XENOPS
VERSIE: 6.0.2023Xenops
INHOUDSOPGAVE
ASPOS SELF-CHECKOUT
Functionele wijzigingen
Transactie starten
Op de selfcheckout was het mogelijk om een transactie te starten door op een specifiek stukje tekst te klikken. Om het gebruik te vergemakkelijken hebben wij ervoor gezorgd dat de transactie gestart kan worden door overal op het scherm te drukken. Bij een aanraking, header en footer uitgezonderd, wordt er direct een transactie gestart. Uiteraard is het ook nog steeds mogelijk om een transactie te starten door een product te scannen.
CN 36042
Focus op laatst gescande artikel
De SCO is aangepast zodat het laatste gescande product altijd in beeld is. De bon loopt hierdoor mee in het scherm waarbij het laatste gescande product onderaan staat. Als je een product voor een 2e keer scant wordt deze weer onderaan weergegeven.
CN 36041
Verbeteringen
Setting EmployeecheckChance
De instelling "EmployeeCheckChance" werkte niet wanneer de SCO niet gekoppeld was aan de monitor-app. Wij hebben een wijziging doorgevoerd zodat, wanneer de SCO niet gekoppeld zit aan de monitor-app, de checkchance zoals ingesteld in het werkstation weer werkt.
CN 35636
ASPOS KASSA
Verbeteringen
Knipperend icoontje mail
Wanneer een gebruiker in het mailarchief was geweest bleef het mailicoon knipperen op de POS ondanks dat er geen nieuwe berichten waren. We hebben een wijziging doorgevoerd om dit op te lossen.
CN 36232
Nieuwe geavanceerde instelling "ShowCustOrdersFromNode"
Wijziging doorgevoerd zodat op de POS klantorders van andere vestigingen getoond kunnen worden. Met de nieuwe storesetting "ShowCustOrdersFromNode" kan bepaald worden vanaf welk niveau (naar beneden) de klantorders op de POS getoond worden.
Als er in deze setting een andere valide winkelcode dan de eigen winkelcode ingevuld is worden op de POS na het selecteren van een klant (en eventueel het gebruik van de sneltoets [CTRL] + O) de openstaande orders van de klant en vestigingen getoond. Voor klantorders van de eigen vestiging staat geen winkelcode en deze kunnen geselecteerd/aanbetaald worden. Voor klantorders van een andere vestiging staat de winkelcode van de vestiging waar de klantorder is aangemaakt en deze klantorders kunnen niet geselecteerd worden. De "selecteren" en "aanbetalen" knoppen zijn dan ook niet te selecteren.
CN 36232
ASPOS BACKOFFICE
Verbeteringen
Afgeronde transacties
Wij hebben ervoor gezorgd dat afgeronde transacties binnen de backoffice en op de POS consistent een transactienummer meekrijgen.
CN 36117
Events naar juiste exchange sturen
Wijziging doorgevoerd zodat de triggers van het type CustomerOrderCreated en DiscountCreated elk naar hun eigen exchange worden gestuurd. Dit zijn de CustomerOrderCreatedEvent en DiscountCreatedEvent.
CN 36650
Invoer van adresvelden verhoogd
Wijziging doorgevoerd in de invoervelden voor de straatnaam en de huisnummer toevoeging. Het invoerveld voor straatnaam is verhoogd naar 65 karakters, het invoerveld voor huisnummertoevoeging is verhoogd naar 35 karakters.
Dit is doorgevoerd op alle plekken waar een klant adres kan worden ingevoerd in de Backoffice, POS en REST.
LET OP:
Rapportages zijn aangepast voor het tonen van extra lange straatnamen en huisnummer toevoegingen. Mocht het zo zijn dat u hier gebruik van wilt maken, test dan zelf goed hoe dit getoond wordt op de rapportages.
CN 36650
Financieel beheer
Functionele wijzigingen
Selectie winkels
Aanpassing doorgevoerd aan de winkelselector van de 'transacties beheer' pagina in de Backoffice: Bij het invoeren van een zoekopdracht wordt de winkel voortaan automatisch geselecteerd als er één of meerdere resultaten overeenkomen.
CN 36304
Producten
Functionele wijzigingen
Handmatig verzamelen orders
Wij hebben aanpassingen verricht aan de logica van de geavanceerde instelling "CollectToMultipleStores" om ervoor te zorgen dat de orderverdeling naar verwachting plaatsvindt bij het handmatig verzamelen van orders.
CN 36028
Schaplabel 3x7
Met deze aanpassing is er een nieuw schaplabel genaamd "Schaplabel Wibra 3x7" geïntroduceerd. Om gebruik te maken van het schaplabel dient de beveiligingsingang "Schaplabel-wibra-3x7" te worden geactiveerd en het lettertype Century Gothic Bold lokaal geïnstalleerd te zijn.
