TOEKAN

VERSIE: 6.0.2023Toekan

INHOUDSOPGAVE

ASPOS SELF-CHECKOUT

Verbeteringen

Bon printen scherm kunnen afsluiten


Voor de SCO hebben we een extra knop toegevoegd na het betaalscherm, zodat de klant direct de transactie kan afsluiten zonder bon.

Daarnaast hebben we de tweede timer verwijderd die gestart werd mochten er problemen zijn met de bon printer, hierdoor gaat de SCO sneller terug naar het beginscherm.

 CN 32999

Smiley's instelbaar gemaakt


Met deze wijziging hebben we het mogelijk gemaakt om de Klantenfeedback (de Smiley's) op de SCO te tonen of te verbergen

Hiervoor hebben we de storesetting "SCOSHowCustFeedback" geïntroduceerd.

Als deze instelling op "Ja/True" staat, worden de smiley's getoond. Als deze op "Nee/False" staat, worden de smiley's niet getoond.

CN 33001

Standaardtaal instelbaar per winkel


Met deze wijziging is het nu mogelijk om per winkel de standaardtaal in te stellen voor de SCO. Dit kan via de nieuwe instelling "SCODefaultLanguageCode". De SCO zal na elke transactie terugkeren naar de standaardtaal.

Daarnaast hebben we melding "loading" verwijderd bij het selecteren van een taal die al in gebruik is. Deze melding verschijnt nu enkel nog als er wordt gewisseld tussen verschillende talen.

CN 32923

ASPOS KASSA

Functionele wijzigingen

Implementatie LincSafe geldsysteem


Binnen ASPOS hebben we de mogelijkheid gemaakt om de POS aan een LincSafe geldsysteem te koppelen om zo contante betalingen af te kunnen handelen.

Om dit in te stellen moet op winkelniveau de storesetting "LincSafeEnabled" op "Ja/True" staan. Als deze storesetting op "True" staat, wordt via de "Contant" knop het LincSafe apparaat aangestuurd.

Om ervoor te zorgen dat de POS weet om welke machine het gaat, moeten er in de Workstation configuratie GenericSettings worden toegevoegd. In deze GenericSettings staan:

De eerste twee zijn afhankelijk van het IP adres en de poort waar het LincSafe apparaat op luistert, de token moet uit de LincSafe portal worden gehaald.

De URL van de API ziet er als volgt uit:

de URL van de websocket ziet er als volgt uit:

Uiteindelijk zullen de GenericSettings eruit zien zoals onderstaand voorbeeld.


Voorbeeld GenericSettings voor testsysteem:

    <GenericSettingHolder>

      <SettingObject xsi:type="LincsafeConfigSettings">

        <APIToken>OuvpZjR7yD5yUBF7CPX8m86pqAvsbsP5</APIToken>

        <APIUrl>http://172.16.23.85:9090</APIUrl>

        <WebSocketAddress>ws://172.16.23.85:9090/event</WebSocketAddress>

        <TimeOutInMilliSeconds>2000</TimeOutInMilliSeconds>

      </SettingObject>

      <SettingTypeName>LincsafeConfigSettings</SettingTypeName>

    </GenericSettingHolder>


Als "LincSafeEnabled" op "True" staat en de workstation config is niet ingevuld zal de POS bij het opstarten de volgende foutmelding geven:

Als, bijvoorbeeld, de API key niet juist gevuld is in de workstation config zal bij het opstarten van de POS de volgende melding naar voren komen:

Als alles correct is ingevuld en er wordt een contante betaling gestart zal het volgende scherm op de POS verschijnen:

Een soortgelijke melding verschijnt op het klantenscherm:

Via de knop "Annuleren" is het mogelijk om de betaling te annuleren. Hiermee komt er een melding op de POS aan de kant van de medewerker. Mocht er voor het annuleren al een gedeelte van het bedrag in de machine zijn beland zal dit weer worden uitgekeerd aan de klant:

Bij deelbetalingen waar een eerder gedeelte van de bon al is betaald met een andere betaalsoort zal de pop-up aangeven hoeveel er al betaald is en wat de machine nog verwacht in de kolom te betalen:

Als er wisselgeld uitgegeven wordt, zal de medewerker het volgende scherm zien, dit scherm sluit automatisch bij wisselgeld in munten maar als er wisselgeld in briefgeld wordt uitgegeven, wordt deze pas gesloten op het moment dat het briefgeld uitgenomen is. Dit komt omdat er in de machine wel een sensor zit voor uitgenomen briefgeld maar niet voor muntgeld. In deze pop-up wordt niet aangegeven dat er gewacht wordt op het uitnemen van het wisselgeld omdat dit op de machine zelf wordt aangeduid.

