Juli 2020

VERSIE: 6.0.2019xxxx.xx of hoger.

ALGEMEEN

Functionele wijzigingen

--Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

-- Geen noemenswaardige wijzigingen-- 

End of life

-- Geen noemenswaardige wijzigingen-- 

ASPOS KASSA

Functionele wijzigingen

1. Retouren rood weergeven in orderoverzicht op kassa 

aanpassing gemaakt in de POS die ervoor zorgt dat klantorders met een negatief bedrag als rood worden weergegeven in het klantbestellingen overzicht. Op deze manier is het duidelijker te zien dat het om een retour order gaat. 

2. Aanpassing tekst bij foutmelding OV Chip Verwijderen huidige tekst uit code nieuwe tekst in code / master 

Foutmelding als er een fout is opgetreden meer algemeen gemaakt gezien er nu meer vervoerders dan alleen Connexxion op het platform zitten.

Bugfixes

--Geen noemenswaardige  wijzigingen--

ASPOS BACKOFFICE

Rapportage's

Functionele wijzigingen

1. Aanpassing rapportage Overzicht Kas in/uit transacties 

Nieuw rapport gemaakt voor de Kas in/uit transacties. Op dit nieuwe rapport staat op een duidelijkere manier gespecificeerd in welke winkel, welke datum, welke tijd en op welk bonnummer de kas in/uit transactie heeft plaatsgevonden. De mutaties staan per transactieregel op het rapport en onder aan het rapport staan de totalen van kas in en uit. 

2. Betaalwijze default sorteren op Naam 

In de X-afslag worden de betaalspecificaties nu altijd gesorteerd op alfabet. Hier zat voorheen geen sortering op waardoor de volgorde  per keer af kon wijken. 

Bugfixes

--Geen noemenswaardige  wijzigingen--

Producten

Functionele wijzigingen

1. Bouwen verwijderen van specifieke webknopen in productbeheer 

Webknopen ontkoppelen in productbeheer is aangepast op 2 punten.

1: de functie kan nu de webknoop verwijderen bij het product (hiervoor zette hij deze op status "niet actief") dit op basis van de setting DeleteWebnodes, default blijven we de webnodes op inactief zetten.

2: De functie in product beheer om webknopen te ontkoppelen, geeft nu een selectie dropdown met de webknopen die gekoppeld zijn*. Hierin kan de gebruiker 1 specifieke webknoop of alle webknopen selecteren om te verwijderen.

Bij een webshop van Valk Solutions zullen verwijderde webknopen met een 5 minuten zijn bijgewerkt op de webshop. 

*Default zie je hier alle actieve webknopen, op basis van de setting 'ShowInactiveWebnodes ' kan je ook de niet actieve webknopen zien.  


2. Memo inkooporder onderlinge levering overnemen in FILW klantorder en ontvangst 

Het interfiliaal proces is uitgebreid. Als gebruikers binnen de memo van een interfiliaal inkooporder (inkooporder naar een andere vestiging) iets plaatsen dan gaat dit mee naar de klantorder op de leverende vestiging. Daarop volgend gaat de memo dit in de aangemaakt interfiliaal klantorder staat ook naar de memo van de ontvangst die op de ontvangende vestiging wordt aangemaakt. 

3. Pop-up voor verdelen order niet meer tonen 

Door de Storesetting ReceivingDivideToStore op False te zetten kun je de Pop-up voor herverdelen uitschakelen tijdens een ontvangstcontrole op een interfiliaal ontvangst.

4. Ondersteuning voor gebroken inkoopaantallen in besteladvies 

Aanpassing gemaakt in het besteladvies waarmee gebroken aantallen in het inkoopaantal worden ondersteunt.

Als voorbeeld:

Artikel X heeft de volgende gegevens:
Voorraad  0.1
Min          0.2
Max         0.8
Factor      0.4

Benodigde voorraad is 0.7

0.7/0.4 = 1.75 inkoop wordt afgerond naar 2 

5. Korting doorvoeren bij maken van een klantorder vanuit productbeheer 

Aanpassing gemaakt in de procedure van aanmaken van klantorders vanuit productbeheer die ervoor zorgt dat acties die ingesteld zijn in de actie module ook worden aangeroepen op het moment dat een klantorder wordt aangemaakt uit productbeheer.

6. Status onbepaalbaar bij aanmaken klantorder vanuit productbeheer 

Aanpassing gemaakt in de procedure om klantorders aan te maken vanuit productbeheer, waardoor het backorder aantal ook gevuld wordt met de waarde die eventueel op pakbon wordt gezet. Hierdoor krijgt een klantorder aangemaakt vanuit productbeheer de juiste status.