De volgende gegevens worden op het label getoond:
Omschrijving uit het product (Bij de omschrijving van dit label wordt er gekeken naar de taal die op de vestiging staat ingesteld)
Extra omschrijving
Inhoud
Verkoopprijs met de centen boven de punt getoond
ProductEAN (+Cijfers)
Prijs per Liter / Kilo
Artikelnummer PFA
Aanmaakdatum van het label zelf
Weergave van het label
CN 34502
Winkeltaken: Annuleren scanopdracht
Wijziging doorgevoerd zodat winkeltaken van het type "Scanopdracht" via het menupunt winkeltaken geannuleerd kunnen worden. Hiervoor is een nieuw gebruikersrecht geïntroduceerd "Annuleren Scanopdracht". Als de ingelogde gebruiker dit recht actief heeft, wordt in het menupunt winkeltaken de knop "annuleren" actief wanneer er 1 of meerdere winkeltaken van het type Scanopdracht zijn geselecteerd met de status "open" of "in behandeling". Als de Scanopdracht al verwerkt of geannuleerd is blijft de knop grijs. Hetzelfde geldt voor het selecteren van andere winkeltaaktypes. Het annuleren van een winkeltaak wordt ook weggeschreven in het beveiligingslog.
CN 36520
Verbeteringen
Velden niet aanpasbaar
Wijziging doorgevoerd in verscheidene Backoffice pagina's (productbeheer, klantbeheer, prijswijzigingen, inkooporders en ontvangsten) zodat onterecht grijze invoervelden wederom aanpasbaar zijn.
CN 36620
Rapportages
Verbeteringen
Kasstaat: Tekstuele aanpassing
Wij hebben een wijziging doorgevoerd bij de rapportage "Kasstaat" waarmee bij de filters voor het genereren van de rapportage weer "Periode" staat in plaats van "Aangemaakt"
Weergave van de filters
CN 36305
Klanten
Verbeteringen
Klantevents: DiscountCreated en CustomerOrderCreated event
Wijziging doorgevoerd zodat de triggers van het type "CustomerOrderCreated" en "DiscountCreated" elk naar hun eigen exchange worden gestuurd. Dit zijn de CustomerOrderCreatedEvent en DiscountCreatedEvent.
CN 36650
Nieuw rapport: Werkbon en afgiftebewijs reparaties
We hebben twee nieuwe rapporten geïntroduceerd ten behoeve van de reparatiemodule.
Werkbon
Afgiftebewijs
Beiden zijn gebaseerd op de werkbon uit de klantordermodule (ReportWorkOrder_DGN). Om gebruik te maken van de rapportages dienen, respectievelijk, de beveiligingsingangen "Bon reparatie" en "Bon reparatie afgifte" ingeschakeld te worden voor de betreffende gebruiker waarna de rapportages via het reparatieoverzicht of binnen een reparatie zelf (na het opslaan ervan) kunnen worden geopend.
CN 34347/34348
SERVICES
Functionele wijzigingen
REST: Order afhandeling via transaction commit
In de REST services is het nu mogelijk om een klantorder af te handelen via het POST /api/transactions/commit endpoint.
Dit kan middels het nieuwe "customerOrderLineId" veld. Hier kan het id worden opgegeven van de klantorderregel die afgehandeld dient te worden. Per transactie mogen er alleen klantorderregels zijn van 1 klantorder. Wanneer een klantorder regel volledig is verwerkt wordt deze op "processed" gezet. Wanneer alle regels van een klantorder zijn verwerkt wordt de klantorder op "processed" gezet.
De balans van een klantorder is op te halen via de nieuwe expand "Balance" op de customerOrder.
CN 33175
REST: Sorteren op verschillende velden
In de REST services, bij het GET /api/customer-orders endpoint, is het nu ook mogelijk om te sorteren (orderBy) op onderstaande velden. Deze wijziging is geïmplementeerd zodat we, onder andere, kunnen filteren op verschillende monteurs in de aankomende, nieuwe reparatiemodule.
Dit betreft de volgende velden:
AppointmentWithGroupUser.FirstName
AppointmentWithGroupUser.LastName
AppointmentWithGroupUser.MiddleName
DeliveryServiceAppointmentDate
RepairOptions.Brand.Description
RepairOptions.RepairCenterDescription
RepairOptions.Status (SortOrder in de Database)
RepairOptions.Type
Store.Name
CN 35298
REST: CustomerId toegevoegd aan "discounts" endpoint
In de REST services, bij het endpoint GET /api/discounts, is de nieuwe parameter "customerId" toegevoegd. Middels deze parameter is het mogelijk om alle acties die specifiek op een klant staan te filteren. Wanneer een actie op een klant staat komt ook het nieuwe veld "customerId" bij de discounts terug.