Nadat een betaling voldaan is op de LincSafe machine, kan er gewacht worden tot de machine zelf klaar is. De voortgang hiervan is te volgen via de statusbalk in de pop-up. Of door direct door te gaan middels de knop "Verder".

Mocht, na een succesvolle betaling op de LincSafe machine, de POS onverhoopt vastlopen en opnieuw worden opgestart, zal na het opstarten een controle worden gedaan op de niet afgeronde transacties. Hiervan wordt na het opnieuw opstarten van de POS een melding getoond of de betaling is gelukt zodat deze alsnog kan worden geregistreerd. De melding die hiervoor wordt gebruikt is dezelfde melding die wordt gebruikt bij een niet afgeronde pin transactie.

Mochten er tekorten zijn in denominaties, zal de POS hier voor het starten van een transactie melding van geven. De machine moet dan eerst worden bijgevuld voordat de transactie kan worden gestart:

Het maximaal uit te geven bedrag is in te stellen via de portal. Als er een bedrag hoger dan dit bedrag moet worden uitgegeven zal de volgende melding verschijnen:

Het kan ook voorkomen dat het uit te geven bedrag niet in de machine aanwezig is. In dit geval verschijnt op de POS de volgende melding:

LET OP:

CN 32806

POS/Backoffice: Btw-nummer valideren bij VATstack.com


Met deze wijziging is de btw-nummervalidatie via de externe dienst VATStack ingebouwd in de Backoffice en POS. Om een btw-nummer via de service te laten verifiëren, dienen de volgende twee geavanceerde instellingen gevuld te worden:


Let op:


Landen die ondersteund worden voor validatie: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (Engeland, Noord-Ierland, Schotland, Wales), Zweden

CN 30980

Verbeteringen

SessionStart vanuit ASPOSBaselineService


Wijziging doorgevoerd zodat een werkstation met correcte configuratie juist opstart in combinatie met de instellingen "POSCheckParentIP" en "POSStoreCheck". Dit ging eerder niet goed omdat het IP adres volgens ASPOS onbekend was.

 CN 32444

Aanpassing tijd op de kassabon


Wijziging doorgevoerd waarbij er een verkeerde tijd werd getoond op de kassabon van de POS en de SCO.

 CN 33000

Wijzigingen m.b.t. vreemde valuta


Wijziging doorgevoerd in de implementatie van vreemde valuta. De melding die verschijnt op de POS na het gebruik van een valuta betaalsoort blijft nu langer in beeld staan. Ook zijn er wijzigingen doorgevoerd op de rapportages na kas/kluis tellingen en afromingen zodat de valuta betaalsoorten in de rapportages teruggerekend worden naar euro's en zo geen vertekend beeld meer geven m.b.t. kasverschillen. 

 CN 32294

Verbetering POS logging


Met deze aanpassing is de logging verder verbeterd in de POS en in Next.

 CN 32805


ASPOS BACKOFFICE

Producten

Functionele wijzigingen

Kilo- en literprijzen op schaplabels geïntroduceerd 


Met deze wijziging is er ondersteuning ingebouwd voor het tonen van kilo- en literprijzen op de schaplabels met de "Amazing Oriental" lay-out.

Om gebruik te maken van deze weergave dienen de velden "Inhoud" en "Soort inhoud" gevuld te worden op de productkaart met een ondersteunde eenheid. 