7. Pop-up aanpassen bij wijzigen "Bonuspunten toegestaan" in Merkbeheer. 

Tekstuele aanpassing doorgevoerd bij het aanpassen van de bonusinstellingen op merk niveau

Bugfixes

1 Opnieuw aanmaken van labels vanuit prijswijziging werkt niet 

Het is nu mogelijk om labels vanuit prijswijzigingen opnieuw aan te maken.

Gebruikers

Functionele wijzigingen

--Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

--Geen noemenswaardige  wijzigingen--

Menu's kassa

Functionele wijzigingen

--Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

--Geen noemenswaardige wijzigingen--

Instellingen

Functionele wijzigingen

1 Aanbetaling van bezorgorder verplicht bij setting OrderDelvForceFullDeposit = True 

Aanpassing in de setting 'OrderDelvForceFullDeposit' doorgevoerd zodat zowel handmatige als kiosk bezorg order een verplichte aanbetaling triggeren.

Bugfixes

--Geen noemenswaardige wijzigingen--

EVL Beheer

Functionele wijzigingen

--Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--

Financeel

Functionele wijzigingen

--Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

--Geen noemenswaardige wijzigingen--

Klanten

Functionele wijzigingen

1. Aanpassing TransSmart, Foutmeldingen tonen in scherm ASPOS.

Verduidelijking gemaakt in de foutmelding die ASPOS genereert na het aanmelden van een bezorgorder bij TransSmart.  De foutmelding die in het beveiligingslog staat onder de ingang Loggen XML berichten, met sleutel Error_TransSmart_DoBooking wordt nu in de foutmelding verwerkt.  In het geval van een te korte postcode komt dit uit op de volgende foutcode:


2. Aanpassingen doorvoeren in de input voor de tekstregel in klantorder 

In de klantorder module van ASPOS hebben we extra opmaak mogelijkheden toegevoegd bij het toevoegen van een tekstregel.

Op het moment dat er een tekstregel wordt toegevoegd ziet dat er als volgt uit: 


Ook zijn de rapporten voor de Offerte, Opdrachtbevestiging en Factuur aangepast zodat de opgemaakte regels netjes worden getoond.

Deze wijzigingen voor de rapporten zijn alleen doorgevoerd in de volgende rapporten:

TelerikInvoice_General
TelerikOffer_General
TelerikProformaInvoice_General
TelerikOrderConfirmation_General


3. Filter toevoegen Deel geleverd in klantorderoverzicht 

in klantordermodule nieuw filter toegevoegd, Deels Geleverd, met die filter kun je alle klantorders naar voren halen die op het tabblad status in de klantorder Deels Geleverd hebben staan. 

4. Punten geblokkeerde passen kunnen muteren 

Aanpassing gemaakt in ASPOS die ervoor zorgt dat je in de backoffice de punten kan aanpassen van passen die in ASPOS geblokkeerd zijn.


5. Afhaaltijdstip afhaalorder vastleggen in klantorder 

Binnen de klantorder module in ASPOS is er een extra dropdown menu gemaakt om een levertijd op te geven.

Deze levertijd kan meegegeven worden in mails naar de klant door de mailtag [DELIVERYTIME] mee te geven in de template. Ook is het mogelijk om via soapcalls de deliverytime in te schieten.


6. Verzameltaak handmatig aanmaken 

Binnen de klantorder module van ASPOS is een nieuwe knop toegevoegd die getoond wordt als een gebruiker het recht "Orders Handmatig Verzamelen naar DC" en de storesetting "WebOrdersManualCollect" op true staat. 

Als je van deze knop gebruik maakt komt de volgende pop-up naar voren: 

Hier kun je met een dropdown alle onderliggende magazijnen selecteren waar de storesetting WebOrdersManualCollect op true staat. In de Pop-up wordt ook weergegeven om hoeveel orders, regels en daadwerkelijke producten het gaat die verzameld gaan worden.  

Met de storesetting CollectPickorderOnStore kun je bepalen naar welk magazijn de klantorders verzameld moeten worden.  Er wordt hierbij gekeken naar de gegevens die zijn ingesteld bij de setting WebOrdersCollectQuantity. 

Als de klantorders eenmaal verzameld zijn dan gaat de verwerking van de order op de "reguliere manier"


7. Deellevering orders met verzilverartikel verbeteren 

Met de storesetting CustordcheckEloyaltyred kun je aangeven of bij het verwerken van een klantorder een check moet worden gedaan of de waarde van het verzilverartikel dekkend is voor de geleverde producten. 