CN 35857
REST: "CreatedDate" toegevoegd bij "customer-order" endpoint
In de REST services wordt nu bij de customer-order payments ook het veld "CreatedDate" teruggegeven.
CN 36314
REST: Patchen null waardes
In de REST services is het nu mogelijk om een customerContact te verwijderen van een customerOrder. Dit kan worden gedaan door bij het bestaande endpoint PATCH /api/customer-orders/{id} het veld "customerContactId" met de waarde 0 mee te geven.
CN 36315
REST: Order afhandelen via transactie commit
In de REST services is het nu mogelijk om een klantorder af te handelen via het POST /api/transactions/commit endpoint.
Dit kan middels het nieuwe "customerOrderLineId" veld. Hier kan het id worden opgegeven van de klantorderregel die afgehandeld dient te worden. Per transactie mogen er alleen klantorderregels zijn van één klantorder. Wanneer een klantorderregel volledig is verwerkt wordt deze op processed gezet. Wanneer alle regels van een klantorder zijn verwerkt wordt de klantorder op processed gezet.
Het balans van een klantorder is op te halen via de nieuwe expand "Balance" op de customerOrder.
CN 33175
REST: Sorteren op verschillende velden
In de REST services is het bij het GET /api/customer-orders endpoint nu ook mogelijk om te sorteren (orderBy) op de volgende velden:
AppointmentWithGroupUser.FirstName
AppointmentWithGroupUser.LastName
AppointmentWithGroupUser.MiddleName
DeliveryServiceAppointmentDate
RepairOptions.Brand.Description
RepairOptions.RepairCenterDescription
RepairOptions.Status (SortOrder in de Database)
RepairOptions.Type
Store.Name
CN 35298
REST: Toevoegen CustomerId aan Discounts
In de REST services is bij het endpoint GET /api/discounts de nieuwe parameter "customerId" toegevoegd. Middels deze parameter is het mogelijk omalle acties die specifiek op een klant staan te filteren. Wanneer een actie op een klant staat komt ook het nieuwe veld "customerId" bij de discounts terug.
CN 35857
REST: Veld "CreatedDate" teruggeven
In de REST services wordt nu bij de customer-order payments ook het veld "CreatedDate" teruggegeven.
CN 36314
RabbitMQ: PurchaseOrderUpdated
Wijziging doorgevoerd zodat bij het aanmaken en muteren van een inkooporder in ASPOS een trigger wordt aangemaakt voor RabbitMQ. Deze triggers zijn te herkennen aan het type "PurchaseOrderCreated" (bij het aanmaken van een inkooporder) en "PurchaseOrderUpdated", het relatedId verwijst naar de desbetreffende inkooporder. Dit Id wordt ook opgestuurd in het bericht naar RabbitMQ, de 2 type berichten worden elk naar een eigen exchange gestuurd, respectievelijk PurchaseOrderCreatedEvent en PurchaseOrderUpdatedEvent. Om gebruik te maken van de triggers is de setting "PurchOrderTrigEnabled" geïntroduceerd.
voorbeeld triggers en bij behorende inkooporder in RestAPI:
https://testwebservicesa.aspos.nl/api/triggers/141878?storeId=17
{ "id": 141878, "creationDate": "2023-05-03T09:19:22.49Z", "isSent": true, "relatedId": 21733, "sentCount": 0, "sentDate": "2023-05-03T09:18:26.103Z", "status": "Processed", "storeId": 17, "type": "PurchaseOrderCreated" }
https://testwebservicesa.aspos.nl/api/triggers/141886?storeId=17
{ "id": 141886, "creationDate": "2023-05-03T09:20:55.033Z", "isSent": true, "relatedId": 21733, "sentCount": 0, "sentDate": "2023-05-03T09:19:59.13Z", "status": "Processed", "storeId": 17, "type": "PurchaseOrderUpdated" }
https://testwebservicesa.aspos.nl/api/purchase-orders/21733?storeId=17
{ "id": 21733, "storeId": 17, "number": 5975, "groupUserId": 5609, "state": "PartiallyCancelled", "orderedDate": "2023-05-03T00:00:00Z", "expectedReceiveDate": "2023-05-05T00:00:00Z", "discountAmount": 16, "totalExclTax": 144, "totalInclTax": 159.12, "taxAmount": 15.12, "deliveryAddressAttention": "", "deliveryAddressStreet1": "", "deliveryAddressStreet2": "", "deliveryAddressNumber": "", "deliveryAddressZip": "", "deliveryAddressCity": "", "description": "", "isElectronicOrder": false, "supplierId": 5652, "remarks": "", "activationDate": "2023-05-03T00:00:00Z", "processed": true, "processedDate": "2023-05-03T11:20:06.227Z", "warehouseId": 23, "purchaseOrderDate": "2023-05-03T00:00:00Z", "type": "Default", "source": "Manual", "sendOrderToSupplier": true, "supplierNote": "", "allowBackOrder": false, "cancelledGroupUserId": 5609, "processedGroupUserId": 5609, "isReturnOrder": false, "isExported": false, "lastModifiedDate": "2023-05-03T09:20:55.033Z" }
CN 34434
RabbitMQ: StockCountProcessed
Wijziging doorgevoerd zodat het verwerken van een telling in ASPOS een trigger aanmaakt voor RabbitMQ. Deze triggers zijn te herkennen aan het type "StockCountProcessed", het relatedId verwijst naar de desbetreffende telling. Dit Id wordt ook opgestuurd in het bericht naar RabbitMQ, de berichten worden naar de StockCountProcessedEvent exchange gestuurd. Om gebruik te maken van de triggers is de setting "StockCountTrigEnabled" geïntroduceerd.
