de POS. Vanaf heden is het mogelijk om bij het ophalen van een klantorder, het deel dat niet wordt opgehaald automatisch te annuleren. Hierdoor komen de rest van de artikelen op de bon te vervallen en zal de status van de order naar "deels geannuleerd" worden aangepast. Hiermee zal de functionaliteit op de POS beter aansluiten op de functionaliteit die in de backoffice geldt betreffende klantorders. 

Om gebruik te maken van deze functionaliteit dient de nieuwe geavanceerde instelling [POSCancelCustOrdBackord] op "True" gezet te worden. Deze instelling staat standaard op "False", dus als u gebruik wilt maken van deze functionaliteit, dient u de instelling aan te passen. 

CN 20347

3. Aanpassing weergave gebruikers en weergeven gekozen ladenummer

Wij hebben op de POS een wijziging doorgevoerd betreffende onderdelen die weergegeven worden. Zo wordt voortaan het gekozen ladenummer weergegeven op de zwarte balk onderaan het scherm. Deze functie werkt in combinatie met de instelling [POSSelectCashDrawer], als deze op "True" staat zal er een ladenummer gekozen moeten worden bij het inloggen. Het ladenummer dat hierbij gekozen wordt, wordt onderaan de POS weergegeven. 

Naast het weergeven van het ladenummer, hebben wij er ook voor gezorgd dat de weergave van de gebruikers is aangepast. De gebruikers worden nu bovenin weergegeven op basis van meest recente login. De ingelogde gebruiker zal als eerste worden weergegeven, gevolgd door de gebruikers die daarvoor waren ingelogd op de POS. Voorheen werden gebruikers ten allen tijden op alfabetische volgorde weergegeven. Met deze aanpassing is direct te zien welke gebruiker is ingelogd, en welke gebruikers daarvoor waren ingelogd. 

Weergave gebruikers en ladenummer

CN 21485

4. Bezorg- en afhaalorders op rekening afslaan

Vanaf heden is het mogelijk om bezorg- en afhaalorders op rekening af te slaan als een klant gemachtigd is om op rekening te kopen. Om gebruik te maken van deze functionaliteit dient de nieuwe instelling [POSCustOrdAskOnAccount] in combinatie met de reeds bestaande instelling [KioskForceFullDeposit] te worden gebruikt. Beide instellingen moeten op "True" staan. Als de instellingen op "False" staan, zal de situatie as-is zijn: dus is het niet mogelijk om bezorg- en afhaalorders op rekening af te slaan. Deze functionaliteit werkt in combinatie met reguliere transactieregels. Dus, als er op één transactie reguliere verkopen worden verricht, en een bestelling hieraan wordt toegevoegd, zal het mogelijk zijn om deze transactie inclusief bestelling op rekening af te slaan. Op het moment dat er op "Op rekening" wordt geklikt, zal de POS een melding weergeven met de vraagstelling "Bestelling op rekening afslaan?" welke beantwoord kan worden met ja of nee. 

Belangrijk: In combinatie met DirectSales orders is deze nieuwe functionaliteit niet beschikbaar. 

CN 19711

5. Kleur regels bij retourname retour bon

Bij het retouren van een retourbon, dus een transactie met positieve regels, werden regels met een attentieregel in het rood weergegeven op de POS. Omdat de rode kleur voor verwarring kan zorgen omdat het zo lijkt alsof dit een negatieve regel betreft, hebben wij ervoor gezorgd dat de attentieregel voortaan ook in het zwart wordt weergegeven. 

Bugfixes

Bij het aanpassen van wichtartikelen op de POS waarbij een klant was geselecteerd met BTW 0 of BTW EXP werden prijzen niet correct berekend. Deze bug hebben wij opgelost, de prijs van wichtartikelen zal correct worden berekend als een klant met BTW 0 of BTW EXP wordt geselecteerd op de POS.