Bij eenheden die afwijken zal er conversie plaatsvinden. Dit functioneert als volgt:


De volgende eenheden worden ondersteund. Hiervoor zijn ook vertalingen aanwezig:


Lengte:

cm, dm, m, km, in, ft, yd, mi

Volume: 

ml, cl, dl, l, kl, cm³, dm³, m³, km³

Massa:

mg, cg, dg, g, kg, oz, lb, ton


De volgende volledig uitgeschreven eenheden worden ook ondersteund: 


Lengte:

millimeter, centimeter, decimeter, kilometer, inch, foot, yard, mile

Volume: 

liter, milliliter, centiliter, deciliter, kiloliter, kubieke millimeter, kubieke centimeter, kubieke decimeter, kubieke meter, kubieke kilometer

Massa:

gram, milligram, centigram, decigram, kilogram, ounce, pound, ton

In deze velden op de productkaart kunnen de eenheden gevuld worden:

CN 31936

Verbeteringen

ESL labels uitsluiten bij aanmaken schaplabels


Binnen ASPOS is het nu mogelijk om producten die gekoppeld zijn aan een ESL-label uit te sluiten van het aanmaken van schaplabels vanuit prijswijzigingen of ontvangsten. Dit kan door middel van de setting "ProductLabelCheckESL", deze setting staat standaard op "False". Zodra deze setting op "True" staat, wordt er van een product die gekoppeld is aan een ESL-Label geen schaplabel aangemaakt als de schaplabels aangemaakt moeten worden via de prijswijzigingsmodule of via een ontvangst. 

CN 32665

Gebruikers

Functionele wijzigingen

Rechten Souvenir Express in ASPOS voor de PDA


Voor toekomstige ontwikkelingen m.b.t. de Souvenir Express in de PDA is een aantal nieuwe rechten toegevoegd:

CN 32656

Verbeteringen

Wachtwoorden verbergen in ASPOS


Met deze wijziging is het type van het wachtwoordveld aangepast naar 'password'. Tevens is er een wijziging doorgevoerd waarbij het wachtwoord niet leeggemaakt kon worden.

CN 32314

Verbeteringen multilogin


Twee wijzigingen doorgevoerd met betrekking tot de multilogin functie. bij de versie informatie wordt nu ook de winkelcode getoond. Ook is het "wisselen" icoontje is aangepast.

CN 32650

Vestigingen

Verbeteringen

Wijziging werkstation verplaatsten


Wijziging doorgevoerd bij het verplaatsen van een werkstation. Wanneer een gebruiker een werkstation verplaatst naar een andere vestiging zal de gebruiker voortaan, direct na de pop-up om het werkstation te bewerken, doorverwezen worden naar de zojuist geselecteerde winkel. 

CN 31840

Knop "Toevoegen" verschoven in tabblad IP nummers


Wijziging doorgevoerd waarbij de knop "Toevoegen" in het zijpaneel 1 tabblad naar links was verschoven.

CN 33413

Rapportages

Functionele wijzigingen

Reportlogo's in imagestore ondergebracht


Binnen ASPOS is het nu mogelijk om zowel winkellogo's als de logo's die getoond worden op de verschillende rapportages, direct te uploaden naar de imagestore. Hiervoor is er in het vestigingsmenu een nieuw tabblad geïntroduceerd, genaamd "logos". Op dit tabblad kunnen de volgende logo's geüpload worden:

Door op het tabblad op "Selecteren" te drukken komt er een pop-up naar voren waarna een bestand gekozen kan worden dat wordt geüpload naar de image store. Mocht je een bestand uploaden dat niet van het type .jpg of .png is krijg je hier een melding van.

Van de afbeelding die wordt geüpload in rapportlogo boven en rapportlogo onder, komt de verwijzing hiernaar in de daarbij behorende storesettings. Dit zijn, respectievelijk, "ReportLogoTop" en "ReportLogoBottom". De rapporten kijken voor het ophalen van de logo's nog steeds eerst naar deze storesettings. Het kan dus nog steeds zo zijn dat deze setting gevuld is met een al bestaand logo. Het is dus niet noodzakelijk om het rapportlogo boven/onder te vullen om een logo te tonen op de rapportages. Om het logo weg te halen kun je gebruik maken van de verwijderen knop. Als het logo verwijderd is wordt de gekoppelde setting ook leeg gehaald.