Voorbeeld trigger en bij behorende telling in RestAPI:
https://testwebservicesa.aspos.nl/api/triggers/141717?storeId=17
{ "id": 141717, "creationDate": "2023-05-02T14:35:05.153Z", "isSent": true, "relatedId": 5451, "sentCount": 0, "sentDate": "2023-05-02T14:34:14.693Z", "status": "Processed", "storeId": 17, "type": "StockCountProcessed" } https://testwebservicesa.aspos.nl/api/stock-counts/5451?storeId=17
{ "creationDate": "2023-05-02T14:34:42.557Z", "lastModifiedDate": "2023-05-02T14:34:42.557Z", "id": 5451, "groupId": 17, "storeId": 17, "warehouseId": 23, "startedByUserId": 5609, "closedByUserId": 5609, "startDate": "2023-05-02T14:34:42.557Z", "endDate": "2023-05-02T14:35:05.153Z", "inventoryCheckType": "DifferenceCounting", "processed": true, "processedDate": "2023-05-02T14:35:05.153Z", "export": false, "countedOnly": true }
CN 36076
REST: Kunnen zoeken in trefwoordenbestand
In de REST services bij het bestaande endpoint POST /api/products/Search is het nu mogeljk gemaakt om producten te kunnen zoeken binnen het trefwoordenbestand dat ook door de Backoffice wordt gebruikt. Als Elastic Search niet is ingericht wordt er automatisch gezocht op deze nieuwe manier. De volgende velden/parameters kunnen dan gebruikt worden:
{
"query": "Test",
"storeId": 1,
"limit": 3,
"offset": 1,
"fields": "number,description",
"expand": "brands(description),fields(description)",
"customerId": 34,
"fieldCodes": [
"MW_LB"
],
"fieldTags": [
"Webshop"
],
"productStates": [
"Expected",
"Active"
],
"productTypes": [
"Product"
],
}
Deze nieuwe zoekwijze kan ook getriggerd worden middels de nieuwe parameter "forceFullTextSearch": true.
CN 32825
REST: Klantorderregel kunnen verwijderen
In de REST services is het nu mogelijk om een klantorder regel te verwijderen. Dit kan middels het nieuwe endpoint DELETE /api/customer-order-lines/{id}. Dit kan alleen op klantorder regels die niet gedeeltelijk of volledig verwerkt zijn. Na het verwijderen van de klantorder regel wodt de order herberekend. Ook worden kortingen herberekend. Dit gebeurd niet voor klantorder regels waarbij op de regel discountModfied of priceModified op True staat.
Wanneer een klantorder regel wordt verwijderden waarbij het product een repairProduct of loanProduct is, dan worden ook de bijbehorende velden onder repairOptions verwijderd.
CN 35458
REST: Filteren op AppointmentWithGroupUserId
In de REST services bij het endpoint GET /api/customers is het nieuwe filter "AppointmentWithGroupUserIds" toegevoegd. Hiermee zijn klantorders te filteren op gebruiker/monteur van de leveringsafspraak.
CN 36527
REST: Expand op CustomerOrder
In de REST services zijn een aantal aanpassingen doorgevoerd bij de GET /api/customer-orders endpoints.
De volgende nieuwe expands zijn toegevoegd:
CancelledGroupUser
ProcessedGroupUser
ToDeliveryNoteGroupUser
LastModifiedByGroupUser
SalesPersonGroupUser
GroupUser
ToPurchaseOrderGroupUser
Verder zijn de volgende read-only velden toegevoegd:
ToDeliveryNoteLastDate
ToPurchaseOrderGroupUserId
PurchaseOrderCreated
LastToPurchaseOrderDate
ProcessedDate
IsProcessed
CancelledReasonCodeId
MailCount
LastMailDate
UrlAffiliate
Dropshipment
CN 36525
REST: Nieuw endpoint
In de REST services is het nu mogelijk om extensies toe te voegen aan een klantorder en deze te wijzigen. Dit kan middels de nieuwe endpoints:
POST /api/customer-order-extensions
PATCH /api/customer-order-extensions/{id}
Dit kan alleen op orders die niet geannuleerd zijn. De volgende extensies kunnen gebruikt worden:
DateCollectedByCustomer, DateReceivedInstore, ExternalshippingID, ExternalShippingIDActive, PickUpStoreCode, TransactionOID, VATCountryCode.