CN 1025354

2. Aantallen worden niet correct opgeteld

Bij het gebruiken van verschillende barcodes die bekend zijn bij een product, welke een andere prijs of aantal hebben, berekende de POS verkeerde aantallen en bedragen. Deze bug hebben wij opgelost: barcodes met een prijs worden niet meer opgeteld bij barcodes zonder een prijs. Bij het scannen van een productcode gaan we altijd uit van aantal 1 en de prijs van het product. 

CN 1027148

3. Retourname bon door onbevoegde gebruiker

Bij het retour nemen van een bon door een gebruiker die niet de juiste rechten heeft hiervoor, reageerde de POS niet meer op invoer. Deze bug hebben wij opgelost: bij het scannen van een retourbon die hier geen rechten voor heeft, zal de POS niet meer vastlopen. Daarnaast wordt het wisselen van gebruikers in een aantal modi uitgeschakeld en beter afgevangen door de POS te resetten. 

CN 1027230

4. Regel retour werkt niet in combinatie met klantmemo

Op de POS hebben wij een bug opgelost waarbij het niet mogelijk was om een regel retour te nemen als bij de klant een memo was opgegeven. Bij het scannen van een bon, en kiezen voor de optie "Regel retour" voor een transactieregel met meerdere aantallen was het niet mogelijk om een aantal in te voeren. Dit hebben wij opgelost. 

CN 1029351

5. Na ophalen sessieticket met PAY €0,00 kunnen er geen producten gescand worden

Bij het ophalen van een sessieticket die een PAY van €0,00 bevatte bleef de POS hangen in het vragen om een bedrag. Omdat hier een bedrag à €0 werd afgeslagen, ging de POS ervan uit dat er nog een bedrag ingevuld moest worden. Om te voorkomen dat dit nog gebeurt in het geval van sessietickets hebben wij een aanpassing doorgevoerd; daarmee hebben wij deze bug opgelost. 

CN 1029633

6. Enter toets niet beschikbaar na het afslaan van een wichtartikel

Wij hebben een bug opgelost die zich voordeed na het handmatig afslaan van een wichtartikel. Na het invoeren van het gewicht van een wichtartikel, werd de Enter toets uitgegrijsd op de POS. Hierdoor was het niet mogelijk om zonder een toetsenbord een handmatige handeling te bevestigen middels de Enter toets op de POS. 

CN 1031614

7. Als er geen betalingsknoppen op "Tonen" staan op winkelniveau, is het niet mogelijk om bon korting te verlenen

Bij het verbergen van betalingsknoppen was de functionaliteit om bon korting te verlenen op de transactie niet te gebruiken. Dit was een bug op de POS, en dit hebben wij opgelost. Ongeacht of de betalingsknoppen aan- of uit staan, is het mogelijk om bon korting te verlenen.

8. EFT sessie bij offline opstarten POS

Bij het offline opstarten van de POS werden er geen EFT-shifts aangemaakt. Hierdoor konden pintransacties niet worden weggeschreven wanneer de verbinding op de POS werd hersteld. Deze bug hebben wij opgelost. 

CN 1030839

ASPOS BACKOFFICE

Algemeen

Functionele wijzigingen

In ASPOS is het nu mogelijk om op de inlogpagina uw voorkeurstaal te selecteren. Om dit te verwezenlijken hebben wij knoppen toegevoegd op de inlogpagina waarmee een taal geselecteerd kan worden, deze worden aangeduid met een vlag en een afkorting. De gekozen taal blijft beschikbaar tot er wordt uitgelogd of tot er in de URL wordt aangegeven dat er naar een andere taal wordt gewisseld met de tag ?LNG=NL 

Weergave van de knoppen om de taal te wijzigen

Producten

Functionele wijzigingen

In het pop-up scherm waarvandaan producten geselecteerd kunnen worden is het voortaan mogelijk om een product te selecteren door op de productregel te klikken. Voorheen was het zo dat een  product enkel geselecteerd kon worden door op de checkbox aan de linkerzijde van de regel te klikken. Deze aanpassing is doorgevoerd in het productzoekscherm binnen de menupunten "Klantorders", "Besteladvies" en "Inkooporders". Met deze aanpassing trachten wij het gebruikersgemak te bevorderen.