LET OP: Dit gebeurt ook als rapportlogo boven/onder niet overeen komt met de waarde in de setting "ReportLogoTop"/"ReportLogoBottom", dus als de setting "ReportLogoTop"/"ReportLogoBottom" gevuld zijn met een ander bestaand logo en er wordt op de knop verwijderen gedrukt, wordt de setting ook leeg gemaakt. 

Het kan ook zo zijn dat de settings "ReportLogoTop" en/of "ReportLogoBottom" systeemvelden zijn, hierdoor zijn de storesettings niet aan te passen. Dit heeft ook tot gevolg dat deze settings niet gevuld kunnen worden door het gebruik van rapportlogo boven/onder.

CN 30156

Verbeteringen

Verschillende facturen tonen in bepaalde situaties geen regels


Wijziging doorgevoerd zodat facturen die aangemaakt worden vanuit een pakbon, die niet gelinkt is aan een klantorder, toch regels laten zien.

CN 32232

Nieuwe factuur rapportage Kinderboekhandel de Giraf


Nieuwe factuur rapportage geïntroduceerd, dit is een kopie van de TelerikInvoice_General maar dan met alle prijzen incl. BTW. Dit rapport is uit te voeren door in de settings voor de facturen de rapportnaam TelerikInvoiceInc_General te zetten.

CN 31895

Nieuwe factuur lay-out Alice in Wonderland


Nieuwe factuur lay-out geïntroduceerd op basis van de Libris/Boekenberg lay-out. Deze factuur is te gebruiken door de setting "ReportInvoiceName" te vullen met "TelerikInvoiceAliceInWonderland".

CN 32228

Instellingen

Functionele wijzigingen

Btw-nummer valideren bij VATstack.com


Met deze aanpassing is het eerste deel van de btw-nummerverificatie geïmplementeerd. 

Hiervoor is het endpoint "/API/tax-numbers/Validate" aangemaakt en zijn er twee nieuwe geavanceerde winkelinstellingen bijgekomen:

Onder het endpoint zijn er twee velden beschikbaar:

Voer het request uit onder het endpoint "TaxNumbers":

CN 32287

Velden klant in de POS en Backoffice gelijk gemaakt


Met deze aanpassing is het klantveld 'Mobiel' toegevoegd aan de POS zodat de klantvelden overeenkomen in de zowel de Backoffice als in ASPOS. Tevens is er een nieuwe setting genaamd "Cust_MobileReq" toegevoegd om het veld "Mobiel" wel of niet verplicht te maken. Deze staat standaard op "Nee/False".

CN 32544

Beveiligingsgroepen meertalig gemaakt


Met deze wijziging zijn de beveiligingsgroepen meertalig gemaakt in zowel de Backoffice als Next. De pop-up werkt hetzelfde als bij andere meertalige invoervelden en de vertaalde velden worden zodoende ook getoond in de Backoffice of zijn op halen via het security-groups endpoint. Om een beveiligingsgroep in een andere taal via Next te queryen dient de locale te worden gevuld in het desbetreffende veld (EN, FR, DE, ES mogelijk). 

CN 32546

Klanten

Functionele wijzigingen

Werking vinkje "punten verzilveren" op klantcontact


Met deze wijziging is de logica voor het verzilveren van spaarpunten bij contacten aangepast. Voortaan luistert ASPOS naar het vinkje "Spaarpunten verzilveren" onder een contact om te bepalen of deze persoon gemachtigd is om punten te verzilveren. Wanneer een verzilver product op de bon wordt geplaatst bij een ongemachtigd contact zal de gebruiker voortaan een pop-up notificatie ontvangen en wordt het product vervolgens van de bon verwijderd.

Het vinkje "geregistreerd" onder het tabblad instellingen van de klantkaart dient ingeschakeld te zijn bij de klant voor de werking van deze functionaliteit (er geldt een uitzondering op deze controle wanneer er orderregels worden opgehaald uit een transactie met een verzilverproduct erin).

Let op: In combinatie met de geavanceerde instelling "BtoBStore" wordt er tevens een controle op het verzilveren uitgevoerd wanneer een product met negatieve bonuspunten op de bon wordt geplaatst.