CN 36491
REST: ParentId toegevoegd bij CustomerInvoices en Orders
In de REST services is de nieuwe parameter 'includeChildCustomers' toegevoegd bij de volgende endpoints:
GET /api/customer-orders
GET /api/customer-invoices
Wanneer bij een klant een "Hoofdbedrijf" staat ingesteld dan is het nu ook mogelijk om bij het opvragen van de data van het Hoofdbedrijf ook de data op te halen van de winkels die gekoppeld zijn aan het Hoofdbedrijf. Dit kan middels de parameter "includeChildCustomers=true" mee te geven.
CN 36872
REST: TotalCount bij GET Transactions
In de REST services, bij het endpoint GET /api/transactions, is de parameter "includeTotalCount" toegevoegd. Hiermee is het toaal aantal transacties op te halen.
CN 36895
REST: PATCH Repair en Loan product
In de REST services is het nu mogelijk om het repairProductId en loanProductId te wijzigen op de repairOptions van de order.
Dit kan middels het bestaande endpoint: PATCH /api/customer-orders en PATCH /api/repair-orders. De order wordt, wanneer nodig, opnieuw berekend. De "customerOrderQuantity" van het oude en nieuwe product wordt bijgewerkt. Het wijzigen is niet mogelijk op regels die deels uitgeleverd zijn.
CN 36526
REST: Lokale merken ophalen
In de REST services is het nu bij het endpoint GET /api/brands/{id} mogelijk om merken die op een winkel zijn aangemaakt op te halen via het hoofdkantoor.
CN 35818
REST: Parameter toegevoegd bij GET /api/stores/ipaddress endpoint
In de REST services bij het endpoint GET /api/stores/ipaddress/{ipaddress} is de nieuwe parameter "getTopStoreWithIp" toegevoegd.
Wanneer het opgegeven ip-adres voorkomt bij meerdere winkels dan wordt standaard de laagste winkel in de boom teruggegeven. Middels de nieuwe parameter "getTopStoreWithIp" op true wordt de hoogste winkel binnen de boom teruggegeven.
CN 35819
REST: Nieuwe optie toegevoegd bij GET api/suppliers endpoint
In de REST services bij het endpoint GET /api/suppliers is de nieuwe optie "searchTerm" toegevoegd. Hiermee is het mogelijk om een supplier te zoeken op basis van de leveranciersnaam.
Bij het endpoint GET /api/brands/Search is de operator "In" toegevoegd voor numerieke velden. Komma gescheiden zijn hier meerdere waardes tegelijk op te geven.
Verder is het nu ook mogelijk om te zoeken op de fieldName "PreferredSupplierId ".
CN 36374
Verbeteringen
REST: Berekening discounts
In de REST services is een bug opgelost bij het berekenen van discounts. Wanneer op de orderLine het veld discountModified = true werd meegegeven, maar er werd geen handmatige korting meegegeven, dan werden op die orderLine alsnog eventuele automatische kortingen berrekend. Nu wordt dit niet meer gedaan wanneer discountModified = true wordt meegegeven.
CN 35688
REST: Foutmelding customerbalance
In de REST services hebben we een performance fix doorgevoerd bij het ophalen van het klantbalans dat middels de expand "balances" is op te halen.
CN 36869
Patches
31-05-2023: Document bij inkooporder
Wijziging doorgevoerd zodat een document dat is toegevoegd aan een inkooporder weer gedownload wordt zodra je op de regel klikt.
TN 1152353
31-05-2023: Baliefactuur wordt niet getoond als "ImageStoreCustomerId" instelling niet gevuld is
Bij het afslaan van een bon op "baliefactuur" werd de volgende foutmelding getoond: "Het is onduidelijk of de factuur is aangemaakt. In de Backoffice kan deze eventueel alsnog aangemaakt worden." Dit werd veroorzaakt door onderstaand scenario.
Als een logo vanuit de imagestore gevuld wordt, wordt bij het genereren van de factuur gekeken of de URL wel klopt. Hiervoor wordt de guid genomen en aangevuld met de imagestore URL en de "imageStoreCustomerId". Als deze niet gevuld is in de instellingen, dan moet teruggevallen worden op de web.config. Dat laatste gebeurde niet meer.