CN 19769

Weergave productselectie 

2. Labels: Aanpassing Schaplabel A4 10x4 met volumeinfo

Naar de wens van onze klant hebben wij een aanpassing doorgevoerd op het label "Schaplabel A4 10x4 met volumeinfo". Hierbij worden onder andere voortaan de omschrijving en de verkoopprijs dikgedrukt weergegeven. 

Weergave van het schaplabel

CN 20428

3. Labels: nieuwe filter "Schaplocatie"

In het menupunt "Labels" hebben wij een nieuwe filtermogelijkheid toegevoegd. Hiermee is het voortaan mogelijk om op basis van schaplocatie te zoeken naar labels. De volgende opties zijn beschikbaar voor het filteren op schaplocatie: 

Bij het kiezen voor "Met schaplocatie" is het mogelijk om een schaplocatie in te geven waarop gezocht moet worden. Binnen dit veld kan de waarde waarmee de schaplocatie begint worden ingegeven. Alle labels (producten) die hierbinnen vallen zullen dan worden weergegeven. 

Weergave van de nieuwe filtermogelijkheid

CN 19769

4. Bestelprofiel: op klanten kunnen filteren

Bij het aanmaken van een bestelprofiel voor een min-max herberekening is het vanaf heden mogelijk om te filteren op basis van klanten. Door deze functionaliteit kunnen (interfiliale) klanten en klantorders worden uitgesloten van de herberekening. Bij het aanmaken of bewerken van een bestelprofiel kunnen middels het tabblad "selectie" bijvoorbeeld groepen, merken, collecties en magazijnen worden geselecteerd die in het profiel moeten voorkomen, of niet (selectie exclusief). Aan deze selectie typen is nu ook het type "klant" toegevoegd. Hierbij kan naar een specifieke klant gezocht worden, en kan ervoor gekozen worden om deze klant uit te sluiten van de herberekening door het vinkje "selectie exclusief" aan te vinken.

Weergave selectie type "Klant" 

CN 19955

5. Productmeldingen: verbeteringen weergave

Binnen het menupunt "Productmeldingen" werden de gegevens in de tabel niet altijd netjes weergegeven. Zo versprongen de gegevens door te smalle kolommen en werd de datum over meerdere regels getoond. Om ervoor te zorgen dat de gegevens binnen dit menupunt beter worden weergegeven hebben wij een aantal aanpassingen verricht. Zo is nu de kolom "Datum" breder gemaakt om de leesbaarheid te bevorderen, en wordt het tijdstip onder de datum weergegeven. De breedte van de kolom "Scancode" hebben wij daarnaast aangepast zodat er vijftien karakters op één regel passen. Tot slot hebben wij ervoor gezorgd dat de filter "Status" accurate gegevens weergeeft. Hier speelde namelijk het issue dat de status "Verwerkt" zowel open als verwerkte product meldingen weergaf. 

Weergave menupunt "Productmeldingen"

CN 14934

Instellingen

Bugfixes

In het menupunt "Journalisatie" hebben wij op het tabblad "btw-codes" een filterfunctie toegevoegd om de gegevens overzichtelijker weer te kunnen geven. Voorheen werden alle btw-codes weergegeven, in de nieuwe situatie worden de standaard btw-codes allereerst weergegeven en kan er gefilterd worden per landcode. 

Klanten

Functionele wijzigingen

Bij het selecteren van een campagne in het menupunt "Klantbeheer" kan een campagne slechts een keer geselecteerd worden op het tabblad "Campagnes". Als een campagne al is toegevoegd dan is deze niet meer beschikbaar in de dropdown.