Schakel het vinkje 'geregistreerd' in onder het tabblad instellingen van de klantkaart en het vinkje 'punten verzilveren' in de contact pop-up onder het tabblad 'contacten' 

CN 32032

Volgorde klantlabels instelbaar maken


Binnen ASPOS is het nu mogelijk om via een setting de sortering van de KLB labels te bepalen als de KLB labels worden aangemaakt bij het verwerken van een picklijst of bij het binnen boeken van een ontvangst. Dit kan door de setting "KLBLabelSortOrder" te gebruiken, deze kan worden ingesteld met de waarden "OrderNumber" of "FamilyName". Als de setting is gevuld met de waarde "OrderNumber" worden de aangemaakte KLB labels gesorteerd op ordernummer (van laag naar hoog). Als de setting is gevuld met de waarde "FamilyName" dan worden de aangemaakt KLB labels gesorteerd op achternaam van de klant (van A-Z).

CN 32089

Verbeteringen

Handlingskosten kiosk order via batch picking


Wijziging doorgevoerd in het menupunt "Klantorder inpakken", zodat het handelingskosten product (dat ingevuld staat bij de setting "HandlingsProductToAdd") niet getoond wordt op de pakbon.

LET OP:

Het handelingskosten product wordt niet afgedrukt op de pakbon maar komt wel in de pakbon transactie terecht. Dit om er voor te zorgen dat de kosten wel doorberekend worden naar de andere vestiging.

CN 31891

SERVICES

Functionele wijzigingen

REST: PATCH Products


In de REST services is het nu mogelijk om een product te wijzigen via het nieuwe PATCH /api/products endpoint.

CN 32156

REST: POST/PATCH/DELETE ProductPricings


In de REST services is het nu mogelijk om product-pricings aan te maken, te wijzigen en te verwijderen. Dit kan middels de volgende nieuwe endpoints:

Het ophalen van product-pricings was al mogelijk.

CN 31582

REST: ProductSuppliers endpoints


In de REST services is het nu mogelijk om product-suppliers te beheren. Zo is het mogelijk om nieuwe product-suppliers aan te maken, te wijzigen en te verwijderen. Dit kan middels de volgende nieuwe endpoints:

Ook is het mogelijk om product-suppliers direct mee te geven bij het aanmaken van een nieuw product.


CN 31581

REST: POST/PATCH/DELETE ProductKits


In de REST services is het nu mogelijk om kit-producten toe te voegen, te wijzigen en te verwijderen. Dit kan middels de volgende nieuwe endpoints:


Ook is mogelijk om kit-producten direct mee te geven bij het aanmaken van een product via het POST /api/products endpoint.

CN 31583


REST: Speciale tekens uitgebreid bij keuze voor sterk wachtwoord


In de REST services is het nu mogelijk om, bij het aanmaken of wijzigen van een groupUser, een sterk wachtwoord af te dwingen. Er werd al gekeken naar de storeSetting "PasswordMinimumLength". Het wachtwoord moest dan voldoen aan het minimaal ingestelde aantal karakters.

Nu wordt er ook gekeken naar de storesetting "PasswordExpirationDays". Als deze setting een waarde heeft moet het wachtwoord ook voldoen aan de volgende minimale criteria:

Het wachtwoord mag de volgende karakters bevatten: ! \" # $ % & ' ( ) * + , - . / : ; < = > ? @ [ \\ ] ^ _ ` { | } ~"

Het wachtwoord mag niet de gebruikersnaam niet bevatten.

CN 32315

REST: Standaard scancode afdwingen bij aanmaken product


In de REST services is het, bij het aanmaken van een product via het POST /api/products endpoint, nu standaard verplicht om teminste één scancode mee te geven.

Deze scancode wordt dan vervolgens ook direct de standaard scancode van het product. Wanneer er meerdere scancodes tegelijk worden meegegeven, dan wordt de eerst meegegeven scancode de standaard scancode.

Deze scancode verplichting is middels de parameter "skipRequiredScanCode" op "True" ook uit te zetten. Een product kan dan gewoon nog zonder scancode aangemaakt worden.