TN 1151854
01-06-2023: Het bijwerken van een pas maakt het contact leeg
Aanpassingen doorgevoerd in de klantbeheerpagina van de Backoffice. Bij het wijzigen van een pas die gekoppeld is aan een klantcontact wordt voortaan de gekoppelde contactnaam niet meer geleegd bij het opslaan. Tevens wordt bij het wijzigen van een contact waaraan passen gekoppeld zijn de contactnaam ook automatisch bijgewerkt.
Het wijzigen van een veld binnen een pas of het wijzigen van de scancode zelf zorgt ervoor dat de gekoppelde klantnaam niet meer wordt geleegd:
TN 1151173
02-06-2023: SCO: Bij kassa betalen knop blijft zichtbaar in volgende transactie
Wijziging doorgevoerd zodat bij het forceren van de "betalen aan de kassa knop" (terwijl deze uitgeschakeld staat in het werkstation) deze bij de volgende transactie niet weer onterecht naar voren komt.
TN 1150078
06-06-2023: Mailen van waardebonnen
Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot het genereren van waardebonnen: In het geval dat een klant recht had op meerdere waardebonnen werd er maar één aangemaakt als de eerste klantgroep uit de selectielijst de instelling "1 regel per coupon" actief had staan binnen de klantgroep, dit is met deze wijziging gecorrigeerd zodat het verwachte aantal waardebonnen wordt aangemaakt.
TN 1151879
07-06-2023: REST stabiliteit verbeteringen
We hebben meerdere wijzigingen ten behoeve van stabiliteit doorgevoerd.
TN 1149406
09-06-2023: 2x Bonkorting toont incorrect
Wijziging doorgevoerd in de POS zodat de klantkorting (die niet berekend wordt via de actiemodule of o.b.v. de setting POSCustomerDiscount2Trans == True wordt berekend als bontotaal korting) weer meeloopt en berekend wordt bij het aanpassen van de bon.
TN 1152592
13-06-2023: Kassaweegschaal verloor de verbinding met de POS
Wijziging doorgevoerd waarbij de kassaweegschaal automatisch de verbinding herstelt, mocht deze wegvallen. Voor deze wijziging moest de POS handmatig opnieuw opgestart worden, dit is nu verholpen.
TN 1152037
14-06-2023: Aantallen kunnen niet gewijzigd worden bij (wicht)artikelen
Wijziging doorgevoerd in de POS met betrekking tot het mogen wijzigen van aantallen van (wicht)artikelen met een optioneel/verplicht serienummer. Wanneer de geavanceerde winkelinstelling 'RepairModuleActive' uitgeschakeld is mogen de aantallen van producten weer gemuteerd worden zoals voorheen. Wanneer 'RepairModuleActive' ingeschakeld is blijft de controle op het niet mogen wijzigen van artikelen wel actief.
TN 1155002
16-06-2023: Verrekening saldo dubbel op de POS
Aanpassing doorgevoerd in de POS met betrekking tot de setting POSCustOrdAutoUseBalance. In het geval dat er meerdere klantorders werden opgehaald waarvan enkel een gedeelte van de orders was aanbetaald en deze orders vervolgens in 1 transactie werden afgerond op pakbon werd het saldo onterecht dubbel verrekend waardoor er geen resterend bedrag bleef openstaan.
TN 1155750
16-06-2023: Kortingsregel op de bon werd niet altijd getoond
Wijziging doorgevoerd met betrekking tot het tonen van de actieregels op alle versies van de kassabonnen. In het geval dat een product aan meerdere acties voldeed, werd het kortingsbedrag niet op de bon getoond. Dit is gecorrigeerd door de acties die overschreven worden vervolgens van de bon af te laten halen door de actiemodule zodat alleen de toegepaste acties worden getoond.
TN 1152213
19-06-2023: Aanpassing inkooporder rapportage
Aanpassing doorgevoerd aan de inkooporder rapportage 'ReportPurchaseOrdersExternalBV' zodat, in de kolom 'Prijs per stuk', de inkoopprijs exclusief btw getoond wordt in plaats van de totaalprijs inclusief btw.
TN 1153929
20-06-2023: Aanpassing bestandsgrootte facturen
Aanpassing doorgevoerd zodat facturen in plaats van full font embedding nu alleen een subset van de font embedden waardoor de bestandsgrootte van de geëxporteerde PDF's aanzienlijk kleiner is.
TN 1154404
20-06-2023: E-voucher wordt niet goed geprint
Wijziging doorgevoerd zodat E-voucher weer compleet uitgeprint worden, inclusief het afsnijden.
TN 1155427
20-06-2023: SCO: Giftcardsaldo wordt niet correct getoond
Op de V3 kassabon op de SCO wordt nu onderaan de bon het resterende saldo van een cadeaukaart geprint. (Mits ingesteld).