8. Opslaan van (memo) templates in een klantorder Aanpassen opslaan template zodat de bitjes meegegeven kunnen worden 

Aanpassing gemaakt in het opslaan van templates voor tekstregels en klantorder memo's. Hierbij worden de geselecteerde "vinkjes" waarmee je aangeeft waar de tekstregel/memo getoond moet worden opgeslagen in het template. 

afbeelding template tekstregel met vinkjes offerte en factuur aan voor opslaan: 

opgeslagen template opnieuw selecteren: 

"vinkjes" zijn gezet zoals opgeslagen:

9. Automatisch opslaan van klantorder. 

Met de Storesetting CustOrdTimeOut kun je in seconden opgeven na hoeveel tijd ASPOS automatisch de klantorder opslaat bij geen activiteit.

10. Meer ruimte maken in klantorder scherm. 

Aanpassingen gemaakt in de klantorder module die ervoor zorgt dat de header van de klantorder ingeklapt kan worden. Hierdoor kun je meer regels zien die in de klantorder zijn toegevoegd. Op het moment dat je op het pijltje drukt om de header in te klappen zie je nog wel het klantnummer het ordernummer en de soort order. Default wordt de klantorder opgestart met de header uitgeklapt.

afbeelding header uitgeklapt

afbeelding header ingeklapt

11. Integratie Paybylink 

In ASPOS is de nieuwe koppeling PayByLink van CCV geïntegreerd. Via PayByLink is het mogelijk om via een QR code of via een link in de mail de rekening te betalen. Deze koppeling treed in werking tijdens het factureren binnen ASPOS. Op het factuur rapport wordt een QR code getoond die de klant vervolgens kan scannen via zijn telefoon. Na het scannen van de QR code wordt de betaalomgeving van CCV geopend en kan het bedrag via verschillende betaalopties direct worden voldaan.

Wanneer er gewerkt wordt binnen ASPOS met facturen per mail, dan wordt in de mail een linkje toegevoegd waarbij de klant ook op dezelfde wijze kan betalen. De klant hoeft hier geen QR code te scannen, maar op het linkje te klikken. In de mailbijlage is het factuur rapport ook opgenomen en op deze factuur is ook de QR code terug te vinden. De koppeling is alleen werkzaam in de Backoffice van ASPOS en niet in de POS.

 

De PayByLink koppeling kent de volgende instellingen binnen ASPOS: 

Het tonen van de QR code is doorgevoerd op de volgende factuur rapporten:

Daarnaast is de nieuwe mailtag <!--[%CCVPayByLinkURL%]--> geïntroduceerd. Deze mailtag moet toegevoegd worden aan de template met de naam [Email factuur] met code [EmailInvoice]. 

De volgende regel kan gebruikt worden om toe te voegen aan deze template:
<div>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Hierbij een link om te betalen: <a href="<!--[%CCVPayByLinkURL%]-->">Direct betalen</a></div> 

Wanneer de tag <!--[%CCVPayByLinkURL%]--> leeg is, dan wordt alles opgenomen binnen <div> </div> verwijderd. Het is dus van belang dat er voor deze tag een nieuwe regel wordt aangemaakt in de template i.p.v. dat deze wordt opgenomen in bestaande tekst.  

Wanneer er een fout optreed bij het aanvragen van de URL of de API key is niet correct dan wordt die gelogd. In het menupunt [Instellingen] en vervolgens [Beveiligingslog] is onder de ingang [CCVPayByLink] deze logging terug te vinden:


Bij welke handelingen wordt de QR code / link getoond?

Wanneer een klantorder verwerkt wordt naar factuur of een pakbon verwerkt naar factuur wordt afhankelijk van de instellingen bij de klant (factuur per email ja/nee) het factuur rapport getoond (Met QR code) of de factuur per email (Met link) verstuurd. Zowel bij een losse factuur als bij een verzamel factuur.

 Factuur per mail: Bevat in de mail de betaal link en in de bijlage de PDF factuur met QR code.
Factuur rapport: Bevat de QR code.

Wanneer in het menupunt [Facturen] van een factuur opnieuw een rapport wordt opgevraagd wordt de QR code ook getoond.
Wanneer in het menupunt [Facturen] een factuur nogmaals wordt gemaild wordt ook weer de betaal link en PDF factuur met QR code verstuurd.
De QR code wordt op alle facturen getoond waarbij nog een betaling moet worden voldaan. Bij een negatieve factuur wordt de QR code niet getoond en is de link niet aanwezig in de mail. 

Voorbeeld Factuur met QR Code:

Voorbeeld scherm na het scannen van de QR code. Je navigeert automatisch naar de betaalomgeving waar een betaalsoort gekozen kan worden om de factuur te voldoen:
Referentie = Factuurnummer
Prijs = Nog te voldoen bedrag

Na het afronden van de betaling keer de klant terug naar de URL die opgegeven bij de setting CCVPBLReturnURL. 