2. Klantorders: klantorder kopiëren naar offerte

In ASPOS is het nu mogelijk om bij het kopiëren van een klantorder een ander ordertype te selecteren. Normaliter werd bij het kopiëren van een klantorder standaard het type "Normaal" overgenomen, met deze aanpassing hebben wij ervoor gezorgd dat de gebruiker ook een ander ordertype kan selecteren. Om gebruik te maken van deze functionaliteit dient de instelling [CustomerOrderUseWizard] op "True" te staan. Met deze instelling verschijnt de pop-up voor het selecteren van het type order bij het aanmaken van een nieuwe klantorder, en bij het kopíëren van een order. De waarde die standaard geselecteerd is in de pop-up wordt bepaald middels de instelling [CustomerOrderDefaultType]. 

Bij het kiezen voor de optie "Annuleren" wanneer de pop-up verschijnt bij het kopiëren van een klantorder, zal het ordertype van de originele order worden overgenomen. 

Een weergave van de stappen die ondernomen worden in combinatie met de bovengenoemde instellingen kunt u hieronder terugvinden.

CN 19769

3. Klantorder inpakken: wijzigingen en toevoegingen

In het menupunt "Klantorder inpakken" hebben wij een aantal wijzigingen doorgevoerd om het gebruik te vergemakkelijken. Zo is de knop "Naar Pakbon" verplaatst naar een vaste plek in de header. Deze werd namelijk voorheen onderaan weergegeven, zo kon het daardoor gebeuren dat bij het scannen van een nieuwe barcode de plek van de knop verschoof. Om ervoor te zorgen dat de gebruiker de knop ten allen tijden op dezelfde plek kan terugvinden en gebruiken, hebben wij ervoor gekozen om de knop boven in de header te plaatsen. 

Naast het verplaatsen van de knop, hebben wij ook een aantal gegevens toegevoegd:

Weergave van de aanpassingen

4. Klantorders: tijd van wijziging weergeven

Binnen een klantorder is het mogelijk om de aanmaak- en mutatiedatum van de orderregel terug te zien. Dit is mogelijk als er op het potloodje dat op de regel wordt weergegeven wordt geklikt. Om de informatie die hier wordt weergegeven uit te breiden, hebben wij ook het tijdstip toegevoegd aan de weergave. 

Weergave datum en tijd van mutatie en aanmaken

5. Klantorders: aanpassingen weergave overzicht

Binnen het menupunt klantorders hebben wij een aantal aanpassingen doorgevoerd betreffende de weergave. Zo duiden wij voortaan in ASPOS aan of er een filter is geselecteerd op het tabblad dat niet actief is. Als er een filter actief is op bijvoorbeeld het tabblad "Extra", zal hier een sterretje worden weergegeven om aan te geven dat er een filter actief is op dit tabblad. Naast de weergave van een actieve filter, hebben wij ook een reset-knop geïntroduceerd. Middels deze knop worden alle actieve filters verwijderd en wordt er teruggevallen op de standaardfilter. 

Een andere aanpassing die wij hebben doorgevoerd is het weergeven van externe opdrachten bij een klantorder. Als een klantorder een externe opdracht bevat, zal er een waarschuwingsicoon worden weergegeven net als wanneer een klantorder een memo of referentie bevat.

Weergave aanpassingen

CN 19769

Bugfixes

Bij het ontbreken of incorrect inrichten van EVL verscheen er een foutmelding op de backoffice bij het openen van het menupunt "Klantbeheer". Dit probleem hebben wij verholpen.

2. Klantbeheer: verwijderde pas wordt onthouden

Bij het toewijzen van een klant aan een spaargroep, waarbij de klant al een klantenpas had die niet voldoet aan de spaargroep, en het verwijderen van deze pas, werd er een loyalty check uitgevoerd op de reeds verwijderde kaart. Deze bug hebben wij opgelost zodat de loyalty check alleen afgaat op passen die zijn toegekend aan de klant, en niet de passen die zojuist zijn verwijderd. Deze check gaat af als de instelling [ELoyaltyCheckEnabled] op "true" staat: er vindt dan een controle plaats op de spaargroep en de prefix van de klantenkaart.  