CN 32647

Verbeteringen

REST/SCO: PaymentMethod ophalen zonder StoreGroupPaymenttype


In de REST services is een aantal aanpassingen doorgevoerd bij de GET /api/payment-methodes endpoints:

CN 31340

REST: Discount calculatie


In de REST services is een wijziging doorgevoerd in de discount calculatie. Voorheen werd een actie product niet toegevoegd wanneer de actie zelf geen korting gaf. Nu wordt het actie product toegevoegd ongeacht of de actie een korting geeft

CN 31930

REST: Post StoreJobLines check op "M-leverancier" en "los boeken" weghalen


Wijziging doorgevoerd in het Rest endpoint POST/api/store-job-lines op een storejob van het type receiving zodat de check op leveranciers van het gescande product niet af gaat als de ontvangst van een MXXX (interfiliaal leverancier) of Los Boeken is.

CN 32086

REST: Shipment setting verbetering


In de REST services is een verbetering doorgevoerd waarbij de commit van een order een error gaf omdat deze een lokale shipmentType storesetting had.

CN 33172

REST: PATCH Stores/settings zet group settings op de winkel


In de REST services is een wijziging doorgevoerd bij het endpoint: PATCH /api/stores/{id}/settings/{name}. Wanneer een storeSetting via REST werd aangepast voor het hoofdkantoor dan werd deze storeSetting na het aanpassen onterecht een "Winkel" instelling. We hebben nu aangepast dat het een "Groep" instelling blijft.

CN 31959

REST: Groupuser aanmaken met store op "null"


In de REST services is een aantal wijzigen doorgevoerd bij het POST /api/group-users endpoint:

CN 33637

REST: Log in via Cognito


In de REST services bij de GET /api/group-users endpoints komt nu ook het veld "valkUserId" terug.

CN 27777

REST: GET/POST/PATCH BrandMemo's


In de REST services is het nu mogelijk om brand-memos toe te voegen en te wijzigen. Dit kan middels de nieuwe endpoints:

Het is mogelijk om de brand-memos in verschillende talen toe te voegen. Dit kan d.m.v. van het veld "languageCode". De volgende talen worden ondersteund: NL, DE, FR, EN, ES.

Ook is bij het bestaande endpoint GET brand-memos de parameter "includeAllLanguages" toegevoegd. Wanneer deze parameter op true staat, dan worden de brand-memos van alle talen opgehaald.

CN 32476

Patches


Oplossing doorgevoerd zodat op de pakbon en factuur rapportages (indien dit getoond wordt op de rapportages) de html tags in de regelmemo op klantorder regel niet getoond worden.

TN 1127855


Wijziging doorgevoerd in diverse rapporten, zodat via de backoffice de pakbon rapportage ook data toont als er geen klantorder gekoppeld is. Dus een pakbon aangemaakt via de POS, deze wijziging is doorgevoerd in de volgende rapportages:

TN 1130091


Wijziging doorgevoerd zodat de discount optimizer niet rekent met acties waar een voucher verplicht is, als de voucher nog niet op de bon staat.

TN 1130230/1128897


Wijziging doorgevoerd in het menupunt leveranciers zodat bij het toevoegen van een contact aan een leverancier met een asterisk wordt aangegeven welke velden verplicht zijn. Ook wordt er nu in de pop-up een melding getoond als er verplichte velden niet zijn ingevuld.

TN 1128014


Met deze aanpassing is er een wijziging doorgevoerd bij het opwaarderen van giftcards in de POS. In sommige situaties kon het bij een time-out tijdens het opwaarderen voorkomen dat vervolgens ook de cancel van de transactie faalde, dit is gecorrigeerd.

TN 1128556


Wijziging doorgevoerd voor de factuurrapportage van Boekhandel Krings waarbij het footer logo aan de onderkant niet getoond werd.

TN 1129205


In de REST services is een wijziging doorgevoerd in het endpoint: POST /api/receiving-counting-lines. Wanneer een receiving-counting-line werd toegevoegd op een ontvangst die op een winkel stond en de betreffende ontvangst werd verwerkt in de ASPOS Backoffice, werd de voorraad bijgeboekt op het niveau waarop de receiving-counting-line werd toegevoegd. Nu is dit altijd op het niveau waarop de ontvangst staat.