Voorbeeld factuur mail:

Door de op link "Direct betalen" te klikken wordt er ook naar de betaalomgeving genavigeerd.

Bugfixes

1. Infinite loading screen when checking CoC 

Bug fix doorgevoerd waarbij als er op KVK nummer gecontroleerd wordt en er geen resultaat is het scherm bleef laden.

Vestigingen

Functionele wijzigingen

1. Extra omschrijving ook tonen in Inkooporder, klantorder en besteladvies 

Tonen van extra beschrijving toegevoegd aan: 
Toevoegen aan besteladvies
Toevoegen aan Inkoop order
Toevoegen aan Klant order

Dit gebeurd op basis van ProductsDoNotShowSecDesc  op False

2. Transportkosten | Achteraf nog kunnen wijzigen van transportkosten en staffel 

Binnen het menupunt transportkosten is de functie gebouwd om de staffels die zijn ingesteld te wijzigen. Je kan de met de knop wijzigen in de header de algemene instellingen wijzigen:

afbeelding wijzigen in header 


En met de knop wijzigen achter de staffel kun je de prijzen in de staffel zelf aanpassen

afbeelding knop wijzigen bij staffel

afbeelding wijzigbare gegevens

Bugfixes

-Geen noemenswaardige wijzigingen--

Acties

Functionele wijzigingen

1.Verdeling van kortingen bij goedkoopste gratis moet over alle regels gebeuren 

Aanpassing gemaakt die ervoor zorgt dat kortingen ook worden verdeeld over de regels als het om een mixmatch op subgroep of productgroep gaat.

Bugfixes

-Geen noemenswaardige wijzigingen--

Kas- en kluisbeheer

Functionele wijzingen

---Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--

WIFI ASPOS

Functionele wijzigingen

1 .Inkooptaak klaar kunnen zetten vanuit de PDA 

Door de storesetting WIFITaskPurchase op True te zetten komt er op de PDA onder de knop "nieuwe taak"   een extra regel te staan, "inkoop taak uitvoeren".

Als de gebruiker die in logt op de PDA het gebruikersrecht Tonen Inkoop taak niet aan heeft staan wordt de knop inkoop taak uitvoeren ook niet getoond onder de nieuwe taak.  

Door deze taak uit te voeren wordt in ASPOS een besteladvies berekend met het bestelprofiel waarvan het type op wifi staat en die actief is. Hierna wordt je direct doorverwezen op de PDA naar de open inkooptaken. Hier kun je het zojuist berekende WIFI besteladvies selecteren en deze vullen op de reguliere manier.  Op deze manier hoef je niet meer eerst in de backoffice een besteladvies te berekenen om met de PDA te bestellen.

 Mocht er geen bestelprofiel van type wifi actief zijn komt de volgende foutmelding naar voren: 

2.  (Schap)labeltype beheer aanpassen 

Met de storesetting WIFIOverwriteDefaultLabel kun je aangeven of bij het aanmaken van een label met de PDA het labeltype wat geselecteerd is de nieuwe standaard label moet worden. Als de storesetting op True staat dan zal het label type wat aangevraagd wordt de nieuwe standaard worden. Als de storesetting op False staat dan zal het label type wat aangevraagd wordt niet de nieuwe standaard worden. 

3. teller bij scannen op de PDA is niet logisch 

Aanpassing gemaakt in de PDA module van ASPOS waarbij de teller van snelscannen op een logische manier meeloopt met het scannen van de producten.

Voordat je begint met snelscannen staat de teller in de rechter bovenhoek op (0/1) deze teller loopt tijdens het scannen op de volgende manier op 1/2 (1 artikel gescand), 2/3 (2 artikelen gescand), 3/4 (3 artikelen gescand), 4/5 (4 artikelen gescand).

Op het moment dat de terugknop wordt gebruikt loopt de teller (als je bovenstaande optelling gebruikt) op de volgende manier terug. 4/4, 3/4, 2/4 en 1/4.


4. Niet bevestigde productregel met aantal ook opslaan in ontvangst 

Aanpassing gemaakt in de Ontvangstmodule van ASPOS, op het moment dat je een regel toevoegt aan een ontvangst en je druk op de knop "opslaan" dan wordt opgeslagen wat je op dat moment in beeld ziet.

Dus als er nog een regel open staat waar een aantal staat in gegeven dan wordt deze regel bij de ontvangst opgeslagen. 

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--

WEBSHOP

Functionele wijzigingen

---Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--

SERVICES

Functionele wijzigingen

--Geen noemenswaardige functionele wijzigingen--

Bugfixes

Geen noemenswaardige wijzigingen--