TN 1150765
20-06-2023: Extra handeling na vraag "Mag ik uw spaarpas"
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat het scannen van barcodes en het handmatig invoeren van tekst/cijfers naar verwachting gaat wanneer de gebruiker naar een dialoog wordt verwezen na het drukken op de totaalknop. Eerder kon er in het scherm waar de spaarpas vraag werd gesteld, niet direct een pas gescand worden.
TN 1155392
21-06-2023: REST gaf een foutmelding bij ophalen spaarpunten
In bepaalde situaties kwam het voor dat REST een foutmelding teruggaf als er spaarpunten werden opgehaald. Dit had te maken met een groot aantal spaarpassen die aan een spaarklant toegewezen waren. In de EVL Rest Services is een aanpassing gedaan zodat klanten met heel veel spaarpassen ook opgehaald kunnen worden.
TN 1155392
23-06-2023: REST: Lege resultaten werden onterecht opgeslagen in de cache
In de REST services is een bug opgelost bij het GET /api/sync/web-products-stock-info endpoint. Wanneer je eerst de web-products-stock-info voor een store opvroeg zonder dat dit resultaten gaf en vervolgens daarna een store gebruikte die wel resultaten gaf, dan werd er alsnog niks getoond. Dit kwam omdat bij de eerste opvraag de lege resultaten in de cache werden opgeslagen.
TN 1156250
27-06-2023: Geboortedatum lijkt verplicht in backoffice
Wijziging doorgevoerd zodat, wanneer de setting Cust_BirthDayReq op False staat de asterisk niet onterecht getoond wordt op de klantkaart.
TN 1156250
28-06-2023: Focus verspringt in POS bij gebruik schermtoetsenbord
Aanpassing doorgevoerd in de pop-up menu's klant bewerken/toevoegen van de POS zodat bij het aanklikken van het veld geboortedatum of BTW nummer de focus niet verspringt naar een ander veld bij het gebruik van het schermtoetsenbord.
TN 1156917
30-06-2023: Retour van transactie met spaarpunten resulteerde niet in het terugboeken van de spaarpunten
Wijziging doorgevoerd zodat bij het retourneren van een transactie waar een product voor het verzilveren van punten op staat, de punten van dit product weer geretourneerd worden.
TN 1154906
30-06-2023: POS toont 0 transacties
Wijziging doorgevoerd in de POS zodat geannuleerde transacties niet worden getoond in het transactieoverzicht.
TN 1158357
30-06-2023: Bonnen met producten met serienummer konden niet in het geheel retour genomen worden
Aanpassing doorgevoerd in de POS zodat de retourname van bonnen die serienummerproducten bevatten via de 'Bon retour' optie mogelijk is wanneer de geavanceerde winkelinstelling RepairModuleActive is uitgeschakeld.
TN 1157094
30-06-2023: Search raakte connectie kwijt met RabbitMQ
In de trigger service is een time-out toegevoegd om te voorkomen dat de applicatie blijft hangen bij RabbitMQ fouten. En er is extra logging toegevoegd.
TN 1156801
06-07-2023: REST: Onjuiste puntenaantal werd opgehaald
In de EVL REST service is een aanpassing gedaan m.b.t. het ophalen van de cardTransactions. In de REST services bij het veld "totalBonusPoints" werd niet altijd het juiste puntenaantal opgehaald wanneer in de database in het verleden handmatige correcties waren uitgevoerd.
TN 1158525
06-07-2023: Wijziging brood variant wicht
Wijziging doorgevoerd m.b.t. de brood variant van wicht, voor wichtproducten met veld 'weegschaalartikel'= 1 geldt nu het volgende:
Bij scannen van barcode wordt aantal van het product bepaald op basis van verkoopprijs of (indien gevuld) de actieprijs
Als de actieprijs gevuld is met 2 en de verkoopprijs is 20, dan wordt bij een prijsbarcode van 2 het aantal stuks op 1 gezet. Het product zelf komt dan initieel met een verkoopprijs van 20 op de bon. De actie moet dan ingericht zijn (reguliere actie!) om van 20 tot 2 te komen als regelprijs
Acties van type wicht werken niet op deze producten
Reguliere acties werken wel, inclusief de van-voor
Reguliere acties met van-voor mogen juist weer niet werken op wicht-artikelen zonder het weegschaalartikel veld
TN 1151123
06-07-2023: SCO: Cadeaukaart met vaste waarde gaf de melding "onbekende scancode"
In de SCO is een issue opgelost waarbij het niet mogelijk was om een cadeau kaart op te waarden waarvan het productveld "AmountRange" een enkel getal met komma bevatte.
TN 1159299
06-07-2023: SCO: Vertalingen productknoppen kwamen niet door
In de SCO worden nu de eventuele vertalingen van de product knoppen opgehaald op basis van de gekozen taal.
TN 1159136
07-07-2023: SCO: Bon werd niet gemaild
Wanneer in de SCO een bon werd gemaild en de ingestelde template had geen taalcode, dan werd er geen mail aangemaakt. Nu vind er ook een fallback plaats naar een template zonder taalcode.