TN 1132435


Weergave aangepast in het rapport Product voorraadmutaties, zodat bij het selecteren van 1 winkel niet de tekst meerdere winkels getoond wordt. 

TN 1132435


Wijziging doorgevoerd zodat bij het ophalen van een klantorder in de POS het kortingspercentage door wordt gegeven aan de POS als het kortingsbedrag leeg is. Dit om te voorkomen dat van klantorders, waar een korting op is gegeven, de korting niet verdwijnt als deze wordt opgehaald in de POS.

TN 1133550


Wijziging doorgevoerd zodat, bij het aanmaken van een inkooporder voor een MXXX leverancier, het kortingspercentage dat op de Art_Lev staat ingevuld niet wordt meegenomen in de inkooporder.

LET OP:

De eventuele korting die op de leverancier (via het menupunt leveranciers) staat ingesteld wordt wel overgenomen in de inkooporder.

TN 1133094


Wijziging doorgevoerd in het versturen van mails vanuit ASPOS bij het verwerken van ontvangsten of het verwerken van pickorders.

TN 1128136


Wijziging doorgevoerd die voorkomt dat bijv. aanbetalingen van klantorders niet retour kunnen worden genomen als deze gekoppeld zijn aan een transactie. Dit is doorgevoerd voor de producten die zijn ingesteld in de settings:

TN 1132882


Met deze aanpassing is er een wijziging doorgevoerd bij het maken van KLB labels in het klantordermenu. Wanneer het label werd gegeneerd en de klant afkomstig was van een andere vestiging werd er een foutmelding getoond.

TN 1133202


Wijziging doorgevoerd zodat bij het opslaan van een inkooporder de status niet wordt aangepast.

TN 1133694


Wijziging doorgevoerd in de POS waarbij het virtuele toetsenbord niet tevoorschijn kwam bij het toevoegen van een nieuwe klant met de setting "POSTouchKeyboard" ingeschakeld.

TN 1134811


Wijziging doorgevoerd zodat, bij het kopiëren van producten, de omschrijving van het originele product niet gewijzigd wordt als de setting "MultiLanguage" op true staat.

TN 1134748


Wijziging doorgevoerd in de omschrijvingen van de EdenRed en Sodexo betaalwijze. Deze werden onterecht naar EFT gezet.

TN 1134748


Wijziging doorgevoerd zodat, wanneer de setting "VATStackApiKey" leeg is, de VATcheck via de REST API niet af gaat.

LET OP: Als de storesetting leeg is gaat de VATCheck wel af in de Backoffice.

TN 1135758


Wijziging doorgevoerd waarbij de bezorgdatum niet mee werd gegeven in de XML request naar nShift.

TN 1133747


In de REST services is een wijziging doorgevoerd waarbij, bij het ophalen van een transactie via het endpoint GET /api/transactions, een foutmelding werd getoond wanneer de transactie een verwijderd product bevatte en er een expand op "Product" werd gedaan.

TN 1133939


Wijziging doorgevoerd zodat, bij het versturen van een aanbetalingsmail met CCV PayByLink QR code, de betaling juist wordt doorgestuurd als het een decimaal bedrag betreft.

TN 1134842


Wijziging doorgevoerd zodat, als er gebruik wordt gemaakt van de MultiLanguage functionaliteit, de omschrijving van een merk correct getoond wordt bij het openen van het merk. In plaats van de omschrijving van het merk dat daarvoor geopend was.

TN 1135492


Wijziging doorgevoerd in de LincSafe koppeling zodat het afronden met of zonder bon wordt ondersteund.

TN 1136402


Wijziging doorgevoerd waarbij factuurbetalingen en orderaanbetalingen uitgesloten werden van retouren.

TN 1135748


Aanpassing gemaakt in de validatie van btw-nummers in de REST services waarbij Belgische btw-nummers eindigend op 97 niet werden herkend.

TN 1137598


Wijziging doorgevoerd in de POS zodat als er gebruik wordt gemaakt van de prijs uit de barcode bij wichtprodcten en er een actie actief is de prijs uit de barcode 1-op-1 wordt overgenomen. Hiervoor wordt de actiekorting op 2 decimalen afgerond, wat er voor zorgt dat bij hogere aantallen er een kleinere kans op afrondingsverschillen is.