Belangrijk: Wanneer een klant actief is in een sparende groep en er een spaarpas verwijderd wordt, dient er een nieuwe pas aangemaakt te worden of moet de klant naar een niet-sparende groep worden verplaatst, anders wordt de loyalty check alsnog getriggerd. Als er geen spaarpas wordt toegevoegd zal er een foutmelding naar voren komen dat er niet wordt voldaan aan de voorwaarden. 

CN 14394 

3. Klantbeheer: check op spaarpunten

Bij het aanpassen van spaarpunten van een klant waarbij het saldo nul is, werd er een foutmelding weergegeven omdat er onterecht een check plaatsvond. Deze check hebben wij verwijderd: bij het aanpassen van spaarpunten van een klant met een saldo van nul punten zal er geen check plaatsvinden en geen foutmelding worden weergegeven.

CN 1031155

4. Klantmailing: weergave onjuiste waarde

Met deze wijziging is er een fix uitgebracht voor filters die een verkeerde waarde toonden in het menu klantmailing en campagnes. Tevens zijn de default waarden bij het opzetten van een nieuwe campagne standaard naar 0 dagen ervoor/erna gezet wanneer deze input fields leeg worden gelaten. 

ASPOS PDA

Functionele wijzigingen

Binnen ASPOS is het vanaf heden mogelijk om met de PDA batches te picken welke zijn aangemaakt in het menupunt "Klantorder batches" in de backoffice. Deze functionaliteit is beschikbaar op de PDA in combinatie met het nieuwe gebruikersrecht "Tonen taak pick batch". Zodra dit gebruikersrecht is toegekend, en er zijn pickbatches aangemaakt, zal er in het menupunt "Open taken" een nieuw takenoverzicht worden weergegeven: "Pick batch".

Na het selecteren van een batch is het mogelijk om een container hieraan te koppelen. Het aanmaken van containers gebeurt momenteel via de REST API. Als de container is aangemaakt, kan de scancode van de container worden ingevuld, en wordt deze gekoppeld aan de batch. Dit kan middels de pop-up die verschijnt na het openen van een pickbatch.

Als de container is gekoppeld wordt deze naast het Batchnummer getoond.  

De regels in de pickbatch worden samengevoegd uit de orderregels van de klantorders die in de batch zitten en worden gesorteerd op basis van eventuele locatie codes. Als er in 3 klantorders die in de batch zitten dezelfde artikelen staan met allemaal aantal 1 dan wordt in de batch taak één regel weergegeven met aantal 3.

Als niet alle producten gepickt kunnen worden en de batch wordt verwerkt, dan worden de aantallen die gepickt zijn verwerkt op basis van ouderdom van de openstaande orderregels in de batch. Dus als er van één artikel twee stuks gepickt moeten worden ten behoeve van twee klantorders, maar enkel één gepickt kan worden, zal het artikel in de oudste klantorder verwerkt worden. Verder is de werking van het picken van een batch gelijk aan het picken van een enkele klantorder. 

Als er een product wordt gescand die niet in de batch zit, of als er een onbekende barcode wordt gescand, zal er een melding verschijnen op de PDA die er als volgt uit ziet:

Binnen deze nieuwe functionaliteit wordt er rekening gehouden met de instelling [WIFIUseDefaultPickQty]. De instelling [WIFIAllowPickQtyOverwrite] wordt genegeerd. Dit, omdat in een situatie waarbij meer producten worden gepickt dan er in de klantorder aanwezig is, niet bepaald kan worden naar welke klantorder deze verdeeld moeten worden. Bovendien zal er ook een melding worden weergegeven als er meer aantallen worden ingegeven dan er aanwezig is op de regel. 