TN 1159131
10-07-2023: REST: Lege response bij sync/web-products-stock-info
In de REST services bij het GET /api/sync/web-products-stock-info endpoint is een bug opgelost. De storeId parameter werd op de verkeerde manier gebruikt om de bijbehorende webknopen te achterhalen. Er werd alleen gekeken naar de webnodes op de meegegeven store en de onderliggende stores, maar hij zou naar de bovenliggende stores moeten kijken. Dit is nu opgelost.
TN 1160157
10-07-2023: SCO: Medewerkerspas werd geregistreerd als onbekende scancode
In de SCO is een bug opgelost op de medewerkerscontrole pagina. Wanneer er nogmaals een medewerkerspas werd gescand dan werd dit gezien als een onbekende scancode en dit werd vervolgens ook gelogd als onbekende scancode.
TN 1159945
11-07-2023: Transactie werd op afronding geboekt i.p.v. wisselgeld
Wijziging doorgevoerd zodat bij het direct betalen van een baliefactuur in de POS het wisselgeld juist geboekt wordt.
TN 1159794
11-07-2023: ReportLogoTop op pakbon uit imagestore
Wijziging doorgevoerd zodat het rapportlogo dat is toegevoegd via het tabblad "logo's" op de vestiging juist getoond wordt op de pakbon rapportage.
TN 1156626
11-07-2023: Footerline1 werd niet in alle gevallen weergegeven
Aanpassing doorgevoerd aan de general factuurlayout (TelerikInvoice_General) zodat footerline1 in alle gevallen correct wordt weergeven, de footer zal enkel worden getoond wanneer een factuur niet volledig is aanbetaald of de optie 'Incasso' onder het tabblad financieel van een klant uitstaat.
TN 1159111
11-07-2023: Segmenten winkel verdwijnen bij opslaan van een werkstation
Wijziging doorgevoerd zodat bij het wijzigen van een werkstation (met 2 verschillende sessies) niet onterecht alle segmenten worden uitgevinkt.
TN 1160711
11-07-2023: SCO: Meerdere acties gaan af bij vouchers
In de REST services is een aanpassing gedaan in de actiemodule. Bij meerdere actieve totaal acties werd onterecht dubbele korting gegeven. Dit is nu opgelost.
TN 1160094
17-07-2023: 500 error op klant
In de REST services trad een foutmelding op wanneer de bonuspunten van een klant werden opgehaald met een dubbel cardID.
TN 1160936
18-07-2023: SCO direct kunnen gebruiken na update
In de SCO is een aanpassing gedaan die moet voorkomen dat na een update van de SCO deze niet direct na de update te gebruiken is.
TN 1155094
18-07-2023: Aanpassing verschil lijst
Wijziging doorgevoerd in het rapport "Voorraadverschillen" in het tellingen menu zodat de data niet meer dynamisch opgehaald wordt zodat je een duidelijker beeld hebt van de voorraadverschillen na een telling.
TN 1161093
18-07-2023: Logica bonuspunten bij producten waarop eerder extra punten konden worden gespaard
Aanpassing doorgevoerd in de product kaart met betrekking tot het verstrekken van bonuspunten in een opgegeven periode zodat punten nog steeds worden uitgegeven wanneer er een nieuwe datumselectie wordt ingesteld na het verlopen van de oorspronkelijk opgegeven periode.
TN 1161958
20-07-2023: Afbeeldingen werden niet getoond bij de nieuwe Narrowcasting
Wijziging doorgevoerd zodat bij het opstarten van de Narrowcasting tijdens het downloaden van de afbeeldingen de url's van de afbeeldingen worden gelogd. Ook wordt er gekeken of de url begint met de imagestoreurl. Als dit zo is wordt deze verwijderd zodat de juiste afbeelding wordt getoond. De afbeelding wordt ook opgeslagen in C:\ASPOS\NarrowCasting als background.jpg. Mocht het downloaden van de afbeelding mislukken dan wordt er teruggevallen op deze afbeelding. Voor V3 is dit de "klantdisplay achtergrond afbeelding", voor V4 de "lege playlist afbeelding".
TN 1156372
26-07-2023: "CheckRequiredSCO" triggerde geen controle bij "SCOAppEnabled" op "True"
Aanpassing doorgevoerd met betrekking tot het productveld 'CheckRequiredSCO' zodat, wanneer de geavanceerde instelling 'SCOAppEnabled' op true staat, de medewerkerscontrole afgaat.
TN 1158196
02-10-2023: Franse vertaling "Factuur"
Wijziging doorgevoerd zodat op de A4 bon met layout TelerikA4PdfTicket_General op de Franse vertaling geen "Note d'achat" maar "Facture" staat.
TN 1173507