TN 1136878


Wijziging doorgevoerd die voorkomt dat mails gegenereerd vanuit een ontvangst op "te verzenden" blijven staan.


TN 1137342


In de REST services zijn performances fixes doorgevoerd in de receivings validator. Dit vanwege orders die al uitgeleverd waren maar toch de status "open" bleven houden.


TN 1134952


Wijziging doorgevoerd, zodat bij het direct betalen van een baliefactuur aan de POS het wisselgeld op de pakbontransactie niet als afronding wordt geboekt.


TN 1138991


In de REST services is een bug opgelost waarbij in de customer-order op de orderLine het discountAmountExclTax veld (kortingsbedrag) niet meer werd gevuld.


TN 1137335


Aanpassing gemaakt waarbij de SCO handmatig herstart moest worden als de sessie verlopen was. Dit gebeurt vaak 's nachts middels een apppool recycle. Oplossing doorgevoerd die ervoor zorgt dat de SCO automatisch ververst in deze situatie.


TN 1140829


Wijziging doorgevoerd zodat de status van een ontvangst niet wordt aangepast als deze op 1 tabblad wordt verwerkt en vervolgens op een ander tabblad wordt opgeslagen.

De melding dat de ontvangst niet kan worden geüpdatet omdat deze al verwerkt is wordt weggeschreven in serilog:

MVC - 🆂🆀🅻 Receiving 19949 is already processed. It can't be updated.

LET OP!

Het werken in meerdere tabbladen wordt afgeraden.


TN 1138238


Wijziging doorgevoerd zodat de kolom "90 dgn" in het besteladvies consistent gevuld wordt. Zowel bij het berekenen van het besteladvies als bij het handmatig toevoegen van producten.

TN 1138938


Wijziging doorgevoerd zodat klantkortingsacties in combinatie met gebroken wicht artikelen naar verwachting afgaan. 

TN 1140824


Wijziging doorgevoerd in de web services van de POS zodat het storeID voortaan wordt meegegeven bij het ophalen van EVL informatie. Wanneer de EVL instellingen op winkelniveau zijn gevuld wordt voortaan eerst naar dit niveau gekeken voordat er wordt teruggevallen op het bovenliggende niveau.

TN 1137318


Aanpassing doorgevoerd in de inkoopordermodule waardoor het niet meer mogelijk is om PDFs dubbel te uploaden door een eerder geüpload bestand te verwijderen en direct een andere toe te voegen. 

TN 1139431


Wijziging doorgevoerd zodat een inkooporder vanuit een klantorder met de juiste incl. en excl. BTW prijzen in de database komt te staan.

TN 1138918


Aanpassing doorgevoerd in de logica van het doorvoeren van prijswijzigingen met de geavanceerde instelling 'PricechangeCheck' op "True". Wanneer een prijswijziging op een tussenliggend niveau gefiatteerd diende te worden, werden de wijzigingen al doorgevoerd op onderliggende niveaus. Dit is met deze wijziging gecorrigeerd.

TN 1131957


In de REST services is een aanpassing gemaakt bij het POST /api/store-job-lines endpoint. Bij het aanmaken van een store-job-line werd in het veld "Datum scan" in de winkeltaak het tijdstip -2 uur weergegeven. Nu vind de juiste tijd conversie plaats.

TN 1140849


Wijziging doorgevoerd in de SCO bij het opwaarderen van cadeau kaart. Het was niet mogelijk om een cadeau kaart op te waarderen wanneer de status van de response van de provider leeg was.

TN 1142361


Wijziging doorgevoerd in het label "Hanglabel Bruna" zodat de barcode groter wordt weergegeven en hierdoor beter te scannen is.

TN 1131258


Aanpassing doorgevoerd in de SCO waarbij een onterechte foutmelding is verholpen bij het scannen van een actieve klantpas. 

TN 1147641


Wijziging doorgevoerd die een timeout voorkomt bij het laden van de pagina voor het fiatteren van besteladviezen.

TN 1149253