Weergave melding 

WEBSHOP

Functionele wijzigingen

---Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--

SERVICES

Functionele wijzigingen

In de giftcard service hebben we een aanpassing gemaakt zodat giftcard configuraties die dezelfde provider en werkstation hebben achteraf ook nog gewijzigd kunnen worden. Voorheen verscheen bij het wijzigen van een bestaande configuratie onterecht de melding dat er al een configuratie bestond met de betreffende provider en werkstation combinatie. 

CN 15944

2. REST: messagetype en allowbonuspoints

Het is nu mogelijk om via de REST services de velden "MessageType" en "AllowBonusPoints" bij een klant mee te geven en te wijzigen. Deze velden waren voorheen read-only. 

Het meegeven van deze velden kan middels de volgende endpoints: 

Voorbeeld: 

{

  "email": "Test123@example.com",

  "firstName": "Nieuwe",

  "gender": "Male",

  "lastName": "Klant",

  "storeSettings": [

    {

      "storeId": 1,

      "allowBonusPoints": true,

      "messageType": "Email"

    }

  ]

Voorbeeld: 

      "allowBonusPoints": true, 

      "messageType": "call", 

      "additionalParameters": { 

        "overwriteChildStores": true 

  } 

CN 21963

3. Uitbreiding Customer order payment

Bij het endpoint POST api/customer-order-payments hebben wij een aantal wijzigingen doorgevoerd: 


4. REST: Handmatige korting meegeven

Het is nu mogelijk om bij het endpoint POST/api/customer-orders een handmatige korting mee te geven. Deze handmatige korting kan worden meegegeven via de velden "discountAmountInclTax" of "discountAmountExclTax": afhankelijk of de handmatige korting inclusief of exclusief btw is. 

Bij de volgende endpoints zijn een aantal validaties toegevoegd met betrekking tot het geven van korting. Zo mag er vanaf heden geen negatieve korting worden gegeven en mag de gegeven korting niet hoger zijn dan het totaal van de regel: 

CN 20843

5. Memo in GET card transactions

Bij het endpoint POST/api/customer-cards/{id}/AddPoints is het nu ook mogelijk om een memo mee te geven. Deze memo mag 500 karakters bevatten en wordt getoond in de "Bonuspunten" transactie onder "Transactie memo". Ook wordt deze memo getoond op de klantkaart op het tabblad "EVL Spaarpunten". Via het endpoint GET/api/customer-card-transactions wordt deze memo nu ook opgehaald. 

Voorbeeld call: 

POST/api/customer-cards/{id}/AddPoints 

  "points": 5000, 

  "memo": "Aanpassing 5000 Punten Deel 1" 

CN 22055

6. Validatie ReceivingsPost

Bij het endpoint POST/api/receivings hebben wij een validatie toegevoegd om ervoor te zorgen dat één product niet dubbel mag voorkomen in dezelfde ontvangst. 

7. Afronding aantallen bij mails via REST

In de order bevestigingsmail vanuit REST worden bij hele aantallen de nullen achter de komma niet meer getoond. Bijvoorbeeld: 1,00 wordt 1. Dit gebeurt bij de volgende tags: 

CN 20347

8. Totaalbedrag discount ophalen via REST

Wij hebben een aanpassing verricht in onze services zodat bij het ophalen van de discounts via REST ook het totaalbedrag wordt opgehaald. Vanaf heden wordt, waar aanwezig, het "totalAmount" opgehaald. 

CN 20347

Bugfixes

Met deze wijziging is een error 500 code opgelost onder het endpoint /api/products/search [POST]: Bij het uitvoeren van een request waarbij usePrefix/SuffixMatching niet wordt ondersteund zal voortaan de melding "Prefix/Suffix matching is not supported for this field" worden getoond. 

2. Customerordermail - totalexcldiscount

Wij hebben een aanpassing verricht zodat de mailtag <!--[%customerorder.totalexcldiscount%]--> de tags <!--[%customerorder.totalincltax%]--> en <!--[%customerorder.discountamountincltax%]--> bij elkaar optelt. Dit is het bedrag dat de klant zou moeten betalen als er geen korting gegeven zou worden.